eitaa logo
بهانه
349 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
494 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13991221_40565_1281k.mp3
11.38M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم. ۹۹/۱۲/۲۱ 💻 @Khamenei_ir
حساب توییتری منسوب به دبیرکل نهضت به اصطلاح آزادی در ادعایی واهی از یک‌دست‌سازی قدرت با تشکیل دولت نظامی سخن گفت. نکته تاریخی: بنی‌صدر در دوره ریاست‌جمهوری خود علی‌رغم آن‌که منافقین در ماجرای خلع سلاح عمومی حاضر به تحویل اسلحه نشده بودند و در مراسماتی هم‌چون ۴خرداد۵۸ تلاش کردند که با چوب و نانچیکو و زنجیر و... به اصطلاح پوست حزب‌اللهی‌ها را بکنند، دست از حمایت آنان برنداشت و نشان داد نسبت به تشکیل بی‌تمایل نیست و در مقام عمل نیز تمام مخالفین خود را در حد توان سرکوب و منکوب کرد. در آن دوران نهضت به اصطلاح آزادی نه تنها مخالفتی با وی نداشت بلکه دوشادوش وی از منافقین حمایت کرد که اوج آن را می‌توان در حمایت از در جریان انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در سال ۵۹ مشاهده کرد. (ر.ک: روزگار قائم‌مقامی ۱۶۰-۱۵۸) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منشور آقازاده‌ها را در وصیت‌نامه شهیدمصطفی خمینی جستجو کنید. با فلانی خرده حسابی دارم، پرداخت کنید. فلانی قهرا طلب دارد، رسیدگی کنید... ی که برای گذران زندگی پول قرض میگرفته. بیت امام، سید مصطفی ست بیت امام، سید احمد است. آنانی که به برکت خویشاوندی با امام برای خود کیسه دوخته‌اند بدانند: شهید مصطفی چه در قم و چه در نجف هیچ‌گاه خانه‌ای از برای خود نخرید. آئینه تمام‌نمای ساده زیستی امام، مرحوم سیدمصطفی بود نه نسخه‌های بدلیِ امروز! @bahaneee
🔵رضاخان، یکه‌تاز مقابله با و بخش اول در ، حوزه علمیه باید حوادث و اتفاقات تاریخی بین حوزه و روحانیت با این رژیم و پادشاه سفاک را با دقت بررسی نماید. بررسی این موارد علاوه بر کمک به ارائه تصویری دقیق و روشن از حوزه یک صده گذشته، به روشن تر شدن مسیر تحولی در راستای انقلابی ماندن حوزه منجر خواهد شد. فهرست برخی از این اتفاقات مهم تاریخی عبارتند از : 🔻قیام آیت‌الله و حمایت حوزویان و علما در سال 1306 🔻دستگیری و زندانی شدن ایشان در زمان رضاخان در اواخر سال 1306 🔻 ممنوعیت عزاداری در اواخر اسفند 1314 به صورت رسمی. البته شروع محدودسازی عزاداریها از سال 1310 بود و کم کم دسته جات و تعزیه و مراسمات عزاداری را محدود کردند. از اهداف اصلی رژیم از ممنوع كردن مجالس عزاداری ماه محرم بود؛ چرا كه دولت می‌دانست برنامه و سیاست‌های ضددینی‌اش با مخالفت روحانیان مواجه خواهد شد. مجالس عزاداری ماه محرم می‌توانست به پایگاهی بر ضد این سیاست‌ها تبدیل شود. 🔻هتک حرمت حرم حضرت معصومه و کتک زدن مرحوم بافقی توسط خود رضا میرپنج ماجرای کشف حجاب گرچه در سال 1314 به صورت رسمی و قانونی مطرح شد؛ اما همزمان با اجرای قانون تغییر لباس مردم ایران در دی ماه 1307، همسر و دختران شاه به شکل بدحجاب و با بی اعتنایی به مساله حجاب وارد حرم حضرت معصومه (س) شد. ضرب و شتم روحانی آمر به معروف شیخ محمد تقی بافقی، نشان داد که رژیم حاضر است در رسیدن به اهداف ضد اسلامی خود، خود را رویاروی روحانیون قرار دهد. 🔻 در سال 1314. 