eitaa logo
بانوی آب
6.9هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
152 فایل
به آینده امیدواریم❤️، آینده بهشتی در گرو مجاهده شبانه روزی است، مادرانه این جهاد را زیبا کنیم، مادرها انسان سازند.... ⚘ادمین تبلیغات نداریم @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله «یک جلسه دانشجویی فوق العاده» جلسه ای که حاشیه هایی داشت اما متنی بسیار بسیار مهمتر از حاشیه ها داشت. میخواهم کمی از نسلی سخن بگویم که عمده عادت کردید آن را به برخی ویژگی های ظاهریش تمسخر کنید، برخی رفتارهایش برایتان خیلی عجیب باشد، کلامش غریب به نظر برسد، انتخاب هایش فضایی باشد و گمان کنید انقلاب در این نسل دیگر گم شده است. دختران انقلابی فعال تشکیلاتی که همه دهه ۸۰ ای ( یا نهایتا اواخر ۷۰) بودند محور و اداره کننده یک جلسه دانشجویی با یکی از سران قوا شدند. جمعی که در دانشگاه کرونا زیست کرده و نهایتا ماجرای مهسا امینی را دیده بود. عمده کسانی که متن خواندند حتی یک مسئول سیاسی کوچک را هم در دانشگاه خود تجربه نکرده بودند. کسانی که متن خواندند و حتی کسانی که با سر و صدا و رساندن حرفشان خودشان را به زور به بالای سن آوردند تا حرفشان را بزنند؛ یکی از آن یکی پخته تر، متین تر، انقلابی تر، متمرکزتر بر مسائل جدی کشور، سیاسی تر، دانشجویی تر و بدون سبک مطالبه گری‌هایی که فقط فریاد است و حرف حساب و کتاب دار درونش پیدا نمیکنی. برای من و برخی دوستانی که کسوت استادی دوره را داشتند، کسانیکه جلسات متعدد دانشجویی دیدیم، این قوت بچه ها و انسجام متن‌ها، سیاسی بودن و حرف فنی زدن حقیقتا عجیب بود، بازخوردی که از تیم همراه ریاست مجلس هم دیدم. جلسه ای که اینقدر عقل و تواضع ایمانی بسیجی در آن بود که دختران دانشگاه های تهران با هم صحبت کرده بودند که همه یک متن بدهند تا وقت به بچه های شهرستان ها بیشتر برسد. حجه الاسلام مجتبی عرب. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
متن ها را از کدام دانشگاه ها خواندند؟ مطهری یزد آزاد شیراز فردوسی مشهد علوم پزشکی بجنورد رازی کرمانشاه زاهدان فرهنگیان علامه یک تنوع بسیار جالب که نشان میداد اتفاقا چه تشکل ها و افراد پخته ای در بین شهرستانی ها و آزادها و علوم پزشکی ها و... موج می‌زند. و تازه وقت به عده زیادی برای بیان سخنان‌شان نرسید که فکر میکنم اگر فرصت میشد همین قوت ها بود که تکرار می‌شد. صحبتهایی فنی از مسائل سیستان و بلوچستان و ارتباطش به مسائل ایران تا حجاب و مسکن و اصلاح نظام اقتصادی و وضع معیشت مردم و مشکلات بنیادین نظام سلامت ، صیانت و وزارت بازرگانی، اقناع مردم، نسبت مجلس و شوراهای عالی و بافت سیاسی مجلس و اداره کشور و... در آن پیدا میشد دخترانی که به همان دهه هشتادی بودنشان دست زدن های مکرر خصوصا برای سخنان دوستانشان که مطالبات مردم بود را ترجیح می‌دادند، حتی جایی که اعتراض به فضای سانسور رسانه ای جلسه داشتند ایستاده رو به فرد اعتراض کننده در ته سالن او را تشویق کردند. اما همین دختران وقتی رییس مجلس با تکنیک قدیمی که ما چرا وزیر زن نداریم؟ چرا تعداد نمایندگان زن مجلسمان کم است؟ تلاش کرد تشویق بگیرد؛ اتفاقا هیچ‌کس برای او دست نزد! همان دخترانی که برای خیلی حرفهای دیگر که پاسخی به درد مردم بودند، دست می‌زدند! این نشان از بلوغ دختر انقلابی و عبور از روشهای کاریکاتوری اجتماعی سیاسی بودن زنان و نقش آنهاست... رییس مجلس انصافا با سعه صدر گوش داد، حتی بخشهایی از حرفها را سرپا گوش داد، جواب ها از نظر من و شاید بخشی از مخاطبین چندان قانع کننده نبود؛ اما نفس این دیالوگ جذاب که شکل گرفت و حرفهایی که رسانده شد و تلاش‌هایی که برای اقناع این دانشجویان صورت پذیرفت، خودش پر از درس بود. این روش گفتگو جا داشت تا کامل به دانشجویان امروز و جوانان نشان داده شود؛ تا الگوی جدیدتری از کنشگری سیاسی برای پیشرفت ایران عرضه بشود. پخش تصاویر کامل این جلسه هم برای حال خوب جامعه و دانشجویان خوب بود، هم اگر تیم رسانه ای ریاست مجلس دقت بیشتری میکردند برای خود ریاست مجلس چرا نشد؟ من هم نفهمیدم! حجه الاسلام عرب 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
🔰 حمایت قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی از اهتمام فراجا در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حفظ امنیت اخلاقی جامعه و سلامت معنوی خانواده وظیفه همگان است و مردم قدردان اهتمام نیروی انتظامی کشور به رفع ناهنجاری ها هستند . ——————————————— 🔊 کانال رسمی @harizavi_ir —————————————
«ولاء طرفینی» بی خاصیت 🌱به اسم ولاء طرفینی میخواهی نه یک فرع فقهی بلکه حاکمیت الله و اقتدار حکومت ولایی را بشکنی و حرام سیاسی را کمرنگ کنی؟ عجب و هزاران عجب! محبت به یکدیگر اگر بنا نیست زیر سایه خدا باشد، بی خاصیت میشود. سایه خدا وقتی گسترده میشود که اطاعت او محقق شود. ظل الله سبحانه فی الآخرة مبذول لمن أطاعه فی الدنیا. اگر بنا است محبت و رفاقت طرفینی ما با زیر پا گذاشتن اطاعت خدا حاصل شود، چه حاصل؟ بله اگر بنا است اطاعت او شود و مقاصد او محقق شود حالا مَنْ بِکَلِمَةٍ یُلْطِفُهُ بِهَا وَ فَرَّجَ عَنْهُ کُرْبَتَهُ لَمْ یَزَلْ فِی ظِلِّ اللَّهِ الْمَمْدُودِ عَلَیْهِ (مِنَ الرَّحْمَةِ) مَا کَانَ فِی ذَلِکَ لطف و محبت ما به هم دستگیری ما نسبت به هم با این وصف سایه رحمت و قدرت خدا را میگسترد. 🌱هر رابطه طرفینی از جنس محبت و صمیمیت هویت «فی الله»ی ندارد. اصلا خلاصتان کنم، اگر دنبال اتصال حقیقی و محبت حقیقی هستیم، بدون دغدغه علم کردن مقاصد او شدنی نخواهد بود. محبت و رفاقت هایتان را بیاورید پای کار مدد به حاکمیت الله. بیاورید پای کار برداشتن بارهای انقلاب. نه اینکه به اسم محبت و رفاقت و اتصال و مبارزه با دوقطبی گری، ید الله را که دست حاکمیت دینی است قطع کنی! «متحابین فی الله» به تعبیر امام صادق، این را لازم داریم 🌱فرمود تزاوروا تلاقوا تذاکروا امرنا و احیوه سراغ هم بروید ، به هم سر بزنید، دور هم بنشینید سخن بگویید که امر ما زنده شود. امر ما حاکمیت و مکتب ما است. چقدر بد است که مفاهیم دین را از منظومه خودش خارج میکنیم و آن وقت نفله میکنیم کلمات دین را. 🌱به برخی از ما باشد زلیخا را هم به دلیل محبتش به ولی خدا جزو رستگاران و سعادتمندان عالم بر میشمریم. محبت به ولی خدا هم باید مصداق محبت به خدای بینهایت باشد و در جهت دنبال کردن مقاصد او باشد و الا حقیقتش نفس پرستی است نه امام دوستی. حاکمیت دین را بی خیال شویم، «حرام سیاسی» را در جامعه بی خیال شویم که چون «ولاء طرفینی» را دنبال میکنیم؟! نه ولاء طرفینی را شناختیم نه اهداف دین را. 🌱او که فرمود «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ»، ادامه داد که این فنداسیون را طوری کار بگذارید که «يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» ولاء طرفینی که نتواند چنین ساختمانی را بر بتابد بلکه با شکست آن آغاز کند، چیست؟ این ولاء نه ظهور خدای عزیز است و نه خدای حکیم. 🌱محبت مومنین به هم باید زیر سایه عبودیت و اطاعت شکل بگیرد و حول ولایت حاکم الهی محقق شود. آنکه به نام ولایت ولی و حاکم الهی ولای طرفینی را انکار میکند چشم چپش کور است و آنکه به نام ولاء طرفینی ولای حاکم الهی را کمرنگ میکند چشم راستش کور است و مکتب امام روح الله مکتب ذوالعینین است، نه چپی است نه راستی. @ali_mahdiyan
