🔹 #یادداشت_تبلیغی
💯وظایف مبلغان در تبلیغ #انتخابات ریاست جمهوری
✍️یکی از بحثهایی که در ایام تبلیغ ماه مبارک رمضان با آن مواجه هستیم و مبلغان عزیز قاعدتاً در معرض پرسش قرار میگیرند، بحث انتخابات ریاست جمهوری است.
👈اولاً ممکن است مردم از مبلغ بپرسند که اصلاً در انتخاب شرکت بکنیم یا نه؟
👈وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست و مردم میگویند که ما به هر رئیس جمهوری رأی میدهیم و انتخاب میشود، مسیر خود را میرود و چندان به وضعیت معیشت مردم توجهی ندارد؛ لذا گلهمند هستند و خیلی اوقات گلههایشان بجاست. اما چه باید کرد؟
💢مشاهده ادامه مطلب:
👇👇👇
https://www.balagh.ir/content/14742
🔴پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
🆔 @balagh_ir
🗳 #پرسش_پاسخ_انتخابانی(4)
💢شرکت در #انتخابات و رأی مردم به رئیس جمهور چه فایدهای دارد؟ و انتخاب مردم چقدر میتواند در اداره کشور اثرگذار باشد؟
✍️پاسخ: نظام سیاسی ما که از نوع «جمهوری اسلامی» است مردم در آن ستون اصلی هستند که به تحقیق باید گفت اگر این مردم در شکل گیری، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی حضور نداشتند اساساً انقلابی رخ نداده و تا کنون نیز تداوم نیافته بود.این حضور بگونه ای بوده است که بطور متوسط، ملت ایران در هر سال یک انتخابات برگزار کرده اند که می توان آن را در دنیا کم نظیر دانست لذا برای اینکه اهمیت و فائده رأی مردم روشن گردد به چند نکته اشاره می کنیم:
💬الف) اهميت و ضرورت حضور مردم در انتخابات
⤵️اهمیت و ضرورت حضور مردم در #انتخابات تا بدانجا است که قانون اساسی، امور نظام را بر آرای عمومی مردم مبتنی دانسته و چنین میگوید: «در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکاء آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات: انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر اینها، یا از راه همهپرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین میگردد»[۱۱]
💬ب) نقش رئيس جمهور در کشور
⤵️از آنجا که رئیس جمهور بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی، دومین مقام رسمی کشور پس از مقام رهبری بهشمار میآید طبعاً انتخاب این شخصیت حقوقی، بسیار مهم باشد و از این طریق مردم بهطور غیر مستقیم، در مسائل کشور نقشآفرین بوده و موثر میباشند.[۱۲]
با دقت در بیانات امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب، بهخوبی میتوان تعیینکننده بودن حضور مردم را در صحنه انتخاباتهای گوناگون، بهدست آورد. امام; میفرماید: «اصل حضور مردم در انتخابات، حتّى از انتخاب اصلح هم مهمتر است». زیرا بنا به فرمایش امام; «عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان مىدهد.» و «حضور مردم در انتخابات یکى از همان نمایشهاى عزم راسخ و قدرت و تصمیم ملت ایران است». به همین دلیل است که امام خمینی; فرمودند: «تودههاى مردم، اصل و تعیینکننده و تصمیمگیرندهاند و آنها هستند که جریانها را هدایت مىکنند» و «آنچه انقلاب و ایران را حفظ کرده حضور مردم در صحنه است»[۱۳]
