هدایت شده از KHAMENEI.IR
14010114_42692_1281k.mp3
7.93M
🎙 بشنوید | بیانات امروز رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم
🏷 #بهار_قرآن
🌙 @Khamenei_ir
🔴 موقعیت مهدی
▫️فیلم را جشنواره دیده بودم،چند روز قبل رفتم سینما، باز هم دیدم.
عالی بود.
▫️آنجا که آقا مهدی باکری لحظات آخر به همرزمش گفت: «اگر حمید الان اینجا بود ما تنها نمیشدیم»، رفتم به عاشورای سال ۶۱ که به عزیزش فرمود: ای برادر! تو علمدار منی اگر تو شهید شوی، لشکرم از هم میپاشد .
▫️لما رأی وحدته أتی أخاه و قال هل من رخصة؟
تنهائی برادر را که دید، خدمت امام آمد و گفت: آیا رخصت جهاد به من میدهی؟
▫️فبکی الحسین بکاء شدیدا
امام حسین گریه شدیدی کرد
▫️ثم قال: یا أخي أنت صاحبُ لوائي و إذا مضیْت تفرَّقَ عَسکَري
ای برادر! تو علمدار منی ...
📚 بحارالأنوار، ج ۴۵، ص۴۱
✍ برادر میثم مطیعی
@MeysamMotiee
@bahaneee
🔴 در باغ شهادت بازِ باز است.
خبر شهادت آن روحانی جهادگر و جنایت ناگواری که ساعتی قبل در حرم امام رضا علیه السلام رخ داده بود، بسیار ناراحت کننده بود؛درست. اما...
ما برای همه چیز خود را آماده کرده ایم.
فرزندان روحالله حالا حالا ها باید خون بدهند
این لباس، میتواند واقعا لباس سربازی باشد اگر همین لباس را بر ما کفن کنند.
اگر خونمان بر همین عمامه بریزد و در آغوش امام مهربانی ها باشیم.
آری جنایت ناگوار بود و ما هم عزادار گشتیم اما... آماده ایم.
دل مادرانمان هم نمیلرزد.
اصلا آمدهایم اینجا که سر بدهیم... هر سرنوشتی جز این، یعنی نرسیدهایم به سر منزل.
فرقی نمیکند... نوکر به اربابش شبیه میشود و نوکر بهشت هم برود باز نوکر است.
این شعر عاشقانه جناب فاضل نظری خطاب به مولا و فرمانده همه ما سربازان حضرت صاحب الزمان زبان حال امروز ماست:
در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم
اصلاً به تو افتاد مسیرم که بمیرم
یک قطره ی آبم که در اندیشه ی دریا
افتادم و باید بپذیرم که بمیرم
یا چشم بپوش از من و از خویش برانم
یا تَنگ در آغوش بگیرم که بمیرم
این کوزه ترک خورد! چه جای نگرانی است
من ساخته از خاک کویرم که بمیرم
خاموش مکن آتش افروخته ام را
بگذار بمیرم که بمیرم که بمیرم
#بغض
#مبارزه
@bahaneee
🔴 خون مشهد جوشید
این روزها اسم مشهد سر زبانها بود، مشهد میگویند چون رهبر اهل آنجا است، رییس جمهور اهل آنجا است، انقلابی ها اهل آنجایند، باید بد نام میشد مشهد، چون محل ترویج امید بود. امید نباید بجوشد امید نباید باشد. اینهمه خبر بد از مشهد مخابره شد که چه شود؟ ورزشگاه و داستان فوتبال را ، مصاحبه جناب مداح را، شعر خوانی و مدح مقابل امام جمعه را دیدید؟ همه هم البته غلط بود اما غلطها را چنان ضریب دادند که تصویری از مشهد آفریده شود در ذهن مردم، آنچنان که میخواهند.
جهل و ندانمکاری ما هم مدد میدادشان اما آنها کارشان را خوب بلد بودند. میدانستند اگر زشتیها به دست نادانهای رسانه چی و نامردهای بی بی سی چران بیفتد، همه با هم بلدند چه کنند و یک خط را جلو میبرند. آنهم بد نام کردن مشهد.
