فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌷🎍🌷🍃•✾••┈
📽|#پیشنهاد_دانلود
❤️ درسی بزرگ از صحابی جلیل القدر امام حسین -علیه السلام- جناب سعید ابن عبدالله
🔆 از دلائل خشنودی اولیاء الهی به حسب اطّلاع بر زمان مرگشان
🌹حضرت آیت الله وفسی
╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۷۷
♻️شيعيان براي اثبات امامت امامان دوازدهگانهشان از اين حديث استدلال ميكنند كه پيامبر فرموده: دوازده خليفه خواهند بود كه همه از قريش هستند...
♻️اينك به شيعه بايد گفت كه همه روايات به صراحت ميگويند كه اين دوازده نفر امير و خليفه خواهند بود و معلوم است كه از ائمه شيعه فقط [حضرت] علي و [امام] الحسن به خلافت رسيدهاند. پس حديث چيز ديگر ميگويد و شيعيان چيزي ديگر ميگويند! و اين روايتها اين خليفهها را نام بردهاند و حتي اسم يكي در اين روايتها ذكر نشده است.
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🌷#پاسخ به #شبهه ۷۷
۱. بعضي روايات ميگويند ۱۲ نفر از قريش و بعضي روايات دقيقاً اسم ایشان را ميگويند. مثل حديث جابربنعبدالله انصاري كه از كساني است كه تا زمان امام باقر -علیه السلام- هم زنده بوده است و روايت پيامبر -صلی الله علیه و آله- را به نسل تابعين و بعد از آنها رسانده است.
۲. خلافت پيامبر -صلی الله علیه و آله- خلافت حقيقي ايشان است؛ نه اينكه بعضي اصحاب جمع شده و اميري براي خود انتخاب نمودند و اسم آن را به دروغ گذاشتند خليفه رسولالله؛ زيرا همانطور كه در قرآن آمده است مقام رسالت يا امامت و وزارت و خلافت از طرف خداست و صراحت آيات در اين باره روشن است.
۳. پس آيا يزيد هم جزو خلفاي پيامبر ميباشد؟
نتيجه: خلط بين خلافت ظاهري و خلافت حقيقي رسولالله -ص- موجب عدم درك اين حديث شريف شده است.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
📽| ببینید:
⚠️عزیز شدن منافقین، فواحش و فسّاق در تهران
❌غیرقابل پذیرش بودنِ رها کردن امور دینی و اقتصادی از طرف دولت جدید، به بهانه مقابله با بیماری کرونا
💐استاد آیت الله وفسی
╔═.🍃🕊.══♥️═╗
@bayyenat110
╚═♥️══.🍃🕊.═╝
┈••✾•🍃🌹🍃•✾••┈
📣 ویژه طلاب و دانشجویان
📖سلسله جلسات تدریس کتاب #نهایة_الحكمة حضرت علّامه طباطبایی -ره-
🎙توسط حضرت استاد آیت الله وفسی
📲بارگذاری در کانال #بینات_مدیا
🔉مرحله هشتم، جلسات ۳۱ تا ۵۲
🌹جهت عضویت در کانال بینات مدیا، از لینک زیر استفاده نمایید↙️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/481099793Caa1f4d36ea
🔵جلسه ۱۷۰ حکمت عملی ( ۱۴۰۰.۷.۶ )
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی -ره- «جلسه نود و نهم»
🔹تأثیر ذکر، بویژه ذکر و یاد مرگ، در خودسازی و رشد معنوی
🔹ملموس بودن مرگ برای عموم افراد بشر و یقین به آن، موجب استفاده ی بهترِ از یاد مرگ در جهت تربیت و ارشاد ( از دلائل استفاده ی تربیتی از یاد مرگ )
🔹تمثیلی زیبا در مورد توجّه به ناپایداری و غیر جاودانگی زندگی دنیوی
🔹اشاره ای به مسئله ی ثواب و عقاب در آخرت
🔹بررسی مهمّ ترین دلیل هراس و کراهت از مرگ
🔹شیرین و گوارا بودن مرگ، برای اولیاء الهی -سلام الله علیهم-
🔹اشاره ای به چرایی زندان بودن دنیا برای مؤمن
🔹برابری سود و زیان دنیوی، برای اولیاء حقّ -سلام الله علیهم-، البتّه به جهت دنیوی آن
🔹ناشناخته ماندن عمق و گستره نفس و باطن افراد، در عالم طبیعت ( عدم ظهور دنیوی همه زوایای نفوس
♦️سیاسی
🔻مغفول ماندن جنبه معنوی ظلم و فساد، و همچنین ظلم به معنویّت، در نزد مسئولین ارشد نظام ( ظهور و بروز مادّی گرایانه مسئولین بلندمرتبه نظام، در مقام ظلم ستیزی و مبارزه با فساد )
🔻تفاوت رویکرد مسئولین ارشد نظام به دنیا و تدابیر حیات دنیوی، با رویکرد حضرت امام حسین -سلام الله علیه-
🔹بی رنگ شدن دنیا، در فرهنگ عاشورا
🔹ترس جهانخواران از حضرت امام حسین -سلام الله علیه- و فرهنگ حسینی
🔹تفاوت بین هیئات مذهبی جهالت زدا، با هیئات مذهبی جهالت زا ( رویکرد جهالت زدا به فرهنگ عاشورا، یا رویکرد جهالت زا؟ )
🔹تبیین فرمایش مشهور حضرت امام خمینی -ره- "این محرّم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است"
🔹معنای صحیح معرفت به حضرت أبی عبدالله -سلام الله علیه-
🔹قدسی سازی، هدف فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی ( انتظار از نظام اسلامی، قدسی سازیست نه صرفاً انسان سازی ) .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۱۴۰۰.۷.۶.mp3
13.31M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حضرت استاد وفسی
🗓جلسه نود و نهم ( ۱۴۰۰.۷.۶ )
🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻
✅ https://www.aparat.com/v/49XJz
🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞| به مناسبت "روز مجلس"
🌹شهید مدرّس، اسوه ایمان و تقوا برای حکومت اسلامی
✂️فاصله عجیب مجلس امروز با مجلس طراز اسلامی
💓حضرت آیت الله وفسی
╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
استاد آیت الله وفسی ۱۴۲.mp3
7.08M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
●━━━━━━──────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
🌹حضرت استاد وفسی
📆 جلسه صد و چهل و دوم
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊
┊ ┊ ┊ 🌻
┊ ┊ 🌻
┊ 🌻
🌻
🎞| ببینید:
🥇🚨برترین نسخه شفاء و نجات
❓❓چرا باید #اسلام_شناس شویم؟
🌹حضرت آیت الله وفسی
┏━✨🍃✨🌼✨━┓
🌼 @bayyenat110 🌼
┗━✨🌼✨🍃✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊
┊ ┊ ┊ 🌹
┊ ┊ 🌹
┊ 🌹
🌹
🎥|ببینید
🕊به دنبال توبه ی نصوح
💐حضرت آیت الله وفسی
╭━━🍃❀🌺❀🍃━━╮
@bayyenat110
╰━━🍃❀🌺❀🍃━━╯
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۷۸
♻️شيعيان ادعا ميكنند كه بعد از وفات پيامبر، همه اصحاب مرتد شدهاند به جز چند نفر كه بر اسلام باقي ماندهاند. به آنها ميگوييم كه مرتد به علت شبهه يا شهوتي مرتد ميشود و معلوم است كه شبهات در صدر اسلام قويتر بودند. پس كساني كه در دوران ضعف اسلام ايمانشان چون كوهها بود چگونه بعد از پيروزي و ظهور نشانههاي اسلام و گسترش اسلام ضعيف خواهد شد؟ اما درباره شهوتها و اميال بايد گفت: آنان كه اموال و خانه و ديارشان را به خاطر خدا و پيامبرش به ميل خود ترك گفتند چگونه ميتوان گفت كه به خاطر دوست داشتنيها و شهوتهايي كه خودشان آن را ترك كرده بودند مرتد شدند؟ و بايد دانست كه مرتدشدن اصحاب نزد شيعه در مهمترين اركان ايمان كه امامت است به شمار ميآيد.
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🌷#پاسخ به #شبهه ۷۸
۱. شيعه ميگويد همه اصحاب پيامبر مسلمان بودند و از بيعت با عليبنابيطالب -علیهما السلام- در غدير برگشتند، نه از اسلام.
