eitaa logo
بصیرت
229 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
5هزار ویدیو
704 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷چقدر تحقیرآمیز بود وقتی جلوی یک هواپیما وارد شده به کشور بعد از ‎، گوسفند قربانی کردن(دولت ). 🔹حالا بدون برجام، ۵۰ هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شد.
1_5564420042.pdf
159.5K
✍ یک اشتباه راهبردی در چگونگیِ مواجهه با مسئله «کشف حجاب»/ روش مواجهه اندیشمندانی همچون «آیت الله مصباح» با فتنه های فرهنگی- اجتماعی چگونه بود؟ 📝شبیر فیروزیان
🔴فوری/مردم سریعاً وسایل برقی پرمصرف را خاموش کنند 🔹هشدار وزارت نیرو: مصرف برق از ۷۲ هزار مگاوات عبور کرد و افزایش فشار، تجهیزات نیروگاهی و شبکه برق را تهدید می‌کند. 🇮🇷
کردن یکی دیگر از روش‌های درمانی عالی در طب ایرانی است که به دلیل پاک سازی سر و بدن، موثر در درمان بسیاری از بیماری‌هاست. از امام باقر{عليه‌السَّلام} روايت شده است كه فرمود: «هنگامى كه انسان عطسه زد اين ذكر را بگويد: اَلْحَمْدُ للهِِ رَبِّ الْعالَمينَ وَصَلَّى اللهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَاَهْلِ بَيْتِهِ» 🔻فواید عطسه کردن: - عطسه کردن نعمتی از پروردگار است و در واقع یک نوع پاکسازی سر و بدن از رطوبات و اخلاطِ اضافه و مزاحم است و به عنوان یک روش درمانی در طب ایرانی استفاده می‌شود. - عطسه کمک به دفع سودای مغز می‌کند. - عطسه برای مغز مانند سرفه برای شُش‌هاست. همانطور که در اثر وجودِ ماده خارجی در ریه‌ها فرد با سرفه کردن سعی در خارج کردن آن‌ها می‌کند، عطسه کردن نیز باعث به حرکت درآمدن مواد زائدِ مغز و کمک به دفع آن‌ها می‌شود. 🔻عوامل بوجود آورنده - تجمع مواد زائد در مغز - فعال نبودن مسیرهای دفع مواد زائدِ در بدن بویژه مغز - تولید طوبت لزج و چسبنده در بدن و رسیدن این رطوبت به مغز - تحریک مواد به جای دفع آن‌ها - وجود ماده زائد در مجاری بینی 🔻نحوه درست کردن انفیه: درست کردن انفیه روش‌های متفاوتی دارد. اما پایه اصلی انفیه ، کُندش می‌باشد. [۱ واحد سیاه‌دانه + ۲واحد کُـندش] آسیاب کنند و ترکیب شود و کمی به بینی بکشند. نکته: کشیدن دارو در بینی را سُعوط می‌گویند. سعوط روشی برای رساندن دارو به مغز یا سینوس‌ها می‌باشد. 🔖توجه: جلوی عطسه را نگیرید! از عوارض احتمالی نگه‌داشتن عطسه، فشار به مویرگ‌های مغز، صدمه به ساختارهای ظریف گوش داخلی، پارگی پرده گوش، ترکیدن رگ‌های خونی کوچک چشم، بینی و پرده گوش است.
