﷽| به شادی غدیر دل ها را شاد کنیم😍
به یاد شهید بهشتی
شام پیتزا داریم برای نیازمندان محله و حاشیه شهر🍕🥤
هرچهقدر در توانتون هست👇
💳
۶۱۰۴۳۳۷۵۹۷۷۱۵۲۶۵محسن ذوالفقاری / بانک ملت (روی شماره کارت بزنید کپی میشود) 💢پیوست فرهنگی: برچسبهای روی کارتون پیتزا: ۱. عکس شهید بهشتی ۲. کیوآرکد دانلود کلیپ «علی را خوب بشناسید!» ۳. اطلاعرسانی قرعه کشی کتب شهید بهشتی🎁 @beheshtium_ir
﷽| به مناسبت عید غدیر و هفت تیر
یک قرعهکشی خفن تو تلگرام داریم
فعلا به ۳۸ نفر قراره هدیه بدیم
بدو بدو تا دیر نشده👇
https://t.me/beheshtium_ir
﷽| از نخستین آثار تعهد و تقوا چیست؟
یکی از نخستین آثار این تعهد و تقوا این است که صاحبان ایمان و تقوا اگر از کاری سردرنیاورند، هرگز مسئولیت آن را نمیپذیرند؛ ولی اگر تا حدودی از معلومات و مهارت و تخصص لازم برای آن کار برخوردار باشند، مسئولیت آن را میپذیرند و در اثنای کار میکوشند بر معلومات و تجارب خود بیفزایند و اگر در جریان عمل، مسلمانِ متعهد و متخصصی را یافتند که از آنها برای پذیرش این مسئولیت لایقتر است، جای خویش را به او میدهند و خود یاور و همکار او میشوند.
📚سید محمد حسینی بهشتی، حزب جمهوری اسلامی(مواضع تفصیلی)، ص۴۲۵ / تشکیلات بهشتی، ص۲۰۴
@beheshtium_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽| مصاحبه شهید بهشتی به زبان آلمانی
خبرنگار: میخواهم از آیتآیتالله بپرسم و بدانم که آیا رابطه داشتن دین و سیاست باهم برای یک ملت مخدر و افیون نیست؟
شهید بهشتی:
دین اسلام جزو آن دینهایی که افیون تودههاست نمیباشد، این دین را ما تجربه و با آن زندگی کردهایم.
این دین (اسلام) محرک ایرانیان برای یک انقلاب بلندمرتبه و بزرگ بوده است، چطور یک افیون (مخدر) میتواند محرک یک ملت برای یک انقلاب باشد؟!
@beheshtium_ir
﷽| #گزارش_مالی
تا الان ۹۳۰ پیتزا با نوشابه🍕🥤
به عشق مولا علی علیهالسلام و به یاد شهید بهشتی
سفره داره جمع میشه
تا ۱۱۱۰ تا چیز دیگری نمانده. بسم الله👇
💳
۶۱۰۴۳۳۷۵۹۷۷۱۵۲۶۵محسن ذوالفقاری/ بانک ملت (روی کارت بزنید کپی میشود) @beheshtium_ir
﷽| تخصص یا تقوا؟ دیگر کلاه سرمان نمیرود!
مسئله اینجاست که اگر ما یک مسلمان مقید داریم که هفتاد درصد تخصص و کارایی دارد و یک آدم غیرمسلمان غیرمقید که یا اصلاً مسلمان نیست یا نه یک اسلام ضعیفی دارد، ولی در عمل بیبندوبار است و تقوا ندارد داریم که این ۸۵ درصد مهارت دارد، سؤال اینجاست میان مسلمان مقید دارای هفتاد درصد کاردانی و مهارت، و یا غیرمسلمان دارای ۸۵ درصد کاردانی و مهارت، یا نه غیرمسلمان نیست، ولی خیلی ضعیف است، نه نماز میخواند، نه روزه میگیرد و نه مقید است و اهل خیلی چیزها هم هست، اما گاهی یک شهادتین هم میگوید، گاهی ممکن است دو رکعت نماز هم بخواند یا نه، اصلاً واقعاً چهار رکعت نماز میخواند، اما مقید نیست، اما ۸۵ درصد مهارت دارد کدام را انتخاب میکنیم؟ اینطرف، اسلام و مسلمان و تقوا در حدّ نصاب تخصص هفتاد درصد، اینطرف، اسلام و مسلمان و تقوا خیلی زیر حدّ نصاب، خیلیخیلی پایین، اما تخصص ۸۵ یا ۹۰ درصد. میخواهیم ببینیم ما کدام را انتخاب میکنیم؛ این سؤال مطرح است. ما صریح و پوستکنده میگوییم: اولی را انتخاب میکنیم؛ این حرف ماست.
