eitaa logo
بانوی آب
7.2هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
149 فایل
به آینده امیدواریم❤️، آینده بهشتی در گرو مجاهده شبانه روزی است، مادرانه این جهاد را زیبا کنیم، مادرها انسان سازند.... ⚘ادمین تبلیغات نداریم @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
ای دو سه تا کوچه زما دورتر نغمه تو از همه پرشورتر، کاش که این فاصله را کم کنی، محنت این قافله را کم کنی، کاش که همسایه ما می شدی، مایه آسایه ما می شدی، هر که به دیدار تو نائل شود، یک شبه حلال مسائل شود. دوش مرا حال خوشی دست داد. سینه مارا عطشی دست داد. نام تو بردم لبم آتش گرفت، شعله به دامان سیاوش گرفت. نام تو آرامه جان من است، نامه تو خط امان من است، ای نگهت خواستگه آفتاب، بر من ظلمت زده یک شب بتاب. رده برانداز زچشم ترم تا بتوانم به رخت بنگرم، ای نفست یار و مددکار ما، کی و کجا وعده دیدار ما.... آقاسی @banooyeab
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند نشست مجازی پیرامون حوزه و تبلیغ موضوع: 🔻 ظرفیت‌ها و آسیب‌های تبلیغ در حوزه‌های علمیه خواهران با محوریت منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی کارشناسان: 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان، جانشین گروه فرهنگی اجتماعی مرکز تحقیقات مجلس و مدیر گروه سیاست‌گذاری دانشگاه باقرالعلوم 🔻 سرکار خانم دکتر سارا طالبی، پژوهشگر دین، فرهنگ و ارتباطات و مدیر مؤسسه رفیعةالمصطفی دبیر نشست: 🔻 سرکار خانم کوثر میرزایی، پژوهشگر حوزه زن و خانواده 🗓 زمان: سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ 🔗 لینک ورود به نشست مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb 💠 |@rnb1402| 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
کلاس اقتصاد و شبهات دکتر مقصودی
🔻از تحقیر تبلیغ تا استحالۀ فرهنگی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. تأکید اخیر رهبر انقلاب بر امر «تبلیغ»، حاکی از این واقعیت است که نیروهای فکری و معرفتی، بیش از آن‌که «عرصۀ عمومی» را دریابند و در پی «ذهنیت‌پردازی اجتماعی» باشند، درگیر مطالعات تخصصی و فنی شده‌اند و جامعه را تا حد زیادی به حال حویش رها کرده‌اند. به بیان دیگر، علم و مقامات معطوف به آن، به هدف اصالی و و نهایی تبدیل شده و جامعه به فراموشی سپرده شده است. در نظام ذهنیِ بسیاری از کنشگران معرفتی، چه در حوزه و چه در دانشگاه، علم به یک امر خودبسنده و قائم به ذات تبدیل شده است که پرسش دربارۀ نتایج عینی و بیرونی آن، به حاشیه رفته است. در حقیقت، مراکز معرفتی به جای آن‌که به مسأله‌های اجتماعی و بیرونی بپردازند، مسأله‌های خویش را بر صدر نشانده‌اند و علایق انتزاعی و سلایق نظریِ خود را ترجیح داده‌اند. البته روشن است که باید پاره‌ای از مطالعات، جنبه‌های بنیادی داشته باشند و نباید به طور مطلق، به بنیان‌آفرینی و مبادی‌پردازی بی‌اعتنا بود، اما وضع کنونی به صورتی رقم خورده است که تعادل از دست رفته است. بدین جهت است که امر تبلیغ، تنازل کرده و منزلت فروتر و دوّمی یافته است. ۲. جامعه به «نیروهای فکریِ پیشران» نیاز دارد و همواره باید کسانی باشند که دستِ ذهن جامعه را بگیرند و اسباب هدایت آن را فراهم کنند. در غیر این صورت، نیروهای رقیب یا معارض، میدان‌داری خواهند