🇮🇷🇵🇸
﷽
📝 #خبر_خوب | ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در درمان نازایی
🍃🌹🍃
🔻ایران در درمان نازایی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست.
🔸هزینههای درمان در ایران بسیار کمتر از سایر کشورهای پیشرفته است.
🔺در ایران هزینه این درمان برای ایرانیها زیر یکهزار دلار و بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار است.
#اساتید
#ایلام
#اردیبهشت_۱۴۰۳
@basijasatidilam
🌹در کدام #تصویر #آرامتر خوابیده ای #برادر؟
قد و قواره ات که در هر دو #تصویر یکی است ...
.
🔸یقین دارم آن روز که عکاس اول؛ تصویر خوابِ آرامت را در آن اتاق ساده و نمور با لبخند ثبت می کرد؛ هیچگاه تصور نمی کرد قریب شصت سال بعد عکاس دیگری قرار است تصویری از خواب ابدی و آرامش بی نهایت تو را با بغض؛ برای تاریخ ثبت کند.
با همان قد و قواره! با همان آرامش.
با همان زیبایی؛ با همان روحبخشی و با همان دلنشینی ...
.
🔹چه روحی دارد تصویر خوابِ آرامش بخشِ کودکی ات و چقدر زنده و زاینده است تصویر این خواب ابدی ات .من که در این دو تصویر تفاوتی نمی بینم؛ مگر یک اختلاف .اینکه در تصویر اول؛ مادری برای لای لای کردن بود , و در تصویر دوم؛ مادری برای لای لای کردن نیست ...
.
📷 لازم به ذکر است که تصاویر فـوق مربوط به دوران کودکی و تفحص پیکر پاک و مطهر #شهید_غلامعلی_عشیری_لیوسی است که در تاریخ ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در #عملیات_والفجر_مقدماتی در منطقه #فکه جاویدالاثر شد و هفته گذشته همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در دزفول تشییع و در گلزار شهدای آن شهر آرام گرفت.
#همیشه_دوستت_دارم_ای_شهید
#اساتید
#ایلام
#اردیبهشت_۱۴۰۳
@basijasatidilam
📸 #اینفوگرافی جالب از نمایندگانی که باهم فامیل و خویشاوند بودند.
#اساتید
#ایلام
#اردیبهشت_۱۴۰۳
@basijasatidilam
مدارس آلمان اسلام را به دانش آموزان می آموزند تا به آنها احساس تعلق دهند !!
ما به آموزش دینی بیشتری نیاز داریم، زیرا این تنها راه برای شروع گفتوگو درباره سنتها و ارزشهای خود و درک ارزشهای دیگران است...
لینک منبع خبر :
https://www.independent.co.uk/news/world/europe/germany-islam-muslims-rightwing-extremism-afd-merkel-a8616886.html
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#اساتید
#ایلام
#اردیبهشت_۱۴۰۳
@basijasatidilam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 امام خامنهای در ۳ مرداد ۹۱: «آن طوری که افراد متخصص و عالم و کارشناسان علمىِ این قسمت تحقیق و بررسی کردند و گزارش دادند، ما در سال ۷۱ به همان مقاصدی که از تحدید نسل وجود داشت، رسیدیم. از سال ۷۱ به این طرف، باید سیاست را تغییر میدادیم.»
🔹 هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۱۴ مرداد ۷۴: «خانم [نفیس صدیق] پاکستانی، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل و حمایت از پیشبرد معیشت زنان و کنترل جمعیت آمد. از موفقیتهای ایران در این برنامه تشکر و تعریف کرد. بر استفاده از تجربه ایران و ایجاد مرکز ترویج و آموزش در ایران تأکید کردم.»
#اساتید
#ایلام
#اردیبهشت_۱۴۰۳
@basijasatidilam
💢بسیج اساتید دانشگاه پیام نور واحد سرابله استان ایلام برگزار کرد:
🔻به یمن میلاد کریمه اهل بیت، ذره ذره نور میشویم و قطره قطره حضور، و دل را به سرای کرامتش دخیل میبندیم تا در روز مقدس تولدش با دستهای پاکش تطهیر شویم.
به همین مناسبت اساتید بسیجی این واحد دانشگاهی جشن نور برگزار کردند و در شادی شیعیان جهان شریک شدند.
