eitaa logo
بحار اعتقادات کاشان
159 دنبال‌کننده
69 عکس
29 ویدیو
3 فایل
﷽ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ والعَنْ أعْدَائَهُم.
مشاهده در ایتا
دانلود
🟡 مقام علمی عبدالعظیم 🔴 أَبَا حَمَّادٍ الرَّازِيَّ يَقُولُ: دَخَلْتُ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام بِسُرَّ مَنْ رَأَى فَسَأَلْتُهُ عَنْ أَشْيَاءَ مِنَ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ فَأَجَابَنِي فِيهَا فَلَمَّا وَدَّعْتُهُ قَالَ لِي يَا حَمَّادُ إِذَا أَشْكَلَ عَلَيْكَ شَيْ‏ءٌ مِنْ أَمْرِ دِينِكَ بِنَاحِيَتِكَ فَسَلْ عَنْهُ عَبْدَ الْعَظِيمِ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيَّ وَ أَقْرِأْهُ مِنِّي السَّلَامَ. 🟠 ابو حماد رازی می گوید: بر امام هادی علیه السلام در سُرّ من رای (سامراء) وارد شدم؛ و از او سوالاتی در مورد حلال و حرام پرسیدم؛ مرا در مورد آن جواب داد و هنگام وداع به من فرمودند : ای حمّاد اگر در محل خودت سؤالی در زمینه دینت داشتی؛ از عبدالعظیم بن عبدالله حسنی بپرس و سلام مرا به او برسان. 📚مستدرك الوسائل ج‏17 ص321 @behareteqadat
🟡 فتنه های عظیم قبل از ظهور 🔴 عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الرِّضَا (صلوات الله علیهما) أَنَّهُ سَمِعَهُ یَقُولُ: إِذَا مَاتَ ابْنِی عَلِیٌّ بَدَا سِرَاجٌ بَعْدَهُ ثُمَّ خَفِیَ فَوَیْلٌ لِلْمُرْتَابِ وَ طُوبَی لِلْعَرَبِ الْفَارِّ بِدِینِهِ ثُمَّ یَكُونُ بَعْدَ ذَلِكَ أَحْدَاثٌ تَشِیبُ فِیهَا النَّوَاصِی وَ یَسِیرُ الصُّمُّ الصِّلَابُ. 🟠 عبدالعظیم حسنی (سلام الله علیه) می گوید: شنیدم که حضرت ابو جعفر (امام محمد تقی صلوات الله علیه) می فرمودند : «چون فرزند علی (امام علی النقی صلوات الله علیه) وفات کند، چراغی بعد از او پدید آید و بعد پنهان شود. وای بر کسی که درباره او شک کند و خوشا به حال عرب ها که دین خود را حفظ کرده اند. بعد از آن حوادثی روی دهد که جوانان را پیر کند و اوضاع بحرانی و هرج و مرج سختی به وقوع پیوندد.» 📚بحار الأنوار ج 51 ص 157 ح 3 @behareteqadat
🟡 حامل ِ سلام ِ امام ِ معصوم 🔴 رُوِيَ عَنْ عَبْدِ الْعَظِيمِ الْحَسَنِيِّ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: يَا عَبْدَ الْعَظِيمِ أَبْلِغْ عَنِّي أَوْلِيَائِيَ السَّلَامَ وَ قُلْ لَهُمْ أَنْ لَا تَجْعَلُوا لِلشَّيْطَانِ عَلَى أَنْفُسِهِمْ سَبِيلًا وَ .... 🟠 از عبدالعظیم ­الحسنی روایت شده: امام رضا علیه السلام فرمودند: ای عبدالعظیم، از جانب من سلام به دوستانم برسان و به آنان بگو که شیطان را بر خود راه ندهند .... 📚الإختصاص ص247 📚بحار الأنوار ج‏71 ص230 @behareteqadat
🟡 علت خلیل بودن حضرت ابراهیم 🔴 عَنْ عَبْدِ الْعَظِيمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيِّ ،قَالَ:سَمِعْتُ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِيَّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّمَا اتَّخَذَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلاً لِكَثْرَةِ صَلاَتِهِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ 🟠عبدالعظیم حسنی رحمة الله علیه گوید از امام هادی علیه السلام شنیدم که می فرمودند : خداوند عز و جل حضرت ابراهیم عَلَی نبینا و آله و علیه السلام را دوست و خلیل خود انتخاب کرد؛ به خاطر آنکه او بر محمد و اهل بیت او بسیار صلوات می فرستاد. 📚وسائل الشيعة ج4ص1212 ح9 📚بحار الأنوار ج91 ص54 ح23 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم والعَنْ اعدائَهمْ @behareteqadat
🔴 برائت، جزئی از توحید است ▪️تَصْدِيقُ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ تَصْدِيقُ رَسُولِهِ (صلی الله علیه وآلهووسلم) وَ مُوالاةُ عَلِيٍّ (علیه سلام) وَ الِائْتِمامُ بِهِ وَ بِاَئِمَّةِ الْهُدىٰ (علیه سلام) وَ الْبَراءَةُ إِلَى اللّهِ عَزَّوَجَلَّ مِنْ عَدُوِّهِمْ هٰكَذٰا يُعْرَفُ اللّهُ عَزَّوَجَل . 🔸امام محمّد باقر (سلام‌ الله‌ علیه) فرمودند: تصديق خداوند عزّوجلّ، تصديق پيامبرش (صلی الله علیه وآله وسلم)، موالات حضرت مولا امیرالمومنین امام علي (سلام الله علیه)، پذيرفتن امامت او و امامان هدايت (سلام الله علیهم) و بيزاري جستن از دشمنان آنان به درگاه خداوند تعالي. خداوند عزّوجل اين چنين شناخته مي‌شود. 📚تقریب المعارف ص۲۴۴ 📚بحارالانوارج۳۰ص۳۸۱ 📚بحارالأنوار ج۶۹ص۱۷۸ 📚الکافی ج۱ص۱۸۰ 📚مستدرک الوسایل ج۱۸ص۱۷
💠 دلائل تسنّن حافظ شیرازی ❖ از بیانات آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: ● یکی از ادله تسنّن حافظ شیرازی، مدح قاضی فالی [ قاضی القضات اهل سنّت در شیراز] است. حافظ می‌گوید که قوام شرع به چند نفر است، یکی از آنان همین مجدالدین اسماعیل فالی است. ●علاوه بر اینکه در دوره حافظ، شیراز مرکز اهل سنّت بود، شیعه بودن حافظ در شیراز مثل سنّی بودن یک شخص در قم است که بعید و غیر عادی است. ●بعضی افراد اشعاری از دیوان حافظ را دلیل بر تشیع وی می‌دانند؛ در حالی که این ابیات در نسخه‌های کهن موجود نیست و به مرور افزوده شده است. قزوینی درباره این بیت: «ای دل غلام شاه جهان باش و شاد باش» می‌گوید: اگر این ابیات از حافظ باشد، مسلماً شیعه است و تعبیری دارد که شاید همین منشأ نجات قزوینی بشود و نقاط ضعفش را بپوشاند. وی می‌نویسد: «ما برای نجات اخروی حافظ آرزو می‌کنیم که این شعر از او باشد»، البته قزوینی در ادامه می‌گوید: «اگر این ابیات از حافظ باشد، در حالی که ثابت نیست؛ چون در نسخه‌های قدیمی حافظ این بیت‌ها نیست». قزوینی خبره این فن است و نسخه‌های مختلف دیوان حافظ را دیده و معتقد است در نسخه‌های بعدی این بیت و ابیات دیگر افزوده شده است و تاریخ اضافات را ذکر می‌کند. وی بر دیوان حافظ مقدمه مفصلی نگاشته است. 📚 جرعه‌ای از دریا؛ ج۲؛ ص۳۰۰ @madras_emb
4_5850538570107850675.mp3
6.74M
🔊 🔴 از حافظ و مولوی صوفی، عرفان بیاموزیم یا از کلام وحیانی اهل‌بیت علیهم‌السلام؟! پیش درآمدی بر بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ شیرازی خراباتی شاهدباز! (مدارک منتشر می‌شوند.) 🍀 بزرگ مدافع غدیر، آیت‌الله رحمة‌الله‌علیه 👈 یزیدی بودن حافظ شیرازی! علیه‌السلام @Hedayatgary
🔴 زیارت صوفیان = زیارت شیطان! از حضرت علیه‌السلام روایت شده است که فرمودند: 🔻 «هر کس به زیارت یکی از صوفیه، چه زنده و چه مُردۀ آنان برود، چنان است که گویی به زیارت شیطان و عبادت بُتان رفته است! و هر کس یکی از ایشان را یاری کند، چنان است که گویی یزید و معاویه و ابوسفیان (لعنهم‌الله) را یاری کرده است.» 💠 «قال علی بن محمد الهادی علیهماالسلام (فی ردّ الصوفیة) ... فمن ذهب الی زیارة احد منهم حیاً و میتاً فکأنّما ذهب الی زیارة الشیطان و عبادة الاوثان و من أعان احداً منهم فکأنما أعان یزید و معاویه و اباسفیان.» 📚 حدیقة الشیعة (مقدّس‌اردبیلی)، ص۸۰۰ سفینة البحار (محدث‌قمی)، ج۵، ص۱۹۹ @Hedayatgary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔴 یزیدی بودن خواجه حافظ شیرازی! محمد سودی بوسنَوی (م۱۰۰۶ق) در ابتدای شرح خود بر دیوان می‌نویسد: این مصرع بیت ثانى از قطعه‌ایست که یزید بن معاویه (لعنهماالله) بر وزن بحر هَزَج سروده و اصل قطعه عیناً بدین ‌قرار است: 🔻 «أنا المسمومُ ما عندي، بِتریاقٍ ولا راقي أدِر کأساً وناولها، ألا یا أیّها الساقي!» (من مسمومم از آنچه در برابر من است [*] و مرا تریاک و پادزهری فایده نبخشد! ای ساقی، شراب در جامم بریز و مرا مداوا کن!) 📚 شرح سودی بر دیوان حافظ، ج۱، ص۱ ◾️ حجة‌الاسلام والمسلمین گویا حافظ شیرازی صوفی سنّی جبری با افتتاح دیوان اشعار خود با این شعر (ألا یا أیها الساقي أدر کأساً وناولها) از مرشدش ملعون که در مجلس و در برابر رأس مطهّر علیه‌السلام [*] خوانده است، می‌خواسته همواره طعن و نیشتری بر دل اهل‌بیت، خصوصاً امام زمان ارواحناله‌الفداء بزند! آنگاه بچه شیعۀ منحرف، می‌خواهد را از چنین شخص فاسدی بیاموزد و به اشعار او تفأل و استخاره می‌کند! 🔥 «اللّهمّ العن الجبت والطّاغوت.» @SheikhMahdiTehrani @Hedayatgary
⭕️ چرا حافظ، میخانه رفتن را به مسجد ترجیح می‌داد؟! (تصویر فوق مشاهده شود!) دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیرِ ما چیست یارانِ طریقت، بعد از این تدبیرِ ما؟! 📚 غزلیات حافظ، ش۱۰ مرحوم آیت‌الله محمدجواد خراسانی می‌نویسد: 🔴 «حافظ به طوری که دیوانش حاکی و شاهد آن است، اهل و و بوده! عشق‌ورزی با غیر حق (خصوصاً ! زیاد) می‌نموده! با سلاطین، اُمراء، وزراء، اهل ثروت و عیّاشان روابط خاص داشته و‌ مدح‌های خارج از حدّ (بلکه خارج از شرع) از آنها نموده و از پیران تصوّف نیز مدح‌های غالیانه کرده! که اگر معتقد به این غلوها بوده، خالی از شبهۀ نیست! و اگر نبوده، ناشی از لااُبالی‌گری اوست! و نیز خود را به هم معرفی می‌نماید و اظهار از اهل دنیا بسیار کرده! اشعار بی‌معنی بسیار گفته! لاف و گزاف بسیار رانده! تعریف و تزکیه از خود بسیار دارد! مناقضه‌گوئی هم کرده! کُفرهای مذهبی از قبیل و عدم عصمت انبیاء یا تحقیر از ایشان نیز بسیار دارد! با اهل و وَرَع و‌ تقوا علناً مخالفت می‌ورزیده و طعنه می‌زده!» 📚 رضوان اکبر إله در نقض خرابات و‌ خانقاه، ص۹۳ @Hedayatgary
4_5769587176836698394.mp3
3.4M
🔊 🚩 حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها کیست؟ قابل توجه افرادی که می‌خواهند و الهی را از تراوشات ذهنی باطل و کفرآمیز اشخاصی نظیر ، ، و دیگر شعرای فاسد العقیده فرا بگیرند! ◼️ حجة‌الاسلام والمسلمین علیهاالسلام @AynAlHayaat @Hedayatgary
شاهدبازی حافظ شیرازی.pdf
1.12M
📙 🔴 اسناد شاهدبازی حافظ شیرازی! اغلب صوفیان، شاعران و عرفای مصطلح تاریخ ادبیات ایران، مبتلا به انحراف اخلاقی شنیع بوده‌اند و در کتاب «شاهدبازی در ادبیات فارسی» نوشته دکتر سیروس شمیسا، به تفصیل به این موضوع پرداخته شده است. (👈 مشاهده کتاب) او می‌نویسد: «حافظ در اشعارش، فریاد زده که رِند و نظرباز است و معشوق او مُذکر و عاشق خوبرویان است!» در همین زمینه از صلّی‌الله‌علیه‌وآله روایت شده است که فرمودند: ⚠️ «بپرهيزيد از پسران نوجوان ثروتمندان و پادشاهان؛ زيرا فتنۀ (تحريک شهوت) آنان، از فتنۀ دختران باكرۀ پرده‌نشين خطرناک‌تر است!» [۱] همچنین از علیه‌السلام روایت شده است که فرمودند: ⛔️ «حرمت لواط از زنا بیشتر است! به درستی که خداوند قومی را برای عمل لواط هلاک فرمود (قوم لوط)، ولی کسی را برای زنا هلاک نفرمود.» [۲] 📚 منابع: [۱] کافی (شیخ‌کلینی)، ج۵، ص۵۴۸ [۲] هدایة الامة (شیخ‌حرعاملی)، ج۷، ص۱۵۳ به مناسبت بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ شیرازی صوفی خراباتی شاهدباز! 🍂 «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج.» @Hedayatgary
🔴 حافظ شیرازی، صوفی خراباتی است! خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی (م۷۹۲ق) یکی از شعرای بنام و صاحب شهرت ادبیات فارسی است و طرفدارانش او را لسان الغیب و حافظ قرآن هم می‌نامند! اما باید بدانیم که متأسفانه هم مانند اغلب شعرای بنام و عرفای مصطلح تاریخ ایران، صوفی و فاسد العقیده بوده است! حافظ در دیوان اشعارش، عقاید و مذهبش را به صراحت بیان کرده است و خودش را «صوفی خراباتی» معرفی می‌کند! تفاوت صوفی خراباتی با صوفی خانقاهی در این است که صوفیان خانقاهی، اگر چه به عقاید فاسدی نظیر وحدت وجود، حلول اتحاد و غیره معتقدند، اما برای گول زدن مردم نادان، گاهی نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند و تاحدی به ظواهر شرع عمل می‌کنند؛ اما صوفیان خراباتی هیچ التزامی به رعایت ظواهر شرع ندارند و علناً به مشروب خوری و میخانه رفتن و شاهدبازی و ... می‌پردازند! البته حافظ در اوایل زندگی‌اش جزو صوفیان خانقاهی بود، اما بعدها از آنان جدا شده و صوفی خراباتی شده است؛ که خودش چنین اعتراف می‌کند: «ز خانِقاه به میخانه می‌رود حافظ مگر ز مستیِ زهدِ ریا به هوش آمد!» [۱] حافظ پس از اینکه از صوفیان خانقاهی جدا شده و به صوفیان خراباتی می‌پیوندد، در این بیت شعرش، از کسی که خرابات را بنا کرده است تشکّر می‌کند و می‌گوید: خدا خیرت دهد که خرابات را بنیان گذاردی! «مُقامِ اصلیِ ما گوشهٔ خرابات است خداش خیر دهاد آن که این عمارت کرد!» [۲] حافظ نه تنها در جای جای دیوان اشعارش به صوفی خراباتی بودن خود اعتراف کرده است، بلکه او هم مانند دیگر صوفیان، از (حسین بن منصور حلاج) که در انحراف و لعن وی از ناحیه مقدّسه ارواحنافداه توقیع آمده، دفاع می‌کند و مانند دیگر عرفای صوفی معتقد است حلاج که می‌گفت «أنا الحق» (من خدا هستم!)، درست می‌گفت! فقط اشتباهش این بود که این نکته را آشکارا گفت! چون این (أنا الحق گفتن) جزو اسرار عرفانی است که نباید آنها را فاش کرد! مانند این ابیات: «رموز سرّ أنا الحق چه داند آن غافل که مُنجذب نشد از جذبه‌های سبحانی!» [۳] «گفت آن یار کز او گشت سرِ دار بلند جُرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد!» [۴] اینها دلایلی هستند که ما بطور مختصر برای اثبات صوفی بودن حافظ شیرازی عرض کردیم؛ اما اگر کسی مطالب بیشتری در نقد حافظ می‌خواهد، به کتاب «البدعة والتحرّف» آیت‌الله شیخ محمدجواد خراسانی رحمه‌الله مراجعه کند که آنجا به تفصیل درباره شخصیت حافظ، صوفی سنّی بودن وی و دیگر خصوصیات او سخن رفته است. (👈 کتاب البدعة والتحرّف) ⭕️ حال اگر هواداران متعصّب حافظ (که برای دفاع از او معمولاً چنین می‌گویند) گفتند: «این ابیاتی که آورده‌اید، معنای باطنی دیگری می‌دهند که شما نمی‌فهمید!» در جواب باید به ایشان پاسخ ‌دهیم که آنچه از حافظ به جای مانده و معرّف عقاید و شخصیت اوست، همین دیوان اشعاری است که در دست شماست! وقتی حافظ به این حقیقت اعتراف می‌کند که قبلاً صوفی خانقاهی بوده و سپس صوفی خراباتی شده است! وقتی حافظ صوفی بودن خود را به صراحت با دفاع از حلاج ملعون اعلام می‌کند! همان حلاجی که در لعن وی از ناحیه مقدّسه امام زمان علیه‌السلام آمده و وکیل خاص حضرت، حکم به قتل او داده و علمای شیعه تکفیرش کردند! و الی آخر، شما چگونه است که این بُعد قضیه را نمی‌بینید؟! چطور تعابیر منحرف حافظ مانند مِی و میخانه و میکده و ساقی و ساغر و پیمانه و شاهد و مُغبچه! که منظور آن شاعر لااُبالی، اشتغالش به همین‌ منکرات و لهویات بوده است را برای توجیه کردار و گفتار خلاف شرع پیر و مرادتان، به معانی دیگر توجیه می‌کنید؟! 📚 منابع: [1] غزلیات حافظ، ش۱۷۵، ب۸ [2] همان، ش۱۳۱، ب۳ [3] قصاید حافظ، ش۲، ب۳۰ [4] غزلیات حافظ، ش۱۴۳، ب۸ به مناسبت بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ شیرازی صوفی خراباتی شاهدباز! 🍂 «یارب فرج امام ما را برسان.» @Hedayatgary
بحار اعتقادات کاشان
🔴 حافظ شیرازی، صوفی خراباتی است! خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی (م۷۹۲ق) یکی از شعرای بنام و صاحب
البدعة و التحرف، آئین تصوف.pdf
3.92M
📙 ✅ مجموعه دو کتاب فارسی «البدعة والتحرّف» و «رضوان اکبر إله در نقض خرابات و خانقاه» 💠 آثاری ارزشمند از متکلّم خبیر مرحوم آیت الله شیخ محمد جواد خراسانی (م۱۳۵۵ش) در نقد عرفان و تصوف و خصوصاً حافظ شیرازی 📝 مطالعۀ این دو کتاب مفید را به جویندگان راه حق و اهل تحقیق پیشنهاد می‌کنیم؛ همچنین ویراستاری و صفحه‌بندی مجدّد این دو کتاب، کار بسیار ارزشمندی است که اگر کسی انجام داد، برای ما بفرستد. @Hedayatgary
۸ پست بالا به دنبال روز حافظ شیرازی و ضرورت شناخت عقاید مضر وی بارگذاری میشه. متاسفانه حدود یه ساعت پیش کنار مزار وی از سیمای کشور برنامه بزرگداشتی پخش شد که آقای قاسمیان روحانی و چهره معروف بین تلاوت قرآن به حافظ خوانی و مدح وی پرداخت❗️❗️❗️ آقای قاسمیان به کجا داریم میریم؟! قرار هست متولیان و مبلغین حوزه مبلغ امر دین و ثقلین و اهل بیت علیهم السلام باشند نه مبلغ مکتب و و و .... ❗️ 👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
جلسه سوم احتجاج طبرسی.m4a
31.22M
﷽ أللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ ألْفَرَج 🎙 ◾️کتاب الاحتجاج ، جلسه ۳. ▪️سندیت داشتن تمام روایات مذکور از تفسیر امام حسن عسکری علیه‌السلام در کتاب احتجاج ▪️جلیل القدر بودن راویان کتاب تفسیر امام نزد امام حسن عسکری علیه‌السلام (خَلِّفَا عَلَيَّ وَلَدَیْکُمَا…) ▪️معروف و معتمد بودن کتاب تفسیر امام حسن عسکری نزد علماء أعلام نظیر علامه مجلسی و شیخ صدوق ▪️بیان مرحوم آسید محمدعلی موحد ابطحی در رابطه با تضعیفات باطل رجالی نسبت به راویان احادیث ▪️فتوی دادن شیخ صدوق بر اساس روایات کتاب تفسیر امام حسن عسکری علیه‌السلام در من لایحضره الفقیه ▪️بیان محدث نوری در کتاب مستدرک نسبت به تضعیفات غلط رجالیون ابن غضائری در رابطه با کتاب تفسیر امام حسن عسکری علیه‌السلام ▪️کلام اهل بیت علیهم السلام نیز مانند قرآن نیاز به تدبیر دارد ▪️تقلید، شرط تحقق هدایت، ارشاد و تعلیم از وظایف مذکور علماء در روایات ▪️اثبات وجوب تقلید عامی از عالم ▪️دفتر مراجع امانت را حفظ کنند ▪️افقه فقهاء کیست؟ ▪️معنای اینکه علم دین را حضرات معصومین به علماء هدیه داده اند ╭━━⊰•═🍃═•⊱━━╮      @mohagheghyazdy3 ╰━━⊰•═🍃═•⊱━━╯
🟡 شریف‌ترین ملائکه 🔴 قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلْحَسَنُ اَلْعَسْكَرِيُّ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : وَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلی اللّه علیه وآله يَقُولُ فِي بَعْضِ أَحَادِيثِهِ‏ إِنَّ الْمَلَائِكَةَ أَشْرَفُهَا عِنْدَ اللَّهِ أَشَدُّهَا لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ سلام اللّه علیه حُبّاً، وَ إِنَّ قَسَمَ الْمَلَائِكَةِ فِيمَا بَيْنَهُمْ: وَ الَّذِي شَرَّفَ عَلِيّاًسلام الله علیه عَلَى جَمِيعِ الْوَرَى بَعْدَ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى صلی اللّه علیه وآله. وَ يَقُولُ مَرَّةً [أُخْرَى‏]:إِنَّ مَلَائِكَةَ السَّمَاوَاتِ وَ الْحُجُبِ- لَيَشْتَاقُونَ إِلَى رُؤْيَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ سلام اللّه علیه كَمَا تَشْتَاقُ الْوَالِدَةُ الشَّفِيقَةُ إِلَى وَلَدِهَا الْبَارِّ الشَّفِيقِ- آخِرِ مَنْ بَقِيَ عَلَيْهَا بَعْدَ عَشَرَةٍ دَفَنَتْهُم‏. 🟠 حضرت آیت الله العظمی امام حسن‌ عسکری صلوات الله علیه می فرمایند : رسول اکرم صلی الله علیه واله زیاد می فرمودند : "شریف‌ترین ملائکه پیش خداوند تبارک وتعالی ملکی است که محبتش به امیرالمومنین علی علیه السلام بیشتر وشدیدتراست و وقتی ملائکه می خواهند بین خودشان قسم بخورند قسم ملائکه این است: قسم به آن کسی که علی علیه السلام  راشرافت داد  برهمه مخلوقاتش بعد از محمد مصطفی صلی الله علیه واله. و باز می فرمودند: ملائکه آسمان‌ها و حجابها اشتیاقشان به دیدن علی علیه السلام  مثل اشتیاق مادر مهربانی است برای دیدن آخرین فرزند خوب و دلسوزش  بعد از آن‌که ده فرزندش از دنیا رفته اند. 📚التفسير الإمام الحسن العسكري عليه السلام 452 @behareteqadat
⭕️ وعده‌ی شیطان بر خیانت پیمان‌شکنان صلوات‌الله‌علیه فرمودند: 🌿 «هنگامى كه خداوند در آیه‌ی "يا أَيُّها الرَّسولُ بَلِّغ ما أُنزِلَ إِلَيکَ مِن رَبِّک" (ای رسول ما! آنچه از پروردگارت بر تو نازل شده را ابلاغ کن؛ مائده: ۶۷) درباره‌ی معرفی علیه‌السلام در غدیر خم به رسولش فرمان داد و ایشان هم به مردم فرمود: "مَن كُنتُ مَولاهُ فَعَليٌّ مَولاهُ"، شياطين به نزد ابلیسِ بزرگ آمدند و (از شدّت ناراحتى) خاک بر سر خود می‌ريختند! 🔥 از آنان پرسيد: چرا چنين می‌كنيد؟! گفتند: اين مرد، امروز پيمانى بست كه تا قيامت چیزی آن را نخواهد شكست! ابلیس گفت: این چنین نیست! اطرافيانش به من وعده‌ای داده‏‌اند و هرگز خُلف وعده‌ی مرا نمی‌كنند! در این هنگام، خداوند آیه‌ی "وَلَقَد صَدَّقَ عَلَيهِم إِبليسُ ظَنَّهُ فَاتَّبَعوهُ إِلَّا فَريقًا مِنَ المُؤمِنين" (و قطعاً گمانش را در مورد آنان راست يافت و جز گروهى از مؤمنان، بقيه‌ از او پيروى كردند؛ سبأ: ۲۰) را بر رسولش نازل فرمود.» 📚 تفسیر القمی، ج۲، ص۲۰۱ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۳۷، ص۱۱۹ @behareteqadat
4_5960524479170876344.mp3
45.56M
روش شناسی تدوین بحار الانوار(کاری شخصی یا گروهی؟) استاد سید حسن موسوی بروجردی در این ارائه، ایشان با مطالعه نسخ ابتدایی علامه مجلسی از بحار، نشان داده است تدوین اصل بحار کار مستقیم خود علامه مجلسی بوده، و از شاگردانشان بیشتر در اموری مانند گردآوری نسخ یا تکمیل نوشتن متون روایات (پس از گزینش روایت و تلخیص سند به قلم خود مجلسی) بهره برده است، و خود مجلسی است که روایات را به قلم خودش روایات را شرح می‌دهد. هم‌چنین تدوین بحار از جوانی مؤلف (30 سالگی) شروع شده، و عموم آن تا پیش از دورۀ شیخ الإسلامی مجلسی پایان یافته، و پس از آن و در دوران مسئولیت اجتماعی مجلسی کمتر افزوده‌ای داشته است. (صوت جلسه در سایت معارف) @Al_Rijal https://t.me/almajlesilib
استاد سید هادی مرثیه‌سرا: 𝟏𝟒𝟎𝟑/𝟖/𝟗 ساعت 𝟐𝟎:𝟑𝟎 ابتدای خیابان امیرکبیر کوی سیاهکار 💠 رَحِمَ اَللَّهُ مَنْ أَحْيَا أَمْرَنَا 💠 مبلِّغ و احیاگر امر اهل‌بیت باشیم لطفا عضو کانال شوید ✅@Ettelaye