eitaa logo
بیّنات
11.4هزار دنبال‌کننده
683 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیّنات مدیا
1403.3.8 - استاد آیت الله وفسی.mp3
10.85M
┈••✾•🍃🕊🍃•✾••┈ 🔈/ سلسله مباحث شرح دعای پر فیض صحیفه سجّادیه - سلام الله علیه - 🎙 حضرت استاد وفسی 🗓 جلسه اوّل ( ۱۴۰۳.۳.۸ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 🎞 https://www.aparat.com/v/tgl179i@bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌹🍃•✾••┈ 📽| 👥 بحثی در باب آداب مناظره از منظر اسلام ⚔ مِراء، موجب دشمن تراشی و رسیدن به جهل 🎙 حضرت آیت الله وفسی 📆 ۱۴۰۰.۹.۱۶ ╭━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╯
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 ❓❓ مخاطبین از محضر حضرت استاد باسمه تعالی با عرض تبریک عید سعید غدیر خم درباره صحبت یکی از نامزدهای ریاست جمهوری دوره چهاردهم در مناظره تلویزیونی مطلبی مطرح شد که موجب شبهه برای من و دوستانم گردید. این نامزد مدعی است که بر پایه آیه ( وَلَوۡ شَآءَ رَبُّكَ لَأٓمَنَ مَن فِي ٱلۡأَرۡضِ كُلُّهُمۡ جَمِيعًاۚ أَفَأَنتَ تُكۡرِهُ ٱلنَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُواْ مُؤۡمِنِينَ ۹۹ یونس ) خداوند نمی خواهد همه مردم به زور مومن گردند و پیامبر را هم از این کار نهی می‌کند؛ پس ما نباید مردم را به پوشش خاصی که ما نمی‌پسندیم وادار کنیم و هرکسی می‌تواند پوشش مناسب با عرف جامعه خودش را داشته باشد و یکی از بزرگان حوزه گفته است: در مسأله بی حجابی نباید با زور بر خورد شود. لطفا از استاد بخواهید که این نظریه را توضیح دهند و وظیفه مردم و مسئولان در حکومت اسلامی چيست؟ با تشکر. ┈••✾•🍃🌹🍃•✾••┈ ✍🏻 پاسخ: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه سلام علیکم و رحمة الله بنده هم عید الله الاکبر، عید ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب - علیه السلام - را تبریک و تهنیت عرض می کنم. با تشکر از شما و دوستانی که نسبت به اسلام‌شناسی دغدغه مند هستند. مطالبی را به عرض میرسانم: اول حافظ قرآن یا احادیث بودن گرچه یک فضیلت است اما به معنای اسلام شناسی نیست و چه بسا انسان به سبب سطحی نگری، بر خلاف دین و معارف اسلامی نظری بیان کند؛ و کسی حافظ قرآن نباشد اما عالم به حقیقت دین باشد و به سبب تخصص علمی، دیدگاه صحیح اسلام را تبیین نماید. برای قضاوت نظریه حق یا باطل، معيار برهان است. در روایات شیعه و سنی درباره کسانی که بدون علم و تخصص لازم، درباره اسلام نظر می‌دهند به شدت نهی شده است: رُبَّ تَالِ اَلْقُرْآنِ وَ اَلْقُرْآنُ يَلْعَنُهُ. چه بسا کسی که قرآن را تلاوت می‌کند و در همان حال، قرآن او را لعنت می‌کند.¹ یا کسانی که بدور از تحقیق علمی و به سلیقه خودشان قرآن را تفسیر می‌نمایند کافر شده و جایگاه شان در جهنم است: مَنْ فَسَّرَ اَلْقُرْآنَ بِرَأْيِهِ فَقَدْ كَفَرَ ². مَنْ قَالَ فِي اَلْقُرْآنِ بِغَيْرِ عِلْمٍ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ اَلنَّارِ ³. نتیجه: افرادی که تخصص و صلاحیت علمی لازم را ندارند باید تقوای الهی داشته، از اظهار نظر در معارف دینی خودداری نمایند و فقط به نقل دقیق آراء بزرگان بسنده کنند. دوم در معارف دینی دو ساحت مطرح است که عدم توجه به آن، سبب مغالطه می‌گردد و موجب می‌شود که ناخواسته ضالّ مضل شویم؛ یعنی هم خودمان گمراه گردیم و هم دیگران را به گمراهی بیندازیم. الف: ساحت تکوین، یعنی نظام وجود و خلقت. ب: ساحت تشریع، یعنی نظام قانونگذاری. الف- ساحت تکوین: خداوند متعال در عالم خلقت قوانینی دارد؛ از جمله آنها این است که انسان را فاعل مختار آفریده و در دنیا برای او امکاناتی قرار داده تا به واسطه عوامل درونی مانند عقل و هوای نفس و عوامل خارجی مانند انبياء و شیاطین در معرض انتخاب قرار گیرد و به جایگاه رشد تکوینی نائل گردد؛ یعنی مي تواند با انتخاب آزاد خویش بالاتر از ملائکه یا پست تر از حیوانات گردد. ب- ساحت تشریع: در زندگی فردی و اجتماعی وجود قانون ضروری است. در مکتب اومانیسم مردم قانون می‌گذارند اما در جهان بینی اسلامی خداوند متعال و پیامبر -ص- و امامان معصوم -ع- واضع قوانین میباشند. نتیجه: آیات لَآ إِكۡرَاهَ فِي ٱلدِّينِ⁴ إِنَّا هَدَيۡنَٰهُ ٱلسَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرࣰا وَإِمَّا كَفُورًا ⁵ وَلَوۡ شَآءَ رَبُّكَ...⁶ ناظر بر ساحت آزادی های تکوینی است و هیچ دلالتی بر ساحت تشریع و قانونگذاری ندارد و نباید از آن اباحه‌گری و آزادی های اجتماعی غربی را نتیجه گرفت. پر واضح است که آیات مجازات زناکار و سارق، خواه مرد باشند یا زن، دلالت می‌کند که مسلمانان و حکومت اسلامی مکلف هستند با مجرمین برخورد خشن کنند و برای گناهان دیگر هم مجازات های حدود و تعزیرات وجود دارد. پس در جامعه اسلامی رعایت حقوق دیگران و قوانین شرعی و مقررات و همچنین حفظ بیت المال و محیط زیست، عمل به تعهدات و... کاملاً ضروری است. 📖 ادامه مطلب را در پست بعدی مطالعه نمایید...
📖 پست دوم ( ادامه مطلب قبلی ) سوم قرآن کریم می‌فرماید: يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّاسُ إِنَّا خَلَقۡنَٰكُم مِّن ذَكَرࣲ وَأُنثَىٰ وَجَعَلۡنَٰكُمۡ شُعُوبࣰا وَقَبَآئِلَ لِتَعَارَفُوٓاْۚ إِنَّ أَكۡرَمَكُمۡ عِندَ ٱللَّهِ أَتۡقَیكُمۡۚ ⁷ وظیفه نامزدهای انتخاباتی و همه مسئولان این است که به هیچ وجهی ترویج و تبلیغ به ملی گرایی، قوم گرایی، جنسیت گرایی و... را دامن نزنند و برای رسیدن به قدرت، اسلام ناب را ذبح نکنند. وظیفه یک رئیس جمهور وفق سوگند در قانون اساسی: ...ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت... پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام... است. متاسفانه در انتخابات شاهد هستیم که برخی از نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها بجای رعایت و ترویج اسلام ناب به گونه ای سخن می‌گویند که افراد هرزه و فاسد را جذب‌ کنند و یا از کسانی که موجب ذلت در برابر ابرقدرت‌های ظالم بودند، با صراحت تمجید می کنند. نتیجه: در جامعه اسلامی و نظام حکومتی آن، همه مکلف و موظف هستند خصوصاً مسؤلان ارشد، که‌ به‌ قوانین و مقررات عمل کرده و تمامی افراد جامعه را ملزم به رعایت دستورات دینی و حاکمیتی نمایند. تذکر این نکته ضروری است که در نظام اسلامی، اجباری وجود ندارد اما علاوه بر الزام ایمانی در افراد متدین، الزامات قانونی داریم. چهارم جامعه و حکومت اسلامی یک ویژگی منحصر بفرد دارد و آن امر به معروف و نهی از منکر است، در اصل هشتم قانون اساسی ج.ا.ا. به آن تصریح شده است. اولاً همه مومنان از امام و مراجع تقلید تا افراد عادی جامعه با رعایت شرایط، واجب است که امر و نهی کنند. ثانیاً کمترین مرتبه از مراتب آن، اظهار تنفر نسبت به گناهکار است؛ به نحوی که بفهمد به خاطر ترک معروف یا انجام منکر با او چنین برخوردی صورت گرفته است. بنابراین هیچ مومن حقیقی به روی گناهکار لبخند نمی زند و در برابر او بی‌تفاوت نیست. ثالثاً مسئولان نباید برای بدست آوردن قدرت، به مجرمین چراغ سبز نشان داده، فضای جامعه را به سوی فساد و فحشا سوق بدهند و امنیت اخلاقی مردم را به خطر اندازند. در خاتمه به عرض می‌رسانم همه ما در برابر خداوند متعال مسئول هستیم که منافق را از مومن و اصلح را از صالح تشخیص دهیم و تلاش کنیم یک مومن انقلابی واقعی، معتقد به مبانی اسلام، آگاه و فعال، به ریاست عالی ترین مقام کشور برسد و به سهم خود از ورود افراد ساده لوح یا فعال های نمایشی جلوگیری کنیم. ان شاءالله حضرت حق - جل و علا - در این ایام سعید، دولت جلیلی را نصیب ملت غیور و سلحشور ایران اسلامی نماید. یاعلی -علیه السلام- حامد وفسی شب عید غدیر خم ذی الحجه ۱۴۴۵ 📖 پاورقی را در پست بعدی مطالعه نمایید.
پاورقی ۱. بحار الانوار ج ۹۲ ص ۱۸۴ ۲. همان ج ۳۰ ص ۵۱۲ ۳. همان ۴. بقره ۲۵۶ ۵. انسان ۳ ۶. یونس ۹۹ ۷. حجرات ۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭⊰•❀💫❀•⊱╮ یاعلی ╰⊰•❀💫❀•⊱╯ 🎞| ☀️ عدم درک مقامات امیرالمومنین - سلام الله علیه - حتی برای شیعیان آن حضرت 🌼 تفاوت زیارت حضرت امام زمان - سلام الله علیه - با زیارت دیگر از ائمّه - سلام الله علیهم - در دنیا 💫 حضرت آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══🌻═╗ @bayyenat110 ╚═🌻══.🍃🕊.═╝
📣📣📣📣📣📣 🔴 پیام مهم استاد اخلاق تهران، حضرت آیت الله حامد وفسی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ ملت مومن و متدین ایران اسلامی بر اساس سنت قطعی الهی که‌ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: إِنَّ ٱللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوۡمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنفُسِهِمۡۗ همه می‌دانیم حضرت احدیت سرنوشت این کشور را در اختیار ما قرار داده است؛ ما با انتخاب صحیح می‌توانیم زمینه سعادت معنوی و دنیوی خود را فراهم نماییم و با کوچک ترین غفلت، ممکن است با دست خویش بذر مصیبتی را بکاریم و سالها پشیمانی را درو نماییم. مومن حقیقی از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود؛ برای انتخاب اصلح توجه شما را به چند نکته جلب میکنم: ۱. شناخت از راه دوستان. اطرافیان کاملا ناشایسته و بد سابقه اگر از نامزدی حمایت می‌کنند، قابل اعتماد نیست. ۲. بصیرت نسبت به کارنامه. داشتن سابقه زیاد کاری و مناصب، معيار نیست؛ بلکه عملکرد درست ملاک است. ۳. داشتن اعتقاد قلبیِ واقعی به مبانی نظام اسلامی. ۴. آگاهی و تخصص حقیقی در مدیریت کلان کشورداری؛ آن هم با حضور بین اقشار مردم. پزشک، خلبان و افراد غیر متخصص در سیاست‌های اسلامی، هیچ صلاحیت علمی برای اداره کشور ندارند. ان شاءالله با حضور آگاهانه، همه‌ با هم به انقلابی واقعی رای دهیم و نگذاریم افراد منافق و نمایشی بر سرنوشت کشور حاکم شوند. حامد وفسی ۶ تیر ۱۴۰۳ 🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
📣📣📣📣📣 🔴 بیانیه تشکر استاد آیت الله وفسی از ملت غیور و سلحشور ایران اسلامی بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ خداوند متعال را سپاسگزاریم که توفیق داد در اقتدار حکومت الهی به وظیفه خود عمل کنیم و این بنده کمترین به سهم خود، از ملت مومن و غیور برای خلق این حماسه بزرگ، تشکر و قدردانی می‌نمایم. ملت مومن و سلحشور ایران اسلامی برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی همه مکلف هستیم با حفظ وحدت در جبهه انقلاب، برای موفقیت نامزد اصلح فعالیت نماییم و باید از هرگونه اقدامات تفرقه افکن پرهیز شود. ادامه راه شهید آیت الله رئیسی برای خدمت رسانی، نیاز به عزم جدی و راسخ همه مردم فهیم کشور دارد. ان شاءالله با تلاش و جهاد تبیین نگذاریم تجربه های تلخ اشرافی‌گری و واداده های غرب پرست، تکرار گردد. حامد وفسی ۹ تیرماه ۱۴۰۳ 🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
🔵 جلسه ۲۵۱ حکمت عملی ( ۱۴۰۳.۳.۲۲ ) 🔷 شرح دعای پر فیض مکارم الاخلاق صحیفه سجّادیه - سلام الله علیه - «جلسه دوم» 🔹 نقش چشمگیر و فوق العاده ی دُعاء، و موضوعیّت آن در سلوک إلی الله ( نقش مِرقاتی و سلوکی دعاء، غیر از نقش ترویج معارفیِ آن ) 🔹 تواضع، از ضروریّات سلوک إلی الله 🔹 تزاحم و تنافی تکبّر و أنانیّت، با الهی شدن 🔹 نگاه مختلف افراد در کسبِ مقاماتِ دنیوی ( نگاه برخی از نامزدهای ریاست جمهوری به مقام ریاست جمهوری ) 🔹 خطر غفلت مسئولین و عموم مؤمنین از مسئله ی عفاف و حجاب، به بهانه ی اولویّتِ انتخابات ( اولویّت بندی امور، غیر از غفلت و تغافل ) 🔹 ضرورت مراقبت، نسبت به فریبکاریِ اُمانیستیِ برخی از سیاسیّون 🔹 ارزش امنیّت و رفاه، در راستای حفظ و تعمیقِ مکارم اخلاق ( معنادار بودنِ سعادت دنیوی، در راستای هدف بودنِ سعادت اخروی ) 🔹 از باب رحمانیّت بودنِ استجابتِ دعای همه ی مضطرّین، توسّط حضرت حقّ 🔹 تلازم استجابت دعاء از باب رحیمیّت، با روح و مغزِ عبادات بودنِ دعاء 🔹 اشاره ای به سنّت های الهی ابتلاء و استدراج 🔹 نعمت بودنِ برخی از کمبود ها و نداری ها 🔹 تحفّظِ فردِ مُتموِّل، بر حال فقر و فقیر، ضرورت و علامت ایمان و رشد.  
هدایت شده از بیّنات مدیا
1403.3.22 - استاد آیت الله وفسی.mp3
10.92M
┈••✾•🍃🕊🍃•✾••┈ 🔈/ سلسله مباحث شرح دعای پر فیض صحیفه سجّادیه - سلام الله علیه - 🎙 حضرت استاد وفسی 🗓 جلسه دوم ( ۱۴۰۳.۳.۲۲ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 🎞 https://www.aparat.com/v/cnlef2g@bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 رهبر معظّم انقلاب: 🔹 رشد ۸ درصد امکان پذیر است و اگر استمرار پیدا کند، قطعاً در وضع زندگی مردم گشایش مطلوب و خوبی حاصل خواهد شد.
📣 موج حمایت علما از جلیلی به عنوان کاندیدای اصلح 🚨 حمایت علماء، بزرگان دینی بِلاد و نخبگان حوزوی از دکتر سعید جلیلی آیت الله سیفی مازندرانی، آیت الله اراکی عضو جامعه مدرسین و عضو مجمع تشخیص و رئیس سابق تقریب مذاهب، آیت الله غلامرضا فیاضی عضو جامعه مدرسین و خبرگان، آیت الله سید حسینی آملی عضو خبرگان، آیت الله سید محسن طاهری عضو خبرگان، آیت الله محمود رجبی عضو خبرگان و جامعه مدرسین، آیت الله وفسی، آیت الله ضیائی و... و حجج اسلام آقایان: غلامرضا قاسمیان، مجتبی و علی مصباح یزدی، سیدمحمودنبویان، حاج آقا محمدشجاعی، نصرالله‌ پژمانفر، قاسم روان بخش، مجتبی ذوالنور، حمیدرسایی،سعید عبداللهی،علی موسوی، محمدرضارضی،محمدحسین پیشاهنگ،محمدمسلم وافی... این حمایت‌ها ادامه دارد ... ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎
📣 بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حمایت از دکتر سعید جلیلی بسم الله الرحمن الرحیم ملت شریف ایران؛ ضمن تشکر از شرکت شما در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و با تقدیر از کلیه دست‌اندر کاران اجرایی، نظارتی، امنیتی، نظامی، انتظامی و نیز کلیه کسانی که به نحوی در خلق این حضور باشکوه مؤثر بودند، با احترام به هردو نامزد ریاست جمهوری مرحله دوم و با توجه به معیارهای انتخاب اصلح در کلام امام خمینی – قدس سره – و مقام معظم رهبری – مدظله العالی – و با عنایت به ضرورت‌های کشور و انقلاب، بر اساس مصوبه جلسه رسمی شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بدین‌وسیله نظر اکثریت اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر حمایت از جناب آقای دکتر سعید جلیلی را اعلام می‌نمائیم. از همگان انتظار می‌رود با شرکت پرشور خود در روز جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نمایند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🎥| ببینید: 🔎 حکمتی از جناب "فارابی" در باب شناخت "انواع جامعه" ⚖ ملاک های تشخیص "دولت کریمه" و سنجش جامعه ایران 🌹 استاد آیت الله وفسی 📆 ۱۴۰۳.۴.۱۲ ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
◾️◾️◾️◾️◾️ ▪️ امیرالمؤمنین علی -علیه السلام- فرمودند: ▪️ لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ أَشْرَارُكُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا يُسْتَجَابُ لَكُمْ. ▪️ امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد؛ زيرا در اين صورت اشرار بر شما حاکم می‌شوند؛ آنگاه دعا مى‌كنيد و دعايتان مستجاب نمى‌شود. 📚 نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 421 و 422 ، نامه 47 🏴 ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین - علیه الصلاة والسلام - آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر را گرامی می داریم. ╔═.🍃🕊.══◾️═╗ @bayyenat110 ╚═◾️══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌹🍃•✾••┈ 🎞| ⚠️ روحانیّتِ ساکت و محافظه کار، بستر ساز انحطاط انقلاب اسلامی 📍 ضرورت حضور حوزه های علمیّه، در خطّ مقدّم امر به معروف و نهی از منکر 💐 استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
🔵 جلسه ۲۵۲ حکمت عملی ( ۱۴۰۳.۳.۲۹ ) 🔷 شرح دعای پر فیض مکارم الاخلاق صحیفه سجّادیه - سلام الله علیه - «جلسه سوم» 🔹 توضیحی در مورد "صلوات" 🔹 عدم انفعال ذات الهی نسبت به همه ی دعاها، از جمله صلوات 🔹 صلوات، موجب ترقّی ما، نه حضرات أهل بیت - صلوات الله علیهم - 🔹 از برکاتِ عجیبِ صلوات 🔹 إبتناء حکمت عملی بر حکمت نظری 🔹 توقّفِ عمل ( عمل اخلاقی )، بر علم 🔹 نگاهی اجمالی به بواطنِ فعلِ ظاهری إرادیِ نفس ( مراتبِ "حدوث فعلِ إرادی" از نفس ) 🔹 مُشکِّک و مشترک معنوی بودنِ مفاهیم قرآنیِ "إسلام"، "ایمان" و "یقین" 🔹 اهمّیّت و ارزشِ طلبِ أکملِ ایمان و یقین 🔹 رابطه ی سِعه ی علم و سِعه ی ایمانِ افراد 🔹 نقدی به نگاه تربیتی و پرورشیِ فراگیر، در امروزِ برخی محافل مذهبی ( انتقاد از برخی مربّیان و مادحین ).
هدایت شده از بیّنات مدیا
1403.3.29 - استاد آیت الله وفسی.mp3
11.99M
┈••✾•🍃🕊🍃•✾••┈ 🔈/ سلسله مباحث شرح دعای پر فیض صحیفه سجّادیه - سلام الله علیه - 🎙 حضرت استاد وفسی 🗓 جلسه سوم ( ۱۴۰۳.۳.۲۹ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 🎞 https://www.aparat.com/v/dntsdbv@bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️حقیقتی شنیده نشده، از پشت پرده در حق -ره-‼️ ✍🏻بررسی دیدگاه واقعی شهید آیت الله مطهّری، در مورد حضرت رقیّه -سلام الله علیها- 🌹استاد آیت الله وفسی ╭━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╮ @bayyenat110 ╰━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╯
30.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🎞| ✊ ضرورت قیام شجاعانه امت حزب الله، جهت مطالبه ی ارزش های اسلامی ⛔️ عقب نشینی از حجاب، مقدمه ی نهادینه شدن فحشاء در کل کشور 🌹 استاد آیت الله وفسی 📆 ۱۴۴۵.۱.۲ ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
37.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•🍃🕊🍃•✾••┈ 📽| ⚖ معرفت، ملاک سنجش عیار و ارزش عزاداری های ما 🔎 نقدی به نگاه تربیتی و پرورشیِ فراگیر، در امروزِ برخی محافل مذهبی 🎙 حضرت آیت الله وفسی ╭━━🍃❀🦚❀🍃━━╮ @bayyenat110 ╰━━🍃❀🦚❀🍃━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 رهبر معظّم انقلاب: کشیش، کلیسا را تبدیل به کاباره کرده بود و می گفت: آقا شما توجّه ندارید❗️ من برای جوانان مجبورم این کارها را بکنم...! 🔻مرده شور این کلیسا را ببرند، خب بروند همان کاباره‼️ 📍اگر قرار است ماهم جوان را به فسق و فجور و حرام بکشانیم، پس چرا اسممان را بگذاریم اسلامی⁉️ 📌این ضد اسلام است‼️ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 ❣«...أَشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَالتَّصْدِيقِ وَالْوَفاءِ ...» عظمت شخصیت قمر بنی هاشم به صفات و خصوصیاتی است که در این جا مذکور است. با تمام وجود تسلیم امام زمان خود بوده و با بیش از آنچه قابل تصور است به حضرت اباعبدالله الحسین -سلام الله علیه- وفا کرده است. ❣«فَجَزاكَ اللّهُ عَنْ رَسُولِهِ وَعَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَعَنِ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ صَلَواتُ اللّهِ عَلَيْهِمْ أَفْضَلَ الْجَزاءِ» زائر برای ایشان از حضرت احدیت خداوند -جل جلاله- و از طرف ذوات مقدس پنج تن آل عباء -سلام الله علیهم- بالاترین پاداش‌ها را تقاضا می‌کند؛ زیرا که ایشان بالاترین عمل را در کربلا انجام دادند و نشان دادند شیعه حقیقی چگونه است. ❣«بِمَا صَبَرْتَ وَاحْتَسَبْتَ وَأَعَنْتَ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ» این پاداش کدام عمل و خصلت نیکوست؟ می‌فرماید افضل جزاء به سبب صبر و اخلاص و یاری ایشان است و نتیجه این فداکاری‌ها در «آخرت» روشن می‌شود؛ زیرا سعادت در منزلگاه ابدی، خوشبختی حقیقی و سعادت مطلق است نه خوشی‌های زودگذر و محدود دنیوی. ❣«...وَلَعَنَ اللّهُ مَنْ جَهلک» مقام اولیاء الهی خصوصاً حضرت عباس -علیه السلام- آن قدر عظیم است که نه فقط قتل و معاونت در قتل، سبب لعن خداوند می‌گردد بلکه «جهل» به اولیاء الهی نیز سبب محرومیت از رحمت خاصه الهی است. بنابراین معرفت به اولیاء الهی واجب است و به غیر از جاهل قاصر، همه ما در کوتاهی نسبت به معرفت ایشان مسئول هستیم و در صورت تقصیر، ملعون حضرت حق -جل جلاله- خواهیم شد و این امر «معرفت» به خداوند و اولیاء دین، پایه و اساس تمام سعادت‌ها و کمالات دنیوی و معنوی است. 📚 برگرفته از کتاب 📌 بررسی مقام امامت در مذهب تشیّع و مقامات اولیاء کربلا -علیهم السلام- ✍🏻 حضرت آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴 ╭━⊰•❀❀•⊱━╮ زین العابدین ╰━⊰•❀❀•⊱━╯ 🎥| ☑️ برخی از شیوه های دفاع از اسلام ناب و گسترش آن توسّط حضرت امام سجّاد - سلام الله علیه - در اختناق و تنگنای اجتماعی 🌹 حضرت آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══🖤═╗ @bayyenat110 ╚═🖤═══.🍃🕊.╝
🔵 جلسه ۲۵۳ حکمت عملی ( ۱۴۰۳.۴.۱۲ ) 🔷 شرح دعای پر فیض مکارم الاخلاق صحیفه سجّادیه - سلام الله علیه - «جلسه چهارم» 🔹 مبحثِ نیّت و عمل 🔹 نیّت، مبحثی مهمّ در قاطبه ی علوم اسلامی 🔹 توجّه به جایگاه نیّت در أعمال روزمرّه 🔹 تأثیر حالات، مَلَکات و مقامات، در دو مرحله ی شوق ( گرایش ) و نیّت ( تصمیم - قصد - إراده - خواهش ) ( دو مرحله از مراحل حدوث فعل إرادی ) 🔹 خطر خودفریبی در مسئله ی نیّت 🔹 چند لایه بودن نیّت ( ضرورت توجّه به لایه های پنهان نیّت ) 🔹 ضرورت مراقبت از حبّ و بغض ها در فهم و قضاوت 🔹 مسئله ی حَسن و أحسن، در نیّت و عمل 🔹 دین، مهمّ ترین اولویت در أعمال فردی  و اجتماعی 🔹 توجّه به فلسفه ی بعثت أنبیاء - سلام الله علیهم - ( تفاوت نگاه ما با نگاه أنبیاء - سلام الله علیهم- ، در إداره ی افراد و جامعه ) 🔹 ضرورت اصلاح فکر ( همه ی مراتب و جهات ذهن ) و قلب مردم 🔹 انتخابات، ابزاری برای سنجش فرهنگ جامعه 🔹 فاصله ی مردم و نامزدهای امروز جامعه ی ما، با مردم و مسئولینِ اوّل انقلاب 🔹 گرایش ها و شعار های امروز جامعه ی ما، نتیجه ی عملکرد نادرست ما در این چند دهه 🔹 اولویّت فرهنگ، مسئله ای عقلایی و مقبول جوامع.