eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.6هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🍀فرزند آوری و رزق از منظر قرآن کریم ⬆️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠‌ آیه‌ای زیبا درباره ⬆️ 🌴⬅️ و از آنجایی که حتی فکرش را نمی‌کند به آن روزی خواهد داد و هر کس به خدا توکل کند خدایش برای او کافی خواهد بود . 📖🍀 سوره طلاق آیه 3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چطور که سنی ندارن شیعه شدن اما کافر دارن خب اگر باديدن اون صحنه باعث شده سنی نداشته باشن باید کافر هم ديگه نداشته باشن🤔
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
: ❓می‌گویند: به دلیل اینکه همه جنیان مسلمان در روز غدیر با امام علی (علیه‌السّلام) بیعت کردند، جن سنی وجود ندارد بلکه آنان یا شیعه هستند یا کافر. آیا این مطلب صحت دارد؟ ✅ : حدیثی در مورد بیعت جن ها با امام علی(ع) در روز غدیر نیافتیم. هرچند دلیلی هم نیافتیم که نشان دهد همه ی جن های مسلمان، شیعه هستند یا بعضی شیعه و برخی سنی. ♻️چند نکته یک) شاید دلیل بیعت جنیان با امام علی(ع)حدیث زیر از امام صادق(ع) باشد: إنّ یوم النوروز، هوالیوم الّذی أخذ فیه النّبی(ص) لأمیرالمؤمنین(ع) العهد بغدیرخم، فأقرّوا له بالولایة، فطوبی لمن ثبت علیها والویل لمن نکثها، وهو الیوم الّذی وَجَّه فیه رسول اللّه(ص) علیاً(ع) إلی وادی الجن، فأخذ علیهم العهود والمواثیق. وهو الیوم الذی ظفر فیه بأهل النَّهروان و...[۱] 🔷نوروز، همان روز است که پیامبر(ص) در غدیرخم برای امیرالمؤمنین(ع) بیعت گرفت و مسلمانان به ولایت وی اقرار کردند. خوشا به حال آنان که به این بیعت، استوار ماندند و وای بر آنان که آن را شکستند. و این، همان روزی است که پیامبر(ص) علی(ع) را به منطقه جنّیان روانه ساخت و از آنان عهد و پیمان گرفت. و همان روز است که علی(ع) بر نهروانیان پیروز شد و... از روایت فوق به دست نمی آید که پیمان گرفتن از جنیان در روز غدیر و برای ولایت امام علی(ع) بوده است. ممکن است چند سال پیش از واقعه ی غدیر اما در نوروز چنین مأموریتی به امام داده شده است. دو) برای رد این ادعا که همه ی جنیان مسلمان، شیعه نیستند به روایت زیر از ابو حمزه ثمالی استناد کرده اند: کنتُ أسْتَأذِنُ علی أبی جعفرٍ(ع) فقیلَ: عِندَهُ قَومٌ، اثْبُتْ قلیلا حتّی یخرُجوا، فَخَرجَ قَومٌ أنْکرْتُهُم و لَم أعْرِفْهُم، ثُمَّ أذِنَ لی فدَخَلتُ علَیهِ، فقلتُ: جُعِلتُ فِداک، هذا زمانُ بنی امیةَ و سَیفُهُم یقْطُرُ دما! فقالَ لی: یا أبا حَمزةَ، هؤلاءِ وَفْدُ شِیعَتِنا مِن الجِنِّ جاؤوا یسْألونَنا عَن مَعالمِ دِینِهِم.[۲] 🔹برای اینکه خدمت امام باقر(ع) برسم، اجازه خواستم. به من گفتند: عدّه ای نزد آن حضرت هستند. کمی صبر کن تا بیرون بیایند. [پس از چندی] افرادی بیرون آمدند که من آنها را نشناختم. سپس آن حضرت به من اجازه شرفیابی داد. خدمت رسیدم و عرض کردم: فدایت شوم؛ اینک دوران بنی امیه است و از شمشیرهایشان خون می چکد [و شما با این افراد نا شناس ملاقات می کنی]؟ فرمود: ای ابو حمزه! آنها هیئتی از جنّیان شیعه ما بودند، آمده بودند تا تعالیم و مسائل دینی خود را از ما بپرسند. اینکه سخن از عده ای از جنیان شیعه در این روایت آمده به این معنا نیست که جن سنی هم هست. شاید در برابر جنیان کافر باشد. سه) روایت دیگر که به آن استناد کرده اند که جنهای مسلمان به دو دسته ی شیعه و سنی تقسیم می شوند حدیث زیر است: 🔶روزی امام صادق(ع) در مِنی نشسته بود، عده ای نزد او آمدند و رفتند، از حضرت پرسیدند: اینها چه کسانی بودند؟ حضرت فرمود: گروهی از شیعیان جن بودند که برای سؤالات دینی شان آمده بودند.[۳] در این روایت نیز ممکن است جنیان شیعه در برابر جنیان کافر باشند نه جنیان سنی. چهار) در روایتی آمده است: لعن الله عدو آل محمد من الجن والإنس؛[۴]خداوند دشمنان اهل بیت از جن و انس را لعنت کند. 