السلام علیک حین تقوم و تقعد @banooyeab
💠 معرفی کتاب مصباح‌الهدایه الی الخلافه والولایه؛ این کتاب را امام در ۲۶سالگی نگارش کردند، توحید محض است. شرح کتاب توسط حاج آقا یزدان پناه در کتاب . 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
اختتامیه دومین دوره اسلام ناب طلبگی، هم اکنون با حضور حجه الاسلام و‌المسلمین عالم زاده نوری 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
استاد عالم زاده نوری هم اکنون
یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ 💠 تجمع دانشجویی_ طلبگی مقابل سفارت 📆 جمعه | ۳۰ تیرماه 🕡 ساعت ١۶:٣٠ 📌 خيابان پاسداران، بالاتر از فرمانيه، خيابان بوستان، نبش کوچه نسترن (سفارت سوئد) 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
حضور طلاب اسلام ناب در تجمع اعتراضی به اهانت به قرآن 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
📌پشت صحنه قرآن سوزی چه بازی ای در جریان است؟ سیدعلی موسوی ۱. شروع این داستان جلو سفارت ترکیه در نگاه اول مسأله عضویت سوئد در ناتو را پر رنگ میکند. شروع این امر توسط یک شهروند عراقی_سوئدی شاید گمانه زنی ها را به سمت توطئه در عراق ببرد، آتش زدن پرچم عراق در دور دوم نیز همین امر را بیشتر آفتابی میکند. واقعیت این است که آتش زدن قرآن و پرچم عراق بیشتر به انسجام داخلی عراق و جهان اسلام کمک خواهد کرد، لذا هدف دیگری باید پشت تکرار این ماجرا باشد. هرچند تقویت جریان الحاد و هرزگی در سراسر جهان اسلام پروژه ای مشهود است که در ایران به وضوح هجمه پر قدرتش را احساس میکنیم . همین هجمه به شکلی دیگر در سراسر جهان اسلام از مصر و مغرب و تونس تا عربستان و عراق جاری است. اما مسأله بیش از جهان اسلام ، یک بازی حرفه ای برای به انحراف کشیدن یک بحران داخلی و پیوند زدن آن به سیاهی لشکر هرزه و ملحد در درون جهان اسلام است. ۲. به قدرت رسیدن ترامپ نشانه ای بود از آغاز دومینوی قدرت گرفتن جریان راست در مقابل دموکراتهای لیبرال و سوسیالیست در غرب. زیر بنای این اتفاق رنگ باختن همه شعارهای لیبرال دموکراسی و حتی سوسیال دموکراسی است. دلیل این امر آن است که نه دموکراسی سوسیال توانست رویای عدالت را به ارمغان آورد و نه دموکراسی لیبرال توانست رفاه و رونق رویایی اش را محقق سازد. ۳. اما هیچ یک از این دو به اندازه انحطاط اخلاقی غرب برای مردمش درد آور نیست. تنها بدیل، بازگشت به سمت معنویت، خانواده، ارزشهای دینی و اخلاقی است. مدتهاست فشار الیگارشیک حاکمیت غرب از هنجارسازی هرزگی زن به سمت هنجارسازی همجنس بازی رفته است و این یعنی نابودی خانواده. خانواده مسأله مرکزی جریان راست است. ۴. دیکتاتوری فئودالیته _سرمایه داری همانطور که توانست قبل از پیمان وستفالیا ، دین را به استخدام منافع کشورگشایانه خود بکشاند، بار دیگر هم به دنبال مصادره خانواده به سمت محوریت بخشی به پیوند خونی، قومیت و ملی گرایی است. اما این چندان با منافع حاکمیت استکبار طاغوتی جهانی امروز سازگار نیست. جهان تک قطبی از خاطرات تلخ جنگ دوم جهانی به نفع خود بهره برده و خواهد