eitaa logo
بانگِ نای(محمّد حیدری رنانی)
299 دنبال‌کننده
863 عکس
168 ویدیو
24 فایل
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀ مجموعه ای از سخنرانی ها،نوشته ها و اندیشه هایِ حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری رنانی و در کنار آن،مطالبی از اندیشمندان،بزرگان و پیشوایان دینی که ما را در شکوفایی عقل و ایمان کمک می کنند کانال توسط ادمین اداره می شود. @bange_nay1
مشاهده در ایتا
دانلود
☘امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام فرمودند: 🍃آنچه را که از عمر تو باقی مانده است، دریاب و مگو فردا و پس فردا؛ زیرا پیشینیان تو به آن سبب هلاک شدند که تکیه بر آرزوها کردند و امروز و فردا نمودند تا آنکه فرمان خدا(مرگ)ناگهان فرا رسید در حالی که غافل بودند. 📚بحار الأنوار، جلد ۶۸، صفحه ۳۴۹ @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🤷‍♂🚼🔜🔚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡دین و تبیینِ صحیح آن چه تأثیری بر اجتماع دارد؟ 👤مرحوم استاد "داوود فِیرَحی" @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 📹🎥📽📀
▪️آیت الله مجتهدی تهرانی رحمة الله: 💠 هر چه قدر هم آدم خوبی شدید، باز به خدا بگویید که خدایا، آیا بنده ای بدتر از من داری؟ 🔹امام سجاد علیه السلام با این که معصوم بودند، در دعای ابو حمزه می فرمایند: «اسوَءُ حالاً مِنّی» یعنی پروردگارا! کسی که حالش بدتر از من باشد، میان بنده های تو هست؟ @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 💡☀️🪴💎
🖊 انتخابات چه ارتباطی به اسلام و امام زمان دارد!؟( آیا مجاز هستیم که انتخاباتِ یک کشور را بدون تفکر و بدون سند مُوثَّق،به مقدسّات مُرتبِط بدانیم؟؟!!) ✍️ آیت الله سید اصغر ناظم زاده این تبلیغات تاثیری در حضور افراد در پای صندوق‌های رای ندارد/ نمایندگان مجلس چه گُلی به سر مردم زده‌اند!؟ آیت الله سید اصغر ناظم زاده قمی در پایان درس خارج فقه خود در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، پیرامون سوء استفاده از مقدسات در انتخابات پیش رو، سخنانی به شرح زیر بیان داشتند: انتخابات اگر در بستری سالم و به صورت رقابتی و با حضور و نظارت همه جناح ها و احزاب، برگزار شود، عالی ترین عرصه حضور مردم در مشارکت سیاسی و مهم ترین مَجرای تحقق حاکمیت ملت است؛ اما آنچه تاسف آور است گره زدن تبلیغات انتخاباتی به مقدسات است. گاهی دیده می شود برخی، با نام دین و قرآن و اسلام و امام زمان ـ عجل الله تعالی فرجه ـ مردم را به رای دادن فرا می خوانند و به طوری که گویا از طرف خود حضرت حجت آمده اند، می گویند : "حضور در انتخابات خبرگان، واجب شرعی و اجرای فرمان امام زمان است." یا : "امام زمان منتظر حضور مردم در انتخابات است." یا : "شرکت در انتخابات، کمک به امام زمان است." یا : "رای دادن واجب عینی است." یا : "ملت ایران اگر از حضور در رای گیری ها سربلند بیرون آید کافی است برای اینکه حضرت حجت ظهور کند." به راستی انسان از شنیدن این سخنان انگشت به دهان می شود که انتخاب افرادی برای خبرگان و مجلس شورای اسلامی چه ارتباطی با اسلام و ظهور امام زمان دارد؟! لذا به عنوان وظیفه