eitaa logo
آرمانِ روح‌الله 🇮🇷
111 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
11 فایل
رسالت این کانال #جهاد_تبیین است #برای_آرمان های انقلاب اسلامی، #آرمان_سیدروح_الله.🇮🇷 ارتباط: @BarayeArman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | مباهله؛ مظهر اقتدارِ ایمانی 🌸 ریحانه؛ بخش زن و خانواده رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت ، نماهنگ "مباهله؛ مظهر اقتدار ایمانی" را بر اساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر میکند. ❤️ @Khamenei_Reyhaneh
4_5981237744934848971.mp3
5.64M
قال مَـولانَا الــرِّضا و رَويٰ اِبنُ الشَــبيب إِنَّ جَـديَ الـحُسيــن ماتَ عَطشاناً غَريب تَــرَكُــوهُ فِي الْـــعَرا عارياً جِسم السليب إِنَّ جَـديَ الـحُسيــن ماتَ عَطشاناً غَريب قال مولانا الرضا فی مصاب کربلا ان یوم الحسین اسبل دموعنا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱. این عاقبت شوم از یک جهت بسیار ترسناک و نگران کننده است. کسی که روزی در نشریه صبح آنگونه می نوشت، الان می گوید: حضرت مهسا! شهید مهسا! استمداد از روح مهسا ! زیارتکه رندان جهان! از آثار سوء گناه خیلی باید ترسید. واقعا اثر برخی گناهان بر سوء عاقبت، عجیب و رعب آور است. خداوندا به تو پناه می بریم از چنین عاقبتی 🤲 ۲. از جهتی دیگر اتفاق خوبی است. نه بخاطر سقوط او که سقوط هر انسان ضایعه است و دردناک، بخاطر افتادن نقاب از چهره. چقدر باید خون دل خورده میشد تا او رسوا شود و کیدش بر جوانان تاثیر نکند. شکر خدا خودش زحمتش را کشید. هرچند بعد از نوشتن کتاب " عصر حیرت"، اهل فن آشکارا پایان کار نصیری را پیش بینی می کردند، ولی نشان دادن این انحراف و مانع شدن از تاثیرات سوء آنها بر افراد هزینه بر بود. وی در آن کتاب مدعی شد که در عصر غیبت باید از احکام اجتماعی دین تا زمان ظهور عقب نشینی کنیم! هر چه نقاب منافق بیشتر بیافتد، شکر بیشتر لازم میشود. ۳. که خونخواه امام حسین سلام الله علیه بود و در عین الورده با یزیدیان تا مرز شهادت جنگیده بود، سر کینه ولجبازی با مختار در آغوش شمر رفت و دوشادوش او جنگید تا به زعم خود، حال مختار را بگیرد! خدایا به تو پناه می بریم از رفاعه درونمان @baraye_arman
مرحوم آیت الله مرعشی نحفی: وقتی که از خانه خارج می‌شوم، خدا را به حق ۱۲۴ هزار پیامبرش قسم می‌دهم که با ایمان به خانه برگردم. چرا که در روایت آمده است که چه بسا مرد با ایمان از خانه خارج می‌شود ولی بی‌ ایمان بر‌می‌گردد. @baraye_arman
اینکه چنین شخصی با چنین افکاری از جبهه انقلاب به جبهه غربگرایان و اپوزیسیون نقل مکان کرده، از الطاف الهی و هدیه ای به جبهه انقلاب است. وجودش در جبهه انقلاب ثلمه بود و الان وجودش برای طاغوت اعظم و غربگرایان ثلمه شد و مشخص نیست طاغوت اعظم و غربگرایان تا چه زمانی او را تحمل خواهند کرد! @baraye_arman
آفرین وقتی مسئولان روسیه از ایران می خواهند درباره جزایرش مذاکره کند، مسئولان ایران هم از روسیه بخواهند در مورد جزایر مورد اختلاف با ژاپن و... مذاکره کند. هنوز بهترین شیوه تهدیدزدایی در محیط بین المللی، "ول کن تا ول کنم" است، در سطح متناظر با اقدام طرف مقابل (اگر صرفا حرف بوده، شما هم با حرف، اگر با عملی همراه بوده...) @baraye_arman