❌❌ درسی از تاریخ آمریکا و سازمان ملل عامل کشتار ۸۰۰۰ مسلمان❗️👇 ▪️حدود ۳ دهه قبل، در چنین روزهایی، در طول ۳ روز، بیش از ۸۰۰۰ نفر از اهالی در کشته شدند. یعنی روزانه حدود ۲۶۰۰ نفر یعنی در هر ساعت حدود ۱۱۰ نفر! ‌‌ ✖️ ‌‌ - را تحویل دهید؛ - شما در امان هستید؛ - سازمان ملل، امنیت شما را تضمین می‌کند؛ - جامعه جهانی همراه شماست؛ - آنها نمی‌توانند به شما نزدیک شوند! ‌‌- چرا دنبال هستید، خوب است! ▪️این‌ها شعارهایی بود که از بیرون به گوش مردم شهر می‌رسید. ‌‌ - ما نمی‌توانیم؛ - «آن‌ها» قوی‌تر اند؛ - اگر شویم نمی‌مانیم؛ -اگر وارد شهر شوند هیچ چیز برای‌مان نمی‌ماند؛ ‌‌ 🔕 و این‌ها حرف‌های «تعدادی از مردم شهر» بود. حرف‌هایی که توانست بذر را در دل دیگر همشهری‌ها بکارد. مردم مسلمانی که هم داشتند و هم توان دفاعی... ‌‌ 👿 با این شعارهایی که از خودی‌ها و ناخودی‌ها شنیدند، اسلحه‌ها را تحویل دادند و وارد کمپ شدند. کمپی که و حمایت از مردم در آن جا را ضمانت کرده بود. ‌‌ 🔴🔴 و را جدا کردند. مردان از ۱۲ تا ۸۰ سال ماندند و بقیه افراد را با اتوبوس به شهرهای دورتر از کمپ فرستادند. «تعدادی از مردم شهر» به «بقیه» گفتند: دیدید کار خوبی کردیم که تسلیم شدیم؟ دیدید حل شد؟ ‌‌ 🔴⚫️ «بقیه» فقط نگاه می‌کردند. بعد از ۳ روز نیروهای سازمان ملل و همان جامعه جهانی از کمپ رفتند. انگار نه انگار باید پای تضمینشان می‌‌ماندند. «آنها» (صربها) وارد کمپ شدند و مردها را دسته دسته کشتند. «بقیه» طوری به «تعدادی از مردم شهر» نگاه می‌کردند که انگار با چشم‌هاشان عمیق‌ترین ناسزاهای تاریخ را نثارشان می‌کنند. 🔺این ماجرای واقعی کمتر از ۳۰ سال پیش در مهد و ! همان ی افسانه‌ای! در کشور مسلمان و در شهر اتفاق افتاد. ▪️مردم شهری که با اعتماد به قول و تضمین و سازمان های جهانی، تسلیم شدند و در سه روز بیش از ۸۰۰۰ نفر از آنها کشته شدند..!! ✖️مشاهده فیلم و تصاویر واقعی!👇 🌐 Roshangari.ir/video/54540
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىَ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ حجرات - ٦ اي‌ كساني‌ ‌که‌ ايمان‌ آورده‌ايد؟ ‌اگر‌ فاسقي‌ برايتان‌ خبري‌ آورد، نيك‌ وارسي‌ كنيد ‌تا‌ مبادا ‌به‌ ناداني‌، گروهي‌ ‌را‌ آسيب‌ رسانيد آن‌گاه‌ ‌بر‌ آنچه‌ كرده‌ايد پشيمان‌ شويد. ********** نکته ها: بر اساس روایات متعدّد از طرق شیعه و سنّى، این آیه درباره ولیدبن عقبه نازل شده است. زیرا پیامبر او را براى جمع آورى زكات از قبیله بنى مصطلق اعزام داشت، امّا از آنجا كه میان او و این قبیله در دوران جاهلیّت، خصومتى شدید بود، هنگامى كه اهل قبیله به استقبال او مى آمدند، گمان كرد كه به قصد كشتن او آمده اند. لذا جلوتر نرفت و نزد پیامبر بازگشت و خبر داد كه مردم از پرداخت زكات خوددارى كرده اند. پیامبر از این خبر ناراحت شد و تصمیم گرفت آنان را گوشمالى دهد. آیه فوق نازل شد و در مورد خبر فاسق دستور تحقیق داد. روشن است كه فسقِ ولیدبن عقبه، از ابتدا روشن نبود و گرنه پیامبر شخص فاسق را به عنوان نماینده خود جهت دریافت زكات اعزام نمى كرد، بلكه پس از دروغى كه ولید در مورد سرباز زدن قبیله بنى المصطق از پرداخت زكات گفت، این آیه فسق او را آشكار ساخت تا پیامبر و مؤمنان بر اساس خبر او عمل نكنند. امام حسین علیه السلام در احتجاجى كه با ولید بن عقبه داشت فرمود: به خدا سوگند من تو را در دشمنى ات با علىّ بن ابى طالب علیهما السلام ملامت نمى كنم، زیرا خداوند، على را مؤمن و تو را فاسق خوانده است. سپس آیه فوق را تلاوت كردند.(43) سؤال: در این آیه دستور تحقیق و بررسى آمده، ولى درآیه ى 12 همین سوره، تجسّس، حرام شمرده شده است، آیا مى شود تحقیق و تفحّص، هم حرام باشد و هم واجب؟ پاسخ: آنجا كه تجسّس حرام است، درباره ى رفتار شخصىِ مردم است كه ربطى به زندگى اجتماعى ندارد، ولى آنجا كه واجب است، موردى است كه به جامعه مربوط است و مى خواهیم بر اساس آن، اقدام و عملى انجام دهیم كه اگر به خاطر احترام فرد، تحقیق و بررسى نكنیم ممكن است جامعه در معرض فتنه و آشوب قرار گیرد. @ghadir_16