کرد و در همین امتداد، ذهنیت جامعه تغییر خواهد کرد. اندیشۀ مردم در اختیار همین نیروهای پیشران است و آنها می‌توانند به افکار عمومی، جهت بدهند و به نظام ارزش‌ها تداوم ببخشند. ازاین‌رو، چنانچه اهمال شود و نیروهای فکری به گونه‌ای ناموزن و افراطی، علم را بر فرهنگ ترجیح بدهند و علم را نیز بر تأملات خودبسنده و منقطع از وضع تاریخی و تمدنی حمل کنند، جامعه در اختیار «دیگری‌های معرفتی و فرهنگی» قرار خواهد گرفت و از خود و اصالت‌های هویتی‌اش، بیگانه خواهد شد. این حالت در هنگامی رخ می‌دهد که نیروهای فکری، عرصۀ فرهنگ عمومی و ذهنیت‌ اجتماعی را سبک و سخیف انگاشته و سرگرم مطالعات عالی و فاخر گشته‌اند و سخنی برای مردم ندارند. ۳. حاصل نهایی این‌چنین وضعی «استحالۀ فرهنگی» است. استحالۀ فرهنگی به این معنی است که جامعه دچار جابجایی «ارزش‌ها» و «ضدارزش‌ها» می‌شود و به غیرخود و ناخود تبدیل می‌گردد. در مرحله‌های آغازین، رگه‌های از شکاف و گسست نمایان می‌شوند که شاید بیشتر جنبۀ عینی و رفتاری دارند، اما به‌تدریج، زاویه‌ها و فاصله‌ها به لایۀ اعتقادی و بینشی نیز راه می‌یابد و فرد از نظر فرهنگی و معنایی، دچار استحاله می‌شود. چنین جامعه‌ای که گرفتار سقوط فرهنگی شده، کار به‌سامان‌کردنش بسیار دشوار و دیریاب است. مرحلۀ استحالۀ فرهنگی، مرحله‌ای است که در آن، جامعه در جبهۀ مقابل قرار گرفته و دیگر تابع و هوادار ارزش‌ها نیست، بلکه ارزش‌های پیشین را ضدارزش قلمداد می‌کند. روشن است که بازگرداندن این‌چنین جامعه‌ای به وضع نخست، محتاج مقدّمات و زمینه‌های فراوانی است. از طرف دیگر، تا روند استحاله به نقطه‌های پایانی نرسد، بسیاری از آن مطلع نخواهند شد و وضع، حمل‌برصحت می‌شود و انحراف‌ها و لغزش‌ها، موردی و محدود انگاشته می‌شود. آن‌گاه نیز که کار به لایۀ قطعیّت رسید، دیگر باید آن را تمام‌شده انگاشت و معطوف به این حالت منجمدشده و نهایی‌گشته، چاره‌اندیشی کرد. ۴. امر «تبلیغ»، حلقه‌ای است که «علم» را به «فرهنگ» پیوند می‌دهد و «عالم» را در کنار «مردم» می‌نشاند و «مراکز معرفتی» را با «مسأله‌های جامعه»، دست‌به‌گریبان می‌کند. تبلیغ، همانند «نقطۀ تماس» عمل می‌کند و نیروهای معرفتی را از جهان ذهنیِ پیش‌ساخته و انتزاعی‌شان خارج می‌سازد و تعهدِ ایجاد تغییر در واقعیت عینی و بیرونی را در دل و جان آنها بیدار می‌گرداند. «مسأله‌ها» در میدان بیرونی و عرصۀ عمومی متولد می‌شوند و «پاسخ‌ها» در مراکز معرفتی؛ حال‌آن‌که در نگاه رایج، هم مسأله‌ها و هم پاسخ‌ها متعلق به مراکز معرفتی هستند. در این تصویر، جامعه هیچ شأن و مکانتی ندارد و هرکه عالم‌تر باشد بیشتر و بیشتر از عرصۀ عمومی فاصله می‌گیرد و در دغدغه‌های علمی و ذهنی خویش فرو می‌رود. ازاین‌رو، عزلت نسبت به جامعه و نپرداختن به عینیّت و سطح واقعیت روزمرّه، به «فضیلت علمی» تبدیل می‌شود و حتی به‌تدریج، تمام روح و شخصیت نیروهای معرفتی نیز از مردم و تعلقات اجتماعی، بیگانه می‌گردد و زبان مشترک و منطق واحد میان آنها و جامعه به زوال می‌رود. در اینجاست که نیروهای سخیف و بی‌مایه، جایگزین می‌شوند و کسانی به‌عنوان سلبریتی، پرچم جهت‌دهی به افکار عمومی را در دست می‌گیرند. 🖇 منتشرشده در: http://iict.ac.ir/esthale 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پناهیان خطاب به فرمانده بسیج: مسئول ناحیه‌ای که قدرت برقراری ارتباط ندارد برای بسیج سمّ مهلک است! از بسیج بیرونش کنید! 