eitaa logo
بیّنات
10.8هزار دنبال‌کننده
674 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
┈••✾•🍃🌹🍃•✾••┈ 📣 ویژه طلاب و دانشجویان 📖سلسله جلسات تدریس کتاب حضرت علّامه طباطبایی -ره- 🎙توسط حضرت استاد آیت الله وفسی 📲بارگذاری در کانال 🔉مرحله دوم و سوم، جلسات ۲۹ تا ۴۳ 🌹جهت عضویت در کانال بینات مدیا، از لینک زیر استفاده نمایید↙️ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/481099793Caa1f4d36ea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌷🎍🌷🍃•✾••┈ 📽|ببینید: 🌹نصب العین قرار دادن مرگ و قیامت، از بزرگترین میراث و آموزه های شهداء و رزمندگان جبهه های دفاع مقدّس 🌈ازدیاد باطن و رشد حقیقی افراد، به سبب 🤲🏻شکر حقیقی🤲🏻 🌸حضرت آیت الله وفسی ╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
سخنرانی امام راحل علیه کاپیتولاسیون.mp3
13.88M
🔴 سخنرانی کوبنده و تاریخی حضرت امام -ره- علیه 🔥علمای اسلام . به داد اسلام برسید 📆 عزای عمومی - 1343.8.3 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊نطق مهم حضرت آیت الله وفسی درباره بی تفاوتی مسئولین نسبت به امور دینی مردم ❓کجایند سرداران سنگر امر به معروف و نهی از منکر ؟! ❌فاصله وحشتناک برخی از ائمه جمعه، نسبت به حضرت امام -ره- ☄ ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۷۵ ♻️در نهج‌البلاغه آمده است كه وقتي به [حضرت] علي خبر رسيد كه انصار ادعا كرده‌اند خليفه و امام بايد از آن‌ها تعيين شود گفت: چرا عليه آن‌ها دليل نياورديد كه پيامبر وصيت نموده كه با نيكوكارشان (انصار) نيكويي شود و از بدكار آن‌ها گذشت شود؟ گفتند: اين چه دليلي عليه آن‌ها مي‌تواند باشد؟ [حضرت] علي گفت: «اگر امامت به آن‌ها تعلق مي‌داشت پيامبر در مورد آن‌ها سفارش نمي‌كرد». ♻️به شيعه بايد گفت كه همچنين پيامبر -صلی الله علیه و آله- درباره اهل بيت خود سفارش نموده كه با آن‌ها به نيكي رفتار كنيد و فرموده است «اذكركم الله في اهل بيتي: شما را درباره اهل بيتم سفارش مي‌كنم». پس اگر امامت حق ويژه‌ي آن‌ها بود و ديگران در آن بهره‌اي نداشتند، پيامبر در مورد آن‌ها وصيت و سفارش نمي‌كرد؟! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۷۵ ۱. در کتاب نهج‌البلاغه خطبه ۶۶ درباره جريان سقيفه كلمه «وصيّ» آمده است؛ يعني رسول‌الله وصيت فرمود يعني فرمود. ۲. در روايت پیامبر در خصوص اهل بيت -علیهم السلام- آمده است «در رفتار نسبت به اهل بيت من » ۳. در خصوص انصار آمده است که وقتي به انصار رسيديد خداوند به حاكمان و امامان خود دستور مي‌دهد كه نسبت به انصار با گذشت رفتار كنيد. و استدلال امام هم اين است كه چون در حقشان سفارش شده بايد آن‌ها حاكم نباشند و محكوم باشند، براي همين در حقشان سفارش شده است. ۴. اما خداوند به همه مردم درباره اهل بيت سفارش مي‌كند يعني با كلمه «كم» «شما» همه مردم را مخاطب قرار داده كه وقتي در مقابل اهل بيت واقع مي‌شوید خدا را ياد كنيد و از خدا بترسيد، مبادا نسبت به حقي كه دارند كوتاهي كنيد. بنابراين فرق دو مطلب زمين تا آسمان است. ۵. حجت مهاجرين نسبت به انصار قابل توجه است: حضرت سؤال فرمود قريش (يعني آن سه نفر ابوبكر و عمر و ابوعبيده جراح) چه گفتند؟ جواب دادند آن‌ها (قريش) گفتند: «اُحتجت بأنها شجره‌الرسول: قريش به اين كه ما از شجره رسول خداييم استدلال و احتجاج كردند». حضرت علي -علیه السلام- فرمود: «احتجوا بالشجره و أضاعوا الثمره: به درخت احتجاج كردند و ميوه را ضايع و تباه ساختند». 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🎥|ببینید: ⛔️ترک أمر به معروف و نهی از منکر، گریبانگیر جامعه امروز ایران 💐نعمات امروزی انقلاب، مرهون فداکاری حضرت امام -ره- و مجاهدین سال های انقلاب 💫استاد آیت الله وفسی ╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
🔵جلسه صد و شصت و هشتم ( ۱۴۰۰.۶.۲۳ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه نود و هفتم» 🔹اهل تقوا، شاکران حقیقی ( آفت پذیر بودنِ شکرِ غیرِمتّقین ) 🔹تبیین و بررسی نحوه شکرگزاری 🔹نحوه شکرگزاری، مبتنی بر شناخت ارزش منعم و نعمت، و متناسب با شأنشان 🔹غفلت ما از نعمت عظیم اسلام 🔹شکرگزاری نسبت به نعمت جلیل اسلام، مبتنی بر شناخت اسلام عزیز 🔹خداوند و رسولانش، طبیبان و مشفقان حقیقی 🔹اسلام، برترین نسخه شفاء و نجات 🔹نحوه شکرگزاریِ نعمت عظیم اسلام 🔹تقوا، موجب برکتِ نعمت ( تناسب شدّت تقوا با فزونی نعمت ) 🔹ترک أمر به معروف و نهی از منکر، موجب ذلّت، کفران نعمت، و همچنین محروم شدن از الطاف عظیم الهی ♦️سیاسی 🔻ترک أمر به معروف و نهی از منکر، گریبانگیر جامعه امروز ایران 🔻برخورداری امروزی ما، از نعمات و ثمرات انقلاب اسلامی، مرهون شکرگزاری و فداکاری حضرت امام خمینی -ره- و مجاهدین سال های انقلاب 🔻مجاهدت و مقاومت مخلصانه مسئولین و مردم متدیّن، در برابر کفّار و منافقین، شرط شکرگزاری نعمت انقلاب 🔻تحقّق احکام، ارزش ها و معارف الهی در جامعه، وظیفه خاصّ حکومت اسلامی 🔻رو به سقوط بودن فرهنگ دینی در سطح کشور 🔻قدرت نمایی فواحش و اراذل، و به طور کلّی اهل منکر، در شهر تهران 🔻بی ثمر یا غیر ملموس بودنِ ثمرات بسیاری از نهاد های فرهنگی، در حفظ دین داری افراد جامعه 🔻کنار گذاردن منافقانه بسیاری از مسئولین رشید و خادم به اسلام و مسلمین، در جمهوری اسلامی 🔻ضرورت تعیین وقت از طرف دولت جدید، برای رسیدگی به مشکلات فرهنگی کشور، و دغدغه ها و انتظارات دینی مؤمنین انقلابی 🔻وجیه جلوه دادن بسیاری از منکرات در جمهوری اسلامی، توسّط برخی عمّامه داران منافق ( تفاوت ارتکاب منکرات در زمان پهلوی، با ارتکاب منکرات در جمهوری اسلامی ) 🔻نگاه به منکرات، در جمهوری اسلامی، آیا دائر مدار حفظ کرسی های قدرت، یا تابع سیره و شریعت اسلام ناب محمدی؟! 🔻فاصله ی جمهوری اسلامی، از انقلاب اسلامی و شعارهایش ( فاصله از ادّعا تا تحقّق ) 🔻جهت گیری برخی از مسئولینِ نظام، و جامعه امروزی ما، به سوی بنی امیّه و بنی عبّاس، و جوامعشان ( رواج عیّاشی گری در جامعه ی امروز ایران ) 🔻در خطر افتادن اسلامیّت نظام ( به صدا درآمدن زنگ خطرِ جمهوریّتِ منهای اسلام ) 🔻نمونه ای از نفاق و حقّه بازی برخی مسئولین فرهنگی جمهوری اسلامی 🔻نشانه و ملاکِ دولت اسلامیِ راستین ( عزیز شدن متّقین و ذلیل شدن فسّاق و منافقین در دولت اسلامی ) 🔻غیر قابل پذیرش بودنِ رها کردن مسائل فرهنگی و اقتصادی از طرف دولت جدید، به بهانه مقابله با بیماری کرونا 🔻توفیق و پیشرفت در زمینه های علمی و فنّاوری، غیر کافی در تحقّق شعار ها و آرمان های انقلاب 🔻روی کار آوردن مسئول با تقوا، شرط لازم، نه شرط کافی 🔻مطالبه آرمان های انقلاب، از سردمداران نظام، از وظایف مؤمنین، و از شروط شکرگزاری نعمت انقلاب 🔻پاسخ به شبهه ریاکار بارآمدن مردم و مخفی شدن فحشاء و منکر، بواسطه مبارزه با فساد آشکار و علنی ( عدم برخورد مسئولین، با فحشاء و منکر علنی، به بهانه پنهانی شدن منکرات و ریاکار شدن افراد جامعه ).
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۱۴۰۰.۶.۲۳.mp3
13.77M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓جلسه نود و هفتم ( ۱۴۰۰.۶.۲۳ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://m.aparat.com/v/Nln3t 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ 🌸 ┊ ┊ 🌸 ┊ 🌸 🌸 🎥|ببینید 🌥ناشناخته ماندن حقیقت علماء ربّانی، در عالم طبیعت 🕯برابری سود و زیان دنیوی، برای اولیاء حقّ -سلام الله علیهم- البتّه به جهت دنیوی آن 💐حضرت آیت الله وفسی ╭━━🍃❀🌺❀🍃━━╮ @bayyenat110 ╰━━🍃❀🌺❀🍃━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ 🌺 ┊ ┊ 🌺 ┊ 🌺 🌺 🌹 💖راه عاشق، کلام عاشق 🥀حضرت آیت الله وفسی ╭━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╮ @bayyenat110 ╰━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╯
2021_10_23_10_18_40_128kbs.mp3
5.99M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حضرت استاد وفسی 📆 جلسه صد و سی و نهم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹حضرت امام -ره- : 📍شما انقلاب اسلامی کردید که و اسلام را پیاده کنید. در اسلام، از هیچ فریضه‌ای بالاتر نیست. چطور این قدر سستی می‌کنید در آن؟ 🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸 🌸حضرت رسول اکرم -صلی الله علیه و آله و سلم- فرمودند: 🌸إنَّ اللَّهَ لَیُبْغِضُ الْمُؤمِن الضَّعیف الَّذی لا دینَ لَهُ، فَقیلَ: وَ مَاالْمُؤْمِنُ الضَّعیفُ الَّذی لا دینَ لَهُ؟ قالَ‌الَّذی لایَنْهی عَنِ‌الْمُنْکَرِ 🌸خداوند، شخص مؤمن ضعیفی را که دین ندارد، می دارد؛ سؤال شد: مؤمن ناتوان بی دین چه کسی است؟ فرمود آنکه نهی از منکر نمیکند. 📚الکافی ج ۵، ص۵۹ ╔═.🍃🕊.══💓═╗ @bayyenat110 ╚═💓══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🎞| ⚠️روحانیّتِ ساکت و محافظه کار، بستر ساز انحطاط انقلاب اسلامی 📍ضرورت حضور حوزه های علمیّه، در خطّ مقدّم امر به معروف و نهی از منکر 🎤استاد آیت الله وفسی ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🌸 @bayyenat110 🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
2021_10_23_10_36_34_128kbs.mp3
6.26M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حضرت استاد وفسی 📆 جلسه صد و چهلم 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۷۶ ♻️اگر به شما گفته شود كه رهبري مؤمن و صالح و پرهيزگار، سرپرست و حاكم مردماني است كه بعضي منافق‌اند و بعضي مؤمن و اين مرد به لطف و عنايت الهي، منافقان را از طرز سخنانشان مي‌شناسند؛ اما با وجود آن، اين مرد از افراد شايسته و صالح دوري مي‌نمايد و منافقان را انتخاب كرده و پست‌هاي مهم و فرماندهي را به آنان داده و در دوران حيات خود، آن‌ها را رئيس و سرور مردم قرار داده است؛ بلكه خودش را به آنها نزديك كرده و با دختر بعضي‌ها ازدواج كرده و بعضي داماد او هستند و او در حالي كه از آن‌ها خشنود و راضي بوده، از جهان چشم فروبسته است؛ نظر شما درباره اين مرد چيست؟! ♻️شيعه در مورد پيامبر چنين عقيده و باوري دارند! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۷۶ البته اگر واقعا چنين باشد تناقض است كه مردي بداند كه يكي از پيروانش منافق است و از او راضي و خشنود باشد. ۱. پيامبر در زمان رحلتش، عمر و طرفدارانش را به سبب جسارت توهين‌آميز عمر به پيامبر و تنازع آن‌ها، آن‌ها را از محضر خویش اخراج كرد. چطور هم از آنها راضي بود و هم آن‌ها را به سبب جسارت و تنازع اخراج كرد! ۲. چگونه پيامبر -صلی الله علیه و آله- از آنها راضي بوده است و اين خبرِ رضايت را، شما چگونه به دست آورديد؟ آيا از طريق كساني كه حاكم در كشور اسلامي شدند و دستور دادند احاديث پيامبر -صلی الله علیه و آله- را بسوزانند؟ و یا ایجاد چنین محیطی که اگر كسي احاديث پيامبر را نگهداري مي‌كرد يا مي‌نوشت به شدت مجازات مي‌شد؟ آن ها با اين كار زمينه براي جعل حديث و از بين رفتن حقايق را مهيا کردند. پس خبر رضايت پيامبر از اين افراد معتبر نيست. ۳. شرطِ زمان در تناقض، بسيار مهم است؛ اگر در زماني كسي مؤمن بوده بعد كافر شده، پيامبر در اول از او راضي و بعد ناراضي شده است؛ همان‌گونه كه آيه ۳ سوره منافقين از بعضي اطرافيان پيامبر و مسلمانان خبر داده است. ۴. مديريت يك رهبر اقتضاء مي‌كند از تمام افراد استفاده كند و پيامبر -صلی الله علیه و آله- مأمور به ظاهر بودند و هركس اظهار اسلام مي‌نمود ايشان مي‌پذيرفتند. ۵. آقاي ابوبكر يك شخص بسيار عادي در مسلمانان بوده است عايشه مي‌گويد: («صحيح بخاري»، ج ۶، ص ۴۲؛ «تاريخ ابن‌اثير»، ج ۳، ص ۱۹۹؛ «الاغاني»، ج ۶، ص ۹۰؛ «البدايه و النهايه»، ج ۸ ، ص ۹۶) «هرگز در مورد [فضيلت] ما قرآني نازل نگشته است». پس به اقرار عايشه در فضيلت این پدر و دختر آيه‌اي وارد نگشته است. در مورد ابوبكر گفته‌اند: «نه طالب مي‌باشد و نه مطلوب» («تاريخ طبري»، ج ۳ ، ص ۱۹۸). و اسكافي زعيم اهل سنت معتزله در حق ابوبكر گفته است: «هرگز تيري نيافكند و شمشيري از غلاف بيرون نكشيد و خوني در راه اسلام نريخت؛ او يكي از پيروان غيرمشهور و غيرمعروفي بود. نه طالب بود و نه مطلوب» («شرح نهج‌البلاغه ابن‌ابي‌الحديد سنّي معتزلي»، ج ۱۳، ص ۲۹۳) ۶. پيامبر -صلی الله علیه و آله- براي پيشبرد اسلام از گروه‌هاي مختلف و قبايل مختلف استفاده مي‌كرد و تلاش مي‌نمود آن‌ها را به اسلام جذب كند و با دختر ابوسفيان هم ازدواج نمود ولي ابوسفيان تا آن‌جا كه قدرت داشت با پيامبر -صلی الله علیه و آله- جنگيد. ▪️ادامه پاسخ به شبهه در پست بعدی 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش دوم به ۷۶ 🔻۷. : «...اين مرد از افراد صالح و شايسته دوري مي‌كند». ✍🏻بررسی و نقد: 🌷اين مرد (يعني پيامبر -ص-) از افراد شايسته استفاده نموده است؛ ولي به اين سه نفر در تاريخ اسلام، مسئوليت مهمي داده نشده است و به سبب آن مسئوليت‌هاي اندكي هم كه به ايشان داده شد، عدم لياقتشان را اثبات كردند. به عنوان نمونه قرار شد سوره برائت را ابوبكر قرائت كند كه پيامبر -صلی الله علیه و آله- او را به وحي الهي عزل و حضرت علي -سلام الله علیه- را مأمور ابلاغ به مشركين فرمود و همچنین در جریان شكست در جنگ خيبر؛ كه آن‌ها براي يك نوبت سردار حمله بودند. (و اما فتح خيبر و كندن درِ قلعه آن به وسيله حضرت علي -علیه السلام- واقع شد). 🔻۸. : «... و در دوران حيات خود آن‌ها را رئيس و سرور مردم قرار داده است». ✍🏻بررسی و نقد: 🌷حضرت آن کسان مورد نظر را سرور مردم قرار نداد. ابوسفيان پدرزن خود را بعد از فتح مكه سرور بني‌اميه قرار داد؛ زيرا همه آن‌ها به قدرت اسلام در مكه مسلمان شدند و قبل از شكست هم ابوسفيان بزرگ آن‌ها بود و پيامبر -صلی الله علیه و آله- با مردم مدارا مي‌نمود. ۹. ازدواج پيامبر -صلی الله علیه و آله- با عايشه دليل بر ارزش ابوبكر نمي‌شود؛ زيرا دختر ابوسفيان هم همسر پيامبر بوده است و اصولا اساس ارزش بر تقواست: إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ نتيجه: اگر بيش از ۹۰ سال ممنوعيت كتابت حديث و حكومتِ افرادي را كه بر سر كار آمدند در نظر بگيريم، طبيعي است كه تناقضاتي در احاديث پيدا شود. اما همان‌طور كه گفتيم اگر به قرآن و احاديث متواتر رجوع كنيم و بدون تعصب و ظن و گمان فقط به قطعيات توجه كنيم، به راحتي درك مي‌كنيم افرادي كه از گروه انصار و مهاجران و تازه‌مسلمان بودند و جمعيت قابل ملاحظه‌اي از آن‌ها با اين كه در غدير با علي‌بن‌ابي‌طالب -علیهما السلام- بيعت كردند، به سبب آن‌كه او در قوانين الهي حاضر به تخفيف نبود و مثل پيامبر -صلی الله علیه و آله- عمل مي‌نمود، عده‌اي او را نمي‌پسنديدند و عده‌اي هم به خاطر صدماتي كه در زمان شرك از او داشتند مانند اینکه بزرگان قبايلشان را به قتل رسانده بود، كينه علي را داشتند (همان‌طور كه از زمان معاويه به مدت ۶۰ سال علي -علیه السلام- را در خطبه نمازهاي جمعه لعن مي‌نمودند و كسي از مردم اعتراض نمي‌كرد) ، عليه او كودتا نموده و آرام آرام با مذاكرات و تقسيم قدرت، بيعت عمومي را بدست آوردند. پس براي كشف حقيقت تاريخ، احاديث متواتر اهل سنت و خود قرآن كريم بهترين حجت است و هر جا كه تناقضي پيش آمد معلوم است كه براي بعضي از صحابه فضيلت‌تراشي‌هايي شده است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ 🌻 ┊ ┊ 🌻 ┊ 🌻 🌻 🎞| ببینید: 😭گریه، از عوامل افزایش ارزش 🤲توبه🤲 📿ذکر صلوات، از دیگر عوامل ✅قبولِ حَسَنِ 🤲توبه🤲 💐حضرت آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵جلسه صد و شصت و نهم ( ۱۴۰۰.۶.۳۰ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه نود و هشتم» ⚪️آغاز شرح حدیث بیست و دوّم، با موضوع کراهت از مرگ 🔹مقدّمه ای برای ورود به بحث 🔹عالم تکوین، عالم واقعیّت و آثار واقعی ( جایگاه نداشتن اعتبارات و تعارفات، در این نظام ) ♦️سیاسی 🔻ضرورت هوشیاری در مواجهه با فریبکاری حکومت ها و حکّام ( توجّه به تفاوت آنچه ادّعا کرده اند و تبلیغ می کنند، با آنچه انجام داده اند و می دهند ) 🔹صعب العیار بودن، یا مُحال بودن سنجشِ عرفان و عارف تقلّبی، و همچنین تمجید ها و تقدّس های کاذب 🔻تسلّط حاکمان دینی متقلّب و مقدّس نما، از طریق تحریف دین، و تغییر ذائقه عموم مردم ( دوام سوء استفاده ی حکّام نامقدّس، از عناوین مقدّس، و استحمار مردم، از طریق تغییر ذائقه ی افراد جامعه ) 🔹برخی از دلائل رشد و گسترش قارچ وار عرفان های کاذب و مدّعیان دروغین معنویّت 🔹حسرت عالمانِ غیر عاملِ غیر رستگار 🔹فرار از مسئولیّت، غیر از فرار از عنوان ( قبیح بودن فرار از مسئولیّت ها و حسن بودن فرار از تعارفات و عناوین جعلی ) 🔹قرب واقعی و حقیقی، دارای آثار معنوی واقعی ( قرب تکوینی، غیر از قرب اعتباری و تعارفی ) 🔻ایران قویِّ بدون اسلام قویّ، لاشه و جسدی تنومند بدون روح 🔻نمونه ای تاریخی از ذلّت ایران قویِّ بدون اسلام قویّ 🔻خطر استحمار و تحمیق مردم، با شعار ایران قویّ 🔹دوران دفاع مقدّس، منظره ای از ایران غیرقویِّ همراه با اسلام قویّ ( اسلام قویّ، موجب سربلندی و ماندگاری دوران دفاع مقدّس، در حافظه ی تاریخ ) 🔹زنده شدن نسل انقلاب و جبهه ها، بواسطه نفس مسیحایی حضرت امام خمینی -ره- 🔹تبلور اصلاح باورها، و عمل مخلصانه در راستای باور های ناب، در مجاهدین سال های انقلاب و دفاع مقدّس 🔹مواجهه بالمعاینه با مرگ و نصب العین قرار دادن مرگ، راز رستگاری رزمندگان دفاع مقدّس، و سبقت ایشان از بسیاری از علمای بزرگ حوزه 🔹ثمرات توجّه دائمی به مرگ و معاد ( توجّه به مرگ و حوادث برزخ و قیامت، مبنای رشد و بالندگی، و تعالی در سیر و سلوک ) 🔹تفاوت ایمان و باور قلبی نسبت به معاد، و آثار این ایمان، با یقین ذهنی نسبت به معاد، و آثارش 🔹اشاره ای به ازدیاد باطن و رشد حقیقی افراد، به سبب شکر حقیقی 🔹نصب العین قرار دادن مرگ و قیامت، از بزرگترین میراث و آموزه های شهداء و رزمندگان جبهه های دفاع مقدّس .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۱۴۰۰.۶.۳۰.mp3
13.37M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓جلسه نود و هشتم ( ۱۴۰۰.۶.۳۰ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/clS7W 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓❓ ⛔️چرا شریعتِ اسلام، توقیفی است؟! 💞عرفان محض، باطن شریعت ظاهری 💐استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
🏴🏴🏴🏴🏴 ▪️قال ابوعبدالله -سلام الله علیه-: ▪️مَا مِنْ أَحَدٍ يَمُوتُ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَحَبَّ إِلَى إِبْلِيسَ مِنْ مَوْتِ فَقِيهٍ . ▪️حضرت امام صادق -عليه السلام- فرمودند: مرگ هيچكس نزد شيطان، محبوب تر از مرگ عالم نيست. الکافي (ط - الإسلامیة)، ج 1، ص 38 رحلت عالم بصیر و انقلابی، حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری -رضوان الله تعالی علیه- را خدمت حضرت امام زمان -ارواحنا فداه-، رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای و حوزه های علمیّه تسلیت عرض می کنیم. بیّنات - پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت استاد آیت الله وفسی -زید عزّه- 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌹حضرت امیر المؤمنین علی -علیه السلام- فرمودند: 🌹فِانَّ الّلهَ سُبْحانَهُ لَمْ یَلْعَنِ الْقِرَنَ الْماضِیَ بَیْنَ ایْدیکُمْ‌ الَّا لِتَرْکِهِمُ الْامْرَ بِالْمَعُروفِ وَالنَّهْیَ عَنِ‌الْمُنْکَرِ فَلَعَنَ اللَّهُ السُّفَهاءَ لِرُکُوبِ الْمَعاصی وَ الْحُکَماءِ لَتَرْکِ التَّناهِی 🌹خداوند مردم گذشته را لعن نکرد و از رحمت خود دور نساخت مگر به جهت آنکه امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند. از این رو، خداوند سفیهان را به واسطه گناهانشان و دانایان را به واسطه ترک نهی از منکر لعن کرد. 📚نهج البلاغه خطبه ١٩٢ صفحه ٣٩٦ ╔═.🍃🕊.══♥️═╗ @bayyenat110 ╚═♥️══.🍃🕊.═╝
استاد آیت الله وفسی ۱۴۱.mp3
7.39M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حضرت استاد وفسی 📆 جلسه صد و چهل و یکم 🆔 @bayyenat110