eitaa logo
روضه خانه
979 دنبال‌کننده
69 عکس
162 ویدیو
5 فایل
الحمدلله که مولایم علیست🤲 هماهنگی سخنران و روضه خوان و مداح برای مجالس #روضه_خانگی #مداح #سخنران #مرثیه_خوان جهت هماهنگی و تبادلات 👇👇 @Ali1453
مشاهده در ایتا
دانلود
غربت حضرت فاطمه سلام‌عليها از زبان مبارك آن حضرت 🛑 عن جده، عن زينب بنت علي ابن أبي طالب عليهما السلام قالت: لما اجتمع رأي أبي بكر على منع فاطمة عليهما السلام فدك والعوالي، وأيست من إجابته لها عدلت إلى قبر أبيها رسول الله صلى الله عليه وآله فألقت نفسها عليها وشكت إليه ما فعله القوم بها وبكت حتى بلت تربته عليه السلام بدموعها وندبته، ثم قالت في آخر ندبتها : قد كان بعدك أنباء وهنبثة لو كنت شاهدها لم تكثر الخطب إنا فقدناك فقد الأرض وابلها واختل قومك فاشهدهم فقد نكبوا قد كان جبريل بالآيات يؤنسنا فغبت عنا فكل الخير محتجب فكنت بدرا ونورا يستضاء به عليك ينزل من ذي العزة الكتب تجهمتنا رجال واستخف بنا بعد النبي وكل الخير مغتصب سيعلم المتولي ظلم حامتنا يوم القيامة أنى سوف ينقلب فقد لقينا الذي لم يلقه أحد من البرية لا عجم ولا عرب فسوف نبكيك ما عشنا وما بقيت لنا العيون بتهمال له سكب. 🔰 زينب دخت گرامى على عليهماالسّلام روايت كند كه فرمود: چون ابو بكر بر آن شد كه فاطمه عليهما السّلام را از فدك و عوالى ممنوع و محروم سازد(و كار از كار گذشت)،و فاطمه(عليها السّلام)از اينكه ابو بكر فدك را باز پس دهد نااميد گشت،بسوى قبر پدرش رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)رفت و خود را بر وى قبر انداخت و از اعمالى كه آن قوم در حقّ‌ وى انجام داده بودند بآن حضرت شكوه نمود،و آنقدر گريست تا تربت قبر شريف با اشكهاى حضرتش تر شد،و زارى و شيون سر داد،و در پايان آن همه شيون عرضه داشت:همانا پس از تو خبرها و غوغائى بپا شد كه اگر تو بودى اين همه گرفتارى و دشوارى رخ نمى‌داد. ما بمانند زمينى كه از باران محروم بماند تو را از دست داده‌ايم،و در قوم تو اختلال پديد آمده و شاهد باش كه دست از ايمان شسته‌اند.جبرئيل پيوسته با آوردن آيات مونس ما بود.و تو از ما پنهان شدى و با رفتن تو تمام خيرات از ما پوشيده گشت. تو ماه درخشان و نور پرفروغى بودى كه از تو كسب نور مى‌شد،و از جانب خداى با عزّت كتاب بر تو نازل مى‌گشت.پس از پيامبر مردانى با چهره‌هاى درهم و خشن با ما روبرو شدند و به ما توهين و استخفاف نمودند،و تمام خيرات به تاراج رفته است. آن كس كه بما خانواده ستم روا داشته بزودى خواهد دانست كه روز قيامت به چه سرانجام شومى دچار خواهد شد.ما با مصائبى روبرو شديم كه هيچ كس از مخلوقات چه عرب و چه عجم بدان گرفتار نيامده است. ما تا زنده‌ايم و تا چشمانمان باقى است در سوگند فقدان تو مى‌گوييم و از ديدگانمان سرشك غم ميباريم. 📚الأمالي - الشيخ المفيد۴۰ https://eitaa.com/behesht3136
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
° 🔘 « خشوع در نماز » سوره مؤمنون آیات ۱ و ۲ ⬅️ قدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ اَلَّذِينَ هُمْ فی صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ 💠 براستی که مؤمنان رستگار شدند همان هایی كه در نمازشان خشوع دارند ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ امام صادق عليه السلام : ⬅️ إذا صَلَّيتَ صَلاةً فَريضَةً فَصَلِّها لِوَقتِها صَلاةَ مُوَدِّعٍ يَخافُ أن لا يَعودَ إلَيها أبداً 💠 هرگاه نماز واجب خواندى پس در وقت آن نماز را بجای آور همانند كسى كه با آن وداع مى كند (آخرين نماز عمر اوست) و مى ترسد ديگر به سوى آن برنگردد 📓 « الأمالی للصدوق : ۳۲۹/۳۸۹ » ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ ⬅️ علل عدم خشوع قلب در نماز ریشه یابی علت پراکندگی افکار در نماز لزوم تزکیه قلب و نجات فکر از وساوس نفسانی و شیطانی و در یاد دائمی مرگ بودن برای « توفیق نماز مُوَدِّع خواندن » https://eitaa.com/behesht3136
«اللَّهُمَّ قَنِّعْنِی بِمَا رَزَقْتَنِی وَ اسْتُرْنِی وَ عَافِنِی أَبَداً مَا أَبْقَیْتَنِی وَ اغْفِرْ لِی وَ ارْحَمْنِی إِذَا تَوَفَّیْتَنِی اللَّهُمَّ(لا تتعبنی فیما لم تقدره لی) لَا تُعْیِنِی فِی طَلَبِ مَا لَمْ تُقَدِّرْ لِی وَ مَا(قدرت لی فاجعله یسیرا) قَدَّرْتَهُ عَلَیَّ فَاجْعَلْهُ مُیَسَّراً سَهْلًا اللَّهُمَّ کَافِ عَنِّی وَالِدَیَّ وَ کُلَّ (ذی نعمه علی) مَنْ لَهُ نِعْمَةٌ عَلَیَّ خَیْرَ مُکَافَاةٍ اللَّهُمَّ فَرِّغْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ وَ لَا تَشْغَلْنِی بِمَا تَکَفَّلْتَ لِی بِهِ وَ لَا تُعَذِّبْنِی وَ أَنَا أَسْتَغْفِرُکَ وَ لَا تَحْرِمْنِی وَ أَنَا أَسْأَلُکَ اللَّهُمَّ ذَلِّلْ نَفْسِی(فی نفسی) وَ عَظِّمْ شَأْنَکَ(فی قلبی) فِی نَفْسِی وَ أَلْهِمْنِی طَاعَتَکَ وَ الْعَمَلَ بِمَا یُرْضِیکَ وَ التَّجَنُّبَ لِمَا یُسْخِطُکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ»
💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹 شفاعت و مقام عظمای حضرت صدّیقه کبرى، فاطمه زهرا صلوات الله عليها در روز قيامت حضرت امام باقر صلوات الله عليه فرمودند: حضرت فاطمه زهراء علیها السّلام [در صحنه محشر] می فرماید: پروردگارا، دوست دارم در چنين روزى قدر و منزلت من شناخته شود. خداوند مى ‏فرمايد: اى دختر حبيب من، بازگرد و در ميان اهل محشر بنگر، و هر كسى كه محبّت تو يا يكى از فرزندان تو را در دل دارد دست او را بگير و داخل بهشت نما. امام باقر عليه السّلام می فرمايد: اى جابر، به خداوند سوگند كه فاطمه [علیها السّلام] در آن روز شيعيان و محبّان خود را به گونه ای‏ از ميان