آنها که مشهد رفته بودند سخن از امید از زبان مردم کوچه و خیابانش زیاد میشنیدند. باید این امید مخابره نمیشد. باید صدای مشهد خفه میشد. همه بهانه ها را جمع کردند همه بهانه بود تا صدای مشهد که صدای جمهوری اسلامی بود که صدای پیروزی بود، خفه شود.
اما نمیدانستند برگ برنده ای دارد خدا، که خودش رو میکند و وقتی رو کند ، جگر ها را میسوزاند و چشمها را مبهوت میکند. آن وقت نمیتوانید لایک نکنید و کامنت نگذارید و عبور کنید.
شما دنبال قاتل و دست کثیف دشمن باشید. خوب است. اما بیایید دست خدا را هم ببینیم.
کشتند، به جرم روحانی بودن، با لب تشنه، در آغوش امام رئوف، روحانی رزمنده، روحانی جهادی، روحانی هم نشین محرومین، روحانی حرم امام هشتم، روحانی آقای جمهوری اسلامی.
ببینید زیر پست بی بی سی را، روی نعشش میزنند و میکوبند و میرقصند. نوش جانش اهل روضه میفهمند چه میگویم.
به جرم اتصال به جمهوری اسلامی میزنندش، که حرم است، که مظهر جنگ با اربابانشان است که اگر بماند همه حرمها میمانند، نوش جانش، مدافعین حرم میدانند چه میگویم.
با لباس سربازی اش به خونش کشیدند، روی سنگ فرش خاک قدمهای امامش، هنگام بدو بدو کردن برای محرومین، یعنی دویدن برای انقلاب، برای جمهوری اسلامی، روی پای امامش جان داد، نوش جانش، اهل مبارزه آرزو میکنندش.
حالا یک تنه سرها به سمت تو برگشت. چرا تو را خدا انتخاب کرد، آخوند خاکی رزمنده و جهادی گمنام حاشیه نشین و دلسوز مردم؟ چرا تو؟
مشهد همه دار و ندار ما است ، امید ما است، این مردم با گدایی سر سفره او آقا شده اند. چند وقت بود دنبال یک خادم بودیم راه حرم را نشانمان بدهد، چه کسی بهتر از تو. چند وقت بود حرم ما مدافع مشهدی لازم داشت، که بهتر از تو.
به قیافه ات نه تقابل شیعه سنی میخورد نه تقابل ایران و افغان، تو راست کار به تماشا کشیدن چهره جمهوری اسلامی بودی. همان که به بهانه اش روی خونت میرقصند یزیدیها. خوش به حالت.
کاش ما را هم مثل تو بپذیرد آن دست با تدبیر عالم.
@ali_mahdiyan
@bahaneee
🔴شیخ فرهاد و تطهیر یک عنصر بدسابقه!
فرهاد فتحی از فعالین حوزوی در فضای مجازی که به گفته خودش همین یکی دو سال اخیر اقدام به احداث پیج #اسلام_کده کرده است در ایام شیوع کرونا اقدامات قابل تقدیری در دفاع از انقلاب در مناظره با براندازان داشته است.
مدتی بود که علاوه بر #فخرآور و براندازان، #فرید_مدرسی هم از #شیخ_فرهاد_فتحی عصبانی بود و این عصبانیت را ابراز میکرد. همین که عناصر مرموز و براندازان به خاطر فعالیتهای روشنگرانه و استدلالهای متقن ما، عصبانی باشند بسیار مایه خوشحالی است.
کم کم لحن مدرسی با او تغییر کرد، او را یک سر و گردن بالاتر از بقیه فعالین رسانهای حوزه علمیه دانست و میگفت او قطعا یکی از 3 یا 5 نفر خبره حوزوی در فعالیت رسانهای است.
فعالیتهای ارزشمند ایشان در کلاب هاوس و مقابله با براندازان، بسیار مورد تقدیر است اما...
وی که درگیرودار فعالیتهای خود در کلاب هاوس کانال ایتایی زد، حالا به #تطهیر_مدرسی پرداخته است.
آقای فتحی!
