eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
5.3هزار دنبال‌کننده
38.2هزار عکس
20.4هزار ویدیو
3.2هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @sajjad0shamsoddin0 @ahmad110
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 آیا خودارضایی سالم داریم؟ 💠 میل جنسی مانند دیگر نیازهای غریزی از جمله نیاز به آب و غذا است، امّا آیا انسان برای رفع تشنگی و گرسنگی، از هر آب و غذایی استفاده می‌کند که میل جنسی را هم به هر صورتی رفع کند؟ 👈🏻 آیا سم مفید و سالم داریم که به کسی توصیه‌اش کنیم!؟ ⭕️ لطفا تا دیر نشده برای درمان اقدام کنید❗️ ✔️ شما می‌توانید برای درمان از مشورت مشاوران ما به صورت رایگان استفاده کنید تا طعم شیرین رهایی از گناه را در زندگی خود تجربه کنید. 📎 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 راه‌ حل جبران شکست عشقی چیست؟! 💠 برخی فکر می‌کنند که چون در رابطه قبلی شکست‌خورده‌اند، برای پرکردن این خلأ عاطفی، باید بلافاصله وارد رابطه جدیدی بشوند؛ درحالی‌که راه‌حل جبران شکست عشقی، ازدواج مجدد و ورود به رابطه جدید نیست. کمی به خود زمان بدهید تا اولاً شکست قبلی را هضم کنید و ثانیاً به اشتباهات خود در رابطه قبلی پی ببرید. 🔹ضمناً بهتر است انسان به مشاور و روان‌شناس مراجعه کند تا به تعادل روحی و احساسی برسد. تجربه نشان داده است که ازدواج فوری یا ورود به رابطه جدید آن هم بلافاصله بعد از شکست عشقی، غالباً چون عجولانه و به جهت برون‌رفت فوری از مشکل پیش‌آمده است، دردسرساز خواهد بود و به نتیجه نخواهد رسید. 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 امام علی علیه السلام: 🍃 آنکه گناهی را تحسین و تأیید کند، در آن گناه شریک است. 🔹 منِ اسْتَحْسَنَ قَبیحاً كانَ شَریكاً فیهِ. 📚 بحار الانوار، ج 75، ص 82 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 راهبردهای مهم پیرامون تحولات افغانستان در بیانات رهبر انقلاب 💠 حفظ وحدت اسلامی، مقابله با نیرنگ‌های استکبار جهانی، حفظ امنیت افغانستان توسط سردمداران حکومت و اهمیت به خواست و نظر مردم افغانستان، راهبردهایی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای کنگره وحدت اسلامی نسبت به تحولات افغانستان به آن اشاره فرمودند. 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 دعوا، نمک زندگی است... 💠 غیر از چهارده معصوم علیهم‌السلام هیچ یک از ما انسان‌ها معصوم نیستیم و به‌قول معروف آدمی ممکن الخطاست؛ فلذا هیچ‌وقت نمی‌توان ادعا کرد که در زندگی ما، هیچ دعوایی وجود نخواهد داشت. ✅ یادتان باشد که هر غذایی به طور طبیعی، نیاز به کمی نمک دارد؛ منتها باید مواظب شوری غذا بود. به عبارتی دعوا نمک زندگی است اما یک آشپز خوب هیچ‌وقت غذایش شور نمی‌شود. 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💢جهاد تبیین «90 ثانیه با تولیدات گروه سیاست و اجتماع...»(1 تا 6 آبان) [2] 📎 📎 📎 🔷️ گروه سیاست و اجتماع 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 امام علی علیه السلام: 🍃 تدبیر و آینده نگری پیش از عمل، تو را از پشیمانی باز می دارد. 