#اساتید
#ایلام
#اردیبهشت_۱۴۰۳
@basijasatidilam
مرکز تحقیقات راهبردی بانوان و خانواده بسیج اساتید کشور، برگزار می کند:
وبینار آموزشی باموضوع《 فمینیسم اسلامی》
روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
ساعت: ۱۴ الی ۱۷
مدرس دوره: جناب آقای دکتر مصلح زاده .
لینک دوره:
https://room.ibasir.ir/b/3ha-p70-2yh-3cv
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ سالروز رحلت عالم ربانی
مرحوم استاد فاطمی نیا (ره)◾️
تصاویری از مراسم تشییع در تهران و قم و خاکسپاری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)
روح بلند ایشان را
با سوره مبارکه فاتحه مهمان کنیم...
بسیج اساتید
دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام
🔰یک تعطیلی ساده یا یک جراحی فرهنگی بزرگ؟
🔸برخی دوستان روشن و خوشفکر ما مخالفتها با تعطیلی روز شنبه را به حساب جمود فکری و تحجر گذاشتهاند.
🔸البته موافقم که خطر جریان مهاجم و مخرب تحجر امروز از هر زمان دیگری جدی تر و بالفعلتر است. اما در این مورد مشخص با دوستانم همراه نیستم.
🔸تعطیلی شنبه که از سوی برخی کارشناسان و رسانهها اقدام جزئی و سادهای برای بهبود تعاملات مالی و تجاری بین المللی تصویر میشود، در واقع نوعی جراحی فرهنگی رادیکال با پیامدهای مهم است و از قضا به ضرر جریان فعالیتهای کشور (اقتصادی، اداری، آموزشی، و ...) خواهد بود.
🔸از بنیادیترین شؤون فرهنگ، ساماندهی، نظمبخشی و معنابخشی به زمان است. شیوه شمارش روز و هفته و ماه و سال امری حاشیهای و کم اهمیت نیست بلکه یکی از ساختارهای پایه است که فرهنگ از خلال آن ما را میسازد: روال و ریتم زندگی ما درک ما از اهمیت و معنای چیزها و رویدادها، درک ما از هویت و تلقی ما از مبدأ و مقصد و مسیر زندگی از جمله مواردی است که نظم گاهشمارانه در شکل دادن به آن تأثیر قطعی دارد.
🔸به همین دلیل است که گاهشماری در سطوح مختلفش همواره میدان منازعههای هویتی و تمدنی بوده است.
🔸تلاش ناکام پهلوی برای تبدیل سالشمار هجری به تاریخ مجعول شاهنشاهی یا تلاش شکست خورده ژاکوبنهای فرانسوی بر جایگزینی تقویم انقلابی (که در آن روزهای هفته به جای هفت، ده روز بود) نمونههایی آشنا از این منازعات است.
🔸در هر دو مورد تلاش برای تغییر نظم زمانی هدفی جز قطع پیوند از سنت دینی (اسلامی و مسیحی) نداشت.
🔸اساساً «هفته» تا حد زیادی درونمایهای دینی و الهیاتی دارد و این تبار دینی نه تنها در آیینهای اساطیری بابلی و مصری و رومی که در آموزه ادیان ابراهیمی بارز و واضح است.
🔸نظم ۱+۶ روزهای هفته، کنایتی از مضمون رمزآلود خلق در شش روز (یا نشته یا مرحله) و استوای بر عرش در روز هفتم است که در عهدین و قرآن به آن اشاره شده است.
🔸روزهای معمولی هفته (که البته هر یک معانی دلالتها و سنن و مستحبات خاص خود را دارند) در نهایت به روز مقدس (Holyday) ختم میشوند که نقطه غایی نظم مناسکی هفته است و با فرایض و حتى مقررات و منهیات خاص دینی نشانه گذاری شده است.
🔸این منهیات در شریعت موسوی حاد و شدید است و نهایتا به ابتلای قوم بدل میشود ولی در شریعت سمحه و سهله مصطفوی به نهی از بیع و تجارت در زمان برگزاری نماز جمعه محدود شده اما باز هم وجود دارد.