پائین آوردن سطح ایرادات وارد بر مدرسی به اینکه صرفا نقدهایی بر علامه مصباح و آیات جنتی و علم الهدی کرده است (که با بیان خودتان گاهی از این نقدها، تخریب برداشت میکنید) یک اشتباه بزرگ است.
خوب است بدانید #تطهیر یک عنصر بدسابقه و رادیکال اصلاحاتی اصلا به صلاح شما و جبهه انقلاب نیست.
یعنی شما واقعا هیچ جستجویی درباره فتنهگریهای مدرسی نکردهاید و فقط همین دورهای که با او در کلاب هاوس همنشینی داشتهاید را میبینید؟
مگر میشود؟!
متن کامل را در لینک زیر بخوانید:
https://eitaa.com/bahaneee/2061
@bahaneee
🔴 شیخ فرهاد و تطهیر یک عنصر بد سابقه!
فضای مجازی میتواند یکی از بسترهای بسیار مفید برای انجام رسالت های تبلیغی مبلغین دینی باشد.
صفحات مجازی طلابی که حداقل بخشی از کارویژه و محل فعالیت اصلی خود را برای فعالیت تبلیغی مجازی در پلتفرمهای متعدد با رویکردهای متنوع قرار داده اند، هر کدام به نوعی اثرات بسیار مثبتی دارد.
شیخ فرهاد فتحی یکی از فعالین حوزوی در عرصه فضای مجازی که به گفته خودش همین یکی دو سال اخیر اقدام به احداث پیج #اسلام_کده کرده است در ایام شیوع کرونا اقدامات قابل تقدیری در دفاع از انقلاب در مناظره با براندازان داشته است.
مدتی بود که علاوه بر فخرآور و براندازان، فرید مدرسی هم از #شیخ_فرهاد_فتحی عصبانی بود و این عصبانیت را ابراز میکرد. همین که عناصر مرموز و براندازان به خاطر فعالیتهای روشنگرانه و استدلالهای متقن، از ما عصبانی باشند بسیار مایه خوشحالی است.
رفته رفته لحن مدرسی با او تغییر کرد، او را یک سر و گردن بالاتر از بقیه فعالین رسانهای حوزه علمیه دانست و میگفت او قطعا یکی از 3 یا 5 نفر خبره حوزوی در فعالیت رسانهای است.
برخی رسانههای غیر رسمی حوزوی که بعضا خودشان هم چندی قبل تازه جشن تولد یک سالگیشان را گرفتند، با جناب آقای فتحی مصاحبه کردند و او را بیش از پیش #مطرح کردند.
فعالیتهای ارزشمند ایشان در کلاب هاوس و مقابله جدی با براندازان، بسیار مورد تقدیر است اما...
حالا جناب آقای فتحی که درگیر و دار فعالیتهای خود در کلاب هاوس به ایتا آمد و کانالی راه اندازی کرد، به #تطهیر_مدرسی پرداخته است.
جناب آقای فتحی!
پائین آوردن ایرادات وارد بر مدرسی، به اینکه صرفا نقدهایی بر مرحوم علامه مصباح و آیات جنتی و علم الهدی کرده است (که با بیان خودتان گاهی از این نقدها، تخریب این بزرگان را برداشت میکنید) یک اشتباه بزرگ است.
خوب است بدانید تطهیر یک عنصر بدسابقه و رادیکال اصلاحاتی اصلا به صلاح شما و جبهه انقلاب نیست. یعنی شما واقعا هیچ مطالعه ای درباره فتنهگریهای مدرسی نکردهاید و فقط همین دورهای که با او در کلاب هاوس همنشینی داشتهاید را میبینید؟
مگر میشود؟!
هیچ یادتان نیست پروژههای عملیات روانی با موضوع حوزه و روحانیت هایی که وی یکی از نقش ایفا کنندگان اساسی آنها بوده است؟
ماجرای #نشست_فیضیه در مرداد ۹۷، داستان #نامه_ناصحانه آیتالله یزدی به یک مرجع معظم، #اختلافافکنی بین علما و روحانیت، رسانهای کردن اخبار محرمانه و نیمه محرمانهی حوزه ها را چطور؟ به عنوان مثال ماجرای مرحوم #آیتالله_یزدی و #شیخ_صادق_لاریجانی!