۲. اما اينكه اصحاب شبهه نداشتهاند و ايمانشان مثل كوه بود؛ مخالف صراحت آيات قرآن است كه در سوره آل عمران، آيه ۱۵۱ و ۱۵۲ ميگويد: إِذَا فَشِلْتُمْ (زماني كه سست شديد) وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ (در كارتان اختلاف كرديد) و عَصَيْتُم (نافرماني كرديد)
۳. اينكه ميگوييد «آنها اموال و خانه و ديارشان را به خاطر خدا و پيامبرش به ميل خود ترك گفتند». اولا عموم آنها افراد بيچيزي بودند و ثانياً عثمان كه ثروت داشت تمام ثروت خود را به مدينه منتقل نمود. ثالثاً گفتههاي شما مخالف آيه قرآن است كه در آيه ۱۵۲ سوره آل عمران ميگويد:
مِنكُم مَّن يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنكُم مَّن يُرِيدُ الْآخِرَةَ
بعضي از شما دنيا را ميخواهيد و بعضي از شما اخرت را ميخواهید.
بنابراين همه آنها درجات عالي ايمان نداشتهاند. در غیر این صورت، خدا آنها را سرزنش نميكرد و با اين صراحت نميفرمود كه بعضي از اطرافيان پيامبر (كه شما آنها را اصحاب ميناميد) دنيا را ميخواستند. در حاليكه كنار پيامبر به جنگ هم رفته بودند.
بنابراین براي شناخت اصحاب، تفكر در آيات قرآن ضروري است تا اصحاب حقيقي و صفاتشان از كساني كه اطراف پيامبر بودند و بعضي از آنها منافق يا سست بودند يا تنازع ميكردند يا نافرمان بودند، مشخص شود.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی.mp3
1.83M
🌺🌺🌺
🌺🌺
🌺
🔉/بشنوید:
🌹تفسیری از فرمایش "ما رأیتُ الّا جمیلاً"
🥀 نگاه عرفانی به مواجهٔ اولیاء الهی -علیهم السلام- با مصائبشان
💐 حضرت آیت الله وفسی
🌺
🌺🌺
🌺🌺🌺
#حضرت_زینب
🆔 @bayyenat110
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🌺 افتخار ما...
🌸 افتخار ما آن بانوان #محجبه و با #پوشیه #یمنی است که در عین حالی که در حال جراحی گلوله از بدن بیمار هستند، امّا حجابشان کامل است و جالب این است که مسئولان صداوسیما برای اینکه این گونه افراد در کشور ما جلوه نکنند و سرمشق بانوان ایران قرار نگیرند، دیگر - تا آنجا که در توان دارند - اخبار زنان محجّبه در یمن یا لبنان و... را پخش نمی کنند!
ان شاءالله در #گام_دوم_انقلاب، اسلامی شدن صداوسیما و #وزارت_ارشاد، محقق شود و این امر به عهده #جوانان_حزب_اللهی است.
🌷حضرت استاد آیت الله وفسی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🦋 #عفاف و #حجاب
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🎥|#دیدنی
🏢 تحقیق دانشگاه الازهر، در مورد جعل فضائل برای خلفای اهل سنت
🎙حضرت آیت الله وفسی
╭━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╯
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
باسمه تعالی
ان شاءالله از روز های آتی ، بازنشر مقاله #طیب_الولادة به نگارش حضرت استاد آیت الله وفسی، در کانال قرار داده خواهد شد.
در این مقاله به بررسی احادیث مربوط به مقام و منزلت شیعیان حضرت امیرالمؤمنین -سلام الله علیه- ، منزلت مخالفین تشیّع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی پرداخته شده است.
┏━✨🌹✨🌸✨━┓
🌸 @bayyenat110 🌸
┗━✨🌸✨🌹✨━┛
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📖 ۱
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
الحمدلله رب العالمین والصلاة والسلام علی سیّدنا و نبیّنا محمّد و آله الطّاهرین المعصومین
درباره ی مقام و منزلت شیعیان و محبان اهل بیت -علیهم السلام- روایات بسیاری داریم که در برخی موارد از آنها، سوء برداشت هایی شده است و گمان کرده اند که با عدالت حضرت احدیت ناسازگار است.
