eitaa logo
آرمانِ روح‌الله 🇮🇷
108 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
11 فایل
رسالت این کانال #جهاد_تبیین است #برای_آرمان های انقلاب اسلامی، #آرمان_سیدروح_الله.🇮🇷 ارتباط: @BarayeArman
مشاهده در ایتا
دانلود
زائر همیشه بعد نجف کربلا رَوَد یعنی اذن دخول است...
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
🌓 داستان علمای اهل سنت و معنای ولایت 👈به بهانه عید بزرگ غدیر خم 🔹یادداشت روز 🔸شریف زاهدی روحانی برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید؛ در بیان خاطرات خود چنین می آورد: « خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود که: «مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آن‌ها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره ی بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر ص به معنای دوست آمده است! 🔸تا اینکه روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم ص در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. 🔸خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم بهت بگم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ات که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام| ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟ با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته ی مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی ع نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» 📘باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص 138 ✳️الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
جذبه‌ی علی‌، «باطن دینیِ جامعه‌ی ایران» را در خیابان‌های شهرها، نمایان کرد. خیابان به «تجلّی‌گاه هویت الهیِ مردم» تبدیل شد. خیابان را برای «مبارزه‌ی مدنی» می‌خواستند اما تمامیّت خیابان، بستر «معاشقه‌ی معنوی» شد. جوشش دینیِ مردم، آلودگی‌های برآمده از محرّمات شرعی و سیاسی را در خویش فرو برد. @baraye_arman
47.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
21 تیر سالروز حمله خونین رضاخان در مسجد گوهرشاد یکایک سر شکست آن روز اما عهد و پیمان نه غم دین بود در اندیشۀ مردم، غم نان نه شبی ظلمانی و تاریک حاکم بود بر تهران به لطف حضرت خورشید اما بر خراسان نه کبوترهای بودیم و صدای تیر پریشان کرد جمع یک‌دل ما را، پشیمان نه سراسر، صحن از فوج کبوترها چنان پر شد که چندین بار خالی شد خشاب آن روز و میدان نه یکی فریاد می‌زد شرمتان باد آی دژخیمان! به سمت ما بیاندازید تیر، اما به ایوان نه یکی فریاد سر می‌داد بر پیکر سری دارم که آن را می‌سپارم دست تیغ و بر گریبان نه برای او که کشتن را صلاح خویش می‌داند تفاوت می‌کند آیا جوان یا پیر؟ چندان نه دیانت بر سیاست چیره شد، آری جهان فهمید است شاه مردم ایران، رضاخان نه! در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴، مردم معترض به سیاست کشف حجاب رضاخان درمسجد گوهرشاد تحصن کردن، به دستور رضاشاه ملعون درهای مسجد بسته شد و تحصن‌کنندگان رو به رگبار بسته شدند! بعد شهدا و زخمی‌ها رو داخل کامیون‌ها ریختند و در گورهای دسته جمعی دفن کردند! شادی روح شهدای گوهرشاد صلواتی هدیه کنیم. اللهم صل علی محمد و آل محمد @baraye_arman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مبارک باد تعالوا نقرا التاریخ و القرآن و نسال کل ذی دین و ذی وجدان بمن قد باهل الهادی (صلی الله علیه و اله) بنی نجران؟ اما وعت الصحابه آیه الرحمان @baraye_arman