حالا چرا این کار را میکنیم؟ برای اینکه این پانزده، و یا بیست درصد را حرکت اسلامی ما در آینده جبران خواهد کرد؛ اما اگر شما آدمهایی را انتخاب کنید که نود درصد یا ۸۵ درصد تخصص و مهارت دارند، ولی اعتقادی به اسلام ندارند یا نه، یکجور اسلامی برای خود دارند و به این جمهوری اسلامی و به این انقلاب و به این خط اعتقاد ندارند، برای خودشان یک راه دیگری دارند، اینها که نمیآیند تخصص خودشان را صمیمانه در اختیار این خط و این انقلاب قرار بدهند؛ اینها خودشان را میرانند توی کارها. ما کلاه، دیگر سرمان نمیرود. مسلمانها و روحانیت و آنهایی که در این انقلاب جانفشانی کردند، فعالیت کردند، دیگر کلاه سرشان نمیرود!
📚 سیدمحمد حسینی بهشتی، سخنرانیهای شهید مظلوم آیتالله بهشتی، صص۶۵-۷۰ / تشکیلات بهشتی، صص۲۲۰-۲۲۱
@beheshtium_ir
﷽| الحمدلله با همدلی شما و همکاری بروبچههای هیئتالشهدا و پویش "یه لقمه مهربونی" جمعا مبلغ ۱۱۶میلیون و ۲۷۸هزار تومن واریزی صورت گرفت که ۱۹۰۵ عدد پیتزا تهیه و در بین نیازمندان مشهد توزیع شد.
علاوه بر پیوست فرهنگی برچسبیِ روی کارتون پیتزاها بیش از ۲۰۰ جلد کتاب کودک با همکاری کتابرسان همراه غذا اهدا شد
خدا خیر همهتون رو بده🌹🙏 یاعلی مددی👋
#عید_غدیر #پیتزا
@beheshtium_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽| شهید بهشتی:
ما روزی به دست میآییم که شهید باشیم و شهید شویم
#بهشتیم_تی_وی
#هفت_تیر
@beheshtium_ir
﷽| گروهها وقتی دیدند خطوط اصلی مشترکی دارند، باید هرچه سریعتر در یک جبهه گستردهتر با رهبری مورد قبول گردهم آیند تا توانی بزرگتر بهوجود آورند.
📚 سیدمحمد حسینی بهشتی، جاودانه تاریخ، ج۶، ص۱۱۱
#انتخابات #ائتلاف
@beheshtium_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽| شهید بهشتی:
باتقوای غیرفعال هم که به درد نمیخورد؛ یعنی با آن کسی که صلاحیتهای دیگر را دارد، ولی فعال نیست و نمیتواند کاری انجام بدهد، نمیشود کار کرد.
📚 سید محمد حسینی بهشتی، سه گونه اسلام، ص۵۵ / تشکیلات بهشتی، ص۳۸۰
@beheshtium_ir
IMG_20240628_142358_527.jpg
43.9K
﷽| شهید بهشتی:
تشنگان قدرت حق حکومت ندارند!
#استوری
@beheshtium_ir
شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| اگر ملت ببینند شما مسئولین، عوضی از آب درآمدهاید همان کاری میکنند که با شاه کردند! #بهشتیم_تی_
﷽| رونوشت به رئیسجمهور جدید و همه مسئولین...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽| جهنمی مخصوص رئیسجمهور!😳
#بهشتیم_تی_وی
@beheshtium_ir
﷽| قدرتطلب از پشت سنگر مکتب با حیلهگری به آن خنجر میزند!
اگر «رهبری» خود به فساد گرایید و عليرغم تعاليم مكتب، در زراندوزي و اشرافيگري و عيش و عشرت و صدها هوسبازي و تجاوزگري غرق شد، در اين صورت «مکتب» از حركت بازميايستد؛ زيرا حاملان و حاميان صديقي ندارد. وانگهي اصول تعاليم مكتب رفتهرفته واژگونه توجيه ميشود، چون نظام حاكم ميخواهد همه چيز را در اختيار منافع و حفظ بقاي خويش قبضه كند و مستقيماً هم نميتواند رودرروي مكتب قرار گيرد، زيرا قدرت و موقعيت خود را، هرچند غاصبانه، از مكتب گرفتهاست و افكار عمومي هم در بستر حمايت و تعلق خاطر به مكتب شكل گرفتهاست؛ لذا در سنگر مكتب قرار ميگيرد و از پشت همين سنگر با حيلهگري به آن خنجر ميزند.
📚سید محمد حسینی بهشتی، درسگفتارهای فلسفه دین، ص۳۴۹ / تشکیلات بهشتی، صص۵۵۸-۵۵۹
@beheshtium_ir
﷽| «تشنگان قدرت» چه کسانی هستند؟
کسانی بودهاند که احیاناً از راههای دیگر میتوانستند به ثروت و پول برسند، میتوانستند بساط عیش و عشرت بگسترانند، بااینحال از همۀ اینها صرف نظر کردهاند، تلاش کردهاند و شب و روز زحمت و رنج را تحمل کردهاند تا به حکومت برسند. من به اینها لقب «تشنگان قدرت» میدهم؛ میگویم اینها کسانی هستند که هیچ چیز جز جاه و جلال و جبروت قدرت و ریاست ارضایشان نمیکند. در میان اینها به چهرههایی برخورد میکنیم که حتی ناموسشان را در راه دستیابی بر ریاست و قدرتشان دادهاند. فضیلتهای اخلاقیشان را بر سر راه کسب قدرت قربانی کردهاند. در این عبادتگاه و معبد شیطانیِ قدرتپرستی، همه چیز در راه این مقصود، قربانی شدهاست.
📚سخنرانیها و مصاحبههای آیتالله دکتر سید محمد حسینی بهشتی، ج۲، ص۵۱۹ / تشکیلات بهشتی، ص۵۶۰
@beheshtium_ir
﷽| در نظام اسلام، حکومتی که آهنگ تشنگی قدرت، جاه و جلال، کبریا و عظمت داشته باشد، این حکومت، حکومت اسلامی نیست؛ این حکومت، طبیعتش، ماهیتش، بقایش، همه چیزش، خودبهخود ضداسلام است.
📚 سخنرانیها و مصاحبههای آیتالله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی، ج۲، ص۵۱۹ / تشکیلات بهشتی، ص۵۶۰
@beheshtium_ir
﷽| عاشقان خدمت بیمنت به مردم!
در اسلام، حکومت در خط اشباع و ارضا و میل به قدرت، حرام است، گناه است و عِقاب دنیا و آخرت را به همراه دارد. در اسلام حکومت در هر حدی، در هر منصبی، در هر درجهای، در هر جایی، تنها و تنها بار سنگینتر را بر دوش کشیدن است. حکومت یعنی شرایط و امکانات بیشترِ خدمت را در اختیار گرفتن. هرکسی شرایط و امکانات بیشتر خدمت در اختیارش بگذارند، وظیفه و مسئولیتش درجهت خدمت به مردم خودبهخود سنگینتر میشود. انقلاب اسلامی ما تا وقتی که تمام افرادِ قرارگرفته در شبکۀ حکومت، عاشقان خدمتِ بیمنت به مردم نشوند، به مرحلۀ مطلوبش در بافت و ساخت حکومت نرسیدهاست.
📚 سخنرانیها و مصاحبههای آیتالله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی، ج۲، ص۵۲۰ / تشکیلات بهشتی، صص۵۶۱-۵۶۲
@beheshtium_ir
﷽| نامه محرمانه شهید بهشتی به امام در اوج اختلافات با آقای بنیصدر:
بسم الله الرحمن الرحیم
تهران، جمعه ۱۳۵۹/۱۲/۲۲
استاد و رهبر بزرگوار
السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
سنگینی وظیفه، فرزندان را بر آن داشت که این نامه را به حضورتان بنویسد و حقایقی را به عرضتان برساند. دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو بینش مربوط میشود.
یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به وحی و تعبد در برابر کتاب و سنت باشد. بینش دیگر در پی اندیشهها و برداشتهای بینابین که نه بهکلی از وحی بریده است و نه آنچنان که باید و شاید در برابر آن متعبد و پایبند و گفتهها و نوشتهها و کردهها بر این موضع بینابین گواه.
بینش اول در برابر بیگانگان و هجوم تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی و نظامی آنها سخت به توکل بر خدا و اعتماد به نفس و تکیه بر توان امت اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوریها یا دلسوزیهای بیگانگان معتقد و ملتزم.
بینش دیگر، هرچند دلش همین را میخواهد و زبانش همین را میگوید و قلمش همین را مینویسد، اما چون همه مختصات لازم برای پیمودن این راه دشوار را ندارد، در عمل لرزان و لغزان است.
📚 بهشتی از زبان بهشتی، ج۲، ص۴۷۹
متن کامل نامه🔻
@beheshtium_ir
نامه محرمانه بهشتی به امام.pdf
176.1K
﷽| متن کامل نامه محرمانه شهید بهشتی به امام در اوج اختلافات با آقای بنیصدر
"دو گانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آنکه جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو بینش مربوط میشود"
@beheshtium_ir
شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| دشمن من است و باید او را کوبید ولو به دروغ! #صوت_کامل #بهشتیم_صوت @beheshtium_ir
﷽| دشمن من است و باید او را کوبید ولو به دروغ!
این روزها مکرر برای من مطالبی نقل کردهاند از اشخاصی که آدم به آنها امید یک ایمانکی لااقل دارد.
رفقای مورد اعتمادی را نقل کردهاند که فلانی را خواستیم و گفتیم آقا تو پشت سرِ فلان آقا اینقدر حرف میزنی،
رفتهای فلان منبر و فلان صحبت را کردهای،
گفتی از کتاب این آقا در فلان شماره فلان مجله این مطلب منحرف ضداسلام نقل شده.
تو این حرف را از کجا زدی؟
ابتدا گفته بود من چنین چیزی را روی منبر نگفتهام.
منبرها که معلوم میشود چهجوری است، نه نوشته و نه مطالعه شده است، میرود بالا و هر چه مردم خوششان بیاید همان را میگوید!
به چهره شنوندهها نگاه میکند، ببیند آنها چه خریدارند!
نوار آقا را آورده بودند که این حرفهایی است که شما زده بودی، نوارت را گوش کن!
نوارش را گوش کرده بود و دیده بود بله این حرفها را زده است.
گفته بودند به چه حساب این حرف را زدی؟
گفته بود مگر نیست همچین چیزی؟
گفته بودند تو روی منبر آدرس دادی و گفتی در فلان صفحه شماره فلان مجله این مطلب از فلان کتاب و فلان صفحه نقل شده است.
این مجله و این شمارهاش و این همان صفحهای که گفتی.
آن مطلب کجاست؟
او هم آن صفحه را نگاه کرده و دیده بود چنین چیزی نیست!
گفته بودند مگر تو به این آیه قرآن کریم اعتقاد نداری که «مٰا یلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاّٰ لَدَیهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ»؛ سخنی از زبان انسان بیرون نمیآید مگر اینکه در کنار این سخن دستگاهی مواظب و حسابگر بهکار ایستاده و به ضبط گمارده شده؟!
گفته بود حقیقتش این است که من خودم ندیده بودم، فلان آقا گفت، تلفن کردم به فلان مؤسسه و گفتم در فلان شماره مجله چنین چیزی است؟
گفتند بله، چنین چیزی است، قبول کردم، پس مطلب همینطور است!
این دوست عزیز معتمد ما گفت به این شخص گفتم:
آقا تو فکر نکردی دیگر آن دوره و زمانه گذشت که بالای منبر میرفتی و هر چه دلت میخواست میگفتی و هیچکس هم نبود بگه چی کجاست؟
لااقل ده تا آدم حسابی پای منبر تو هستند که بروند این شماره مجله را پیدا کنند و ببینند چنین چیزی هست یا نیست.
آن وقت میفهمی نتیجهاش چیست؟
نتیجهاش این است که میگویند این آقایان هر چه روی منبر میگویند از همین قبیل است،
حتی خدایی هم که میگویند هست، الکی میگویند هست!
این اثر نامطلوب را دارد سخن شما.
این نوع حرفها را کنار بگذار.
در جواب گفته: این آقا و این کتاب، مخالف رسالت جد من است و من چون او را مخالف میدانم من باید او را بکوبم ولو به دروغ.
این پاسخ این آقا بوده است که دشمن را باید کوبید ولو به دروغ!
دشمنی خیالی
کوبیدنی خیالی
از راهی منحرف.
انحراف اندر انحراف اندر انحراف!
📚 سید محمد حسینی بهشتی، در مکتب قرآن، ج۲، ص۱۷۲ (تفسیر سوره بقره، آیات ۱۹۵-۱۹۰)
@beheshtium_ir