🔻سرکوب، کشتار و خون‌ریزی در مقابل در تیرماه 1314 🔻شکنجه، تبعید و به شهادت رساندن علمایی همچون شهید مدرس و مرحوم آقازاده(فرزند مرحوم آخوند خراسانی) 🔻 روحانیت از صحنه های اجتماعی و سیاسی. 🔻از بین بردن و حیف و میل طبق قانون وقف تصویب ۱۳۱۳ حق مالکیت دولت بر تمامی‌ موقوفات بدون سرپرست و نظارت کامل بر تصویب بودجه آنها و اختیار تام برای تبدیل موقوفات به دارایی‌های شخصی به دولت واگذار شد. طی این قانون، بسیاری از مدارس دینی در کنترل دولت درآمد. بویژه با گشایش دانشکده الهیات دانشگاه تهران در ۱۳۱۴، علاوه بر کنترل مستقیم دولت بر مدارس دینی، استادان و دانشجویان، قدرت شاه در برخورد با علما افزایش یافت و با حمله به مطمئن‌ترین پایگاه اجتماعی روحانیون (موقوفات و نذورات) با آنان به مقابله پرداخت. 🔻 ایجاد با حوزه، به صورت . به عنوان نمونه میتوان به دانشکده های معقول و منقول دانشگاه تهران در سال 1313 اشاره کرد. 🔻عدم شرکت علما و مراجع تقلید در مراسم تشییع او در سال 1329 که محمدرضا به حضور علما و مشروعیت و مقبولیت بخشیدن به پهلوی، بسیار راغب بود. این ها برخی از جنایات او در مقابل حوزه و روحانیت و مبارزات علمای انقلابی با رژیم سفاک پهلوی در زمان رضاخان بود. برخی از این موارد را به اختصار در ادامه این نوشتار توضیح خواهیم داد. @bahaneee
🔵رضاخان، یکه‌تاز مقابله با و بخش دوم 🔹 قیام حاج آقا نورالله اصفهانی: در 11 آذر ماه 1305 در قطعنامه ای به اعتراض به « مصرف » هشدار دادند و تصمیم گرفتند«من بعد حتی المقدور از امتعه اجانب احتراز کرده» و به قناعت نمایند. مرحوم حاجاقا در اعلامیه ای با عنوان «اسلام در خطر است» به ، تأکید کرد: « ... ایرانیان با اینکه علاوه بر غیرت وطنخواهی و اسلامی دارند و مطابق فرمان و کتاب اسمانی خود که فرمود : ما جعل الله للکافرین علی المسلین سَبیلا ، که مذهبا نباید راضی بشوند کفار بر آنها و مملکت آنها راه داشته باشند ...» ایشان در ادامه فعالیتشان و به منظور ترویج دیانت و شعائر اسلامی و کمک به مسلمین جمعیتی موسوم به « » به وجود آورد که مرامنامه و نظامنامه آن در تاریخ 12 فروردین 1306 منتشر شد. با اجرای قانون «نظام اجباری» اعتراضات این عالم اصفهان شدت گرفت. اجرای قانون نظام اجباری، نان آوران خانواده ها را از آنان میگرفت و راهی سربازخانه ها میکرد. تا آن زمان تصور عموم مردم از نیروهای نظامی و بازماندگان ا قوای قزاق به هیچوجه مساعد نبود و پدرومادرها اصلا صلاح نمیدیدند فرزندانشان به نظام اجباری بفرستند که در جرایم و تعدیات آن، خود را سازند. کم کم مردم از طریق روحانیون محلی متوجه خانه آن مرحوم شدند و کم کم محلات اطراف خانه ایشان در امام زاده احمد، شاهد بود که روز به روز بر آن افزوده میشد. (اندیشه سیاسی و تاریخ نهضت بیدارگرانه حاجاقا نورالله اصفهانی/ص370) وقتی ابلاغیه رئیس الوزرا - مخبر السلطنه- در دوم شهریور 1306 منتشر شد که بر طبق آن تلویحا روحانیون را مانع وحدت ملی خوانده و امر به معروف و نهی از منکر توسط آنان را فسادانگیز دانسته و آنان را در زمره محسوب میداشت و به تعقیب و تنبیه و مجازات میکرد، حاجاقا نورالله در مدت کوتاهی توانست تمامی شهر اصفهان را به تعطیلی بکشاند. (20شهریور) موج این اعتراضات با بسیاری از علما و طلاب آن دیار به# قم در تاریخ 21 شهریور 1306 تا 4 دی ماه، ادامه یافت. @bahaneee