مبارک باد روزی مأمون ملعون به علیه السلام گفت: بزرگ‌ترین فضیلتى را که براى است و قرآن بر آن دلالت دارد براى من بگو. حضرت فرمود: فضیلت او در است که در آیه شریفه «فَمَنْ حَاجَّک فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَک مِنَ الْعِلْمِ...» به آن اشاره شده است. رسول‏ خدا، بعد از نماز صبح ۲۴ ذیحجه حسن و حسین علیهماالسلام را فراخواند، آنها دو پسر او بودند و فاطمه علیها السلام را خواند و او در موضع «نساء» است و امیرالمؤمنین را خواند، و به‌حکم خداوند عزوجل او است و چون هیچ‌کس از مردمان بالاتر و برتر از رسول‏ خدا نیست، پس به‌حکم الهى باید هیچ‌کس برتر و بالاتر از نفس رسول خدا نباشد. مأمون گفت: مگر نه این است که خداوند «أَبْنَاءَ» را به‌لفظ جمع آورده و رسول‏ خدا تنها دو پسرش را فراخواند و «نساء» را به‌لفظ جمع آورد، در حالى که رسول‏  خدا فقط دخترش را آورد؛ پس چرا جایز نباشد که آن حضرت از نفْس خودش دعوت بکند نه از دیگرى بنابراین فضلى را که براى امیرالمؤمنین مى‏‌گویى ثابت نیست. امام در پاسخ فرمود: آنچه گفتى صحیح نیست، زیرا داعى باید غیر از خودش را دعوت کند، چنان که آمر باید به غیر خودش دستور بدهد و صحیح نیست که رسول‏ خدا(ص) در حقیقت خودش را دعوت کند چنان که نمى‌‏تواند به حقیقت آمر به نفس خود باشد و هرگاه ثابت شود که رسول‏ خدا در مباهله هیچ‌کس جز امیرالمؤمنین را نخوانده است، ثابت می‌شود که او نفس رسول‏ خدا است که خداوند در کتابش به‌ او نظر داشته و در قرآنش به او حکم کرده است. 🔺الفصول المختاره، ص۳۸ مباهله در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، رسول خدا صلّی الله علیه و آله پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند، با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار خودداری کردند. آیه61 سوره آل‌عمران مشهور به آیه مباهله، در شأن این ماجرا نازل شد؛ خداوند در این آیه می‌فرماید «فَمَنْ حَاجَّک فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَک مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَکمْ وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَکمْ وَ وَ أَنْفُسَکمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکاذِبِینَ» یعنی «هر کس با تو درباره عیسی در مقام مجادله برآید بعد از آنکه به احوال او آگاهی یافتی، بگو: بیایید ما و شما فرزندان و زنان و کسانی را که به‌منزله خودمان هستند بخوانیم، سپس به مباهله برخیزیم (در حق یکدیگر نفرین کنیم) تا دروغگویان (و کافران) را به لعن و عذاب خدا گرفتار کنیم.» مفسران شیعه و سنی این آیه را در شأن پیامبر و اهل‌بیت وحی دانستند. @baraye_arman
علامه جوادی آملی: 🔸 از غریب ترین ایام زندگی ما ایام است. خیلی از ما عالمانه حرف می ‌زنیم و عوامانه فکر می ‌کنیم در نتیجه آن را تقریباً از دست می ‌دهیم در حالی که آن اجزای غیر رکنی را خیلی محترم می‌ شمریم مانند اول ذیحجه که سالروز ازدواج وجود مبارک حضرت امیر با فاطمه زهرا(سلام الله علیهما) است اینها جزء واجبات غیر رکنی است. 🔸 فرمود: ﴿نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَکُمْ﴾؛ یعنی حسن و حسین(سلام الله علیهما) را ما آوردیم و شما هم فرزندانتان را بیاورید، ما دخترانمان شما دخترانتان، ما کسانی هم که ما هستند را می‌آوریم شما هم همچنین؛ این برای آن است که ریشه این خانواده‌ای که داعیه دروغ دارند قطع بشود ﴿ثُمَّ نَبْتَهِل فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللّهِ عَلَی الْکَاذِبِینَ﴾. 🔸 در جریان حسین بن علی (سلام الله علیه) تعبیر «حُسَینٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَین» را همه ما شنیده ‌ایم. گاهی گفته می‌ شود: «حُسَینٌ مِنِّی»، چون نوه حضرت است؛ «أَنَا مِنْ حُسَینٍ»، چون دین حضرت به وسیله قیام حسینی روشن است خیال می‌ کردیم که «أَنَا مِنْ حُسَین» یعنی از این باب. معلوم می ‌شود این تعبیر چون درباره امام حسن(سلام الله علیه) هم آمده است که «حَسَنٌ‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْه‏» و همین تعبیر سالیان متمادی از قبل درباره علی بن ابیطلاب(سلام الله علیه) آمده است که «عَلِی‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِی‏». این «عَلِی‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِی‏» قبل از جریان «حُسَینٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَین» بود. این به چه سندی وجود مبارک حضرت می‌گوید: «عَلِی‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِی‏»؟ برای اینکه خدا در قرآن دارد که ﴿وَ أَنْفُسَنَا وَ أَنْفُسَکُمْ﴾... مطالعه بیشتر: https://b2n.ir/h94947
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | مباهله؛ مظهر اقتدارِ ایمانی 🌸 ریحانه؛ بخش زن و خانواده رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت ، نماهنگ "مباهله؛ مظهر اقتدار ایمانی" را بر اساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر میکند. ❤️ @Khamenei_Reyhaneh
4_5981237744934848971.mp3
5.64M
قال مَـولانَا الــرِّضا و رَويٰ اِبنُ الشَــبيب إِنَّ جَـديَ الـحُسيــن ماتَ عَطشاناً غَريب تَــرَكُــوهُ فِي الْـــعَرا عارياً جِسم السليب إِنَّ جَـديَ الـحُسيــن ماتَ عَطشاناً غَريب قال مولانا الرضا فی مصاب کربلا ان یوم الحسین اسبل دموعنا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱. این عاقبت شوم از یک جهت بسیار ترسناک و نگران کننده است. کسی که روزی در نشریه صبح آنگونه می نوشت، الان می گوید: حضرت مهسا! شهید مهسا! استمداد از روح مهسا ! زیارتکه رندان جهان! از آثار سوء گناه خیلی باید ترسید. واقعا اثر برخی گناهان بر سوء عاقبت، عجیب و رعب آور است. خداوندا به تو پناه می بریم از چنین عاقبتی 🤲 ۲. از جهتی دیگر اتفاق خوبی است. نه بخاطر سقوط او که سقوط هر انسان ضایعه است و دردناک، بخاطر افتادن نقاب از چهره. چقدر باید خون دل خورده میشد تا او رسوا شود و کیدش بر جوانان تاثیر نکند. شکر خدا خودش زحمتش را کشید. هرچند بعد از نوشتن کتاب " عصر حیرت"، اهل فن آشکارا پایان کار نصیری را پیش بینی می کردند، ولی نشان دادن این انحراف و مانع شدن از تاثیرات سوء آنها بر افراد هزینه بر بود. وی در آن کتاب مدعی شد که در عصر غیبت باید از احکام اجتماعی دین تا زمان ظهور عقب نشینی کنیم! هر چه نقاب منافق بیشتر بیافتد، شکر بیشتر لازم میشود. ۳. که خونخواه امام حسین سلام الله علیه بود و در عین الورده با یزیدیان تا مرز شهادت جنگیده بود، سر کینه ولجبازی با مختار در آغوش شمر رفت و دوشادوش او جنگید تا به زعم خود، حال مختار را بگیرد! خدایا به تو پناه می بریم از رفاعه درونمان @baraye_arman
مرحوم آیت الله مرعشی نحفی: وقتی که از خانه خارج می‌شوم، خدا را به حق ۱۲۴ هزار پیامبرش قسم می‌دهم که با ایمان به خانه برگردم. چرا که در روایت آمده است که چه بسا مرد با ایمان از خانه خارج می‌شود ولی بی‌ ایمان بر‌می‌گردد. @baraye_arman
اینکه چنین شخصی با چنین افکاری از جبهه انقلاب به جبهه غربگرایان و اپوزیسیون نقل مکان کرده، از الطاف الهی و هدیه ای به جبهه انقلاب است. وجودش در جبهه انقلاب ثلمه بود و الان وجودش برای طاغوت اعظم و غربگرایان ثلمه شد و مشخص نیست طاغوت اعظم و غربگرایان تا چه زمانی او را تحمل خواهند کرد! @baraye_arman
آفرین وقتی مسئولان روسیه از ایران می خواهند درباره جزایرش مذاکره کند، مسئولان ایران هم از روسیه بخواهند در مورد جزایر مورد اختلاف با ژاپن و... مذاکره کند. هنوز بهترین شیوه تهدیدزدایی در محیط بین المللی، "ول کن تا ول کنم" است، در سطح متناظر با اقدام طرف مقابل (اگر صرفا حرف بوده، شما هم با حرف، اگر با عملی همراه بوده...) @baraye_arman
گریه شیعه از سر افسردگی، غصه، یاس و شکست نیست. گریه محبت است و احیاگری و اعتراض بر ظلم است. اشک اوج حالت انسانی برای ابراز محبت است. جوان و نوجوان عزیز به دروغ به شما می گویند دین گریه و ماتم. این اشک سازنده و بهجت آور است. فقط هم یک راه دارد: تجربه کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴 بو قرا علم یاتاردی اگر الماسیدی زینب سسمیز هاراچاتاردی اگر اولماسیدی زینب قولی باغلی گتی شامه اسرانی اتدی ازاد شهدا قانی باتاردی اگر اولماسیدی زینب 🏴🏴🏴🏴🏴 آنکه با عشق حسینی گشته همدم زینب است آنکه بر سّر شهادت بوده مَحرم زینب است آنکه شور افکنده با شور حسینی بر جهان از ازل خو کرده با صد محنت و غم زینب است آنکه نامش زین اَب خوانده رسول کردگار چون نگویم من صفای اسم اعظم زینب است آنکه بر خوانَد حدیث اُمّ ایمن بر امام من به جرأت گویم آن زن هم حسین هم زینب است آنکه کاخ ظلم و استبداد را با یک خطاب کند و افکند از پی و بن ریخت بر هم زینب است دامن شیر خدا بین، شیر زن میپرورد در شهامت برتر از سارا و مریم زینب است آنکه اندر مجلس گردنکشان قد کرد عَلم چون حسین بر دشمنان یکدم نشد خم زینب است با برادر درد دل میکرد این سان تا سحر آنکه ریزد از فراقت اشک ماتم زینب است وصف زینب را ز من مشنو بیا در کربلا خود بین چون حامی ناموس عالم زینب است ملجأ اهل حرم تا ظهر اگر عباس بود شب نگهبان در کنار نهر علقم زینب است پرچمت گر سرنگون شد من نگه میدارمش غم مخور بعد از تو پشتیبان پرچم زینب است منزوی هرگز مزن بیهوده لافِ عاشقی این حسین تنها یک عاشق دارد آن هم زینب است @Baraye_Arman
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
🌓 مرد بوقلمونی و هزار چهره در تاریخ اسلام 👈 به بهانه استقبال از ماه محرم و قصه آقای مهدی نصیری؛ محمود امجد و... 🔹یادداشت روز 🔸برخی انسان ها در تاریخ گذشته و معاصر چقدر عجیب متلون و رنگارنگ می شوند؛ نمونه معروف در این باره شخصی هست به نام شبث بن ربعی که رنگ ها و فراز و فرودهای عجیبی از زندگی او در تاریخ به ثبت رسیده است:🔻 ۱. او مسلمان شد، اما هنگامى كه سجاح در ميان قبيله بنى تميم ادعاى پيامبرى كرد؛ شبث در زمره پیروان سجاح درآمد و موذن او‌ شد. ۲. چون كار سجاح به رسوائى كشيد، دوباره روی به اسلام آورد. ۳. او علی رغم اینکه خود را پیرو خلیفه سوم معرفی میکرد. گفته می شود؛ در قتل عثمان دست داشت. ۴. پس از به خلافت رسیدن على(ع) به او پیوست. ۵.در واقعه جمل به مخالفت با امیرمؤمنان ع برخاست و در کنار ابوموسی اشعری، مردم کوفه را از یاری حضرت برحذر می‌داشت. ۶. در جنگ صفین، در کنار یاران امام علی ع قرار گرفت. ۷. چندی بعد جزء خوارج شد و بر ضد علی (ع) شمشیر برافراشت. ۸. چندی نگذشت که با سخنان امام از خارجى بودن توبه كرد و كناره گرفت و فرماندهی قسمتی از سپاه امام را در جنگ نهروان به دست گرفت. ۹. پس از شهادت علی ع و واگذاری خلافت به معاویه شبث نیز از یاران و مریدان معاویه گردید. ۱۰. پس از مرگ معاویه با جریان شیعی کوفه همراه شد و به همراهی جمعی از  مردم؛ جزء دعوت کنندگان امام حسین ع به کوفه بود و با مسلم بن عقیل نیز بیعت کرد. ۱۲.در روز عاشورا فرماندهی نیروهای پیاده سپاه عمر بن سعد را عهده دار بود؛ که امام به او داستان دعوتش به کوفه را یاداوری کرد: "مگر شما برایم ننوشته بودید: میوه‌ها رسیده، باغ‌ها سرسبز شده و نهرها لبریز گردیده، [اگر بیایی] بر سپاهی که برایت آماده شده، وارد خواهی شد، بیا؟!" ۱۳. پس از مرگ یزید، شبث به عبدالله بن زبیر پیوست و با مختار اعلام دشمنی کرد و به مقابله با  او پرداخت و در تحریک مصعب بن زبیر و قتل مختار نقش داشت. ۱۴. و در آخر شبث با عبدالملک بن مروان همراه گردید و زمینه سقوط زبیریان را فراهم کرد. 🔺و در نهایت شبث بن ربعی در حدود سال ۷۰ هجرى قمری با چنین پرونده عجیب و غریبی درگذشت. ⛔️ واقعا چرا برخی از آدما این همه متلون و متغیر میشن؛ یعنی دنیا ارزش این همه معامله گری را داره؟! البته شبث های زمان ما هم کم نیستن؛ اونایی که هیچ وقت نمیفهمی در کدام مسیرن؛ راهنمای راست میزنن اما چپ می‌پیچن و بالعکس، بخصوص در این روزهای خاص و فتنه انگیز که برخی می‌خواهند به هر نحوی شده گذشته انقلابی خویش را منکر شوند و وسط لحاف بنشینند و تم روشنفکری بگیرند؛ پس خدایا در این آشفته بازار سیاسی؛ اجتماعی به ما دلی آرام و قلبی مطمئن کرامت فرما. ✍مسلم محمدی 🌍پایگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/joinchat/2013790376Cc0f9186832
سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: 🔴 ضربه‌ای که ولنگاری مجازی به مردم ما زد بسیار بالاتر از ضربه‌ای است که صدام به مردم ما زد؛ جهنمی سوزان در انتظار مسئولانی است که دست دشمن را در فضای مجاز باز گذاشتند. snn.ir/004Ybm ✍️ هر کس به هر اندازه که با زبانش، قلمش، تصمیماتش، با ترک فعل هایش، حتی با جُک هایش مانع قانونمندی قتلگاه فضای مجازی (به تعبیر رهبر انقلاب) شده است، به همان اندازه در جنایات و خون های ریخته شده (مانند خون شهید آیت الله سلیمانی) در قتلگاه فضای مجازی شریک است.