هدایت شده از حسین ستوده۲
با سلام و رحمت
اولا بداینم عصمت در 14 معصوم با عصمت یک عارف یا ولی فقیه که مرتکب گناهی نمی شود فرق دارد عصمت معصومین عصمت مطلقه هست که هیچ خطا و اشتباه و عصیانی از آنها سر نمی زند اما در غیر معصومین عصمت مراتب پایین تر است مثلا اگر ولی فقیه یا مرجع تقلیدی گناه نمی کند عصمت در معصیت و گناه دارد اما اینطور نیست که خطا و اشتباه از او سر نزند مثلا در فتوا دادن می شود مرجعی در مورد یک مسئله به یک حکم شرعی برسد اما پس از مدتی با مطالعات بیشتر روایات و احادیث و تفاسیر و رشد بیشتر علمی فتوایش در آن مسئله عوض شود اینجا یعنی فتوای اولش خطا بوده و در مرحله بعد به حکم شرعی صحیح رسیده است یا مثلا امکان دارد یک عارف که عصمت در گناه دارد مثلا در نماز مرتکب اشتباه شود مثلا فکر کند در رکعت اول قنوت بخواند یک دفعه متوجه شود که رکعت اول است و خطا کرده لذا شکیات نماز فقط برای عوام نیست شاید برای عرفا یا ولی فقیه هم پیش بیاید که در رکعات نماز شک کند و از این قبیل خطا و اشتباهات جزئی که در 14 معصوم تحقق پیدا نمی کند یعنی آنها علاوه بر عصمت در معصیت از خطا و اشتباه در افعال و کارها و تصمیمات هم دارای عصمت هستند و فعل و قول آنها کاملا صحیح و عین واقع می باشد اما در حاکمیت ولی فقیه که به اذن عام معصومین می باشد و لازمه ولایت فقیه این است که دارای سه شرط باشد 1. فقاهت یعنی دین را بشناسد 2. کفایت یعنی در مدیریت موفق باشد 3. عدالت عادل هم باشد در کشور ما خبرگان اگر این سه شرط را در کسی دیدند او را به عنوان ولی فقیه انتخاب می کنند و طبیعتا کسی که این سه شرط را داشته باشد امکان خطا در او یا اصلا وجود ندارد یا به حداقل می رسد یعنی اگر ولی فقیه حاکم جامعه اسلامی شود اگر احیانا در مورد خطایی از او سر زند و نظرش صحیح نباشد باز عقل حکم می کند کسی که تخصص در دین و جامع این سه شرط است حاکم باشد تا مؤمنین دیگر که به علت نداشتن یکی از این سه شرط امکان اشتباه در آنها به مراتب زیادتر خواهد بود مثل اگر عوض ولی فقیه یک مؤمنی عادی حاکم بود شاید در بین مثلا صد نظر هفتاد نظر او اشتباه درآید
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از حسین ستوده۲
سلام ،اینطور که ازفیلم مشخصه پلیس در حال دستگیرکردن فرد مجرم هست وآنها مقاومت میکنند،ضرب وشتمی درکارنیست،
علت دستگیری مشخص نیست،شاید بخاطر شکایت مردم وغیره باشد
#سوال
پس چرا با همین دلایل امام حسین(ع) با یزید صلح نکردند؟ ایشان هم که یار زیادی نداشتند.
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
#مرتبط
#سوال❓میپرسند: «چرا امام حسین علیه السلام، مانند برادرشان امام حسن علیه السلام بیعت نکردند تا این فجایع واقع نشود، حتی یک بیعت سیاسی و صوری؟
✅ #پاسخ👇
الف - نه فقط اهل عصمت علیهم السلام، بلکه سایر مؤمنان نیز با کسی معاهدۀ صوری نمیبندند و اگر عهودی را بپذیرند، حتماً رعایت میکنند؛ چنان که امام خامنهای، دربارۀ معاهدۀ «برجام بی فرجام» که بارها از آن انتقاد نموده بودند، فرموند:
«جمهوری اسلامی ابتدائاً برجام را نقض نخواهد کرد، زیرا وفای به عهد، دستور قرآنی است؛ اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد که این کار هم دستوری قرآنی دربارهی نقض عهد متقابل است.» (25/3/1395)
سیدالشهداء علیه السلام نیز طی ده سال، معاهده با معاویه لعنة الله علیه را نقض ننمودند، اگر چه او همان ابتدا نقض نمود.
ب - در بررسی هر معاهده، بیعت، رویارویی، جنگ و صلحی، باید شرایط حاکم در همان موقعیت را در نظر داشت و نمیشود در هر موردی، از دوران امیرالمؤمنین علیه السلام، برای دوران امام رضا علیه السلام مثال آورد. شرایطی که بر سیدالشهداء علیه السلام تحمیل شد و اوضاع جامعه، بسیار با دوران با امام حسن علیه السلام متفاوت بود.
ج - امام حسین علیه السلام، از مدینه به قصد مکه و حج خارج شدند و مطلع شدند که عدهای زیر احرام شمشیر و خنجر آوردهاند تا ایشان را در کنار همان کعبه به قتل برسانند، لذا به مکه هم نرفتند. ایشان میدانستند که چه بیعت بکنند و چه نکنند، ایشان را خواهند کُشت.
بیعت:
اما در مسأله «بیعت با کافران» که طبق آیات قرآن کریم و سیرۀ اهل عصمت علیهم السلام، در صورت ضرورت و به نفع جامعۀ اسلامی اشکالی ندارد، باید به چند نکتۀ بسیار مهم توجه نمود:
یک - معاویه لعنة الله علیه در شام بود، اما حکومت بر حجاز و جهان اسلام را طمع کرده بود؛ لذا پس از آن که فرماندهان و خواص را خرید و مردم را با تهدید و تطمیع و ضد تبلیغهای دور فریب داد، پیشنهاد معاهده و بیعت دربارۀ انتقال حکومت و حاکمیت را داد؛ چرا که سیاست داشت و نمیخواست با امامی که اکنون خلیفه است بجنگد و درگیر عواقبش شود. حضرت امام حسن علیه السلام که دیگر لشکر، پیرو و نیرویی نداشتند نیز این درخواست را پذیرفتند تا خون مردمان بیجهت و بی ثمر ریخته نشود و اسلام و مسلمانی پایدار بماند.
امام حسن علیه السلام، این معاهده را نه بیعت، بلکه صلح نامیدند که معنایش نجنگیدن میباشد و دربارۀ علتش فرمودند:
«عِلَّةُ مُصَالَحَتِي لِمُعَاوِيَةَ عِلَّةُ مُصَالَحَةِ رَسُولِ اللَّهِ (ص) لِبَنِي ضَمْرَةَ وَ بَنِي أَشْجَعَ وَ لِأَهْلِ مَكَّةَ حِينَ انْصَرَفَ مِنَ الْحُدَيْبِيَةِ أُولَئِكَ كُفَّارٌ بِالتَّنْزِيلِ وَ مُعَاوِيَةُ وَ أَصْحَابُهُ كُفَّارٌ بِالتَّأْوِيلِ ...» (علل الشرائع، شيخ الصدوق، جلد1، ص 211)
- علت صلح من با معاويه، همان علت صلح رسول خداصلي الله عليه وآله وسلم با بني ضمره و بني اشجع و با اهل مكه در هنگام بازگشتش از حديبيه است، آنها کافر به تنزیل بودند و معاویه و اصحابش، کافر به تأویل میباشند.
اما، یزید لعنة الله علیه، چنین طمعی نداشت، چرا که حاکم بر جهان اسلام بود؛ لذا دستور داد: «یا از حسین بن علی، یا بیعت بگیرید و یا سر از تنش جدا کنید».
بنابراین، مسأله شخص ایشان بود، نه حکومت اسلامی، جامعۀ اسلامی، مردم و ...؛ و البته که ایشان نپذیرفتند.
دو - سیدالشهداء علیه السلام، برای همگان در عصر خود و تمام تاریخ، تبیین نمودند که مسأله حکومت فعلی و بیعت نیست و یزید لعنة الله علیه، از من بیعت سیاسی و حکومتی نخواسته است، بلکه مرا بین «پذیرش ذلّت یا شمشیر» مخیر کرده است و من هرگز ذلت را نمیپذیرم:
«ألا وَإنَّ الدَّعيَّ ابنَ الدَّعيِّ قَد رَكَّزَ بَينَ اثنَتينِ بَينَ السُلَّةِ وَالذِلَّةِ وَهَيهاتَ مِنّا الذِلَّةُ يَأبى اللّه ُ ذلك لَنا وَرَسولُهُ وَالمُؤمِنونَ وَ حُجورٌ طابَت وَطَهُرَت وَأنوفُ حَميَّةٍ وَنُفوسُ أبيَّةٍ مِن أن تُؤثِرَ طاعَةَ اللِئامِ عَلى مَصارِعِ الكِرامِ» (اللهوف : 97)
- بدانید! اين حرامزاده پسر حرامزاده، مرا ميان دو چيز مخيّر كرده است: ميان شمشير و تن دادن به خوارى! و هيهات كه ما تن به ذلّت و خوارى دهيم. خدا و رسول او و مؤمنان و دامنهاى پاك و مطهّر[ى كه ما در آن پرورش يافتهايم] و دلهاى غيرتمند و جانهاى بزرگمنش، اين را بر ما نمىپذيرند كه فرمانبرى از فرومايگان را بر مرگ شرافتمندانه ترجيح دهيم.
سه - شرایط حاکمیت و حکومت یزید لعنة الله علیه و اوضاع اسفبار جامعۀ اسلام
ی، بگونهای بود که پذیرش این بیعت که در واقع پذیرش ذلت بود، به مثابۀ نابودی اسلام برای همیشه بود؛ چنان که ایشان در پاسخ توصیه مروان بن حکم مبنی بر بیعت با یزید، پس از کلمۀ «استرجاع» که هنگام مواجه با مرگ نیز میگویند، فرمودند:
«اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِ
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
لَيْهِ راجِعُونَ وَعَلَى الاِسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاُمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ» (موسوعة كلمات الامام الحسين عليه السلام 285، ح252)
- اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِلَيْهِ راجِعُونَ، آنگاه كه امت اسلامی مبتلا به رهبری همچون يزيد شوند، باید با اسلام خداحافظی کرد.
*- دقت شود که ایشان نفرمودند: «من، یزید، شرایط فعلی، جامعۀ کنونی و ...»، بلکه تأکید نمودند که هر گاه چنین حاکمیتی بر جامعۀ اسلامی مستولی شود، فاتحۀ اسلام خوانده شده است.
چهار - دیگر از فرهنگ جامعۀ اسلامی، از اسلام به جز نامش که از آن سوء استفاده میکردند، چیزی باقی نمانده بود؛ به قول امام حسین علیه السلام: «مانند قطرۀ آبی در یک ظرف»! از یک سو به امیرالمؤمنین علیه السلام فحش میدادند و در قنوت نماز برای ثوابش لعن میکردند و از سویی دیگر به معاویه، یزید و سایر ظالمانِ فاسد و مفسد، امیرالمؤمنین میگفتند و ...!
در چنین شرایطی، بر امام است که با قیام خود، اسلام را احیا کند و سبب بیداری، هوشیاری، ولیّ الله شناسی، دشمن شناسی و اصلاح امّت، در طول تاریخ شوند.
📚منبع ایکس شبهه
#جهادگرتبیین
#سوال
سلام علیکم
اگه میشه حرف های رهبری رو در قضیه ی گران شدن بنزین در سال ۹۸ توضیح دهید و تبیین کنید لطفا.
بعضی میگن چرا رهبری مقابله نکرد با گران شدن بنزین
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
#بازنشر
#پرسش_وپاسخ_مرتبط
#پرسش❓جوّسازی بسیار گستردهای علیه بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از مصوبه گرانی بنزین به راه افتاده، نظر و تحلیل شما چیست؟
✅ #پاسخ 👇
به نکته مهم توجه نماییم:⬇️
1- سالهاست که استراتژی دشمنان خارجی، عوامل داخلی از جریانهای متفاوت و حتی مغایر و معارض با یکدیگر این است که پس از انجام هر خطا و یا بروز هر گونه نقص و کاستی، انگشت اشاره را به طرف رهبری بگیرند، تا اذهان عموم، به جای مطالبه از مجلس، دولت، قوه قضاییه، نهادها و ...، متوجه ولایت فقیه و رهبری شود!
2- وقتی میخواهیم مواضع هر اندیشمند، مقام، مسئول و از جمله ولیّ فقیه را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم، باید بدور از هر گونه شعار و جوّ زدگی، دقت کنیم که چه گفتهاند.
با توجه به نکات فوق، اینک به بررسی چند فراز از بیانات ایشان، دقت نماییم:⏬
●- آن چه که اگر خدایی ناکرده اتفاق بیفتد و عمومیت بیابد، برای مردم به مراتب گرانتر از نرخ بنزین تمام میشود، بیدقتی، سطحینگری، شعارزدگی و بیبصیرتی میباشد که زمینهها را برای ایجاد ناامنی مساعد میسازد. بالاخره ما کشور، نظام و ملتی هستیم که امریکا و متحدانش، آن را قویترین دشمن خود قلمداد میکنند! لذا اگر در فرانسه و به ویژه در پایتخت آن، یعنی پاریس، در شنبهی هر هفته، آن تظاهرات و اعتراضات گسترده صورت بپذیرد، هر هفته با خشونت پلیسی مواجه شود، کشته و مجروح و بازداشتی نیز داشته باشد، و یا ناگهان در آلمان کارمندان لوفتهانزا اعتصاب کنند و کل پروازهای آلمان مختل گردد، یا در امریکا تظاهراتهای گسترده، ضد جنگ، نژادپرستی، نظام سرمایهداری (مثل 99 درصدیها) و ... راه بیفتد، واکنشی دیده نمیشود، اما اگر در ایران یک پمپبنزین به آتش کشیده شود، از ترامپ گرفته تا رسانههای زنجیرهی صهونیست، تا نوکران فارسی زبان، اینگونه ذوقزده به وسط میدان میپرند!
حال با توجه به این نکته، به چند فراز از بیانات امام خامنهای، درباره گرانی بنزین، با تعمق بیشتر توجه نماییم:⬇️
خوشبینی:
«وقتی یک چیزی مصوبهی سران کشور هست، آدم باید با چشم خوشبینی به او نگاه کند»؛ این مسئلهی مهم، "مقدم بر بهای بنزین" بود که ابتدا بیان گردید. القای این که در کشور ما [مانند امریکا و بسیاری از کشورها اروپایی و عربی]، نه تنها مردم از مسئولان جدا هستند، بلکه تمامی آنها دشمنان مردم هستند و بد مردم را میخواهند و تصمیماتی اتخاذ میکنند که حتماً و فقط به نفع جیب خودشان و به ضرر مردم است و ...، ازسیاستها و تاکتیکهای دشمن در جنگ نرم میباشد! همیشه از پشتیانی مردم از نظام، حرص خوردند و نگران بودند، چنان که بارها اعلام نمودند که فشار اقتصادی به مردم نیز برای جدا کردن و بدبینی آنها نسبت به اصل نظام میباشد.
یک موقع یک رییس جمهور یا یک وزیر کاری میکند، جای دارد که تصمیم شخصی او چنین به نظر آید که فقط به سود جیب شخص، یا حزبش میباشد، اما وقتی سران قوه تصمیمی میگیرند [هر چند یکی از آنها موافق نباشد)، نباید به چشم بدبینی نگاه کرد. لذا ایشان ابتدا و پیش از هر نکتهای، متذکر میگردند که وقتی سران مملکت و نظامی که مسئولانش توسط خود همین مردم انتخاب میشوند، کاری را تصویب کردند، ابتدا باید خوشبینانه به آن نگاه کرد.
✋علت حمایت از تصمیم سران سه قوه⏬
ایشان در تشریح علل حمایت فرمودند: «بنده در این قضیه سررشته ندارم، یعنی تخصص این کار را ندارم، گفتم هم به آقایان؛ گفتم من چون نظرات کارشناسها هم در این قضیهی بنزین مختلف است، بعضیها آن را لازم و واجب میدانند بعضیها مضر میدانند، بنابراین من هم که صاحبنظر نیستم در این قضایا؛ گفتم من صاحبنظر نیستم لکن اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت میکنم. من این را گفتم، حمایت هم میکنم. سران قوایند، نشستند با پشتوانهی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم».
موافقت یا مخالفت انسان عاقل و حکیم، با هر رویکرد یا تصمیمی، حتماً باید منشأ و پشتوانهی "علمی" داشته باشد؛ خواه شخص عاقل و حکیم خودش از تخصص علمی لازم و کافی در آن موضوع برخوردار باشد و یا به نظر کارشناسان رجوع نماید و اگر از هیچ کدام نتیجهی قطعی به دست نیامد، باید "عمل صالح"، یعنی بهترین راه را انتخاب نماید.
امام خامنهای، در این بیانات [مانند دفعاتی که در گذشته بیان داشتهاند]، تصریح نمودند که اولاً «من در جزئیات مسائل اقتصادی، صاحبنظر نیستم» و لزومی هم ندارد که ایشان در جزئیات هر امری، مانند فقه و یا دانش و بینش سیاسی، صاحبنظر باشند. مثلاً لزومی ندارد در این که آیا امروز لازم است گندم از خارج خریداری شود و یا لازم نیست نیز صاحبنظر باشند، بلکه نظر کلی میدهند که باید تولید ملی افزایش و واردات کاهش یابد و واردات غیر ضروری و بیرویه، متوقف گردد. هیچ تردید ننمایید که شخص رئیس جمهور و یا رئیس مجلس نیز نمیتوانند در اینگونه مسائل
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
نظرکارشناسی داشته باشند، بلکه کارشناسان اقتصادی، نفت و ...، باید تمامی زوایای آن را بررسی نمایند.
بنابراین، رجوع به نظرات کارشناسی لازم میآید که فرمودند: در این امر، کارشناسان نیز نظر متفاوت دارند، «نظرات کارشناسها هم در این قضیهی بنزین مختلف است، بعضیها آن را لازم و واجب میدانند بعضیها مضر میدانند»!
آیا اتخاذ موضع، تصمیم و رأی حکیمانه (عمل صالح) این نیست که گفته شود، حال که چنین است، پس «اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند، من حمایت میکنم»، به ویژه با توجه به این که ملاک، نظر شخصی آنها نیست، بلکه قاعده بر این است که اظهار نظر، طرح و تصمیم آنها نیز پس از انجام کارشناسی باشد، لذا تأکید دارند که «سران قوایند، نشستند با پشتوانهی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند».
حمایت⬇️
«اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت میکنم. من این را گفتم، حمایت هم میکنم».
اگر رؤسای سه قوا [صرفنظر از این که شاید یکی مخالف تصمیمی باشد، اما او نیز حامی رأی اکثریت خواهد بود]، تصمیمی برای یکی از اموری جزئی، مانند نرخ بنزین اتخاذ نمودند، رهبر چه کند؟! حمایت نماید و یا مخالفت نماید، و بفرماید: «مهم نیست که شما چه تصمیمی گرفتید، من مخالفم»؟! بله، اگر تصمیمی بگیرند که اساس نظام و مملکت را به مخاطره بیندازد، ایشان مخالفت خواهند نمود، اما اگر به هر موضوعی در جزئیات اجرایی وارد شوند و نظر خود را به صورت حکم حکومتی بدهند که دیگر نظامی استوار نخواهد ماند. در زمان حضرت امام خمینی رحمة الله علیه نیز چنین بود؛ چنان که بارها فرمودند که چه بسا تصمیماتی اتخاذ شود که شخصاً مورد موافقت من نباشد. لذا ایشان نیز متذکر گردیدند: «زمان امام "رضوان اللّه علیه" هم همین جور بود، یک کارهایی را مسئولین، سران سه قوه تصمیم میگرفتند و اجرا میشد، حالا هم همین جور است.»
🔴پس نارضایتی و حق اعتراض مردم چه میشود؟!
🌐در کجای دنیا و در چه عصری، مردم از گرانی، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی و نابسامانیهای اقتصادی راضی بودهاند، به ویژه اگر ضعف مدیریت و سوء مدیریت، از عوامل اصلی بروز بسیاری از این مشکلات و نابسامانیها باشد. آیا مردم ما نسبت به گرانی بیرویهی لبنیات، گوشت، مرغ، اجارهی مسکن و ...، [که اغلب بیش از 200 یا حتی 300 درصد افزایش یافته است] راضی میباشند، و حال آن که گوشت، برنج، نان، لبنیات و ...، مورد مصرف روزمرهی همگان است، اما بنزین مورد مصرف همگان نمیباشد!
با این همه، حق انتقاد و حتی اعتراض مردم، به قوت خود باقیست و مردم نارضایتی خود را [چه درست باشد و چه نباشد] ابراز و اظهار میدارند؛ اما آیا اعلام نارضایتی با "اغتشاش" مساوی است؟!
مگر مردم مجلس و نماینده در مجلسی که حتی میتواند برای یک دولت، رأی عدم صلاحیت صادر کند، ندارند؟! و مگر تنها راه بیان انتقاد و اعتراض و نارضایتی، ایجاد "اغتشاش، آشوب و به مخاطره انداختن امنیت کشور و مردم» است؟! مگر جایگاههای سوخت، یا خودپردازها، یا بانکها، اتوبوسها، شیشههای خانهها، فروشگاهها و حتی خانههای مسکونی مردم، متعلق به دولت یا شرکت ملی نفت و گاز، یا مجلس است که به عنوان اعتراض، به آنها حمله شود؟! آیا مردم ما آنقدر سفیه و نادان هستند که به هنگام اعتراض، "خودزنی" کنند و اموال خود و یک دیگر را به آتش بکشند؟! هرگز. لذا ایشان در بیانات خود، به دو نکته متذکر میگردند:
1- «خب بله، یقیناً بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران میشوند، یا ناراحت میشوند یا به ضررشان است، یا خیال میکنند به ضررشان است به هر تقدیر ناراضی میشوند، لکن آتش زدن به فلان بانک این کار مردم نیست، این کار اشرار است؛ کار اشرار است، این را باید توجه داشت.»
2- «این مفاسد هیچ مشکلی را درست نمیکند جز اینکه علاوهی بر هر مشکلی که هست، ناامنی را هم اضافه میکند. ناامنی بزرگترین مصیبت برای هر کشوری است، برای هر جامعهای است، اینها قصدشان این است».
✍توصیه به مردم:
ایشان در خاتمه یک توصیه به مردم نمودند که همیشهی توصیههای ایشان به مردم، مبتنی بر "بصیرت" میباشد:
«شما ملاحظه کنید در این دو روز تقریباً یعنی دو شب و یک روزی که از این قضایا گذشته همهی مراکز شرارت دنیا علیه ما این کارها را تشویق کردند، از خانوادهی منحوس خبیث خاندان پهلوی تا مجموعهی خبیث و جنایتکار منافقین، اینها دارند مرتباً در فضای مجازی و در جاهای دیگر دارند تشویق میکنند، ترغیب میکنند که این شرارتها انجام بگیرد. من عرضم این است هیچ کس به این اشرار کمک نکند، هیچ انسان عاقل و شایستهای که به کشور خودش علاقهمند است، به زندگی راحت خودش علاقهمند است،
به اینها نباید کمک بکند؛ اینها اشرارند، این کارها کار مردم معمولی نیست.»
«مردم عزیز ما هم که خوشبختانه در قضایای گوناگون این کشور بصیرت خودشان را، آگاهی خودشان را نشان دادند، بدانند که این حوادث تلخ از ناحیهی کیست و چگونه است، این آتش زد
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
ن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن، مال چه کسی است؟ این را بفهمند، توجه کنند که میفهمند هم مردم ملتفتند، و از اینها فاصله بگیرند. این آن توصیهی ما است»
👈توصیه به مسئولان⬇️
ایشان، همانطور که پیشتر نیز به صراحت فرموده بودند، در هیچ تأیید و حمایتی، "چک سفید امضا" به کسی نمیدهند، حتی به رییس جمهور، هنگام تنفیض حکم ریاست جمهوری، پس از انتخاب مردم"! لذا در این حمایت از تصمیم سران سه قوه نیز مسئولان را متذکر شده و فرمودند:👇
«مسئولین هم البته دقّت کنند، مواظبت کنند، هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند. حالا من دیروز دیدم در تلویزیون که بعضی از مسئولین محترم آمدند گفتند که ما مراقبیم که این افزایش قیمت، موجب افزایش قیمت اجناس و کالاها نشود؛ خب بله این مهم است، چون الان گرانی هست، بنا باشد باز اضافه بشود، گرانی خب این برای مردم خیلی مشکلات درست میکند، باید مراقبت کنند. این مراقبتها را اینها بکنند، مسئولین حفظ امنیت کشور هم به وظایفشان عمل کنند ... مسئولین کشور هم به وظایفشان به طور جدی عمل کنند .»
✋بنابراین، هوشیار و بصیر باشیم که هر خطایی نکنند و سپس انگشت اتهام را به سوی ولایت فقیه بگیرند! این همان است که دشمنان داخلی و خارجی میخواهند.
📚منبع ایکس شبهه
#جهادگرتبیین
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
#پاسخی_دیگر⏬
#بازنشر
#پرسش_وپاسخ_مرتبط
#سوال❓
در مواردی وقتی با مردم بر سر حضور در انتخابات بحث میشود
کسانی که با نظام مخالفت میکنند یکی مواردی که خیلی روی آن مانور می دهند کشتار فتنه بنزینی سال ۹۸ هست، و ادعا میکنند که این ظلم بزرگ نظام بود که خون خیلی ها که از مردم عادی و فقط معترض بودند را روی زمین ریخت.
و ما از این نظام ظالم حمایت نمیکنیم.
چه مدارکی هست دال بر اینکه قضیه خلاف این بوده؟
چرا رهبری واکنشی نداشتند؟!
👉1👈
📝 #پاسخ:👇
✍️ البینَةُ علی المُدعی. یعنی کسی که ادعایی را مطرح میکند باید برای آن بیّنه، سند و مدرکی هم ارائه کنند. در جامعه باید این فرهنگ شود که هر کس حرفِ بی سند زد، بزنند به دهانَش.
❌ تکرارِ ادعاهایِ رسانههای بیگانه بدونِ ارائهی سند، معنایَش این است که من و شما باید از ایشان بپرسیم "چه مَدارکی دارید مبنی بر کشتارِ وسیع توسطِ نظام"؟ بعضیها نمیخواهند رای بدهند، فتنه بنزینی بهانه است.
✍️ در هر بحث ابتدا باید "محلِ نزاع" مشخص شود. یعنی مشخص شود ما مشخصا با چه چیزی مخالفیم؟ بنظرم در موضوعِ سهمیهبندیِ بنزین، عمدهی مخالفتها در سه جهت بود:
1️⃣ آیا معترضان، با مقوله ی سهمیه بندی، مخالف بودند؟ خب این مخالفت، غیر منطقی بود و بعید میدانم هیچ شخصِ عاقلی مخالفِ این اقدام باشد. نه بنده مخالفم، نه رهبری عزیز، نه شما و نه هیچ عاقلِ دیگری.
❗️چون حذفِ قانونِ سهمیه بندیِ بنزین توسط دولتِ کنونی، یک اقدامِ غیر کارشناسی بود و نتیجه اش شد مصرفِ بی رویه ی بنزین توسط مردم و قاچاق بنزین به کشورهای همسایه. بنزینِ ما در مقایسه با کشورهای دیگر در حدِ رایگان بود تا چند روز قبل.
‼️ دولت تدبیر با حذف کارت سوخت در ابتدای دولت یازدهم، حداقل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر به کشور وارد کرد. یعنی سه برابر هزینه ساخت مسکن مهر و پنچ برابر هزینه عمرانی کشور!! اگر با عینکِ مصالحِ ملی و نه منافعِ شخصی به این طرح نگاه کنیم، تحلیلِ عالمانهتری خواهیم داشت.
2️⃣ ما با مقوله ی سهمیه بندی موافق هستیم اما با جزئیاتِ قانونی آن مخالف هستیم. مثلا نظرمان این است که 60 لیترِ سهمیه در ماه تبدیل به 180 لیتر شود. یا مبلغِ بنزینِ آزاد، 2 هزار تومان شود. یا رئیسِ دولت و مجلس نباید بدونِ مصوبه مجلس، طرح را ابلاع میکردند.
❗️خب برای بررسی جزئیاتِ یک قانون ، مملکت ما قوه مقننه دارد. و چه خوب که این ها منتخب ما هستند و توسط نهادهای قدرت و شخصِ رهبری در مجلس شورای اسلامی گماشته نشده اند. این نمایندگان، بد یا خوب منتخبِ خود ما بودند. پس اگر سهمیه بندیِ سوخت، اشکالات قانونی دارد باید بر سرِ مجلس شورای اسلامی فریاد بزنیم و نه رهبریِ عزیز و نظام و انتخابات.
3️⃣ ما با مقوله سهمیه بندی، موافق هستیم؛ با جزئیاتِ قانونی اش هم موافقیم. اما اشکالِ به نحوه ی اجرا و پیاده کردنِ این قانون است. مثلا باید پلکانی و تدریجی این طرح، اجرا می شد. مثلا باید با اطلاعِ قبلی و پس از اقناعِ مردم اجرا می شد. مثلا باید ابتدائا یارانه ها را افزایش میدادند و بعد قانون سهمیه بندی را اجرا می کردند.
❗️خب برای اجرا کردنِ یک قانون، مملکت ما قوه مجریه دارد! و چه خوب که این قوه نیز توسط رهبری و حاکمیت، پشتِ سکانِ مدیریتِ اجرائیِ کشور ننشسته است. دولت و کابینه اش بد یا خوب، منتخبِ خود مایند. پس اگر طرحِ سهمیه بندی سوخت، اشکالات اجرائی دارد باید بر سرِ دولت و کسانی که به این دولت رأی داده اند فریاد بزنیم و نه بر سرِ رهبریِ عزیز؛ نباید سرِ انتخابات، عقدهمان را خالی کنیم.
❓خب پس مسئولیتِ رهبری در این ماجرا چیست؟ آیا رهبر، فقط یک مقامِ تشریفاتی و دکوری است؟! بیاید یکبار برای همیشه اصلِ 110 و 111 که بیانگر وظایفِ رهبری است را مرور کنیم. آیا قانونِ اساسی، اجازه دخالت در امرِ قانون گذاری و اجرائی را به رهبری داده است؟ اگر واقعا ما از رهبری، توقعاتِ بی حد و حصر داریم، باید قبلا اختیارات بی حد و حصر هم به ایشان داده باشیم که ندادیم.
➕ مقامِ رهبری در موردِ دو قوه ی مقننه و مجریه ، مثلِ بقیه مردم فقط یک حق رای دارد و طبقِ اصل 107 قانون اساسی، رهبر، در برابرِ قوانین با سایرِ افراد کشور مساوی است. همانطور که مردم در جزئیاتِ قوانین و اجرائیاتِ منتخبانِ خود دخالت ندارند، رهبری هم قانوناً اجازهی ورود به جزئیاتِ این دو قوه را ندارد. البته طبقِ اصلِ 110 سیاستگذاری کلان و نظارت کلان باید داشته باشد.
👀 می توان چشم ها را بست و همه چیز را زیرِ سوال بُرد؛ و می توان چشم ها را دوخت به قانونِ اساسی و گفت در موضوعِ سهمیه بندیِ سوخت، جایگاهِ رهبری حمایت کلان و تذکر اجرائی است که در سخنرانیِ همان موقعشان این دو بُعد نمایان بود.
ادامه 👇👇
.
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
👉2👈
ادامه👆👇
✍️ آن رهبری که مُدام دم از قانون میزند آیا میتواند تصمیمِ دولت و مجلس را ملغی اعلام کند؟ اگر قانون، فصل الخطاب نباشد و شخصِ اولِ مملکت تصمیمِ قانونیِ دولت و مجلس را نادیده بگیرد، آیا هرج و مرج در جامعه رُخ نمیدهد؟ و آیا مردم بعد از آن، به قانون احترام خواهند گذاشت؟
➕ آیا دخالتِ رهبری در شؤناتِ دولت و مجلس، اعمالِ نظرِ شخصی و حرکت به سمتِ دیکتاتوری قلمداد نمیشود؟ آیا مخالفتِ رهبری با برجام ـ که موردِ قبولِ دولت و مجلس بود ـ به معنایِ مخالفت با جمهوریت و دموکراسی نبود؟ رئیسِ قوهی قضا با اینکه از مخالفانِ اجرای طرحِ سهمیهبندی با این منوال بودند اما پس از تصویب، به مصوبهی قانونی گردن نهادند.
👌 شما خودتان را بگذارید جایِ رهبری. دولت بی مقدمه و زمینه سازی، سهمیهبندی را اعلام میکند! و بعد یک عده دست به اعتراض و اغتشاش میزنند. اینجا اگر مجموعهی نظام تسلیمِ اغتشاشگران شود، همینجا شروعِ اغتشاشاتِ بعدی است. چون این رویه باب میشود و هر گروهی برای به کرسی نشاندنِ نظرشان، در گوشهای از کشور آشوب به پا خواهند کرد. عدهای هم از آبِ گل آلود ماهی میگیرند و فاجعه بار میآید.
🔔 قرار نیست رهبریِ دینی با زور و اعمالِ نظرات شخصی اش جامعه را پیش ببرد. رهبر، حرفش را میزند؛ اگر پیروی کردیم، رویِ سعادت را میبینیم و اگر سرپیچی کردیم، دچارِ معضل میشویم. پدیده ی حسن روحانی، طعامِ نامطبوعی است که مردم به خوردِ رهبریِ عزیز دادند. خودِ مردم، بازوی اجراییِ رهبر را فلج می کنند و خودشان هم گلایه مندند! خودشان بازوی قانون گذاریِ رهبری را معیوب میکنند و سپس رهبری را مقصر می دانند!
✅ در مدلِ اسلامیِ پیشرفت، خود مردم باید رشد کنند و طالبِ تغییر و ترقی باشند؛ مردمی که به طمعِ عقب رفتنِ روسری و صدای ربنایِ شجریان و کنسرت کسی را انتخاب کنند و فریبِ جنگِ رسانهایِ مکاران را بخورند اما رهنمودهای رهبرشان را زیرِ پا بگذارند، چوبِ این خطا را هم باید بخورند. طبق رهنمودِ قرآن، هیچ چیز تغییر نمیکند مگر اینکه مردم بخواهند: "إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِه".
✍️ چرا تا نامِ رهبری به میان میآید، غالبِ مردم ژستِ مطالبهگری به خود میگیرند؟ یک بار هم شد که از خود بپرسیم آیا ما مطالبات رهبری را در انتخابات گوش کردیم؟ ما کِی حرفِ رهبر را گوش کرده ایم و خسارت دیده ایم؟
➕ اگر در زمانِ انتخابات، بجایِ گوش سپردن به رسانهها ی فریبکار، مبتنی بر رهنمودهای رهبری، مسئولینمان را انتخاب میکردیم، امروز با این مشکلات در گیر نبودیم! مشکلاتِ خودساخته را به گردنِ دیگران نیندازیم.
❌ خودِ مردم به ابوموسی اشعریِ فاسد رأی میدهند و بعد خطاهایِ ابوموسی را پایِ علی مینویسند. مَرد باشیم و پایِ تبعاتِ انتخاب غلطمان بأیستیم. چرا که اگر به خطای خود اعتراف نکنیم، دوباره این خطا را در انتخاباتهای بعدی تکرار خواهیم کرد. در طولِ تاریخ، انتخابِ غلطِ مردم بود که دست و بالِ رهبرانِ دینی را بسته بود.
✍️ البته تحلیل های پشت پردهای هم وجود دارد که ما به آن وارد نمیشویم. مثلِ سیاستِ عصبانی کردنِ مردم برای سرنگونیِ نظام توسطِ عدهای خاص! یا مختل کردنِ عمدیِ اقتصادِ ایران و نسبت دادنِ مشکلات به رهبری بمنظورِ ریشه کنیِ ولایتِ فقیه؛ و یا شوراندنِ مردم برای گرفتنِ امتیاز از رهبری و جلبِ همراهیِ ایشان.
🔔 فرض کنید رهبری با طرحِ دولت و مجلس در مورد سهمیه بندیِ بنزین مخالفت می کرد! از فردا در رسانه هایشان لابد میگفتند ما تواناییِ پرداخت حقوق کارمندانمان را نداریم و خزانه خالی است. خواهند گفت شش سال است که نمیگذارند دولت کار کنند و همه کاره ی مملکت، رهبری است!
➕ بعد از آن هم یا دولت استعفا می دهد و کلِ کشور به آشوب کشیده می شود! و یا دولت، گردن کشی میکند و میگوید من منتخبِ مردمم. پس مردم به دفاع از من به خیابان بریزند. دور از ذهن نیست که این هرج و مرج کم کم منجر به جنگ و بعدش ورودِ دشمنان به کشور شود و انتخابِ یک دستنشانده ی غرب در ایران! نظیرِ آنچه در مصر رخ داد... .
☝️ با رهنمودِ ولایت فقیه، آرام شویم و اشتباهِ تاریخیِ سرپیچی از فرمانِ رهبرانِ دینی را تکرار نکنیم؛ تا رحمت خدا شاملِ حالمان شود و به برکتِ تبعیت از رهنمودهایِ رهبری، آرامش و آسایش در جامعه حکمفرما شود.
✅ایشان از یک سو حمایتشان از تصمیمِ دولت، مجلس و کارشناسانِ منتخبِ ایندو را اعلام کردند و از سویِ دیگر تذکر دادند که این طرح، منجر به حلِ مشکلِ مردم و مهارِ گرانی شود. همچنین در روزِ شروع سهمیهبندی، در دیدارِ با مسئولین به دولت گفته بودند که قبل از آغازِ طرح، یارانه ها باید پرداخت می شد.
ادامه 👇👇
.
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
👉3👈
ادامه👆👇
🔔 در موردِ تعداد کشته شدگانِ آبان، رئیس کمسیون امنیت ملیِ مجلس آقا ذو النور گفت: "۴۹۷ مرکز دولتی توسط اغتشاشگران تخریب، ۴۲۲ خودروی مردمِ بیچاره، ۲۳۰ خودروی دولتی یا بخش عمومی و ۵۶۹ وسایل نقلیه عمومی، ۹۹۱ شعبه بانک، ۵۳ مورد مقرهای انتظامی، نظامی و بسیج و ۱۲۳ جایگاه سوخت تخریب و آتش گرفت". بنظرِ شما این اغتشاشگران فقط یک معترضِ ساده بودند؟!!
➕ این مقام مسئول گفت: "مخازن با حجم بالای مراکز عرضه سوخت اگر آتش میگرفت تا شعاع ۵۰۰ متر را تخریب میکرد که تخریب آن سخت است اما اغتشاشگران برای آن آموزش دیده بودند". اگر نظام جلوی اینها را نمیگرفت، اغتشاشگران، میلیونها بیگناه را قتل عام میکردند.
➕ اون در ادامه گفت: "تعداد ۲۰۰۰ نفر از حاضرین در صحنه و ۵۰۰۰ مامور مجروح شدند. آمار کشته شدگان نیز ۲۳۰ نفر بود که ۶ نفر مامورینی بودند که به شهادت رسیدند و ۲۰ درصد هم از نیروهای حفظ امنیت و نظم بودند که عضویت رسمی نداشتند مثل بسیج و نیروهای مردمی. ۲۲ درصد از افراد کشته شده سابقهدار بودند. 7 درصد جانباختگان در درگیری مسلحانه، ۱۶ درصد در تعرض هجوم مستقیم به اماکن انتظامی، دفاعی و امنیتی با سلاح سرد، ۲۶ درصد کسانی هستند که به صورت نامعلوم جانباختند و مشخص نیست چگونه کشته شدند".
➕ وی تصریح کرد: "۹۳ مرکز نظامی و انتظامی مورد تعرض قرار گرفت. کلانتری که دویست، سیصد قبضه سلاح در آن است، وقتی افرادی از روی در و دیوار وارد میشوند، اگر این سلاحها در اختیار آنها قرار بگیرد چه بلایی سر مردم میآید و مردم چه هزینههایی پرداخت میکنند طبیعی است چنین موارد درگیری ممکن است منجر به تلفات جانی شود".
➕ ایشان گفت: "۳۱ درصد از جان باختگان در حمله به مراکز عمومی کشته شدند؛ این افراد از جمله کسانی هستند که در فروشگاههای زنجیرهای بزرگ، بانکها پمپ بنزینها، مساجد، مدارس علمیه، مراکز دانشگاهی جهاد دانشگاهی آزمایشگاههای تشخیصی وزارت بهداشت و بخش خصوصی، پمپ بنزین ها حضور پیدا کردند".
🔔 ما از پشت پردهها خبر نداریم. اما من بینِ حرفِ رسانههای بیگانهی دشمن و حرفِ آقای ذوالنور که نمایندهی من است ترجیح میدهم حرفِ دشمنِ بدخواهم را کِذب بدانم.
.
✍سیدمحمدمهدی صدری
#جهادگر_تبیین
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب
بیانات رهبر انقلاب در مورد وقایع "طرح مدیریت سوخت در آبان ۹۸ "👇⬇️
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=44020
⛔⛔⛔
*بیداری*.......
*خاطره ای از یک معلم در سفر به عراق.*
*بخوانید و به اشتراک بگذارید...*
*✍ من محمد خیراندیش در یکی از مدارس شهر بوشهر معلم عربی هستم و مایلم خاطرهای جالب و تکاندهنده از سفرم به عراق رو با شما در میان بگذارم.*
*سال ۹۵ اربعین برای زیارت رفتم عراق، از نجف تا کربلا رو باید* *پیاده میرفتیم، یک شب را به موکب نرفتیم و در خانهی یکی از* *عراقیهایی که خانهاش در مسیر بود مهمان شدیم که اتفاقاً* *صاحبخانه هم ، معلم تاریخ بود. من چون عربی بلد بودم بعد از صرف شام مقداری با صاحبخونه اختلاط کردم. از هر دری حرف زدیم تا رسیدیم به جنگ ۸ ساله....*
*با نگاهی عاقل اندر سفیه ازش پرسیدم: شما که تاریخ خوندین جنگ رو ما بردیم یا شما..؟*
*توی تلویزیون رسمی ایران بهمون میگن که ایران پیروز جنگ شد..!!*
*گفت: در مورد جنگ نمیخوام صحبت کنم، در مورد الان چند تا سوال ازت میپرسم لطفاً پاسخ بده.*
*گفت: حاکمان شما* *کجایی هستند؟*
*گفتم خب معلومه ایرانی.*
*گفت: مگه پیامبر توی ایران بود که الان* *اولادش (سیّدها) بر شما حکومت میکنن؟*
*اصلاً این به کنار مگه لاریجانی و نقدی و صالحی و عراقچی و خیلی از آیتاللهها و مراجع تقلیدتون متولد عراق نیستند؟*
*چرا بر ایران حکومت میکنند؟*
*پس حاکمانتون از ما هستند...!!*
*گفتم اینطور هم که شما میگین نیست*.
*بعد پرسید: پس چرا* *حاکمانتون با تمدن ایرانی مخالف هستند؟*
*گفتم نمیدونم*؛
*گفت بخاطر اینکه تمدن اسلامی-عربی رو جایگزینش کنند.*
*پس تمدنتون رو هم ما ازتون گرفتیم، درسته؟؟*
*از روی استیصال سری به نشانهی تایید تکان دادم.*
*گفت شما تنها رسم ایرانی که دارید اسمش عید نوروزه، حالا چرا سر سفره نوروزتون به زبان عربی دعا میخونید؟*
*بدون اینکه منتظر جواب بمونه گفت پس تا اینجا تنها آداب و رسوم ایرانیتون رو هم ازتون گرفتیم.*
*بعد پرسید: گفتی اسمت چی بود؟*
*گفتم محمد؛*
*خندهی بلندی کرد و گفت ببین ما حتی اسمتو هم ازت گرفتیم چون اسمت عربیه؛..!!*
*دوباره پرسید: خب دوستِ من دین اصیل ایرانیها چیه؟*
*گفتم زرتشت*.
*گفت دین الانتون چیه؟*
*گفتم اسلام.*
*گفت پس قبول داری که دینتون رو هم ازتون گرفتیم؟*
*حرفی برای گفتن نداشتم*
*دوباره گفت همه میدونن که ایران کشوری غنی هست ولی پول منابعش رو نه خرج مردم بلکه خرج سوریه و فلسطین و لبنان و یمن و همین عراق میکنن؛ پول شخصی خودتون هم که خرج زیارت حج و کربلا در کشورهای عربستان و عراق میشه. همچنین خمس مالتون رو هم باید به آیتاللههایی بدین که یا اصالتاً عربن یا تربیتیافتهی فرهنگ عربی هستند. پس ما پولتون رو هم ازتون گرفتیم.*
*حالا که ما همهچیتون رو ازتون گرفتیم حاکمان عربتون ترغیبتون کردن با پای* *برهنه پشت به تاریخ و فرهنگ خودتون بیاین* *توی کشور ما و کیلومترها پیادهروی کنین تا اسطورههای ما اعراب را زیارت کنین...!!!*
*و دوباره ادامه داد شنیدم دختران ایرانی توی کشورهای عربی مثل امارات و عمان و قطر صیغهی شیخهای اعراب ما میشن؛ حتی زنهای ایرانی توی کربلا هم حاصر به صیغه شدن هستند تا* *پولی کاسب بشن. تازه ما عراقیها هم وقتی به مشهد میایم دختران ایرانی رو برای صیغه شدن بهمون تعارف میکنن. دیگه روش نشد بگه ما ناموس ایرانیها رو هم گرفتیم ولی از طرز نگاهش این حقیقت تلخ موج میزد...!!!*
*از شدت درد و ناراحتی عرق کرده بودم*؛
*دوستام ازم پرسیدن صاحبخونه چی داره میگه؟ صاحبخونه بهم گفت به دوستاتم بگو بیان اینجا بشنون؛ هرچی باشه نصف زبون شما عربیه و ادامه داد مگه خودت معلم عربی نیستی؟ حتی بچههاتون هم مجبورن زبون ما رو یاد بگیرن؛*
*ما حتی زبونتون رو ازتون گرفتیم...!!!*
*من که حرفی برای* *گفتن نداشتم شب تا* *صبح خوابم نبرد و همش به حرفاش فکر میکردم؛*
*صبح که شد از* *صاحبخونه تشکر کردم، صبحونه نخورده* *از دوستام خداحافظی کردم و گفتم: شما ادامه بدین من برمیگردم به ایرانِ خودم.!!!*
*صاحبخونه در حالیکه* *فنجون قهوه توی دستش داشت اومد بدرقهم و در حین خداحافظی ازم پرسید:*
*راستی محمد، حالا بنظرت کی پیروز جنگ شد..؟؟؟ شما یا ما...؟؟!!*
*تاکی بردگی،،،..؟؟*
*✍التماس کمی تفکر.....*
✍ محمد خیراندیش.(دبیر درس عربی)
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و احترام
👇
♦️شبهه ای راجع به ایجاد اختلاف بین ایرانیان و اعراب:
1️⃣ساخت چنین داستانهایی برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان، بخصوص مردم ایران و عراق است، چرا که پیروزی دشمنان در ایجاد تفرقه بین مسلمین است.
2️⃣جنگ ما با صدام و حزب بعث و بیش از ۳۰ کشوری بود که حامی او بودند، نه با مردم مسلمان عراق.
در جنگ تحمیلی ۸ ساله ما موفق شدیم تمامیت ارضی خود را حفظ کنیم و حتی یک وجب از خاک کشورمان کم نشد، در حالی که شاهان گذشته قسمتهای مختلفی از ایران را تقدیم دشمنان کردند.
3️⃣ما در واقع دارالاسلام و سرزمین مسلمین داریم و فرقی بین کشور ایران و عراق و لبنان و...نیست.
4️⃣ما ابتدا مسلمانیم و بعد ایرانی.برای همین فرهنگ اسلامی برای ما مهم است. فرهنگ ایرانی هم اگر مخالف با فرهنگ اسلامی نباشد، آن را هم قبول داریم.