در این مختصر تلاش شده است به یکی از این برداشت های ناصواب، پاسخ داده شود.
🔘 ادامه دارد...
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📖 ۲
نخست دو روایت از کتاب صفات الشیعه شیخ صدوق -ره- درباره مقام و منزلت شیعیان و محبان اهل بیت -علیهم السلام- و داستانی از اختلاف این دو مقام را برای تبرک و تیمن خدمتتان عرض میکنم.
حدیث اول: حضرت امام صادق -علیه السلام- فرمودند:
شیعتنا اهل الورع و الاجتهاد و اهل الوفاء و الامانة و اهل الزهد و العبادة اصحاب احدی و خمسین رکعة فی الیوم والیلة القائمون بالیل الصائمون بالنهار و یزکون اموالهم و یحجون البیت و یجتنبون کل محرم.¹
و در قسمتی از فرمایش حضرت موسی کاظم -علیه السلام- درباره مقام شیعیان آمده است:
...شیعتنا ینظرون بنورالله و یتقلبون فی رحمة الله و یفورون بکرامة الله...²
مقام شیعه اهل بیت بودن، مقام عظمایی است که فائزون در قیامت هستند و اما محبان اهل بیت -علیهم السلام- مقام شفاعت شدگانی است که به وسیله اولیاء الهی، در قیامت دستگیری می شوند.
برای روشن شدن تفاوت میان این دو مقام، عنایت به داستان مشهوری از مهمانان حضرت امام رضا -علیه السلام- مناسب می باشد:
گروهی به درب خانه ی حضرت امام رضا -علیه السلام- آمدند و خود را شیعیان امیرالمومنین علی ابن ابی طالب -علیهما السلام- معرفی کردند و حضرت آنها را تا دو ماه نپذیرفت و آنها پس از التماس فراوان و شفیع قراردادن یاران آن حضرت، اجازه ملاقات یافتند، آنها سلام کردند و حضرت پاسخ ندادند و همچنین اجازه نشستن هم به ایشان ندادند و آنها در حالت ایستاده دلیل این محرومیت را سؤال کردند و حضرت در جواب آنها فرمودند، که فقط به روش خداوند متعال و رسول اکرم و امیرالمومنین -علیهماالسلام- اقتداء کردند. آنها گفتند چگونه اقتداء کردید؟ آن حضرت فرمودند:
لدعواکم انکم شیعة امیرالمومنین علی بن ابی طالب ویحکم (وای برشما) انما شیعته الحسن و الحسین و ابوذر و سلمان و المقداد و عمار و محمدبن ابی بکر، الذین لم یخالفوا شیئاً من اوامره و لم یرکبوا شیئاً من فنون زواجره فامّا انتم اذا قلتم انکم شیعته و انتم فی اکثر اعمالکم له مخالفون مقصرون فی کثیر من الفرائض متهاونون بعظیم حقوق اخوانکم فی الله و تتقون حیث لا یجب التقیه و تترکون التقیه حیث لابد من التقیه فلو قلتم انکم موالوه و محبوه و الموالون لاولیائه والمعادون لاعدائه لم انکره من قولکم و لکن هذه مرتبة شریفة ادعیتموها ان لم تصدقوا قولکم بفعلکم هلکتم الا ان تتدارککم رحمة من ربکم...
و پس از توبه از ادعای دروغین شیعه بودن و بیان آن که از محبان اهل بیت -علیهم السلام- هستند، حضرت آنها را با اکرام پذیرایی فرمودند.³
پس از ذکر این مقدمه تلاش می کنیم به سؤالاتی درباره ی روایاتی که درآنها به #طیب_الولادة (حلال زاده بودن) برای محبان اهل بیت و خبث الولادة ( پلید بودن در ولادت - حرام زاده بودن ) برای دشمنان ایشان طرح شده، پاسخ دهیم.
سؤالات:
1- چرا شیعیان برای طرفداران خود صفت حلال زادگی و برای مخالفانشان قائل به حرام زادگی هستند؟ آیا این جزمی گرایی و خود پرستی یک دین و مذهب نیست؟
2- اگر خداوند عادل مطلق است، پس چگونه ممکن است که ولدالزنا در حالیکه در تولد خودش اصلا نقشی نداشته، باتوجه به روایات در این مورد، از ورود به طریق کمال یعنی محبت اهل بیت و رسیدن به کمال لایق خویش بی بهره است؟!
3- بدیهی است که ولدالزنا در پیدایش خود کاملا بی گناه است، در عین حال پدر و مادر گناهکارش و حتی منافقان و مشرکان می توانند توبه کرده و به بهشت روند، ولی او از رفتن به بهشت محروم است؟
4- چرا ولدالزنا درصورت ایمان و عمل صالح به بهشت نمی رود، درحالیکه آیات قرآن به همه ی انسان ها وعده ی بهشت داده است؟
5- آیا غیر مسلمانان و یا غیر شیعیان حلال زاده اند یا خیر؟ وضعیت آنان در آخرت چگونه است؟
6- اگر حلال زاده بودن مقید به قرائت عقد شرعی در دین اسلام است، حکم اجداد پیامبر اسلام -ص- چیست؟
7- چرا حرام زاده با آنکه مرتکب جرمی نشده است، از برخی حقوق اجتماعی محروم شده است؟
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
☄#نشر_حداکثری
🛑 نطق کوبنده حضرت آیت الله وفسی در پی خلع لباس شدن محمد علی زم:
✅تنها کار خوبِ منافقین در کل عمرشان، همین است...!
╔═.🍃🕊.══♥️═╗
@bayyenat110
╚═♥️══.🍃🕊.═╝
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📖 ۳
جناب علامه مجلسی -ره- به روش اهل حدیث و اخباری ها در کتاب شریف بحارالانوار، درباره این اخبار و رفع تعارض، توجیهی را فرموده و در آخر از حلّ آن اظهار عجز می نمایند:
و بالجمله فهذه المسالة مما قد تحیّر فیه العقول و ارتاب به الفحول والکف عن الخوض فیها اسلم ولا نری فیها شیئاً احسن من ان یقال: «الله اعلم».
ترجمه: جناب علامه مجلسی می فرمایند:
حاصل مطلب: این مسئله از آن چیزهایی است که عقول در آن متحیر و بزرگان دو دل شده اند و خودداری از ورود در این امور بهتر است و ما در این مسئله چیزی بهتر از گفتن: «الله اعلم» خدا داناتر است ندیدیم.
روشن است که روش های اهل حدیث و اخباری ها، قادر به پاسخگویی به این گونه شبهات و مسائل کلامی نیست؛ زیرا برای حل شبهات هم متّکی به روایت هستند در حالیکه بسیاری از سوالات و شبهات امروز از اهل بیت -علیهم السلام- سوال نشده و روایتی در این زمینه وجود ندارد؛ به همین سبب ما به روش حکمت متعالیه و علم کلامی که متکی بر آن باشد تحقیق و پاسخ را جویا می شویم.
در اینجا دو نکته را متذکر می شویم:
نکته اول: مذهب اهل بیت -علیهم السلام- بر پایه مبادی و مبانی مبرهن و مستدل است که در حکمت متعالیه و حکمای معاصرِ پیرو آن مفصلاً تدوین شده است.
نکته دوم: در روایت طولانی در کافی شریف درباره ارزش و حجیت عقل و وحی چنین آمده است:
(...یا هشام ان لله حجتین حجة ظاهره و حجة باطنة فاما الظاهرة فالرسول و الانبیاء و الائمة و اما الباطنة فالعقول...)
بنابر این روش، دست آورد های عقل قطعی هرگز با نصوص قرانی و مفاد قطعی روایی معارضه نمیکند؛ زیرا هر دو حجت حضرت حق متعال می باشد.
در بخش اول، احادیث و روایات را بررسی می نماییم و در بخش دوم، چارچوب و اصول تحقیق را بیان کرده به صورت ریشه ای شبهات را پاسخ می دهیم. در بخش سوم، روایات فقهی را بررسی میکنیم و در پایان به صورت خلاصه نتیجه تحقیق ارائه می شود.
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊
┊ ┊ ┊ 🌹
┊ ┊ 🌹
┊ 🌹
🌹
🎞|#فاطمیه
🕊ظهور مقام فرقانیّت حضرت فاطمه زهراء -سلام الله علیها-
🌷حضرت آیت الله وفسی
╭━━🍃❀🦋❀🍃━━╮
@bayyenat110
╰━━🍃❀🦋❀🍃━━╯
1400.9.23.mp3
3.33M
╭━━⊰•❀❀•⊱━━╮
🦋فاطمیه🦋
╰━━⊰•❀❀•⊱━━╯
🔉/ #ویژه
🏴 سخنرانی حضرت آیت الله وفسی با موضوع:
📌راز پیدایش دو جریان "مدرسه اهل بیت" -علیهم السلام- و "مدرسه سقیفه"
⚠️رخنه #نفاق_اکبر، در میان صحابه نبی گرامی اسلام -ص-
📆 ۱۴۰۰.۹.۲۳ - فاطمیه اول
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
#سخنرانی
╔═.🍃🕊.══🖤═╗
@bayyenat110
╚═🖤══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━━⊰•❀❀•⊱━━╮
عفاف و حجاب
╰━━⊰•❀❀•⊱━━╯
❌ وخامت اوضاع حجاب در این روزها، #کشف_حجاب رضاخانی را روسفید کرد❗️
⚠️حلال شدن گناه کبیره ی "تبرّج" در صداوسیما
🌹استاد آیت الله وفسی
#فاطمیه
#ورزش_بانوان
📆 عاشوراء ۱۴۴۳
╔═.🍃🕊.══🖤═╗
@bayyenat110
╚═🖤══.🍃🕊.═╝
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📖 ۴
احادیث و روایات در این مساله را به چند دسته تقسیم میکنیم. بنابراین به غیر از احادیث فقهی - که در آخر آن را بررسی میکنیم - این روایات چند بخش است:
۱. احادیثی که فضیلت شیعیان و محبان اهل بیت -علیهم السلام- را به نعمت طیب الولادة مژده میدهد و یا بیان میکنند که از برخی گناهان و عیب ها به دور هستند.
۲. روایاتی می فرماید بهشت طاهر است و فقط اختصاص به حلال زاده ها دارد.
۳. طرح شبهه بدون پاسخ امام.
۴. مقصود و مراد امامان از عنوان «ولد الزنا» افراد خاصی بوده است.
۵. یکسان شمردن ولد الزنا با منافقان و مشرکان و صاحبان گناهان کبیره و شرکت شیطان در اموال و اولاد.
۶. ولد الزنا مانند سایر افراد است.
۷.روایاتی که علایم ولد الزنا را بیان میکند.
بخش اول
بررسی روایات
۱. احادیث درباره ی نعمت #طیب_الولادة برای محبان اهل بیت -علیهم السلام- :
در عدالت، مبنا این است که اگر مُعطِی بر اساس حکمت خود به برخی از افراد نعمت و کمال بیشتری عنایت کند این اعطاء، مخلّ به عدالت نیست و می گویند: در بخشش، عدل و ظلم معنا ندارد و از طرفی نظام احسن بر پایه تفاوت است و در تفاوت ظلم نیست، بلکه در تبعیض ظلم مطرح می باشد.
مثال مطلب اول: ماننده فروشندهای که به تعدادی از مشتریان کالایی را ارزان تر یا مجانی اعطاء کند.
مثال مطلب دوم: مانند مهندسی که می خواهد خودرو بسازد، نمیتواند همه قطعات را به صورت مثلا فرمان بسازد یا بنّایی که بخواهد مسجدی بسازد، نمی تواند همه ساختمان را به صورت محراب بسازد.
خداوند متعال عالم هستی را بر اساس نظام احسن آفریده است و هیچ ذاتی از خودش، در برابر خدای هستی بخش، چیزی ندارد و همه ی موجودات در هستی و بقاء و کمالات، مستفیضِ صِرف هستند. پس هیچ ذاتی بر خداوند حقی ندارد و همه صرفاً مرهون (لطف) کریم مطلق اند. پس در اعطاءِ نعمت، حقّی نیست و همه لطف است. اما در سوال از نعمت، عدالت مطرح است و هر کس از نعمت بیشتر برخوردار است، مسولیتش بیشتر است. عکس آن هم صحیح است (یعنی نعمت کمتر مسولیت کمتر).
حضرت کریم، نعمت #طیب_الولادة را به اولیاء خود، شیعیان و محبان اهل بیت -علیهم السلام- عنایت فرموده است.
در زیارت وارث آمده است:
...يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِي الأَْصْلاَبِ الشَّامِخَهِ وَ الأَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَهِ لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّهُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْكَ مِنْ مُدْلَهِمَّاتِ ثِيَابِهَا...
و درباره حضرت مریم -سلام الله علیها- قرآن می فرماید:
وَأُمُّهُ صِدِّيقَة(75-مائده)
وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَىٰ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ
(آل عمران-42)
وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِيهِ مِن رُّوحِنَا...
(12-تحریم66)
درباره ی نعمت طیب الولادة به ذکر یک روایت اکتفاء مینماییم و روایات در این زمینه بسیار زیاد و در حد تواتر است.
قال رسول الله - صل الله علیه و آله و سلم - : من احبنا اهل البیت فلیحمدلله علی اول النعم، قیل و ما اول النعم؟ قال -ص-: #طیب_الولادة و لا یحبنا علی من طابت ولادته.⁴
۲.روایاتی که اینچنین می فرمایند: بهشت طاهر است و فقط اختصاص به حلال زاده ها دارد:
قال ابو جعفر -علیه السلام- : من طهرت ولادته دخل الجنه.⁵
قال ابو عبدالله -علیه السلام- : خلق الله الجنة طاهرة مطهرة لا یدخلها الا من طابت ولادته.⁶
(توجیه این روایت را در مطلب پنجم عرض خواهیم کرد.)
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃☘🍃☘🎍☘🍃☘🍃
📽|#پیشنهاد_دانلود
🗯منظور از جاهلیّت در لسان قرآن و روایات
⚖بحثی پیرامون عصر جاهلیّت ایران و روم
💚حضرت آیت الله وفسی
╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📖 ۵
۳. روایاتی که فقط شبهه و مشکل را مطرح کرده است:
برخی از روایات، فقط بیان شبهه است و طوری مسئله مطرح شده که خداوند، ولدالزنا را بدون هیچ گناهی مجازات می کند! صرف نظر از ضعف سند این گونه روایات، فقط میتوان گفت که اگر بر فرض از ناحیه معصوم صادر شده باشد، خواسته اند شبهه را بیان نمایند و در مقام پاسخ به آن نبوده اند.
بحار به نقل از علل الشرایع آورده است:
ولدالزنا میگوید: ای پروردگار من! گناه من چیست؟ و برای من در خلقتم چه نقشی بوده؟
[یعنی من در حرام زاده بودن، گناهی و نقشی نداشته ام]
پس ندا کننده ای ندا میکند: تو بدترین فرد از میان سه نفر هستی!
پدر و مادرت مرتکب گناهی شدند، پس تو بر آنها برگشت داده شدی و تو پلیدی و هرگز به بهشت وارد نمیشوند مگر [افراد] پاک و طاهر⁷ [در این روایت، ندا از طرف خداوند نیست.]
در روایت دیگری چنین آمده است:
اگر یک نفر از ولدالزنا نجات پیدا کرده بود، سائح بنی اسرائیل هم نجات پیدا کرده بود. او عابدی بود، پس به او گفته شد که قطعا ولدالزنا هرگز پاک نمیشود و خداوند از او هیچ عملی را نمیپذیرد. پس وی از قوم خود بیرون رفت و میان کوه ها میگشت و میگفت: گناه من چیست؟⁸
بیان:
اینگونه روایات، فقط ممکن است به عنوان طرح مسئله از ناحیه معصوم صادر شده باشد و آنچه در متن آنها مشاهده میشود، این است که از ناحیه خداوند یا اولیاء الهی، مطلبی نقل نشده است، بلکه به صورت فعل مجهول آمده و نشان میدهد که افرادی این مطلب غلط را به آنها گفته اند. در غیر اینصورت این دست روایات مجعول میباشد؛ زیرا با عقل، و روایات دیگر معارض اند.
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110