🔵 رضاخان، یکه‌تاز مقابله با و بخش سوم 🔹دستگیری و زندانی شدن مرحوم در زمان رضاخان: بسیاری از افراد در بررسی سیره آیت الله بروجردی به اشتباه افتاده اند و ایشان را و حتی سیاسی معرفی کنند. این و است که با حقایق تاریخی مطابقتی ندارد. 🔸در سال 1306 در جریان بازگشت آن عالم وارسته از سفر به نجف، در کرمانشاه ایشان را دستگیر کردند. مسافرت ایشان حدود یازده ماه به طول انجامید. در مدت اقامت در نجف، منزل ایشان مرکز تجمع آیات و بزرگان نجف بود. خصوصا سید ابوالحسن اصفهانی بسیاری از اوقات و نوعا شبها بعد از نماز به منزل ایشان میآمدند. در این جلسات درباره اوضاع ایران و وضعیت روحانیون و حوزه های علمی گفتگو می‌شده است. 🔸از قول آیت الله بروجردی عنوان شده که علمای نجف از اوضاع ایران و اقدام علیه رضا شاده از ایشان سوالاتی کرده بودند. (مجله حوزه ش41/ص115/مصاحبه با آیت الله شیخ علی صافی گلپایگانی) در سندی مبنی بر گزارش جنرال قونسولگری ایران در بغداد به فرمانده قوای سرحدی قصر شیرین (یاور هدایت الله خان) در تاریخ 12 آذر 1306 در این باره آمده است: « به طوری که محرمانه اطلاع حاصل کرده است «آقاشیخ احمد شاهرودی» و «حاجی آقا حسین بروجردی» که دو نفر از طلاب اهل علم هستند با بعضی نوشتجات که از طرف آیَتین آقای «میرزا حسین نائنیی» و «آقا سید ابوالحسن اصفهانی» بر ضد دولت و سیاست اعلیحضرت اقدس همایونی ارواحنا فداه به بعضی از علمای ایران نوشته شده است از طریق قصر شیرین قصد مسافرت به ایران دارند...» ♦️به هر حال ایشان را در مرز خسروی همراه با یکی از علمای شاهرود (حاج شیخ احمد شاهرودی) کرده و شبانه به صورت مخفی به تهران منتقل و در ارکان حرب کردند. (علما و رژیم رضاشاه/حمید بصیرت منش / ص427) @bahaneee
🔴بخشی از اقدامات علما و روحانیون درمقابله با رژیم رضاخان: 🔸واکنش علیه بیانیه رئیس الوزراء: به دنبال انتشار بیانیه مخبر السلطنه در اول شهریور 1306 مبنی بر و تهدید شدید روحانیون، علمای ده روز بعد با تلگرافی به رئیس الوزراء علاوه بر دفاع از وظایف خویش، مجموعه جریانهای ضد اسلامی را مورد انتقاد قرار دادند. این تلگراف را بیش از 20 تن از علمای مشهد، امضا کرده بودند. 🔸تلگراف علمای به رئیس الوزرا 🔸مهاجرت علمای خراسان و اصفهان به با شروع اقدامات دولت برای عملی کردن تز ، علمای مشهد و اصفهان برای بیشتر به قم کردند. 🔸قیام 🔻اعتراض حجت الاسلام حسام الدین فال اسیری به کشف حجاب و برپایی جشن هایی با حضور مقامات کشوری.(فروردین 1314) 🔻تلگرام آیت الله قمی به شاه و اعلام انزجار نسبت به حضور رضاشاه در جشنی با حضور دختران بی حجاب.(فروردین 1314) 🔻مهاجرت آیت الله قمی به تهران برای گفتگو با رضاشاه: از قول فرزند ایشان نقل شده پدرش گفته بود: حاضرم بروم تهران و به رضا شاه التماس کنم کشف حجاب نکند و از اتحاد شکل اجباری مردم منصرف شود. در این راه یا به نتیجه میرسم و یا به زندان میافتم و یا کشته میشوم. ظاهرا بعد از رسیدن به تهران حضور در باغ سراج الملک در شاه عبدالعظیم را بر رفتن به سعدآباد ترجیح دادند. پس از این ماموران محل زندگی او را محاصره کرده و بر او سخت گرفتند. به دنبال این سفر، وعاظ مذهبی از جمله ، ، و به روشنگری و ارشاد مردم درباره حجاب پرداختند. به طور نمونه یکبار شیخ محمد قوچانی در سخنانش میگوید: ای مردم ! خواب نباشید. ننشینید بگویید ببینیم چطور میشود. این موضوع دنباله سختی دارد و تازه اول کار است، باید کرد. 