چطور شده که به تطهیر او پرداختهاید جناب آقای فتحی؟!
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای همسر شهید محمد صادق دارایی در کنار یادگار های شهید.
به شهید قول میدهم که پسرش رو طوری تربیت کنم که راه پدرش رو ادامه بده...
دشمنان بدانند که این شهید تمام نشده.
رحمت خدا بر امام و شهیدان انقلاب او. قبل از این کجا چنین روحیهها و همسران و مادرانی تربیت میشدند. هنوز ساعاتی از شهادت آن عزیز نگذشته که همسرش عزم کرده فرزندش را هم فدایی انقلاب اسلامی تربیت کند.
@bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 انتشار نخستینبار
📹 ببینید | رهبر انقلاب: شهید محمدباقر صدر امید آینده اسلام بود
🔺️ رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت سالگرد شهادت شهید سیدمحمدباقر صدر از علمای عراق، گزیدهای از بیانات آیتالله خامنهای در خطبههای نمازجمعه ۲۱فروردین۱۳۶۶ را برای نخستین بار منتشر میکند.
🌙 @Khamenei_ir
🔴 تقدیم به روح پاک شهدای حادثه حرم امام رضا علیه السلام #حجت_الاسلام_اصلانی و #حجت_الاسلام_دارایی
دمِ باب الرضا همین که رسید
آهی از دل کشید و نجوا کرد
بی تفاوت به رفت و آمدها
ذکر میگفت و رو به آقا کرد
اشک از گونه اش سرازیر و
زخمِ روی دلش نمک میخورد
روزه بود و رضا رضا میکرد
تشنه بود و لبش ترک میخورد
آسمانِ حرم به هم پیچید
تا زمینِ حرم پر از خون شد
جلوی چشم های لیلا بود
ضربتی که نصیب مجنون شد
روضه دیدیم با دو دیده ی خود
پیکری را که بر زمین مانده
قصه ها دارد این حکایت تلخ
خون سرخی که بر جبین مانده…
کربلا شد میان صحن رضا
شد تنی در میان خون غلتان
شکر حق اینچنین اگر جان داد
لااقل پیکرش نشد عریان…
شیعه ایم و همیشه در تاریخ
هر چه خوردیم از جفا خوردیم
ما جراحت به سینه داریم از
ضربه هایی که بی هوا خوردیم
@bahaneee
توئیت جنجالی فرید مدرسی بعد از وقایع تلخ حمله تروریستی در مشهد.
درباره پیامها و پیامدهای این توئیت فتنهانگیز و همراهیهای یکی از دوستان فعال در فضای رسانه ای انقلاب بیشتر بدانید.
یادداشت کامل بهانه با عنوان ماجرای یک توئیت جنجالی و سادهانگاری زمینهسازان نفوذ نرم را در لینک زیر بخوانید.
https://eitaa.com/bahaneee/2075
#ساده_لوحی_سیاسی
@bahaneee
🔴 ماجرای یک توئیت جنجالی و سادهانگاری زمینهسازان نفوذ نرم
[ص۱ از ۳]
🔸 در پی حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی که پس از شهادت حجتالاسلام اصلانی، به تازگی به شهادت مظلومانه دومین روحانی خدمتگزار به مناطق محروم مشهد یعنی حجتالاسلام دارایی منجر شده، فرید مدرسی یک توییت جنجالی داشت. او نوشت: «نفرت بکارید؛ خشونت درو میکنید»
https://eitaa.com/bahaneee/2068
🔸 واکنشها به این توییت عجیب و بلکه وقیحانه احتمالا بسیار بیش از انتظارات اولیه او بوده است. در این زمینه یکی از فعالان رسانهای تصویری از گفتگوی خود با وی را منتشر ساخته که در کانال شخص فرید مدرسی در ایتا نیز بازنشر گردیده است
https://eitaa.com/bahaneee/2069
🔸او در این پاسخ نوشته است: «آن توییت درباره فضای دیگر بود، من یک توییت درباره اتفاق مشهد نوشتم که این است ... » وقتی او میگوید توییتش درباره یک فضای دیگر بود و توییت مورد نظر او درباره حادثه مشهد، چیز دیگری است، به این معناست که توییتِ «کاشت نفرت و درو کردن خشونت» هیچ ربطی به حادثه مشهد نداشته است!