برد. ۵. مسأله اصلی ساخت دیگری غیر ملی برای دنیای غرب است و چه چیزی بهتر است اسلام. اسلاموفوبیا همیشه توسط برخی جریان‌های مسیحی ایوانجلیست مرتبط با صهیونیسم مدیریت می شد و توانست سوخت جنگ عراق و افغانستان را فراهم کند. بی آبرویی این جریان نیز جلوی چشمان مردم غرب است. غرب ناچار از هدایت موج رو به رشد راست است. این بار هدف ساخت دوباره دیگری اسلام به عنوان دشمن ، برای مردم غرب است اما از زبان ملحدینی از درون جهان اسلام. ۶. اکنون این جریان اسراییلی _ صهیونیستی طمع همه مومنین دنیای غرب را در سر می پروراند، تا دیگری این میل نوین به سمت دین را به خارج از دنیای غرب، یعنی جهان اسلام متوجه کند و در نهایت با تعمیم آن به همه ادیان بتواند دوباره دین گرایی را مهار سازد. هرچند پاپ متوجه این بازی است اما جریان حاکم در غرب با قدرت پروژه اش را به پیش خواهد برد و پاپ بیش از اینها مهار جریان سکولار حاکم است. ۷. در این میان بیشترین نفع را از این بازی بزرگ هرچند جریان سرمایه داری صهیونیستی جهانی برده است اما اسراییل در این وضعیت نزار بیشترین بهره کوتاه مدت را خواهد برد آدرس درست را سید حسن نصرالله داد: «پای موساد در میان است» اما مسأله بیش تر بحرانی در داخل غرب است. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وزیر کشور در بین نمازگزاران نماز جمعه امروز شهر اسلام شهر: بخش زیادی از کشف حجاب‌ها ، سازمان یافته و متصل به سرویس‌های جاسوسی است. 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عزاداری باشکوه و دیدنی اردبیلی‌ها در حسینیه معلی ⏪خدایا چقدر زیباست، ای کاش این مداحی ها وسینه زنی را با مداحی پاپ نابودش نکنیم ⏪باریک الله به آقای مهدی رسولی یک مداح اهل دل 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سالهای انقلاب، هر سال سخت تر از سال قبل... و سال گذشته که هنوز کوله های اربعینمان را زمین نگذاشته بودیم، غائله ای تلخ و برق جدیدی از شمشیر دشمن برای حریم حیای خانه ها، راه چه بود؟ قلبمان هر روز بابت کشف حریم دختران شیعه دلگیرتر از روز قبل، اما ما نسل زینبیم و ما رأیت الا جمیلا شعارمان، مردمی که پر از حادثه بودند این سالهای بعد انقلاب خمینی(رحمة‌الله‌علیه)، فقر، فساد، تبعیض و ... تهدید در هم شکستن رویاهای یک ملت بزرگ بود، ولی رها کردن، مسیر امام حسینی ها نبود، شروع کردن روایت حماسه های این انقلاب، حماسه های زنان و مردان همین خاک و خاک ریختن بر روایت های دروغین شیطان، آزاد شدن از بند هیمنه ولیجه های رسانه ای جز با برگشتن به دامن مردم، ابتر بود، مردمی که زلالند و از ابهاماتی که پاسخش را نداده ایم، غیرخودی را خودی پنداشته اند، همچنان همدلند اگر شاکر باشیم و اسلام را مجدد محرم و صفر است که باید زنده نگه دارد... 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar
❌پویشی تحت عنوان «مطالبه مجازات دروغ‌گویان فعال در اغتشاشات مهسا امینی» در فارس من ثبت شده است. لازم است گروه‌های مختلف مذهبی در این پویش شرکت کنند و در گروه‌های مورد نظر خود نیز به اشتراک بگذارند. ❌در این پویش از قوة قضائیه تقاضا می‌شود عوامل دروغ‌پراکن در اغتشاشات مهسا محاکمه و مجازات شوند. تَعٰاوَنُوا عَلَى اَلْبِرِّ وَ اَلتَّقْوىٰ ✌️ https://farsnews.ir/my/c/210382 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 حیات طیبه ▪️جلسه اول، استاد یزدان پناه 🕌 حسینیه ارشاد آمل 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
آیا اجتماع عاشورایی برای و لازم نیست؟؟؟ الان در عالم آیا نیست؟ آهای جماااعت انقلااابی ایا ندای امامتان را نشنیده اید؟؟ شعار سال امامتان است چرررا براااای این شعار قیام نمیکنید؟؟؟ آیاااا حذف ارز ترجیحی اعلان جنگ با نیست؟؟؟ راه انداخته اند. نمیخواهید به جنگ بروید؟ http://eitaa.com/moztarinezohoor
💡فناوری هیئت در نسبت با مشارکت بانوان بی حجاب ۱ 🖊مهدی افراز 🔷 "از لاک جیغ تا خدا" عنوان برنامه ای بود که از سال 93 تولید و روی آنتن صداوسیما پخش می شد، محتوای عمده اش مروری بر نحوه تحول و سپس گرایش صدها نفر از دختران جوان به حجاب بود. چند سال پیش از تهیه کننده زحمت کش این برنامه در مورد زمینه اصلی تغییر رفتار این بانوان سوال کردم، با صراحت و با استناد به روایت سوژه ها، در 90 درصد موارد؛ دو عامل محوری را اسباب گرایش این دختران به حجاب می دانست. 🔶این دو عامل نه مطالعه کتاب نظام حقوق زن در اسلام استاد مطهری، نه مشاهده مستند ایکسونامی و انقلاب جنسی، نه آشنایی با فتاوای مراجع در حوزه پوشش، نه شرکت در جلسات الگوی زن سوم در دانشگاه، نه حضور در جلسات مشاوره سبک زندگی کانون فرهنگی مساجد، نه توصیه ها و خواهش های خانوادگی، بلکه "حضور در هیئت امام حسین ع" و "شرکت در کاروان های راهیان نور" به عنوان دو عامل منحصربفردی بوده اند که اسباب گرایش این افراد را به حجاب فراهم آورده اند. بسترهایی که لزوما هیچ دلالت مستقیمی به موضوع حجاب ندارند ولی مشخصا موجب تغییر شدید در سبک پوشش این افراد شده اند. 🔷در این دو فناوری اجتماعی چه محرّک مشترکی برای تحول در سبک پوشش وجود دارد؟ این دو فناوری در کدام نقطه تاثیر وارد نظام حساسیت انسان می شوند؟ به نظر می رسد کانونی ترین نقطه ای که از رهگذر حضور و مشارکت در این الگوها مورد اصابت قرار گرفته است؛ مقوله تحول در معنای زندگی یا به زبان بهتر "تحول در معنای حیات" این افراد است. 🔶وجه کارکردی مشترک هیئت و کاروان راهیان نور، ملاقات با جنبه قدسی انسان یعنی شهید است. شهید صراطی است که در کرانه اش من برتر، من جذاب، من استعلایی و من جاودانه انسان ایستاده است، شهید نمودی از معنای متفاوتِ انسان و پهنه ای برای ورود بشر به جهانی است که موطن وجودی اوست. سیدالشهدا ع در کسوت سیادت و در قله آن استقرار یافته و سایر شهدا در دامنه آن. این ملاقات انسان را نه ذهناً که وجوداً در دوراهی من انسانی- من حیوانی، من ملکوتی – من ناسوتی، من مافوق – من مادون، من باقی– من هالک قرار میدهد. انسان در این دو فناوری با خود برترش مواجه و رسیدن به آن را تمنّا می‌ کند. ادامه دارد 🔽🔽 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ مهدی رسولی ‌به اهانت‌کنندگان به قرآن‌ نشر دهید حداکثری🏴🏴
قسمت دوم 💡فناوری هیئت در نسبت با مشارکت بانوان بی حجاب ۲ ✍مهدی افراز 🔷این مواجهه چه اثری بر انتخاب نوع پوشش دارد؟ وقتی سقف استقرار انسان در ساحت طبیعت و جسمیت خود باشد، تمام توجهش به "نازل ترین بعد وجودی اش" یعنی بدن خواهد بود. اگر این التماس در بستر یک جامعه بازاری با صورت سرمایه داری هم محقق شود که يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ شده و بدن را به مثابه یک کالا وارد میدان تولید – توزیع – مصرف خواهد کرد. ملاقات با شهید، معنای زندگی انسان و غایت بودنش را بر سر دوراهی قرار داده و افق هایش را جابجا می کند، وقتی این دگرگونی رقم خورد رویکرد انسان در تعامل با درون و بیرون خویش از جمله بدن هم تغییر خواهد کرد و نتیجه اش تغییر در سبک مدیریت بدن و پوشش است. 