🔻تلگراف 8 تن از علما به رضا شاه: روحانیون مشهد که شاهد حمله نظامیان به صحن مطهر و مسجد گوهرشاد و کشته و زخمی شدن مردم بودند، 8 نفر از علما تلگرافی که توسط شیخ مهدی واعظ خراسانی تهیه شده بود را امضا کردند. (علما و رژیم رضاشاه/حمید بصیرت منش ) @bahaneee
دارد حسین(ع) می‌وزد از سمت کربلا
آب زنید راه را هین که نگار میرسد مژده دهید باغ را بوی بهار میرسد
پنبه ز گوش دور کن بانگ نجات می‌رسد آب سیاه درمرو کآب حیات می‌رسد نوبت عشق مشتری بر سر چرخ می‌زند بهر روان عاشقان صد صلوات می‌رسد جمله چو شهد و شیر شو وز خود خود فقیر شو زانک ز شه فقیر را عشر و زکات می‌رسد رحمت اوست کآب و گل طالب دل همی‌شود جذبه اوست کز بشر صوم و صلات می‌رسد در ظلمات ابتلا صبر کن و مکن ابا کآب حیات خضر را در ظلمات می‌رسد @bahaneee
ای اهل حرم میر و علمدار خوش آمد علمدار خوش آمد @bahaneee
هدایت شده از روزنه
سکولاريسم پنهان (بررسي انديشه‌‌هاي دکتر داود فيرحي.pdf
3.88M
فایل کامل کتاب سکولاريسم پنهان: بررسی انتقادی انديشه‌های دکتر 🔴 مجموعه‌‌ای از مناظره‌‌ها و گفت‌وگوهای انتقادی، يادداشت، مصاحبه، سخنرانی و مقالات متعدد که توسط گروه تاريخ انديشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) به صورت غير‌رسمی منتشر شده است. 🔳با آثاری از اساتید ارجمند آقایان: 🔸سيدمحمدمهدی ميرباقری 🔸حميد پارسانيا 🔸 عبدالحسين خسروپناه 🔸داود مهدوی زادگان 🔸محمدجواد نورزوی 🔸مهدی اميدی 🔸ذبيح‌الله نعيميان 🔸 محمدعلی ليالی 🔸 ابوذر مظاهری 🔸علی احمد‌ی خواه 🔸موسی نجفی 🔸علير‌ضا جوادزاده ▫️روزنه؛ دریچه‌ای به تاريخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
حکيم جريان‌ساز.pdf
1.78M
📚 کتاب الکترونیک «حکیم جریان ساز» 🔻 با تلاش گروه «تاريخ انديشه معاصر» مؤسسه امام خميني (ره) 🗒 فهرست مباحث: 🔶بخش اول: نقش آيت‌الله مصباح در نهضت اسلامي تا تمدن‌سازي اسلامي 🔸آيت‌الله مصباح در دوره مبارزات انقلابي: اهتمام به اسلاميتِ نهضت و کادرسازي براي نظام اسلامي ✍🏻 عليرضا جوادزاده 🔸فيلسوف آزادي و آگاهي ✍🏻ابوذر مظاهري 🔸تصويرسازيِ علامه مصباح از خاستگاهِ عامليتي اختلال‌هاي حاکميّتي ✍🏻مهدي جمشيدي 🔸علامه مصباح، حکيم در ميدان ✍🏻صفدر الهي‌راد 🔸نقش مصباح و سليماني در پروژه تمدن‌سازي ✍🏻حسن رحيم پور ازغدي 🔸شخصيت تمدني آيت الله مصباح ✍🏻موسي نجفي 🔷بخش دوم: نظريه‌پردازي آيت‌الله مصباح براي حرکت از نهضت اسلامي تا تمدن نوين اسلامي 🔹عوامل تغييرات اجتماعي در انديشه آيت‌الله مصباح ✍🏻رضا رمضان‌نرگسي 🔹تكامل اجتماعي و تاريخي در انديشه آيت‌الله مصباح ✍🏻عبدالرسول يعقوبي 🔹دولت اسلامي در انديشه آيت‌الله مصباح يزدي ✍🏻مهدي ابوطالبي 🔹هرم نيازهاي تمدني در تمدن‌سازي نوين اسلامي از ديدگاه علامه مصباح يزدي ✍🏻ابوذر مظاهري 🔹نقش اسلامي‌سازي علوم انساني در شکل‌گيری تمدن اسلامی از دیدگاه علامه مصباح ✍🏻 احمد حسین شریفی سیاست و دیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
900fa180fe-5e7405a57a1ed8c6008b5643.mp3
4.83M
