eitaa logo
🇵🇸شیـوه تبلیـغ و بیـان🇵🇸
55 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
46 فایل
بسـم الله الࢪحمن الࢪحیم ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
مشاهده در ایتا
دانلود
34.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت ره ⚫️ حفظه الله: امیدواریم انشاءالله منقطع نشود از ماها، از شما ، و برکات ایشان استمرار داشته باشد. بعد از رها شدن از و مادیت، توانایی‌های بیشتری دارند؛ دعا می‌کنند، دستگیری می‌کنند، هدایت می‌کنند. را بتوانیم با اینها و نگه بداریم به نفعمان است، بتوانیم رابطه‌مان را با اینها حفظ کنیم، از دعایشان، از توجهاتشان، از برکاتشان انشاءالله. ⬅️لینک و و #صلواتhttps://iPorse.ir/6182677 🔰کانال رسمی حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت تهرانی (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
هدایت شده از صراط مستقیم
15.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 پیشنهاد دانلود 📽 ناگفته‌هایی از سیره و شخصیت مرحوم علامه (ره) از زبان حضرت استاد تحریری 🌹کانال نشر بیانات استاد تحریری. https://eitaa.com/seratemostaghim_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | کلید ورود به صراط مستقیم 🎙 آیت‌الله خوشوقت (ره) 🔰 کانال ویکی‌فقه 🆔 @wikifeqh
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴بخشی از پیام همیشه‌ زنده «منشور روحانیت» 🔶امام خمینی در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ در پیامی خطاب به «روحانیون سراسر کشور و مراجع بزرگوار اسلام و مدرسین گرام و طلاب عزیز حوزه‏هاى علمیه و ائمة محترم جمعه و جماعات» که با عنوان «منشور روحانیت» معروف شد، نکات بسیار مهمی را بیان کردند. 🔹ای کاش این منشور به عنوان یک متن تاریخی، سیاسی، اخلاقی و آینده‌پژوهانه در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شد! 🔹ای کاش مدیریت محترم حوزه‌های علمیه هفته اول اسفند هر سال را در حوزه‌های علمیه به یاد تاریخ صدور این پیام الهی، کنگره‌ها و نشست‌های علمی و نقادانه‌ای پیرامون محتوای این پیام برگزار می‌کرد 🔹و ای کاش ......! 🔶به همین مناسبت بخشی از این پیام را با هم مرور کنیم: «در حوزه‏هاى علمیه هستند افرادى که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدى فعالیت دارند. امروز عده‏اى با ژست تقدس‌مآبى چنان تیشه به ریشة دین و انقلاب و نظام مى‏زنند که گویى وظیفه‏اى غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدس‌نمایان احمق در حوزه‏هاى علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه‏اى از فکر این مارهاى خوش خط و خال کوتاهى نکنند، اینها مروّج اسلام امریکایى‏اند و دشمن رسول اللّه‏. ... استکبار وقتى که از نابودى مطلق روحانیت و حوزه‏ها مأیوس شد، دو راه براى ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکى راه ارعاب و زور و دیگرى راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتى حربة ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راه‌هاى نفوذ تقویت گردید. اولین و مهمترین حرکت، القاى شعار جدایى دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه‏اى کارگر شده است تا جایى که دخالت در سیاست دون‏شأن فقیه و ورود در معرکة سیاسیون تهمت وابستگى به اجانب را به همراه مى‏آورد؛ یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشته‏اند. گمان نکنید که تهمت وابستگى و افتراى بى‏دینى را تنها اغیار به روحانیت زده است، هرگز؛ ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاریتر از اغیار بوده و هست. .... خون دلى که پدر پیرتان از این دستة متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی‌هاى دیگران نخورده است. ... به زعم بعض افراد، روحانیت زمانى قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپاى وجودش ببارد و الاّ عالم سیّاس و روحانى کاردان و زیرک، کاسه‏اى زیر نیم کاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزه‏ها بود که هر کس کج راه مى‏رفت متدینتر بود. یاد گرفتن زبان خارجى، کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک بشمار مى‏رفت. در مدرسة فیضیه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفى از کوزه‏اى آب نوشید، کوزه را آب کشیدند، چرا که من فلسفه مى‏گفتم. تردیدى ندارم اگر همین روند ادامه مى‏یافت، وضع روحانیت و حوزه‏ها، وضع کلیساهاى قرون وسطى مى‏شد که خداوند بر مسلمین و روحانیت منت نهاد و کیان و مجد واقعى حوزه‏ها را حفظ نمود.» (روح الله الموسوی الخمینی، ۳/ اسفند/ ۱۳۶۷) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
14.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | شجره انبیاء از آدم تا خاتم 💢 ویدیو شجره نامه پیامبران از حضرت آدم تا حضرت محمد (ص) جالبه حتما ببینید 🔰 کانال ویکی‌فقه 🆔 @wikifeqh
9.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بیانات آیت الله جوادی آملی: "حالا اگر نتوانستیم الغدیر بنویسیم، المیزان بنویسیم، مستمسک بنویسیم، می ‌توانیم نوری باشیم که جامعه را از هر خطری نجات بدهیم؛ این کار که از ما بر می ‌آید!" "خیلی ‌ها ممکن است باشند در ، بروند در یک روستا؛ نمی ‌دانم دیدید در بعضی مناظر که بعضی از با این طناب( از رودخانه عبور می‌کردند) می‌ رفتند به روستایی تبلیغ می کردند، سینه می‌ زدند؟ این دین را در آنجا حفظ کرده است." --------------------------- 🇮🇷صرفا جهت اطلاع طلاب 📡 @serfan_jahate_ettela_t
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله  فَضلُ العالِمِ عَلَى العابِدِ كفَضلِ القَمَرِ عَلى سائرِ النُّجومِ لَيلَةَ البَدرِ .; پيامبر خدا صلى الله عليه و آله  برترى عالم بر عابد، مانند برترى ماه شب چهارده است بر ديگر ستارگان.; ثواب الأعمال : 159/1 .
✍️ | حدیث رایت خیبر و افضلیت امام علی(ع) 💢 رایت در لغت به معنی درفش فرماندهی کل و بزرگترین پرچم است. معمولا رایت به سرداری سپرده می‌شود که استعداد نظامی و نیروی بدنی و هوش و استقامت و سرعت عمل و معنویات او از دیگران بیشتر باشد و تا آخرین نفس برای بر پا داشتن آن مقاومت و فداکاری نماید. 👈 رایت رسول الله(ص) در همه غزوات به دست علی(ع) بود. انس بن مالک و جابر بن عبدالله انصاری از رسول الله(ص) روایت کرده‌اند که «علی پسر عم و حامل رایت من است» علی متقی از طبرانی از بریدة بن الحصیب آورده است که از رسول الله(ص) پرسیدند: روز قیامت چه کسی رایت ترا در دست خواهد داشت؟ فرمود چه کسی بهتر از آن که آن را در دنیا در دست دارد علی بن ابی طالب(ع). 🔅 احادیثی که درباره قدرت‌نمایی و شجاعت و معجزات و مناقب علی(ع) در روز خیبر، روایت شده بی‌شمار است. ✅ ابن اسحاق سیره‌نویس و مورخ قدیم اسلام حدیث ذیل را از سلمة بن عمر و الاکوع ـ صحابی رسول الله(ص) ـ روایت کرده است: «پیغمبر رایت خویش را به ابوبکر صدیق داد و او را به یکی از قلاع خیبر فرستاد. او برفت و منتهای کوشش را به کار برد اما توفیقی به دست نیاورد و فتح ناکرده بازگشت. روز دیگر عمر بن الخطاب را فرستاد. او هم برفت و جهد بسیار کرد اما کاری از پیش نبرد و برگشت. آن گاه رسول الله(ص) فرمود: همانا فردا این رایت را به مردی خواهم داد که خدای و رسول او را دوست دارد، خدا خیبر را به دست او می‌گشاید. او هرگز نمی‌گریزد ـ پس علی(ع) را بخواند ـ و او به درد چشم مبتلی بود پس رشحه‌ای از آب دهان در چشم او چکانید و گفت: این رایت را بگیر و آن را با خود ببر تا خدای خیبر را بر تو بگشاید. علی با آن رایت از نزد رسول الله(ص) بیرون آمد. به سرعت می‌دوید و نفس می‌زد. ما هم در پی او رفتیم. تا این که رایت خود را در زیر دیوار قلعه بر کومه‌ای از سنگ نشاند. جهودی از فراز قلعه سر برآورد و گفت: تو کیستی؟ گفت: علی بن ابی طالب، جهود گفت: سوگند به کتابی که بر موسی نازل شده غلبه کردید. سلمه گوید: علی از آن جنگ برنگشت تا خدا خیبر را به دست او نگشود». 👈 حدیث رایت و خیبر در همه کتب حدیث و تاریخ شیعی و سنی، روایت شده و از دلائل استوار تقدم و افضلیت علی(ع) بر سایر صحابه است. 🔹امین عاملی در اعیان الشیعة اکثر صورت‌های مختلف این حدیث را ذکر کرده است. مضمون این حدیث و شرح شجاعت‌های علی(ع) در غزوه خیبر در ادب و هنر و عرفان همه زبان‌های اسلامی به نظم و نثر از دیرباز جلوه‌گر است. 📎 📎 📎 📥 wikifeqh.ir/حدیث_رایت_خیبر 🔰 کانال ویکی‌فقه 🆔 @wikifeqh
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه🔹 🔸ماجرای عجیب امام کاظم علیه السلام و شطیطۀ نیشابوری🔸 شطیطه یک خانم نیشابوری است. اهالی نیشابور برای موسی بن جعفر علیه السلام وجوهات‌شان که شامل سکه‌های طلا می‌شد را فرستادند. شطیطه چهار سکه درهم سیاه فرستاد با یک کلاف نخ. فردی که به نمایندگی از اهل نیشابور به مدینه رفته بود، وجوهات را تحویل امام داد. حضرت نگاه به سکه‌ها کرد، کیسه، کیسه، کیسه طلا. حضرت فرمود: من قبول نمی‌کنم، ما نیازی نداریم، اینها را به صاحب‌شان برگردانید. حضرت فرمود: دیگر چیزی نیست؟ مرد نیشابوری گفت نه. بار دیگر امام فرمود: خوب فکر کن. مرد نیشابوری گفت بله، یک زنی وقتی من می‌خواستم بیایم یک کلافی داد و چند تا درهم سیاه، چون قابل شما را نداشت؛ من رویم نشد بیاورم. امام فرمود: همان را بیاور. حضرت سکه سیاه و کلاف را برداشت. بعد به او فرمود: بلند شو؛ رفتند یک مقداری پارچه آوردند، یک مقدار پول، گفت این را بده به آن خانم؛ بگو این پارچه از پنبه‌ای بود که ملک اجدادی ماست و خواهرم حکیمه به دست خودش این پنبه را رشته و این پارچه را بافته. این را دادم برای کفنت. از وقتی که این پارچه به تو می‌رسد تا وقتی این پول را مصرف کنی در حیات هستی. مقداری می‌ماند برای خرج بقیه مقدمات کفن و دفن. به او سلام برسان و بگو روز رفتن تو ما می‌آییم، و من بر تو نماز می‌خوانم. این فرد می‌گوید من برگشتم نیشابور. وقتی برگشتم همین‌هایی که پول طلا داده بودند، از امام موسی بن جعفر علیه السلام برگشته بودند و به عبدالله افطح رجوع کرده بودند. طبیعی بود که احساس می‌کردند پول شان هدر رفته اگر حضرت قبول کرده باشد. وقتی پول را به ایشان دادم خوشحال شدند که پول شان به ایشان برگشته. رفتم سراغ شطیطه، پارچه و سکه‌ها را به او دادم، سلام آقا را رساندم. [گفتم] درهم‌ها را تحویل گرفتند و آقا دعا کرد. من روزشماری می‌کردم ببینم این زن کی فوت می‌کند. روز نوزدهم شطیطه فوت کرد و من به علما گفتم حضرت مال هیچکس را قبول نکرد الا این زن. تجلیل عجیب و تشییع پرشکوهی از او شد و من می‌خواستم بدانم چه کسی بر او نماز می‌خواند. علما به صف ایستاده بودند، همه به صف ایستاده بودند، یک دفعه دیدم موسی بن جعفر علیه السلام آنجا حاضر شد؛ تکبیر را گفت و نماز را خواند و اینها هم گفتند شاید یکی از علما برای یک شهر دیگر بوده، آمدند جلو به احترام او. هیچکس نفهمید کی بود. حضرت نماز را بر او خواند. وقتی نمازش تمام شد، به من یک نگاهی کرد یعنی یادت آمد من وعده دادم؟ عملی کردم. زبانم بند آمده بود که حرفی بزنم. این دستگاه امام زمان است. سکۀ طلای آنها را نمی‌پذیرد اما کلاف آن زن را می‌پذیرد و شما می‌خواهید پذیرفته شوید. دستگاه پذیرش او دستگاه دقیقی است. ممکن است یک سرباز صفر شما را قبول کند، اما یک فرماندۀ بزرگتان را قبول نکند. ممکن است یک بی‌اسم و بی‌شهرت و بی‌عنوان و کفش بردار و آب بده و جاروکش و فرد بی‌قابلیتی را بپذیرد و خدمات او را قبول کند، اما یک معروفِ مشهورِ پر سابقۀ همه چیز تمام را قبول نکند. @haerishirazi
✅سیره سعادت رابطه سلوک و هیاهو و جنجال 🔺[حضرت استاد سعادت پرور] معتقد بودند لازم نیست کسی که دنبال سلوک است، اهل هیاهو و جنجال باشد و اینها خیلی نسبتی با سلوک ندارند. 🔹در مسیر کمال باید وظیفه را دنبال کرد، نه ظهور در جامعه بد است و نه واجب؛ باید دید که تکلیف چیست 🔸آقای پهلوانی خودش تکلیفش را چنین دیده بود که بنویسد و شاگرد تربیت کند، دقیقه ‌ای از تکلیفش فروگذار نمی کرد هیچ دقیقه ای از عمر مبارکشان بیهوده نبود، وقتی می رفتی خانه ایشان، یک کتاب حدیث باز می ‌کردند و می گفتند بیایید حدیث بخوانیم یا خودشان یا به ما می گفتند که بخوانید و نمی گذاشتند وقت تلف شود 🔹در عین عظمت و نورانیت هیچ نمایش و بروزی در انسان بالاتر بودن نداشتند 🔸نه پرهیز از سیاست داشت و نه ورود بیجا در آن 🔹نه انسانی بود که این ور آن ور برود و نه منزوی، واقعا در تعادل کامل بین نیازهای جسمانی و وروحانی و تکلیف خودش زندگی می ‌کرد. 🎤بخشی از بیانات یکی از شاگردان
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۶ ماه رجب سال ۱۰ بعثت 🏳درگذشت حامی رسول‌الله 🏳مغضوب کافران و منافقان 🏳مجاهدوشهیدتحریم اقتصادی 🏳سيدالقریش، حضرت ذوألشيبه 🏳عمران‌بن‌عبدالمطلب، أبوطالب(ع) 💠رهبرانقلاب ‼️قضیه شعب ابی‌طالب، دوران بسیار سختی در تاریخ صدر اسلام است؛ یعنی پیامبر دعوت علنی را شروع کرده بود، بتدریج مردم مکه - بخصوص جوانان، بخصوص برده‌ها - به حضرت میگرویدند و بزرگان طاغوت - مثل همان ابولهب و ابوجهل - دیدند که هیچ چاره‌ای ندارند، جز اینکه پیامبر و دوروبرش را از مدینه اخراج کنند؛ همین کار را هم کردند. تعداد زیادی از اینها را که دهها خانوار میشدند و شامل پیامبر و خویشاوندان پیامبر و خود ابی‌طالب - با این‌که ابی‌طالب هم جزو بزرگان بود - و بچه و بزرگ و کوچک میشدند، همه را از مکه بیرون کردند. اینها از مکه بیرون رفتند؛ اما کجا بروند؟ تصادفاً جناب ابی‌طالب، در گوشه‌ای از نزدیکی مکه - فرضاً چند کیلومتری مکه - در شکاف کوهی ملکی داشت؛ اسمش «شعب ابی‌طالب» بود. شعب، یعنی یک درّه کوچک. جناب ابی‌طالب گفتند به آن‌جا برویم. حالا شما فکرش را بکنید! در مکه، روزها هوا گرم و شبها بینهایت سرد بود؛ یعنی وضعیتی غیرقابل تحمّل. اینها سه سال در این بیابانها زندگی کردند. چقدر گرسنگی کشیدند، چقدر سختی کشیدند، چقدر محنت بردند، خدا میداند. یکی از دوره‌های سخت پیامبر، آن‌جا بود. در همین اثنا جناب ابی‌طالب که پشتیبان پیامبر و امید او محسوب میشد، و خدیجه کبری که او هم بزرگترین کمک روحی برای پیامبر به‌شمار میرفت، در ظرف یک هفته از دنیا رفتند! حادثه خیلی عجیبی است؛ و پیامبر تنهای تنها شد. ٧٧/٢/٢٢ @Jahade_tabeini