🌹هم اکنون
🦋 به #اسلام_ناب_طلبگی_خواهران بپیوندید:
https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
🔴تجاوز ۶ گردشگر آلمانی به یک دختر ۱۸ساله اسپانیایی در مایورکا
▪️اگر حجاب و پوشش آزاد بود، چشم و دلها سیر میشد و همچین جنایتی رخ نمیداد. مگه نه؟!
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
ای دو سه تا کوچه زما دورتر
نغمه تو از همه پرشورتر،
کاش که این فاصله را کم کنی،
محنت این قافله را کم کنی،
کاش که همسایه ما می شدی،
مایه آسایه ما می شدی،
هر که به دیدار تو نائل شود،
یک شبه حلال مسائل شود.
دوش مرا حال خوشی دست داد.
سینه مارا عطشی دست داد.
نام تو بردم لبم آتش گرفت،
شعله به دامان سیاوش گرفت.
نام تو آرامه جان من است،
نامه تو خط امان من است،
ای نگهت خواستگه آفتاب،
بر من ظلمت زده یک شب بتاب.
رده برانداز زچشم ترم
تا بتوانم به رخت بنگرم،
ای نفست یار و مددکار ما،
کی و کجا وعده دیدار ما....
آقاسی
@banooyeab
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار میکند
نشست مجازی پیرامون حوزه و تبلیغ
موضوع:
🔻 ظرفیتها و آسیبهای تبلیغ در حوزههای علمیه خواهران با محوریت منویات مقام معظم رهبری مدظلهالعالی
کارشناسان:
🔻 حجتالاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان، جانشین گروه فرهنگی اجتماعی مرکز تحقیقات مجلس و مدیر گروه سیاستگذاری دانشگاه باقرالعلوم
🔻 سرکار خانم دکتر سارا طالبی، پژوهشگر دین، فرهنگ و ارتباطات و مدیر مؤسسه رفیعةالمصطفی
دبیر نشست:
🔻 سرکار خانم کوثر میرزایی، پژوهشگر حوزه زن و خانواده
🗓 زمان: سهشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰
🔗 لینک ورود به نشست مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb
#رسانه_نخبگانی_بانوان
💠 |@rnb1402|
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
🔻از تحقیر تبلیغ تا استحالۀ فرهنگی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. تأکید اخیر رهبر انقلاب بر امر «تبلیغ»، حاکی از این واقعیت است که نیروهای فکری و معرفتی، بیش از آنکه «عرصۀ عمومی» را دریابند و در پی «ذهنیتپردازی اجتماعی» باشند، درگیر مطالعات تخصصی و فنی شدهاند و جامعه را تا حد زیادی به حال حویش رها کردهاند. به بیان دیگر، علم و مقامات معطوف به آن، به هدف اصالی و و نهایی تبدیل شده و جامعه به فراموشی سپرده شده است. در نظام ذهنیِ بسیاری از کنشگران معرفتی، چه در حوزه و چه در دانشگاه، علم به یک امر خودبسنده و قائم به ذات تبدیل شده است که پرسش دربارۀ نتایج عینی و بیرونی آن، به حاشیه رفته است. در حقیقت، مراکز معرفتی به جای آنکه به مسألههای اجتماعی و بیرونی بپردازند، مسألههای خویش را بر صدر نشاندهاند و علایق انتزاعی و سلایق نظریِ خود را ترجیح دادهاند. البته روشن است که باید پارهای از مطالعات، جنبههای بنیادی داشته باشند و نباید به طور مطلق، به بنیانآفرینی و مبادیپردازی بیاعتنا بود، اما وضع کنونی به صورتی رقم خورده است که تعادل از دست رفته است. بدین جهت است که امر تبلیغ، تنازل کرده و منزلت فروتر و دوّمی یافته است.