در این ساعات آخر سال ۹۹ این فایل مناجات با امام زمان رو گوش بدید. @bahaneee
رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بودی و مثل مِهری تو دلها تقسیم شدی هدیه بودی و به خدای عاشقا تقدیم شدی این یک سال قدر صد سال برای هر کدوم از ما گذشت دیگه اون خنده صبح عید فطرت برنگشت برنگشت... @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌸 نشان سال ۱۴۰۰🌸 🔺سال ۱۴۰۰، سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" ☑ @Khamenei_ir
تولید مسیر رشد هر ایرانی است این راه نیازمند پشتیبانی است باید که گذشت از موانع ، زیرا سختی که گذشت نوبت آسانی است اسماعیل شبرنگ @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 حمایت از تولید داخل؛ واکسنی سابقه‌دار و مجرّب بر ویروس اقتصادی! (مجموعه‌ای از حمایتهای علمای زمان قاجار از تولید ملی / ) 🔹این روزها حال اقتصادمان خوب نیست. دلار 22 هزار تومانی و سکه 10 میلیونی جایی برای تعلل در رسیدگی به وضع موجود اقتصاد، باقی نمیگذارد. سال‌هاست رهبر معظم انقلاب راه حل مشکلات اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و چشم پوشیدن و پرهیز از دست دراز کردن مقابل بیگانگان فرموده اند. 🔸توصیه علما به حمایت از (که مهمترین راهبرد برای پیشرفت اقتصاد کشور است) صرفا مربوط به دوران نیست و در تاریخ هم مسبوق به سابقه است. حمایت علمای اعلام از شرکت تازه تأسیس «» نمونه‌ای بارز در این زمینه است و تعداد زیادی از علما در نامه به مظفرالدین شاه و وزرایش و همچنین اعلامیه‌هایی خطاب به مردم جامعه، توصیه به حمایت از شرکت نساجی اسلامیه و از محصولات بیگانگان کردند. 🔸مرحوم ملا محمد کاظم خراسانی ( ) در نامه ای به مظفر الدین شاه در سال 1317 قمری، ضمن توصیه به شاه و وزیران در باب سامان بخشی و استفاده از محصولات و در همان نامه خطاب به مردم مینویسند: 🔹بر عموم رعایا و قاطبه مسلمین ، لازم و به مقتضای «الناس علی دین ملوکهم» تأسی و متابعت نمایند و را از خود به البسه اسلامیه، صاحب شرع را دارند. کهن جامه خویش پیراستن به از جامه عاریت خواستن (مکتوبات و بیانات سیاسی و اجتماعی علمای شیعه، دوره قاجار / ج 2 / محمدحسن رجبی(دوانی) / ص 102-74) @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 حمایت از تولید داخل؛ واکسنی سابقه‌دار و مجرّب بر ویروس اقتصادی! (مجموعه‌ای از حمایتهای علمای زمان قاجار از تولید ملی / ) 🔸مرحوم سید یزدی(صاحب عروه) : بسی شایسته و مناسب و به موقع و محل است که عموم مومنین و کافّه متدینین از هر صنف و هر نوع، هر یک به قدر مقدور و بودجه میسور در (استحکام، استواری) اساس و این امر مهم، اهتمام تمام و بذل جهد و صرفِ همّت نمایند و مهما امکن از البسه و متحرّز باشند؛ بلکه سزاوار این است که در سایر جهات حرکات و سکنات و کیفیات لباس و طعام و شراب و گفتار و کردار، از وضع و طرز کفار، خود را بر و برکنار دارند. 