بازیهای جنگی در چارچوب MDA
بازیهای جنگی معمولا به عنوان مدلها یا شبیهسازیهای جنگ توصیف میشوند که شامل نیروهای نظامی واقعی نمیشوند اما به شکل مستقیم میتوانند بر قدرت تصمیمگیری از سوی بازیکن اثرگذار باشند. بازیهای جنگی معمولا دارای حداقل یک نقشه، قطعات نظامی و مهمات و مجموعههایی از قوانین هستند. بازیکنان باید درک کنند که چگونه از منابع خود استفاده کنند، نیروهای خود را به بهترین شکل حرکت و چگونه نیروهایشان را برای از بین بردن نیروهای مقابل در موقعیت قرار دهند و از آنها استفاده کنند تا به شرایط پیروزی از پیش تعریف شده دست یابند.
ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید:
🔗 https://baziara.ir/?p=2287
🆔 @baziara
بازیها چه هستند؟ آیا بازیهای رایانهای هنر محسوب میشوند؟ آیا به معنای محصولاتی مصنوع و ساخته بشر هستند؟ آیا مدلهای رفتاری یا شبیهسازی شرایط اجتماعی هستند؟ آیا آنها مراسم آیینی باستانی یا آیینهای جادویی هستند؟
مقاله را در بازی آرا بخوانید:
🔗 https://baziara.ir/?p=2291
🆔 @baziara
🔷 تعریف بازی، بازی یک بازنگری
بیشتر تعاریف موجود برای واژه بازی ، بر سر وجود قوانین اتفاقنظر دارند. باوجوداین در مورد عملکرد این قوانین اختلافنظرهایی وجود دارد. یک گیم میتواند فعالیتی تعریف شود که با قوانین محدود شده است و یا آنکه از آنها ساخته شده است. برخی پا را فراتر گذاشته و بازی را خود قوانین آن میدانند.
ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید:
🔗 https://baziara.ir/?p=2294
🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 نشست نقد و تحلیل بازی Assassin's Creed 3
تحلیل این بازی که در آن به هویت آمریکایی پرداخته شده، بهمنظور الگوگیری بازیسازان برای پیادهسازی هویت ایرانی-اسلامی در بازیهای ایرانی انتخاب شده است.
مشاهده فیلم کامل (۱ ساعت و ۳۵ دقیقه) در آپارات:
🔗 https://www.aparat.com/v/9gQEC
🆔 @baziara
41.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 نشست نقد و تحلیل بازی برادران: افسانه دو پسر
این بازی با رویکرد چگونگی جاگذاری مفهوم خانواده، همکاری و ایثار در مکانیک، روایت و شخصیتپردازی آن نقد و تحلیل شده است.
مشاهده فیلم کامل (۱ ساعت و ۲۸ دقیقه) در آپارات:
🔗 https://www.aparat.com/v/vAVaX
🆔 @baziara
🔷 شناسایی روشهای پولسازی بازیهای تلفن همراه هوشمند محبوبترین ژانرها
بازیهای ویدیویی یکی از جذابترین و پولسازترین بخشهای صنعت سرگرمی در جهان است و بازیهای تلفن همراه هوشمند یکی از مستعدترین پلتفرمهای بازیهای ویدیویی محسوب میشود که البته باوجود اهمیت روزافزون بازیهای ویدیویی در ایران، به بعد تجاری بازیهای ویدیویی بیتوجهی شده است.
ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید:
🔗 https://baziara.ir/?p=2297
🆔 @baziara
🔷 نقد مقاله: پدیدارکردن خود: ریز خود قومنگاری در مطالعات بازنمایی خود و قابلیت رابط
مقالهای که از این نویسنده در این نوشته بررسی میشود در سال ۲۰۱۹ در ژورنال «Loading…» به چاپ رسیده است. نویسنده موضوع کلی خود را که شخصیسازی آواتارها و بازنمایی خود در بازیهای ویدئویی است، مطرح میکند.
ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید:
🔗 https://baziara.ir/?p=2306
🆔 @baziara
🔷 جلسات منتورینگ برخط رویداد «بازیآرا» برگزار شد
با راهیابی ۲۰ اثر برگزیده از میان کل آثار ثبت نامی به رویداد بازیآرا، جلسات منتورینگ برخط در دو بخش «محتوایی» و «فرمی» با هدف راهنمایی برای رشد آثار برگزار شد.
