📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۱ - قسمت دوم
💠 شهادت امامحسین(ع) باید ما را به تفکر و تحلیل تاریخ وادار کند
💠 قرآن غالباً یک متن تاریخی است
💠 یک نمونه از آیات قرآن که ظاهراً تاریخی نیست
💠 با توجه به بُعد تاریخی آیات، معنای آنها را بهتر میفهمیم
استاد #علیرضا_پناهیان در حسینیۀ امابیها(س)
حادثۀ شهادت امامحسین(ع) از جهاتی بزرگتر از حادثۀ شهادت همۀ اولیاء خداست. شهادت امیرالمؤمنین(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن مجتبی(ع) فردمحور است. این سه شهادت بیشتر حالت ترور دارند، ولی امامحسین(ع) با حرکت جمعی و آگاهانه مردم شهید شد. دیگر امامان معصوم توسط خلیفۀ وقت مسموم شدند، اما در شهادت امامحسین(ع) حرکت مردمی مؤثرتر از وجود یزید ملعون بود.
اگر عقیدتی به دین نگاه کنید میگویید مردم کوفه به مبدأ، معاد یا ولایت اهلبیت(ع) ایمان نداشتند، اگر اخلاقی به دین نگاه کنید میگویید آنها آدمهای خبیثی بودند، اگر احکامی نگاه کنید و بحث را به شکمهای پُر از لقمههای حرام محدود کنید، آنوقت خودتان را از فهم خلاص کردهاید. این موضوع تحلیل تاریخی میخواهد و باید ما را به فکر در تحلیل تاریخ وادار کند.
👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text
📢 صوت: @Panahian_mp3
🚩 حسینیۀ امابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۶
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اخلاص باکلاس امیرالمؤمنین(ع)
👈 یک نگاه متفاوت به شب لیلةالمبیت
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
https://eitaa.com/bayanemanave
🔸 رهبر انقلاب(حفظه الله) خطاب به بسیجیان: از دو قطبیهای کاذب بپرهیزید. کسانی که مبانی و اصول اسلام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند برادر شما هستند؛ حتی اگر سلیقه متفاوتی دارند. (لینک)
📢برخی از سخنرانیهای چند سال اخیر علیرضا پناهیان درباره دوقطبی
📝متن و صوت
🔻روش مقابله و مبارزه با بردگان دین صهیون (لینک)
🔻بزرگترین مانعِ قویشدن و پیشرفت جامعۀ ما چیست؟ (لینک)
🔻اگر احزاب نباشند، مردم چگونه در کارها مشارکت پیدا کنند؟ (لینک)
🔻چرا در جامعۀ دینی، با وجود تفاوتِ متدینین با غیرمتدینین، دو قطبی ایجاد نمیشود؟ (لینک)
🔻سخنرانی پیش از خطبههای نمازجمعه تهران- مقدمات شهادت امامحسین(ع) / ایجاد «دوقطبی کاذب» در جامعه، رفتاری منافقانه است (لینک)
🔻سخنرانی مهم استاد پناهیان در مسجد سید اصفهان؛ این قسمت: «بدتر از دوقطبی!» (لینک)
🔻«اصلاحطلب و اصولگرا» دوقطبیِ کاذبی است که ما را با آن، سرِ کار گذاشتهاند! (لینک)
🔻کدام منافقین را طبق آیه قرآن میشود معرفی و رسوا کرد؟ منافقینی که در جامعه دوقطبی ایجاد کنندکه در جامعه دوقطبی ایجاد کنند (لینک)
🔻جز در زندگیجمعی نمیشود به اوج رهایی رسید (لینک)
📹کلیپ تصویری
🔻میخواهند با دوقطبی سازی جلوی رشد سیاسی مردم را بگیرند! (لینک)
🔻فرعون زمانهات را بشناس! (لینک)
🔻دوقطبی سازی؛ ریشه قتل اباعبدالله(ع) (لینک)
🔻دوقطبی اصلاحطلب و اصولگرا؛ مهمترین مانع پیشرفت کشور (لینک)
@Hawzah_Panahian
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 آقایان پزشکیان و قالیباف!
❗️جلوی خفقان رسانهای را بگیرید!
👈 نگذارید دوقطبیسازی روزنامهها، مانع انتقاد سازنده بشود!
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اصلاً دوقطبی یعنی چی؟
➖ انواعش چیه؟
➖ آیا همیشه بَده یا استثناء هم داره؟
➖ تکلیف دوقطبی حق و باطل چی میشه؟
👈 اگر سؤال و شبههای در مورد مسئلۀ دوقطبی در ذهن دارید، این ویدئو برای شماست.
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ما اهل قبیله نیستیم!
⚠️ نه اصلاحطلب؛ نه اصولگرا
👈 مگه میشه کسی از حق دفاع کنه و سعۀ صدر نداشته باشه؟ چرا آبرو میبرید با این طرز دفاع از دین؟!
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 دوست داری همهفنحریف بشی؟!
🔻 برو پرورشاندام کار کن!
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
https://eitaa.com/bayanemanave
📌روش جامعهسازی امام رضا(ع) بر اساس محبت و دوری از دوقطبیسازی؛ قسمت اول
💠 راه نزدیک شدن و تقرّب به امامرضا(ع)
💠 لزوم پرهیز از گروهبندی در مقابل یکدیگر
💠 نفرین امامرضا(ع) بهخاطر یک گناه اجتماعی
💠 سرانجام شوم آزار دادن دوستان اهلبیت(ع)
استاد #علیرضا_پناهیان در هیئت آل یاسین مشهد
شیخ مفید در صفحۀ ۲۴۷ کتاب «اختصاص» نقل میکند که امامرضا(ع) به حضرت عبدالعظیم میفرماید: «يَا عَبْدَ الْعَظِيمِ أَبْلِغْ عَنِّي أَوْلِيَائِيَ السَّلَامَ» سلام من را به دوستانم برسان، «وَ قُلْ لَهُمْ أَنْ لَا يَجْعَلُوا لِلشَّيْطَانِ عَلَى أَنْفُسِهِمْ سَبِيلًا» و به آنها بگو شیطان را به خود راه ندهند. «وَ مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِي الْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ» آنها را به راستگویی در سخن و امانتداری دستور بده «وَ مُرْهُمْ بِالسُّكُوتِ وَ تَرْكِ الْجِدَالِ فِيمَا لَا يَعْنِيهِمْ وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَى بَعْضٍ وَ الْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ قُرْبَةٌ إِلَيَّ» به آنها امر کن سکوت کنند، مجادلههای بیهوده را کنار بگذارند، به یكدیگر روى آورند و به دیدن هم بروند؛ زیرا این کارها، باعث نزدیک شدن به من است.
«وَ لَا يَشْتَغِلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِيقِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً» خودشان را مشغول در افتادن با همدیگر و تکهپاره کردن یکدیگر نکنند؛ یعنی این کار را نکنید که یک عده با هم رفیق بشوند که با یک عدۀ دیگر مخالفت کنند. گروهبندی نکنید! چندقطبی درست نکنید! همه باهم باشید. افراد گروه با همدیگر رفیق میشوند، بعد این باند علیه آن باند، آن باند علیه این باند میشود. پس حضرت میفرماید با هم رفیق بشوید، ولی این رفاقت را در خدمت تخریب همدیگر قرار ندهید.
👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text
📢 صوت: @Panahian_mp3
🚩 مشهد، هیئت آل یاسین، شهادت امام رضا(ع)؛ ۱۴۰۳.۰۶.۱۴
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️بچههای ما ربات نیستند!
⚠️ مثل آدم باهاشون برخورد کنیم.
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
https://eitaa.com/bayanemanave
روضه خانگی - امام حسن عسکری(ع) - 2070.mp3
10.02M
🎙ای داغدار داغ پدر یابن العسکری...
🔻روضه #امام_حسن_عسکری(ع)
⏱#بیش_از_ده_دقیقه | 10:42
👤حاج منصور #ارضی
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌روضۀ آیت الله بهجت(ره) برای امام حسن عسکری(ع)
⭕️ ویژگی خاصّ مراسم عزای امام یازدهم
#تصویری
https://eitaa.com/bayanemanave
📌روش جامعهسازی امام رضا(ع) بر اساس محبت و دوری از دوقطبیسازی؛ قسمت دوم
💠 دوقطبیسازی، یک مشکل بزرگ دینی و اخلاقی
💠 دوقطبیسازی، مانع پیشرفت کشور
استاد #علیرضا_پناهیان در هیئت آل یاسین مشهد
در زمان پیغمبر(ص) منافقانی بودند که اگر چه بعداً قاتل اهلبیت(ع) شدند، هیچکدام افشا نشدند؛ اما منافقی به نام عبداللهبناُبَی افشا شد. تفاوت او با دیگر منافقان این بود که میخواست با تحریک گسل مهاجرین-انصار جامعه را دوقطبی کند. پیغمبر(ص) بهقدری از این کار ناراحت شد که تقریباً یک شبانهروز با مردم سخن نگفت. ایشان با این برخورد جامعه را بهخاطر دوقطبیسازی مجازات کرد.
👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text
📢 صوت: @Panahian_mp3
🚩 مشهد، هیئت آل یاسین، شهادت امام رضا(ع)؛ ۱۴۰۳.۰۶.۱۴
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 یک هدیۀ شنیدنی!
در این روز عزیز، دعوتید به شنیدن مدح مولا مرتضیعلی(ع).
هم او که نام و یادش حلاوتبخش روح و جان است.
شعر از شاعر نامدار شیعه، شیخ حسن کاشی
بانوای ذاکر اهلبیت حاج حسن خلج
عیدتان مبارک🌹
https://eitaa.com/bayanemanave
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۲ - قسمت اول
💠 تکیه بر تاریخ بیشتر از استدلال در جذب جوانان مؤثر است
💠 توصیف نگاه عمیق تاریخیِ امیرالمؤمنین علی(ع) در نامۀ ۳۱
💠 چرا در فرهنگ دینیمان به تجربه نمیپردازیم؟
استاد #علیرضا_پناهیان در حسینیۀ امابیها(س)
نامۀ ۳۱ نهجالبلاغه اولین جزوۀ آموزشی دین بعد از قرآن است. در این نامه امیرالمؤمنین(ع)، برای اینکه اعتماد جوان را جلب کند تا او به حرفهایش گوش بدهد، نمیفرمایند از بس قرآن خواندم، از بس با حضرت رسول(ص) همسخن بودم و تلمذ کردم، از بس فکر فیلسوفانه و عاقلانه داشتم؛ بلکه میفرماید از بس تاریخ خواندم به حرفهای من گوش بده. این رویکرد واقعاً اطمینانبرانگیز است. اگر با جوانهایمان اینگونه برخورد کنیم، رویکردشان به دین تغییر میکند.
یک زمانی مارکسیستها جوانهای ما را از ایمان خارج میکردند؛ اگر نمیتوانستند آنها را کمونیست کنند و کاملاً از دین خارج کنند، آنها را دچار التقاط میکردند و از آنها تروریست درست میکردند. مارکسیستها استدلال محکمی نداشتند اما با تکیه بر تاریخ، جوان مؤمن مسلمان را مجاب و جذب میکردند؛ وقتی میگفتند «تاریخ نشان داده است ... » افراد را خام میکردند و اندیشهها را میربودند.
👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text
📢 صوت: @Panahian_mp3
🚩 حسینیۀ امابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۷
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️فرق دوقطبی با اختلافنظر چیه؟
⚠️ چرا اولی سمّه و دومی مطلوب؟
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
https://eitaa.com/bayanemanave
💌 منتظر واقعی، زندگیجمعی را بلد است
#پیام_معنوی
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تجربۀ جالب استاد پناهیان از مطالعۀ تفکرات فلاسفۀ غربی!