دینی و حوزوی و به قصد دلسوزی برای اسلام و امام غایب مظلوم، لازم می دانم نکاتی را یادآور شوم: ۱-شرکت در انتخابات آزاد در همه دنیا یک امر عُقَلایی است و مردم برای انتخاب رییس جمهور یا نمایندگان با معیارهای عقلی به پای صندوق ها می روند و نمایندگان مورد نظر خود را برمی گزینند و هیچ کجای دنیا در انتخابات هرگز از دین آن مردم مثل مسیحیت و یهودیت و اسلامیت مایه نمی گذارند. اتفاقاً در زمان مشروطه که برای نخستین بار مجلس و انتخابات در ایران پایه گذاری شد، با وجود این که علمای بزرگی هم در آن شرکت داشتند، جایی نوشته نشده که نام مبارک امام زمان و دیگر مقدسات را به رای دادن مردم پیوند زده باشند. ۲-این که برخی اسلام، امام زمان، ظهور حضرت و حتی ناموس مردم را به رای دادنِ مردم، گره می زنند، اگر احیاناً نمایندگان برگزیده به خوبی عمل نکردند و یا کارایی لازم را نداشتند؛ آیا این شعارها ضربه به اسلام و دین و اعتقادات مردم نمی زند؟ و آن ها را بدبین نمی کند؟ آیا بهتر نیست برای این چند روزه دنیا بیش از این بار خود را سنگین نکرده و در پیشگاه تاریخ و خداوند مسئول نباشند. ۳-آیا سزاوار نیست به جای این گره زدنِ انتخابات به مقدسات، خدمات چهار ساله نمایندگان اخیر مجلس شورای اسلامی را مطرح کنند و به مردم نشان دهند و یادآور شوند که نمایندگان شما با این حقوق و مزایای سرسام آوری که از بیت المال دریافت کرده اند، چه گُل و گل هایی در چهارسال اخیر به سر مردم زده اند و چه مشکلاتی از سر راه مردم برداشته و چه آسایشی برای مردم به ارمغان آورده اند و کجا و در چه موردی در دفاع از خواسته های مردم سینه سپر کرده و کدام مصوبه ای برای ارزانی و رفع تورم و رکود به تصویب رسانده اند. همین طور نمایندگان خبرگان با این هزینه ای که برای انتخابشان شده است، در این هفت سال در راستای وظیفه شان چه کاری انجام داده اند؟ بنابراین چه بهتر بود آقایان برای ترغیب مردم به رای دادن، به جای استفاده از اسلام و امام زمان (عج)، اگر خدماتی برای مجلسین مُتصَوراند به سَمع و نظر مردم می رساندند، تا مورد توجه قرار گیرد. اگرچه آنقدر در این سال های اخیر، افراد نورچشمی آرای مردم را بی ثمر و بی خاصیت بلکه به هیچ گرفته اند و روی آن مانُور هم داده اند و کسی هم جلوی آنان را نگرفت، و نیز همان طور که همه شاهد می باشیم، تورم کمرشکن و رکود سرسام آور آن چنان گریبان جامعه را گرفته و همچنین برخوردهای تند با مردم صورت گرفته که، حتی با ذکر آن خدمات هم، به نظر نمی رسد تاثیری در حضور افرادی که قصد شرکت در انتخابات را ندارند، داشته باشد. و السلام علی من اتبع الهدی @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 📁🖊☝️✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😡طبقِ سیره اهل بیت علیهم السلام،با مخالفین و منتقدینِ یک حکومت چگونه باید برخورد شود؟؟ 👤حجّت الاسلام والمسلمین آقای محمّد حیدری رنانی @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 😠📹🎥😡
🔹هوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ 🔸او با شماست، هرجا که باشید 📗سوره حدید، آیه ۴ @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 💐🌻🌸🌼