اهل محشر جدا مى ‏كند و نجات مى ‏دهد كه پرنده دانه های‏ نيكو را از ميان دانه‏ های بى ‏ارزش جدا مى ‏كند. هنگامى كه فاطمه [علیها السّلام] با شيعيانش بر در بهشت مى ‏رسند خداوند در دل شيعيان فاطمه [علیها السّلام] القا مى ‏كند كه بايستند، پس آنان مى ‏ايستند و پشت سر خود را مى ‏نگرند، خداوند عزيز و بزرگ مى ‏فرمايد: اى دوستان من، براى چه پشت سر خود را مى ‏نگريد در حالى كه من شفاعت‏ فاطمه [علیها السّلام] را درباره شما پذيرفته ‏ام. ایشان جواب مى ‏دهند: پروردگارا، ما دوست داريم كه در اين چنين روزى قدر و منزلت ما شناخته شود. خداوند مى ‏فرمايد: پس بازگرديد و هر كسى را كه شما را براى دوستى فاطمه [علیها السّلام] دوست مى ‏داشته، و هر كسى را كه براى محبّت فاطمه [علیها السّلام] شما را اطعام كرده و يا پوشانيده، و يا جرعه‏ اى آب به شما داده، و يا در غياب شما از شما دفاع و حمايت كرده، دست آنان را بگيريد و داخل بهشت نماييد. امام باقر عليه السّلام مى ‏فرمايد: به خداوند سوگند كه در محشر، از ميان مردمان كسى باقى نمى ‏ماند مگر اشخاص شكّاك، كافر و منافق. پس وقتى اين سه گروه مى ‏بينند كه چگونه مؤمنان به شفاعت فاطمه [علیها السّلام] و شيعيان نجات مى ‏يابند مى ‏گويند: «ما شفيع و دوست مهربانی نداريم، اى كاش چاره ‏ای مى ‏داشتيم و از مؤمنين محسوب مى ‏شديم». امام محمّد باقر علیه السّلام می فرمایند: هيهات، هيهات، كه آنچه را مى ‏خواهند به آن نخواهند رسيد و حتّى اگر بازگردانده شوند و فرصت ديگرى به آنها داده شود باز همان اعمالی را انجام خواهند داد كه پيش از آن انجام داده ‏اند كه خداوند متعال فرمايد: «اگر برمى ‏گشتند باز مشغول همان كاری مى ‏شدند كه نبايد بشوند، همانا ايشان دروغگويانند». بحارالأنوار: جلد ‏۴۳، صفحه ۶۴. https://eitaa.com/behesht3136 💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹
پذیرفته نشدن شفاعت در دشمنان و غاصبان حق حضرت صدیقة طاهره سلام الله علیها 🛑روِيَ عَنِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: يَا فَاطِمَةُ لَوْ أَنَّ كُلَّ نَبِيٍّ بَعَثَهُ اَللَّهُ وَ كُلَّ مَلَكٍ قَرَّبَهُ اَللَّهُ شَفَعُوا فِي مُبْغِضٍ لَكِ غَاصِبٍ لَكِ مَا أَخْرَجَهُ اَللَّهُ مِنَ اَلنَّارِ أَبَداً. 🔰از رسول خدا(صلی الله علیه و اله) روایت شده: ای فاطمه، اگر همه انبیاء مبعوث شده و همه فرشتگان مقرب، درباره کسی که به تو بغض بورزد و حق تو را غصب کند، بخواهند شفاعت کنند، خداوند هرگز او را از آتش جهنم خارج نمی کند. 📚: کنزالفوائد(کراجکی)، ص۶۴. https://eitaa.com/behesht3136
➖رفتار امت با امیرالمومنین بعد از پیامبر علیهما‌السلام 🛑فلسنا نشك في أنه قد تبرأت منه الخوارج و لعنه معاوية و من بعده من بني أمية على المنابر و تقرب الناس إلى ولاة الجور بذمه و نشأ أولادهم على سماع البراءة منه و سبه‏ 🔰مرحوم کراجکی نقل می‌کند: ما شكى نداريم كه خوارج از آن حضرت بيزارى جستند و معاويه و ديگران از بنى‌اميه پس از وى آن حضرت را بر فراز منبرها لعن كردند و بيشتر مردم به‌مذمت آن حضرت خود را به‌واليان و حكمرانان خود نزديك ساختند و فرزندان خود را بآهنگ بيزارى و دشنام دادن به حضرت پرورش دادند. 📚کنز الفوائد: ج1 ص 146 https://eitaa.com/behesht3136
بنیانگذاران ظلم بر اهل البیت سلام الله علیهم اجمعین 🛑عنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنْهُمَا فَقَالَ يَا أَبَا اَلْفَضْلِ مَا تَسْأَلُنِي عَنْهُمَا فَوَ اَللَّهِ مَا مَاتَ مِنَّا مَيِّتٌ قَطُّ إِلاَّ سَاخِطاً عَلَيْهِمَا وَ مَا مِنَّا اَلْيَوْمَ إِلاَّ سَاخِطاً عَلَيْهِمَا يُوصِي بِذَلِكَ اَلْكَبِيرُ مِنَّا اَلصَّغِيرَ إِنَّهُمَا ظَلَمَانَا حَقَّنَا وَ مَنَعَانَا فَيْئَنَا وَ كَانَا أَوَّلَ مَنْ رَكِبَ أَعْنَاقَنَا وَ بَثَقَا عَلَيْنَا بَثْقاً فِي اَلْإِسْلاَمِ لاَ يُسْكَرُ أَبَداً حَتَّى يَقُومَ قَائِمُنَا أَوْ يَتَكَلَّمَ مُتَكَلِّمُنَا ثُمَّ قَالَ أَمَا وَ اَللَّهِ لَوْ قَدْ قَامَ قَائِمُنَا أَوْ تَكَلَّمَ مُتَكَلِّمُنَا لَأَبْدَى مِنْ أُمُورِهِمَا مَا كَانَ يُكْتَمُ وَ لَكَتَمَ مِنْ أُمُورِهِمَا مَا كَانَ يُظْهَرُ وَ اَللَّهِ مَا أُسِّسَتْ مِنْ بَلِيَّةٍ وَ لاَ قَضِيَّةٍ تَجْرِي عَلَيْنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ إِلاَّ هُمَا أَسَّسَا أَوَّلَهَا فَعَلَيْهِمَا «لَعْنَةُ اَللّٰهِ وَ اَلْمَلاٰئِكَةِ وَ اَلنّٰاسِ أَجْمَعِينَ». 🔰حنان بن سدير از پدرش روايت می كند كه گفت: از امام باقر سلام الله علیه از آن دو نفر (خليفۀ اول و دوم) پرسيدم‌❓ حضرت فرمود: اى ابو الفضل (كنيۀ سدير است) راجع به آن دو نفر از من چه ميپرسى‌؟ به خدا سوگند هيچ گاه كسى از ما نمرده است جز آنكه بر آن دو نفر خشمگين بوده است، و امروزه نيز كسى از ما نيست جز آنكه بر آن دو خشمگين است، و اين چيزى است كه پيران ما به خردسالانمان سفارش می كنند، به راستى كه آن دو نفر به حق ما ستم كردند و سهم ما را از ما جلوگيرى كردند، و نخستين كسى بودند كه بر گردن ما سوار شدند (و ما را كوبيدند) و رخنه‌اى را به روى ما در اسلام باز كردند كه هرگز مسدود نشود تا قائم ما قيام كند يا سخن گوى ما به سخن آيد. سپس فرمود: هان بخدا سوگند اگر قائم ما قيام كند يا سخنگوى ما به سخن آيد از كارهاى آن دو چيزهایی را كه تا آن وقت مكتوم و پنهان است آشكار سازد، و مكتوم سازد از كارهاى آن دو آنچه را كه بدان تظاهر كردند، به خدا سوگند هيچ گرفتارى و واقعه‌اى كه بر سر ما خاندان آيد پايه‌گذارى نشد جز آنكه اساس و پايۀ آن را آن دو نفر پايه‌گذارى كردند، پس بر آن دو لعنت خدا و فرشتگان و همه مردمان باد. 📚الکافي ج ۸، ص ۲۴۵ https://eitaa.com/behesht3136
🖼تصویر : اختیاری 🧔‍♂نام: سید مصطفی موسوی 🎤تخصص: خوانی و و 🏠محل سکونت : (دسترسی به تمام مناطق شهر و شهر های اطراف) 🏴آماده خدمت رسانی در ایام عزای حضرت ام البنین سلام الله علیها 🏴 📞شماره تماس: 09383288677
تلاش برای نجات امت 🛑قالَ سَلْمَانُ فَلَمَّا أَنْ كَانَ اللَّيْلُ حَمَلَ عَلِيٌّ ع فَاطِمَةَ ع عَلَى حِمَارٍ وَ أَخَذَ بِيَدَيِ ابْنَيْهِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ ع فَلَمْ يَدَعْ أَحَداً مِنْ أَهْلِ بَدْرٍ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَ لَا مِنَ الْأَنْصَارِ إِلَّا أَتَاهُ فِي مَنْزِلِهِ فَذَكَّرَهُمْ حَقَّهُ وَ دَعَاهُمْ إِلَى نُصْرَتِهِ فَمَا اسْتَجَابَ لَهُ مِنْهُمْ إِلَّا أَرْبَعَةٌ وَ أَرْبَعُونَ رَجُلًا فَأَمَرَهُمْ أَنْ يُصْبِحُوا [بُكْرَةً] مُحَلِّقِين‏ رُءُوسَهُمْ مَعَهُمْ سِلَاحُهُمْ لِيُبَايِعُوا عَلَى الْمَوْتِ فَأَصْبَحُوا [فَلَمْ يُوَافِ‏] مِنْهُمْ أَحَدٌ إِلَّا أَرْبَعَةٌ فَقُلْتُ لِسَلْمَانَ مَنِ الْأَرْبَعَةُ فَقَالَ أَنَا وَ أَبُو ذَرٍّ وَ الْمِقْدَادُ وَ الزُّبَيْرُ بْنُ الْعَوَّامِ ثُمَّ أَتَاهُمْ عَلِيٌّ ع مِنَ اللَّيْلَةِ الْمُقْبِلَةِ فَنَاشَدَهُمْ فَقَالُوا نُصْبِحُكَ بُكْرَةً فَمَا مِنْهُمْ أَحَدٌ أَتَاهُ غَيْرُنَا ثُمَّ أَتَاهُمُ اللَّيْلَةَ الثَّالِثَةَ فَمَا أَتَاهُ غَيْرُنَا فَلَمَّا رَأَى غَدْرَهُمْ وَ قِلَّةَ وَفَائِهِمْ لَهُ لَزِمَ بَيْتَه‏ 🔰سلیم بن قیس هلالی نقل می کند: سلمان مى‏گويد: وقتى شب شد على «عليه السّلام» حضرت زهرا «عليها السّلام» را سوار بر چهارپايى نمود و دست دو پسرش امام حسن و امام حسين «عليهما السّلام» را گرفت، و هيچ يك از اهل بدر از مهاجرين و انصار را باقى نگذاشت مگر آنكه به خانه ‏هايشان آمد و حقّ خود را برايشان يادآور شد و آنان را براى يارى خويش فرا خواند. ولى جز چهل و چهار نفر، كسى از آنان دعوت او را قبول نكرد. حضرت به آنان دستور داد هنگام صبح با سرهاى تراشيده و در حالى كه اسلحه ‏هايشان را به همراه دارند بيايند و با او بيعت كنند كه تا سر حد مرگ استوار بمانند. وقتى صبح شد جز چهار نفر كسى از آنان نزد او نيامد . (سليم مى‏گويد:) به سلمان گفتم: چهار نفر چه كسانى بودند؟ گفت: من و ابو ذر و مقداد و زبير بن عوام. امير المؤمنين عليه السّلام در شب بعد هم نزد آنان رفت و آنان را قسم داد. گفتند: «صبح نزد تو مى‏آئيم». ولى هيچ يك از آنان غير از ما نزد او نيامد. در شب سوم هم نزد آنان رفت ولى غير از ما كسى نيامد. وقتى حضرت عهدشكنى و بى ‏وفايى آنان را ديد خانه‏ نشينى اختيار كرد و به قرآن رو آورد و مشغول تنظيم و جمع آن شد، 📚سلیم ج2 ص 580 https://eitaa.com/behesht3136
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوش به حال آن کس که... بخشی از شرح حدیثی از امیرالمومنین علیه السّلام پای درس اخلاق بسیار شنیدنی آيت الله مجتهدی رحمه الله https://eitaa.com/behesht3136
➖ اگر کسی عطسه کرد چه ذکری بگوئیم؟ 🛑عنْ جَرَّاحٍ الْمَدَائِنِيِّ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع لِلْمُسْلِمِ عَلَى أَخِيهِ مِنَ الْحَقِّ أَنْ يُسَلِّمَ عَلَيْهِ إِذَا لَقِيَهُ وَ يَعُودَهُ إِذَا مَرِضَ وَ يَنْصَحَ لَهُ إِذَا غَابَ وَ يُسَمِّتَهُ إِذَا عَطَسَ يَقُولَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ* لَا شَرِيكَ لَهُ وَ يَقُولَ لَهُ يَرْحَمُكَ اللَّهُ فَيُجِيبَهُ فَيَقُولَ لَهُ يَهْدِيكُمُ اللَّهُ وَ يُصْلِحُ بَالَكُمْ وَ يُجِيبَهُ إِذَا دَعَاهُ وَ يَتْبَعَهُ إِذَا مَاتَ. 🔰 ابو عبد اللَّه صادق (علیه السلام) گفت: هر مسلمانى بر گردن برادر دينى خود حقوقى دارد: از جمله اين كه هر گاه با او مواجه شود بر او سلام كند و هر گاه مريض شود از او عيادت كند، و چون از محضر او غائب باشد، براى او خيرخواهى كند، و هر گاه عطسه كند به او تبريك گويد، عطسه‏كننده مى‏گويد: «سپاس خدا را پروردگار عالميان كه يكتا است» و برادر دينى به او مى‏گويد: «خدايت رحمت كناد» و عطسه ‏كننده پاسخ مى‏دهد: «خداوند شما را هدايت كند و كار شما را به اصلاح آورد». و نيز از جمله حقوق برادرى آن است كه هر گاه او را صدا بزند، پاسخ بدهد و چون بميرد، جنازه او را تا گورستان بدرقه كند. 📚: الکافي ج 2 ص 653 https://eitaa.com/behesht3136
تعداد یاران امام زمان عجل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف در روایات 🛑قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَا عَلِيُّ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا خَرَجَ‏ يَجْتَمِعُ‏ إِلَيْهِ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلًا عَدَدَ رِجَالِ بَدْر)1 🔸پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند: یا علی زمانی که قائم‌ ما خروج‌ کند به دور او ۳۱۳ نفر جمع می‌شوند که تعداد اصحاب در جنگ بدر هستند 👈چه تعداد از این 313 نفر جوان و چه تعداد پیرمرد هستند⁉️ 🛑عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ: أَصْحَابُ الْمَهْدِيِّ شَبَابٌ لَا كُهُولَ فِيهِمْ إِلَّا مِثْلَ‏ كُحْلِ‏ الْعَيْنِ‏ وَ الْمِلْحِ فِي الزَّادِ وَ أَقَلُّ الزَّادِ الْمِلْحُ)2 🔰 امير المؤمنين عليه‌السّلام‌فرمودند: اصحاب مهدى عليه‌السّلام همگى جوان هستند و پير در ميانشان نيست،مگر به اندازه سرمه چشم و به اندازه نمك زاد و توشه،و كمترين زاد و توشه سفر،نمك است. ( اشاره به کم بودن پیرمردان در این تعداد است) ♦️حال سوال اساسی این است یاران امام زمان "عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف" ۳۱۳ نفر هستند فقط⁉️ 🛑قَالَ أَبُو بَصِيرٍ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، لَيْسَ‏ عَلَى‏ الْأَرْضِ‏ يَوْمَئِذٍ مُؤْمِنٌ غَيْرُهُمْ؟ قَالَ: بَلَى، وَ لَكِنْ هَذِهِ [الْعِدَّةُ] الَّتِي يُخْرِجُ اللَّهُ فِيهَا الْقَائِمَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، هُمُ النُّجَبَاءُ وَ الْقُضَاةُ وَ الْحُكَّامُ وَ الْفُقَهَاءُ فِي الدِّين‏)3 🔰ابوبصیر از امام علیه‌السلام سوال کردند: آیا در هنگام ظهور، مؤمنی غیر از آن سی­صد و سیزده نفر نیست؟» ایشان فرمود: بله، ولی این عده‌ای که حضرت قائم با آن­ها قیام می‌کند، از نجیبان و قاضیان و حاکمان و فقیهان دین هستند». 📚منابع: 1: کفایه الأثر ص: ۸۲۶ 2: الغيبة للطوسي ص476 3: دلائل الإمامة ص: 562 https://eitaa.com/behesht3136
یک باب از میلیون به ما رسیده است. 🛑عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْوَلِيدِ شَبَابٍ اَلصَّيْرَفِيِّ عَنْ يُونُسَ بْنِ رِبَاطٍ قَالَ: دَخَلْتُ أَنَا وَ كَامِلٌ اَلتَّمَّارُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ لَهُ كَامِلٌ جُعِلْتُ فِدَاكَ حَدِيثٌ رَوَاهُ فُلاَنٌ فَقَالَ اُذْكُرْهُ فَقَالَ حَدَّثَنِي أَنَّ اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حَدَّثَ عَلِيّاً عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِأَلْفِ بَابٍ يَوْمَ تُوُفِّيَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كُلُّ بَابٍ يَفْتَحُ أَلْفَ بَابٍ فَذَلِكَ أَلْفُ أَلْفِ بَابٍ فَقَالَ لَقَدْ كَانَ ذَلِكَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَظَهَرَ ذَلِكَ لِشِيعَتِكُمْ وَ مَوَالِيكُمْ فَقَالَ يَا كَامِلُ بَابٌ أَوْ بَابَانِ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا يُرْوَى مِنْ فَضْلِكُمْ مِنْ أَلْفِ أَلْفِ بَابٍ إِلاَّ بَابٌ أَوْ بَابَانِ قَالَ فَقَالَ وَ مَا عَسَيْتُمْ أَنْ تَرْوُوا مِنْ فَضْلِنَا مَا تَرْوُونَ مِنْ فَضْلِنَا إِلاَّ أَلْفاً غَيْرَ مَعْطُوفَةٍ 🔰يونس بن رباط گويد: من و كامل تمّار خدمت امام صادق عليه‌السّلام رسيديم که كامل به حضرت عرض كرد: فدایت شوم! حديثی هست که فلان شخص آن را روايت کرد فرمود: آن را بازگو کن عرض كرد: برایم نقل کرد که: رسول خدا صلّی‌الله‌عليه‌وآله در روز وفاتش به علی عليه‌السّلام هزار باب علم را حديث كرد که از هر بابی، هزار باب دیگر گشوده می‌شود، كه جمعا هزار هزار[یک میلیون] باب مي‌شود. _حضرت فرمودند: آري حقیقتا چنين بوده است عرض كردم: قربانت گردم، آن بابها براي شيعيان و دوستان شما هم ظاهر شد؟(و از آن علوم آگاه گشتند؟) فرمود: ای کامل! يك باب يا دو باب عرض كردم: فدایت شوم، بنابراين، آنچه از فضایل شما گفته می‌شود همه فقط يك یا دو باب از میان یک ميليون باب از فضایل شماست؟ فرمود: «توقع داريد كه شما از فضایل ما چه اندازه روايت كنيد؟ شما از فضل ما جز به اندازه يك حرف الف نیمه نوشته شده بازگو نمی‌کنید!» 📚الکافی ج ۱ ص ۲۹۷ https://eitaa.com/behesht3136