گریه شیعه از سر افسردگی، غصه، یاس و شکست نیست. گریه محبت است و احیاگری و اعتراض بر ظلم است. اشک اوج حالت انسانی برای ابراز محبت است. جوان و نوجوان عزیز به دروغ به شما می گویند دین گریه و ماتم. این اشک سازنده و بهجت آور است. فقط هم یک راه دارد: تجربه کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴 بو قرا علم یاتاردی اگر الماسیدی زینب سسمیز هاراچاتاردی اگر اولماسیدی زینب قولی باغلی گتی شامه اسرانی اتدی ازاد شهدا قانی باتاردی اگر اولماسیدی زینب 🏴🏴🏴🏴🏴 آنکه با عشق حسینی گشته همدم زینب است آنکه بر سّر شهادت بوده مَحرم زینب است آنکه شور افکنده با شور حسینی بر جهان از ازل خو کرده با صد محنت و غم زینب است آنکه نامش زین اَب خوانده رسول کردگار چون نگویم من صفای اسم اعظم زینب است آنکه بر خوانَد حدیث اُمّ ایمن بر امام من به جرأت گویم آن زن هم حسین هم زینب است آنکه کاخ ظلم و استبداد را با یک خطاب کند و افکند از پی و بن ریخت بر هم زینب است دامن شیر خدا بین، شیر زن میپرورد در شهامت برتر از سارا و مریم زینب است آنکه اندر مجلس گردنکشان قد کرد عَلم چون حسین بر دشمنان یکدم نشد خم زینب است با برادر درد دل میکرد این سان تا سحر آنکه ریزد از فراقت اشک ماتم زینب است وصف زینب را ز من مشنو بیا در کربلا خود بین چون حامی ناموس عالم زینب است ملجأ اهل حرم تا ظهر اگر عباس بود شب نگهبان در کنار نهر علقم زینب است پرچمت گر سرنگون شد من نگه میدارمش غم مخور بعد از تو پشتیبان پرچم زینب است منزوی هرگز مزن بیهوده لافِ عاشقی این حسین تنها یک عاشق دارد آن هم زینب است @Baraye_Arman
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
🌓 مرد بوقلمونی و هزار چهره در تاریخ اسلام 👈 به بهانه استقبال از ماه محرم و قصه آقای مهدی نصیری؛ محمود امجد و... 🔹یادداشت روز 🔸برخی انسان ها در تاریخ گذشته و معاصر چقدر عجیب متلون و رنگارنگ می شوند؛ نمونه معروف در این باره شخصی هست به نام شبث بن ربعی که رنگ ها و فراز و فرودهای عجیبی از زندگی او در تاریخ به ثبت رسیده است:🔻 ۱. او مسلمان شد، اما هنگامى كه سجاح در ميان قبيله بنى تميم ادعاى پيامبرى كرد؛ شبث در زمره پیروان سجاح درآمد و موذن او‌ شد. ۲. چون كار سجاح به رسوائى كشيد، دوباره روی به اسلام آورد. ۳. او علی رغم اینکه خود را پیرو خلیفه سوم معرفی میکرد. گفته می شود؛ در قتل عثمان دست داشت. ۴. پس از به خلافت رسیدن على(ع) به او پیوست. ۵.در واقعه جمل به مخالفت با امیرمؤمنان ع برخاست و در کنار ابوموسی اشعری، مردم کوفه را از یاری حضرت برحذر می‌داشت. ۶. در جنگ صفین، در کنار یاران امام علی ع قرار گرفت. ۷. چندی بعد جزء خوارج شد و بر ضد علی (ع) شمشیر برافراشت. ۸. چندی نگذشت که با سخنان امام از خارجى بودن توبه كرد و كناره گرفت و فرماندهی قسمتی از سپاه امام را در جنگ نهروان به دست گرفت. ۹. پس از شهادت علی ع و واگذاری خلافت به معاویه شبث نیز از یاران و مریدان معاویه گردید. ۱۰. پس از مرگ معاویه با جریان شیعی کوفه همراه شد و به همراهی جمعی از  مردم؛ جزء دعوت کنندگان امام حسین ع به کوفه بود و با مسلم بن عقیل نیز بیعت کرد. ۱۲.