💬ج) خنثی نقشههای دشمنان
⤵️باید توجه داشت که اگر گاهی زمزمههای عدم تاثیر حضور مردم در #انتخابات در سرنوشت کشور مطرح میگردد بی شک نقشهای است که همواره پس از انقلاب از سوی دشمنان ملت ایران مطرح گردیده است. لذا در این جهت، رهبری معظم انقلاب در بیانی چنین میفرمایند: «(دشمنان) همیشه سعى کردهاند انتخاباتهاى ما را کمفروغ کنند تا مردم اطراف عرصهى انتخابات را خالى بگذارند، به صندوقهاى رأى اعتنائى نکنند»[۱۴]
💬د) انجام تکلیف شرعی
⤵️بر اساس نگاه دینی، انتخابات، هم حق مردم و هم تکلیفی شرعی میباشد. در این رابطه رهبری معظم انقلاب در بیانی چنین میفرمایند: «انتخابات، فقط یک پدیدهى سیاسى نیست. #انتخابات، مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایى و اقتدار ملى براى یک کشور است... هم حق و هم تکلیف مردم است که بیایند و سرنوشت کشورشان را بهدست خودشان معیّن کنند؛ زیرا که کشور متعلّق به مردم است.[۱۵] ـ [۱۶]
📚 لینک منابع
🔴پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
🆔 @balagh_ir
✍️امام علی علیه السلام:
💠العاقِلُ مَن لايُضيعُ لَهُ نَفَسًا فيما لايَنفَعُهُ
🔹خردمند کسی است که دمی را در کارهای بی فایده هدر نمی دهد
📚غررالحكم، حدیث2163
🗞 #حدیث_روز
🆔 @balagh_ir
🔹🌟🍀🌟🔹
💢پرسش:
🔰ملکوت چیست؟ آیا قابل دیدن است؟
✅پاسخ:
✍️در قرآن کریم در آیاتی چند از "ملکوت" نام برده شده است. مانند:
1-📌 «فَسُبْحانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَ إِلَيْهِ تُرْجَعُون؛پس [شكوهمند و] پاك است آن كسى كه ملكوت هر چيزى در دست اوست و به سوى اوست كه بازگردانيده مى شويد)(یس/83)
✍️علامه طباطبایی در تفسیر آیه شریفه می فرمایند:
👈« مراد از" ملكوت" آن جهت از هر چيزى است كه رو به خداست، چون هر موجودى دو جهت دارد، يكى رو به خدا، و يكى ديگر رو به خلق. ملكوت هر چيز آن جهتى است كه رو به خدا است، و ملك آن سمت رو به خلق است ممكن هم هست بگوييم: ملكوت به معناى هر دو جهت هر موجود است، و آيات زير هم بر همين معنا حمل مىشود،
🍀" وَ كَذلِكَ نُرِي إِبْراهِيمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ" «انعام/75» و" أَ وَ لَمْ يَنْظُرُوا فِي مَلَكُوتِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ" «اعراف/185» و" قُلْ مَنْ بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ" «مومنون/88».
👈و اگر فرموده ملكوت هر چيزى به دست خداست، براى اين است كه: دلالت كند بر اينكه خداى تعالى مسلط بر هر چيز است، و غير از خدا كسى در اين تسلط بهره و سهمى ندارد.
