هدایت شده از افتخارات جمهوری اسلامی
💢گسترش حجاب
🌺 یکی از مهم ترین راه های ترویج حجاب اینه که محجبه ها در مورد لذتی که از حجاب میبرن صحبت کنن....
🔸احساس خوبی که حجاب بهشون میده...
💖 لذتی که از اطاعت دستور مولای خوبشون میبرن...
🌷 برای این احساس بنویسید، شعر بگید، نقاشی بکشید و...
اونوقت ببینید چطور باعث جذب بانوان به سمت حجاب خواهد شد...
از زیبایی صحبت کن....❤️
☝️ان شاء الله در آینده، این برنامه در قالب #پویش_حجاب_فاطمے اجرایی خواهد شد.
🇵🇸بصیر🇮🇷
#آسیب_شناسی_ارکان_انقلاب_اسلامی (۵۶) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷 🇮🇷 ✨فصل دوم✨ ♻️ارکان انقلاب و آ
#آسیب_شناسی_ارکان_انقلاب_اسلامی (۵۷)
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🇮🇷🇮🇷
🇮🇷
✨فصل دوم✨
♻️ارکان انقلاب و آسیب ها
🔻رکن سوم: مردم🔻
✅در نظام سیاسی #اسلام و انقلاب اسلامی ایران، #مردم یکی از سه رکن #اساسی نظام هستند؛ رکن #مهمی که مکمل و متمم تحقق دو رکن دیگر یعنی #اسلامیت و #رهبری است.
♻️تجربه تاریخی ثابت کرده است که بدون حضور #مردم در صحنه سیاست و پذیرش آگاهانه #اسلام و حاکمیت دینی و نظام ولایی؛ #ولایت خدا و #حکومت دینی محقق نمی گردد و قانون الهی #اسلام ضمانت اجرایی پیدا نمی کند.
💠همچنان که شخصیت عظیم جهان بشریت، انسان کامل و تجسم اراده الهی و تبلور قانون #اسلام یعنی حضرت علی (علیه السلام) پس از رحلت پیامبر اکرم (صلّی الله و علیه و آله و سلّم) بدون حمایت و پشتوانه مردمی، امکان تشکیل #حکومت اسلامی را نیافت و تنها پس از حضور پرشور #مردم و بیعت با او بود که موفق به تشکیل #حکومت اسلامی شد و به اجرا احکام الهی رسماً اقدام نمود و مجدداً به علت #سستی ، #دنیاگرایی و #پیمان_شکنی #مردم حکومت عدل علی (علیه السلام) به افول گرایید.
🔻در سده های اخیر نیز #جنبش_ها و مبارزاتی از سوی #مرجعیت و #روحانیت شیعه صورت گرفت اما به علت عدم حضور جدی #مردم در صحنه، این قیام ها پس از ایجاد حرکت ها و امواجی مقطعی رو به خاموشی گذاشت.
#ادامه_دارد
🇮🇷
🇮🇷🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🆔 eitaa.com/basir110213
🌺🍃🌺🍃🌺
🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺
🍃🌺
🌺
✨ حکمت ۱۰۵ ✨
🔰قَالَ علی ( عليه السلام ):
إِنَّ اللَّهَ افْتَرَضَ عَلَيْكُمْ فَرَائِضَ فَلَا تُضَيِّعُوهَا وَ حَدَّ لَكُمْ حُدُوداً فَلَا تَعْتَدُوهَا وَ نَهَاكُمْ عَنْ أَشْيَاءَ فَلَا تَنْتَهِكُوهَا وَ سَكَتَ لَكُمْ عَنْ أَشْيَاءَ وَ لَمْ يَدَعْهَا نِسْيَاناً فَلَا تَتَكَلَّفُوهَا.
و درود خدا بر او فرمود: همانا خدا واجباتي را بر شما لازم شمرد، آنها را تباه نكنيد، و حدودي براي شما معين فرمود، از آنها تجاوز نكنيد، و از چيزهايي نهي فرمود، حرمت آنها را نگاه داريد، و نسبت به چيزهايي سكوت فرمود نه از روي فراموشي، پس خود را درباره آنها به رنج و زحمت دچار نسازيد.
🌺
🍃🌺
🌺🍃🌺
🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#من_نهج_البلاغه_میخوانم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاصه فلسفه حجاب در قرآن:حجاب برای اینه تا تو شناخته شی...
اینو کجای قرآن گفته؟؟
#پویش_حجاب_فاطمے
🇵🇸بصیر🇮🇷
#کنترل_ذهن 30 ✔️«تقوای ذهنی» یعنی مراقبت کنی که ذهنت هرجایی نرود ✔️اگر به ذهنت، معصیت یا فکر منفی خ
#کنترل_ذهن 31
✔️فلسفۀ تربیت روحی نماز، کنترل ذهن است؛ چون «توجه» اصل حقیقت نماز است
🌹 استاد پناهیان:
🔸اکثر وجود انسان در بخش اندیشه و خیال و احوال درونیِ او متجلّی است. یکی از برنامههای مهمّی که دین به آن اهتمام دارد، این است که بتوانیم رفتارهای درونی و ذهنیمان را کنترل کنیم؛ آنجا از حرام جلوگیری کنیم و آنجا از خوبیها استقبال کنیم.
🔸خیلی بد است که انسان کنترل رفتار خودش را نداشته باشد، مثلاً کنترل چشم یا کنترل دست و پایش را نداشته باشد؛ چنین کسی در واقع مریض است! کنترل ذهن هم همینمقدار اهمیت دارد؛ بلکه بیشتر! قدرتی که کنترل ذهن میآورد، قدرت بسیار بالایی است. اگر بتوانیم قدرتی داشته باشیم که ذهنمان هر جایی نرود، این یک حالت برجسته در انسان است. دین اسلام نهتنها نسبت به این مطلب بیتوجه نیست، بلکه اصلیترین هدف برنامه تربیتیاش یعنی «نماز» را برای کنترل ذهن گذاشته است.
🔸فلسفۀ تربیت روحی نماز، کنترل ذهن است؛ چون «توجه» اصل حقیقت نماز است. دین به توجهِ ما خیلی اهمیت میدهد، لذا برایش، روزی ۵بار برنامه داده است (یعنی نمازهای واجب یومیه)؛ درحالیکه برای خیلی از کارهای خوب دیگر-مثل خمس و زکات و...- برنامۀ روزانه نداریم.
🔸خداوند میفرماید: نماز را بهخاطر ذکر من بخوان! «أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْري» (طه/۱۴) امام باقر(ع) میفرماید: هر مقدار در نمازت توجه داری، همان مقدارش را از تو میپذیرند «فَعَلَيْكَ بِالْإِقْبَالِ عَلَى صَلَاتِكَ...» (کافی/۳/۲۹۹)
🔸 پیامبر خدا (ص):
[گاهی] بنده ی خدا نماز مى خواند، اما حتی يك ششم و يك دهم آن هم برايش نوشته نمى شود؛ تنها آن مقدار از نماز بنده به حساب مى آيد كه با شناخت و توجّه همراه باشد. (بحارالأنوار : ۸۴/۲۴۹/۴۱)