5️⃣در واقع در کشورهای عربی مانند عراق بیشتر یک اسلام ظاهری وجود دارد، چرا که اگر احکام سیاسی، اجتماعی، نظامی اسلام را از آن جدا کنیم چیز خاصی باقی نمی ماند.
6️⃣اسلام دینی جهانی است،پیامبر اکرم(ص) هم متعلق به همه بشریت و مسلمانان است، پس مهم نیست که ایشان عرب بوده اند یا در سرزمین عربی به دنیا آمده اند.
7️⃣امام حسین علیه السلام رهبر تمام آزدگان جهان است و ما به زیارت مرقد مطهر ایشان افتخار می کنیم، هر پولی هم که ایران صرف دفاع از حرم و مبارزه با داعش و اسرائیل نماید در واقع دفاع از اسلام و ایران است و حتما فایده فراوانی برای ما دارد.
--------------------------
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخ ⬇️👇
✅🌴نه کسی که به عشق امام حسین(ع) ۸۰ کیلومتر پیاده روی میکنه چنین اراجیفی رو باور داره و نه اون شیعه عراقی که به زوار امام حسین(ع) خدمت میکنه چنین باورهایی داره و بر زبان جاری میکنه!
اینا مهملات دشمنان اسلام و انقلاب هست که این بار در قالب داستان کذایی به خورد مخاطب میدهند.
🔻👈زمانی در رژیم جنایتکار پهلوی برای تخریب امام خمینی مقاله میزدند که امام خمینی اصالتی هندی دارد و اکنون نیز برای ایجاد شبهه در دل مردم میگن اینها عرب هستند که بر شما حکومت میکنند!!!
👈🏻اینکه قسمتی از مملکت ایران عرب هستند به کنار
👈🏻 و اینکه چقدر ایرانی داریم که از سادات هستند هم به کنار.
⁉ اما آیا کسی میتواند ادعا کند که ایرانی اصیل است یا عرب اصیل یا ترک اصیل و...
🔸⬅️ بهترین جواب را استاد شهید مرتضی مطهری به این سوال داده اند:
"حقیقت این است که ادعای جدا بودن خونها و نژادها خرافه ای بیش نیست. نژاد سامی و آریایی و غیره به صورت جدا و مستقل از یکدیگر فقط در گذشته بوده است، اما حالا آنقدر اختلاط و امتزاج و نقل و انتقال صورت گرفته است که اثری از نژادهای مستقل باقی نمانده است.
🔸آیا این ملاک گزینش و انتخاب دین را فقط مخصوص ایرانیان میدانند ، یا حکمی کلی راجع به همه ادیان و ملت ها ؟! بالاخره دستور الله کدام است و آیا فرق دارد ؟! مثلاً نظرشان راجع به زرتشتی های هندوستان چیست ؟! زرتشت هندی بوده ؟! یا به زبان هندی به او وحی شده و کتابش را به هندی نوشته ؟! یا هندی ها ایرانی شده اند ؟! نظرشان راجع به مسیحیان آمریکا و اروپا چیست ⁉️
حضرت مسیح (ع) ، در نیویورک ، لندن یا پاریس به دنیا آمده یا وحی به انگلیسی به او نازل شده است ؟! حضرات موسی و عیسی (ع) که اهل فلسطین بودند.
👈🏻به آیات قرآن کریم استناد میکنند ! حال ببینید چقدر مضحک است که بگویند : پیامبری آمده به عنوان ختم انبیاء ، کتابی آورده و در آن به گروهی از بندگان گفته : «مبادا به دین من بگروید ، بروید در دیار خود و بر اساس مرزهای جغرافیایی و شناسنامه ، یک پیامبر و یک دینی برگزینید (!)».
👈🏻اگر به قرآن کریم استناد میکنند ، بدانند که در آیات بسیاری تصریح نموده که این دین ، این پیامبر ، این کتاب و این قبله ، جهانی و برای همگان است.
🔻کدام ایران را مرز دینی محاسبه کنیم ؟! ایران دوران هخامنشیان ، یا قبل و بعد از قاجار ؟!
👈🏻در زمان قاجاریه ، قفقاز با بیش از 70 شهر بزرگ از ایران جدا شد . حالا تکلیف آنان چیست ؟! قبل از جدایی باید زرتشتی میشدند ؟! پس از جدایی از ایران چه کنند ؟!
🔹⬅️ آنچه که در سوریه و عراق و... خرج شد جان جوانانی بود که به عشق اهل بیت و دفاع از حرم پا به میدان نبرد با تکفیری ها گذاشتند و اگر نبود ایثار این رزمندگان به قول مقام معظم رهبری باید در کرمانشاه و همدان با آنها میجنگیدیم.
⬅️ از نظر مالی آنچه که ایران خرج کرد در مقایسه با آمریکا و سایر جهانخواران رقمی به حساب نمی آید که اگر دولت جمهوری اسلامی تدابیر لازم را جهت بازسازی دو کشور جنگ زده عراق و سوریه به کار برد و روابط تجاری را گسترده تر نماید سودی که از این اقدامان نصیب ملت ما می شود .
#یاد_حسین
#حب_الحسین_یجمعنا
#ایران_والعراق_لایمکن_الفراق
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
.
#مرتبط
1
📝 #پاسخی_دیگر👇
☝️این داستانِ فرضی و خیالی، ساخته و بافته ذهنِ یک باستان پرستِ افراطی یا عرب پرستِ تندرو است. این طیف فکری، دینِ اسلام را اختصاص به عرب ها میدانند و در صددِ القاء این نکته اند که چون زبانِ قرآن، پیامبر و ائمه عربی است، پس دینِ اسلام، نمیتواند یک دینِ جهانی باشد.
👌 پس ایرانیها باید به دینِ آریائیِ زردشت بازگردند. همان دینِ کُهنی که اکنون آموزه هایش بدلیلِ تحریف، در تضاد با عقل و منطق است. بر خلافِ تصورِ رایج، ایرانی ها همواره یکتاپرست نبودند و بطورِ کلی تاریخِ مذاهبِ ایران به چهار دوره تقسیم میشود:
👈 دیو پرستی (بت پرستی)
👈 میترائیسم (خورشید پرستی)
👈 زردشتی (خداپرستی)
👈 دوره اسلامی
❗️ایرانیان قبل از اسلام و حتی قبل از آئینِ زردشت، ماه و خورشید و طبیعت را می پرستیدند و به خدایِ خیر (اهورا) و شر (اهریمن) معتقد بودند. در زمانِ ساسانیان بود که زردشت، دینِ رسمیِ ایرانیان شد. ایرانیان در نهایت، زردشت را به قتل رساندند و کتابِ این پیامبر الهی را آتش زدند!
❌ در دینِ زردشتِ امروزین مورچه، لاکپشت و قورباغه اهریمن است و کشتنِ آن ها کردار نیک است! زردشتیان آتش را پسرِ اهورا مزدا و زن را از نژادِ اهریمن می دانند! غُسل برشنوم در دینِ زردشت، 9 شبانه روز طول میکشد و با گِل و ادرار انجام می شود!! زن برای پاکی از عادت ماهانه باید با ادرار گاو غسل کند و 200 مورچه را بکُشد!!
➕ دفنِ جنازه در این دینِ تحریف شده، ممنوع است و مردگان را باید به جانوران و لاشخورها داد. زردشتِ کنونی مصرف مواد مخدر، همبستری با محارم (حتی بزور) را کردارِ نیک میداند! در گاتِ اوستا آمده که هدف از همه خوبی ها این است که انسان به روانِ گاو برسد!!! پس حق بدهید به حاکمان ایران که با باستان به این معنایَش مخالف باشند.
✅ ایرانی ها اگر با اختیار ـ و نه به زور شمشیرـ دینِ اجدادشان را ترک کردند و به اسلام ایمان آوردند دلیلش این بود که اسلام بر خلافِ دینِ زردشت، عاقلانه و بدور از خرافات بود. چه اشکال دارد که دینِ منطقی تر را برگزینیم ولو زبانَش انگلیسی یا عربی باشد؟! تعصباتِ زبانی و قومی را که کنار بگذاریم، عقلِ سلیم میگوید حرفِ حق و آئینِ درست را باید پذیرفت حتی اگر به زبانِ مادری ام نباشد.