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
https://eitaa.com/bayanemanave
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۲ - قسمت دوم
💠 روش تربیتی دین، «به فکر واداشتن» است
💠 درجات مؤمنین، بر اساس مقدار تفکرشان است
💠 وارد شدن به اجتماع و فرار از فردیت، راه معنویت و تقرب است
استاد #علیرضا_پناهیان در حسینیۀ امابیها(س)
منبع و محل تفکر ما چه چیزی باید باشد؟ تاریخ گذشتگان؛ خداوند میفرماید: «فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ» (اعراف،۱۷۶) روش قرآن به تفکر واداشتن است، نهتنها در بحثهای تاریخی بلکه کلاً قرآن اینگونه است که انسانها را به تفکر وادار کند.
دین این روش تربیتی را میپسندد؛ اما مذهبیها خیلیوقتها این روش را رعایت نمیکنند، به جای اینکه جوان را وادار به فکر کنند، میخواهند مراقبت کنند او نتیجۀ غلط نگیرد. باید جوان به فکر وادار شود، نه اینکه نتایج را جلویش بگذاریم و بگوییم اینها را قبول کن و یاد بگیر. قرآن معماگونه حرف میزند، شما باید معماها را حل کنید.
امتحانها در مدارس و دانشگاهها مبتنی بر حافظه است. متأسفانه حوزۀ علمیه هم چند سالی است نمرهای شده و بر اساس حافظه نظر میدهند. این راحتترین و غلطترین راه ارزیابی است. باید تفکر پرورش پیدا بکند. وقتی تفکر پرورش پیدا کند، تور ماهیگیری به افراد دادهاید؛ اما وقتی حافظۀشان زیاد شود ماهی در انبارشان ریختهاید.
👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text
📢 صوت: @Panahian_mp3
🚩 حسینیۀ امابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۷
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیامبر به وحی متصل بود، دائم درخواست مشورت میکرد!
👈 معلمها، اساتید، آیا ما اینجوری هستیم؟!
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 فرمول گام به گام قدرتمند شدن
🔹لذت و راحتی در این فرمول به دست میاد
تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت
#تصویری
https://eitaa.com/bayanemanave
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۳ - قسمت اول
💠 فرهنگ زندگیجمعی، عصارۀ دین
💠 عامل اتصال مردم و ایجاد امت
💠 علت بیان داستان اقوام در قرآن
💠 تلازم امامت با امت
استاد #علیرضا_پناهیان در حسینیۀ امابیها(س)
خدا به عنوان قوم و امت با ما برخورد میکند، البته نه قومیت بهمعنای ترک، کرد، لُر، بلوچ ...، بلکه بهمعنای امت اسلام و گروه مؤمنان که شما عضو آنها هستید. طبق توصیه مقام معظم رهبری لازم است به دانشآموزها زندگیجمعی یاد داده شود. آنها دوست دارند رفیقبازی و تیمکِشی کنند. این حال نوجوان را تحویل بگیرید! به آنها بگویید مثل فوتبال گروهبندی و یارکِشی کنند. خوب است که تمرین ریاضیات هم تیمی باشد. نوجوان میخواهد فرآیند اجتماعیشدن و عضوی از امت اسلامی شدن را طی کند؛ اما متوقفش کردیم.
فرهنگ زندگیجمعی عصارۀ دین است. دین خیلی هوشمندانه است، ولی خیلیها اینطور تصور نمیکنند؛ از اینطرف قرآن نازل کرده تا شما تربیت اجتماعی پیدا کنید و از آنطرف یک محل اجتماع به نام مسجد گذاشته است.
👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text
📢 صوت: @Panahian_mp3
🚩 حسینیۀ امابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۷
https://eitaa.com/bayanemanave