🔹قال الصادق (علیه السلام) : اوحی الله تعالی الی نبیّ من انبیائه قل للمؤمنین : لاتلبسوا لباس اعدائی و لاتطعموا مطاعم اعدائی و لاتسلکوا مسالک اعدائی فتکونوا اعدائی کَما هم اعدائی. ان الله لایُغیِّرُ ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم. (ترجمه: خداوند متعال به یکی از انبیاء وحی نمود که به مؤمنین بگو : لباس دشمنان مرا نپوشید و غذای دشمنان من را نخورید و راه دشمنان من را نروید که [در این صورت] دشمن من می‌شوید همان‌طور که آنان دشمن من‌اند. خداوند وضعیت قومی را تغییر نمی‌دهد تا این‌که آن‌ها خودشان را تغییر دهند.» @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 حمایت از تولید داخل؛ واکسنی سابقه‌دار و مجرّب بر ویروس اقتصادی! (مجموعه‌ای از حمایتهای علمای زمان قاجار از تولید ملی / ) 🔸شیخ عبدالله مازندرانی : اولا تورّع از شبهات از مستحسنات عقلیه و شرعیه است. ثانیا ترویج و همراهی و همدستی و یک جهتی نمودن در ، هر دو مقصد (را) حاصل است. خداوند عالم تایید و مدد و یاری نماید کسانی که به قدرت مالی و لسانی ترویج این شرکت اسلامیه، ادامَها ربّ البریّة می‌نمایند.(همان) @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 حمایت از تولید داخل؛ واکسنی سابقه‌دار و مجرّب بر ویروس اقتصادی! (مجموعه‌ای از حمایتهای علمای زمان قاجار از تولید ملی / ) 🔹مرحوم محمد غروی شربیانی : امری که و رفاهت (آسودگی) حال عموم مسلمین و آبادی ممالک محروسه ایران و زیادتی آبروی ملت اسلامیه و ترقی دولت قاهره علیّه در آن باشد، بهتر ازین به نظر نمی‌آید. معلوم است تکلیف متمکّنین در ترویج این مقصد و تشویق اهل این مطلب و امداد آنها به مال و جان، زیاده از دیگران است.(همان) @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 حمایت از تولید داخل؛ واکسنی سابقه‌دار و مجرّب بر ویروس اقتصادی! (مجموعه‌ای از حمایتهای علمای زمان قاجار از تولید ملی / ) 🔹میرزا حسین نوری (محدث نوری) : به چه لسان شکر کنیم حضرت ایزد منان را که در عصر خود دیدیم جمعی را که حسب سلامتی فطرت و پاکی طینت و غیرت اسلامه و تعصب مذهبیه درصدد رواج آیین دین و رونق کیش مسلمین برآمده و در تهیه و تدارک اسباب زندگی، از قذارات (ناپاکی ها) شبهات از جهات عدیده همت گماشته، تا مسلمانان به اعانت حضرت احدیت از مفاسد ظاهریه و باطنیه آن آسوده شوند، علاوه بر مصالح دنیویه که بر ذی شعوری مخفی نیست. 🔸هندوی بت پرست از نظر کردن مسلمانان بر غذای او – چه رسد به مباشرت آن غذا به دست را (آن غذا را)- نجس و حرام دانسته ، به درد جوع، راضی و آن را تلف میکند. با کجا رواست که بافته چنین کسی در تن، به حضور الهی ایستاده ؟ امیدواریم خداوند جلّت آلائه، قلوب متمکنین از اعانت و نشر و ترویج این امر مهم دین و دینوی را مایل و راغب نموده که تمام مقدور خود را در انجام و اتمام آن مبذول دارند و ولیّ عصر (صلوات الله علیه) را از خود خرسند و مسرور نمایند و خویش را در زمره خدمه و کارکنان حضرت مقدسش درآورند. (همان ص77) @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 حمایت از تولید داخل؛ واکسنی سابقه‌دار و مجرّب بر ویروس اقتصادی! (مجموعه‌ای از حمایتهای علمای زمان قاجار از تولید ملی / ) 🔹محدث نوری (ره): نوع مسلمانان سال ها است اثر در دعای خود نمی‌بینند و در مقام پیدا کردن سبب آن برنیامدند و بر فرض، عیب آن را در دعا یا ناقل آن پندارند و از این دعا به آن دعا و از آن ناقل به دیگری منتقل شوند و ندانستند که اول شروط اجابت، پاکیزگی و است و هر چه در آنها مداقّه کنند، اثرش را در آنجا مشاهده نمیاند. (همان، ص80-79) @bahaneee