eitaa logo
بیّنات
12.2هزار دنبال‌کننده
700 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ کوبیدن آب در هاون 🌷حامد 🆔 @bayyenat110
🍁🍁🍁🍁🍁 🍁 پيامبر اسلام -صلی الله علیه و آله و سلم- فرمودند: 🍁 أَوَّلُ مَن يَدخُلُ النّارَ أَميرٌ مُتَسَلِّطٌ لَم يَعدِل، و َذو ثَروَةٍ مِنَ المالِ لَم يُعطِ المالَ حَقَّهُ وَ فَقيرٌ فَخورٌ؛ 🍁 اولين كسى كه به جهنم مى ‏رود فرمانرواى قدرتمندى است كه به عدالت رفتار نمى‏ كند و ثروتمندى كه حقوق مالى خود را نمى ‏پردازد و نيازمند متكبر. 📚عيون الاخبارالرضا ج2، ص28، ح20 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🏴 اعلام مراسم شهادت حضرت زهرا -س- و اجتماع هیئت های شهرک سفیدار 🏴 🌷به کلام  : حضرت استاد آیت الله 📆 جمعه ۴ بهمن ماه _ ساعت ۲۰ 🕌 تهران‌_‌رباط کریم‌_‌سفیدار _ خیابان انقلاب _ مسجد جامع صاحب الزمان (ع) 💢مجمع هیئت های مذهبی شهرک سفیدار 💢 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
9.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀 جنس هوای نفس علماء و بزرگان 🌹حامد 🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺 🌺 امام صادق -عليه السلام- فرمودند: 🌺 ثَلاثَةُ اَشياءَ يَحتاجُ النّاسُ طُرّا اِلَيها: اَلامنُ و َالعَدلُ و َالخِصبُ ؛ 🌺 سه چيز است كه همه مردم به آنها نياز دارند: امنيّت، عدالت و آسايش. 📚تحف العقول ص 320 🆔 @bayyenat110
دنیای امروز، مستعدّ تر، برای اخراج قوای نفس، از حالت اعتدال - استفاده از علم و هنر، در ترویج شهوترانی و وحشی گری و سبعیّت.mp3
3.15M
🔉/ 🌍 دنیای امروز، مستعدّ تر، برای اخراج قوای نفس، از حالت اعتدال ⚠️ استفاده از علم و هنر، در ترویج شهوترانی و وحشی گری و سبعیّت 🎤حامد 🆔 @bayyenat110
🍁🍁🍁🍁🍁 🍁 امام صادق -عليه السلام- فرمودند: 🍁 ثَلاثَةُ اَشياءَ يَحتاجُ النّاسُ طُرّا اِلَيها: اَلامنُ و َالعَدلُ و َالخِصبُ ؛ 🍁 سه چيز است كه همه مردم به آنها نياز دارند: امنيّت، عدالت و آسايش. 📚تحف العقول ص 320 🆔 @bayyenat110
12.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| نمونه ای از ظهورات اخلاص و حقّ طلبی، در ابعاد مختلف زندگی 🌹درسی از جناب مقدّس اردبیلی (ره) 🌷 و حقّ طلبی نامزد ها 🎙حامد 🆔 @bayyenat110
✅ سوالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین انسان ها را کسانی معرفی کرده که به خداوند دروغ می‌بندند (وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ -21 انعام) کیست ستمکارتر از آن کسی که بر خدا دورغ بسته یا آیات او را تکذیب نموده؟ ♻️ من در اینجا به صورت بسیار مختصر چند آیه را بیان می‌کنم که آخوند ها به دروغ، دانسته یا ندانسته تفسیری خلاف منظور خداوند برای آن ارائه می‌کنند، تفاسیری که سرآغاز شرک در دین و کینه توزی در امت اسلام است: 1. آیه ولایت: اگر مراد خدا یک نفر یعنی حضرت علی است چرا کلمه «الذین،کسانی» به صورت جمع آمده؟ می‌گویید از باب تکریم و احترام به حضرت علی است پس چرا در تمامی آیات قرآن که به پیامبر اسلام اشاره شده با ضمایر مفرد «ک» و «انت» تو به پیامبر خطاب شده؟ آیا حضرت علی بالاتر از پیامبر است؟!! 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 در این بحث چند سوال مطرح شده است: چرا «الذین» در آیه ولایت (آیه 55 سوره مبارکه مائده) به صورت جمع آمده است؟ درباره این آیه که دلالت بر ولایت حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب -ع- دارد بحث‌های مفصلی هست که یک کتاب مستقل می‌طلبد و ما از این بحث صرف نظر می‌کنیم و فقط پاسخ اشکال در کلمه «الذین» که برای جمع به کار رفته ولی مقصود از آن فقط یک نفر می‌باشد، را بررسی می‌کنیم. پاسخ1: نظیر این مورد در قرآن آمده است که اهل سنت متفق هستند که جمع آمده ولی مقصود یک نفر بوده است مانند: آیه 1 سوره مبارکه ممتحنه: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ... تُسِرُّونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ... مرجع ضمیر در «الیهم» به یک نفر برمی گردد و آن حاطب بن ابی بلتعه است که با قریش و دشمنان اسلام مکاتبه سری داشت. آیه 8 سوره مبارکه منافقون: يَقُولُونَ لَئِن رَّجَعْنَا إِلَى الْمَدِينَةِ لَيُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ قائل این سخن «یقولون» فقط یک نفر است و آن جناب عبدالله بن ابی بن سلول است. آیه 215 و 219 سوره مبارکه بقره: «یسئلونک ماذا ینفقون» در حالی که سائل فقط یک نفر است. آیه 274 سوره مبارکه بقره: «الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُم بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِيَةً» در حالی که مقصود یک نفر می‌باشد. شیعیان می‌گویند: «الذین» درباره حضرت علی بن ابی طالب -ع- است (یک نفر) و برخی از بزرگان اهل سنت می‌گویند: درباره جناب ابوبکر است (یک نفر) جالب تر آن است که در آیه: يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَن تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ «52 مائده» می گویند: گوینده آن جناب عبدالله بن ابی بن سلول است در حالی که این آیه هم درمیان همین آیات مورد بحث ما است یعنی آیه 52 سوره مبارکه مائده که سه آیه قبل از آیه ولایت است. پس قرآن کریم از این اسلوب که جمع به کار ببرد و مقصودش یک نفر باشد استفاده کرده است حتی چند آیه قبل از آیه ولایت. البته این سخن در آیه مباهله به صورت واضح تری به کار رفته (61 آل عمران) در آنجا هم «ندع» دعوت می‌کنیم، «ابناءنا» پسرانمان و «نساءنا» زنانمان، «انفسنا» خودمان (جانهایمان) همگی به صورت متکلم مع الغیر آمده ولی مراد از آن ها مفرد است یعنی در «ندع» شخص حضرت رسول اکرم -ص- و در «نساءنا» فقط حضرت زهرا -س- و در «انفسنا» هم فقط حضرت علی -ع- مقصود می‌باشد و درباره «ابناء» نیز دو نفر می‌باشد که در عربی برای دو نفر صیغه جمع به کار نمی‌رود. 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد 🆔 @bayyenat110
📚📚📚📚📚 📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 1. ابوبکر بن ابی شیبه (159- 235) مؤلف کتاب «المصنّف» به سند صحیح: هنگامی که مردم با ابی بکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره می‌پرداختند و این مطلب به عمر بن خطاب رسید. او به خانه فاطمه آمد و گفت: ای دختر رسول خدا محبوب ترین فرد برای ما پدر توست و بعد از پدر تو خودت، ولی سوگند به خدا این محبت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آن ها . این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتی علی و زبیر به خانه برگشتند. دختر پیامبر به علی و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود خانه را بر شما بسوزاند. به خدا سوگند آنچه را قسم خورده است انجام می‌دهد . 2. احمد بن یحیی جابر بغدادی بلاذری (متوفای 270) مولف کتاب تاریخی «انساب الاشراف»: ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا بیعت کند ولی علی از بیعت امتناع کرد. سپس عمر همراه با فتیله (آتشزا) حرکت کرد و با فاطمه در مقابل باب خانه رو به رو شد. فاطمه گفت: «ای فرزند خطاب می‌بینم درصدد سوزاندن خانه من هستی؟» عمر گفت: «بله این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است» 3. عبدالله بن مسلم بن قتیبیه دینوری (212 – 276) تاریخ دان و ادیب بزرگ اهل سنت در کتابش «الامامه والسیاسه»: ابوبکر از کسانی که از بیعت با او سر برتافتند و در خانه علی گرد آمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد. او به در خانه علی آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج از خانه امتناع کردند. در این موقع عمر طلبید و گفت: «به خدایی که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را بر سرتان آتش می‌زنم» مردی به عمر گفت: «ای اباحفص در این خانه دختر پیامبر است» گفت: باشد. ابن قتیبیه در دنباله این مطلب نوشته است (صفحه 13): عمر به همراه گروهی به در خانه فاطمه آمدند، در خانه را زدند. هنگامی که فاطمه صدای آنان را شنید با صدای بلند گفت: «ای رسول خدا پس از تو چه مصیبت هایی به ما از فرزند خطاب و ابی قحافه رسید» وقتی مردم که همراه عمر بودند صدای زهرا و او را شنیدند برگشتند ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی را از خانه بیرون آوردند نزد ابی بکر بردند و به او گفتند: بیعت کن. علی گفت: «اگر بیعت نکنم چه می‌شود؟» گفتند: به خدایی که جز او خدایی نیست گردن تو را می‌زنیم... [حضرت هارون -ع- به حضرت موسی -ع- گفت: قال ابن امّ ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی ... «150 اعراف»] 4. تاریخ طبری: أتی عمر بن الخطاب منزل علی و فیه طلحه و الزبیر و رجال من المهاجرین فقال: «والله لاحرقن علیکم او لتخرجن الی بیعة» فخرج علیه الزبیر مصلتاً بالسیف فعثر فسقط السیف من یده فوثبوا علیه فاخذوه. عمر بن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وی رو به آنان کرد و گفت: «به خدا سوگند خانه را به آتش می‌کشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید» زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود، ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد. در این موقع افراد دیگر بر او هجوم آوردند و شمشیر را از دست او گرفتند. بایع الناس و استشبتوا للبیعة و تخلف علی و الزبیر و اخترط الزبیر سیفه و قال اَعمدُه حتی یبایع علیَّ فبلغ ذلک ابابکر و عمر. فقال عمر: خذوا سیف الزبیر فاضربوا به الحجر . 5. ابوالقاسم طبرانی (260 – 360) که ذهبی در میزان الاعتدال درباره او می‌گوید فردی معتبر است در کتاب «المعجم الکبیر» درباره جناب ابوبکر در زمان مرگش می‌گوید: ابوبکر در هنگام مرگ اموری را آرزو می‌کرد: «اما الثلاث اللائی وددت انی لا افعلهن فوددت انی لم أکن اکشف بیت فاطمه و ترکته» ای کاش سه چیز را انجام نمی‌دادم... ای کاش هتک حرمت خانه فاطمه نمی‌کردم و آن را به حال خود واگذار می‌کردم. 6. ابن عبدربه در عقد الفرید (متوفای 463) از عبد الرحمن بن عوف نقل می‌کند: من در بیماری ابی بکر بر او وارد شدم تا از او عیادت کنم، او گفت، قال ابوبکر: «و ودت انی لم اکشف بیت فاطمه عن شیءٍ و ان کانوا اغلقوه علی الحرب» آرزو می‌کنم که ای کاش سه چیز را انجام نمی‌دادم... ای کاش خانه فاطمه را نمی‌گشودم هر چند آنان برای نبرد، در خانه را بسته بودند. 🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی مطالعه نمایید... 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد 🆔 @bayyenat110
📚📚📚📚📚 📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 7. نظّام از علمای بزرگ کلام (اصول عقاید) اهل سنت در کتاب الوافی بالوفیات (160 – 231): احمد شهرستانی در الملل و النحل به نقل از نظّام می‌نویسد: از جمله از عقاید نظّام آن بود که می‌گفت: عمر به خانه فاطمه حمله ور شده و فریاد می‌زد: خانه را با اهلش به آتش بکشید در حالی که در خانه نبود مگر علی و فاطمه و حسن و حسین. او در ادامه می‌گوید: «ان عمر ضرب بطن فاطمه یوم البیعه حتی القت المحسن من بطنها » عمر در روز اخذ بیعت برای ابی بکر بر شکم فاطمه زد، او فرزندی که در رحم داشت و نام او را نهاده بودند کرد. 8. مقاتل بن عطیه در کتاب الامامه و الخلافه: «ان ابابکر بعد ما اخذ البیعه لنفسه من الناس بالارهاب و السیف و القوه ارسل عمر و قنفذاً و جماعه الی دار علی و فاطمه و جمع عمر الحطب علی دار فاطمه و احرق باب الدار... » هنگامی که ابوبکر از مردم با تهدید و شمشیر و زور بیعت گرفت عمر، قنفذ و جماعتی را به سوی خانه علی و فاطمه فرستاد و عمر هیزم جمع کرد و در خانه را آتش زد... 9. ابن ابی دارم در کتاب «میزان الاعتدال» احمد بن محمد معروف به ابن ابی دارم محدث کوفی (متوفای 357) کسی که محمد بن حماد کوفی درباره او می‌گوید: «کان مستقیم الامر عامة دهره» یعنی او در سراسر عمر خود پوینده راه راست بود. وی نقل می‌کند که در محضر او این خبر خوانده شد: «ان عمر رفس فاطمه حتی اسقطت بمحسن » عمر لگدی بر فاطمه زد و او فرزندی که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد. 10.امام الحرمین جوینی استاد ذهبی از رسول خدا -ص- این گونه روایت می‌کند: زمانی که فاطمه را دیدم به یاد صحنه‌ای افتادم که پس از من برای او رخ خواهد داد، گویا می‌بینم ذلت وارد خانه او شده، حرمتش پایمال گشته، حقش غصب شده، از ارث خود ممنوع گشته، پهلوی او شکسته و فرزندی را که در رحم دارد سقط شده در حالی که پیوسته فریاد می‌زند: «وا محمداه» ولی کسی به او پاسخ نمی‌دهد، کمک می‌خواهد اما کسی به فریادش نمی‌رسد. او اول کسی است که از خاندانم به من ملحق می‌شود و در حالی بر من وارد می‌شود که محزون، گرفتار، غمگین و شهید شده است و من در اینجا می‌گویم: خدایا لعنت کن هر که به او ظلم کرده، کیفر ده هر که حقش را غصب کرده، خوار کن هر که خوارش کرده و در دوزخ مخلد کن هر که به پهلویش زده تا فرزندش را سقط کرده و ملائکه «امین» گویند. از کتاب فرائد السمطین جوینی حموئی. 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد 🆔 @bayyenat110