🔹 التَّدْبِيرُ قَبْلَ الْعَمَلِ يُؤْمِنُ النَّدَمَ؛ 📚 عیون الحکم، ج1، ص 28 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🏴 ای سایه‌ ی سرم ، نشه کم سایت از سرم 📎 📎 📎 📎 🎤 سیدرضا نریمانی 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 🌹با تو آروم میشه دلی که سرگردونه 📎 📎 📎 🎤 سید مجید بنی فاطمه 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 تجزیه بحرین کار بزرگی بود! ✍️ «امیر اسدالله علم» معتمد شاه در خاطراتش نوشته: 🔻 «فرمودند «مسئله بحرین دارد حل می‌شود». با کمال آقایی و بزرگواری فرمودند، «حالا که من و تو هستیم آیا فکر می‌کنی در آینده ما را خائن خواهند گفت، یا چنان که معتقدم و اغلب سیاستمداران دنیا هم معتقدند، من که حاضر به حل مطلب بحرین شدم، خواهند گفت کار بزرگی انجام دادیم و این منطقه از دنیا را از شر کشمکش‌های پوچ و بالنتیجه نفوذ کمونیسم نجات دادیم؟» 📚 منبع: خاطرات علم، جلد اول، چاپ پنجم، ص۳۸۲ (۱۹ بهمن ۱۳۴۸) 📎 ‏ 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💢 شب جمعه هوایت نکنم می میرم 🎤 مجید بنی فاطمه 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 زمان شاه اصلا کرایه‌ها بالا نمی‌رفت! ✍️ «اسدالله علم» وزیر دربار، نخست‌وزیر و معتمد «محمدرضا پهلوی» در خاطراتش می‌نویسد: 🔻 “بابت اضافه کردن خطوط کمربندی اتوبوسرانی، یک دفعه ترتیب کار را طوری دادند که کرایه اتوبوس سه برابر افزایش پیدا کرد و تمام مردم ناراحت شدند. در نتیجه دانشگاه‌ها اعتصاب کردند و به آشوب پرداختند و شروع به شکستن درب و پنجره اتوبوس‌ها نمودند...” 📚 منبع: خاطرات علم، جلد اول، ص۳۸۴ 📎 ‏ 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 امام علی علیه السلام: 🍃 در شگفتم از كسى كه آفريده هاى خدا را مى بيند و باز در خدا شك مى كند. 🔹 عجِبتُ لِمَن شَكَّ فِي الله وهُوَ يَرى خَلقَ الله 📚 بحار الأنوار، ج 69، ص 199 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یه بانوی بزرگوار روکش صندلی اتوبوس رو رفو کرده 👏👌🌹 👈 چقدر این کار، عاشقانه، خالصانه و امیدبخشه! توی این روزهایی که همه سختیهاشو می چشیم. 🌸❤️ 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📆 تقویم روز 📌 جمعه ☀️ ۷ آبان ۱۴۰۰ 🌙 ۲۲ ربیع الاول ۱۴۴۳ قمری 🎄 29 اکتبر 2021 میلادی ✨ مناسبت روز : . وقوع غزوه بنی نضیر (۴ هـ.ق) . هفته کتاب و کتابخوانی (۷ تا ۱۳ آبان) . سالروز ورود کوروش به بابل (۵۳۹ سال پیش از میلاد) 📆 روزشمار: ▪️12 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ▪️16 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام ▪️18 روز تا وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ▪️42 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها ▪️50 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز) 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 نگاه مرد به زن و دختر نابالغ 💠 نگاه کردن مرد به بدن زن نامحرم چه با قصد لذت و چه بدون آن حرام است و نگاه کردن به صورت و دستها اگر به قصد لذت باشد حرام است ولی اگر بدون قصد لذت باشد مانعی ندارد. ❇️ نگاه کردن به صورت و بدن و موی دختر نابالغ اگر به قصد لذت نباشد و به واسطه نگاه کردن هم انسان نترسد که به حرام بیفتد اشکال ندارد، ولی بنابر احتیاط باید جاهایی را که مثل ران و شکم معمولا می‌پوشانند نگاه نکند. 🔺 بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام صادق علیه السلام: 🍃 سه چيز براى فرزند بر عهده پدر است: مادر خوب براى او برگزيدن، نام نيك بر او نهادن، و تلاش فراوان در تربيت او نمودن. 🔹 تجِبُ لِلوَلَدِ عَلى والِدِهِ ثَلاثُ خِصالٍ: اختِيارُهُ لِوالِدَتِهِ، و تَحسينُ اسمِهِ، وَ المُبالَغَةُ في تَأديبِهِ؛ 📚 بحار الأنوار، ج 75 ،ص 229 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ کوروش در چنگال مقاصد سیاسی صهیونیسم 👈 آنچه در موضوع کوروش مهم به‌نظر می‌رسد، بهره‌برداری سیاسی از نام کوروش در برهه‌ای از تاریخ توسط صهیونیسم جهانی است و این سؤال که چرا اسرائیل به محمدرضا پهلوی لقب کوروش ثانی را داده بود؟ 🔹 اسرائیل یکی از ترغیب‌کنندگان محمدرضا شاه و رژیم او به برگزاری جشن‌های پُر هزینۀ 2500 سالۀ شاهنشاهی بود. همچنین به بهانۀ سالروز آزادی یهودیان از بابل توسط کوروش، در سال 1961 از شاه با‌ عنوان «کوروش دوم» یاد کرد. 🔹 صرف نظر از هزینه‏‌هاى هنگفت و نیز مفاسد فراوان این‏ مراسم، طراحى و اجراى این برنامه به تمامى از سوى مجامع‏ صهیونیستى صورت گرفت. على‌رغم تبلیغات ادعایى دربار پهلوى مبنى بر بزرگداشت 2500 سال سلطنت و پادشاهى در کشور ایران، واقعیت این بود که جشن‏هاى 2500 ساله، صرفا با هدف نکوداشت‏ خاطره و تاریخ عزیمت یهودیان از بابل به ایران و بیت المقدس در زمان کوروش، در سال 539 قبل‏ از میلاد برگزار شد. آن گونه که بعدها آشکار گردید،محافل یهودى صهیونیستى در سال‏ 1340 شمسى/1961 م،طرح و تمایل به برپایى این جشن را اعلام کرده بودند. 🔹 بی‌شک یکی از اهداف اصلی اسرائیل در طرح چنین القاب و جشن‌هایی، بهره‌برداری از تاریخ در جهت جلب حمایت شاه از اسرائیل و قوم یهود بود. این رژیم سعی داشت با ایجاد تقارن میان اقدامات کوروش کبیر و محمدرضاشاه، او را در پشتیبانی از یهودیان به‌خصوص در برابر اعراب، ترغیب نماید. 🔹 از بین روحانیون و فقهای آن عصر بیشترین مخالفت و اعتراض به برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله توسط امام خمینی انجام شد. با وجودی که ایشان به نجف اشرف تبعید شده بودند، اما گزارش هزینه‌های سرسام آور این جشن‌ها به اطلاع ایشان رسید. ایشان از اینکه رژیم پهلوی در شرایطی که کشور‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی در جنگ بودند، از کارشناسان صهیونیستی برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این جشن‌ها، یاری طلبیده بود سخت ناراحت بودند. 🔹 امام خمینی(ره) در بخشی از سخنان اعتراض‌آمیزشان که در ششم خرداد ۱۳۵۰ بیان داشتند، فرمودند: «کارشناس‏هاى اسرائیل براى این تشریفات دعوت شدند. به طورى که خبر شدم و نوشتند به من، کارشناس‏هاى اسرائیلى مشغول به پا داشتن این جشن هستند و این‏ تشریفات را آنها دارند درست مى‏کنند. این اسرائیل که دشمن با اسلام است و الان‏ در حال جنگ با اسلام است ....به این ممالک اسلامى بگویید که نروید به این جشنى که اسرائیل دارد بساط جشنش را به پا مى ‏کند یا درست مى‏کند. کارشناس‏هاى اسرائیل در اطراف شیراز دارند بساط جشن را درست مى‏ کنند. در این جشنى که کارشناس‏هاى اسرائیل دارند این عمل را مى‏‌کنند، نروید.» 🔹 رژیم پهلوی با آگاهی از نفرت مردم نسبت به اسرائیل و به دلیل ترس از واکنش مردم، از شناسایی رسمی این رژیم خودداری کرد. بنابراین مقامات اسرائیلی در ترفندی سیاسی با یادآوری خاطرۀ تاریخی نجات قوم یهود توسط کوروش، از رژیم شاه تقاضا می‎کنند که با شناسایی اسرائیل و ایجاد رابطۀ دوستی با آن کشور [رژیم جعلی]، بزرگ‌منشی دوران کوروش بزرگ را تکرار نماید. 🔹 بعد از شناسایی این رژیم توسط ایران، دولت اسرائیل خواهان گسترش همکاری با ایران گردید و بدین‌ترتیب، روابط ایران با رژیم جعلی اسرائیل رسماً از سال 1333 (1954م) آغاز گردید. علت اصلی ایجاد رابطه مقامات اسرائیل با کشورهای اطراف جهان عرب، به‌ویژه ترکیه و ایران این بود که رابطه با این کشورها در درازمدت علاوه بر خروج اسرائیل از انزوای سیاسی، منافع اقتصادی-امنیتی این رژیم را در برابر کشورهای عربی نیز تأمین می‌کرد، زیرا رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت خود، در میان کشورهای‏ عربی دشمن تلقی می‌شد و این مسئله تهدیدی جدی برای بقای آن محسوب ‏می‏گردید. بنابراین رابطه با ایران و سایر کشورهای منطقه، ضمن آنکه این رژیم را از انزوای سیاسی خارج می‌کرد، مانع حمایت ایران از فلسطین می‌گردید. ✅ بررسی سیاست تعریف و تمجید از محمدرضاشاه توسط اسرائیل، نشان داد که این سیاست در راستای ترغیب شاه جهت گسترش روابط و نیز تأمین منافع این دو صورت گرفته است و اسرائیل با دادن لقب «کوروش دوم» به محمدرضا پهلوی، باب بسیاری از همکاری‌های سیاسی-اقتصادی و نظامی را گشود و توانست از این فرصت نهایت بهره‌برداری را بکند، و برای خود در منطقه وجاهت ایجاد کند. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/187800 📎 📎 📎 📎 📎
⭕️ چند سطر درباره کوروش هخامنشی 👈 موضوعات تاریخی را باید بر اساس شواهد متقن و محکم علمی در منابع معتبر تاریخی قضاوت کرد، نه این‌که هوس و میل افراد یا غرض‌های خاص، به عنوان معیاری برای خوش‌آمدن یا خوش‌نیامدن به کار گرفته شود و هر کسی از ظن خود، به اظهارنظر بپردازد؛ اتفاقی که متاسفانه درباره کوروش هخامنشی افتاده و مدت‌هاست که مخصوصاً در فضای بی در و پیکر مجازی، شاهد آن هستیم. از این رو، بر آن شدیم تا در این نوشتار، صرفاً به نقل برخی خصوصیات کوروش بپردازیم تا خواننده با هر سلیقه و گرایشی، به یک شناخت صحیح و جامع دست پیدا کند و طبق عقل و انصاف خود به قضاوت بپردازد. 🔹 اولین و اساسی‌ترین موضوع درباره شخصیت کوروش این است که آیا وی موحد و پیرو آیین یکتاپرستی بود یا مشرک و بت‌پرست بوده است؟ اهمیت این موضوع از این جهت قابل توجه است که می‌تواند سنگ بنا و بستر شناخت درست در بسیاری از افرادی قرار بگیرد که به دلیل فقدان مطالعه، تحت تاثیر حرف و سخن بعضی افراد مغرض قرار گرفته‌اند. 🔹 بر اساس قدیمی‌ترین متون تاریخی موجود مانند «کوروش نامه» اثر گزنفون، کوروش نسبت به بت و بت‌پرستی روی خوش نشان می‌داد و از لطف «خدایان» و لزوم شکرگزاری از آن‌ها سخن می‌گفت. همچنین وی به بت‌های معابد برای موفقیت، متوسل می‌شد و برای آن‌ها قربانی می‌کرد. از شواهد اعتقاد او به بت‌ها نقل این قطعه تاریخی در کتاب مزبور است که وی پس از تصرف بابِل، بت بزرگی به نام مَردُوک که از چند صد کیلوگرم طلا ساخته شده و رب‌النوع اهالی بابِل بود را مورد احترام و تکریم قرار داد. حتی در منشور کوروش به صراحت از الوهیت بت مزبور یعنی مردوک، سخن به میان آمده و کوروش او را شدیداً مورد ستایش قرار داده است. 🔹 در این میان، استناد برخی به متن تورات امروزی برای اثبات موحد بودن کوروش، فاقد استحکام کافی است؛ زیرا اولا با مطالب شرک‌آلود در منشور کوروش، همخوانی ندارد و ثانیاً این سوال مطرح می‌شود که وقتی این تورات تحریف‌شده به پیامبران بزرگ الهی، بدترین اتهامات و اهانت‌ها را نسبت می‌دهد، چگونه است که نسبت به کوروش تا این حد به ستایش و تمجید می‌پردازد؟ آیا تورات امروزی به دلیل خدمتی که کوروش به یهود کرد از او تمجید می‌کند؟ 🔹 نکته قابل توجه دیگر موضوع کتیبه کوروش است که برخی اصرار دارند آن را به عنوان نخستین منشور حقوق بشر بنامند. این مطلب جای تأمل جدی دارد، چون اولا آنچه در متن آن آمده است در آن زمان بین پادشاهان بین‌النهرین رواج داشته است و چیز استثنایی و فوق‌العاده‌ای نیست و ثانیاً قبل از کوروش هم شاهانی مانند اپل ایدین دوم بودند که در کتیبه خود، مضامین مشابهی را آورده بودند که اگر ملاک، قدمت بیشتر باشد، باید آن‌ها را به عنوان نخستین طراح منشور معرفی کرد. 🔹 مبارزه با برده‌داری هم یکی از خصوصیاتی است که به کوروش نسبت داده و به همین دلیل او را می‌ستایند. این در حالی است که طبق تصریح تورات، اولین گروه از یهودیانی که از بابل به فلسطین بازگشتند، حدود چهل هزار نفر بودند که هفت هزار برده و کنیز داشتند! حالا سوال این جا است که اگر کوروش، واقعاً مخالف برده‌داری بود و برده‌ها را آزاد می‌کرد، چرا نسبت به این تعداد از برده حساسیتی نشان نداد؟ ✅ پرداختن به موضوعات تاریخی، وقت بیشتری می‌طلبد و این چند سطر، گنجایش پرداختن تفصیلی به آن را ندارد اما فقط از باب یادآوری برخی موضوعات اصلی درباره کوروش هخامنشی که معمولاً بر سر زبان‌هاست را به طور خلاصه مطرح کردیم تا به برخی شبهه‌ها در این خصوص، پاسخ داده باشیم. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/187589 📎 📎
⭕️ بیایید به خاطر کوروش دعوا نکنیم 👈 ابراز دیدگاه‌های گوناگون و گفتگو درباره آن از نشانه‌های یک جامعه سالم است، به این شرط که به شکاف اجتماعی و صف‌بندی نیانجامد؛ وگرنه همین گفتگوها نشانه بیماری است. 🔹 روانشناسان برای درمان بعضی اختلالات روانی -مانند وسواس- برای همراه کردن بیمار، از او می‌خواهند به این فکر کند که تا امروز این نگاه و فکر او چه نکات مثبت و منفی برایش داشته است. این سوالی است که طبیعتا هر انسانی درباره هر تفکر و اعتقادی که -گرچه در نگاه اول- نتایج ناخوشایندی دارد، باید از خودش بپرسد. به چیزهای عجیب و غریب فکر نکنید؛ همین اعتقاد به اهل بیت باعث می‌شود از خیلی چیزها و کارهای به ظاهر لذت‌بخش بگذریم ولی این نتیجه ناخوشایند را در برابر سودی که از حب اهل بیت می‌بریم ناچیز می‌دانیم. 🔹 بحث کوروش و به اصطلاح باستان‌گرایی هم که چند سالی است به ویژه در روزهای نزدیک به 7 آبان محل بحث و دعواهای خفیف و شدید شده است، از این مسئله مستثنی نیست. جالب این است که اختلافات منحصر به اختلاف مذهبی‌ها با ملی‌گراها نیست؛ بلکه در میان جماعت مذهبی هم از مدعی ذوالقرنین بودن تا منکر یکتاپرستی کوروش را داریم. 🔹 نه اختلاف بد است و نه بحث‌های علمی؛ ولی بیایید اجازه ندهیم این بحث‌ها از فضاهای علمی و دانشگاهی خارج شود و جامعه را دچار دودستگی کند. بیایید بر سر این قدر مشترک اتفاق کنیم که حکومتی به وسعت نیم کره زمین و بناهای باشکوه به جا مانده از دوران هخامنشی و اشکانی و ساسانی نشان دهنده یک فرهنگ دیرینه و قابل افتخار است. کوروش ذوالقرنین باشد یا پادشاهی ستمگر و خونخوار چیزی را در مورد زیبایی و حیرت انگیز بودن معماری آن زمان عوض نمی‌کند. 🔹 بیایید با هم اتفاق کنیم که باید قدرتمند شویم و به جای تفاخر به شکوه چندهزار سال پیش، به عزت و اقتداری که امروز ساخته‌ایم یا خواهیم ساخت ببالیم. 🔹 به این بیاندیشیم که چرا در همین وضعیتی که گهگاه بعضی‌ها سیاه تر از سیاه نمایشش می‌دهند، کارکشتگان سیاسی وابسته به دولت‌های غربی، نگران تلاش جمهوری اسلامی برای بازگشت به دوران پادشاهی هخامنشی هستند؟ ✅ اگر خودمان را باور کنیم و برای سر خم نکردن در برابر زورگویان خارجی دست به دست هم بدهیم و به یاس آفرینان داخلی میدان ندهیم، خبرهای خوبی در راه است. فردا از آن ماست و چیزی جز همین دسته‌بندی‌ها و لشگرکشی‌های بیهوده مانع آن نخواهد بود. _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/187828 📎 📎 📎
⭕️ سوال ⁉️ علت آمدن انبیای جدید چه بود و چرا خداوند متعال مرتب انبیای جدید تا 124 هزار پیامبر فرستاده است؟ 🔰پاسخ: 🔰 اگر رسولان الهی برای هدایت بشر نیامده بودند، انسان‌ها می‌توانستند در روز قیامت به خدای متعال اعتراض کنند: «وَ لَوْ أَنَّا أَهْلَكْناهُمْ بِعَذابٍ مِنْ قَبْلِهِ لَقالُوا رَبَّنا لَوْ لا أَرْسَلْتَ إِلَيْنا رَسُولاً فَنَتَّبِعَ آياتِكَ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَذِلَّ وَ نَخْزى‏[طه/134] اگر قبل از آمدن او، آن‌ها را با عذابى هلاك مى‌‏كرديم، مى‏‌گفتند: پروردگارا! چرا براى ما پيامبرى نفرستادى تا پيش از آن كه خوار و رسوا شويم از آيات تو پيروى كنيم.» 💢 لذا در پاسخ به این سوال باید گفت: 1⃣ اولا: در طول تاریخ، استعدادها و نیازهای جوامع بشری متفاوت بوده، به همین خاطر لازم بوده است که برای هر جامعه رسولی فرستاده شود که مطابق با فرهنگ و درک آن‌ها، فرامین الهی را برساند. در واقع جوامع اولیه قدرت درک پایین‌تری نسبت به جوامع بعدی داشته‌اند، از این‌رو پیامبران نیز احکام الهی را با توجه به درک و نیازشان بیان می‌کردند؛ علاوه بر آن، این جوامع آن چنان قابلیت نداشتند که بتوانند تمام فرامین الهی را یک‌جا پذیرا باشند. 👈 این رویه تا زمان رسول گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) ادامه داشت، در این زمان بود که مردم هم ظرفیت دین کامل را داشتند و هم می توانستند آن را حفظ کنند. در واقع می‌توان بشریت را به یک مدرسه تشبیه کرد که از اول ابتدایی تا دانشگاه را در خود دارد، گر چه در تمام مقاطع تحصیل ادبیات فارسی، ریاضی و... تدریس می‌شود، ولی در هر پایه تحصیلی نکاتی بیشتر از سال قبل ارائه می‌شود. 2⃣ ثانیا: غالب ادیان الهی دچار تحریف شده‌اند، به همین خاطر دیگر نمی‌توانستند انسان‌ها را به اهدافی که برایشان مشخص شده بود برسانند؛ از این‌رو نیاز بود که پیامبر دیگری فرستاده شود که یا آیین پیامبر گذشته را اصلاح کند و یا این‌که شریعت جدیدی را بیاورد، به جز دین پیامبر خاتم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) که خداوند متعال آن‌را از تحریف حفظ کرده است و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) را قرار داد که مبلغ و مروج آن تا روز قیامت باشند. 💠 در نتیجه: تعدد پیامبران الهی، به دو عامل بوده است، یکی اینکه بشر توان دریافت برنامه کامل برای همه دوران را نداشته است، و دیگری اینکه توان حفظ و انتقال آن به نسل های بعدی را هم نداشته است. ___________________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/100807 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org