🔔 خودِ عرب ها هم که از اول مسلمان نبودند! پیامبری از جانبِ خدا آمد و آنان مسلمان شدند. همان پیامبر ندایش به ایران هم رسید به اروپا و آمریکا و آفریقا هم رسید و آن ها مسلمان شدند. ما ایرانی ها تمدنِ اسلام را پذیرفتیم و نه تمدنِ جاهلیِ عرب ها را.
➕ خودِ پیامبر از مخالفانِ تمدنِ عربِ جاهلی بود و برترین یارِ پیامبر بعد از امام علی، یک ایرانی بنامِ سلمان بود. پیامبر بارها سلمان را با پسوندِ "محمدی" صدا میکردند و نه فارسی. این یعنی پیامبر هم رویِ محمدی بودن و اسلامی بودن تاکید داشتند و نه روی عرب و عجم و فارس و ترک! معلوم است آن زمان هم خشک مغزهایی وجود داشتند که رویِ عربیت تعصب داشتند مثلِ امروز که رویِ آریایی بودن تعصب دارند.
👌 ما قبل از جنگِ عراق و ایران، دینِ اسلام و مذهبِ شیعه را پذیرفته بودیم و در سفره ی نوروز دعای محول الاحوالِ عربی را میخواندیم. پس پذیرشِ اسلام و دعایِ تحویلِ سال از علائمِ پیروزیِ صدام بر ایران نیست. ایران، کلکسیونی از مردمِ فارس، عرب، لُر، کُرد و دیگر اقوام است و امروز آنقدر قبایلِ متعددِ ایران باهم وصلت کرده اند که آریائیِ خالص وجود ندارد.
✔️ مثلا من پدرم سید است و مادرم غیرِ سید! الآن من به اعتبارِ پدرم، عرب هستم و به اعتبارِ مادرم، ایرانی!! اگر بخواهیم سیدها را بخاطرِ عرب بودن، آذربایجانی ها را بخاطرِ ترک بودن، یاسوجی ها را بخاطرِ لُر بودن و دیگر قبائل ایران را بخاطرِ زبانشان غیرِ ایرانی بنامیم، باید بگویم امروز هییییچکس ایرانی نیست! پس بجایِ تاکید بر ایرانیت و عراقیت، رویِ اسلامیت تاکید کنیم.
✍️رهبرِ ایران، یک ایرانیِ سیدِ تُرک تبار است که شجره اش به امامانِ عربِ ما بر میگردد. حال که مرجعِ تقلیدِ بزرگِ عراقی ها یک سیدِ ایرانی است بنامِ آیت الله سیستانی پس اهل ایران باید بگویند چرا مرجعِ تقلیدِ شما ایرانی است؟!!
☝️پدر اعلای همه ما هم حضرت آدم است و همه ما فارغ از ملیت و زبان و قوم، بنده یک خدا هستیم. همان خدایی که در قرآن، به زبانِ عربی فرمود: "پیامبرِ اسلام اختصاص به قومِ خاصی ندارد". در خصوص عدمِ اختصاصِ اسلام به عرب ها، ذیل این لینک مفصل توضیح داده ایم:👇
https : //eitaa .com/SinJimDin/3285
ادامه👇👇
.
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
2
ادامه👆👇
➕ علی لاریجانی، زاده عراق است اما پدرش اهلِ آملِ مازندران است. علی اکبر صالحی هم زاده کربلا است اما پدرش و اجدادش، قزوینی اند. پس ایرانی الاصلند. سردار نقدی، زاده تهران است و نه عراق. عراقچی هم فقط نامش عراقچی است و متولد تهران است.
➕در بین مراجع تقلید هم آیت الله جوادی آملی اهلِ مازندران است. آیت الله علوی گرگانی اهلِ استان گلستان است. آیت الله شبیری، اهلِ زنجان است. آیت الله نوری، اهلِ همدان است. آیت الله وحید، اهلِ خراسان است. آیت الله مکارم اهلِ شیراز است.
☝️پس همه نام بردگان در متن، یا ایرانی هستند و یا ایرانی الاصل. یا دعای عربیِ عیدِ نوروز معنایش طلبِ تحول و دگرگونی از خداست. وقتی معنایِ خوب و سلیمی دارد، چرا با تعصبِ زبان، آن را نخوانیم؟ شخصِ عاقل، کسی است که به درستی و محتوای کلام دقت میکند و نه به حاشیه هایی چون زبان و لهجه.
👌 در موردِ اسمِ "محمد" امروز نه تنها در ایران و کشورهای اسلامی که در جهان، نامِ محمد محبوب ترین نام است. پس محمد نه یک نامِ عربی و خارجی که یک نامِ اسلامی است. ایرانی ها با اختیار و رغبتِ خود دینِ اسلام را برگزیدند. در این خصوص نیز ذیلِ این لینک قبلا توضیح دادهایم:👇
https ://eitaa .com/SinJimDin/3266
💰در موردِ خروج ارز کشور بابتِ زیارت کربلا و حج یک عرب ستیزیِ شدید در متن می بینم! اگر واقعا پاسخگوی این متن یک عراقی بود، قطعا از خرج شدنِ پولِ ایران در عراق حمایت میکرد چون برایَش نفعِ اقتصادی دارد! قطعا یک عراقی که خودش میزبان است در پیاده رویِ اربعین، هیچگاه به میهمانش نمیگوید چرا آمده ای پیاده رویِ کربلا.
👌پس معلوم است یک ایرانیِ باستانپرست پشتِ کیبورد نشسته و نه عراقی. نویسنده این سطور که این آقا داره چشم و گوش بسته اون متن رو میخونه مسافرتِ 2 میلیون ایرانی در سال به آنتالیا که غالبا برای شهوترانی هست را مورد نقد قرار نمی دهد. چون مسافرانِ این چنینی بعد از سفر، فرهنگِ غفلت و شهوت که ضد خداپرستی است را ترویج میدهند.
✅ اما اربعین و حج چون تقویتِ روحیه بندگی و خداپرستی است باید با آن مخالفت کند. نمیشود کسانی که آنتالیا میروند پولشان را بدهند به فقرایِ هم وطنشان؟ از قضا متدینین، هم زیارتشان بجا است و هم انفاق به فقرا.
🔔 خمس هم صرفِ دینِ جهانیِ حضرت رسول می شود. برای ترویجِ دین در ایران و جهان، قرآنِ کریم منبعی بنامِ خمس را قرار داده است. پولِ خمس به جیبِ مراجع تقلید نمی رود و مرجعیتِ شیعه همواره ساده زیست ترین و زاهدترین بوده و خواهد بود. پس ما پولمان با به عرب ها ندادیم بلکه صرفِ ترویجِ دینِ جهانیِ اسلام و آخرین دینِ خدا کرده ایم.
🗣 برای عربها از صیغهی مردمِ قم و مشهد میگویند! برای فارسها هم از صیغهی مردمِ نجف و کربلا! هدف از این شایعه چیست؟ بین عرب و فارس، دعوای ناموسی به راه بیندازند! البته در همه کشورها هوسران وجود دارد. چه در ایران و چه در امارات و عراق و آلمان و آمریکا. هم دخترانِ ایرانیِ هوسرانی وجود دارند که خود را به پولِ عرب های اماراتی می فروشند و دخترانِ عربی وجود دارند که خود را به مردانِ ثروتمند ایرانی میفروشند! بد و خوب در هر ملیتی وجود دارد.
👌 یادگیریِ زبانِ عربی و گنجاندن آن در متونِ درسی، بخاطر این است که بتوانیم با متونِ دینِ جهانیِ اسلام ارتباط برقرار کنیم. کما اینکه یادگیری انگلیسی برای این است که بتوانیم با زبانِ بین المللی جهان ارتباط برقرار کنیم.
🔔 روزِ غدیر خم و روزِ بیعت با ولایت است، هشتکِ لبیک یا خامنه ای ترندِ سومِ جهانی شد در تویتر. این یعنی همه دنیا فهمیده اند ایران و سید علی خامنه ای امروز، تجلیِ عینیِ ولایت و در امتدادِ امامت و نبوت است.
.
✍حجت الاسلام سید محمدمهدی صدری
#جهادگرتبیین