eitaa logo
بیّنات
12.7هزار دنبال‌کننده
711 عکس
1.5هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🌻🌻🌻🌻🌻 🌻پيامبر -صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏ آله- فرمودند: 🌻ما جلس قوم فی مجلس من مساجد اللّه‏ِ يَتْلونَ كِتابَ اللّه‏ِ وَ يَتَدارَسونَهُ بَيْنَهُمْ اِلاّ نَزَلَتْ عَلَيْهِمُ السَّكينَةُ وَ غَشِيَتْهُمُ الرَّحْمَةُ وَ حَفَّتْهُمُ الْمَلائِكَةُ وَ ذَكَرَهُمُ اللّه‏ُ فيمَنْ عِنْدَهُ؛ 🌻هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در مجلسی از مساجد خدا برقرار نشد، مگر اين كه آرامش بر آنان نازل شد و رحمت دربرشان گرفت و فرشتگان در اطراف آنان حلقه زدند و خداوند در ميان كسانى كه در نزدش هستند، از آنان ياد كرد. 📚مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ح3788، ج3 ، ص 363 🆔 @bayyenat110
8.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 گذشت در راه حقّ، موجب نیکنامی در دنیا و آخرت 🎙حامد #وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالیٰ علیه) 🔅 میعاد: تهران- خیابان هلال احمر- عباسی جنوبی- کوچه شهید ذوالفقاری- مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی (ره) 🗓 موعود: سه شنبه ها، بعد از نماز عشاء 🌷 #بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی» 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌹امیرالمؤمنین على -عليه السلام- فرمودند: 🌹إنَّ اللّه سبحانَهُ لَم يَعِظْ أحَدابمِثلِ هذا القرآنِ؛ 🌹خداوند سبحان هيچ كس را به چيزى چون اين قرآن اندرز نداده است. 📚 نهج البلاغة(صبحی صالح) ص254 ، خطبة 176 🆔 @bayyenat110
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|خطاب به برخی دولتمردان: 🔥 بگویید "غلط کردم" و کنار بروید ⭕️ استعفاء از مسئولیّت، تکلیف شرعی مسئولان نالایق 🎤حامد #وفسی 💢 ملاک نظارت بر توفیق یا عدم توفیق مسئولین جمهوری اسلامی #برسد_به_دست_مسئولین 🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸 🌸 رسول اكرم -صلى الله عليه و آله- فرمودند: 🌸 اَلصَّبرُ ثَلاثَةٌ: صَبرٌ عِندَ المُصيبَةِ، وَ صَبرٌ عَلَى الطّاعَةِ و َصَبرٌ عَنِ المَعصيَةِ؛ 🌸 صبر سه نوع است: صبر در هنگام مصيبت، صبر بر طاعت و صبر بر ترك گناه. 📚كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص91، ح15 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐🌼🌻💐🌼🌻💐 🎞|ببینید: 🚨 راهکار بسیار عجیب استاد آیت الله وفسی برای نجات از فقر و گشایش رزق و روزی 💰چگونه پولدار شویم؟! ╭━━🍃❀🌺❀🍃━━╮ @bayyenat110 ╰━━🍃❀🌺❀🍃━━╯
🌺🌺🌺🌺🌺 🌹درس‌هایی از پیامبر اکرم -ص- در بیان رهبر معظّم انقلاب 📝شدید با 🔰از همان ابتدایی که (ص) در مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر(ص) در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود: 1️⃣دشمن اول، قبایل نیمه وحشی‌: که اطراف مدینه زندگی می‌کردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» 28/2/80 پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانه‌ی صلاح و هدایت بود، بست ... و بر و پیمان خودش، بسیار پافشاری می‌کرد و پایدار بود.» 28/2/80 اما آنهایی که شریر و بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..» 2️⃣دشمن دوم، و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور می‌کرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد، که جنگ بدر، مهم‌ترینِ این تعرّض‌ها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع این‌گونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمی‌کرد؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر می‌کردند، ریشه کن کنند. و جنگ‌های متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر(ص) با این دشمنان، بود و پس از آن، ماجرای پیش آمد و پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، «که کفّار کرده بودند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.» 3️⃣دشمن سوم، یهودی‌ها: «یعنی که علی‌العجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمی‌داشتند... پیغمبر تا آن‌جایی که می‌توانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آن‌جا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمان‌ها ماند. دسته‌ی دوم، بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند. 🔰 دسته‌ی سوم بودند که پیغمبر امان و اجازه‌شان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و هم‌پیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعه‌های بنی‌قریظه می‌خوانیم؛ راه بیفتیم به آن‌جا برویم؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیست‌وپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همه‌ی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگ‌تر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانت‌شان را با کامل داد. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی» 🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼 🌼 رسول اكرم -صلى الله عليه و آله- فرمودند: 🌼 عَلَامَةُ الصَّابِرِ فِي ثَلَاثٍ أَوَّلُهَا أَنْ لَا يَكْسَلَ وَ الثَّانِيَةُ أَنْ لَا يَضْجَرَ وَ الثَّالِثَةُ أَنْ لَا يَشْكُوَ مِنْ رَبِّهِ تَعَالَى لِأَنَّهُ إِذَا كَسِلَ فَقَدْ ضَيَّعَ الْحَقَّ وَ إِذَا ضَجِرَ لَمْ يُؤَدِّ الشُّكْرَ وَ إِذَا شَكَا مِنْ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَدْ عَصَاهُ. 🌼 صبور سه نشانه دارد : اول آن كه سستى نمى كند ، دوم آن كه افسرده و دلتنگ نمى شود و سوم آن كه از پروردگار خود شِكوه نمى كند ؛ زيرا اگر سستى كند، حق را ضايع كرده، و اگر افسرده و دلتنگ باشد شكر نمى گذارد و اگر از پروردگارش شكوه كند او را معصيت كرده است . 📚علل الشرايع، ج2، ص498، ح1 🌺 ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی -صلی الله علیه و آله و سلّم- و رئیس مذهب تشیع، حضرت امام صادق -علیه آلاف التحیة والثناء- تبریک و تهنیت باد. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار «حامد وفسی» 🆔 @bayyenat110
📋 جوابیه معظّم له به "تجربه نبوی" آقای عبد الکریم سروش را در پست بعدی ملاحظه نمایید. 📆 مهر ماه ۱۳۷۷
⭕️ پست اوّل ﷽ جناب اقای دکتر سروش با توجه به تلاش حضرت عالی برای فهم عمیق تر معارف اسلامی، خصوصاً الهی، سؤالاتی را که از فرمایشات و نامه نگاری های شما، برای این جانب به وجود آمده، خدمتتان عرضه می نمایم؛ باشد که مورد عنایت قرار داده، برای روشن شدن حقیقت و راهنمایی بنده پاسخ بفرمایید. مقدمه اول: در مسئله وحی، موحی و موجد وحی(ذات الوهیت ) و مخاطب (زنبور عسل یا مادر حضرت موسی -ع- یا خود حضرت موسی -ع- و پیامبر اسلام (ص)) و محتوای وحی(قرآن یا و یا عسل سازی و...) از ارکان مهم سه گانه آن می باشند و حضرت عالی به مسئله نزول و بشر بودن پیامبر -ص- و معلم بودن ایشان و مقام حقیقه و رقیقه بودن محتوای وحی نیز تذکر فرمودید. مقدمه دوم: ذات الوهیت، را برای بشریت از باب رحمانیت مطلقه، به واسطه بشری از نوع خود آنها منت گذاشته و این از ضروریات عقل و نقل است و هدایت، اگر همراه با احتمال خطا یا جهالت یا محدودیت و...باشد، دیگر هدایت نیست. (و هدایت بشر شامل تمام و و و... می باشد) مقدمه سوم: ذات اقدس الهی عین حقیقت و علم است و هم او بشری را برگزیده، تا به آن یگانه کم نظیر حقایق را آموزش دهد و در مرحله اول او را هدایت کند و در مرحله دوم، به واسطه حضرتش، بشریت را هدایت نماید و معلم و راهنمای کاروان و سید پیامبران قرار دهد. نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد در این ره انبیا چون ساربانند دلیل و رهنمای کاروانند و ز ایشان سید ما گشته سالار هم او اول هم او آخر در این راه 🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110