eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سَرو
سلام و نور ✅ بله صحت دارد... ⬅️ نظر استاد فاطمی نیا و آیت الله بهاءالدینی "اینجا" 👇 https://tn.ai/392191 ⬅️ نظر آیت الله شوشتری، آیت الله مصباح،آیت الله سبحانی،آیت الله بهجت ،آقای پوتین و نخست وزیر ژاپن👇 https://islamshiia.ir/khamenei-gives-the-flag-to-imam-zaman/ ⬅️رهبر انقلاب،آیت الله خامنه ای (حفظه الله) از نگاه بزرگان و علما - شخصیت ها و بزرگان👇👇(- علامه عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌كنند. حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این كار را نكنید. علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یك مكروه از شما سراغ داشتم این كار را نمی‌كردم...) https://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=802549 https://tn.ai/392191 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴آیت الله مجتهدی تهرانی و توصیه به زیارت قبر جناب ابولولو، شخصی که عمر را به درک فرستاد. عید الزهرا، ۹ربیع و دکان های در کاشان لعنت خدا بر کسانی که ابن بارگاه ملکوتی را بستند
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام 🔸آیا قبر در است؟ در منابع تاریخی آمده است که ابولؤلؤ پس از قتل خیلفه دوم اقدام به خودکشی نمود و آنچه درباره معجرة امام علی- علیه‌السلام- و انتقال و فرار ابولؤلؤ به کاشان گفته می‌شود داستان عوامانه‌ای بیش نیست و استناد و روایتی نیز برای آن وجود ندارد. از این رو مرحوم مجلسى در بحار الانوار، ج31 ص13 به نقل از العدد القویة و الاستیعاب، داستان خودكشى فیروز ابولؤلؤ را بدون هیچ‌گونه اظهار نظرى آورده است، عدم‌اظهارنظر مجلسى را مى‌توان نشانۀ پذیرش قول آنان دانست؛ چه اینكه در بخش تاریخ قتل خلیفه دوم، پس از نقل قول مشهور، سرسختانه مقابل آن ایستاده و صفحاتى از كتابش را به اثبات مدعاى خویش اختصاص داده است، افزون بر این محتوای تخیلی داستان انتقال ابولؤلؤ به کاشان آن‌قدر زیاد است که انتساب آن به علما موجب وهن چهره علمی آنها خواهد شد. ☄در  کتاب «کاشان در مسیر تشیع، مصطفی صادقی، شیعه شناسی قم، ص76-80» توضیحی درباره آرامگاه ابولؤلؤ آمده که آن را با حذف ارجاعات ذکر شده، تقدیم شما می‌کنیم: محلى كه امروزه در جادۀ فین كاشان به‌عنوان «آرامگاه ابولؤلؤ» معروف است، ارتباطى به او ندارد و به نظر مى‌رسد این محل از قرن هشتم هجرى به بعد و با عنایت به سابقۀ تشیع مردم كاشان ایجاد شده و به قاتل عمر نسبت داده شده است. براى این گفته، مى‌توان دلایل و شواهد ذیل را اقامه نمود: 1. از پیشینه و تاریخ بناى اولیۀ این بقعه اطلاعى در دست نیست؛ تنها «ادارۀ میراث فرهنگى» كاشان با نصب تابلویى بر سردر بقعه، آن را مربوط به دورۀ ایلخانى- صفوى دانسته و غیراز آن هیچ اطلاعات دیگرى نه در این اداره و نه در ادارات دیگر-كه به نحوى با بقعه مربوط شود- موجود نیست. 2. كتیبۀ روى قبر نامى از ابو لؤلؤ یا فیروز یا قاتل عمر نیاورده و تاریخ آن را قرن هشتم ثبت نموده است. این كتیبه امروزه در بقعه موجود نیست. اما كتاب‌هایى كه دربارۀ بقاع كاشان مطالبى آورده‌اند، این‌گونه نوشته‌اند: تاریخ بناى گنبد و بارگاه معلوم نیست، ولى بر كاشى‌هاى روى قبر، پس از فاتحه و توحید نوشته است: «هذا قبر عبد من عباد اللّه الصالحین حشره اللّه مع من كان یتولاّه به تاریخ  777.» باتوجه به این كلمات، مى‌توان احتمال داد كه این مكان آرامگاه یكى از شیعیان بوده و به مناسبتى، مردم آن را مزار ابولؤلؤ خوانده‌اند. در افواه عمومى و سینه به سینه نقل شده است كه شخص مدفون در بقعه كسى است كه در مراسم نهم ربیع و عید «بقر» محور بوده و احتمالا در نقش فیروز، داستان او را نمایش مى‌داده است. احتمال دیگر آن است كه آنجا مزار یكى از صوفیان باشد؛ زیرا «بابا» لقب شخصیت‌هاى این فرقه است. 3. در كتاب النقض، كه بارها از كاشان و تشیع مردم آن و مراكز مذهبى و بارگاه‌هاى آن یاد شده و از سوى دیگر، نام ابولؤلؤ بارها در این كتاب تكرار گردیده است. سخنى از فرار فیروز به این شهر یا درگذشت یا قبر او در آنجا وجود ندارد.  این در حالى است كه میرمخدوم شریفى در قرن دهم، توجه مردم كاشان را به آرامگاه منسوب به ابو لؤلؤ از نشانه‌هاى تشیع آنان دانسته است. 4. گفته شده در شهرستان تربت حیدریه هم قبرى منسوب به ابو لؤلؤ وجود داشته است. اعتصام الملك، كه در سال  1255 ش از این شهر دیدن كرده است، در سفرنامۀ خود مى‌نویسد: «از آنجا (بقعۀ قطب الدین حیدر) رفتم به یك بقعۀ كوچكى كه قبرى از گچ در میان آن بود، گفتند: قبر ابا لؤلؤ است؛ فاتحه خواندم.» این موضوع مؤید خوبى است بر اینكه در مناطق گوناگون، براى بزرگداشت برخى اشخاص، بناى یادبودى مى‌ساختند و آن را زیارت مى‌كردند، بخصوص كه در برخى دوره‌ها، جشن عید «بقر» در برخى شهرها از اهمیت خاصى برخوردار بوده و احتمالا این بناهاى یادبود مركز مناسبى براى این تجمّع و پایكوبى بوده است. باتوجه به پیشینۀ قوى تشیع در كاشان و به دلیل آنكه فیروز در یك گزارش تاریخى نادر، اهل فین دانسته شده، بناى یادبود فیروز در این شهر، جایگاه ویژه‌اى پیدا كرده است. ابولولو قاتل خلیفه دوم بسیاری از مردم ابولولو قاتل خلیفه دوم را از محبین خاص و دوستداران امیرالمومنین علیه السلام می دانند. در حالی که ابولؤلؤ، قاتل خلیفه دوّم، نه از شیعیان امام علی علیه السلام بوده و نه ارتباطی با ایشان داشته است.1 حتی معجزه و داستان انتقال وی به کاشان توسط حضرت نیز، یک داستان عوامانه و ساختگی بیش نیست و طبق مستندات تاریخی، سخت‌گیری و دریافت مالیات زیاد از وی، عامل اصلی این قتل بوده است، طبق بعضی گزارش‌ها نیز حس انتقام از اسارت و احساس شكست ایرانیان در وی باعث وقوع چنین عملی گشته. حتی جالب است بدانید محلى كه امروزه در جادۀ فین كاشان به‌ عنوان «آرامگاه ابولؤلؤ» معروف است، ارتباطى به او ندارد و به نظر مى‌رسد این محل از قرن هشتم هجرى به بعد و با عنایت به سابقۀ تشیع مردم كاشان ایجاد شده و به قاتل خلیفه دوم نسبت داده شده است.2
هدایت شده از محمد حسین
دیگر ⬇️⬇️ فیروز یا ابولؤلؤ (که قتل عمر خلیفه دوم را به او نسبت می‌دهند) شخصیت مبهمی در تاریخ است: دین وی را برخی از منابع تاریخی، زرتشتی دانسته‌اند،[1] و برخی دیگر او را مسیحی می‌دانند.[2] درباره انگیزه قتل عمر؛ اغلب منابع گفته‌اند: مغیرة بن شعبه در نامه‌ای از عمر خواست که ابولؤلؤ را به کوفه بفرستد تا از توانایی‌هایش همچون آهنگری و درودگری و نقاشی استفاده کنند، عمر با این درخواست موافقت کرد؛ پس از چندی ابولؤلؤ از میزان بالای مبلغی که مغیره از وی دریافت می‌کرد(روزی دو درهم یا ماهی سه درهم) به عمر شکایت کرد اما عمر شکایتش را مردود دانست و کار آن دو به مشاجره انجامید. اندکی بعد ابولؤلؤ با خنجری به عمر ضربه زد که منتهی به قتل وی شد.[3] برخی از مورّخان درباره سرگذشت و پایان زندگی ابولؤلؤ گفته اند که او به جهت قتل عمر دستگیر و کشته شد،[4] و برخی نیز گفته‌اند عبید الله فرزند عمر، به تلافی قتل پدر ابولؤلؤ به همراه دختر او و دو ایرانی دیگر به نام‌های هُرمُزان و جُفَینه را کشت.