eitaa logo
کانال ولیجه شیعه
146 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
40 فایل
بیان اعتقادات وشعائر واخلاقیات عترت وقران به زبان اندیشمندان خصوصا استاد محقق حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید محمد حسین بحرالعلوم میردامادی
مشاهده در ایتا
دانلود
کلمه و و و و و و و و همه کلمات نورانی قرآن ، حکایت از مقامات اهل بیت علیهم السلام و کلمات ، ، ، ، و و همه کلماتی که دارای معانی ظلمانی هستند حکایت از اهل بیت می کند.
هدایت شده از کانال ولیجه شیعه
حکایت از این حقیقت می کند که نور تکوینی که همان وجود و هستی می باشد و نو تشریعی که همان هدایت و سعادت می باشد ، یک تجلی از خورشید علیه السلام است نور سماوات و زمین خود علی است غیر علی ، نور علی نور کیست روشنی دیده اهل شهود آیینه حق به کمال وجود
هر کار خیری که انجام می دهید نگویید من کرده ام بلکه بگویید علیه السلام شامل حال من شده و من را وسیله کار خیر نمود چرا که همه و به علیه السلام برمی گردد.
نتیجه ، علیه السلام است و به نظر بنده منظور از کلمه «رب» در حدیث «من عرف نفسه فقد عرف ربه» آن حضرت می باشند نه ذات خداوند.
خطاب به آنها که نرفتند عرض می کنم مادرها همیشه اول سهم غذای فرزندشان که سر سفره نیست را کنار گذاشتند پس اگر باشی علیهاالسلام سهمت در را برایت ذخیره کردند و باادب بودن یعنی و باش. در ابراز و خدمت حُسن الله یعنی و عشق الله یعنی علیهماالسلام جدی باش.
حرکت در علاوه بر فوائد ظاهری و اجتماعی ، دارای برکات معنوی و ملکوتی است و از این جهت همه ائمه معصومین علیهم السلام و علمای ربانی شیعه به این شعار الهی اهمیت می دادند.
انکار علیه السلام در راستای انکار و سپس صلی الله علیه و آله و اصل اسلام است چرا که علت بقاء اسلام است.
بر الحسین علیه السلام می باشد چنانچه صلی الله علیه و آله فرمودند: « آن در دل حرارتی ایجاد کرده که هیچگاه به سردی نگراید.»
پیوند با جسم و روح امام معصوم خصوصاً علیه السلام از نوع پیوند علت و معلول یا متجلی و تجلی است و از این جهت است که ناخودآگاه بر گریان است ، چنانچه اثبات این مطلب را در کتاب اسرار محبت آورده ایم.
مرکز فیوضات حضرات معصومین علیهم السلام هستند و تمام معصومین حتی رسول اکرم صلی الله علیه و آله از ایشان و از مقام و آن حضرت کسب فیض نموده و می نمایند و ایشان به کسی که از داشته باشد عنایات فوق العاده ای دارند.
سیدالشهداء علیه السلام اصل الاصول در شعائر الهی است و دشمنان چون می خواهند همه ما را از دین اسلام خارج کنند و مردم را بیچاره و هلاک نمایند با عزاداری آن حضرت مخالفت می کنند.
مي داد و به جاي آن نام نيک مي گذاشت. ۶۳-بردباري اش همواره بر خشم او سبقت مي گرفت. ۶۴-از براي فوت دنيا ناراحت نمي شد و يا به خشم نمي آمد. ۶۵-از براي خدا آنچنان به خشم مي آمد که ديگر کسي او را نمي شناخت ۶۶-هرگز براي خودش انتقام نگرفت مگر آنکه حريم حق شکسته شود. ۶۷-هيچ خصلتي نزد آن حضرت منفورتر از دروغگويي نبود. ۶۸-در حال خشنودي و نا خشنودي جز ياد حق بر زبان نداشت. ۶۹-هرگز درهم و ديناري نزد خود پس انداز نکرد . ۷۰-در خوراک و پوشاک چيزي زيادتر از خدمتکارانش نداشت. ۷۱-روي خاک مي نشست و روي خاک غذا مي خورد. ۷۲- روي زمين مي خوابيد. ۷۳-کفش و لباس را خودش وصله مي کرد. ۷۴-با دست خودش شير مي دوشيد و پاي شتر ش را خودش مي بست. ۷۵-هر مرکبي برايش مهيا بود سوار مي شد و برايش فرقي نمي کرد. ۷۶-هرجا مي رفت عبايي که داشت به عنوان زير انداز خود استفاده مي کرد. ۷۷-اکثر جامه هاي آن حضرت سفيد بود. ۷۸-چون جامه نو مي پوشيد جامه قبلي خود را به فقيري مي بخشيد. ۷۹-جامه فاخري که داشت مخصوص روز جمعه بود. ۸۰-در هنگام کفش و لباس پوشيدن هميشه از سمت راست آغاز مي کرد. ۸۱-ژوليده مو بودن را کراهت مي دانست. ۸۲-هميشه خوشبو بود و بيشترين مخارج آن حضرت براي خريدن عطر بود. ۸۳-هميشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک مي زد. ۸۴-نور چشم او در نماز بود و آسايش و آرامش خود را در نماز مي يافت. ۸۵-ايام سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم هرماه را روزه مي داشت. ۸۶-هرگز نعمتي را مذمت نکرد. ۸۷-اندک نعمت خداوند را بزرگ مي شمرد. ۸۸-هرگز از غذايي تعريف نکرد يا از غذايي بد نگفت. ۸۹-موقع غذا هرچه حاضر مي کردند ميل مي فرمود. ۹۰-در سر سفره از جلوي خود غذا تناول مي فرمود. ۹۱-بر سر غذا از همه زودتر حاضر مي شد و از همه ديرتر دست مي کشيد. ۹۲-تا گرسنه نمي شد غذا ميل نمي کرد و قبل از سير شدن منصرف مي شد. ۹۳-معده اش هيچ گاه دو غذا را در خود جمع نکرد. ۹۴-در غذا هرگز آروغ نزد. ۹۵-تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نمي خورد. ۹۶-بعد از غذا دستها را مي شست و روي خود مي کشيد. ۹۷-وقت آشاميدن سه جرعه آب مي نوشيد؛ اول آنها بسم الله و آخر آنها الحمدلله. ۹۸-از دوشيزگان پرده نشين با حياتر بود. ۹۹-چون مي خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه مي خواست. ۱۰۰-اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسيم مي کرد: بخشي براي خدا، بخشي براي خانواده و بخشي براي خودش بود و وقت خودش را نيز با مردم قسمت مي کرد. منابع: کتاب «منتهي الآمال» محدث قمي و کتاب «مکارم الاخلاق» طبرسي🌹
سیمای باطنی حضرت رضا علیه السلام در علم حروف و اعداد و ریاضیات