۲. جامعه به «نیروهای فکریِ پیشران» نیاز دارد و همواره باید کسانی باشند که دستِ ذهن جامعه را بگیرند و اسباب هدایت آن را فراهم کنند. در غیر این صورت، نیروهای رقیب یا معارض، میدانداری خواهند کرد و در همین امتداد، ذهنیت جامعه تغییر خواهد کرد. اندیشۀ مردم در اختیار همین نیروهای پیشران است و آنها میتوانند به افکار عمومی، جهت بدهند و به نظام ارزشها تداوم ببخشند. ازاینرو، چنانچه اهمال شود و نیروهای فکری به گونهای ناموزن و افراطی، علم را بر فرهنگ ترجیح بدهند و علم را نیز بر تأملات خودبسنده و منقطع از وضع تاریخی و تمدنی حمل کنند، جامعه در اختیار «دیگریهای معرفتی و فرهنگی» قرار خواهد گرفت و از خود و اصالتهای هویتیاش، بیگانه خواهد شد. این حالت در هنگامی رخ میدهد که نیروهای فکری، عرصۀ فرهنگ عمومی و ذهنیت اجتماعی را سبک و سخیف انگاشته و سرگرم مطالعات عالی و فاخر گشتهاند و سخنی برای مردم ندارند.
۳. حاصل نهایی اینچنین وضعی «استحالۀ فرهنگی» است. استحالۀ فرهنگی به این معنی است که جامعه دچار جابجایی «ارزشها» و «ضدارزشها» میشود و به غیرخود و ناخود تبدیل میگردد. در مرحلههای آغازین، رگههای از شکاف و گسست نمایان میشوند که شاید بیشتر جنبۀ عینی و رفتاری دارند، اما بهتدریج، زاویهها و فاصلهها به لایۀ اعتقادی و بینشی نیز راه مییابد و فرد از نظر فرهنگی و معنایی، دچار استحاله میشود. چنین جامعهای که گرفتار سقوط فرهنگی شده، کار بهسامانکردنش بسیار دشوار و دیریاب است. مرحلۀ استحالۀ فرهنگی، مرحلهای است که در آن، جامعه در جبهۀ مقابل قرار گرفته و دیگر تابع و هوادار ارزشها نیست، بلکه ارزشهای پیشین را ضدارزش قلمداد میکند. روشن است که بازگرداندن اینچنین جامعهای به وضع نخست، محتاج مقدّمات و زمینههای فراوانی است. از طرف دیگر، تا روند استحاله به نقطههای پایانی نرسد، بسیاری از آن مطلع نخواهند شد و وضع، حملبرصحت میشود و انحرافها و لغزشها، موردی و محدود انگاشته میشود. آنگاه نیز که کار به لایۀ قطعیّت رسید، دیگر باید آن را تمامشده انگاشت و معطوف به این حالت منجمدشده و نهاییگشته، چارهاندیشی کرد.
۴. امر «تبلیغ»، حلقهای است که «علم» را به «فرهنگ» پیوند میدهد و «عالم» را در کنار «مردم» مینشاند و «مراکز معرفتی» را با «مسألههای جامعه»، دستبهگریبان میکند. تبلیغ، همانند «نقطۀ تماس» عمل میکند و نیروهای معرفتی را از جهان ذهنیِ پیشساخته و انتزاعیشان خارج میسازد و تعهدِ ایجاد تغییر در واقعیت عینی و بیرونی را در دل و جان آنها بیدار میگرداند. «مسألهها» در میدان بیرونی و عرصۀ عمومی متولد میشوند و «پاسخها» در مراکز معرفتی؛ حالآنکه در نگاه رایج، هم مسألهها و هم پاسخها متعلق به مراکز معرفتی هستند. در این تصویر، جامعه هیچ شأن و مکانتی ندارد و هرکه عالمتر باشد بیشتر و بیشتر از عرصۀ عمومی فاصله میگیرد و در دغدغههای علمی و ذهنی خویش فرو میرود. ازاینرو، عزلت نسبت به جامعه و نپرداختن به عینیّت و سطح واقعیت روزمرّه، به «فضیلت علمی» تبدیل میشود و حتی بهتدریج، تمام روح و شخصیت نیروهای معرفتی نیز از مردم و تعلقات اجتماعی، بیگانه میگردد و زبان مشترک و منطق واحد میان آنها و جامعه به زوال میرود. در اینجاست که نیروهای سخیف و بیمایه، جایگزین میشوند و کسانی بهعنوان سلبریتی، پرچم جهتدهی به افکار عمومی را در دست میگیرند.