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه آغاز شد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 هم اکنون کلاس معرفتی 🔹باحضور خانم دکتر رقیه فاضل ↩️ باموضوع: استحکام ولایت اجتماعی در نقش آفرينی اجتماعی زنان 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 اسلام معاویه ای: دوقطبی ایجاد نکنید! ♦️رحیم پور ازغدی:جریان مُرجئه که توسط معاویه حمایت میشد به این معتقد بود که همه خوب اند و بهشتی اند و فرقی بین مذهبی ها نیست، چه با حجاب و بی حجاب، چه رشوه خوار و چه آدم سالم، چه مشروب خور و چه مشروب نخور ♦️می‌گفتند دو قطبی ایجاد نکنید. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
سرعت تحولات شیطانی حداکثری سرعت ترویج لذات مادی، با انواع ابزارها حداکثری، سرعت پذیرش ما از بیانات رهبری در تحول نظام حوزه و تبلیغ، حداقلی خروجی هم کف خیابان مشهوده https://virasty.com/saratalebi/1689749360394123660 @banooyeab
دیدار آیت الله تحریری، هم اکنون
دعای روز اول ماه محرم اللّٰهُمَّ أَنْتَ الْإِلٰهُ الْقَدِيمُ، وَهٰذِهِ سَنَةٌ جَدِيدَةٌ، فَأَسْأَلُكَ فِيهَا الْعِصْمَةَ مِنَ الشَّيْطانِ وَالْقُوَّةَ عَلَىٰ هٰذِهِ النَّفْسِ الْأَمَّارَةِ بِالسُّوءِ وَ الاشْتِغالَ بِما يُقَرِّبُنِى إِلَيْكَ يَا كَرِيمُ، يَا ذَا الْجَلالِ وَالْإِكْرامِ، يَا عِمادَ مَنْ لا عِمادَ لَهُ، يَا ذَخِيرَةَ مَنْ لا ذَخِيرَةَ لَهُ، يَا حِرْزَ مَنْ لَاحِرْزَ لَهُ، يَا غِياثَ مَنْ لَاغِياثَ لَهُ، يَا سَنَدَ مَنْ لَاسَنَدَ لَهُ، يَا كَنْزَ مَنْ لَاكَنْزَ لَهُ، يَا حَسَنَ الْبَلاءِ، يَا عَظِيمَ الرَّجاءِ، يَا عِزَّ الضُّعَفاءِ، يَا مُنْقِذَ الْغَرْقىٰ، يَا مُنْجِىَ الْهَلْكَىٰ، يَا مُنْعِمُ يَا مُجْمِلُ يَا مُفْضِلُ يَا مُحْسِنُ؛ 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
🔹 جهت مشارکت در طرح امر به معروف و نهی از منکر دلسوزانه نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را از طریق زیر ارسال نمایید: بانوان محترم به آیدی @A_b_hamta و یا از طریق لینک زیر ثبت نام فرمایید 📎 https://digiform.ir/w1dc27a63 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
°•🦋•° بانوی موفق؛ مادری دارای ماموریت به وسعت تحقق تمدن اسلامی 🌼 برای مشاوره خانوادگی به صورت مجازی و حضوری در موسسه عالی رفیعه: @Z_moshaver66 ☘ مشاوره پوست و زیبایی @baryaripoor 🌸 مشاوره فعالیتهای فرهنگی شبکه بانوان: @mahjobm 🌼 احکام شرعی بانوان: @ahkamesharie 🌸 پاسخگویی سوالات اعتقادی: @tzahedi به 💧بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e https://ble.ir/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله «یک جلسه دانشجویی فوق العاده» جلسه ای که حاشیه هایی داشت اما متنی بسیار بسیار مهمتر از حاشیه ها داشت. میخواهم کمی از نسلی سخن بگویم که عمده عادت کردید آن را به برخی ویژگی های ظاهریش تمسخر کنید، برخی رفتارهایش برایتان خیلی عجیب باشد، کلامش غریب به نظر برسد، انتخاب هایش فضایی باشد و گمان کنید انقلاب در این نسل دیگر گم شده است. دختران انقلابی فعال تشکیلاتی که همه دهه ۸۰ ای ( یا نهایتا اواخر ۷۰) بودند محور و اداره کننده یک جلسه دانشجویی با یکی از سران قوا شدند. جمعی که در دانشگاه کرونا زیست کرده و نهایتا ماجرای مهسا امینی را دیده بود. عمده کسانی که متن خواندند حتی یک مسئول سیاسی کوچک را هم در دانشگاه خود تجربه نکرده بودند. کسانی که متن خواندند و حتی کسانی که با سر و صدا و رساندن حرفشان خودشان را به زور به بالای سن آوردند تا حرفشان را بزنند؛ یکی از آن یکی پخته تر، متین تر، انقلابی تر، متمرکزتر بر مسائل جدی کشور، سیاسی تر، دانشجویی تر و بدون سبک مطالبه گری‌هایی که فقط فریاد است و حرف حساب و کتاب دار درونش پیدا نمیکنی. برای من و برخی دوستانی که کسوت استادی دوره را داشتند، کسانیکه جلسات متعدد دانشجویی دیدیم، این قوت بچه ها و انسجام متن‌ها، سیاسی بودن و حرف فنی زدن حقیقتا عجیب بود، بازخوردی که از تیم همراه ریاست مجلس هم دیدم. جلسه ای که اینقدر عقل و تواضع ایمانی بسیجی در آن بود که دختران دانشگاه های تهران با هم صحبت کرده بودند که همه یک متن بدهند تا وقت به بچه های شهرستان ها بیشتر برسد. حجه الاسلام مجتبی عرب. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
متن ها را از کدام دانشگاه ها خواندند؟ مطهری یزد آزاد شیراز فردوسی مشهد علوم پزشکی بجنورد رازی کرمانشاه زاهدان فرهنگیان علامه یک تنوع بسیار جالب که نشان میداد اتفاقا چه تشکل ها و افراد پخته ای در بین شهرستانی ها و آزادها و علوم پزشکی ها و... موج می‌زند. و تازه وقت به عده زیادی برای بیان سخنان‌شان نرسید که فکر میکنم اگر فرصت میشد همین قوت ها بود که تکرار می‌شد. صحبتهایی فنی از مسائل سیستان و بلوچستان و ارتباطش به مسائل ایران تا حجاب و مسکن و اصلاح نظام اقتصادی و وضع معیشت مردم و مشکلات بنیادین نظام سلامت ، صیانت و وزارت بازرگانی، اقناع مردم، نسبت مجلس و شوراهای عالی و بافت سیاسی مجلس و اداره کشور و... در آن پیدا میشد دخترانی که به همان دهه هشتادی بودنشان دست زدن های مکرر خصوصا برای سخنان دوستانشان که مطالبات مردم بود را ترجیح می‌دادند، حتی جایی که اعتراض به فضای سانسور رسانه ای جلسه داشتند ایستاده رو به فرد اعتراض کننده در ته سالن او را تشویق کردند. اما همین دختران وقتی رییس مجلس با تکنیک قدیمی که ما چرا وزیر زن نداریم؟ چرا تعداد نمایندگان زن مجلسمان کم است؟ تلاش کرد تشویق بگیرد؛ اتفاقا هیچ‌کس برای او دست نزد! همان دخترانی که برای خیلی حرفهای دیگر که پاسخی به درد مردم بودند، دست می‌زدند! این نشان از بلوغ دختر انقلابی و عبور از روشهای کاریکاتوری اجتماعی سیاسی بودن زنان و نقش آنهاست... رییس مجلس انصافا با سعه صدر گوش داد، حتی بخشهایی از حرفها را سرپا گوش داد، جواب ها از نظر من و شاید بخشی از مخاطبین چندان قانع کننده نبود؛ اما نفس این دیالوگ جذاب که شکل گرفت و حرفهایی که رسانده شد و تلاش‌هایی که برای اقناع این دانشجویان صورت پذیرفت، خودش پر از درس بود. این روش گفتگو جا داشت تا کامل به دانشجویان امروز و جوانان نشان داده شود؛ تا الگوی جدیدتری از کنشگری سیاسی برای پیشرفت ایران عرضه بشود. پخش تصاویر کامل این جلسه هم برای حال خوب جامعه و دانشجویان خوب بود، هم اگر تیم رسانه ای ریاست مجلس دقت بیشتری میکردند برای خود ریاست مجلس چرا نشد؟ من هم نفهمیدم! حجه الاسلام عرب 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab