eitaa logo
‌ ✒️ باران قلم ✒️
734 دنبال‌کننده
324 عکس
14 ویدیو
1 فایل
✅ با شاعران ✅ با ادیبان ✅ در مسیر نویسندگی 🌺 نَم‌نَم‌هایِ ذهن و دل را نیز اینجا می‌نگاریم تا با نگاهِ زیبای‌تان پیوند بخورد 🌺 مشتاق نظرات و آسمانِ نگاه‌تان هستم: @Aftabehazer
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹قدر نعمت‌ها قال علیه السلام: تُجهَلُ النِّعَمُ ما أقامَت، فإذا وَلَّت عُرِفَتْ. امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: نعمت‌ها تا هستند ناشناخته‌اند و همین که رفتند [قدرشان] شناخته مى‌شوند. 📚بحار الأنوار، ج ۷۵، ص۱۱۵ https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸کبوتر بام گاهی که دل اسیر بازار دنیا می‌شود، به بامی می‌روم تا تنهایی بچینیم و کبوتر ببینم. کبوترها چه زندگی زیبایی دارند؛ بر بام و در آسمان. آن‌ها را چه برانی چه نرانی، راه آسمان را می‌روند تا آزادی را نغمه کنند؛ آزادِ آزاد. به کبوتر نگاه کن؛ ببین که چگونه پَر می‌کشد؛ آسمان را زیباتر می‌کنند، هنگامی که با هم هستند. آدم‌ها باید آزادی و با هم بودن را از کبوتران یاد بگیرند. کم‌تر از کبوتر نباشیم. ✍ علی کردانی https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖋 سرزمین نویسندگی🖋 تا وقتی که آدمی روحیه درون‌گرایی نداشته باشد و تا زمانی که عالَم بیرون را از درون خود کنکاش نکند، نمی‌تواند نویسنده شود؛ حاصل درون‌گرایی، برون‌نویسی است، تا درونت لبریز احساس، لبریز از تعقل و یا لبریز غم نشود، نمی‌توانی بنویسی. ✍ علی کردانی https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9 ✏️ ✏️ ✏️ ✏️ ✏️ ✏️ ✏️ ✏️
💻 سایت خبری تحلیلی صدای حوزه 📒 تأثیر کنشگرانه یا تأثّر منفعلانه؟ ✍️ نویسنده: علی کردانی بخوانید 👈 http://v-o-h.ir/?p=24974 https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9
🔸آبرو حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 🔹 «مَنْ رَوَى عَلَى مُؤْمِنٍ رِوَايَةً يُرِيدُ بِهَا شَيْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوءَتِهِ لِيَسْقُطَ مِنْ أَعْيُنِ النَّاسِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَايَتِهِ إِلَى وَلَايَةِ الشَّيْطَانِ فَلَا يَقْبَلُهُ الشَّيْطَانُ» 🔸هر كه علیه مؤمنی سخنی بگويد و قصدش عيب‌جویی از او و ريختن آبرويش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از ولایت خود خارج مى‌کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى‌دهد؛ ولى شیطان هم او را نمى‌پذیرد! 📚 كافى، ج2، ص 358، ح1 https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9
🔸خطای ذهن آدمیان همیشه فکر می‌کنند خودشان درست می‌گویند؛ آنان جهان را در نسبت با خود می‌سنجند، از این رو به خطا می‌روند. گاهی بایستی از دریچه دیگری به جهان نگاه کرد تا بتوان آموخت. ✍ علی کردانی https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚽️ رشد فرهنگی با فوتبال فوتبال رشته‌ای است که دنبال‌کنندگان آن بیش از سایر رشته‌هاست و تنها ورزشی است که در ساده‌ترین قالب ممکن می‌توان به آن پرداخت، حتی با دو سنگ و یک توپ ساده. این ورزش، محبوب دل آقا و خانم، پیر و جوان و بزرگ و کوچک است؛ طرفداران آن سر از پا نمی‌شناسند و برای دیدن بازی تیم محبوبشان هر جا که باشند خودشان را می‌رسانند. چنین گوی و میدانی با چنین میزانی از علاقه‌مندی ما را به تفکر و تحلیل میدان سبز می‌کشاند؛ تحلیلی که در دل آن رشد فرهنگی و اجتماعی نتیجه دهد. بازی‌کنان، مربیان و برپاکنندگان اگر به این باور برسند که از ورزش به ویژه فوتبال می‌توان به انتشار الگوهای اخلاقی و فرهنگی رسید، نگاه منفعت‌طلبانه و خودپسندانه باید رخت ببندد. ظرفیت الگوسازی و الگو‌دهی در مستطیل سبز بیش از آنی است که فکرش را بکنیم؛ چنان‌چه مسئولان برگزارکننده بدانند که در هنگام برگزاری یک مسابقه ۹۰ دقیقه‌ای، نوجوانان و جوانان چه به صورت خودآگاه و ناخودآگاه الگویاب هستند. اگر آماری از میزان الگو‌پذیری داشته باشیم و در کنارش دوست‌دار فرهنگ و دلسوز جامعه باشیم، برنامه‌ریزی ما جان می‌گیرد؛ برای نمونه؛ وقتی مدل موی یک بازی‌کن هم از نظر ببیندگان دور نمی‌ماند و الگوی دیداری در حقیقت به الگوی عملی گره می‌خورد، می‌توان به عمق مسأله پی برد؛ دغدغه‌مندان و برنامه‌دهندگان فرهنگی و تربیتی نباید مستطیل سبز را فراموش کنند؛ منظور از مستطیل سبز ۹۰ دقیقه به علاوه هزاران دقیقه است، چرا که دنبال‌کنندگان فوتبالی فقط به تک مسابقه توجه نمی‌کنند بلکه در مواردی زندگی اقتصادی و رفتاری بازی‌کن را پی‌گیری و خود را به آن نزدیک خواهند کرد. در صورتی که نوجوان ما نتواند از الگوی حقیقی و صحنه دیداری، تطبیقی صحیح دریافت کند، دچار سردرگمی خواهد شد؛ مخاطبان اگر نتوانند برداشت و تحلیلی صحیح از میدان فوتبالی داشته باشند، میدان زندگی‌شان را می‌بازند. این‌جاست که برپاکنندگان این رشته جذاب باید تلاش کنند تا سکانس‌های اخلاق‌مدارانه و عزت‌مندانه بیش از پیش رقم بخورد؛ بیننده و تماشاگری که در یک مسابقه فوتبالی چندین بار سکانس بلند کردن بازی‌کن روی زمین افتاده و بیرون انداختن توپ برای رسیدگی به همان بازی‌کن را ببیند، به صورت ناخودآگاه هم که شده، گزاره اخلاقی «چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار» و گزاره اخلاقی «از خودگذشتگی» در ذهن او نقش می‌بندد و چنین گزاره‌ای می‌تواند در تثبیت رویکردهای اجتماعی موثر باشد. 🔗تطبیق‌سازی مفاهیم دیگر فرهنگی؛ ۱: دلجویی از حریفی که در بازی فینال شکست خورده است = اهمیت دادن و رسیدگی به غم انسان‌ها ۲: در بازی جوانمردانه، توپ به اشتباه وارد دروازه حریف می‌شود و سپس به خودت گل می‌زنی = صداقت رفتاری ۳: عدم ناراحتی از تعویض = مهم بودن جمع نه خود ۴: تا دقیقه آخر به دنبال گل زدن = تلاش برای هدف ۵: دفاع از تک گل = حفظ داشته‌ها ۶: پاس‌کاری فراوان = تقدم کار جمعی بر فردی بنابراین می‌توان پیام‌های فرهنگی و اجتماعی را از فوتبال استخراج کرد و رفته‌رفته آن مفاهیم فرهنگی را تشریح و تبیین کرد. البته می‌توان از فرهنگ ملت‌ها پا فراتر گذاشت و به توسعه فرهنگ دینی از طریق فوتبال اندیشید، که البته پیش‌نیاز چنین ترویج مهمی آن است که ارزشِ ارزش‌ها و باورهای دینی در دل بازی‌کنان، مربیان و به ویژه برگزارکنندگان نهادینه شده باشد. ✍ علی کردانی https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9