eitaa logo
بازی آرا
69 دنبال‌کننده
80 عکس
51 ویدیو
0 فایل
رویداد محتوایی بازی‌سازی در ۵ موضوع زن و خانواده ، امید و پیشرفت ، هویت ایرانی اسلامی ، مقاومت ، قرآن و عترت ارسال پیام به ادمین: @Mottaghinejad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 چطور در بستر بازی‌های موبایلی محتوا به اشتراک بگذاریم و داستان‌گویی کنیم توضیحات سید ابوالفضل سجادی (سرپرست تیم طراحی بازی کُری گیمز) در اولین نشست هم‌اندیشی رویداد بازی آرا ویدیوی کامل را در آپارات تماشا کنید: 📺 https://www.aparat.com/v/gmA4K 🆔 @baziara
🔷 معرفی بازی‌هایی با مکانیک‌های منحصر بفرد (بخش سوم) در ادامه این مقالات چند نمونه دیگر را که از مکانیک‌های خلاقانه در روند بازی خود استفاده کردند، معرفی می‌کنیم: 🔻 بازی Half Life – سلاح Gravity Gun 🔻 بازی Max Payne – مکانیک Bullet Time آهسته کردن زمان شلیک 🔻 بازی Mass Effect – انتخاب دیالوگ ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید: 🔗 https://baziara.ir/?p=2229 🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 ما شخصیت‌های اصیل ایرانی زیاد داریم و داستان‌های پر مفهومی که می‌توانند برای بازیکن‌ها قابل تاثیر باشند / در بازی «خارج از سرزمین» با استفاده از عناصر و شخصیت‌های خیالی، در زیر لایه داستان به موضوع فلسطین و اسرائیل پرداختیم. توضیحات سید محمدعلی وزیری (مدیرعامل فطرس گیمز) در اولین نشست هم‌اندیشی رویداد بازی آرا ویدیوی کامل را در آپارات تماشا کنید: 📺 https://www.aparat.com/v/7amn5 🆔 @baziara
🔷 بیست اثر راه‌یافته به رویداد بازی‌آرا انتخاب شدند تا تاریخ ۲۲ اسفند ماه ، ۵۲ اثر در دبیرخانه «بازی‌آرا» ثبت گردید. آثار ثبت شده اعم از بازی کامل، بازی در حال ساخت و طرح بازی می باشد. اسامی ۲۰ تیم و بازی برگزیده را در ادامه خبر مشاهده نمایید: 🔗 https://baziara.ir/?p=2339 🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وظایف طراح بازی چیست؟ / تاثیر مهم طراح بازی روی محتوای بازی / نسبت طراح بازی به عنوان یکی از نقش‌های اصلی گروه بازی‌سازی، با دیگر نقش‌های گروه چیست؟ مشاهده فیلم کامل آمادگی رویداد بازی آرا در 🔗 https://www.aparat.com/v/QBwdu 🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این قسمت از «مجموعه ویدیوهای آمادگی برای رویداد بازی آرا» با مدیریت و برنامه ریزی روند تولید بیشتر آشنا می‌شوید. مشاهده فیلم کامل (۱۷ دقیقه) در آپارات: 🔗 https://www.aparat.com/v/MUgQ5 🆔 @baziara
بازی‌های جنگی در چارچوب MDA بازی­‌های جنگی معمولا به عنوان مدل­‌ها یا شبیه­‌سازی­‌های جنگ توصیف می­‌شوند که شامل نیروهای نظامی واقعی نمی‌­شوند اما به شکل مستقیم می‌­توانند بر قدرت تصمیم­‌گیری از سوی بازیکن اثرگذار باشند. بازی‌های جنگی معمولا دارای حداقل یک نقشه، قطعات نظامی و مهمات و مجموعه‌ه­ایی از قوانین هستند. بازیکنان باید درک کنند که چگونه از منابع خود استفاده کنند، نیروهای خود را به بهترین شکل حرکت و چگونه نیروهایشان را برای از بین بردن نیروهای مقابل در موقعیت قرار دهند و از آنها استفاده کنند تا به شرایط پیروزی از پیش تعریف ­شده دست یابند. ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید: 🔗 https://baziara.ir/?p=2287 🆔 @baziara
بازی‌ها چه هستند؟ آیا بازی‌های رایانه‌ای هنر محسوب می‌شوند؟ آیا به معنای محصولاتی مصنوع و ساخته بشر هستند؟ آیا مدل‌های رفتاری یا شبیه‌سازی شرایط اجتماعی هستند؟ آیا آنها مراسم آیینی باستانی یا آیین‌های جادویی هستند؟ مقاله را در بازی آرا بخوانید: 🔗 https://baziara.ir/?p=2291 🆔 @baziara