🔹معلوم نیست این روایت اشاره به اهل سنت داشته باشد و از آن استفاده کنیم که جن سنی هم هست؛ زیرا اهل سنت با اهل بیت(ع) دشمنی ندارند. ظاهرا این روایت اشاره به جن های کافر دارد. ✅به هرحال با جستجو در روایات نه می توان اثبات کرد که جن ها برخی شیعه اند و برخی سنی و نه می توان اثبات کرد که همه ی مسلمانان آنها شیعه اند. اما با توجه به اینکه جن ها دارای عقاید گوناگون هستند بعید نیست عده ای از جنیان مسلمان، اهل سنت باشند. [۱] . المهذب البارع، ابن فهد حلی (م ۸۴۱ ق)، ج ۱، ص ۱۹۴ ـ ۱۹۵؛ مجله علوم حدیث، ش ۱۵، ص ۹. [۲] . بصائر الدرجات، ص ۹۶، ح ۳؛ میزان الحکمه، ج ۲، ص ۳۰۶، ح ۲۸۱۸. [۳] . بحار الأنوار، ج ۳۹، ص ۱۷۰، حدیث ۹. [۴] . وسائل الشیعه، ج۱۰، ص۴۳۱.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نظر اساتید در مورد این متن چیست آخه میگن در مورد رفسنجانی چرا دیر اطلاع رسانی شد در مورد هر مسئولی که به هر طریقی به جمهوری اسلامی ضربه میزنن با وجود این که فسادش مشهود است چرا دیر اطلاع میدن همین طور روحانی که فرش های نمیدونم کدوم کاخ شاه رو دزدیده یعنی دولتمردان دستشون توی یک کاسه هست ؟ اینم یه نمونه از نگفتن حقایق برای فهم مردم👇 🔹بررسی کلاهبرداری کریمی از خواهرش از زاویه دیگر ♻️ مهم‌تر از موضوع کلاهبرداری علی کریمی از خواهرش 🔸قوه قضاییه باید پاسخ دهد: 🔰 حالا که چند روز از اعلام خبر کلاهبردای علی کریمی از خواهرش گذشته و آن مزدور هم با سکوتش در برابر این خبر، نشان داده که انسان پلیدی است، باید به موضوع مهمتری از اصل کلاهبرداری این شیاد بپردازیم. داستان از این قرار است: خواهر علی کریمی که دو فرزند ۵ و ۱۵ ساله دارد، در سال ۹۹ با اعتماد به برادرش، ۵۰ چک سفید امضا به او داده و پس از مدتی متوجه‌شده که چک‌های او در معاملات سنگینی از جمله خرید تیم فوتبال سپیدرود، خرید زمین و ملک‌های میلیاردی استفاده‌شده و یک بدهی ۷۷۰ میلیارد تومانی برایش باقی‌گذاشته. اواخر سال ۱۴۰۰ علی کریمی که پشت صحنه کار را مدیریت می‌کرد با همکاری دوستانش و شرخران، کار را به دادگاه کشانده و خواهرش را راهی زندانی می‌کند. یعنی در طول سال ۱۴۰۱ که کریمی ادعای برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون می‌کرد، خواهرش را با یک کلاهبرداری راهی زندان کرده بود! در جریان بازدید هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ دادستان تهران از ندامتگاه مرکزی زنان، خواهر علی کریمی که در بند محکومان مالی زنان زندانی پشت میله‌ها بوده با دادستان تهران ملاقات و درخواست‌هایی را مطرح و موضوع علنی می‌شود. 🔹سؤال مهم اینجاست سؤال اینجاست که در طول این مدت و بویژه در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ وقتی علی کریمی با دستور سرویس‌های امنیتی اسرائیل همسو با رسانه‌های بیگانه با شعار دروغ زن، زندگی، آزادی برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون شروین حاجی‌پور را می‌خواند و به اسم دفاع از زن در حال عملیات روانی بود، چرا با وجود پرونده‌ای به این مهمی، مسأله اطلاع‌رسانی نمی‌شود تا مردم با ذات کثیف مزدوری به نام علی کریمی آشنا شوند؟! دقت کنید: در طول رسیدگی این پرونده یعنی دوره بازپرسی پرونده، مراحل برگزاری دادگاه، زندانی شدن این خانم، مکاتباتی که با دادستان تهران بعد از زندانی شدن صورت گرفته و در تمام این مراحل، نظارت حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، همه این افراد در جریان این پرونده بوده‌اند، طبعا در طول زمان فتنه پس از مرگ مهسا امینی هم هر وقت می‌دیدند که موجودی کثیفی به نام علی کریمی در حال اتهام زدن به نظام است، باید به یاد این پرونده و ظلمی که آن موجود پست در حق خواهرش کرده، می‌افتادند اما چرا سکوت کرده‌اند؟ چه عاملی باعث شده تا قوه قضاییه نسبت به این پرونده که می‌توانست همان روزهای نخست چهره مزدوری به نام علی کریمی را نشان دهد، سکوت کند و در نهایت وقتی دادستان تهران برای بازدید از بخش زنان زندان می‌رود، خواهر‌ کریمی خودش مراجعه و مسأله علنی شود! به این فکر می‌کنم که علی کریمی در طول این ۹ ماه، هر وقت در صفحات مجازی‌اش مردم را تحریک می‌کرد، نگران افشای خیانتی بوده که در حق خواهرش کرده، نگران لو رفتن این موضوع بوده اما چه کسی به علی کریمی اطمینان داده بود که مشکلی نیست! به نظرم مهمتر از خیانت این پست‌فطرت، پیدا کردن این حلقه مفقوده است. مهمتر از خیانت علی کریمی در حق خواهرش و مشخص شدن پلیدی این شخص، پیدا کردن دلیل بی‌توجهی عناصر قوه قضاییه به این موضوع در طول این مدت است! دقیقا شبیه به عدم انتشار فیلم رفتار عادی پلیس و عدم ضرب و شتم مهسا امینی توسط فراجا که با تاخیر یک هفته‌ای منتشر شد یا فیلم اعتراف پدر مهسا امینی به اینکه دخترش در کودکی عمل جراحی در جمجمه داشته است در روزی که دخترش از دنیا رفته ولی این فیلم مهم، چهل روز بعد منتشر می‌شود! چه کسی به این سؤالات پاسخ می‌دهد؟ حمید رسایی
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. ❌️ اینکه برخی مسئولین در ادوار مختلف در اقدامات خود قصور داشتند تردیدی نیست و باید بدان پرداخته شود. اما موضوع علی کریمی و خواهر ایشان و مسائل مرتبط با قوه ی عدلیه؛⬇️ ⬅️اگر دادستان به بازدید از زندان نمیرفتند این مسئله هنوز در ابهام بود چون خواهر علی کریمی ۳ وکیل مجرب در اختیار داشت و در حال پیگیری به روش مسامحه بودند. ♦️در مورد تخلف مسئولین، یا باید مدعی العموم وارد شود و یا اسناد تخلف توسط مراجع ذیصلاح احراز شود و سپس بدان پرداخت. حال کدام مسئول رده ی بالا شاکی داشت و یا مجلس سوابق تخلفات را کیفری نمود که اقدام بشود؟ مشکل در حقیقت، از مجلس بروز میکند چون تنها مرجعی که میتواند ورود کند مجلس هست. دادستان هم مدعی العموم است اما با دست خالی نمیتواند ادعایی داشته باشد. و اما نکته ی مهم؛⬇️ ⬅️برابر بیان مکرر رهبر فرزانه، امروز آگاه بخشی و امید مهم است. یعنی کسانی که تریبون در اختیار دارند، برای بالا بردن سطح آگاهی مردم شریف در تمام عرصه ها بدون هراس جهاد تبیین کنند چون در این صورت یک ملت میشود مدعی العمومِ مطالبه گر. یعنی نظارت با مردم صورت بگیرد. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام روزتون بخیر در جواب این متن چه پاسخی مناسب هست مخصوصا آخرین قسمت این متن؟ آمار رسمی در ایران بیانگر این است که حدود 700نفر بعلت مصرف متانول به جای اتانول جان خود را از دست می دهند و چیزی حدود ده برابر این رقم بینایی خود را از دست می دهند و برای دولت مردان هم این تعداد تلفات پشیزی ارزش ندارد ولی جدیدا سفت و سخت و خانه به خانه به دنبال شناسایی زنان حامله هستند که مبادا بچه خود سقط کنند و اگر بچه را به دنیا نیاورند تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند منظور این بود که به زور می خواهند مردم را به تولید مثل وادارند ولی در اثر بی مبالاتی هزار جوان یا در حال مهاجرت یا در اثر تصادف و الکل تقلبی مفت،  مفت در حال از بین رفتن هستند بی ثباتی کشور ایران (اقتصادی، سیاسی، اجتماعی،....) ناشی از آسیب پذیری در مقابل تکانه های سیاست خارجی.... کل حرف دکتر ظریف با سی و پنج سال سابقه سیاسی همین است تا سیاست خارجی اصلاح نشود هیچ چیز سر جای خود نخواهد بود.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام نگارنده این متن آنچه هویداست انگار از فعالین جبهه همیشه غرغرو اصلاحات که داعیه دانندگی بیشتر را دارند می‌باشند این آمار و تعداد ده برابری نابینایان از کجا آمده لطفا منبع خبر را بفرمایند .❌ بله جهالتی و غفلتی از روی طمع ورزی و امیال بی حد و حصر برخی انسانها که متاسفانه در دنیای امروز حد یقفی ندارد و هر روز در یک جای جهان در یک حوزه خود را نشان می‌دهد اتفاق افتاده و عده‌ای جان خود را ازدست داده اند چه ارتباطی به دولت دارد ❌ آماری و تعدادی بیان نمیکنم اما افراد زیادی راجع به این قضیه دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شده اند وزارت بهداشت از کی و کجا قانون آمارگیری خانه به خانه سقط زنان باردار دارد اجرا می‌کند. ❌ اینکه نگارنده آسمون رو به ریسمون بافته که در آخر این دولت را فشل و ناکارآمد جلوه دهد و از کدخدا پرستان و جناب ظریف الدوله تطهیر سازی کند واقعا نهایت نامردیست . که چشم را بر همه خسران های هشت ساله کشور و تعطیلی کامل آن در دولت قبل ببندیم و فعالیت‌های این دولت را براساس رخدادهای بیخردانه یه عده در بازی با جان مردم به انحراف بکشانیم. از کی تا حالا اینقدر انصاف و شرافت نایاب شد و حق را میخواهیم سر ببریم . آیا زمان آن نرسیده کمی هم به خود مجال دهیم تا با تعمق و منطق بیشتر نه از روی حقد و تعصب افراطی به طیف و جریانی اوضاع را رصد کنیم . یاحق