🔹 پاسخِ نامه ی علامه طباطبایی به طلبه‌ای که درخواست راهکار برای خروج از اسارت نفس داشت: 1️⃣ هر روز که طرف صبح از خواب بیدار می‌شوید قصد جدی کنید که در هر عملی که پیش آید رضای خدا - عز اسمه - را مراعات خواهم کرد. آن وقت در سر هر کاری که می خواهید انجام دهید نفع آخرت را منظور خواهید داشت، به طوری که اگر نفع اخروی نداشته باشد انجام نخواهید داد، هر چه باشد. همین حال را تا شب، وقت خواب ادامه خواهید داد. 2️⃣ وقت خواب، چهار پنج دقیقه ای در کارهایی که روز انجام داده اید فکر کرده، یکی یکی از نظر خواهید گذرانید. هر کدام مطابق رضای خدا انجام یافته شکری بکنید. و هر کدام تخلف شده استغفاری بکنید. این رویه را هر روز ادامه دهید. این روش اگر چه در بادی حال سخت و در ذائقه نفس تلخ می باشد ولی کلید نجات و رستگاری است. 3️⃣ هر شب پیش از خواب اگر توانستید سور مسبحات یعنی سوره حدید و حشر و صف و جمعه و تغابن را بخوانید و اگر نتوانستید تنها سوره حشر را بخوانید. ➖علامه آیت الله طباطبایی @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔چگونه بیاندیشیم؟ 🤔درست بیاندیشیم!! 🤔وابستگی فکری به گروهی معیّن خودْ نوعی شرک است* 👤آیت الله شهید بهشتی @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🌷🤔🌺🤔
◀️ پیروان علی (ع) یا پیروان معاویه؟ ✍️ مسعود امامی ✅ سیاستمداران بیش از دیگر اقشار جامعه نیازمند انتقاد، اعتراض و ایرادگیری هستند؛ زیرا هریک از تصمیمات آن ها بر سرنوشت بسیاری از انسان ها تاثیر می گذارد و از سوی دیگر، آن ها بر مسند قدرت نشسته اند، و حال آن که قدرت به شدت فساد آور است. ✅ انتقاد از حاکمان می تواند فساد و خطای حاکمیت را تا حدی مهار کند؛ در عین حال سیاستمداران مستبد بیش از همه، از این حق عمومی گریزان هستند و می کوشند با حربه قدرتی که در اختیار دارند، جامعه را به شیوه های گوناگون از حق انتقاد محروم کنند. حاکمان مستبد در حکومتهای دینی علاوه بر حربه قدرت، از حربه قداست نیز بهره می گیرند. آن ها می کوشند چنان منزلتی برای خود در اذهان مردم ترسیم کنند که نتیجه ای جز اطاعت بی چون و چرا نداشته باشد. ✅ سلب حق انتقاد از سوی حاکمان به بهانه باطل بودن انتقاد ناقدان یا غیر اخلاقی بودن انگیزه آن ها از نقد، عین ظلم و استبداد است؛ زیرا داوری به حاکمان که مدعی‌علیه هستند سپرده شده است؛ در حالی که داور در نقد حاکمان، اکثریت مردم هستند. ✅ حق مردم در انتقاد از حاکم به روشنی در سیره امام علی (ع) دیده می شود. او نه تنها در دوران حکمرانی خود حق انتقاد به مردم و مخالفان خود را می داد و از انتقاد مخالفان برآشفته نمی شد، بلکه مردم را به نقد خود و حکومتش فرامی خواند. ✳️ امام علی (ع) در دوران خلافت خود خطاب به مردم فرمود: «با من چنانكه با سركشان سخن مى ‏گويند سخن مگوييد، و آنچه را در برابر مردم خشمگين، پنهان مى ‏كنند از من پنهان مداريد، و با مدارا و چاپلوسى با من معاشرت ننماييد، و گمان نكنيد كه شنيدن سخن حق بر من سنگين است، و مپنداريد كه تعظيم نابجاى خود را از شما درخواست دارم، زيرا اگر کسی سخن حق به او گفته شود، يا عدالت به او عرضه گردد، و این دو بر او سنگين آيد، عمل به حق و عدل بر او دشوارتر است. بنابراين از حق گويى يا مشورت به عدل با من خوددارى نكنيد، كه من در نظر خود نه بالاتر از آنم كه خطا كنم، و نه در كارم از اشتباه ايمنم، مگر اينكه خداوند مرا از نفسم كفايت كند». (نهج البلاغه/335) ✳️ او در عهدنامه خود به مالک اشتر فرمود: «باید برگزیده ترین مردم نزد تو، آن کس باشد که سخن تلخ حق را بیشتر به تو بازگو کند». (همان/370) ✳️ فرزند او امام حسن (ع) نیز که مدت کوتاهی بعد از او به خلافت رسید در بیان یکی از حقوق مردم بر حاکم فرمود: «از حقوق مردم این است که هرگاه حاکم از راه درست منحرف شد بر سر او فریاد زنند». (الحیاة 6/ 620) ✅ امام علی (ع) پا را از این فراتر نهاد. او نه تنها انتقاد را حق مردم می دانست، بلکه توهین آن ها را نیز تحمّل می‌کرد و پیروان خویش را از برخوردهای خشونت بار با توهین کنندگان برحذر می داشت؛ زیرا می‌دانست پس از او عده‌ای به بهانه توهین، دهان ناقدان را خواهند بست. ✳️ روزی امام در میان جمعی از مردم سخنی فصیح و حکیمانه فرمود. مردی از خوارج از سر کینه و حسادت فریاد زد: «خدا تورا کافر بکشد». گروهی از یاران او برخاستند تا به آن مرد حمله کنند که امام فرمود: «آرام باشید، توهینی کرد که پاسخ آن یا توهین است یا عفو». (نهج البلاغه/492) ✳️ او در مورد خوارج که سرسخترین مخالفانش بودند و کراراً سخنرانی او در مسجد کوفه را بر هم می‌زدند، فرمود: «تا زمانی که خون کسی را نریخته‌اند حقوق آن ها از بیت‌المال داده می‌شود و از ورود آن ها به مساجد ممانعت نخواهد شد و کسی حق جنگ و مقابله با آن ها را ندارد» (انساب الاشراف2/359) ✅ این سیره امام و فرزندش، مردم را در مقابل حاکمان آسوده و بی مهابا نموده و کار را بر حاکمان بعد دشوار کرده بود. معاویه و سایر خلفای بنی امیه که بعد از او به خلافت رسیدند به دنبال رعیتی مطیع و حرف گوش کن بودند و تاب انتقاد را نداشتند. ✅ روزی زنی در حضور معاویه از عملکرد او انتقاد کرد. معاویه در پاسخ او سخنی گفت که ناخواسته اقرار به یکی بزرگترین سجایای علی (ع) بود. او گفت: «علی بن ابی طالب جرأت در مقابل سلطان را به شما چشانده و شما را جسور کرده است، چقدر طول خواهد کشید تا طعم آن از زبان شما گرفته شود» (العقد الفرید1/346). ✅ امروز کسانی که تاب شنیدن نقد حاکمان و سیاستمداران را ندارند، بیاندیشند که از پیروان علی (ع) هستند یا از پیروان معاویه؟ @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🤴😔✊🕳
مهدی جان! هر زمان که می گویم: العجل یا مولای یا صاحب الزمان! زمزمه هایت را می شنوم که می گویی: صبر کن چشم دلت نیل شود می آیم شعر من حضرت هابیل شود می آیم قول دادم که بیایم به خدا حرفی نیست دل به آیینه که تبدیل شود می آیم «اللهم عجل لولیک الفرج» @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🤲 🤲 🤲 🤲
گاهی سائلی و از او خواهی، گاهی داعی هستی و او را خوانی در این خواندن گاهی دنیا خواهی و گاهی عقبی و گاهی جدایی از هر آنچه غیر اوست، چه دنیا و چه عقبی و گاهی آنچنان غرق در آئینه می شوی که کمال انقطاع را خواهی، یعنی خواهی که هیچ توجهی به خواستن خویش هم نداشته باشی الهی از من آهی و از تو نگاهی @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🌷💐🌹🌼
🤔 فکر کردن با «تفکّر» چه تفاوت هایی دارد؟ ➖در علوم‌ باطنی، "فکر کردن" یک چیز است، " تفکر" چیز دیگر، این دو با هم فرق دارند. قرآن کریم دعوت به تفکر می کند و نه به فکر. دقت کنید! 🌻بسم الله الرحمن‌ الرحیم أَفَلَا تَتَفَكَّرُونَ آیا تفکر نمی کنید؟ سوره انعام آیه ۵۰ در فکر، تو توسط مجموعه ای از تصاویر افسارگسیخته بلعیده می شوی. هیچ اختیاری نداری و همواره از کلمه یا تصویری به کلمه و تصویر دیگری پرتاب می شوی. مثلاً؛ فردا چه می شود؟! داشته باشم چه می شود؟! نداشته باشم چه می شود؟! اگر بُزَم هزار تا بز بشود چه می شود؟! برسم چه می شود؟! نرسم چه می شود؟! فقیر بشوم چکار کنم؟! ثروتمند بشوم چکار کنم؟! اگر زمین دهان باز کند و فرو روم و یا شهاب سنگی بر سرم فرود آید چه کنم؟!... و اینها دریای عمیقی است که اکثر مردمان در آن غرق اند و متاسفانه اسمش را تفکر گذاشته اند! حال آنکه این یک بیماری است. بیماری ای که آدمی را از انرژی حیاتی خالی می کند. 💡تفکر چیز دیگریست. در تفکر موضوع مشخص است و تو آگاه بر تفکر خویشی. مثلا؛ می خواهی قرار دادی ببندی، یا می خواهی یک مسئله هندسی را حل کنی، یا میخواهی نقشه ی ساخت یک خانه را بکشی، یا قرار است چیزی را تعمیر کنی، یا راه گم کرده ای و میخواهی مسیر درست را بیابی و...... در تفکر، تو بر فکر خویش آگاهی. مسئله را می دانی. سؤال مشخص است و تو بدنبال بهترین جوابی. و وقتی جواب را یافتی، فکر تعطیل می شود. دیگر تو اسیر فکر نیستی. در تفکر، فکر یک وسیله در دستان توست. اما در فکر افسارگسیخته و بی مورد، این تویی که بازیچه ی دستش شده ای. این تویی که اسیرش گشته ای. فکر و خیال ها ریشه در هپروت و موهومات دارند. حال آنکه تفکر، در باره ی امر واقع است. مضافاً اینکه تفکر یک علم اکتسابی است. کار هر کسی نیست. کار کسی است که مقدماتش را به خوبی کسب کرده است. و تفکر خود مراحلی دارد. از ابتدایی ترین تا متعالی ترین آن. @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🌱🤔🍃🤔
إلهِي هَبْ لِي كَمَالَ الاِنْقِطَاعِ إِلَيْكَ وَأَنِرُ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِيَاءِ نَظَرِهَا إِلَيْكَ خدایا کمال جدایی را برای رسيدن کامل به خودت به من ارزانی کن و دیدگان دل هایمان را به پرتونگاه به سوی خويش روشن کن طلب کمال انقطاع چه مقام ارجمندی است برای یک سالک الى الله @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🌻🌸🌷🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻امام صادق علیه السلام درباره امام زمان علیه السلام فرموده اند: . 🌿خلاد بن صفار می‌گوید: از امام صادق(ع) سؤال شد: آیا قائم به دنیا آمده است؟ حضرت فرمود: «لا وَ لَوْ أَدْرَکْتُهُ لَخَدَمْتُهُ أَیامَ حَیاتِی»؛ (خیر! اگر دوران او را درک می کردم، همه‌ی زندگی ام را در خدمت به او می گذراندم) 📚کتاب الغیبة، صفحه ۲۴۵ @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🌺🌷💐🌻
4_5897808035274818964.pdf
2.63M
"اندوخته‌ی خداوند" (چهل حدیث در مورد عدالت‌گسترِ جهان با توضیحات) تالیف: هادی نجفی ترجمه و شرح : جویا جهانبخش @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🌻🌷🌼🌸
💠آیت الله مجتهدی تهرانی رحمة الله علیه: 🔷 سجده گناهان را می ریزد. روایت است که انسان به سجده برود و مدتی در سجده باشد، "شکراً الله و الهی العفو" بگوید، مخصوصا در نماز شب، ده دقیقه، یک ربعی در سجده باشد، حس می کند وقتی که به سجده می رود، سبک می شود. 🔷 آن حالت سبکی بر اثر ریخته شدن گناهان است. همانطور که باد در فصل پاییز برگ درختان را می ریزد، سجده هم گناهان را می ریزد. @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🧎💎🌸🍀
☀️نحوه برخورد پیامبر اکرم(ص) به عنوان حاکم شهر و شرع،با شخص غیر مسلمان(یهودی) ➖ابورافع برده ای آفریقایی بود که پیامبر اکرم وی را آزاد ساختند، وی گوید: شخصِ مهمانی بر پیامبر اکرم وارد شد و نزد آن حضرت، هیچ خوراک نبود. پیامبر مرا نزد فروشنده‌ای یهودی فرستادند تا مقداری آرد از وی به نسیه بخرد و تا آغاز ماه رجب قیمت آن را بپردازد. فروشنده یهودی، در برابر آن مقدار آرد، گِرو خواست! سخن او را به پیامبر اکرم گفتم، آن حضرت دلگیر شدند و فرمودند: به خدا سوگند من در آسمان امین وحی هستم و در زمین امانتدارم، اگر به من نسیه دهد، بی‌گمان به وی خواهم پرداخت، این زره آهنین مرا نزدش ببر و به گرو بگذار! آنگاه بود که آیه «وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا» (و به گونه گونه زیورهای زندگی دنیا که آنان را بهره مند ساختیم، چشم مدوز»(طه، ١٣١) نازل شد تا وی را بر تنگدستی اش و توانگریِ آن یهودی دلداری دهد (جامع البیان، جلد١۶، صفحه١۶٩؛ الدّر المنثور، جلد۴، صفحه٣١٣). پیامبر اکرم، در مدینه حاکم هستند، چگونه است که در خانه، آرد نیز ندارند! و آن شهروند یهودی چنان احساس امنیت می کند که از «حاکم شهر» و «حاکم شرع»، گرویی می خواهد؟! و پیامبر دلگیر می شوند، ولی می‌پذیرند و زره به گرو می دهند! آیا بهتر نبود فرمان دهند که یهودی را به زندان افکنند و همه دارایی اش را مصادره کنند؟ یا آنکه صحابه شجاع و غیور خود را بفرستند تا حقّ این یهودی قدرناشناس را بر کف دستش بنهند و گوش مالیش دهند؟! ولی ایشان چنین نکردند! زره به گرو داد و آرد به رضایت مالک گرفت تا بر حرمت جان، مال و آبروی همه انسان ها، حتی اگر مذهب و دین دیگری داشتند، و حتی اگر بر شخص حاکم جفا کردند، تاکید کنند. این است رحمة للعالمین، این است حضرت مصطفی... @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🤝🪴😊🦋
السلام علیک یا حجة بن الحسن سلام بر حقیقت زندگی، سلام بر عدالت مجسم، سلام بر عشق ما، سلام بر امید و امید ما سلام بر تو به هنگام رکوع و سجودت سلام بر تو به هنگام قعود و قیامت سلام خدا بر تو در همه احوال و سلام ما بر پدر مهربانِ همه ی انسان ها یا ابانا استغفر لنا ظهورت پر نور باد @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 💐🌻🦋🌸
💐یَتَرَدَّدُ بَینَهُم وَ یَمشی فی اَسواقِهِم وَیَطَا فُرُشَهُم وَلایَعرِفُونَهُ. 🌺امام صادق علیه السلام فرمودند: 🌷مهدی بین مردم رفت و آمد می‌کند، در بازارهای ایشان راه می‌رود، و روی فرش‌های آنان قدم می‌گذارد.. ولی او را نمی‌شناسند... 📚بحار الانوار جلد۵٢ صفحه١۵۴ @bange_nay110 https://eitaa.com/bange_nay110 🌻🌺🌷💐