ادامه خبر در بازی آرا:
🔗 https://baziara.ir/?p=2384
🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی رایانهای محصولی دارای جنبههای مختلف / بقای بازیسازی به جنبه اقتصادی آن است / در رویداد بازیآرا فقط نمیخواهیم جنبه محتوایی بازی شما خوب باشد
مشاهده ویدیوی کامل (۱۶ دقیقه) در آپارات:
🔗 https://www.aparat.com/v/59H1M
🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 نشست نقد و تحلیل بازی سفیر عشق
بررسی زوایای گوناگون پرداخت محتوا از طریق کارگردانی روایی و طراحی بازی (مکانیکهای گیمپلی) در این بازی رایانهای تحسین شده ایرانی.
مشاهده ویدیوی کامل (۱ ساعت و ۵۴ دقیقه) در آپارات:
🔗 https://www.aparat.com/v/sebVj
🆔 @baziara
🔷 استفاده از اصول طراحی گرافیک در طراحی بازی
پروژهشهای طراحی بازی، چالشهای زیادی را برای طراحان گرافیک بهوجود میآورند. بازیها باید برای مخاطبان متعدد با سلایق گوناگون و همینطور گروههای سنی متفاوت جذاب باشند. مباحث پیچیدهای که در یک بازی گنجانده میشود؛ مانند ابداع یک روش آموزشی جدید که با استفاده از کتاب یا سخنرانی دشوار است، طراح بازی را با خود برای ساخت یک قالب صحیح درگیر میکند و ممکن است که وی را وادار به تحقیق در مورد نمادشناسی و سبکهای مناسب نماید. طراحی گرافیک بازی، اغلب شامل زمینههای مختلفی از طراحی گرافیکی است که بطور رسمی با عنوان نشر، ارائه، بستهبندی و طراحی صنعتی نیز درگیر خواهد شد و در کل باید آگاهی داشت که اصلا کار سادهای نیست.
ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید:
🔗 https://baziara.ir/?p=2309
🆔 @baziara
🔷 ژانر در بازیهای رایانهای
از دهه ۱۹۸۰ میلادی، نظریه ژانر از مفاهیم کلاسیک فرمالیستی سر برآورد و بهیک مفهوم جامع و فراگیر تبدیل شد. این مفهوم با استفاده از نظرات کاربران و طبقهبندیهای آنها همراه با روشهای دانشگاهی توسعه یافت. میتوان چنین گفت که ژانرها سازنده تغییرات و ساخته آنها هستند. در طبقهبندی ژانرها باید علاوه بر فرم به موضوع نیز توجه داشت.
ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید:
🔗 https://baziara.ir/?p=2315
🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعریف پروژه / بنای محصول روی چه موضوعی است؟ / ظرفیتهای بالقوه محصول
مشاهده ویدیوی کامل (۱۳ دقیقه) در آپارات:
🔗 https://www.aparat.com/v/hSWOz
🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 نگاهی به آنچه در سه نشست نقد و تحلیل بازی در رویداد بازیآرا گذشت
🤩 نشستهای نقد و تحلیل همچنان ادامه دارد
🎮 نشست نقد و تحلیل بازی شاهزاده ایرانی (Prince of Persia: The Lost Crown)
⏳زمان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ ساعت ۱۶:۳۰
🔸محل برگزاری: سالن جلسات بنیاد ملی بازیهای رایانهای
🔸شرکت برای عموم آزاد است.
🔸پخش زنده در آپارات
🖇️لینک آپارات بازی آرا:
🌐 https://www.aparat.com/baziara
🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارائه طرح یا پیچینگ چگونه و چرا انجام میشود؟
مشاهده ویدیوی کامل (۱۲ دقیقه) در آپارات:
🔗 https://www.aparat.com/v/oTJXL
🆔 @baziara
🔷 اخلاق در بازیهای آنلاین چندنفره
بازیکنان هنگام ارزیابی اخلاق دربازیهای چندنفره آنلاین، چه ملاحظات اساسی را در نظر میگیرند؟
ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید:
🔗 https://baziara.ir/?p=2322
🆔 @baziara
بازی «شاهزاده ایرانی» نقد و تحلیل میشود
🔹نقد و تحلیل بازی شاهزاده ایرانی در قالب یکی دیگر از سلسله نشستهای تحلیل بازی رویداد بازی آرا، انجام میشود. بازی شاهزاده ایرانی: تاج گمشده (Prince of Persia: The Lost Crown) از تولیدات «یوبیسافت» است.