هدایت شده از ع م
درآخرمتن که موردتاکیدسوال کننده است اشاره شده که امورمختلف کشورناشی ازتکانه های سیاست خارجی است وظریف با۳۵سال سابقه حرفش همین است. بایدگفت سیاست خارجی ظریف متکی به تضمینی بودکه یک شارلاتان آمریکایی به نام کری به وی داده بودبناشده بودونهایتاظریف با۳۵سال سابقه گفت که اشتباه کردم.حال ماازسیاست ۳۵ ساله شکست خورده ظریف چه راهکاری بایدپیداکنیم؟ ازراهی که ظریف رفت ومنتهی به خیانت غرب شدو۸سال منت کشی دولت راموجب شدو ظریف ناچاربه زانوزدن درمقابل شیخهای خلیج فارس شدنمیشودراهی برای سربلندی ایران یافت. راهی که دولت فعلی پیش گرفت وموجب شدکشورهای مستقل دنیا ایران رابه پیمانهای بین المللی دعوت وبه رسمیت بشناسندودرنهایت شیخهای خلیج فارس برای برقراری ارتباط باایران باهم مسابقه بدهند. سیاست خارجی ظریف ایران رازمین گیروخاروسیاست امیرایران راسربلندکرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«عفاف»؛خانه های ی امن و عاقدهای شرعی می طلبد نه جریمه ی ۱۰۰ هزاری! 🔻به نظر می رسد پس از ناکامی مسؤولان اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی در تسهیل ازدواج برای جوانان،برای اینکه محیط اجتماع به فحشا خانه و بازار عرضه ی مو و اندام به عنوان کالای جنسی تبدیل نشود ( هر چند تا حدودی شده)، ایجاد «خانه های عفاف» راه حل مساله ی حجاب و عفاف خواهد بود وگرنه رها کردن جوانان در جامعه، بدون فراهم کردن خانه ی امن عفاف و نظارت عاقدهای شرعی، معنایی جز رها کردن آنان به دامن ناامن شیاطین جن و انس و زمینه سازی برای ابتلایشان به بی بند و باری نخواهد داشت . 🔻ایجاد «خانه های عفاف» به جای «کاباره ها» و جایگزین کردن «عقد موقت» به جای «ازدواج سفید»در شرایط دسترسی نداشتن اکثریت جوانان به ازدواج آسان ،تنها راه حل تجربه نشده ی حکومت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ی عفاف و حجاب، به صورت رسمی است . 🔻 در ابتدای انقلاب اسلامی ،عده ای از مسؤولان نظام از جمله آیت الله طالقانی، شهید بهشتی و ... معتقد بودند که به جای تعطیل کردن کاباره ها و مراکز فحشا ،برای حفظ عفت عمومی و جلوگیری از انتشار فحشا و بی حجابی،لزوما باید در چارچوب شریعت این مراکز را تعدیل،اصلاح و ابقا نمود . 🔻طبق آمارهای اعلام شده ،در ابتدای انقلاب تنها در فاحشه خانه ی شهر نو تهران حدود ۲ هزار و ۴۰۰  خانم فاحشه مشغول به کار بوده اند! سؤال این است که آمار فاحشه های الان چقدر است و با وجود پراکنده بودن آنان در سطح شهرها چگونه حفظ عفاف و حجاب جوانان امکان پذیر خواهد بود ؟! 🔻با این اوصاف به نظر می رسد وقت آن رسیده است که مسؤولان فرهنگی جمهوری اسلامی از تعصبات بیجا و «سلیقه محوری» دست بکشند و با «شریعت محوری» و ترجیح «فهم خدا» بر «فهم خود»(یحل لهم الطیبات و یحرم علیهم الخبائث/۱۵۷ اعراف)،در دو راهی احداث اختیاری خانه های عفاف و تضمین عفت عمومی از این طریق و یا ابتلای اجباری به احیا و بازسازی کاباره ها و از دست دادن رکن حجاب و عفاف، اولی را انتخاب کنند. ✍ایرانی
هدایت شده از اندیشه برتر
⭕️ حجاب از منظر شهید بهشتی 🔔 بدون شک شهید بهشتی رحمةالله‌علیه، به‌عنوان یک مجتهد و اسلام‌شناس، نظری بر خلاف شئون جامعه اسلامی نداشته‌اند و تفسیرسخنان ایشان، باید با دقت انجام شود. 🔹مسلماً شخصیتی همچون شهید بهشتی رحمةالله‌علیه، به‌عنوان یک اسلام‌شناس و آگاه به ضروریات دین، در مقام دفاع از ارزش‌های اسلامی، بارها و بارها موضع‌گیری‌های صریحی داشته است. مشخصاً در رابطه با مسئله حجاب، از مشهورترین سخنان ایشان، این است که زن مسلمان باید در جامعه با پوشش و حجاب متناسب ظاهر شود و اگر خلاف این ظاهر را داشته باشد، مردم باید مجال تذکر به او را داشته باشند. 🖇 ادامه مطلب در: https://btid.org/fa/news/249724 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. به ابزاری میخواهند مسئولان نظام را ناکار آمد جلوه دهند که این امر اگر در قالب یک مطالبه و همراهی و حمایت از نظام باشد که ممدوح، ورنه فقط هویت خود را با تحقیر به تصویر میکشانیم. ♦️تیم اقتصادی و فرهنگی دولت ضعیف است اما رسانه ها هم بی انصافی نموده و آنهمه دستاوردهای برون مرزی را نشان نمیدهند و در جهت امید آفرینی نقش بسیار اندک دارند و گاه هم کاملا بدون اثر هستند. نا کار آمدی اقتصاد و فرهنگ یک ریشه دارد و هزار شاخ و برگ که در این مجال نمی گنجد چون موضوع عفاف و خانه های عفاف هست. در مورد خانه های عفاف باید این موارد هم سنجش شود. ۱_آسیب شناسی، پیامد های خانه های اینچنینی، ازدواج های دیر هنگام یا انصراف از ازدواج که در سه دهه ی گذشته مرسوم شده است، فرزندانی که متولد میشوند اما پدر معلوم نیست، اقدام به سقط جنین که در دنیا رتبه نخست در کشور ما هست و..‌. نباید از نگاه دولت ها و مردم دور بشود. ۲_ شهید بهشتی و مرحوم طالقانی مبانی ازدواج موقت را تلویحا بیان داشتند که خارج از احکام نبوده. اما اینکه کاباره ها بازگشایی شوند، و برنامه های آن مجدد برگزار گردند، احدی از مجتهد تابع شریعت چنین فکری نداشته و ندارد. چون مهمترین اهداف انقلاب حفظ ارزشهای الهی بود. گرچه کوتاهی در این زمینه بسیار بوده و هست اما دلیل نمیشود از اصل دین خارج گردیم. ۳_ ازدواج موقت از احکام اسلام است اما حکمی که فقط مجوز صادر نمود و در صدور مجوزها مفادی هست که لزوما باید رعایت شود. امکان سنجی پس از آسیب شناسی و تدابیر لازم هم وظیفه ی مسئولان است و هم والدین گرامی. ۴_ باید دید که به غیر از مسئولین، چه عواملی موجب شد تا هم ازدواج ها به تاخیر افتد و هم نیازهای طبیعی جوانان سرکوب شود. این عوامل را در دو بستر باید رصد نمود. الف) وظائف و تعهدات مسئولین. ب) وظائف و تعهدات والدین / والدگری/. خانه ای اگر به نام عفاف بخواهد بنا شود که در آن بصورت ساعتی و روزانه و...صیغه صورت پذیرد، در واقع زمینه ی یک فساد اخلاقی و نسل کشی فراهم میشود. ۵_ الگوی مصرف بطور میانگین درکشور ما نه اسلامی هست نه انسانی‌. چون اسراف در همه ی حوزه ها بیش از حد تصور وجود دارد و همین سبک ناسالم زندگی، زمینه های فساد ها را فراهم میسازد. ۶_ اینکه در زمان پهلوی چه تعداد مفسد اخلاقی و جنسی وجود داشت، یک مبحث تاریخی هست که باید از آن برای بهبود وضعیت جامعه عبرت گرفت. ۷_ کلمه ی فاحشه، مناسب گوینده ی ایرانی و شنونده نیست چون زنان ما را همان تعداد معدود نبینیم که عامدا هنجار شکنی اخلاقی میکنند بلکه زنان ایران را باید در قامت مادران، همسران و خواهران شهدای گرانقدر سنجید که هم خالق حماسه در امر پرورش بودند و هم الگوی شایسته برای دیده شدن و مانند شدن. و اما نکته ی آخر؛⬇️ ⬅️ کشور ما یک نظام جمهوری است با محتوای اسلامی. در نظام جمهوری این مردم هستند که سرنوشت کشور را رقم میزنند به نیک یا بد. ببینیم ما تا بحال چگونه عمل کرده ایم و چقدر مطالبه داشته ایم و اگر بر خلاف موازین اسلام عمل نمودیم، منبعد به حکم شریعت اقدام کنیم. الاقل...محسن خاکزاد
هدایت شده از سید علی سادات حسینی
در تدوین قانون اساسی یکی از حضار که از علمای جلیل القدر هم بود، برخاست و گفت (نقل به مفهوم) که مثلا ممکن است جان کسی در خطر باشد و مثلا پلیس بتواند با زدن چند کشیده به صورت یک مجرم و مطلع شدن از برخی اطلاعات، جان آن فرد را نجات دهد. آیا بهتر نیست ما این حد از اعمال زور و خشونت را در قانون مجاز بشمریم؟ شهید بهشتی مخالفت کرده و فرمودند که همین یک مقدارش هم رسمی بشود، راه برای بقیه بزرگ ترهایش هم باز می شود. شهید بهشتی و بلکه بسیاری از بزرگان دینی و حتی غیر دینی و لیبرال و ... می دانند که مقداری خشونت غیر رسمی در برخی موارد لازم و بدون اشکال است، اما صریح قانونی کردن آن، خطرناک است اما قاضی یا مسئولین می توانند بین خشونت بدون اشکال و سوءاستفاده از خشونت تفاوت قائل شده و از آن جلوگیری نمایند و خشونت موجه را تبرئه و خشونت غیرموجه را مجازات نمایند. در مورد مسائل مربوط به خانه هایی مخصوص ازدواج موقت هم با توجه به شرائط ذهنی مردم، این تنها بهانه ای دست مفسدین می دهد که با رودربایستی کمتری اعمال خلاف شرع خود را انجام دهند. متخلف مسائل جنسی به دنبال عدم رد پا از خود و حداقل ترین مسئولیت هاست و اینکه تصور کنیم تنها به دنبال ارضای قانونی و شرعی جنسی می باشد و حاضر است تن به مسئولیتها و قوانین آن هم بدهد، اشتباه است. البته گام برداشتن در این جهت که اگر کسی چنان دچار نیاز شد که دیگر توان مقابله نداشت، به جای اینکه به راهای فاسد کشیده شود، از طریق قانونی و شرعی این امور را انجام دهد، مناسب است اما ناگهان در این شرایط فکری که الان مردم دارند، فقط باعث ریختن قباحت و سوء استفاده مفسدین می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شایعــه ببینید شهید بهشتی (ره) از "آزادی" میگوید؛ «‌داشتن استخرهای شنای مختلط برای زن و مرد چیز خوبی است؛ خب اگر کسی مسلمان است نرود ...»؟! ✅ واقیعت این فیلم تقطیع ناقص سخنرانی شهید بهشتی در مورد آزادی اجتماعی است. در این ویدئو شهید بهشتی، نظریه‌ی یک عده را راجع به آزادی، با نقل ادعا و شعارهایشان مطرح می‌نمایند و سپس آن را رد می‌کنند، اما در این کلیپ، فقط طرح نظریه‌ی آنان آمده و مابقی حذف و سانسور شده تا با ترور شخصیت شهید بهشتی و ترور حقیقت به گونه ای وانمود کنند که این دیدگاه اسلام و شهید بهشتی است!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام. در مورد این پیام که یکی از کاربران اینطور گفتند 👇🏻چه جوابی میشه داد، لطفا راهنمایی کنید «نه روحانی و نه رئیسی و نه هر کسی دیگه هیچ کاری برای مردم نمیکنند، اینا فقط برای منافع خود کار میکنند»
هدایت شده از محمد حسین
سلام بزرگوار 👈روحانی رئیس دولتی که در نفرت‌برانگیزترین شرایط یک رئیس‌جمهور از حیث پایگاه اجتماعی دولت را ترک کرد و پایین ترین میزان مقبولیت مردمی را در میان روسای جمهور در زمان تحویل دولت داشت، دولت نابسامان، به‌هم‌ریخته، ناکارآمد و به شدت آسیب خورده‌ای را به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب مردم در سال 1400 تحویل داد. ◀️البته رئیسی تمایلی به بازگویی، بازخوانی و بازروایی شرایط آشفته و آنارشیستی اقتصاد کشور در آن روزها نداشت و ترجیح داد ذهن مردم بیش از این به‌هم‌ریخته نشود. اما اکنون مدتی از آغاز دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی گذشته و امکان مقایسه گفتمانی و میدانی رویکردها، کارکردها و عملکردهای این دو رئیس‌جمهور فراهم آمده، ضرورت دارد در این باره سخن بگوییم. ◀️تفاوت رویکردها و منشهای مدیریتی دولت جدید با دولت هشت ساله روحانی را درک می کنند و عملکردها، رویه ها، روندها و رویکردها را مقایسه می کنند. مصادیق و نشانه های تفاوت در عمل و منش مدیران، در واقع بازنمایی از گفتمان و نگاه کلان حاکم بر دولت و دولتمردان در نسبت به قدرت و مسئولیت است. ◀️نگاهی که در آن دولت، خدمتگزار مردم است و نگاهی دیگر که مردم را در خدمت دولت و مسئولین می داند. نگاهی که قدرتهای عالم را ارباب و کدخدا می داند و نگاهی که به خدا اعتماد و اتکا دارد. گفتمانی که شیوه و منش مدیرتی خود را در نهج البلاغه جستجو می کند و گفتمانی که در مقابل آن خوی مدیریتی اشرافی و روش حکومت داری اش را در لابه‌لای نوشته های ماکیاولی و هابز و هابرماس و ... پیدا می کند. ◀️یک رویکرد، رئیس جمهور رودر رو با مردم به درد دل آنها گوش می دهد و با صمیمیت از اوضاع زندگی آنها می پرسد و در رویکرد مقابل، از پشت شیشه دودی ماشین ضد گلوله، از روی قیافه مردم نظرسنجی می کند! ◀️کارنامه دولت سیزدهم، رئیس جمهور هر هفته در میان مردم و در جمع کارگران و کشاورزان و کارمندان است اما در کارنامه هشت ساله دولت روحانی، رئیس جمهورش با لندکروز به سالن کارخانه و میان کارگران می رود. ◀️دولتمرد مردمی دولت سیزدهم با مسئولیت پذیری، برای حل مشکلات مردم شانه خود را زیر بار مشکلات می برد و صبح جمعه وسط میدان نظارت و بازدید و سرکشی است و در دولت اشرافی دوازدهم، رئیس جمهورش صبح جمعه تازه متوجه تغییر قیمت بنزین می‌شود ◀️دولت مردمی و