🍃و برگشت معنا در آيه « فَسُبْحانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ» به اين است كه: خدا از استبعادى كه مشركين در مساله معاد مى كنند، منزه است، چون مشركين غافلند از اينكه ملكوت هر چيزى به دست خدا و در قبضه قدرت اوست.»(1)
💠در تفسیر نمونه آمده:
👈«ملكوت در اصل از ريشه" ملك" (بر وزن حكم) به معنى" حكومت و مالكيت است،" واو" و" ت" براى تاكيد و مبالغه به آن اضافه شده بنا بر اين منظور از آن در اينجا حكومت مطلقه خداوند بر سراسر عالم هستى است.»(2)
2-📌 همچنین در آیه 75 سوره مبارکه انعام که از ملکوت و نشان دادن آن به حضرت ابرهیم(علیه السلام) سخن بمیان آمده است:
💠«وَ كَذَالِكَ نُرِى إِبْرَاهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِين؛ و اين گونه ملكوت آسمانها و زمين را به ابراهيم نمايانديم تا از جمله يقين كنندگان باشد»(انعام/75)
🌼در این مورد نیز ملکوت، همان مالکیت مطلقه الهی است:
👈«مالكيت مطلقه و تسلط پروردگار را بر تمام آسمان و زمين به او نشان داديم" (وَ كَذلِكَ نُرِي إِبْراهِيمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ).»(3)
3-📌 در آیه 185 سوره مبارکه اعراف نیز صحبت از ملکوت است:
🔹أ وَ لَمْ يَنظُرُواْ فىِ مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْض(اعراف/185)
🔰علامه طباطبایی در توضیحی تحت عنوان: [اشاره به معناى" ملكوت" در عرف قرآن مجيد]می فرمایند:
👈«" ملكوت" در عرف قرآن و بطورى كه از آيه" إِنَّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَيْئاً أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ، فَسُبْحانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ" «یس/84» استفاده مىشود عبارت است از باطن و آن طرف هر چيز كه بسوى پروردگار متعال است، و نظر كردن به اين طرف با يقين ملازم است»(4)
👈در مورد اینکه آیا ملکوت دینی است استناد میکنیم به فراز ابتدایی آیه 185 سوره مبارکه اعراف:
🔹«أ وَ لَمْ يَنظُرُواْ فىِ مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ مَا خَلَقَ اللَّهُ مِن شىَْء...»
✍️علامه طباطبایی می فرمایند:
☘️«غرض از اين آيه توبيخ آنان در اعراض و انصراف از وجه ملكوتى اشياء است كه چرا فراموش كردند و در آن نظر نينداختند تا برايشان روشن شود كه آنچه را كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بسوى آن دعوتشان مى كند حق است.»(5)
📚پی نوشت ها:
1. ترجمه تفسير الميزان، ج17، ص173
2. تفسير نمونه، ج5، ص309
3. همان، ص308
4. ترجمه تفسير الميزان، ج8، ص455
5.همان.
📎 #قرآنی
🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
🔴پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
🆔 @balagh_ir
☀️ امروز:
شمسی: یکشنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
میلادی: Sunday - 16 May 2021
قمری: الأحد، 4 شوال 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام
🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها)
💠 اذکار روز:
- یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام (100 مرتبه)
🆔 @balagh_ir
✍️امیرالمؤمنین عليه السلام:
🔹من رَكِبَ مَركَبَ الصَّبرِ اهتَدى إلى مِضمارِ النَّصرِ
💠هركه بر مركب شكيبايى نشيند، به خطّ پايان پيروزى رسد .
📚ميزان الحكمه جلد6 صفحه 151
🗞 #حدیث_روز
🆔 @balagh_ir
پایگاه اطلاع رسانی بلاغ - دارویی بنام صبر.mp3
2.92M
♨️دارویی به نام صبر
🎤حجت الاسلام #عالی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🔴بهترین #سخنرانی های روز
🆔 @balagh_ir
🔹 #یادداشت_تبلیغی
💯علت برپایی قیامت
✍️یکی از مسائل مهم در قرآن و روایت، بحث قیامت است که در آن، نیکان پاداش اعمال نیک خویش و بدان جزای رفتار زشت خود را خواهند دید. دنیا، محدود و زودگذر است و ظرفیت آن را ندارد تا انعکاسدهنده جزای کامل اعمال آدمیان باشد.