🔹در این نشست محمدرضا عابدی شاهرودی، نویسنده و پژوهشگر و مرتضی جمشیدی سردبیر «بازیبان» از ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت به نقد و تحلیل این بازی میپردازند.
🆔 @baziara
🔷 عناصر بصری در طراحی یک کاراکتر مستخرج از روایت
یک شخصیت یا کاراکتر، محصولی ترکیبی است: ترکیب نسبتاً پایدار و کموبیش پیچیده (شامل ویژگیهای همخوان و متناقض) که این پیچیدگی هویت و فردیت شخصیت را تعیین میکند؛ بنابراین، خلق یک کاراکتر مستلزم ایجاد شخصیت از طریق ترکیب انواع ریز معناها است.
ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید:
🔗 https://baziara.ir/?p=2326
🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روند یک ارائه کوتاه / پیشنهاد یک بازی رومیزی برای تمرین ارائه
مشاهده ویدیوی کامل (۱۲ دقیقه) در آپارات:
🔗 https://www.aparat.com/v/VgsiS
🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظاتی از چند نمونه بازی ایرانی در محورهای موضوعی رویداد بازی آرا:
🔸سفیر عشق: «هویت ایرانی-اسلامی»
🔸۶۴۱۰ روز بیآینه: «مقاومت» و «خانواده»
🔸مختار: فصل قیام: «مقاومت»
🔸قسم خورده: «قرآن و عترت»
🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظاتی از چند نمونه بازی خارجی در محور موضوعی خانواده:
🔸Kena: Bridge of Spirits
🔸A Plague Tale: Innocence
🔸Venba
🔸It Takes Two
🆔 @baziara
🔹 خلیج فارس تا ابد خلیج فارس خواهد بود / معرفی بازی «آبهای آبی»
محمدمهدی اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی خلیجفارس:
نسل جوان باید با گذشته پرافتخار ما آشنا شود؛ به جوانان توصیه میکنم کتاب مرحوم ایرج افشار سیستانی در مورد خلیج فارس را بخوانند تا با همه داشتههای تاریخی پرافتخار خلیج فارس آشنا شوند.
ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید:
🔗 https://baziara.ir/?p=2421
🆔 @baziara
🔹 ارتقاء سطح بازیهای تیمهای منتخب «بازیآرا» در جلسه منتورینگ حضوری
جلسه منتورینگ حضوری تعدادی از تیمهای حاضر در رویداد بازی آرا در بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار شد.
در ادامه روند برگزاری جلسات منتورینگ رویداد بازیآرا، ۷ تیم از تیمهای شرکت کننده در این رویداد با هدف راهنمایی برای رشد آثار در حضور منتورها به ارائه بازیهای خود پرداختند.
در این جلسه امین شهیدی از بازیسازان شناخته شده کشور، حجت الاسلام عبداللهی، مدیر پژوهش مرکز دانش بازی های رایانه ای(مدبر)، سجاد قلی زاده از بازی سازان توانمند کشور و محمد مهدی صادقی به عنوان منتور حضور داشتند.
ادامه خبر را در بازی آرا بخوانید:
🔗 https://baziara.ir/?p=2437
🆔 @baziara
51.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*وقتی تاریخ ایران را نمیشناسیم از «شاهزاده ایرانی» یوبیسافت ذوقزده میشویم*
⭕بازی «شاهزاده ایرانی» در چهارمین نشست نقد و تحلیل بازی رویداد «بازی آرا» بررسی شد.
🔻 نویسنده و پژوهشگر حوزه هنر و فلسفه در تحلیل بازی «شاهزاده ایرانی: تاج گمشده» گفت ذوقزدگی بیش از حد ما از ساخت بازی شاهزاده ایرانی بخاطر این است که درباره تاریخ ایران اطلاعات کمی داریم.
🔻در این نشست محمدرضا عابدی شاهرودی، نویسنده و پژوهشگر حوزه هنر و فلسفه در کنار پخش تصاویر و گیمپلیهایی از بازی، به تحلیل و نقد آن از زاویه روایت، محتوا و خط داستانی بازی پرداخت.
📎لینک کامل خبر:
🌐https://ircg.ir/s/441
🆔 @iranvideogames
#بنیاد_ملی_بازیهای_رایانهای