عدالت‌محور، طی هفت ماه آمار فوتیهای کرونا را بدون اتکا به آمریکا و اروپا تک رقمی می کند اما دولت لیبرالهای پیر و خسته غربگرا، طی یک سال و نیم، با گره زدن جان و درمان مردم به رابطه با غرب، تنها نظاره گر جان دادن روزانه 700 شهروند ایرانی می نشیند به امید آنکه تفاهم نامه ای با اروپاییها امضا شود. ◀️رئیس جمهور دولت انقلابی، منتقدانش را دلسوز می نامد و رئیس دولت غربگرای غیرانقلابی، منتقدانش را به جهنم حواله می دهد. دولتمرد انقلابی هر هفته به نقاط مختلف کشور سفر می کند و در میان مردم با آنها گفتگو می کند و دولتمرد پیر و خسته تکنوکرات، نشستن پشت میز و کارتابل خواندن را ترجیح می دهد. ◀️دولت اشرافی مهمترین تصمیات اقتصادی اش مثل افزایش قیمت بنزین را محرمانه نگه می دارد و ناگهانی اعلام می کند و هیچ حمایتی از مردم هم نمی کند؛ اما دولت مردمی ابتدا تصمیمش را برای مردم توضیح می دهد، یارانه حمایتی را به حساب مردم واریز می کند، بعد طرح اصلاح توزیع یارانه را اجرا می کند. 🔹مجموع مصادیق متعددی طی مدت دولت سیزدهم می توان برشمرد که تفاوت رویکردها و گفتمان دولت مردمی را با دولت روحانی نشان می دهد. یکی از بارزترین ویژگیهای دولت جدید، مردمی بودن آن است. رویکردی که به طور خاص در منش و گفتار و کردار رئیس جمهور به چشم دیده می شود. هر چه دولت مردمی تر باشد، مسئولیت پذیری اش در مقابل مسائل کشور و مشکلات مردم هم بیشتر خواهد بود و هر چه رویکرد مردمی در دولت بیشتر حاکم باشد، مشارکت مردم در حل مشکلات کشور از یکسو و امید دولت به مردم در حل مسائلش از سوی دیگر بیشتر و موثرتر خواهد بود. تفاوت‌های این دولت با دولت قبل بسیار است که فقط به گوشه‌ای از آن پرداختیم. والسلام ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷: سلام در رابطه با فنگشویی ،آیا این چیزها که در جامعه و فضای مجازی باب شده (انرژی کائنات،انرژی مثبت منفی،شکرگزاری و....) درسته؟؟؟ چجوری اطرافیان رو متوجه کنیم که اینا خرافاته و تحریف در دینه ؟؟؟ چون اگه دیده باشین در قالب سخنان و مطالبشان یجاهایی اسم خدا و روایاتی میگن و کارشونو خدایی میدونن ✳️✳️✳️✳️✳️ سلام علیکم 🔺دستاویز قرار دادن آیه‌ها و احادیث دینی توسط نظریه‌ پردازان قانون جذب 🧲 ♦️ نظریه‌پردازان قانون جذب، نظام معرفتی خاصی در این مورد پیشنهاد نمی‌دهند، آنها پیروان خود را به جهان‌بینی توحیدی دعوت نمی‌کنند. 🔷 بلکه می‌گویند: مهم نیست تو خداباوری یا منکر خدا، ناپرهیزگاری یا اهل تقوا؛ مهم این است که هرچه آرزو کنی همه در اختیار توست و کائنات جملگی فرمانبردارِ تو هستند. 🔶 امروزه مروجان فرضیه جذب در کشور ما، درصدد بومی‌سازی آن هستند و اصرار دارند به‌طور کامل این فرضیه را با متون قرآنی و روایی سازگار نشان دهند؛ از این‌رو در موارد متعددی آیه‌ها و احادیث دینی را دستاویز قرار داده‌اند. 🔷 این افراد از آنجا که هم علاقه‌مند به آموزه‌های اسلامی و هم دل‌بسته به یافته‌های علوم جدیدند، به کار تطبیقی روی آورده و به زعم خود مفهوم قانون جذب را از دل متون و ادله دینی بیرون کشیده‌اند. 🔶 بدین‌سان می‌خواهند بگویند قانون جذب نه‌تنها یافته جدیدی نیست، بلکه جزو آن دسته از میراث دینی است که تاکنون به آن توجه نداشته‌ایم و جدید بودنِ آن برای ما از آن روست که تاکنون نسبت به آن در غفلت و بی‌خبری به سربرده‌ایم. 🔷 علاقه‌مندان دینی سازی قانون جذب، هم به آیات قرآنی و هم به روایات معصومین تمسک کرده‌اند. یکی از مشهورترین روایاتی که امروز برای تبلیغ قانون جذب از آن سود می‌برند، روایت اصول کافی در باب دعاست. ♦️ امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «هنگامی که خدا را می‌خوانی چنان باش که گویا دعایت برآورده شده و خواسته‌ات آماده است»[1] 🔷 آنچه درباره‌ی این حدیث و امثال آن نباید مورد غفلت واقع شود، تأمل در معنای دعاست. دعا در متون دینی به معنای درخواست خاشعانه از خداوند متعال است. 