🔸در سنت اسلامی هفته با شنبه آغاز و به جمعه ختم میشود. هر روز آداب و اعمال خاص خود را دارد و نهایتا جمعه روز مشخص عبادی و مدنی اجتماع اسلامی است.
🔸این مساله جدا از وجوه نفسالأمری و تکوینی جنبه هویتی پررنگی نیز در تمایز ملت اسلام از سایر ادیان و ملل دارد. دستکاری در این تنظیم زمانی خواه ناخواه با تبعات و دلالتهای مهم فرهنگی و تمدنی همراه است.
🔸اهمیت چنین کاری شاید یکی دو پله از تغییر خط و زبان در دگرگون کردن فرهنگ عمومی کمتر باشد و تبعات و نتایج آن خصوصا در بلندمدت خود را نشان خواهد داد.
🔸از جمعیت ۲۴ میلیونی شاغلین در کشور ما چه تعدادی از افراد به طور مستقیم درگیر تعاملات تجاری مالی و بانکی بینالمللی هستند؟ ۱۰۰ هزار نفر؟ ۲۰۰ هزار نفر؟ ۵۰۰ هزار نفر؟ من به این آمار دسترسی ندارم و نمیدانم اساسا تخمینی از آن وجود دارد یا نه.
🔸اما حتى اگر عدد نامحتمل یک میلیون نفر از شاغلان را در نظر بگیریم سهمی کمتر از پنج درصد از نیروی کار ایران را به خود اختصاص می دهد. تازه ما در اینجا مخرج کسر را فقط شاغلان قرار دادیم و با افزودن دانشآموزان و دانشجویان که فعالیتشان هیچ ربطی به تعاملات بینالمللی ندارد سهم این بخش کمتر هم میشود چرا باید برای تسهيل و توسعه عملکرد چنین کسر کوچکی از نیروی انسانی کشور دست به جراحی فرهنگی مهمی بزنیم؟ آیا راهکار دیگری برای تدارک مشکل آنها وجود ندارد؟
🔸اساسا شرکتهای خصوصی مانعی در تعریف روزها و ساعات کاری خود به اقتضای فعالیتشان دارند؟ بخش عمومی را نمیتوان با ایجاد شعب و کارکنان کشیک در روزهای تعطیل در خدمت فعالان اقتصادی قرار داد؟ و ...
🔸اما پیامدهای فرهنگی که گذشت، همه مساله نیست. تعطیلی شنبه (که در فرهنگ عمومی ما با آغاز کردن کار و فعالیت و اراده ها و تصمیمهای جدید قرین است) تبعاتی ضد کار و فعالیت خواهد داشت.
🔸حتی اگر این جراحی نابهنگام در تغییر تصویر و تصور شنبه توفیق یابد، تغییر تلقی عمومی از پنجشنبه (به عنوان روز نیمه تعطیل یا تقولق) ساده نخواهد بود.
🔸همچنان که تلاش مرحوم شهید رجایی در کاستن تعطیلات نوروزی از ۱۴ روز به ۴ روز موفق نبود. به این ترتیب در عمل روزهای فعال و سرپای هفته از ۵ روز به ۴ روز (یکشنبه تا چهارشنبه) کاهش می یابد و این در شرایط امروز ما ضربه مهمی به کل روال فعالیت و کارهای اقتصادی و اداری و آموزشی کشور است.
#اساتید
#ایلام
#اردیبهشت_۱۴۰۳
@basijasatidilam
آمار مهاجرت از المان طبق اطلاعات سایت امار و ارقام دولت المان از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ :
در سال ۲۰۲۱ تعداد ۹۹۴.۳۰۳ نفر از آلمان مهاجرت کرده اند و در مجموع از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ مجموعا حدودا ۱۲.۵۰۰.۰۰۰ نفر آلمان را ترک کرده اند و بهمین دلیل آلمان شدیدا دنبال جذب نیروی خارجی برای جایگزینی این نیروی از دست رفته است ...
سوال اول :
امار مهاجرت المان بیشتر است یا ایران ؟؟؟
سوال دوم :
با این رفاهی که ایرانی های مقیم المان مدعی ان هستند چرا بالای ۱۲ میلیون ادم این کشور را در طی این سالها ترک کرده اند ؟؟؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#اساتید
#ایلام
#اردیبهشت_۱۴۰۳
@basijasatidilam