🔷 تعریف بازی، بازی یک بازنگری بیشتر تعاریف موجود برای واژه بازی ، بر سر وجود قوانین اتفاق‌نظر دارند. باوجوداین در مورد عملکرد این قوانین اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. یک گیم می‌تواند فعالیتی تعریف شود که با قوانین محدود شده است و یا آنکه از آن‌ها ساخته شده است. برخی پا را فراتر گذاشته و بازی را خود قوانین آن می‌دانند. ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید: 🔗 https://baziara.ir/?p=2294 🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 نشست نقد و تحلیل بازی Assassin's Creed 3 تحلیل این بازی که در آن به هویت آمریکایی پرداخته شده، به‌منظور الگوگیری بازی‌سازان برای پیاده‌سازی هویت ایرانی-اسلامی در بازی‌های ایرانی انتخاب شده است. مشاهده فیلم کامل (۱ ساعت و ۳۵ دقیقه) در آپارات: 🔗 https://www.aparat.com/v/9gQEC 🆔 @baziara
41.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 نشست نقد و تحلیل بازی برادران: افسانه دو پسر این بازی با رویکرد چگونگی جاگذاری مفهوم خانواده، همکاری و ایثار در مکانیک، روایت و شخصیت‌پردازی آن نقد و تحلیل شده است. مشاهده فیلم کامل (۱ ساعت و ۲۸ دقیقه) در آپارات: 🔗 https://www.aparat.com/v/vAVaX 🆔 @baziara
🔷 شناسایی روش‌های پول‌سازی بازی‌های تلفن همراه هوشمند محبوب‌ترین ژانرها بازی‌های ویدیویی یکی از جذاب‌ترین و پول‌سازترین بخش‌های صنعت سرگرمی در جهان است و بازی‌های تلفن همراه هوشمند یکی از مستعدترین پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود که البته باوجود اهمیت روزافزون بازی‌های ویدیویی در ایران، به بعد تجاری بازی‌های ویدیویی بی‌توجهی شده است. ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید: 🔗 https://baziara.ir/?p=2297 🆔 @baziara
🔷 نقد مقاله: پدیدارکردن خود: ریز خود قوم‌نگاری در مطالعات بازنمایی خود و قابلیت رابط مقاله‌ای که از این نویسنده در این نوشته بررسی می‌شود در سال ۲۰۱۹ در ژورنال «Loading…» به چاپ رسیده است. نویسنده موضوع کلی خود را که شخصی‌سازی آواتار‌ها و بازنمایی خود در بازی‌های ویدئویی است، مطرح می‌کند. ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید: 🔗 https://baziara.ir/?p=2306 🆔 @baziara
🔷 جلسات منتورینگ برخط رویداد «بازی‌آرا» برگزار شد با راه‌یابی ۲۰ اثر برگزیده از میان کل آثار ثبت نامی به رویداد بازی‌آرا، جلسات منتورینگ برخط در دو بخش «محتوایی» و «فرمی» با هدف راهنمایی برای رشد آثار برگزار شد. ادامه خبر در بازی آرا: 🔗 https://baziara.ir/?p=2384 🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی رایانه‌ای محصولی دارای جنبه‌های مختلف / بقای بازی‌سازی به جنبه اقتصادی آن است / در رویداد بازی‌آرا فقط نمی‌خواهیم جنبه محتوایی بازی شما خوب باشد مشاهده ویدیوی کامل (۱۶ دقیقه) در آپارات: 🔗 https://www.aparat.com/v/59H1M 🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 نشست نقد و تحلیل بازی سفیر عشق بررسی زوایای گوناگون پرداخت محتوا از طریق کارگردانی روایی و طراحی بازی (مکانیک‌های گیم‌پلی) در این بازی رایانه‌ای تحسین شده ایرانی. مشاهده ویدیوی کامل (۱ ساعت و ۵۴ دقیقه) در آپارات: 🔗 https://www.aparat.com/v/sebVj 🆔 @baziara
🔷 استفاده از اصول طراحی گرافیک در طراحی بازی پروژه­ش‌های طراحی بازی، چالش­‌های زیادی را برای طراحان گرافیک به‌­وجود می‌­آورند. بازی­‌ها باید برای مخاطبان متعدد با سلایق گوناگون و همینطور گروه‌­های سنی متفاوت جذاب باشند. مباحث پیچیده‌­ای که در یک بازی گنجانده می‌­شود؛ مانند ابداع یک روش آموزشی جدید که با استفاده از کتاب یا سخنرانی دشوار است، طراح بازی را با خود برای ساخت یک قالب صحیح درگیر می­‌کند و ممکن است که وی را وادار به تحقیق در مورد نمادشناسی و سبک‌­های مناسب نماید. طراحی گرافیک بازی، اغلب شامل زمینه‌های مختلفی از طراحی گرافیکی است که بطور رسمی با عنوان نشر، ارائه، بسته‌­بندی و طراحی صنعتی نیز درگیر خواهد شد و در کل باید آگاهی داشت که اصلا کار ساده‌­ای نیست. ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید: 🔗 https://baziara.ir/?p=2309 🆔 @baziara
🔷 ژانر در بازی‌های رایانه‌ای از دهه‌ ۱۹۸۰ میلادی، نظریه ‌ژانر از مفاهیم کلاسیک فرمالیستی سر برآورد و به‌یک مفهوم جامع و فراگیر تبدیل شد. این مفهوم با استفاده ‌از نظرات کاربران و طبقه‌بندی‌های آن‌ها همراه‌ با روش‌های دانشگاهی توسعه یافت. می‌توان چنین گفت که ژانرها سازنده ‌تغییرات و ساخته ‌آن‌ها هستند. در طبقه‌بندی ژانرها باید علاوه ‌بر فرم به موضوع نیز توجه ‌داشت. ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید: 🔗 https://baziara.ir/?p=2315 🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعریف پروژه / بنای محصول روی چه موضوعی است؟ / ظرفیت‌های بالقوه محصول مشاهده ویدیوی کامل (۱۳ دقیقه) در آپارات: 🔗 https://www.aparat.com/v/hSWOz 🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 نگاهی به آنچه در سه نشست‌ نقد و تحلیل بازی در رویداد بازی‌آرا گذشت 🤩 نشست‌های نقد و تحلیل همچنان ادامه دارد 🎮 نشست نقد و تحلیل بازی شاهزاده ایرانی (Prince of Persia: The Lost Crown) ⏳زمان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ ساعت ۱۶:۳۰ 🔸محل برگزاری: سالن جلسات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای 🔸شرکت برای عموم آزاد است. 🔸پخش زنده در آپارات 🖇️لینک آپارات بازی آرا: 🌐 https://www.aparat.com/baziara 🆔 @baziara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارائه طرح یا پیچینگ چگونه و چرا انجام می‌شود؟ مشاهده ویدیوی کامل (۱۲ دقیقه) در آپارات: 🔗 https://www.aparat.com/v/oTJXL 🆔 @baziara
🔷 اخلاق در بازی‌های آنلاین چندنفره بازیکنان هنگام ارزیابی اخلاق دربازی‌های چندنفره آنلاین‌، چه ملاحظات اساسی را در نظر می‌گیرند؟ ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید: 🔗 https://baziara.ir/?p=2322 🆔 @baziara
بازی «شاهزاده ایرانی» نقد و تحلیل می‌شود 🔹نقد و تحلیل بازی شاهزاده ایرانی در قالب یکی دیگر از سلسله نشست‌‌های تحلیل بازی رویداد بازی‌ آرا، انجام می‌شود. بازی شاهزاده ایرانی: تاج گمشده (Prince of Persia: The Lost Crown) از تولیدات «یوبیسافت» است. 🔹در این نشست محمدرضا عابدی شاهرودی، نویسنده و پژوهشگر و مرتضی جمشیدی سردبیر «بازی‌بان» از ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت به نقد و تحلیل این بازی می‌پردازند. 🆔 @baziara
🔷 عناصر بصری در طراحی یک کاراکتر مستخرج از روایت یک شخصیت یا کاراکتر، محصولی ترکیبی است: ترکیب نسبتاً پایدار و کم‌وبیش پیچیده (شامل ویژگی‌های همخوان و‌ متناقض) که این پیچیدگی هویت و فردیت شخصیت را تعیین می‌کند؛ بنابراین‌، خلق یک کاراکتر مستلزم ایجاد شخصیت از طریق ترکیب انواع ریز معناها است. ادامه مقاله را در بازی آرا بخوانید: 🔗 https://baziara.ir/?p=2326 🆔 @baziara