🔸این ادعا به هیچ وجه نمیتواند قابل قبول باشد زیرا توییت مزبور در روز حادثه و کاملا مربوط به آن فهمیده میشود به این دلیل که منظور از واژگان های به کار رفته در آن یعنی «نفرت و خشونت» -که به صورت مطلق به کار رفتهاند- تنها ناظر به واقعه مهم همان روز قابل فهم خواهد بود همچنانکه تمامی واکنشها در کامنتهای قرار داده شده توسط کاربران (حتی افرادی که آن را تایید کرده و یا به فرید مدرسی عتاب نکردهاند)، ناظر به این حادثه است. اگر حقیقتاً فرید مدرسی هیچ منظوری از این توییت برای اشاره به واقعه مشهد نداشت، حداقل در پاسخ به یکی از کامنتها چنین مطلبی را متذکر میشد در حالی که او در تنها پاسخی که به یکی از کامنتها داده، خطاب به یکی از نمایندگان مجلس که در نقد او ابراز تاسف میکند، به کنایه زدن در مورد مطلب دیگری میپردازد!
https://eitaa.com/bahaneee/2070
🔸فرید مدرسی حتی در یک توییت جداگانه نیز به این نمیپردازد که اساساً مطلب پیشین وی هیچ ربطی به قضیه مشهد نداشته است. بلکه عبارتهای به کار رفته توسط او در توییت بعدی تماماً مؤید ربط داشتن توییت پیشین وی به حادثه مشهد میباشد(https://eitaa.com/bahaneee/2071) زیرا کماکان از همان واژگانهای «نفرت» و «خشونت» درباره کامنتهایی استفاده میکند که کاربران منتقد، همگی ناظر به حادثه مشهد، نسبت به توییت او اظهار خشم، ناراحتی، تعجب و در برخی موارد توهین کردهاند وگرنه باید نقطه ثقل سخنان او این میبود که اساساً سوءتفاهم بهوجود آمده و منظور این نیست.
🔸هرچند حتی اگر چنین نیز میگفت، صرفاً ادعایی از جانب او در مورد کلامی بود که حمل آن توسط فهم حجیتدار عرفی بر حادثه مشهد، با توجه به قراین پیرامونی و زمانی، غیر قابل انکار است. بنابراین بهتر است فرید مدرسی چنین ادعایی نکند زیرا اهانت به فهم و شعور عمومی و غیر قابل قبول خواهد بود اما متاسفانه آنچه از گفتگو میان وی و یک شخص دیگر که توسط هر دو نیز منتشر شده، فهمیده میگردد دلالت بر چنین انکاری دارد.
@bahaneee
🔴 ماجرای یک توئیت جنجالی و سادهانگاری زمینهسازان نفوذ نرم
[ص ۲ از ۳]
🔸 در هر صورت او با حالتی از طلبکاری، مخاطبین جمله خود را به سبب وقوع یک جنایت در مشهد مقدس، سرزنش میکند زیرا به بیان وی، آنها نفرت کاشته و اکنون در نتیجه آن، خشونت درو کرده به این معنا که بازخورد ناخوشایند آن را دریافت کردهاند! اما او مخاطب خود را دقیقا مشخص نکرده و به صورت مبهم و مطلق، محتوای خود را بیان کرده که نوعی استفاده از حالت «ابهام استراتژیک» است.
🔸 اما به صورت خاص چه کسانی این خشونت را دریافت کردهاند؟! به غیر از سه روحانی مجاهدی که مشغول خدمت به مردمان محروم در حاشیه شهر مشهد بودهاند؟! خدمت به محرومان، مصداق «کاشتن نفرت» بود که منجر به درو کردن خشونت در حرم مطهر رضوی شد؟! توجه به این مطلب نشان میدهد که مضمون توییت وی تا چه حد منزجرکننده و به راستی مصداق حقیقی «نفرتپراکنی» است!