° « اَلسَّلامُ عَلَیکِ یا فاطِمَةُ الزَّهراء » ⬅️ فیض نخست و خاتمه نور جمال فاطمه چشم دل ار نظاره در مبدأ و منتهى کند صورت شاهد ازل معنى حسن لم یزل وهم چگونه وصف آیینهٔ حق نما کند مطلع نور ایزدى مبدأ فیض سرمدى جلوهٔ او حکایت از خاتم انبیا کند بسملهٔ صحیفهٔ فضل و کمال و معرفت بلکه گهى تجلى از نقطه تحت «با» کند دائرهٔ شهود را نقطه ملتقى بود بلکه سزد که دعوى لو کشف الغطا کند حامل سرّ مستسرّ حافظ غیب مستتر دانش او احاطه بر دانش ماسوى کند عین معارف و حکم‌‌‌، بحر مکارم و کرم گاه سخا محیط را قطرهٔ بى بها کند لیلهٔ قدر اولیا، نور نهار اصفیا صبح جمال او طلوع از افق علا کند بضعهٔ سید بشر امّ ائمهٔ غرر کیست جز او که همسرى با شه لافتى کند؟ وحى و نبوتش نسب، جود و فتوتش حسب قصه اى از مروتش سورهٔ «هل اتى» کند دامن کبریاى او دسترس خیال نى پایهٔ قدر او بسى پایه به زیر پا کند لوح قدر به دست او، کلک قضا به شَست او تا که مشیت الهیه چه اقتضا کند در جبروت حکمران، در ملکوت قهرمان در نشئات کن فکان حکم به « ما تشا » کند عصمت او حجاب او عفت او نقاب او سرّ قِدم حدیث از آن ستر و از آن حیا کند نفخهٔ قدس بوى او جذبهٔ انس خوى او منطق او خبر ز «لاینطق عن هوى» کند قبلهٔ خلق روى او، کعبهٔ عشق کوى او چشم امید سوى او تا به که اعتنا کند بهر کنیزیش بود زهره کمینه مشترى چشمهٔ خور شود اگر چشم سوى سُها کند مفتقرا متاب رو از در او بهیچ سو زانکه مس وجود را فضّه او طلا کند 📓 « دیوان کمپانی » آیت‌الله شیخ محمد حسین غروی اصفهانی
عاقبت دینداری که دینش بر محور اشخاص می‌گردد 🛑كَمَا رُوِّينَا عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: مَنْ دَخَلَ فِي هَذَا اَلدِّينِ بِالرِّجَالِ أَخْرَجَهُ مِنْهُ اَلرِّجَالُ كَمَا أَدْخَلُوهُ فِيهِ وَ مَنْ دَخَلَ فِيهِ بِالْكِتَابِ وَ اَلسُّنَّةِ زَالَتِ اَلْجِبَالُ قَبْلَ أَنْ يَزُولَ 🔻از امام صادق علیه‌السّلام روایت شده که فرمود: هر كسی بوسیله [مجذوب شدن به شخصيت] اشخاص به اين دين وارد شود، (همان) اشخاص همچنان كه او را در آن داخل کردند، از آن خارجش می‌كنند ولی كسى كه بوسیله‌‌ی كتاب[قرآن] و سنّت[روایات] وارد اين دين شود، كوهها از جاى تكان می‌خورند پيش از آنكه او [از ایمان و عقيده‌ی] خود تکان بخورد[ و او همچنان در دين خود ثابت و پابرجا می‌ماند.] 📚 الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۲۲ https://eitaa.com/behesht3136
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا