eitaa logo
بیّنات
11.6هزار دنبال‌کننده
693 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 📣 🔴 عفاف و حجاب، حقیقتی فراموش شده در جمهوری اسلامی ❌ بیان رابطه ی قاضی مفسد فراری با جامعه ی غیر پاکدامن ♨️ رابطه ی جالب بین جلوگیری از اختلاط مردان و زنان، با رشد علمی در کشور ها 🔥حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🦋 و 🆔 @bayyenat110
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌺 افتخار ما... 🌸 افتخار ما آن بانوان و با است که در عین حالی که در حال جراحی گلوله از بدن بیمار هستند اما حجابشان کامل است و جالب این است که مسئولان صداوسیما برای اینکه این گونه افراد در کشور ما جلوه نکنند و سرمشق بانوان ایران قرار نگیرند ، دیگر - تا آنجا که در توان دارند- اخبار زنان محجبه در یمن یا لبنان و... را پخش نمی کند! ان شاءالله در ، اسلامی شدن صداوسیما و ، محقق شود و این امر به عهده است 🌷حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🦋 و 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
هدایت شده از بیّنات
📚 ﷽ هشتمین کتاب حضرت آیت الله وفسی را باید به نوعی مکمّل و متمّم کتاب ارزشمند حجاب قرآنی ایشان دانست که با عنوان «تبرّج» در سال ۱۳۹۸ به رشته تحریر در آمده است. این اثر گران سنگ که با رویکردی فقهی، اجتماعی و سیاسی، به بررسی مسئله تبرّج و تبیین رابطه آن با فحشاء و فساد های جنسی پرداخته، دارای نه فصل از قرار زیر می باشد: ۱-قرآن و جاهلیّت ۲-قرآن و تبرّج ۳-فتوای مراجع عظام ۴-بانوان مؤمن و عرصه ی فعالیّت ۵-زن در نگاه سیاستمداران فاسد ۶-ولایت مطلقه ی فقیه ۷-زنان و قانون اساسی جمهوری اسلامی ۸-خطر تعطیل شدن کامل أمر به معروف و نهی از منکر ۹-وظایف بانوان حضرت استاد در فصل های دوم و سوم، ادلّه فقهیِ حرمت تبرّج را بررسی و همچنین فتاوای مراجع عظام تقلید را در این موضوع بیان فرموده اند. در فصل چهارم، با معرّفی مصادیق فراوانی از بانوان مکرّمه ی اسلام، در صدد دفاع از جایگاه حجاب و پاسخ به شبهه ی تزاحم حجاب با حضور اجتماعی بانوان در عرصه های مختلف بر آمده اند. در فصل پنجم، با بیان آماری عجیب از فساد های جنسی و اخلاقی، رابطه ی تبرّج و فحشاء را به ذهن تقریب نموده و از سوء استفاده ی سیاستمداران فاسد، از جنسیّت زن پرده بر می دارند. شاید برجسته ترین و جذّاب ترین فصل از نگاه آشنایان با شبهات روز جامعه، فصل ششم کتاب باشد که در آن تلاش شده به شبهاتی از قبیل شیوه تعامل رهبر معظّم انقلاب با تبرّج و بی حجابی، قابل پذیرش بودن تبرّج امروزی در قالب احکام حکومتی و تزاحم برخورد با تبرّج و بی حجابی با جذب حداکثری، پاسخ داده شود. در مجموع می توان این کتاب را شاهکاری دیگر در راستای احیای فرهنگ ناب فاطمی و دفاع از ارزش های انقلابی دانست. 🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸 🌸 قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء (سلام الله علیها): 🌸 خَیْرٌ لِلِنّساءِ أنْ لا یَرَیْنَ الرِّجالَ وَ لا یَراهُنَّ الرِّجالُ ؛ 🌸 بهترین چیز برای زن آن است که مردی را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد. 📚 بحار ، جلد ۴۳ ، ص۹۲ 🦋 و 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۷۱ .mp3
4.63M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هفتاد و یکم. ۲۲ تیر ۹۹ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 📣 ⁉️چرا الزامی آری، حجاب الزامی نه⁉️ 📍بررسی تفاوت پرداختن مسئولین به مسئله ی زدن ماسک، با پرداختن ایشان به مسئله ی عفاف و حجاب 🔥حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🦋 و 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی ام ( ۹۹.۴.۱۷ ): 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه پنجاه و نهم» 🔹اهمّیّت و ارجحیّت پیش گیری نسبت به درمان 🔹تقوا ( بویژه اقامه ی نماز )، راه پیش گیری از بیماری های مربوط به مراتب وجودی انسان 🔹بیان رابطه ی تشریع و تکوین 🔹عفاف و حجاب، مسئله ای مهمّ و بنیادی در همه ی جوامع متمدّن ( ارتباط بی حجابی و فحشاء، با جنایات عظیم در جوامع مختلف ) ♦️سیاسی 🔻عفاف و حجاب، حقیقتی فراموش شده در جمهوری اسلامی 🔻بیان رابطه ی قاضی مفسد فراری با جامعه ی غیر پاکدامن 🔻تحقیر و تخفیف نماز، در عملکرد برخی مسئولین و همچنین صداوسیما ی جمهوری اسلامی 🔹دعوت عملی حضرت رسول اکرم -صلّی الله علیه و آله و سلّم- به اسلام و احکام بلند مرتبه ی آن ♦️سیاسی 🔻بررسی تفاوت پرداختن مسئولین به مسئله ی زدن ماسک، با پرداختن ایشان به مسئله ی عفاف و حجاب ( جزم در مسائل مربوط به جسم و بدن، و هزم در مسائل مربوط به روح و حقیقت انسان ) 🔻خائن بودن برخی مسئولین مدّعی طرفداری آزادی انتخاب و عمل مردم 🔹لزوم توجّه به جایگاه واجبات، در نظام تربیتی دین و تشویق مردم به انجام آن 🔹مستحبّات ( نوافل )، سرعت دهنده در رشد 🔹تهجّد و نماز شب، از مستحبّات موکّد 🔹نماز شب، عبادتی بی قیمت 🔹موارد دخیل در ازدیاد ثواب نماز 🔹ضرورت توجّه به معرفت و اخلاص ( کیفیّت )، در انجام واجبات و مستحبّات 🔹استقامت در برابر معصیت و مصیبت، مهمّ ترین اثر عمل با کیفیّت ( معرفت و اخلاص ).
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۴.۱۷ .mp3
9.32M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه پنجاه و نهم ( ۹۹.۴.۱۷ ) 🆔 @bayyenat_media
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه- جلسه ۱۳۱ 🌷شما مخاطبین محترم می توانید جهت مشاهده فیلم کامل درس اخلاق، به آپارات به آدرس https://www.aparat.com/Valishenasan مراجعه نمایید. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌱🌱🌱🌱🌱 🌱 رسول اكرم -صلى‏ الله‏ عليه ‏و ‏آله- فرمودند: 🌱 وَ مَن شَهِدَ شَهادَةَ حَقٍّ لِيُحيِىَ بِها حَقَّ امرِى‏ءٍ مُسلِمٍ اَتى يَومَ القيامَةِ وَ لِوَجهِهِ نورٌ مَدَّ البَصَرِ تَعرِفُهُ الخَلايِقُ بِاسمِهِ وَ نَسَبِهِ ؛ 🌱 كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده میشود كه پرتو نور چهره اش، تا چشم كار میكند ديده میشود و خلايق او را به نام و نسب میشناسند. 📚من لا یحضره الفقیه ج3 ص 58 - الكافى(ط-الاسلامیه)، ج7، ص 381 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۷۲ .mp3
4.81M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هفتاد و دوم. ۲۴ تیر ۹۹ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 🌹بحثی ویژه و کوتاه پیرامون آیه تطهیر و موارد جواز اطلاق واژه اهل البیت 🥀توقیفی بودن شمول اطلاق اهل بیت و ملحقات خاصّ آن 💐حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۳۳ ♻️ ايمان‌داشتن به اين‌كه پيامبر خدا آخرين پيامبر است، يعني اين‌كه پيامبر در دوران حيات و پس از مرگش امام و پيشواي مردم است؛ پس هركس ايمان داشته باشد كه محمد رسول خداست و اطاعت از او واجب است و تا آن‌جا كه مي‌تواند از او اطاعت نمايد، اگر گفته شود كه چنين فردي به بهشت مي‌رود پس نيازي به مسئله امامت ندارد و چيزي جز اطاعت از پيامبر بر او لازم نيست و اگر گفته شود به بهشت نمي‌رود مگر آن‌كه از امام پيروي كند، چنين سخني بر خلاف نصوص قرآن است؛ ♻️ سوره نساء، آيه ۶۹: وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا همين سوره آيه ۱۳: ...وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ. ♻️ پس اگر امامت اساس ايمان و كفر مي‌بود يا چنان‌كه شيعيان مي‌گويند بزرگترين ركن دين مي‌بود كه خداوند جز با آن عمل بنده را نمي‌پذيرد، خداوند امامت را در اين آيات ذكر مي‌كرد و بر آن تأكيد مي‌نمود چون خداوند مي‌دانست كه بعداً در مورد آن اختلاف مي‌شود و فكر نمي‌كنم كسي بيايد و بگويد كه امامت به صورت ضمني در تحت اطاعت از خدا و اطاعت از پيامبر مذكور است، چون چنين چيزي يعني تفسيري بي‌جا و خودسرانه ی قرآن و براي باطل‌بودن اين نظريه همين كافي است كه بگوييم كه اطاعت از پيامبر اطاعت از خداست اما با وجود اين، خداوند تنها به ذكر اطاعت خويش اكتفا نكرد و بلكه اطاعت از پيامبر را ذيل اطاعت از خودش بيان نمود بلكه آن را جداگانه بيان نمود تا بر دو ركن مهم در اسلام يعني (اطاعت از خدا و اطاعت از پيامبر) تأكيد نمايد. بعد از اطاعت از خدا اطاعت از پيامبر ذكر شده و يكي از شرايط ورود به بهشت است؛ چون كه پيامبر پيام و وحي الهي را مي‌رساند و اطاعت از پيامبر اطاعت از خداست و بعد از پيامبر هيچ كس در مقام رساندن وحي الهي قرار ندارد؛ از اين رو خداوند رستگاري و ورود به بهشت را منوط به اطاعت از پيامبر و التزام به فرمان پيامبر نه فرمان ديگران قرار داده است. 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۳۳ ۱. شما مي‌فرماييد كه خداوند اطاعت پيامبر -ص- را كه از طرف او منصوب و منتخب به رسالت شده است واجب نموده «و از اين‌رو خداوند رستگاري و ورود به بهشت را منوط به اطاعت از پيامبر و التزام به فرمان پيامبر نه فرمان ديگران قرار داده است» پس اگر چنين است، شيعيان كه اطاعت ابوبكر و عمر و عثمان را واجب نمي‌دانند به بهشت مي‌روند؛ چون اطاعت آن‌ها واجب نبوده است. ثانياً كساني كه در زمان اين سه خليفه بوده‌اند اگر اطاعت نمي‌كردند اين سه خليفه حق نداشتند آن‌ها را مجبور به اطاعت كنند. ۲. شما مي‌فرماييد: «و فكر نمي‌كنم كسي بيايد و بگويد كه امامت به صورت ضمني در تحت اطاعت از خدا و اطاعت از پيامبر مذكور است». كاملا مطلب شما صحيح است؛ زيرا خداوند خود در قرآن صريحآ اين مطلب را ذكر كرده است. و شما دو آيه ۱۳ و ۶۹ سوره نساء را ذكر كرديد، اما آيه ۵۹ اين سوره را ذكر نفرموديد تا مطلب برايتان روشن شود قرآن در آيه ۵۹ سوره نساء مي‌فرمايد: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا اي كساني كه ايمان آورده‌ايد خدا را اطاعت كنيد و از پيامبر و كارداراني كه از شما هستند فرمان بريد. پس هرگاه در چيزي اختلاف كرديد آن را به خدا و پيامبر ارجاع دهيد اگر به خدا و روز واپسين ايمان داريد كه اين بهترين و نيكوترين رجوع است. الف. در اين آيه دوبار كلمه اطيعوا ذكر شده است و اطاعت از رسول جداي از اطاعت الهي مذكور شده است و اين مي‌رساند كه احكام الهي وجود دارد و احكامي هم خود رسول اكرم -ص- دارد و اطاعت از هر دو براي رفتن به بهشت و رستگاري ضرورت دارد. ب. اولي‌الامر عطف به رسول شده است و مي‌رساند اطاعت از اولي‌الامر مطلب جداگانه‌اي نيست و مثل اطاعت از رسول مي‌باشد پس اطاعت اولي‌الامر به صريح قرآن واجب است و مثل اطاعت از رسول اكرم مي‌باشد. ج. بايد ديد اين اولي‌الامر كيست؟ در حديث جابر، ۱۲ امام شيعه نام برده شده است و در كتب اهل سنت مثل «ينابيع‌الموده» ص ۴۹۴ و «اثبات الهداه» ج ۳، ص ۱۲۳ و «كفايه‌الاثر» چاپ قديم، ص۸ موجود است؛ همچنين در خطبه غدير پيامبر اجمالاً اشاره فرموده است كه در فصل آخر کتاب بررسي مي‌شود. و اگر در اين مسئله اختلاف وجود دارد بايد براي حل اختلاف به خداوند و رسول‌اكرم مراجعه نمود همان‌طور كه در همين آيه شريفه ذكر شده است. سؤال: چرا بعضي از انصار در سقيفه بدون اطلاع مهاجرين و بني‌هاشم و خصوصاً اهل بيت -ع- براي اميري مسلمانان و بدست آوردن قدرت جلسه گذاشتند. و بعداً ابوبكر و عمر و ابوعبيده جراح بدون دعوت آن‌ها به جلسه رفته، بعد از بحث و مشاجراتي با ابوبكر بيعت شد. ابوبكر براي تنازع و اختلافي كه با بني‌هاشم داشت، به قرآن و رسول مراجعه نكرد و حتي زماني كه فدك را گرفت آيات قرآن را كه حضرت فاطمه -س- خواند قبول نكرد در حاليكه بايد از خدا اطاعت مي‌كرد و اگر شما اطاعت از رسول را شرط دخول در بهشت مي‌دانيد درباره عمر كه به نص تاريخ و كتب صحاح اهل سنت در زمان رحلت حضرت رسول -ص- اجازه نداد قلم و كاغذ حاضر كنند در حالي‌كه حضرت دستور داد و فرمود چيزي املاء كنم كه هرگز گمراه نشويد عمر گفت اين مرد هذيان مي‌گويد نظر شما درباره عمربن‌خطاب با اين سابقه چيست؟ آيا او به بهشت مي‌رود؟ ۳. پيامبر -ص- در حديث يوم انذار متواتر از اهل سنت و شيعه فرموده بود كه علي -ع- وزير و وصي و خليفه من است؛ چطور مي‌شود گفت كسي بايد مطيع پيامبر -ص- باشد وليكن به دستور حضرت درباره وزير و خليفه او بي‌اعتناء باشد، مگر اين‌كه در آن زمان جاهل قاصر باشد؛ اما آن‌ها كه مي‌دانستند حضرت علي -ع- مطابق آيه مباهله نفس پيامبر -ص- و به منزله هارون براي موسي مي‌باشد و در غدير كلام من كنت مولاه و هذا علي مولاه را شنيدند برايشان ايمان به امامت علي -ع- و خلافتش ضروري است و اين هم جداي از اطاعت رسول نيست، بلكه عين اطاعت رسول اكرم است و جمله عمربن‌خطاب در روز غدير از شيعه و سني نقل شده است كه گفت تو امروز مولاي من و مولاي هر زن و مرد مؤمن شدي خلاصه: اطاعت خدا و اطاعت رسول واجب است و اطاعت اولي‌الامر عين اطاعت رسول مي‌باشد و اولي‌الامر چون اطاعتش عين اطاعت رسول واجب است پس بايد معصوم و مطهر از گناه و خطا باشند و مردم نمي‌توانند او را انتخاب كنند و انتخابش به عهده خداوند است و مردم اگر در اين مسئله اختلاف پيدا كنند بايد به قرآن و رسول اكرم مراجعه كنند نه اين‌كه از پيش خود اولي‌الامر انتخاب كنند. بنابراين مسئله امامت و خلافت از همان روز دعوت عشيره به همه مسلمانان ابلاغ شده است و هرگز به اتفاق سني و شيعه نسخ نشده است. 📚برگرفته از کتاب ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺 🌺 پيامبر خدا -صلی الله عليه و آله- فرمودند: 🌺 أفشِ السَّلامَ يَكثُرْ خَيرُ بَيتِكَ؛ 🌺 سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود. 📚خصال ص 181 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۷۳ .mp3
4.12M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هفتاد و سوم. ۲۶ تیر ۹۹ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 📿 نماز شب، عبادتی بی قیمت ✨ موارد دخیل در ازدیاد ثواب نماز 🌺 حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| بسیار تکان دهنده! 🌹اگر ما امروز قوانين اسلام را اجرا نكنيم، كى اجرا بكنيم؟ آقايانى كه مى‏‌گوييد نمى‏‌شود، ؟ 🌹پس بگوييد هيچ وقت اسلام نه! بگوييد نهضت منهاى اسلام. همان طورى كه گفتيد اسلام منهاى روحانيت، حالا هم بگوييد نهضت منهاى اسلام. 🌹اگر با اين نهضت اسلام را متحقق نكنيد و احكام اسلام را جارى نكنيد، ؛ ديگر نخواهد شد. 🌹آنهايى كه به اسلام عقيده دارند، آنهايى كه دلشان براى قرآن مى‏‌تپد، امروز بايد فعاليت كنند. 🌹۱۵ خرداد براى همين بود. قبل از ۱۵ خرداد براى بود قيام روحانيون؛ قيام ۱۵ خرداد براى همين بود؛ بعد از آن هم دنباله همين بود. اسلام بود لَيْسَ الّا. ما غير اسلام نمى‏‌خواهيم. و اسلام در همه وقت و خصوصاً حالا . 📚 صحيفه امام، ج‏۸، ص ۵۷ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🍁🍁🍁🍁🍁 🍁 امیرالمؤمنین علی -علیه السلام- فرمودند: 🍁 و من وصية له -ع- للحسن و الحسين -ع- لما ضربه ابن ملجم -لعنه الله- لَا تَتْرُكُوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَيُوَلَّى عَلَيْكُمْ أَشْرَارُكُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا يُسْتَجَابُ لَكُمْ. 🍁 وصيتى از آن حضرت -ع- به حسن و حسين -عليهما السلام- هنگامى كه ابن ملجم -لعنه الله- او را ضربت زد: 🍁 امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد زيرا در اين صورت افراد نادرست برشما مسلط مى گردند آنگاه دعا مى كنيد و دعايتان مستجاب نمى شود. 📚نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 421 و 422 ، نامه 47 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۷۴ .mp3
3.65M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هفتاد و چهارم. ۲۸ تیر ۹۹ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️♨️♨️ ♨️♨️ ♨️ 🎥| 🔥 رکیک ترین الفاظ، درباره برخی ها، حاق واقع است! ❌ تفاوت بین خطا و اشتباه، با خیانت برخی مسئولین نظام ⁉️روابط عمومی بالا، یا و بی بند و باری⁉️ 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه- جلسه ۱۳۲ 🌷شما مخاطبین محترم می توانید جهت مشاهده فیلم کامل درس اخلاق، به آپارات به آدرس https://www.aparat.com/Valishenasan مراجعه نمایید. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
💐💐💐💐💐 💐 حضرت امام صادق -عليه ‏السلام- فرمودند: 💐 إنَّ مِمّا يُزَيِّنُ الاسلامَ الاخلاقُ الحَسَنَةُ فيما بَينَ النّاسِ؛ 💐 خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است. 📚مشکات الانوار فی غرر الاخبارص240 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۷۵ .mp3
3.76M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هفتاد و پنجم. ۳۱ تیر ۹۹ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| ❌ کوتاهی یا خیانت مسئولین، در عرصه ی عفاف و حجاب 📺 صداوسیما و مراکز فرهنگی، مروّج گهگاه بی دینی و فساد در جامعه 🔥حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🦋 و 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۳۴ ♻️ در دوران پيامبر -ص- افرادي نزد ايشان مي‌آمدند و فقط يك بار او را مي‌ديدند و به مناطق و شهرهاي خود باز مي‌گشتند و بدون ترديد آن‌ها چيزي درباره ولايت علي و فرزندانشان نشينده بودند. ♻️ به‌خصوص كه شيعه ادعا دارد كه موضوع ولايت علي و فرزندانش در اوايل دعوت رسول‌الله در مكه رخ داده است؛ پس آيا اسلام آن‌ها ناقص است؟! ♻️ اگر بگوييد بله اسلام آن‌ها ناقص است مي‌گوييم: اگر چنين مي‌بود قطعاً پيامبر بايد اسلام آن‌ها را درست مي‌نمود و امر امامت را برايشان بيان مي‌كرد اما مي‌بينيم كه پيامبر چنين نكرده است و اگر بگوييد نه مي‌گوييم پس شما بايد قبول كنيد كه امامت از اركان دين نيست. 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۳۴ مردم در برابر خداوند سه حالت دارند: ۱. حجت الهي بر آن‌ها تمام شده است و عالم هستند و در برابر خداوند مسئول. ۲. حجت الهي بر آن‌ها تمام شده و آن‌ها براي بدست آوردن حقيقت تلاش نمي‌كنند، جاهل مقصر هستند؛ آن‌ها هم در برابر خدا مسئول مي‌باشند. ۳.حجت الهي بر آن‌ها تمام نشده و دور از حجت هستند. جاهل قاصر. اين افراد در برابر خداوند معذورند (و اين مسئله درباره رسالت و امامت يا نماز و روزه و... تفاوتي ندارد) آنان كه مثل اطرافيان پيامبر -ص- بودند مانند ابوسفيان و عباس و حمزه، ابولهب و... كه در مجلس بوده و حديث متواتر اهل سنت و شيعه را در خلافت و وزارت و وصيت حضرت علي -علیه السلام- شنيده‌اند حجت بر آن‌ها تمام است. و اصحاب پيامبر -ص- همه اين موضوع را مي‌دانستند. و بعدها در جريان غزوه تبوك كه حضرت علي -ع- خليفه پيامبر -ص- شد و در شهر باقي ماند و منافقين شايعه كردند كه بين علي -ع- و محمد -ص- اختلاف افتاده است و حضرت فرمود: تو براي من به منزله هارون هستي براي موسي به جز اين‌كه بعد از من پيامبري نيست، براي آن‌ها هم حجت تمام شده است. و جمع كثيري از مسلمانان در حجه‌الوداع بوده‌اند و پيامبر -ص- فرمود آنان كه حاضر هستند به غايبان اين مطالب را برسانند و به ولايت و مولابودن ايشان تصريح فرمودند. اگر عالم هستند حجت برايشان تمام است؛ اگر در بدست آوردن حقيقت كوتاهي كرده‌اند و نرفتند حقيقت را بدست بياورند مسئول بوده اند و مؤاخذه مي‌شوند. اما جاهلان قاصر معذور هستند. خلاصه: آن‌ها كه جاهل قاصر بوده‌اند در نزد خدا معذور هستند اما پيامبر -ص- بايد اسلام آن‌ها را كامل مي‌نمود، صحيح است؛ پيامبر -ص- براي همه كشورهاي نزديك خود اعلان رسالت مي‌كرد و به قبايل عرب، مبلّغ مي‌فرستاد و براي آن‌ها كه لازم بود معلم مي‌فرستاد. اما به هر صورت در حد مقدور و به اندازه وسع، پيامبر -ص- مسئول بودند. بنابراين با اين‌كه صاحبان قدرت حاكمه احاديث پيامبر -ص- را سوزاندند و تا صدسال از نوشتن آن جلوگيري نمودند باز هم ادلّه و احاديث متواتر بر امامت و ولايت حضرت علي -ع- به مسلمانان رسيده و حجت تمام شده است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌷🌷🌷🌷🌷 🌷رسول اكرم -صلى ‏الله ‏عليه‏ و ‏آله- فرمودند: 🌷اَلحَياءُ زينَةُ الاسلامِ؛ 🌷حيا زينت اسلام است. 📚مستدرك الوسايل و مستنبط المسایل، ج1، ص488 🆔 @bayyenat110