🔸 همچنین مخاطب عام جمله سرزنشآمیز او چه کسانی هستند؟ با توجه به سابقه فعالیتهای او، کاملا واضح است که فرید مدرسی، حداقل در فضای داخلی، کنش سیاسی-رسانهای خود را در چالش با برخی از جریانهای سیاسی کشور (همچون اصولگرایان بالاخص جبهه پایداری، شخص سعید جلیلی، حسین شریعتمداری و به ویژه اخیرا آیت الله علمالهدی و ...) تعریف کرده است. بدیهی است وقتی وی بدون هیچ قرینهای و به صورت مطلق، چنین جملهای مینویسد، از منظر فهم عرفی، مخاطب وی همان گروهها فرض میشوند و همین جاست که واکاوی منظور وی از «نفرت کاشتن» نشان میدهد که چرا توییت وی یک عمل مجرمانه میباشد؛
🔸 آیا منظور او از نفرتپراکنی، اهانتهایی بود که برخلاف سیره اهل بیت(ع) به بزرگان اهل سنت میشود که از این منظر موجب بهرهبرداری تکفیریها برای اقناع مردمان جاهل و متعصب برای قتل عام شیعیان است؟ اگر این است آیا گروههایی که فرید مدرسی با آنها چالش مستمر داشته و به صورت طبیعی باید مخاطب جمله او فرض شوند، اساساً چنین کنشی داشته یا دارند؟ آیا به صورت خاص، سه روحانی خادم به محرومان مناطق حاشیه مشهد که انقلابی و متعهد به آرمان وحدت امت اسلامی بودهاند، چنین فعالیتهایی انجام دادهاند که مستحق درو کردن آن خشونت باشند؟ آیا مخاطب فرید مدرسی در این فرض میتواند مثلا برائتیهای بیدیانت باشد؟! مگر تا به حال فرید مدرسی علیه آنها به صورت مستمر و قابل ملاحظه به تولید محتوا پرداخته است که بتوان این جماعت را مخاطب سخنان او به حساب آورد؟! و اگر واقعا او چنین منظوری داشت، متوجهِ این قاعده عاقلانه و بدیهی نبود که باید جمله خود را خطاب به آنان مینوشت؟!
🔸 آیا منظور او از نفرت کاشتن، سیاستهای جمهوری اسلامی در منطقه است؟! مثلا مبارزه با تکفیریها در عراق و سوریه و جلوگیری از به قدرت رسیدن آنها؟ یا مثلا حمایت از مظلومان مسلمان در برابر دشمن قطعی برای اکثریت بشریت و بالخصوص برای مسلمانان یعنی رژیم غاصب و موقتی صهیونیستی؟! بسیار بعید است اما اگر چنین باشد، تکلیف او برای همه مشخص خواهد بود.
🔸 یا آنکه شاید او در حین توییت زدن،اساساً متوجه نبود که ضارب، ایرانی نیست و با انگیزه تکفیری چنین کاری انجام داده است! زیرا خبر تکفیری بودن ضارب حداقل پس از ساعت ۸ شب همان روز منتشر شده و توییت فرید مدرسی بنابر ساعت نشان داده در توییتر مطابق با ۵:۴۵ دقیقه بعد از ظهر میباشد. (https://eitaa.com/bahaneee/2068) بنابراین او به احتمال بسیار زیاد اساساً فرض تکفیری بودن وی را در ذهن نداشته است.
🔸 در اینجا یک فرض قوی دیگر مطابق با همان فهم عرفی باقی میماند و آن اینکه منظور وی از نفرت کاشتن، مربوط به فضاسازیهای فراوانی است که او و همقطارانش در ماجراهای اخیر مشهد علیه آیت الله علمالهدی به راه اندختهاند. جالب است که او در روز حادثه و پیش از توییت جنجالی خود، دو توییت علیه ایشان و یک توییت دیگر علیه حسین شریعتمداری داشته است. (https://eitaa.com/bahaneee/2072) بنابراین بسیار معقول است برداشت شود که او قصد داشت این اتفاق را به آیت الله علمالهدی و دیگر جریانهای همسو با آرمانهای انقلاب اسلامی در ایران و مشهد مربوط کند که با مشخص شدن تکفیری بودن ضارب، تیرش به سنگ خورد!
@bahaneee