🔶 در دعا انسان نه‌ از خودش، که از منبع لایزال الهی طلب می‌کند و این درخواست را متواضعانه مطرح می‌نماید و صدالبته انسان مؤمن قبل از همه‌ی این‌ها باید اعتقاد و اندیشه‌ی صحیحی درباره‌ی خدای خویش داشته باشد؛ 🔻 به عبارت روشن‌تر بنا بر منابع دینی، فرد دعا کننده باید در سه محور، بینش خود را اصلاح کند: 1️⃣ توجه به اجابت کننده‌ی درخواست (اعطا کننده) 2️⃣ نظام باورها (جهان‌بینی) 3️⃣ صورت دعا (کیفیتِ درخواست). 🔶 در قانون جذب، هر سه محور بالا (اعطا کننده، کیفیت درخواست و اصولِ اعتقادات انسان)متفاوت تبیین می‌شوند. 🔷 اولاً قانون جذب، ذهن آدمی را اعطا کننده می‌داند و این منبع درونی را چنان قدرتمند معرفی می‌کند که با وجود این قدرت بی‌کران، هیچ منبع بیرونی صاحب تأثیر فرض نمی‌شود. 🔶 قانون جذب قوه‎ی خلاقی درون هر فرد تصویر می‌کند که انسان را از هر نیروی دیگر بی‌نیاز می‌سازد. 🔷 به همین دلیل جایگاه خدا در قانون جذب جایگاه متعالی نیست، بلکه جایگاهی فرو دین است که با وجود ذهن، به استمداد از او نیازی نیست. 🔶 دوم این‌که دعا باید با خشوع همراه باشد و انسان موحد بداند که در جایگاه مخلوق نشسته و به سوی خدای متعال دست نیاز دراز کرده است. 🔷 اما در قانون جذب، همه‌ی اشیاء و تمام هستی در خدمت سرخوشی انسان قرار دارند و انسان نه‌تنها تمنا نمی‌کند، که فرمان می‌دهد و بر سر مسند خدایی تکیه می‌زند. 🔶 به همین دلیل در قانون جذب، کسی به خاکساری تشویق نمی‌شود و تواضع، ارزش به حساب نمی‌آید، بلکه انسان هرچه طلبکارانه‌تر با کائنات مواجه شود، بیش‌تر می‌تواند خواسته‌ی خود را بستاند. 🔷 سوم این‌که انسان مؤمن آنگاه دعایش به اجابت می‌رسد که از باور و اعتقادِ صحیحی برخوردار باشد. 🔶 اما قانون جذب تنها باوری را که لازم می‌داند، باور به قدرت خلق درون است و بس. ♦️ رهبران جذب بارها گفته‌اند: «برای دست‌یافتن به خواسته‌ها نیاز نیست به دین، اندیشه یا مکتب خاصی پایبند باشید، همین قدر که بدانی به بزرگ‌ترین فرستنده مخابراتی روی زمین مجهزی، کار تمام است و می‌توانی به دنیا فرمان دهی.
هدایت شده از نجمه کبیریان
💢اشاعه معنویت‌ اومانیسم‌محور در فضای مجازی 🔉 تبلیغ کتاب‌های سردمداران معنویت‌های کاذب در برخی کانال‌های تلگرام 👈برخی کانال‌های تلگرام با مضمون مدیتیشن و چاکرادرمانی(که اغلب وابسته به جریان‌هایی چون «ریکی» و مانند آن هستند) با معرفی و تبلیغ کتاب‌های افرادی چون «اکهارت‌توله»، «کاترین پاندر» و امثالهم به اشاعه معنویت‌های سکولاریستی و «اومانیسم‌محور» غربی می‌پردازند. ✍️تأکید بر مفاهیمی چون قانون جذب، مراقبه(به جای عبادت)، نیروی کائنات(یا آنچه شعور کیهانی خوانده می‌شود)، قدرت تلقین، نیروی درون، چاکرادرمانی، قدرت «کارما» و «دارما» و...، از محوری‌ترین مباحث‌ ارائه‌شده در کانال‌های مزبور است که نخستین و مهم‌ترین اثر آن، کنار گذاشتن خداوند و قدرت لایتناهی او و جایگزین ساختن آن با نیروی کائنات و قدرت درون می‌باشد. ✍️خلاصه کردن عبادت در مراقبه که با دستورالعمل‌هایی خاص و تکرار جملات و عباراتی مشخص همراه است، از مهم‌ترین وجوه زاویه این -به اصطلاح- معنویت‌های ارائه‌شده با معنای عبادت در دین مبین اسلام می‌باشد. برگزاری مراقبه‌های گروهی در ساعات خاصی از شبانه‌روز و تمرین‌های عملی (مثل مراقبه با شمع و...)‌، همچنین کارگاه‌های آموزشی و جلسات سخنرانی(که اغلب با دریافت هزینه از کاربران صورت می‌گیرد)‌،‌ در همین راستا صورت می‌پذیرد. ✍️همان‌گونه که اشاره شد، مدیران کانال‌های مذکور با تعلیم مبانی فکری افرادی چون اکهارت توله و کاترین پاندر، اسکاول شین،لوییز هی، وین دایر و... همان ایدئولوژی انسان‌محور غربی را تبلیغ می‌کنند که بر نیروی درون و خودخدایی، تأکید داشته و انسان و کامجویی‌های مادی او را به عنوان غایت آمال و مطلوب نهایی معرفی می‌کند. ✍️حال‌آنکه،‌ تجربه تلخ غرب در این زمینه و سردرگمی‌های انسان ماشینی عصر کنونی، خود شاهدی است بر شکست این رویکرد فکری. بی‌جهت نیست که سردمداران جریان سرمایه‌داری می‌کوشند برای مقابله با این خلأ معنوی و بهت انسان تربیت‌شده در این نظام ماده‌گرا، جریان‌های به‌ظاهر معنوی را با پوشش‌های فریبنده راه اندازند و این چرخه باطل ‌همچنان ادامه می‌یابد و قربانی نهایی آن کسی نیست جز انسان فریب‌خورده عصر جدید.