[5]اطلاعات دقیقی پیرامون سرنوشت پیکرش موجود نیست. برخی از مورّخان متأخّر گفته‌اند: «ابولؤلؤ فیروز به روایت شیعه از مدینه گریخته به طرف عراق شتافت و در کاشان وفات یافت».[6]‏ به هر حال، مقبره‌ای قدیمی منسوب به وی در کاشان درست شده ‌است که نمی‌توان به آن اعتماد کرد؛ زیرا مورّخانی که چگونگی کشته شدن ابولؤلؤ و خانواده و دوستان وی را نقل کرده‌اند، گفته‌اند که آنها در مدینه کشته شدند[7] و دلایل بسیاری وجود دارد که قبر او در کاشان نیست، از جمله: 1. طولانی بودن فاصله مدینه تا کاشان که موجب تعفّن بدن می‌گردد. 2. موطن اصلی او را نهاوند ذکر کرده‌اند نه کاشان. 3. در منابع تاریخی معتبر و قدیمی شیعی سندی مبنی بر این‌که قبر قاتل عمر در کاشان باشد ذکر نشده است.[8]همچنین می‌توان گفت: ایرانیان قدیم در کاشان بنای یاد بودی برای ابو لؤلؤ ساخته بودند، نه این‌که قبرش در آنجا باشد و در زمان‌های بعد به اشتباه قبر ابو لؤلؤ معروف شد. همان‌طور که بنا و مزار یادبود امام على بن ابی‌طالب(ع) در هرات، طفلان مسلم در مزدوران سرخس و ایوان ابو مسلم در طوس ساخته شد.‏ [9] لینک کوتاه : https://noo.rs/3SqO0 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام چت بات یک بات مکالمه است که به ‌عنوان یک نمونه اولیه در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد و به دلیل پاسخ‌های دقیق و واضح خود به پرسش‌های کاربران در بسیاری از حوزه‌ها، به سرعت توانست توجه‌ها را به خود جلب کند و در ماه‌های اخیر استفاده از این فناوری به دلیل ظرفیت آن در ترکیب و تفسیر زبان طبیعی مشابه انسان، محبوبیت پیدا کرده‌ است. این فناوری که در آغاز راه قرار دارد در همین مدت محدود توانسته دستاوردهای چشم‌گیری را به نمایش بگذارد. استفاده از این فناوری برای یافتن پاسخ پرسش‌های دینی می‌تواند دستیار پژوهشی خوبی برای دانشجویان مطالعات اسلامی به شمار آید. به عنوان نمونه چندی پیش یکی از پژوهشگران قرآنی از ChatGPT خواسته بود آیه‌ای از قرآن را برایش تفسیر کند که نتیجه جالبی در پی داشت. برای اطلاع بیشتر ⬇️⬇️ لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/gJSx3 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام ؟ در جواب بعضیا که میگن مثل زمان قبل از انقلاب الان هم امنیت نداریم و حدود ۲٠ میلیون ایرانی مهاجرت کرده اند چه بگوییم؟
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام ✅ایران مهد آزادی وامنیت است اگر خوب چشم باز کنید وواقع بینانه وبدون تعصب بنگرید.. ⭕️بزرگوار با چه سند ومدرکی اینگونه آمار میدهید؟؟ 👈ایرانیان صاحب یک شخصیت بزرگ در جهان هستند، زیر پای خود را که نگاه می کنم آبادانی و سربلندی و شکوفایی دیده می شود." ✅قبول کنیدهیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران دشمن ندارد؛ چون ایران خواهان عدالت، امنیت، صلح، رشد انسان‌ها است به همین دلیل دشمنان مقابل ما ایستاده اند ◀️مهاجرت در بین مردم همه‌ کشورهای دنیا رایج است؛ حتی در بهترین کشورهای دنیا دلایل بسیاری ممکن است وجود داشته باشد که عمدتا یا به دلیل نارضایتی‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی و... در کشور مبداء بوده و یا شخص تحت تاثیر یک نوع کمال‌گرایی، آینده و زندگی خود را در جای دیگری از جهان می‌بیند. حال می‌تواند به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب و هوا و زیبایی‌های آن کشور باشد، چه برای امور اشتغال و امرار معاش و چه برای تفریح و گذراندن دوران بازنشستگی، مهاجرت کند. 🔻اما برای آنکه رقمی قابل استناد و مشترکی را بررسی کنیم، ما نیز به همان آمارهای رسمی از سازمان‌های سرشماری جهانی یا مربوط به هر کشور استناد می‌کنیم. با استناد به این آمار تعداد ایرانیان مهاجر خارج از کشور چیزی در حدود 4 میلیون نفر است. 👈جمعیت ایرانیان خارج از کشور به صورت واقع گرایانه رقمی بین 4 تا 8 میلیون نفر گزارش شده است. به طور تقریبی، چیزی در حدود 250 میلیون نفر در جهان، مهاجر هستند؛ یعنی در کشوری که در آن متولد شده‌اند، زندگی نمی‌کنند. البته بدست آوردن آمار دقیق تعداد مهاجران سخت و تقریبا غیر ممکن است. به این دلیل که در بسیاری از موارد شاید امکان آمارگیری دقیق وجود ندارد یا اینکه ممکن است بسیاری از مهاجرت‌ها و تغییرات در زمان کوتاه رخ دهند و قابل ثبت نباشند. باید بدانید آنانی که بعد از مهاجرت از ایران پشیمان شده وبرمیگردند ویا خواستار برگشتن هستند نه بخاطر بی امنیتی در ایران بلکه فریب آزادی دروغین غرب وزیاده خواهی و فرار از خودشان است.. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب 🔻 امنیت یکی از زیربناهای اقتصاد است. اگر امنیت نباشد، اقتصاد هم شکوفا نمی شود. 👈 حالا حکومتی که توانسته امنیت را تأمین کند، نیمی از راه را آمده و باید آن را تقویت و حمایت کرد تا نیمه دیگر راه را هم برود، نه اینکه بگوییم این دست آورد امنیتی هیچ ثمره ای ندارد. 2️⃣ از آنجا که ما دست کم از پایان جنگ تاکنون طعم ناامنی را نچشیده ایم، اهمیت آن را درک نمی کنیم. تا بحال ترس از آوار شدن خانه بر سرمان را نداشته ایم که دیگر گرسنگی و تشنگی را فراموش کنیم... 3️⃣ اینکه بگوییم جمهوری اسلامی هیچ پیشرفتی در اقتصاد و فقرزدایی نداشته، درست و منصفانه نیست. ➕قبل از انقلاب ما با فروش 5 میلیون بشکه نفت در روز(پنج برابر امروز) و جمعیت 35 میلیونی کشور و بدون هیچ تحریمی، با نرخ تورم 25 درصدی، رشد اقتصادی منفی 3.7 درصدی و نرخ بیکاری 10 درصدی و مواجه بودیم. 🔸https://b2n.ir/x18844 🔸https://b2n.ir/x49020 ➕ اما امروز، با دو برابر شدن جمعیت و کاهش 5 برابری فروش نفت و تحت شدیدترین تحریمهای اقتصادی و در شرایطی که کشورهای اروپایی و آمریکا با بحران اقتصادی مواجه هستند، رشد اقتصادی مثبت 3/7 درصدی و نرخ بیکاری 8/9 درصدی داریم. 🔸http://fna.ir/1rt8zr 🔸http://fna.ir/1r93h1 ➕ پس از انقلاب اسلامی، آمار فقر در ایران همواره سیر نزولی داشته است/ یعنی فقر در کشور بوده اما همیشه کمتر شده: 🔸https://data.worldbank.org/indicator/SI.POV.DDAY?locations=IR ➕ شاخص جینی(توزیع ثروت) نیز روند نزولی داشته است/یعنی فاصله طبقاتی بوده اما کمتر شده: 🔸https://data.worldbank.org/indicator/SI.POV.GINI?locations=IR ➕ امید به زندگی نیز افزایش داشته: 🔸https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.LE00.IN?locations=IR ✅ بنابراین، تأثیر امنیت در اقتصاد نیز روز به روز در حال نمایان شدن است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨شروین حاجی پور مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد شد! ‌😡‌همچنان مرده شور این وفاق ملی را ببرد. ⚠️خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج
هدایت شده از My Hero
سلام و احترام چنین خبری بیشتر شبیه به یک طنز است و یا به تمسخر گرفتن انتصابها در دولت چهاردهم از نظر برخی ❌❌ چنین خبری حقیقت ندارد چرا که روابط عمومی وزارت ارشاد اسلامی بصورت شورای مرکزی که متشکل از چندین نفر رجال آگاه در مسائل فرهنگی ،هنری ،مطبوعاتی ،اجتماعی و غیره می باشد تشکیل می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# سوال سلام و ادب و دعای خیر بدعت ها و تحریفاتی که خلفاء صدر اسلام در دین ‌ایجاد کردن؛ آیا تا الان بعد از گذشت قرن ها؛ در دین هست؟ ممنون از لطف تون .. ما اطلاعی نداریم ؛ بدعت ها رو بگید
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب ⬇️🔻 ✅🌴بر اساس دیدگاه شیعی، در زمان خلفای اول و دوم، بدعت‌های زیادی شکل گرفت. سوالی که ممکن است در پی این دیدگاه در اذهان ایجاد شود این است که اگر در زمان دو خلیفه اول و دوم، بدعت‌هایی در آیین محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) شکل گرفته بود، چرا علی (علیه‌السّلام) در زمان حکومتش بخشنامه‌ای جهت از بین بردن بدعت‌های خلفا صادر نکرد؟ 🔸در پاسخ به این سوال باید گفت که علی (علیه‌السّلام) در حد توان خود برای مبارزه با بدعت‌ کوشید و این عمل را دقیقاً بر اساس روشی منطقی و عقلایی انجام داد. او این کار را در چند مرحله و با سنجیدن اوضاع صورت داد. همگان می‌دانند که علی (علیه‌السلام) حتی پیش از خلافتش نیز با بدعت‌های خلفا مخالفت می‌کرد و تنها کتاب خدا و سنت رسول خدا را به عنوان مرجع معرفی می‌نمود و سیره شیخین را مشروع نمی‌دانست. بستن دست‏ها در نماز چون هیچ دلیل معتبری ندارد، بدعت است و با حقیقت تسلیم در برابر خدا منافات دارد؛ بخارى و مسلم هرکدام یک روایت برای آن آورده اند که هر دو مرسل هستند و دلالت بر آن هم ندارند. مذاهب اهل سنت در این حکم اختلاف دارند و روایات اهل بیت هم از این عمل نهی کرده است. اگر این عمل در زمان پیامبر(ص) مرسوم بود باید در آن اختلاف نمی بود. ⬅️ یکی از بدعت‌های ایشان، تغییر اذان است که به دستور او عبارت «الصلاةُ خیرٌ من النوم» وارد اذان صبح شد و بدین‌گونه آن‌را تشریع کرد، در حالی‌که اندیشمندان تاریخ و حدیث اهل‌سنت نیز می‌دانند که این فراز نه تنها در زمان پیامبر(ص)، بلکه در زمان ابوبکر نیز به عنوان بخشی از اذان نبود. از مالک بن انس نقل است: «مؤذّن نزد عمر بن خطاب آمد تا او را براى نماز صدا کند، دید او خوابیده است، پس گفت: "الصلاة خیر من النوم" عمر هم دستور داد مؤذن، این جمله را در اذان صبح قرار دهد».[ 🔹یکسری بدعت‌ها هستند که در زندگی روزمره ما به صورت واضح خود را نشان نمی‌دهد، اما تاثیرات آن در جهان اسلام دامن‌گیر همه مسلمانان شده است. بسیاری از انحرافات اعتقادی که امروز وجود دارد، چندان هم محسوس نیست و نیاز به تدقیق بیشتری دارد. بر اساس این بدعت‌ها، در جوامع غیر شیعی، فرقه‌های تکفیری ایجاد شده که به راحتی یک مسلمان دیگر را کافر می‌دانند و به همین مقدار هم اکتفا نمی‌کنند، بلکه جان و مال و ناموس او را بر خود مباح می‌پندارد؛ یعنی جامعه شیعی ما هم از این آسیب‌های اعتقادی متأثر می‌شود. 🔻نمونه بارز تاثیرات این گونه بدعت ها که در جامعه امروز جهان اسلام بسیار محسوس بوده و باعث مشکلات بسیاری در جامعه امروز شده است را می‌توان در بدعتی که خلیفه دوم بنا نهاد جستجو کرد؛ وی ازدواج موقت را از روی بدعت حرام کرد. بدعت وی هر چند در زمان خودش مورد اقبال مردم قرار نگرفت و صحابی رسول خدا سال‌های سال به این سنت رسول خدا صلی الله و علیه و آله عمل می‌کردند، ولی در قرن‌های بعد متعصبین نسبت به غاصب دوم به این بدعت عمل کردند و ازدواج موقت عملاً به صورت حرام قطعی درآمد. 🔸این سم مهلک با کمال تاسف به جامعه شیعه نیز سرایت کرد و عملاً این دستور الهی تعطیل شد. در زمان حاضر که ضرورت این مسئله در جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود و در شرایطی که سن ازدواج در دخترها و پسرها بسیار بالا رفته و فیلم‌ها و سایت‌های موهن و ضد اخلاقی با هدف تحریک جنسی جوانان برای نابود کردن جامعه بیش از بیش شده است، نیاز به ازدواج موقت یک ضرورت بسیار مهم در جامعه امروز می‌باشد، اما بدعت حرمت این عمل مقدس همچنان بت بزرگی سایه شوم خویش را بر جامعه ما انداخته است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️⛔️ سهم مدارس و دهک‌های مختلف از رتبه‌‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور: 🔹دهک اول، دوم و سوم (کم‌برخوردار): ۲ درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد 🔹دهک اول (ضعیف‌ترین): ۲ دهم درصد 🔹دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد 🔹مدارس دولتی: ۲.۳ درصد 🔹مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی: 🔹دهک اول: ۱.۳ درصد 🔹دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد در برق شریف: 🔹دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد 🔹دهک دهم: ۶۰ درصد در رشته روانشناسی 🔹دهک محروم: ۲.۹ درصد 🔹دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد واقعیت های عینی جامعه این است ولی قراره نبینیم و بگوییم نه بابا پول چیه. تو فقط بچه بیار خدا خودش ردیف میکنه. ولی هیچوقت جواب نمیدهند که چرا برای قبلی ها این فرمول جواب نداد و بخاطر مشکلات اقتصادی از همه چیز حتی تحصیل در رشته ی خوب محروم شدند. ما اینجا زندگی میکنیم و باید طبق این آمارها حرف زد نه با رویاهایی که سالهاست محقق نمیشود.|شیخ فرهاد ایا این آمار درسته ؟
سلام و ادب. ⬇️ معمولا رتبه های اول تا سوم رشته های مختلف را فرزندان روستاهایی کسب میکنند که هیچ کلاس کمک آموزشی نرفتند. اما، تا حدودی آمار بالا درست است در یک نگاه؛ اینکه تجارت را در مراکز آموزشی برداریم که این امر فقط با مطالبه ی همگانی امکان پذیرهست. ⬅️ چون مراکز امداد آموزشی و تحصیلی در حال رسوخ به بدنه اقتصاد خانواده و اجتماع هستند و اگر منع نشوند ما در آینده با سواد تحصیلکرده نداریم الا فقط مدرک. از سوی دیگر برخی مدارس در مقطع های گوناگون عنوان هایی را برای خود انتخاب کرده اند که فقط هزینه های تحصیل را بالا میبرد و این هم فقط با مطالبه ی جدی همگانی رفع میشود‌. وگرنه در آینده ملت ما مانند افغانستان فقط کسانی را با مدرک تحصیلی وارد جامعه میکند که از اقشار مرفه باشند. مطالبه همگانی... ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
...📣📣📣📣 🔸 این روزها که شاهد انتشار مطالب متعدد بر علیه اتباع افغانستان در فضای مجازی هستیم؛ اطلاعیه‌هایی به نقل از: وزارت کشور، دادستانی، وزارت اطلاعات، برخی اصناف و.... مبنی بر عدم ارائه‌ی خدمات، عدم فروش نان، اخراج کارگران اتباع و.... منتشر می‌شود. 🔹اینگونه اطلاعیه‌ها صحت ندارد. چون علاوه بر این که در منابع معتبر یافت نمی‌شود، متن و محتوای آماتور آن به نحوی است که به سادگی می‌توان تشخیص داد توسط افراد کم‌سواد و غیر متخصص و غیرحرفه‌ای نگاشته شده است. ⬅️ امروزه هر کاربری می‌داند که اولین سطح از ، توجه به اعتبار یا عدم اعتبار منبع خبر است. هر خبر یا اطلاعیه از سوی هر شخص و نهاد را تنها در صورت نشر در منابع معتبر بپذیرید. 🔹 نکته موضع ما در خصوص اتباع مجاز و غیر مجاز بارها اعلام شده است ولذا متن فوق به معنای تایید حضور اتباع غیر مجاز در کشور نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا