eitaa logo
بیّنات
11.9هزار دنبال‌کننده
696 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى فَرَضَ عَلَى أَئِمَّةِ الْعَدْلِ أَنْ يُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ كَيْلَا يَتَبَيَّغَ بِالْفَقِيرِ فَقْرُهُ 💢صاحبان مناصب در نظامِ حق، حق ندارند خودشان را با اعیان و اشراف مقایسه کنند... 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🥀🥀🥀🥀🥀 🥀 حضرت امام صادق -عليه‏ السلام- فرمودند: 🥀 مَن حَسُنَت نیتُهُ زیدَ فی رزقِه. 🥀 هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود. 📚تحف العقول ، ص295 - کافی(ط-الاسلامیه)، ج2، ص105 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۴ .mp3
3.93M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه چهاردهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢برخورد و معاشرت منافقانه 🔻مذاکره با شیطان 🔻شیطان و قوّه ی واهمه 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
بیّنات
✅ سوالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 #شبهه ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین ا
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش سوّم به قرآن کریم به مسئله «ابتغاء وسیله» دو گونه برخورد فرموده است. یک نوع را تقبیح فرموده و یک نوع را امر فرموده و تحسین کرده است در آیه ذیل به هر دو آن ها عنایت شده است: أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا «۵۷ اسراء» یعنی مشرکانی که ملائکه و یا غیر از آن ها را به عنوان وسیله برای تقرب به درگاه خداوند قرار می‌دهند خود آن ها یعنی این ملائکه و یا غیر آن ها به دنبال تقرب جستن به درگاه خدا هستند و به رحمت حضرت حق امیدوار و از عذابش هراسان هستند. پس خود ملائکه و غیر آن ها به دنبال وسیله‌ای برای تقرب به درگاه خدا هستند. آنچه از توسل و ابتغاء وسیله قبیح، در این جا آمده است آن چیزی است که موجب شرک به خداست یعنی مشرکان، ملائکه و غیر آن ها را معبود خود گرفته و آن ها را به همراه حضرت احدیت می‌پرستیدند. پس مشرکان در مرحله اول برای تقرب به الله وسیله می‌جستند همانطور که برادران حضرت یوسف -ع- وسیله می‌جستند اما آن ها، خود وسیله را به صورت معبودی قرار دادند و به همین سبب مشرک گشتند. اما اصل آن که هر انسانی برای تقرب به نزد دیگری به دنبال «وسیله» می‌رود مطلقاً بد و قبیح نیست. هنگامی که وسیله را مستقل از خداوند و به صورت معبودی قرار دهد شرک است اما اگر مانند برادران حضرت یوسف -ع- بدانند که حضرت یعقوب -ع- بنده‌ای از بندگان مقرب خدا است و او مانند دیگر مخلوقات بوده و هرگز شان الوهیت ندارد، نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه خداوند امر به آن فرموده است و به پیامبران نیز امر فرموده است که توسل را بپذیرند مانند حضرت یعقوب ع (۹۸ یوسف) و حضرت رسول اکرم ص (۱۵۹ آل عمران) و از طرف دیگر، به مومنان امر فرموده که به آن ها توسل جویند. (۹۷ یوسف، ۶۴ نساء، ۳۵ مائده) به قول مولانا در مثنوی: دیده‌ای باید سبب سوراخ کن تا سبب (حجب) را بر کند از بیخ و بن یعنی سبب را دیدن و مسبب الاسباب را ندیدن غلط است یا اسباب را مستقل حساب کردن شرک است. نتیجه آن که مطلق توسل و ابتغاء وسیله به درگاه حق، قبیح و شرک نیست بلکه توسل و وسیله خواستن برای تقرب به درگاه خداوند اگر به همراه استقلال وسیله و سبب باشد و آن را معبود خود قرار دهد، شرک است. اما اگر توسل و وسیله خواستن به همراه عدم استقلال اسباب باشد و آن سبب را معبود خود نداند بلکه او را مخلوقی از مخلوقات بداند، شرک نیست بلکه خداوند به این مطلب امر فرموده است که به مقربان درگاهش برای توسل مراجعه کنیم و به این مسئله تصریح فرموده است: ... ابتغوا الیه الوسیله ... «۳۵ مائده» و در داستان حضرت یعقوب -ع- و برادران حضرت یوسف -ع- به صورت ضمنی امر به توسل به انبیاء و امامان را بیان فرموده است و از همه مهم تر آن که در آیه ۶۴ سوره مبارکه نساء شرط استجابت و قبول استغفار بندگان را، استغفار حضرت رسول -ص- قرار داده است زیرا می‌فرماید: اگر آن ها هنگامی که به خودشان ظلم کردند «... ولو انهم اذ ظلموا انفسهم» و از خدا آمرزش خواستند «فاستغفروا الله» و پیامبر برای آنان آمرزش خواست «واستغفر لهم الرسول» یعنی به شرط آن که پیامبر اکرم -ص- برای آن ها استغفار کند، آنگاه خداوند را تواب و آمرزنده می‌یابند. بنابراین برای رسیدن به آمرزش سه امر یا سه شرط لازم است: ۱. استغفار خودشان ۲. به نزد رسول اکرم -ص- بیایند ۳. حضرت رسول الله -ص- هم برای آن ها استغفار کند. آن گاه خداوند را تواب و رحیم می‌یابند: «لوجدوا الله تواباً رحیماً» یعنی قطعاً خداوند را توبه پذیر و مهربان می‌یافتند. بنابراین بدون توسل به حضرت رسول اکرم -ص- هیچ استغفاری پذیرفته نیست و اگر به قول آقایان وهابی، توسل به کسانی که مرده‌اند صحیح نباشد و آن ها حضرت رسول -ص- را -نعوذ بالله- مرده می‌دانند، نتیجه این است که پس از رحلت ایشان هیچ یک از صحابه و تابعین و... توبه شان پذیرفته نبوده و نخواهد شد؛ زیرا دو شرط آمرزش محقق نشده است. 🔘 ادامه دارد... 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️ ▪️پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- فرمودند: ▪️اَربعُ نِسوة سادات عالَم هنَّ: مَریَمُ بِنتُ عمران، آسِیهُ بِنتُ مُزاحِم، خَدیجهُ بِنتُ خُوَیلد وَ فاطَمَهُ بِنتُ محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم ▪️برترین زنان عالم ، مریم دختر عمران، آسیه دختر مزاحم (همسر فرعون)، خدیجه دختر خویلد، فاطمه دختر محمد -صلی الله علیه و آله- می باشند. 📚بحارالانوار، ج 13، ص 162 🏴 رحلت جانگداز ام المؤمنین، حضرت خدیجه کبری -سلام الله علیها- تسلیت باد 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۵ .mp3
3.9M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه پانزدهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 |به مناسبت رحلت جانگداز حضرت خدیجه سلام الله علیها ◾️مسئله ی جنسیّت، در اولیاء الهی و نفوس کلّیّه الهیّه ⛔️ جسارت برخی مسئولین صداوسیما در حق اولیاء الهی 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 زنان بهشتی بیشتر از مردان بهشتی، با توجّه به روایات 🎤حامد وفسی 🔻قیمتی بودن مرد بهشتی 🆔 @bayyenat110
بیّنات
✅ سوالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 #شبهه ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین ا
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش چهارم به : نکته قابل ذکر دیگر آن است که مصداق توسل نمی‌تواند اعمال صالحه و... باشد؛ زیرا خداوند در آیه ۳۵ سوره مبارکه مائده فرمود: «اتَّقُوا اللَّهَ» یعنی مسئله تقوا را قبلاً متذکر شده است و مسئله توسل غیر از تقوا (ایمان و عمل صالح) است؛ همچنین مقصود از توسل نمی‌تواند فعالیت‌های دنیوی برای رسیدن به مقاصد باشد؛ زیرا توسل به اسباب طبیعی در آیه مذکور شده است: «...وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ» پس توسل امری مستقل است که مصداق بارز و واضحش توسل به رسولان و امامان است (۹۸ یوسف) و مصداق دیگرش هم توسل به اشیاء مقدس است؛ مانند پیراهن حضرت یوسف -ع- که موجب شفای چشمان نابینای حضرت یعقوب -ع- گردید: اذْهَبُوا بِقَمِيصِي هَٰذَا فَأَلْقُوهُ عَلَىٰ وَجْهِ أَبِي يَأْتِ بَصِيرًا...«۹۳ یوسف» فَلَمَّا أَن جَاءَ الْبَشِيرُ أَلْقَاهُ عَلَىٰ وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِيرًا...«۹۶ یوسف» حضرت یوسف -ع- گفت: این پیراهن مرا ببرید و بر صورت پدرم بیفکنید تا بینا شود... پس چون بشیر و مژده رسان آمد آن پیراهن را بر صورت او (حضرت یعقوب) انداخت و او بینا شد. مطلب ارزشمند دیگر جمله حضرت یعقوب -ع- در آخر آیه ۹۶ سوره مبارکه یوسف است که می‌فرماید: ...قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ گفت: آیا به شما نگفتم که من از [جانب] خداوند چیزهایی می‌دانم که شما نمی‌دانید؟ معلوم می‌شود که ما هم مثل دیگر از مردمان، عالم به غیب و... نیستیم و از باب تعبد، وظیفه داریم برای تقرب به درگاه خداوند به اولیای الهی توسل نماییم و بدانیم که اشیاء مادی، اگر اولیاء خدا بخواهند باذن الله می‌توانند موجب شفای مومنان، حتی انبیاء الهی گردند و حقیقت این امور از علومی است که به اولیاء داده شده و مثل علوم مادی و بشری نیست. اما درباره توسل به قبر پیامبر -ص- در کتب اهل سنت از ام المومنین عایشه آمده است و اهل فن از اهل سنت روایت را صحیح شمرده اند. در سنن دارمی با سند صحیح روایتی آمده است که در قحطی مدینه ام المومنین عایشه دستور داد توسل به قبر پیامبر -ص- کنند¹ : ۹۳ – حدثنا ابوالنعمان حدثنا سعید بن زید حدثنا عمرو بن مالک النکری، حدثنا ابوالجوزاء اوس بن عبدالله قال: قحط اهل المدینه قحطاً شدیداً فسکوا الی عایشه فقالت: انظروا قبر النبی -ص- فاجعلوا منه کوًی الی السماء حتی لا یکون بینه بین السماء سقفٌ. قال: فقعلوا فمطرنا مطراً حتی نبت العشب و سمنت الابل حتی تبتقت من الشحم فسمّی عام الفتق. اوس بن عبدالله می‌گوید: مردم مدینه دچار قحطی شدیدی شدند پس به عایشه شکایت کردند عایشه گفت: «به قبر رسول خدا -ص- رو بیاورید و پنجره هایی (روزنه – سوراخ) از آن به سوی آسمان بگشایید به طوری که بین قبر آن حضرت و آسمان سقفی نباشد.» راوی گوید: مردم همین کار را کردند، پس باران فراوانی بارید تا جایی که گیاهان رویید و شتر ها آنقدر چاق شدند که از شدت چربی ترک برداشتند به حدی که آن سال را سال «فتق» نامیدند. 🔘 ادامه دارد... ـــــــــــــــــــــــــــ ¹. سنن دارمی ج ۱ ص ۲۲۷ تحقیق: حسین سلیم اسد الدارانی. الناشر: دار المغنی للنشر و التوزیع المملکه العربیه السعودیه الطبعه الاولی. ۱۴۱۲ هـ - ۲۰۰۰ م. (عدد الاجزاء ۴) 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘ ☘ امیرالمؤمنین على -عليه‏ السلام- فرمودند: ☘ عَوِّدْ نَفْسَكَ حُسْنَ النِّيَّةِ وَ جَميلَ الْمَقْصَدِ، تُدْرِكْ فى مَباغيكَ النَّجاحَ؛ ☘ خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى. 📚تصنیف غررالحکم و دررالکلم ،ص92 ، ح 1602 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۶ .mp3
3.85M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه شانزدهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110