در روز عاشورا فرماندهی نیروهای پیاده سپاه عمر بن سعد را عهده دار بود؛ که امام به او داستان دعوتش به کوفه را یاداوری کرد: "مگر شما برایم ننوشته بودید: میوه‌ها رسیده، باغ‌ها سرسبز شده و نهرها لبریز گردیده، [اگر بیایی] بر سپاهی که برایت آماده شده، وارد خواهی شد، بیا؟!" ۱۳. پس از مرگ یزید، شبث به عبدالله بن زبیر پیوست و با مختار اعلام دشمنی کرد و به مقابله با  او پرداخت و در تحریک مصعب بن زبیر و قتل مختار نقش داشت. ۱۴. و در آخر شبث با عبدالملک بن مروان همراه گردید و زمینه سقوط زبیریان را فراهم کرد. 🔺و در نهایت شبث بن ربعی در حدود سال ۷۰ هجرى قمری با چنین پرونده عجیب و غریبی درگذشت. ⛔️ واقعا چرا برخی از آدما این همه متلون و متغیر میشن؛ یعنی دنیا ارزش این همه معامله گری را داره؟! البته شبث های زمان ما هم کم نیستن؛ اونایی که هیچ وقت نمیفهمی در کدام مسیرن؛ راهنمای راست میزنن اما چپ می‌پیچن و بالعکس، بخصوص در این روزهای خاص و فتنه انگیز که برخی می‌خواهند به هر نحوی شده گذشته انقلابی خویش را منکر شوند و وسط لحاف بنشینند و تم روشنفکری بگیرند؛ پس خدایا در این آشفته بازار سیاسی؛ اجتماعی به ما دلی آرام و قلبی مطمئن کرامت فرما. ✍مسلم محمدی 🌍پایگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/joinchat/2013790376Cc0f9186832
سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: 🔴 ضربه‌ای که ولنگاری مجازی به مردم ما زد بسیار بالاتر از ضربه‌ای است که صدام به مردم ما زد؛ جهنمی سوزان در انتظار مسئولانی است که دست دشمن را در فضای مجاز باز گذاشتند. snn.ir/004Ybm ✍️ هر کس به هر اندازه که با زبانش، قلمش، تصمیماتش، با ترک فعل هایش، حتی با جُک هایش مانع قانونمندی قتلگاه فضای مجازی (به تعبیر رهبر انقلاب) شده است، به همان اندازه در جنایات و خون های ریخته شده (مانند خون شهید آیت الله سلیمانی) در قتلگاه فضای مجازی شریک است.
🔹دعای سیّدالشهداء و امیرالمؤمنین علیهما السلام برای زوار و گریه کنندگان سیدالشهدا علیه السلام حضرت امام صادق علیه السلام: 🔸إِنَّ الْحُسَیْنَ -علیه‌السلام- مَعَ أَبِیهِ وَ أُمِّهِ وَ أَخِیهِ فِی مَنْزِلِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ مَعَهُ یُرْزَقُونَ وَ یُحْبَرُونَ وَ إِنَّهُ لَعَنْ یَمِینِ الْعَرْشِ مُتَعَلِّقٌ بِهِ یَقُولُ: یَا رَبِّ أَنْجِزْ لِی مَا وَعَدْتَنِی وَ إِنَّهُ لَیَنْظُرُ إِلَى زُوَّارِهِ وَ إِنَّهُ أَعْرَفُ بِهِمْ وَ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ وَ مَا فِی رِحَالِهِمْ مِنْ أَحَدِهِمْ بِوُلْدِهِ وَ إِنَّهُ لَیَنْظُرُ إِلَى مَنْ یَبْکِیهِ فَیَسْتَغْفِرُ لَهُ وَ یَسْأَلُ أَبَاهُ الِاسْتِغْفَارَ لَهُ وَ یَقُولُ أَیُّهَا الْبَاکِی لَوْ عَلِمْتَ مَا أَعَدَّ اللَّهُ لَکَ لَفَرِحْتَ أَکْثَرَ مِمَّا حَزِنْتَ وَ إِنَّهُ لَیَسْتَغْفِرُ لَهُ مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ خَطِیئَهٍ». ▪️ حضرت حسین (ع) با پدر و مادر و برادر بزرگوارشان در منزل رسول خدا (ص) بوده و جملگى با آن حضرت از روزى خدا بهره‌مند مى‌شوند و حضرتش بر سمت راست عرش چنگ زده و به درگاه الهى عرض مى‌کند: «یا ربّ أنجز لی ما وعدتنى (آنچه را به من وعده دادى روانما)» و آن حضرت به زوار خود نگریسته و به آن‌ها و به اسماء ایشان و اسماء پدرانشان و آنچه در خورجین و بارشان است، آگاه‌تر از خود زوار به فرزندانشان است و نیز آن جناب به گریه‌کننده‌گانش نظر فرموده و براى آن‌ها طلب آمرزش نموده و از پدر بزرگوارشان درخواست استغفار براى ایشان مى‌کنند و خطاب به کسانى که برایشان گریه مى‌کنند، مى‌فرمایند: اى کسى که گریه مى‌کنى اگر بدانى خداوند چه [پاداشی] برایت آماده نموده، مسلما سرور و شادى تو بیشتر از حزن و اندوهت مى‌گردد و قطعا خدای تعالی تمام گناهان و لغزش‌های تو را به‌واسطه این اشکى که ریخته‌‌اى مى‌‌آمرزد.» 📚«کامل الزیارات» ص ۱۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه جوادی آملی: تنها چیزی که این کشور را حفظ کرد همین یا حسین یا حسین ، کربلا کربلا بود. امنیت ما ، استقلال ما ، آزادی ما مرهون امام حسین علیه السلام است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا دلم از کرده های خویش نادم می شود بیش تر از پیش چشمم گریه‌ لازم می شود ”اشک” بال پر زدن در وادی معراج هاست گریه‌ کن در روضه جبریلِ عوالم می شود شمع باشی یا که پروانه .. ، چه فرقی می کند سوخت هر کس که درونش ”عشق” حاکم می شود این خرابت را بیا و لطف کن بیرون نکن قول خواهد داد که یک روز سالم می شود تا گناهی می کنم ، زهرا وساطت می کند پشت مادر، طفل بازیگوش قایم می شود آه ای ماه هزار و چند ساله .. ، تو بگو سهم ما تا کِی سیاهیّ مداوم می شود هر زمان ”ناحیّه” می خوانم تصور می کنم روح من تا کربلایش با تو عازم می شود گریه تنها در میان روضه ی جدّت ”حسین” اشک هرچه می دهی خرج مراسم می شود لااقل این جسم....😭 نامروّت ها کسی این‌ قدر ظالم می شود؟ آن ردا و آن عبا و آن عمامه بس نبود؟...😭
کلام امام حسین علیه السلام بعد ورود به کربلا 🔰بعد از ورود به کربلا از اولین بیانات حضرت -بنا بر برخی مقاتل- این کلام نورانی است که در این جملات کوتاه حضرت حقیقت بلندی را مطرح می‌فرمایند، فرمودند: ♨️ «النَّاسُ عَبِيدُ الدُّنْيَا وَ الدِّينُ لَعِقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّيَّانُونَ. 🔸مردم بنده دنیایند و دین بر سر زبانشان است (لقلقه زبانشان) است. به دور آن می‌گردند تا زمانی که معایش‌شان فراهم باشد؛ اما زمانی که با بلاء امتحان شوند؛ دینداران کم خواهند بود. ♨️ نکاتی از این بیان نورانی: 1️⃣ 1- کلام حضرت، تبیین واقعیتی از زندگی عموم مردم است یعنی همواره تعداد دیندارانی که در وقت ابتلاء و آزمون الهی، آخرت را بر دنیا ترجیح دهند کم هستند. 2️⃣ 2- لعوق به هر خوراکی که شیرینی داشته باشد (اللَّعُوق: اسم كل شي‏ء يُلْعَق، من حلاوة أو دواء (کتاب العین ج1 ص 166) لَعِقٌ عَلی ألسِنَتِهم یعنی دین در دهانشان شیرین مزه است و خوششان می‌آید مانند آب‌نبات در دهان؛ ولی در عین حال کنایه است از اینکه دین را به زبان قبول دارند. 3️⃣ 3- در فرهنگ تربیتی دینی همواره چه در احادیث و چه در ادعیه به ما یاد داده‌اند که دنیایمان را مزرعه آخرت ببینیم (الدنیا مزرعة الآخرة)، آن را فدای دین و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام کنیم و هموراه این عرض ارادت را داشته باشیم که: «بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي وَ أَهْلِي وَ مَالِي وَ أُسْرَتِي‏» تا این نکته فراموش نشود که دنیا را بر آخرت ترجیح ندهیم. 4️⃣ 4- «فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ»، تمحیص به معنای خالص‌سازی که با آزمون و امتحان اتفاق می‌افتد یکی از سنت‌های الهی است. ▪️قرآن می‌فرماید: خیال نکنید اگر گفتید مؤمن هستیم، تمام است و امتحان نمی‌شوید (أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُون‏- سوره عنکبوت آیه2)؛ ▪️و می‌فرماید: خداوند مؤمنین را تمحیص می‌کند (وَ لِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا - سوره آل عمران آیه 141) ▪️و نیز می‌فرماید: و [اينها] براى اين است كه خداوند، آنچه را در دلهاى شماست، [در عمل‏] بيازمايد؛ و آنچه را در قلبهاى شماست، پاك گرداند (وَ لِيَبْتَلِيَ اللَّهُ ما في‏ صُدُورِكُمْ وَ لِيُمَحِّصَ ما في‏ قُلُوبِكم - سوره آل عمران آیه 154) و این آیه شریفه نکات زیادی در این باره وجود دارد. 🔅 امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از بیعت مردم مدینه به رسول خدا قسم خوردند که غربال خواهید شد: هشيار باشيد كه روزگار آزمايش به همان شكل خود در روز بعثت پيامبر (ص) به شما باز گشته. به خدايى كه او را به حق فرستاد هر آينه همه درهم ريخته مى‏شويد، و هر آينه غربال مى‏گرديد، و همچون محتواى ديگ جوشان درهم و برهم گشته تا آنجا كه ذليل شما گرامى و بالا نشينتان پست شود. (أَلَا وَ إِنَّ بَلِيَّتَكُمْ قَدْ عَادَتْ كَهَيْئَتِهَا يَوْمَ بَعَثَ اللَّهُ نَبِيَّهُ ( صلى الله عليه وآله ) وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلَاكُمْ وَ أَعْلَاكُمْ أَسْفَلَكُمْ... . نهج البلاغه خطبه 16) ✅ همچنین در کتاب کافی از حضرت امام کاظم علیه السلام در روایتی که بسیار قابل تأمل است، آمده است: 🔹«حَدَّثَنِي مُوسَى بْنُ بَكْرٍ الْوَاسِطِيُّ قَالَ قَالَ لِي أَبُو الْحَسَنِ ع لَوْ مَيَّزْتُ شِيعَتِي لَمْ أَجِدْهُمْ إِلَّا وَاصِفَةً وَ لَوِ امْتَحَنْتُهُمْ لَمَا وَجَدْتُهُمْ إِلَّا مُرْتَدِّينَ وَ لَوْ تَمَحَّصْتُهُمْ لَمَا خَلَصَ مِنَ الْأَلْفِ وَاحِدٌ وَ لَوْ غَرْبَلْتُهُمْ غَرْبَلَةً لَمْ يَبْقَ مِنْهُمْ إِلَّا مَا كَانَ لِي إِنَّهُمْ طَالَ مَا اتَّكَوْا عَلَى الْأَرَائِكِ فَقَالُوا نَحْنُ شِيعَةُ عَلِيٍّ إِنَّمَا شِيعَةُ عَلِيٍّ مَنْ صَدَّقَ قَوْلَهُ فِعْلُهُ.» 🔸 موسى بن بكر واسطى گويد: حضرت ابو الحسن عليه السّلام بمن فرمود: اگر من شيعيانم را بررسى كنم جز مردمانى زبان‏آور (و اهل حرف) بيش نيستند، و اگر آزمايششان كنم جز مردمانى از دين برگشته نيستند، و اگر در بوته‏شان گذارم از هزار نفر يكنفر سالم درنيايد، و اگر غربالشان كنم چيزى جز آنچه مخصوص منند در غربال نمانند، اينها دير زمانى است كه بر بالشها تكيه زده و گفته‏اند: ما شيعه على هستيم، در صورتى كه تنها شيعه على آن كسى است كه كردارش گفتارش را تصديق كند (و عملش با حرفش يكى باشد). 📚 کافی، ج8، ص228. رضا لک علی آبادی @baraye_arman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بابایی حالا اومدی حالا که دیگه رقیه افتاده از پا اومدی حالا که بار سفر بستم از این دنیا اومدی عمو عباس رو نیاوردی چرا تنها اومدی
1_1194666096.mp3
2.12M
علامه مصباح : بیعت با حضرت مسلم بیعت با حضرت سید الشهدا بود. بیعت با ولی فقیه با بیعت با حضرت مسلم فرقی نمی کند. ما معتقدیم ولی فقیه در این عصر مانند حضرت مسلم است نسبت به سیدالشهداء و بیعت با ولی فقیه مثل بیعت با سید الشهدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است. کل یوم عاشورا یعنی این...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجمع دانشجویان مسلمان در مقابل سفارت سوئد در تهران به تحصن تبدیل شد. معترضان به هتک حرمت قرآن، اعلام کردند تا اخراج سفیر سوئد از تهران جلوی سفارت تحصن خواهند کرد. قرآن است. هَٰذَا وَهُدًى وَ مَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِينَ (آل عمران ۱۳۸) چگونه به اسم ، بیان را آتش می زنند؟! این که اوج مقابله با بیان و آزادی بیان است. اروپا در دشمنی با آزادی بیان به کجا رسیده که آتش زدن بیان را آزادی بیان میداند! ولی از سوی دیگر هر فعل و قولی در نقد همجنسبازی را مخالفت با آزادی بیان میداند!! این جماعت در دگرگون کردن مفاهیم بینظیر هستند. @baraye_arman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ره): «زنده نگه داشتن عاشورا یک مسئلۀ بسیار مهم سیاسی - عبادی است، عزاداری کردن برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد، یک مسئله سیاسی است، یک مسئله‌‎ای است که در پیشبرد انقلاب اثر بسزا دارد. ما ملت گریۀ سیاسی هستیم، ما ملتی هستیم که با همین اشکها سیل جریان می‌‎دهیم و سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است، خرد می‌‎کنیم». (صحیفۀ امام، جلد 13، صفحه 327) امام خمینی: آنها از همین گریه ها می ترسند. آنها ماهیت این عزاداری را نمی دانند چیست... فیلم کاملتر: mshrgh.ir/639867
🔥امام صادق فرمود به کربلا نروید❗️ 🔻بیشترین تعداد احادیث پیرامون تبیین و تشویق به زیارت حضرت اباعبدالله، از امام صادق ع روایت شده است. 🔻اهتمام امام صادق ع برای تاکید به زیارت کربلا تا جایی بود که ایشان حتی در مورد فاصله زمانی زیارت ها هم اینگونه سفارش فرمودند که شخص دارا باید سالی دو مرتبه و شخص فقیر، سه سال یک مرتبه به زیارت برود. در برخی روایات آن حضرت آمده که اگر سه سال بگذرد و شخص به زیارت حضرت امام حسین علیه السلام نرود، عاق رسول خدا (ص) شده و حرمت او را از بین برده است؛ مگر این که معذور باشد. 🔻اما نکته مهم این است که امام صادق که با تاکیدات فراوان زیارت کربلا را فراگیر نمودند؛ نسبت به رعایت حرمت و آداب بسیار دقیق و حساس بودند و در مواردی برخی افراد را با لحن توبیخی از زیارت نهی فرمودند!! 🔻امام صادق ع به مفضل فرمود: زیارت نکنید امام حسین علیه السلام را بهتر از آن است که (بدون حرمت نگه داشتن) زیارت کنید... مفضل عرضه داشت: پشتم را شکستى! امام فرمود ... به زیارت آن حضرت که می‌روید سفره‌ها (بریانی ها و حلویات ...) با خود برمی‌دارید، درحالیکه باید ژولیده و گردآلود بروید. 🔸پ.ن: مجالس حسینی که گویا بخشی از حرم حسینی است آدابی دارد. طبعا اگر امام معصوم برخی مباحات را متناسب با حرمت زیارت امام حسین نمی دانند به طریق اولی، تظاهر به حرام‌ از جمله ، تبرج و... در مجالس حسینی قطعا موجب ناخشنودی اهلبیت ع که همه وجودشان را فدای استواری احکام الهی کردند خواهد بود. ✍حمیدرضا ابراهیمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️موبد زرتشتیان میگه خانواده زرتشتی در طول محرم و صفر مراسم عروسی و نامزدی نمیگیره! 🔹زرتشتی، مسیحی و یهودی حرمت محرم و مجالس سیدالشهدا را نگه میدارد ولی برخی تلاش میکند بی حرمتی را عادی سازی کند! مغالطه هم میکند و محل حضور گناهکار و محل تظاهر و ارتکاب علنی گناه را یکی میگیرد! مگر کسی گفته مجالس سیدالشهدا جای گناهکار نیست؟! مگر مرحوم رسول ترک در مجلس سیدالشهدا کمترین بی حرمتی کرده بود که به استناد داستان او میگویید هر حرامی در هیات انجام شد کسی چیزی نگوید؟! اتفاقا مجالس حسینی از بهترین فرصتها برای حضور ما گناهکارها برای توبه و پاکی از گناه است. ▪️درب مجالس حسینی به روی اهالی دروغ و غیبت ، دزدان ، شرابخواران ، بی حجابان و در یک کلمه گناهکاران باز است.. اما این مجالس جای دروغ و غیبت و شرابخواری و دزدی و بی حجابی نیست! نه شرابخوار حق دارد با بطری شراب وارد این مجالس شود و نه بی حجاب اجازه دارد بدون رعایت پوشش و حریم شرعی پا به این مجالس بگذارد! ❇️ هیاتها و روضه ها جای گناهکاران است اما مکان گناه نیست! آنها که این روزها برای ورود زنان و دختران بی حجاب به مجالس حسینی گریبان می درند نمی فهمند و یا نمی خواهند بفهمند که این مجالس، جای ترک حرام است و نه مکان ارتکاب آن ! ▪️وقتی زنان معتقد مسیحی و یهودی برای ورود به کلیسا و کنیسه از روسری و..استفاده می کنند چرا باید یک بی حجاب اجازه پیدا کند وارد مجلس عزای سیدالشهدا (ع) شود؟ آیا حرمت و قداست این مجالس از کنیسه و کلیسایِ، یهود و نصاری کمتر است؟ @baraye_arman
909.1K
روایت بسیار جالبی که امشب حاج اقای صدیقی در بیت رهبری خواندند و توضیح مختصری دادند: اهمیت تکالیف و مسئولیت های اجتماعی طبق حدیث قدسی اگر کنیم و در ولایت اولیای الهی باشیم، خدا گناهان فردی ما را عفو میکند. اگر اجتناب از طاغوت نکنیم، خدا سخن از عذاب گفته حتی اگر در امور فردی گناهی نداشته باشیم. قال الباقر علیه السلام: قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً. الکافي (ط - الإسلامیة)، ج 1، ص 376 امام باقر عليه السلام فرمود: خداي تبارك و تعالي فرموده است: هر آينه عذاب ميكنم هر رعيتي را كه در اسلام با پيروي از امام ستمگري كه از جانب خدا نيست دينداري كند، اگر چه آن رعيت نسبت باعمال خود نيكوكار و پرهيزگار باشد و هر آينه در ميگذرم از هر رعيتي كه در اسلام با پيروي از امام عادل از جانب خدا دينداري كند، اگر چه آن رعيت در امور فردی خود، بدكردار باشد. @Baraye_Arman