👈ازاینرو، قیامت، بهترین سرایی است که بر اساس حکمت و عدالت خداوند متعال، انسانها ارزیابی شده، به تناسب عملکرد خویش، نتیجه عقاید و کردار دنیوی خویشتن را میبینند و در این خصوص، ذرهای به آنها ظلم نمیشود
💢مشاهده ادامه مطلب:
👇👇👇
https://www.balagh.ir/content/14843
🔴پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
🆔 @balagh_ir
🔎📖🔍 🔎📖🔍
✅پرسش:
🔰آیا می شود سرنوشت را با کارهای خوب، تغییر داد؟
✍️پاسخ:
✅استاد مطهرى مى گويد: «اگر مقصود از سرنوشت و قضا و قدر الهي،انكار اسباب و مسببات و از آن جمله قوه و نيرو و اراده و اختيار بشر است، چنين قضا و قدر و سرنوشتى وجود ندارد و نمى تواند وجود داشته باشد». (1)
🌿بايد دانست در عين حال كه دست تقدير الهي در زندگي انسان است و قضا و قدر الهي مردود نيست، نقش انسان در تعيين سرنوشت زندگي پذيرفتني است. در حقيقت نقش انسان نه تنها مغاير با سرنوشت نيست، بلكه جزئي از همان سرنوشت است. در سرنوشت و تقدير انسان - چه مومن باشد و چه كافر- چنين است كه او سرنوشت خود را تعيين نمايد. در واقع اختيار داشتن انسان جزئي از تقديرات الهي است.
💥بشر هميشه خود را در سر چهار راه هايي ميبيند. هيچ گونه اجباري كه فقط يكي از آنها را انتخاب كند ندارد و ساير راهها بر او بسته نيست. انتخاب يكي از آنها به نظر و فكر و اراده او مربوط است؛ يعني طرز فكر و انتخاب او است كه يك راه خاص را معيّن ميكند. (2)
☘️ اين كه از يك طرف مسئله تقدير الهي مطرح است و از طرف ديگر اختيار انسان، به اين معنا است كه خداوند مقرّر كرده كه انسان با اختيار و اراده خود، يكي از راهها را انتخاب كند و آن راهي كه انسان با ارادة خود انتخاب كرده، همان است كه مقدّر است. خداوند به قضا و قدر مقرّر كرده كه انسان با اختيار خود، آن راهي كه خداوند از ازل ميداند، انتخاب كند. پس تقدير خداوندي اين است كه بشر افعال خود را از روي اختيار انجام دهد، نه اين كه تقدير او را به انجام يك طرف مجبور سازد.
🔷اميرالمؤمنين (ع) از كنار ديوار شكسته و كجى برخاست. پرسيدند: از قضاى الهى فرار مى كني؟ فرمود: از قضاى الهى به قدر او پناه مى برم. (3) «يعنى درست است كه تا قانون عليت كه منتهى به فرمان خداست، نباشد، ديوار شكسته سقوط نخواهد كرد، اما همان خداوند به من عقلى داده كه آن خود يك حلقه از سلسله قانون عليت است و يك عامل بازدارنده در برابر اين گونه حوادث.
🔸 البته ديوار عقل و شعور ندارد و بدون اعلام قبلى سقوط مى كند. اما من مى توانم به قدر الهى پناه ببرم؛ يعنى با عقل خود چنان محل نشستن را اندازه گيرى كنم كه اگر ديوار سقوط كند روى من نيفتد».(4)
🔹در قرآن آيات زيادى وجود دارد كه به صراحت اختيار انسان و نقش اراده او را بيان داشته است؛ مانند آيه: « لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى؛ براى انسان چيزى جز حاصل سعى او نيست». (5) و : « ِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ؛ (6) خداوند سرنوشت هيچ قومى را تغيير نمى دهد. مگر خودشان آن را تغيير دهند». از آنچه ذكر شد امكان تغيير قضا و قدر درموارد خاص به خوبي روشن شد. اما تغيير قضا و قدر يا تبديل سرنوشت در روايات متعدد هم بيان شده است كه يكي از مهمترين ابعاد و عوامل اين تغيير مقوله دعا است.
📚پينوشتها :
1. شهيد مطهري، مجموعةآثار، انتشارات صدرا، تهران، 1374ش، ج1، ص 384.
2. همان، ص 385 .
3. شيخ صدوق، التوحيد، انتشارات جامعه مدرسين قم، 1398 ه ق ، ص 369.
4. ناصر مكارم شيرازي، پيدايش مذاهب، ص 31.
5. نجم (53) آية 39.
6. رعد (13) آية 11.
📎 #اعتقادی
🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
🔴پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
🆔 @balagh_ir
☀️ امروز:
شمسی: دوشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
میلادی: Monday - 17 May 2021
قمری: الإثنين، 5 شوال 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام
🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا قاضِیَ الْحاجات (100 مرتبه)
🆔 @balagh_ir
✍️امیرالمؤمنین عليه السلام:
🔹جِماعُ الشَّرِّ اللَّجاجُ و كَثرَةُ المُماراةِ
💢كانون بدى ها، لجاجت و مجادله زياد است
📚 غررالحكم حدیث 4795
🗞 #حدیث_روز
🆔 @balagh_ir
🔹☀️🔹☀️🔹
✅پرسش:
🔰منظور از مقام محمود چیست؟ آیا تمام امامان و پیامبران دارای مقام محمود هستند؟
✍️پاسخ:
✅روایات اسلامى، مقام محمود را به عنوان مقام شفاعت کبرى تفسیر کرده اند؛ زیرا پیامبر(صلى الله علیه وآله) بزرگترین شفیعان در عالم دیگر است و آنها که شایسته شفاعت باشند، مشمول این شفاعت بزرگ خواهند شد.
🔻این تفسیر در روایات متعددى نیز وارد شده است:
👈در تفسیر «عیاشى» امام صادق(علیه السلام) در تفسیر جمله «عَسى أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً» می فرماید: «هِىَ الْشَّفاعَةُ».(1)
✍️بعضى از مفسران کوشش کرده اند: از مفهوم خود آیه، این حقیقت را دریابند. آنها معتقدند:
جمله «عَسى أَنْ یَبْعَثَکَ» دلیل بر این است: این مقامى که خدا در آینده به تو خواهد داد، مقامى است که ستایش همگان را برمى انگیزد، زیرا سودش به همگان مى رسد، (چرا که محمود در جمله بالا مطلق است و هیچ گونه قید و شرطى ندارد).
💥از این گذشته، حمد و ستایش در برابر یک عمل اختیارى است، و چیزى که واجد همه این صفات باشد، چیزى جز شفاعت عامه پیامبر(صلى الله علیه وآله) نیست.
این احتمال نیز وجود دارد که: «مقام محمود» همان نهایت قرب به پروردگار است که یکى از آثارش، شفاعت کبرى مى باشد.
🔹گر چه مخاطب در این آیه، ظاهراً پیامبر(صلى الله علیه وآله) است، ولى از یک نظر، مى توان حکم آن را تعمیم داده و گفت: همه افراد با ایمان که برنامه الهى روحانى را انجام مى دهند، سهمى از مقام محمود خواهند داشت، و به میزان ایمان و عمل خود، به بارگاه قرب پروردگار راه خواهند یافت، و به همان نسبت مى توانند شفیع و دستگیر واماندگان در راه شوند.
🔷زیرا مى دانیم: هر مؤمنى در شعاع ایمان خود، از مقام شفاعت برخوردار خواهد بود، ولى مصداق اَتَمّ و اکمل این آیه، شخص پیامبر(صلى الله علیه وآله) است.(2)
📚پی نوشت ها:
1. تفسیر عیاشی، محمود بن مسعود عیاشی، تهران، مکتبه العلمیه الاسلامیه،ج2،ص 314.
2.گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، تهران، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج 12، ص 258.
📎 #اخلاقی
🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
🔴پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
🆔 @balagh_ir
هدایت شده از سرگروههای تبلیغی
شبهات انتخاباتی همراه با پاسخ.pdf
1.04M
🇮🇷🌸
🍀
✅ نسخهpdf
❌ پاسخ به سوالات و شبهات پرتکرار مردم در خصوص #انتخابات
#روشنگری
#انتخابات
🆔@Sargorohha
🍀
🇮🇷🌸
🗳 #پرسش_پاسخ_انتخابانی(5)
💢چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟
👈شرکت در #انتخابات یک «وظیفه اجتماعی »نیست، چون قرار نیست کسی به خاطر رای ندادن، ما را تنبیه یا جریمه کند.
✍️رای دادن یک«حق» است که در صورت تمایل میتوانیم از آن استفاده کنیم.حقی که برای داشتن آن زحمت بسیاری کشیده شده است. امروز زنان و مردان، مستقل از زبان و رنگ و قومیت، حق دارند که رای خود را در صندوق بیندازند. از این حق استفاده کنیم.از دلایلی که باید در انتخابات شرکت کنیم می توان به تمام تلاش دشمن این است که مردم را از #انتخابات ناامید کنند ،مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نظام را واکسینه میکند ،اولین سود حضور حداکثری در انتخابات به خود مردم برمیگردد،حضور گسترده مردم در انتخابات، اقتدار نظام را افزایش میدهد،حضور حداکثری در انتخابات بیعت مجدد با جمهوری اسلامی است
💢رای دادن هر فرد چه تاثیری دارد؟
✍️برخی از مردم فکر میکنند که شرکت نکردن در انتخابات، یعنی رای دادن به هیچ کدام از گزینه های موجود. آنها فکر میکنند که رای ندادن به معنای اعتراض به فهرست نامزدهای انتخاباتی است و دوست دارند صدای اعتراضشان شنیده شود.
👈بررسی های تاریخی نشان میدهد که صدای معترضان خاموش شنیده نمیشود. حتی یک مثال، از یک کشور، در یک دوره وجود ندارد که رای ندادن، بر یک چیز تاثیری مثبت گذاشته باشد.
🔴پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
🆔 @balagh_ir
☀️ امروز:
شمسی: سه شنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
میلادی: Tuesday - 18 May 2021
قمری: الثلاثاء، 6 شوال 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا اَرْحَمَ الرّاحِمین (100 مرتبه)
🆔 @balagh_ir
✍️امیرالمؤمنین عليه السلام:
↩️مهربانى با مردم را پوشش دل خويش قرار ده، و با همه دوست و مهربان باش. مبادا هرگز، چونان حيوان شكارى باشى كه خوردن آنان را غنيمت دانى، زيرا مردم دو دسته اند، دسته اى برادر دينى تو، و دسته ديگر همانند تو در آفرينش مى باشند.
🔹اگر گناهى از آنان سر مى زند يا علّت هايى بر آنان عارض مى شود، يا خواسته و ناخواسته، اشتباهى مرتكب مى گردند، آنان را ببخشاى و بر آنان آسان گير، آن گونه كه دوست دارى خدا تو را ببخشايد و بر تو آسان گيرد.
↩️همانا تو از آنان برتر، و امام تو از تو برتر، و خدا بر آن كس كه تو را فرماندارى مصر داد والاتر است، كه انجام امور مردم مصر را به تو واگذارده، و آنان را وسيله آزمودن تو قرار داده است
📚قسمتی از نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر
🆔 @balagh_ir
💠معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد:
✍️دعوت به حضور حداکثری مردم در #انتخابات، وظیفه شرعی و ملی است
🔹 برای ایجاد فضای شور و نشاط و حضور حداکثری مردم در پای صندق های رای، مجموعه دفتر تبلیغات با داشتن گروه های تبلیغی و مبلغان متخصص و با سابقه و همچنین مبلغان فعال در عرصه فضای مجازی از ظرفیت بی نظیری برخوردار است.
💢مشاهده ادامه مطلب:
👇👇👇
https://www.balagh.ir/content/14869
🔴پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
🆔 @balagh_ir
🔹 #یادداشت_تبلیغی
💯راههای عزت و اقتدار نظام اسلامی
✍️نظام اسلامی، مانند هر نظام دیگر، دارای اهدافی است که همواره مورد نظر تأسیسکنندگان آن، اعم از رهبران و مردم، میباشد. از آنجا که اهداف یک نظام دینی، رنگ و بوی الهی دارد، پیوسته با عزت و اقتدار نیز عجین شده است.
💢مشاهده ادامه مطلب:
👇👇👇
https://www.balagh.ir/content/14867
🔴پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
🆔 @balagh_ir
🗳 #پرسش_پاسخ_انتخابانی(6)
💢چه کسانی می توانند رای دهند؟
✍️انتخاب کنندگان و کاندیداها بر اساس قانون #انتخابات آزاد می باید بدون توجه به نژاد، جنسیت، عقیده مذهبی، ثروت، یا موقعیت اجتماعی می تواند انتخاب کنند یا انتخاب بشوند.
💠هم چنین محدودیت هایی بر اساس قانون انتخابات درباره سن، سلامتی روان و مجرمان وجود دارد.
💢هر برگه رای چه اهمیتی دارد؟
✍️ممکن نیست که تمام نامزدهای #انتخابات مثل هم باشند و پیروزی هرکدام از آنها بر زندگی ما اثر نگذارد.
💠شرکت در انتخابات، یک فرایند آماری است و تصمیم فردی نیست، بلکه واکنشی است جمعی، که برآیند آن تاثیر مهمی خواهد داشت.
👈به زبان ساده تر«یک رای مهم است، چون من تنها کسی نیستم که می گوید یک رای مهم نیست.
🔴پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
🆔 @balagh_ir
☀️ امروز:
شمسی: چهارشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
میلادی: Wednesday - 19 May 2021
قمری: الأربعاء، 7 شوال 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام
🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام
🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام
🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا حَیُّ یا قَیّوم (100 مرتبه)
🆔 @balagh_ir
✍️امیرالمؤمنین عليه السلام:
🔹ما أعمَى النَّفسَ الطّامِعَةَ عَنِ العُقبَى الفاجِعَةِ
💠چه كور است نَفْس طمع وَرز از ديدن فرجام دردآور!
📚غررالحكم حدیث 9643
🗞 #حدیث_روز
🆔 @balagh_ir
پایگاه اطلاع رسانی بلاغ - برای خودت نماز وحشت بخون.mp3
1.51M
♨️برای خودت نماز وحشت بخون!!
🎤حجت الاسلام #رفیعی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🔴بهترین #سخنرانی های روز
🆔 @balagh_ir
🗳 #پرسش_پاسخ_انتخابانی(7)
💢حضور مردم در انتخابات چه تاثیری می تواند در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور ایفا کند؟
✍️مرکز ثقل در انتخابات، ارتقای کارآمدی و اداره بهینه کشور است. بنابراین، میان #انتخابات و حل مشکلات، بویژه در حوزه مسائل روزمره، اقتصاد و معیشت، نسبتی مستقیم وجود دارد؛ بدین معنا که به میزانی که انتخابات منتج به روی کارآمدن افراد و نخبگان شایسته تر، کارآمدتر، پویاتر، پرتحرک تر و چالاک تر شود، افق موجود برای حل مشکلات، روشن تر و امیدبخش تر خواهد بود.
👈این ارتباط، بویژه براین اساس که ناکارآمدی ها و ضعف های موجود مربوط به مدیران ناکارآمد و فاقد تحرک است، اهمیت فراوان دارد.
💢اگر رای ندهیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
✍️تاثیر نرفتن پای صندوق (اگر تاثیری داشته باشد) گذرا است. بعد از یک ماه دیگر کسی از تعداد رای های رئیس جمهور منتخب حرف نمیزند.
👈اما تاثیر آراء اخذ شده بیش از چهار سال دوام دارد. بر اساس نظر پرفسور منکیو (استاد دانشگاه هاروارد) شرکت در #انتخابات، انتخابی عاقلانه تر است. چرا که اثرش دوام بیشتری دارد
🔴پایگاه اطلاع رسانی بلاغ
🆔 @balagh_ir