eitaa logo
بیّنات
13.1هزار دنبال‌کننده
706 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
8.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| ترس، غم و شادی اهل تقوا 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۱ ♻️ شيعيان مي‌گويند كه هيچ پيامبري نبوده است مگر آن‌كه به ولايت علي دعوت داده است و خداوند از پيامبران براي ولايت علي پيمان گرفته است و چنان مبالغه و غلو كرده‌اند كه شيخ آن‌ها تهراني مي‌گويد: كه ولايت علي بر همه چيزها عرضه شده است و هر چيزي كه ولايت او را پذيرفته درست شده است و هر چيزي آن را نپذيرفته فاسد و خراب گشته است! ♻️ به شيعه گفته مي‌شود كه پيامبران به توحيد و اخلاص عبادت براي خدا و يگانه‌پرستي دعوت مي‌داده‌اند نه به ولايت علي آن‌گونه كه شما ادعا مي‌كنيد خداوند متعال مي‌فرمايد: «ما پيش از تو هيچ پيغمبري را نفرستاده‌ايم مگر اين‌كه به او وحي كرديم كه معبود به حقي جز من نيست پس فقط مرا پرستش كنيد». ♻️ و اگر ولايت علي چنان‌كه شما ادعا مي‌كنيد در صحيفه‌هاي پيامبران نوشته شده است؛ پس چرا فقط و تنها شيعيان آن را نقل كرده‌اند و كسي ديگر از آن خبر ندارد؟ و چرا اهل اديان آن را ندانسته‌اند؟ و بسياري از پيروان اديان ديگر مسلمان شده‌اند و اين ولايت را ذكر نكرده‌اند؛ بلكه چرا در قرآن كه در بردارنده همه كتابها است ذكر نشده است؟ 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۱ ۱. اگر اخباري كه رسيده از نظر سند صحيح و كامل باشد آن را مي‌پذيريم؛ وگرنه مسكوت گذاشته مي‌شود؛ زيرا در چيزي كه علم نداريم حق اثبات و رد آن را نداريم. ۲. عقلاً اشكالي ندارد كه اولاً ولايت به انبياء عرضه شده باشد و آن‌ها به تبليغ پيامبر آخر الزمان و خليفه او پرداخته باشند. ثانياً ولايت پذيرفتن اشياء هم اشكال ندارد؛ زيرا معناي آن اين است كه چون پيامبر -ص- و اهل بيت -علیهم السلام- واسطه در فيض الهي هستند و اگر آن‌ها نبودند خداوند، عالم را نمي‌آفريد، هر كه موجود شده است يعني به واسطه آن‌ها است و آن‌چه محقق نشده به سبب آن است؛ زیرا كه چيزي بدون واسطه فيض الهي محقق نمي‌شود. ۳.درباره اديان گذشته مثل يهود، قرآن مي‌گويد: پيامبر را مانند پسر خود مي‌شناختند؛ اما آن را پنهان كردند به خاطر اغراض خاصي كه داشتند. ۴. آن كساني كه حقيقت را پنهان كرده‌اند -در دوران ۹۰ ساله ممنوعيت حديث- بهترين زمينه را براي نابودي احاديث پيامبر به وجود آوردند. ۵. هفتاد سال در نمازجمعه لعن علي‌بن‌ابي‌طالب -سلام الله علیه- و كشتن مبلّغين معارف ايشان و احاديثي كه در مدح ايشان بوده است، احتمال از بين رفتن اين معارف را زياد مي‌كند. ۶. آيه ۲۵ سوره انبياء دلالت بر نفي اين‌كه يهود پيامبر را مي‌شناختند نمي‌كند و نفي بر ولايت و دعوت انبياء در اين مورد ندارد؛ زيرا مي‌فرمايد در مقام توحيد آن‌ها به چه چيزي دعوت مي‌كردند، اما مطلبي درباره نفي نبوت يا ولايت ندارد. (به قول منطقيون: اثبات شيء نفي ماعدا نمي‌كند؛ مثلاً اگر بنده بگويم حسين را دوست دارم معنايش اين نيست كه نفي محبت حسن را مي‌نمايم) مثلاً آيا نفي مي‌كند كه حضرت موسي خلافت هارون را به قومش ابلاغ نموده است؟ ۷. پيامبران همه براي توحيد آمدند امّا پيروان آن‌ها توحيد را منكر و مشرك شدند. شرك امروز اين پيروان دلالت نمي‌كند كه پيامبران الهي توحيد را تبليغ نكرده‌اند؛ خداوند نه تنها ولايت حضرت علي -سلام الله علیه- بلكه وجود حكومت جهاني پر از عدل به وسيله را به همه پيامبران فرموده است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣 یکی از مخاطبین با نام "Amir.sa" از محضر معظّم له سلام علیکم تفاوت سرزنش با نهی از منکر در جمع، به گونه ای که حق الناس نشود چیست؟ لطفا توضیح دهید. 📍پاسخ ┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ سلام علیکم و رحمة الله در اسلام سرزنش نداریم. اگر کسی علنی معروف یا واجبی را ترک یا منکر و حرامی را انجام دهد، شمرده شده و در این حال، نسبت به آن مورد حقّی ندارد تا حق الناس مطرح شود. البته همه مردم حق هدایت دارند و وظیفه آمر یا ناهی اینست که شرایط، مراحل و آداب امر و نهی را بداند و عمل کند. اگر فردی غیر علنی خلاف کند امر و نهی او مستحب میباشد. منظور از مستحب یعنی در گناهان غیر علنی وظیفه ما به صورت اخلاقیست و امر و نهی جنبه تربیتی دارد. سرزنش یا سرکوفت، عبارتست از تحقیر مخاطب نه فرمان به هدایت. تکلیف ما هدایت مردم است نه تحقیر ایشان. یاعلی (ع) 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد آیت الله وفسی قدر۲.mp3
2.59M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🕋 إلٰهِي بِعَلیٍ... 📿 سخنرانی شنیدنی، پیرامون لیالی قدر 🌹حامد وفسی 📆 شب ۲۱ رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣 هم اکنون پخش زنده مصاحبه رادیویی با حضرت آیت الله وفسی موج اف ام: ردیف ۹۸​ 🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️ 🏴 قد قتل علی المرتضی... ▪️پيامبر گرامي اسلام -صلي‌الله عليه و آله و سلم- فرمودند: ▪️اذا کانَ يومُ القيامَة وَ نُصِبَ الصِّراطُ عَلي شَفيرِ جَهنّمَ لَم يَجُزْ اِلّا مَن مَعَهُ کِتابُ عليِّ بنِ ابي‌طالب. ▪️روزي که قيامت برپا مي‌شود و پل صراط بر کناره جهنم نصب مي‌گردد، هيچ کس حق عبور از آن را نخواهد داشت مگر اينکه برگه اجازه علي بن ابي‌طالب -علیه السلام- را به همراه داشته باشد. 📚(مناقب ابن مغازلي، ص ١٤٢ ـ فرائدالسمطين، ج ١، ص ٢٨٩) ⚫️ شهادت مظلومانه مولای متقیان ابوالحسن امیرالمؤمنین حضرت علی ابن ابی طالب -علیه افضل صلوات المصلین- تسلیت باد 🆔 @bayyenat110
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| ❌ نقد و بررسی داستان مشهور صحابه امام صادق -علیه السلام- و درک نکردن ⛔ تحریف دین و جهالت برخی از خطبا 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی رادیو اقتصاد.mp3
1.74M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🕋 إلٰهِي بِعَلیٍ... 📻 گفت و گوی رادیویی پیرامون "اهمیّت شبهای قدر" 🌹حامد وفسی 📆 شب ۲۱ رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۲ ♻️ وقتي علي مي‌دانست كه خداوند او را خليفه كرده، پس چرا با ابوبكر و عمر و عثمان بيعت كرد؟ ♻️ اگر بگوييد قدرت نداشت، كسي كه قدرت ندارد صلاحيت امامت ندارد. چون فقط كسي مي‌تواند امام باشد كه توانايي به دوش گرفتن بار امامت را داشته باشد. ♻️ و اگر بگوييد امام توانايي داشت، اما او خودش از توانايي‌اش استفاده نكرد، پس اين خيانت است و خائن نمي‌تواند امام باشد و امام علي از خيانت پاك است. پس پاسخ شما -اگر پاسخ درستي داريد- چيست؟ 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۲ ( فَبَشِّرْ عِبَادِی الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ) : پس بشارت بده كساني را كه اقوال را مي‌شنوند و از بهترين آن‌ها پيروي مي‌كنند. اگر قدرت شرط امامت و خلافت باشد، پس ابوبكر و عمر و عثمان با وجود ضعف‌هايي كه در تاريخ ثبت شده و خودشان به آن اعتراف نموده‌اند، چگونه خلافت را قبول كرده‌اند. آيا قبول خلافت براي كساني كه توانايي آن را نداشته‌اند، خيانت به مسلمانان نيست؟ در جلد ۲، «تاريخ طبري» بعد از بيعت سقيفه آمده است كه ابوبكر گفت: «پس من تحقيقاً ولي شما هستم و بهترين شما نيستم». آيا نبايد كسي كه بهتر است را معرفي نموده و اجازه مي‌داد او كه بهتر است خليفه شود و بار امانت را به دوش بكشد و در همان تاريخ طبري مي‌گويد (ص ۶۱۹) كه اي كاش خلافت را به يكي از آن دو نفر (عمر يا ابوعبيده جراح) واگذار مي‌كردم. و در صفحه ۴۶۰ همان كتاب ابوبكر مي‌گفت: «آگاه باشيد كه براي من شيطاني است كه پيش من مي‌آيد پس زماني كه بر من وارد مي‌شود از من اجتناب كنيد...» و درباره اشتباهات و ضعف‌هاي عمر و عثمان كه موارد زياد است. اما درباره حضرت علي -علیه السلام- ما همان را پاسخ مي‌دهيم كه قرآن كريم درباره حضرت هارون -ع- مي‌فرمايد كه هم مقام نبوت را داشت و هم مقام خلافتِ حضرت موسي -ع- را. ايشان توانمند بود، اما وقتي مردم و اصحاب موسي -ع- حرف ايشان را نپذيرفتند، بايد براي حفظ جامعه بني‌اسرائيل و عدم تفرقه ايشان صبر مي‌كرد تا آن‌ها را هدايت نموده و به دين الهي باز گردند. حضرت اميرالمؤمنين -ع- حتي وقتي ابوسفيان به ايشان پيشنهاد داد، براي حفظ وحدت مسلمين و عدم فتنه قبول نفرمود و تا شش ماه به گفته عايشه صبر نمود و زماني كه به ابوبكر فرمود ما اهل بيت بر اين امر خلافت حقي داريم و شما بر ما استبداد كرديد، بازهم آن‌ها حاضر نشدند كنار بروند. حضرت علي -ع- با اين‌كه توانايي داشت، به علت عدم ياري مسلمانان و حفظ وحدت ايشان با تمام توانايي علمي و شجاعت و... براي حفظ وحدت و عدم فتنه با آن‌ها مدارا نمود. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110