eitaa logo
بیّنات
12هزار دنبال‌کننده
696 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 |به مناسبت رحلت جانگداز حضرت خدیجه سلام الله علیها ◾️مسئله ی جنسیّت، در اولیاء الهی و نفوس کلّیّه الهیّه ⛔️ جسارت برخی مسئولین صداوسیما در حق اولیاء الهی 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 زنان بهشتی بیشتر از مردان بهشتی، با توجّه به روایات 🎤حامد وفسی 🔻قیمتی بودن مرد بهشتی 🆔 @bayyenat110
بیّنات
✅ سوالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 #شبهه ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین ا
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش چهارم به : نکته قابل ذکر دیگر آن است که مصداق توسل نمی‌تواند اعمال صالحه و... باشد؛ زیرا خداوند در آیه ۳۵ سوره مبارکه مائده فرمود: «اتَّقُوا اللَّهَ» یعنی مسئله تقوا را قبلاً متذکر شده است و مسئله توسل غیر از تقوا (ایمان و عمل صالح) است؛ همچنین مقصود از توسل نمی‌تواند فعالیت‌های دنیوی برای رسیدن به مقاصد باشد؛ زیرا توسل به اسباب طبیعی در آیه مذکور شده است: «...وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ» پس توسل امری مستقل است که مصداق بارز و واضحش توسل به رسولان و امامان است (۹۸ یوسف) و مصداق دیگرش هم توسل به اشیاء مقدس است؛ مانند پیراهن حضرت یوسف -ع- که موجب شفای چشمان نابینای حضرت یعقوب -ع- گردید: اذْهَبُوا بِقَمِيصِي هَٰذَا فَأَلْقُوهُ عَلَىٰ وَجْهِ أَبِي يَأْتِ بَصِيرًا...«۹۳ یوسف» فَلَمَّا أَن جَاءَ الْبَشِيرُ أَلْقَاهُ عَلَىٰ وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِيرًا...«۹۶ یوسف» حضرت یوسف -ع- گفت: این پیراهن مرا ببرید و بر صورت پدرم بیفکنید تا بینا شود... پس چون بشیر و مژده رسان آمد آن پیراهن را بر صورت او (حضرت یعقوب) انداخت و او بینا شد. مطلب ارزشمند دیگر جمله حضرت یعقوب -ع- در آخر آیه ۹۶ سوره مبارکه یوسف است که می‌فرماید: ...قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ گفت: آیا به شما نگفتم که من از [جانب] خداوند چیزهایی می‌دانم که شما نمی‌دانید؟ معلوم می‌شود که ما هم مثل دیگر از مردمان، عالم به غیب و... نیستیم و از باب تعبد، وظیفه داریم برای تقرب به درگاه خداوند به اولیای الهی توسل نماییم و بدانیم که اشیاء مادی، اگر اولیاء خدا بخواهند باذن الله می‌توانند موجب شفای مومنان، حتی انبیاء الهی گردند و حقیقت این امور از علومی است که به اولیاء داده شده و مثل علوم مادی و بشری نیست. اما درباره توسل به قبر پیامبر -ص- در کتب اهل سنت از ام المومنین عایشه آمده است و اهل فن از اهل سنت روایت را صحیح شمرده اند. در سنن دارمی با سند صحیح روایتی آمده است که در قحطی مدینه ام المومنین عایشه دستور داد توسل به قبر پیامبر -ص- کنند¹ : ۹۳ – حدثنا ابوالنعمان حدثنا سعید بن زید حدثنا عمرو بن مالک النکری، حدثنا ابوالجوزاء اوس بن عبدالله قال: قحط اهل المدینه قحطاً شدیداً فسکوا الی عایشه فقالت: انظروا قبر النبی -ص- فاجعلوا منه کوًی الی السماء حتی لا یکون بینه بین السماء سقفٌ. قال: فقعلوا فمطرنا مطراً حتی نبت العشب و سمنت الابل حتی تبتقت من الشحم فسمّی عام الفتق. اوس بن عبدالله می‌گوید: مردم مدینه دچار قحطی شدیدی شدند پس به عایشه شکایت کردند عایشه گفت: «به قبر رسول خدا -ص- رو بیاورید و پنجره هایی (روزنه – سوراخ) از آن به سوی آسمان بگشایید به طوری که بین قبر آن حضرت و آسمان سقفی نباشد.» راوی گوید: مردم همین کار را کردند، پس باران فراوانی بارید تا جایی که گیاهان رویید و شتر ها آنقدر چاق شدند که از شدت چربی ترک برداشتند به حدی که آن سال را سال «فتق» نامیدند. 🔘 ادامه دارد... ـــــــــــــــــــــــــــ ¹. سنن دارمی ج ۱ ص ۲۲۷ تحقیق: حسین سلیم اسد الدارانی. الناشر: دار المغنی للنشر و التوزیع المملکه العربیه السعودیه الطبعه الاولی. ۱۴۱۲ هـ - ۲۰۰۰ م. (عدد الاجزاء ۴) 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘ ☘ امیرالمؤمنین على -عليه‏ السلام- فرمودند: ☘ عَوِّدْ نَفْسَكَ حُسْنَ النِّيَّةِ وَ جَميلَ الْمَقْصَدِ، تُدْرِكْ فى مَباغيكَ النَّجاحَ؛ ☘ خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى. 📚تصنیف غررالحکم و دررالکلم ،ص92 ، ح 1602 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۶ .mp3
3.85M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه شانزدهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
7.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| شیطان در ماجرای مشروطه ⚠️ تبیین یکی از راه های نفوذ و رخنه ی دشمن، در بین رجال دینی و سیاسی 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
بیّنات
✅ سوالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 #شبهه ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین ا
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش پنجم به اما در سؤال با کمال ادب! طعنی بر صیغه شده است! درباره صیغه می‌توانید به کتبی که در این باره مفصلاً تحقیق شده مراجعه فرمایید؛ اما اجمالاً نکاتی را باید عرض کنیم: اولاً صیغه یا ازدواج موقت از دستورات شارع مقدس است و در قرآن کریم آمده است: ...فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً... «۲۴ نساء» مراد از استمتاع در این جا «نکاح متعه» یا همان عقد موقت (به اصطلاح عوام، صیغه) است و این نوع نکاح در بعد از هجرت بوده و اخبار مسلم از شیعه و سنی داریم که این امر در میان صحابه و مسلمانان رایج بوده است؛ حال چه به واسطه تشریع در اسلام باشد و یا قبلاً بوده و اسلام آن را تایید کرده باشد. به هر حال از نظر لغت هم نمی‌تواند حقیقت لغوی آن را در نظر نگرفت؛ مانند دیگر لغات قرآنی. از طرف دیگر نمی‌تواند این کلمه استمتاع، برای نکاح دائمی باشد؛ زیرا در نکاح دائمی «اجر» وجود ندارد، بلکه در آن جا (نکاح دائمی) مسئله مهریه و صِداق مطرح است و مسئله پرداخت مهریه، به شکل مفصل در آیات قبل این آیه آمده است. ثانیاً بزرگان علمای علم کلام (شیعه و سنی) قائل هستند که در زمان رسول اکرم -ص- این امر رایج بوده است و جناب عمر بن خطاب آن را ممنوع کرده است. قوشجی (عالم بزرگ اهل سنت) در شرح بر تجرید الاعتقاد در مبحث امامت می‌نویسد: عمر بن خطاب خلیفه دوم گفت: «ای مردم سه چیز در عهد پیامبر بود و من آن ها را حرام کرده و عمل کننده به آن ها را عقوبت می‌کنم: ۱. متعه زنان (عقد موقت – صیغه) ۲. متعه حج ۳. حی علی خیر العمل در اذان» ثالثاً در نقل صحیح محدثان اهل سنت هم این مطلب آمده است: صحیح بخاری در جلد ۶ صفحه ۳۷ قسمت التفسیر ذیل آیه ۱۹۶ سوره مبارکه بقره از عمران بن حصین نقل می‌کند که هنگامی که آیه متعه در کتاب خدا نازل شد، ما همراه رسول خدا بودیم و بدان عمل می‌کردیم و از قرآن چیزی نازل نشد که آن را تحریم کند و پیامبر اکرم -ص- تا زنده بود از آن نهی نکرد... و بعد از پیامبر مردی [منظور خلیفه دوم است] به نظر و رأی شخص خود چیزی گفت. بنابراین قرآن متعه (صیغه) را حلال کرده است و نه این آیه نسخ شده و نه پیامبر اسلام -ص- آن را حرام کرده است؛ الا اینکه خلیفه دوم به نظر شخص خودش آن را حرام نموده و ما برای اصحاب حتی اگر فقیه (مجتهد) و عادل باشند، حق تشریع قائل نیستیم و اجتهاد دربرابر نص را هم باطل می‌دانیم و این عمل خلیفه دوم، خلاف ملاک مدرسه سقیفه است؛ چرا که می‌گویند: «حسبنا کتاب الله» پس هرگز «بدعت» تبدیل به «سنت» نخواهد شد. 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌻🌻🌻🌻🌻 🌻امیرالمؤمنین علی -علیه السلام- فرمودند: 🌻فرض الله ...الصِّيَامَ ابْتِلَاءً لِإِخْلَاصِ الْخَلْق‏ 🌻خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد. 📚نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 512 ، ح 252 - تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 176 ، ح 3376 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۷ .mp3
3.76M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هفدهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
8.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶ماجرای لقب ابوجهل 🔸نمونه هایی از سقوط نفس، به سبب تبعیّت از هوای نفس 🔻فقدان شعور معمولی برخی خواصّ و بزرگان نظام‼️ 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼 🌼 حضرت امام رضا -علیه السلام- فرمودند: 🌼 إِنَّمَا أُمِرُوا بِالصَّوْمِ لِكَيْ يَعْرِفُوا أَلَمَ الْجُوعِ وَ الْعَطَشِ فَيَسْتَدِلُّوا عَلَى فَقْرِ الْآخِرَة 🌼 مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچارگى آخرت را بيابند. 📚وسایل الشیعه ج 10، ص 9، ح 12701 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۸ .mp3
4.03M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هجدهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110