امام حسین علیه‌السلام: ای فرزندم! تفکر، نورانیت می بخشد و غفلت تاریکی تحفه العقول ص۶۵ @ghadir_16
1_24784157_5983153270284093044.pdf
735.4K
🔴نسخهpdf کتاب میثم تمار👆👆👆 🗓سالروزشهادت میثم تمار ♦️امام خمینی(ره):پیروان علی و فاطمه و اولاد روحانی و جسمانی آن بزرگواران همواره با حکام جائر مقابله کردند. عماریاسر، عمر مبارک خود را در مقابله گذراند تا سرانجام در سن نود سالگی به دست «فئۀ باغیه» به شهادت رسید. میثم تمار، این زبان گویای اسلام تا آنجا گفت و گفت که جلادان معاویه علیه اللعنه زبانش را بریدند، دستهایش را قطع کردند و بدترین شکنجه‌ها را به او دادند. ۴۱/۱۲/۲۹ @ghadir_16
رهبرمعظم انقلاب:درصدر اسلام، آن کسانیکه ممدوح واقع شدند، بیش از آنچه که بخاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شوند، بخاطر مواضع سیاسی و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما ابیذر و عمار و مقداد و میثم تمار و مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضع، تعیین کننده میشناسد؛ خیلی از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر و بی‌نمازی مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائی که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجوری ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید! ۸۹/۱/۱۶ @ghadir_16
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
22 ذی الحجّه 1 ـ شهادت میثم تمّار رَحِمَهُ الله در این روز در سال 60 هـ میثم تمّار به دلیل وفاداری به امام حسین علیه السلام به دست ابن زیاد به دار آویخته شد و به شهادت رسید. (1) تاریخ شهادت میثم 19 ذی الحجّه و روز عاشورا نیز نقل شده است. (2) ابو مسلم میثم تمّار بن یحیی التمار عجمی، چون خرما فروش بود ملقب به «تمّار» شد. از یاران و صحابی با وفا و دوستان و شیعیان خاص حضرت امیر المؤمنین علیه السلام بود، صاحب علم منایا و بلایا بود، و دارای علم تفسیر، و ایمانی کامل بود. او زاهد و عابد بود، و شب ها به قیام و روزها را به روزه می گذراند. دارای بیانی فصیح بود و نزد رسول خدا صلّی الله علیه و آله مقامی جلیل داشت. هنگامی که قصد حجّ داشت امّ سلمه به او گفت : خیلی از اوقات در دل شب رسول خدا صلّی الله علیه و آله به علی بن ابی طالب علیهما السلام سفارش شما را می فرمود. منزلت میثم در نزد امیر المؤمنین علیه السلام مانند منزلت سلمان در نزد رسول خدا صلّی الله علیه و آله بود. ابن زیاد ملعون این بزرگوار را به شهادت نرساند مگر به خاطر مصاحبت و ولای امیر المؤمنین علیه السلام. آن حضرت نیز علاقه وافری به او داشت، حتّی گاهی اوقات از مسجد جامع خارج می شد و درمغازه میثم می نشست و با او صحبت می کرد و گاهی که حضرت علیه السلام میثم را برای کاری می فرستاد برای میثم خرما می فروخت. (3) میثم از امیر المؤمنین علیه السلام و از امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام علم را فراگرفته بود، تا اینکه آن بزرگوار را گرفتند و به دار زدند با اینکه دست و پای او را قطع کرده بودند امّا فضائل و مناقب امیر المؤمنین علیه السلام را می گفت تا او را به شهادت رساندند. 7 نفراز خرما فروشان کوفه شبانه او را از دار پایین آورده، بدن او را درمحل فعلی قبر شریف دفن نمودند. (4) 📚 منابع : 1. میثم التّمّار : ص 74. و ... . 2. مستدرک سفینة البحار : ج 5، ص 214. 3. مناقب آل ابی طالب علیهم السلام : ج 2، ص 367. و ... . 4. ارشاد : ج 1، ص 325 ـ 323. و ... .