🖇 منتشرشده در:
http://iict.ac.ir/esthale
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پناهیان خطاب به فرمانده بسیج:
مسئول ناحیهای که قدرت برقراری ارتباط ندارد برای بسیج سمّ مهلک است! از بسیج بیرونش کنید!
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسین جانم
🖤 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
40.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 روز دوم دوره اسلام ناب طلبگی خواهران
#اسلام_ناب
#دوره_معرفتی_تشکیلاتی
#دومین_دوره_اسلام_ناب_طلبگی_خواهران
#منظومه_فکری_امامین_انقلاب
🦋 به #اسلام_ناب_طلبگی_خواهران بپیوندید:
https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
💠 هم اکنون کلاس معرفتی
🔹باحضور خانم دکتر رقیه فاضل
↩️ باموضوع: استحکام ولایت اجتماعی در نقش آفرينی اجتماعی زنان
🦋 به #اسلام_ناب_طلبگی_خواهران بپیوندید:
https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 اسلام معاویه ای: دوقطبی ایجاد نکنید!
♦️رحیم پور ازغدی:جریان مُرجئه که توسط معاویه حمایت میشد به این معتقد بود که همه خوب اند و بهشتی اند و فرقی بین مذهبی ها نیست، چه با حجاب و بی حجاب، چه رشوه خوار و چه آدم سالم، چه مشروب خور و چه مشروب نخور
♦️میگفتند دو قطبی ایجاد نکنید.
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
سرعت تحولات شیطانی حداکثری
سرعت ترویج لذات مادی، با انواع ابزارها حداکثری،
سرعت پذیرش ما از بیانات رهبری در تحول نظام حوزه و تبلیغ، حداقلی
خروجی هم کف خیابان مشهوده
https://virasty.com/saratalebi/1689749360394123660
@banooyeab
دعای روز اول ماه محرم
اللّٰهُمَّ أَنْتَ الْإِلٰهُ الْقَدِيمُ، وَهٰذِهِ سَنَةٌ جَدِيدَةٌ، فَأَسْأَلُكَ فِيهَا الْعِصْمَةَ مِنَ الشَّيْطانِ وَالْقُوَّةَ عَلَىٰ هٰذِهِ النَّفْسِ الْأَمَّارَةِ بِالسُّوءِ وَ الاشْتِغالَ بِما يُقَرِّبُنِى إِلَيْكَ يَا كَرِيمُ، يَا ذَا الْجَلالِ وَالْإِكْرامِ، يَا عِمادَ مَنْ لا عِمادَ لَهُ، يَا ذَخِيرَةَ مَنْ لا ذَخِيرَةَ لَهُ، يَا حِرْزَ مَنْ لَاحِرْزَ لَهُ، يَا غِياثَ مَنْ لَاغِياثَ لَهُ، يَا سَنَدَ مَنْ لَاسَنَدَ لَهُ، يَا كَنْزَ مَنْ لَاكَنْزَ لَهُ، يَا حَسَنَ الْبَلاءِ، يَا عَظِيمَ الرَّجاءِ، يَا عِزَّ الضُّعَفاءِ، يَا مُنْقِذَ الْغَرْقىٰ، يَا مُنْجِىَ الْهَلْكَىٰ، يَا مُنْعِمُ يَا مُجْمِلُ يَا مُفْضِلُ يَا مُحْسِنُ؛
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab