eitaa logo
بیّنات
11.5هزار دنبال‌کننده
689 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🌼🌼🌼🌼 عَنْ الصادقِ عليه السلام : اِذا رَأى الْمُنكَرَ فَلَمْ يُنكِرَهُ وَ هوُ يَقْدِرُ عَلَيْهِ، فـَقـَدْ أَحـَبَّ أَنْ يـُعْصَى اللّه ُ، وَ مَنْ أَحَبَّ اَنْ يُعْصَى اللّه ُ فَقَدْ بارَزَ اللّه َ بِالْعَداوةِ. امام صادق عليه السلام فرمودند : كسى كـه توانـائى نـهى از منـكر را داشـته باشـد و نهى از منـكر نكـند، دوست دارد كه خـداوند اطـاعت نشـود، و كسى كه نافرمانى خـدا را دوست داشته باشد، آشكارا بـا خـداوند دشمنى كرده است. 📚[مستدرك الوسائل، ج 12، ص 177] 🆔 @bayyenat110
00226.mp3
8.86M
🔷 سخنرانی به مناسبت شروع ایام محرم الحرام با موضوع : ✨وجوب انتقاد از نظام اسلامی در سیره حضرت اباعبدالله علیه السلام 📆 ۱شنبه ، ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نقد و بررسی برخی از الفاظ مستعمل در هیئات 🔸آیا سگ امام حسین بودن افتخار است؟! 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 عَنْ أَميرِالمُؤمِنين عليه السلام: اِذا رَأى اَحـَدُكـُمْ المـُنـْـكَر وَ لَمْ يَسْتَطِعْ اَنْ يُنـْكِرَهُ بِيَدِهِ وَ لِسانِهِ وَ اَنْكَرَهُ بِقَلْبِهِ وَ عَلِمَ اللّه ُ صِدْقَ ذلِكَ مِنْهُ فـَقـَدْ أَنـْـكَـرَهُ. [غرر الحكم موضوعى، ج 2، ص520] على عليه السلام فرمودند: هرگاه يكى از شما كارزشت و ناپسندى را مشاهده كرد وتوان آنكه با دست و زبان از آن جلوگيرى كند ندارد اما با دل خود آن را انكار كند و خداوند از نيّت صادقانه او آگاه باشد، آن كار ناپسند را به حقيقت انكار كرده است. فرا رسیدن ایام محرم الحرام را خدمت حضرت ولی عصر -ارواحنا فداه- و مقام عظمای ولایت و تمامی مسلمین جهان تسلیت عرض می کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام حسین - علیه السلام - و عزاداری مطلوب 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
🔴 🔅خداوند در قرآن اصحاب را ستوده است. (اعراف ۱۵۶-۱۵۷ ) «و رحمتم همه چيز را فراگرفته و آن را براي آن‌ها كه تقوا پيشه كنند و زكات را بپردازند و آن‌ها كه به آيات ما ايمان مي‌آورند مقرر خواهم داشت! همان‌ها كه از فرستاده (خدا) پيامبر امي پيروي مي‌كنند پيامبري كه صفاتش را در تورات و انجيلي كه نزدشان است مي‌يابند آن‌ها را به معروف دستور مي‌دهد و از منكر باز مي‌دارد اشياء پاكيزه را براي آن‌ها حلال مي‌شمرد و ناپاكي‌ها را تحريم مي‌كند و بارهاي سنگين و زنجيرهايي را كه بر آن‌ها بود (از دوش و گردن‌شان) برمي‌دارد و از نوري كه با او نازل شده پيروي نمودند آنان رستگارانند» (آل عمران ۱۷۲ و ۱۷۳ و انفال ۶۲ و ۶۳ و آل عمران ۱۱۰) در سوره فتح آيه ۲۹ مي‌فرمايد «محمد -صلی الله علیه و آله- فرستاده خدا است كساني كه با او هستند در برابر كفار سرسخت و شديد و در ميان خود مهربانند پيوسته آن‌ها را در حال ركوع و سجود مي‌بيني درحالي كه همواره فضل خدا و رضاي او را مي‌طلبند (تا آنان را به بهشت وارد نمايد) نشانه (اطاعت) آنها (از خداوند) در صورت شان از اثر سجده (و عبادت) نمايان است مراد اين است كه اثر عبادت و صلاح و اخلاص براي خداوند متعال بر چهره مؤمن آشكار مي‌شود اين توصيف آنان در تورات و توصيف آنان در انجيل است همانند زراعتي كه جوانه‌هاي خود را خارج ساخته سپس به تقويت آن پرداخته تا محكم شده و برپاي خود ايستاده است و به قدري نمو و رشد كرده كه زارعان را به شگفتي وامي دارد اين براي آن است كه كافران را به خشم آورد ( يعني : حق تعالي مسلمانان را بسيار نيرومند مي‌گرداند تا مايه خشم و غيظ كافران گردند ولي) كساني از آن‌ها را كه ايمان آورده و كارهاي شايسته انجام داده‌اند خداوند وعده آمرزش و اجر عظيمي (كه بهشت است) داده است. (البته اين مثل شامل صحابه رسول‌الله و همه كساني از افواج ايمان و لشگريان اسلام در گذار عصرها و نسل‌ها مي‌شود كه نقش قدمشان را دنبال و بر راه و روش ايشان رهرو باشند) و آيات زياد ديگري هست كه خداوند در آن اصحاب را مي‌ستايد و شيعيان مي‌گويند اصحاب در دوران حيات پيامبر -صلی الله علیه و آله- مؤمن بوده‌اند اما بعد از وفات او مرتد شده‌اند عجيب است! چگونه همه اصحاب بعد از وفات پيامبر -صلی الله علیه و آله- به اتفاق همه مرتد شدند؟! و چرا آن‌ها بايد از دين برگرداند و مرتد شوند؟! مگر آن‌كه شما شيعيان بگوييد كه آن‌ها با خليفه‌كردن ابوبكر مرتد شدند پس ما به شما مي‌گوييم چرا اصحاب به اتفاق همه با ابوبكر بيعت كردند؟ آيا از ابوبكر مي‌ترسيدند؟! و آيا ابوبكر داراي قدرت بود و از آن‌ها به زور بيعت گرفت؟ ابوبكر از قبيله بني‌تيم قريش بود كه افراد اين قبيله از افراد ديگر قبيله‌هاي قريش كمتر بودند و از ميان قبايل قريش بني‌هاشم و بني‌عبدالدار و بني‌مخزوم افرادشان بيش‌تر و مهم‌تر بودند پس وقتي ابوبكر توانايي نداشت كه به زور از اصحاب بيعت بگيرد چرا اصحاب به خاطر ابوبكر جهاد و ايمان و ياري‌كردن و پيشگام بودن‌شان در اسلام را فدا مي‌كنند؟! جواب : متأسفانه بسيار تلاش مي‌شود بين صحابه واقعي پيامبر با هر كسي كه كنار پيامبر بوده است خلط شود براي شناخت صحابه خصوصاً سابقين آنها از اطرافيان پيامبر توجه به جنگ احد و علل شكست مسلمانان در اين غزوه بسيار حائز اهميت است. الف. آيات قرآن كريم در سوره آل عمران به روشني وضعيت صحابه و حالات روحي و معنوي و عملكرد ظاهري آن‌ها را افشا مي‌كند و از آن‌جا كه قرآن بررسي صحابه را صراحتاً بيان مي‌كند جواب دندان‌شكني است به تقدس‌نمايي بعضي از دانشمندان اهل سنت ـــ كه از پاپ ، كاتوليك‌تر دلسوزتر از مادر شده‌اند ـــ و مي‌گويند ما نبايد در باره صحابه و كارهايشان سخني بگوييم و آن‌ها را نقادي كنيم و فقط بايد آن‌ها را تمجيد كنيم و رواياتي را از پيامبر در اين باره نقل مي‌كنند كه اين روايات با صراحت آيات قرآني معارض است. ب. مشابهت تاريخي اين دو واقعه: ۱. شايعه كشته‌شدن پيامبر اكرم -صلی الله علیه و آله- و عكس‌العمل صحابه كه عبارت بود از بي‌توجهي به فرمان پيامبر ، سستي و ضعف ، فرار و دنياطلبي عده‌ايي از آن‌ها و در مقابل آخرت‌طلبي عده كمي از صحابه. ▪️ادامه پاسخ شبهه در پست بعدی
◾️بخش دوم پاسخ به شبهه ۲. وقوع رحلت پيامبر اكرم و عكس‌العمل صحابه كه عبارت بود از تهديد عمر به قتل صحابه‌اي كه بگويد «محمد مرده است» (ضمناً نشان مي‌دهد كه عمر از معارف ديني و قرآن كريم تا چه اندازه بهره داشته است) و بي‌توجهي به دستور پيامبر -صلی الله علیه و آله- در غدير. وقتي ما عملكرد بزرگان و سابقين صحابه را در شايعه قتل پيامبر شناختيم آن هم شناختي كه به وسيله خود قرآن كريم به دست آمده است بهتر مي‌توانيم وضعيت صحابه را بعد از وقوع رحلت پيامبر -صلی الله علیه و آله- درك كنيم كه آن‌ها چقدر مطيع فرامين پيامبر بوده و نسبت به حق و دين خدا تا چه اندازه حاضر به فداكاري مي‌شدند. بررسي تاريخي نشان مي‌دهد كه عبدالله ابن‌ابي‌سلول جزء شوراي مشورتي پيامبر بوده است و آيا ايشان هم جزء صحابه بوده است و آيات تمجيد از صحابه شامل حال او و كساني كه مثل او بوده اند مي‌شود؟ خير. اما ما مي‌فهميم كه پيامبر -صلی الله علیه و آله- به همه مسلمانان احترام مي‌گذاشته است و با بزرگان مردم مسلمان مشورت مي‌نمود و به هر صورت فرد مذكور با ۳۰۰ نفر ، از سپاه پيامبر -صلی الله علیه و آله- جدا شده‌اند. (۷۰۰ نفر در جنگ احد بودند). نتيجه بررسي آيات ۱۵۲ تا ۱۵۵ سوره آل‌عمران : ۱. خداوند به وعده خود وفا مي‌كند اگر مسلمانان مطيع خداوند باشند ۲.مسلمانان سستي كردند و در كار جنگ اختلاف نمودند (اذا فَشِلتُم و تَنازَعتم) ۳.نافرماني كردند (عصيتم) ۴. گروهي از شما دنيا مي‌خواهد (منكم من يريدالدنيا) گروهي از شما آخرت مي‌خواهد (و منكم من يريدالاخره) ۵. خداوند شما را امتحان مي‌كند ۶. خداوند مؤمنان را مي‌آمرزد (و لقد عفاعنكم والله ذوفضلٍ علي‌المؤمنين) ۷. شما فرار مي‌كرديد به طرف بالاي كوه (اذ تصعدون) ۸. به كسي توجه نمي‌كرديد و در حالي‌كه پيامبر از پشت سر شما را به [دفاع و جهاد ]فرامي‌خواند (و لا تكون علي احدٍ و الرسول يدعوكم في اُخراكم) ۹. پس خدا شما را به غمي روي غم سزا داد (فأثابكم غمّاً بغمٍ) ۱۰. گروهي از شما گمان‌هاي دوران جاهليت بر خدا داشتند (يظنون بالله غيرالحق ظنّ الجاهليه) ▪️ادامه پاسخ به شبهه در پست بعدی
◾️بخش سوم پاسخ به شبهه نتيجه : ۱. گروهي از مسلمانان گرد وجود پيامبر -صلی الله علیه و آله- منافق بودند يا از منافقين فريب‌خورده و از جهاد بازماندند ۲. جمعي از مسلمانان سستي كردند ۳. جمعي از مسلمانان اختلاف نمودند ۴. جمعي نافرماني كردند ۵. جمعي طالب دنيا بودند ۶.جمعي طالب آخرت بودند ۷. جمعي مؤمن بودند و به سبب خطايشان مورد مغفرت الهي قرار گرفتند ۸. گروهي به طرف بالاي كوه فرار مي‌كردند ۹. گروهي با اين‌كه پيامبر آن‌ها را فرمان مي‌داد و به ياري مي‌طلبيد به او بي‌توجه بودند ۱۰. گروهي به خداوند ظن سوء و جاهلي داشتند. فقط خداوند يك گروه را تمجيد مي‌كند زيرا آن‌ها همان‌هايي بودند كه با فداكاري و ايمان بدون اشتباه كنار پيامبر -صلی الله علیه و آله- مقاومت كردند كه بعضي آن‌ها را تعداد اندكي شمرده‌اند. البته به جز مؤمنين معفوّ (عفوشده) بقيه گروه‌ها مي‌توانند با هم تداخل در مصداق داشته باشند مثلا كسي ، هم مصداق گروه ۹ باشد هم مصداق گروه ۱۰ ۱۰. اما آياتي كه در تعريف و تمجيد اصحاب پيامبر -صلی الله علیه و آله- وارد شده مي‌فرمايد كه چنين كساني با اين صفات و خصوصيات ياران پيامبر هستند. به قول ضرب‌المثلي كه مي‌گويد ، آقايان (وهابي‌ها) شيپور را از سر گشادش مي‌زنند و مطلب را وارونه جلوه مي‌دهند. خداوند در اين آيات تمجيد صحابه را نمي‌گويد مثلا آيه نمي‌گويد زيد و عمرو اين صفات را داشته‌اند بلكه به‌صورت آشكار مي‌فرمايد اصحاب رسول، نه هر كس كه گِرد وجود پيامبر است ـــ يعني حتي منافقين و افراد سست‌ايمان ـــ هر كس كه به درجه و افتخار صحابه پيامبر -صلی الله علیه و آله- برسد اين چنين كسي است و چنين صفات شايسته‌اي را دارد ؛ و با اين ملاك بسيار عالي كه قرآن به ما مي‌دهد مي‌توانيم اصحاب پيامبر را شناسايي كنيم. آيه ۲۹ سوره فتح مي‌فرمايد: ۱. محمد رسول خداست يعني فقط در مورد ايشان مصداق مشخص شده است ۲. كساني كه با محمدبن‌عبدالله هستند اين صفات را دارند: الف. بر كفار شديد هستند ب. نسبت به هم مهربان هستند ج. آن‌ها اهل ركوع و سجده مي‌باشند يعني اهل عبادتند و به دنبال رضاي الهي مي‌باشند ه . علامت ايشان آثار سجده بر چهره‌هايشان مي‌باشد و. ايمان دارند و عمل صالح انجام مي‌دهند. نتيجه : هر كس از اطرافيان پيامبر -صلی الله علیه و آله- اين صفات را نداشت از اصحاب پيامبر نيست. مثلا كسي كه نسبت به مؤمنين شديد باشد يا اهل عبادت نباشد يا نسبت به كفار مهربان باشد يا آن‌كه ايمان يا عمل صالح نداشته باشد. اين چنين كسي جزء صحابه نيست. مهم‌تر از همه ـــ كه تشخيص آن براي ما مشكل است ـــ به دنبال رضاي الهي نباشد ولي تظاهر كند به اين‌كه من براي رضاي خدا كار مي‌كنم و اين علم (تشخيص چنين فردي) مخصوص خدا و هر که خدا بخواهد می باشد. زيرا منافقين هم تظاهر مي‌نمودند كه براي رضاي خداوند كار مي‌كنند. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
💠 بدون چشم پوشی عدالت را درحق منحرفان و کج رفتاران اجرا کنید. با قدرت تمام به کج رفتاران و منحرفان مهلت ندهند که با اعمال غیرانسانی - اسلامی خود عمداً یا از روی نادانی و بی بند و باری چهره مقدس جمهوری اسلامی را برخلاف آنچه هست نمایش دهند. باید عدالت اسلامی در حق آنان بدون غمض عین اجرا شود. 📖 صحیفه نور،جلد 17،صفحه 227 👈 پیام امام خمینی(ره) به مناسبت آغاز پنجمین سال رسمیت جمهوری اسلامی 📆 مورخ:1362/01/12 💠کانال نشر آثار استاد وفــســے ↙️ 🆔 @bayyenat110
🏴🏴🏴🏴🏴  عَنْ أَميرِالمُؤمِنين عليه السلام : أَمـَرَنـا رَسـُولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله اَنْ نُلْقِىَ اَهْلَ المَعاصى بِوُجُوهٍ مُكْفَهِّرةٌ. على عليه السلام فرمودند : رسـول خـدا صلي الله عليه و آله به ما امـر فرمـودند كـه با گنهكاران با چهره اى درهم كشيده برخورد كنيم. 📚 [وسائل الشيعه، ج 11، ص 413، ح 1] 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام حسین - علیه السلام - و عزاداری مطلوب 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️◾️ امام باقر علیه السلام : إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ سَبِيلُ الْأَنْبِيَاءِ وَ مِنْهَاجُ الصُّلَحَاءِ فَرِيضَةٌ عَظِيمَةٌ بِهَا تُقَامُ الْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ الْمَذَاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَكَاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ الْأَرْضُ وَ يُنْتَصَفُ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ يَسْتَقِيمُ الْأَمْرُ امر به معروف و نهى از منكر راه و روش پيامبران و شيوه صالحان است و فريضه بزرگى است كه ديگر فرايض به واسطه آن بر پا مى شود، راه ها امن مى گردد و درآمد ها حلال مى شود و حقوق پايمال شده به صاحبانش برمى گردد، زمين آباد مى شود و (بدون ظلم) حق از دشمنان گرفته مى شود و كارها سامان مى پذيرد. 📚كافى(ط-الاسلامیه) ج5، ص56، ح1 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام حسین - علیه السلام - و عزاداری مطلوب 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
◾️ اقامه و و امت 🍀حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️ امیر مؤمنان علی علیه السلام : «فِانَّ الّلهَ سُبْحانَهُ لَمْ یَلْعَنِ الْقِرَنَ الْماضِیَ بَیْنَ ایْدیکُمْ‌الَّا لِتَرْکِهِمُ الْامْرَ بِالْمَعُروفِ وَالنَّهْیَ عَنِ‌الْمُنْکَرِ فَلَعَنَ اللَّهُ السُّفَهاءَ لِرُکُوبِ الْمَعاصی وَ الْحُکَماءِ لَتَرْکِ التَّناهِی » خداوند مردم گذشته را لعن نکرد واز رحمت خود دور نساخت مگر به جهت آنکه امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند. ازاین رو، خداوند سفیهان را به واسطه گناهانشان و دانایان را به واسطه ترک نهی از منکر لعن کرد. 📚(نهج البلاغه خطبه١٩٢ صفحه٣٩٦) 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام حسین - علیه السلام - و عزاداری مطلوب 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
بیّنات
🔴 #شبهه 🔅خداوند در قرآن اصحاب را ستوده است. (اعراف ۱۵۶-۱۵۷ ) «و رحمتم همه چيز را فراگرفته و آن را ب
🔴ادامه : 🔅اما اين‌كه چرا همه اصحاب با ابوبكر بيعت كردند؟ جواب : تاريخ گواه است كه همه بيعت نكرده‌اند و به‌تدريج با مذاكرات و فشارهاي بسيار زياد و كشتن يكي از بزرگان صحابه مثل سعد رئيس انصار ـــ كه كشته‌شدنش را به جنيان نسبت دادند ـــ و گشودن بيت فاطمه زهرا -سلام الله علیها - بعد از شش ماه از تمام صحابه بيعت گرفته شد نه اين‌كه صحابه خود بيعت كردند! و حضرت علي -علیه السلام- را مستضعف نمودند و ايشان مانند هارون صبر پيشه كرد. اما اين‌كه گفته شد: ابوبكر داراي قدرت نبود چطور با او بيعت كردند؟ جواب ما روشن است. قوم بني‌اسرائيل چرا از سامري تبعيت كردند با اين‌كه قدرتي نداشت؟ و اما از هارون جانشين حضرت موسي -علیه السلام- پيروي ننمودند با آن‌كه وظيفه الهي‌شان اطاعت از هارون بود و چرا سربازان اسلام در جنگ احد نافرماني نمودند و فرار كردند؟ 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️◾️ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم : «لایَحِلُّ لِعَینٍ مُؤمِنَهٍ تَرَی اللَّهَ یُعصَی فَتَطرِفَ حَتَّی تُغَیِّرَهُ» برای چشم با ایمانی که عصیان خداوند رامی بیند ، روا نیست آن چشم به هم خورَد تا این که وضعیت را تغییر دهد. 📚(وسائل الشیعه، ج١٦، ص١٢٦) 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام حسین - علیه السلام - و عزاداری مطلوب 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️◾️ حضرت رسول الله صلى الله عليه و آله وسلم : «إذا عَظَّمَت اُمَّتيَ الدّنيا نُزِعَت مِنها هَيبَةُ الإسلام ، و إذا تَرَكَتِ الأمرَ بِالمَعروفِ و النَّهيَ عَنِ المُنكَرِ حُرِمَت بَرَكَةَ الوَحيِ .» هرگاه دنيا در نظر امّت من بزرگ آيد، شكوه اسلام از آنان گرفته شود و هر گاه امر به معروف و نهى از منكر را وا گذارند، از بركت وحى محروم گردند. 📚(کنزالعمال حدیث٦٠٧٠) 🆔 @bayyenat110
🔷 جاهلیت جهان مدرن و انحراف دوستان 🌷حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام حسین - علیه السلام - و عزاداری مطلوب 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️◾️ امام صادق عليه السلام : «ما أقَرَّ قَومٌ بِالمُنكَرِ بَينَ أظهُرِهِم لا يُغيِّرونَهُ إلاّ أوشَكَ أن يَعُمَّهُمُ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ بِعِقابٍ مِن عِندِهِ .» هر گاه مردمى در برابر زشت كاريهايى كه در ميانشان صورت مى گيرد دم فرو بندند و آن را تغيير ندهند ، زود باشد كه خداوند عزّ و جلّ كيفر خود را شامل همه آنان سازد. 📚(بحار الأنوار ج٩٧ص٧٨حدیث٣٤) 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️حکمت بالای دست گرفتن علی اصغر -علیه السلام- توسط اباعبدالله علیه السلام 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
بیّنات
🔴 #شبهه 🔅خداوند در قرآن اصحاب را ستوده است. (اعراف ۱۵۶-۱۵۷ ) «و رحمتم همه چيز را فراگرفته و آن را ب
🔴 ادامه 🔅«شيعيان مي‌گويند اصحاب در دوران حيات پيامبر -صلی الله علیه و آله- مؤمن بوده‌اند اما بعد از وفات او مرتد شده‌اند عجيب است! ». جواب : شيعيان مي‌گويند همه اصحاب حقيقي رسول اكرم مرداني مقدس بوده‌اند و چه در قبل زمان حيات ايشان و چه در زمان رحلت. اما همه اطرافيان پيامبر -صلی الله علیه و آله- صحابه نبوده‌اند و منافقان هم در ميان آن‌ها بوده‌اند و اطرافيان پيامبر -صلی الله علیه و آله- به جز چند نفر مرتد شده‌اند، ارتداد به معناي بازگشت است و قبل از اين عرض كرديم كه در زمان رسول اكرم -صلی الله علیه و آله- اولين اسمي كه پيدا شد «شيعه» بود و افرادي مثل سلمان و ابوذر و مقداد و عمار به اين اسم مشهور شدند ( حاضرالعالم‌الاسلامي، ج۱ ، ص ۱۸۸ ). و در رواياتي كه قبلا ذكر كرديم شيعه بودن از پيامبر -صلی‌ الله علیه و آله- نقل شده بود ( در تفسير «الدرالمنثور»، ج۶ ، ص ۳۷۹ و «غايه‌المرام» ص ۳۲۶ ، «غايه‌المرام» به نقل از «شيعه در اسلام» علامه طباطبايي ، ص ۲۸ ). مسلمانان در غدير با علي‌بن‌ابي‌طالب -علیه السلام- بيعت كردند و اين بيعت از متواترات اسناد تاريخي و حديثي اهل سنت است ولي بعد از رحلت پيامبر - صلی الله علیه و آله - آن كساني كه بيعت كرده بودند از بيعت خود برگشتند پس مفهوم ارتداد در اين افراد ارتداد به معناي بازگشت از دين اسلام نيست بلكه از آن‌چه در غدير رخ داده بود بازگشتند و مرتد شدند زيرا حضرت علي با آن‌ها رفتار مرتد از اسلام را نداشت. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110