🔶حال با در نظر داشتن چنین استعدادی در این فناوری ها و در زمانه ای که با کمبود الگوهای معنابخش به زندگی شهروندان برای ارتقای سبک پوشش مواجه هستیم، آیا ایجاد ممانعت از حضور بانوان بی حجاب در این مراسمات هوشمندانه است؟ 🔷پاسخ به این پرسش دشوار ولی تامل در آن لازم است. اگر سیر تطور تصوّف و مناسکش در ایران را در پنج قرن گذشته مورد بازخوانی قرار دهیم، احیاناً ملاک های روشن تری برای قضاوت خواهیم داشت. مناسک متصوفانه از زمانی که به بهانه های مختلف دامان خود را از تقید به شریعت و فقه خالی کردند همزمان از جوهره و اثربخشی خود خارج شده و رفته رفته در جامعه ایران به انزوا کشیده شدند. در واقع مناسک معنوی به عنوان یک فناوری اجتماعی، ذات و جوهره شان به آداب و شرایطی گره خورده است که چارچوب آن در شریعت مشخص شده و هرزمان که از محدوده آن خارج شود دچار انقلاب در ذات خواهند شد حتی اگر صورت و فرم خود را نیز حفظ کرده باشند. تأثیر و دخالت در قلوب که کارویژه اساسی این فناوری هاست امری است که تدبیر آن لزوما در اختیار صاحب شریعت است که تاکید دارد؛ أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِه، پس تقید به شریعت شرط تأثیر این مناسک است و اساساً تشیع از رهگذر ایجاد همگرایی میان شریعت و طریقت توانست پاسدار واقعی حقیقت و مسیری برای دستیابی انسان به آن باقی بماند. 🔶اگر ایجاد تحول در قلوب عموم جامعه من جمله بانوان بی حجاب را کارکرد هیئت بدانیم، در این دوره باید تلاش کنیم که به هر هنر و ابتکاری بستر را برای "حضور مؤثر" این افراد مهیا نمائیم اما حضور مؤثر لازمه اش در وجه جمع میان جوهره و کارکرد است. لذا اگر توانستیم با ابتکاراتی زمینه حضور این بانوان را در ضمن تقید به حداقل های فقهی فراهم آوریم موفق شدیم این محافل را در ضمن کارآمدی بسط دهیم، اما در صورت تزاحم و عدم توفیق در ایجاد شرایط، عقل به حفظ جوهره و ذات این فناوری ها یعنی "حراست از موجودیت متشرعانه هیئت" حکم خواهد کرد، عقلانیتی که در موضوع کیفیت ورود بانوان به حرم های اهل بیت نیز در ادوار مختلف کارآمدی خود را نشان داده است... 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
کسی که مکشوفه ای در مقابل هیأت ببیند و سکوت کند، دو گناه مرتکب شده، یکی ترک امر به معروف دوم شرکت در اهانت به مشاعر دینی و دستگاه حسینی. همراهی در حرام سیاسی آن هم در دستگاه ضد ظلم هیأت، یعنی هیأت سکولار. تدبیر برای تذکر مودبانه لازم است. https://virasty.com/saratalebi/1690125214505640236 @banooyeab
🔻 خلاصه‌ی این سفر، حرکت کردن از منِ با ادراکات معمولی، شخصیّت عادی و نگرش مادی، به سمت ادراکاتی ماورای ادراکات مادی است که انسان روحش شروع به درک بهتری بکند. 🔸 این، سفری زیبا است و هیچ چیزی جز این سفر، دل انسان را آرام نمی‌کند. همه‌ی دنیا، در مقایسه با این حرکت، کم و بی‌ارزش است؛ ولی بشر هم به این زودی، از اندوخته‌های خودش دست برنمی‌دارد. 🔹 گاهی افراد، نصیب پیدا می‌کنند که پا در این راه بگذارند و کمر همّت ببندند و شروع کنند و استمداد کنند و نظم، عزم، عمل صالح، پشتکار و استقامت نشان دهند و این بار را به منزل برسانند. 🔸 این، از لذائذ روح و جان انسان است و خیلی لذّت بخش است! می‌دانی اگر انسان، ‌یکی از موانع، مثلاً همین تشتّت را کنترل کرد، [چه لذّتی دارد!] کد ۲۴۹۵۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