aviny-10.mp3
2.77M
🔸 آن زمانی که سید مرتضی به طور کامل در گمنامی بود، وقتی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای گروه «روایت فتح» خطاب به آنها گفت که «من جمعه ها جلسات هیات دولت را به گونه ای تنظیم می کنم که برنامه روایت فتح شما را ببینم و این صدای نجیب راوی را باید نگه دارید و این خیلی مسأله با ارزشی است»، او کاری کرد که ایشان اصلا متوجه نشود که گوینده که هیچ، همه کار این برنامه خود او است. بعدها رهبر معظم انقلاب متوجه این مسأله و بزرگی روح ایشان شد و همین مسائل بود که ایشان را قانع کرد که علی رغم همه تهدیدات و ناامنی های شدید سال ۱۳۷۲، در حوزه هنری تهران در مراسم تشییع او حاضر شود.
♦️گوش کنیم، روایت فتح.
@behyaarstf_ir
نظری به اقتصاد دانشبنیان در عالم طلبگی.mp3
46.3M
✅ نظری به اقتصاد دانشبنیان در عالم طلبگی
🗓 شنبه ۲۰ اسفند
📍قم، مدرسه علمیه معصومیه
@behyaarstf_ir
باغ و بوستان فناوری، پیشرفت و حرکتِ انسان جز در هوای سالمِ تفکر بارور نمی شود.
گوش دادن به صوت نظری به اقتصاد دانش بنیان در عالم طلبگی به همه ی اقشار پیشنهاد می شود.
ارائه ی مسئله ی اقتصاد دانش بنیان در جمع طلاب مدرسه ی علمیه ی معصومیه؛ قم مقدسه. ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
@behyaarstf_ir
11.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مستند (نسخه نجات بخش)
🔺راهکاری برای شکستن محاصره علمی و اقتصادی
دوشنبه 22 اسفندماه ساعت 14
شبکه سه سیما
@behyaarstf_ir
بهیار صنعت سپاهان ؛ بنیاد علم و فناوری
✅ نظری به اقتصاد دانشبنیان در عالم طلبگی 🗓 شنبه ۲۰ اسفند 📍قم، مدرسه علمیه معصومیه @behyaarstf
🔹رفع مسائل در نگاه به افقی که از آن صحبت کردیم...
تعاملی که بین فضای فکری ما و یک کار تولیدی پیش آمد جنسش با مباحث نظری صرف متفاوت بود. افقی را بیان می کنیم تا در بیان آن افق جای امور آشکار شود و کار ها معنا پیدا کند.
به نظر در صحنه ی تولید و اقتصاد کشور با ناآگاهی رو به رو نیستیم. یعنی اینگونه نیست که مطالب درستی باشد که ما ندانیم، بیشتر با یک ناتوانی رو به رو هستیم، یعنی آنچه که می دانیم را نمی توانیم بهش حیات بدهیم، و آن مفهوم نظری را در صحنه متولد کنیم. رهبری در دیدار ۹۷ خبرگان با این مضمون می فرمایند: ما با انقلاب توانستیم به یک سری مفاهیم جان دهیم. این چه نوع زبان و بحثی می خواهد، تا ما به عنوان یک طلبه بتوانیم با سخن و صحبت به تحقق مسیری کمک کنیم. چه زبانی می تواند آنچه که می دانیم را به عمل برساند؟
دوازده، سیزده سال پیش که فضای بهیار صنعت بیشتر کارگری بود، برای تعدادی از کارگران که شاید همه ی آن عزیزان خیلی هم مذهبی نبودند، پیام امام(ره) خطاب به کارگران را با هم خواندیم. به این کار فکر کنیم، این کار چه سودی دارد؟ جنس آن سخن از جنس یک افق است که در آن انسان ها می توانند به خودشان بزرگ تر از آنچه هستند فکر کنند و از آنچه محدودشان می کند بیرون آیند.
بخشی از مباحث مطرح شده در جلسه ی نظری به اقتصاد دانش بنیان در عالم طلبگی
@behyaarstf_ir
انتشار مستند نسخه ی نجات بخش بر روی پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری به نشانی:
https://www.president.ir/fa/142962
این مستند روز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ از شبکه ی سوم پخش گردید.
هم اکنون این مستند قابل مشاهده می باشد.
@behyaarstf_ir
11.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازپخش «نسخه نجات بخش»، روایت قصه ای از یک مجموعه ی دانش بنیان در کشور
امروز ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه خبر سیما
@behyaarstf_ir
دانش بنیان-مدزسه اژه ای.MP3
39.05M
🔹بی پرسش بودن ما نسبت به دنیای امروز یکی از چالش های اصلی و اساسی است. ما در غفلت از عقلی هستیم که در دنیای جدید هست و متوجه نیسیتم آنچه که با آن رو به رو هستیم حاصل یک عقل است و تلاش نکرده ایم که به آن عقلی که دردنیای امروز هست نزدیک شویم. مسئله را در داشتن ظواهر دنیای امروز می بینیم. می گوییم دنیای امروز دانشگاه دارد، ما هم دانشگاه داشته باشیم، صنعت دارد ما هم صنعت داشته باشیم، بانک دارد ما هم باید بانک داشته باشیم، حواسمون نیست این ها همه برآمده از یک نوع نگاه و یک نوع عقلی هست که در دنیای امروز بوجود آمده است.ما تلاش نمی کنیم خودمان را به آن عقل نزدیک کنیم.
🔹به طور مثال نگاه ما به گزاره های فیزیک نگاه قبول کردن است و نمی توانیم به عقلانیتی که این فرمول ها را بدست اورده فکر کنیم، در اقتصاد هم همین مسئله را داریم، آنجا هم بدون توجه به عقلانیتی که در آن است یک سری از گزاره ها را به عنوان وحی منزل می پذیریم.
🔹ارائه در جمع دانش آموزان مدرسه ی شهید اژه ای
@behyaarstf_ir
شاعرانه سکنی گزیدن.mp3
34.22M
🔹صوت حجة الاسلام نجات بخش در اردوی تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان، مشهد مقدس
🔹ما متوجه نشدیم مسئله ی انسان معاصر چیست؟ با جمع های مذهبی در این سال ها هر وقت از این مسئله بگویید که شاعرانه سکنی گزیدن مطرح است و این را درک کنیم، می گویند این حرف فیلسوف هاست و برای خودشان یه گوشه این حرف ها را زدند و ما مشکلات کشور را داریم.
🔹در دنیای امروز اگر متوجه داستان نشویم، انسانی که در معرض پوچی و هیچ شدن است را با دلسوزی های بیجا، در مسیری قرار می دهیم که در نهایت راه جریان سرمایه داری باز می شود. در نهایت تسلط شرکت های چند ملیتی را باز می کنیم، و انسان ها را زیر همین مناسبات نابود و پوچ می کنیم و فردا با نیت خیرخواهی راه تسلط شرکت های چند ملیتی بر مردم باز می شود.
@behyaarstf_ir
هدایت شده از کتاب سُها؛نشر هنر و اندیشه
.
🔸...کتاب دانش بنیان منتشر شد...🔸
گفتارهایی درباره دانش بنیان
با نگاه به مجموعهی دانش بنیان بهیار صنعت
مولف: حجهالاسلام امیر نجاتبخش
#سرای_هنر_و_اندیشه
#سها_کتاب_مجله
برای دریافت نسخه ویژه مطالعه با تلفن همراه به کانال زیر مراجعه کنید. 🔻
@soha_bookmag
هدایت شده از کتاب سُها؛نشر هنر و اندیشه
.
همهی شما تجربه دارید که آدمهایی که اهل کار هستند و تواناییای در وجودشان هست، لکنتی هم دارند و نمیتوانند درست حرف بزنند. نمیتواند بگوید که من چهکار میتوانم بکنم. این فرد اگر کسی چشمانتظارش نباشد و مهیای پذیرش او نباشد، کنار میرود. در عین حال او نیز باید متوجه ماجرا باشد. در بهیار، ممکن است کسانی بیایند و بروند. کسی میآید و میگوید باید مسئولیت من را مشخص کنید و به من بگویید این کار را بکن و بعد هم این قدر به من حقوق بدهید. مهندس این کار را نمیکند و میگوید شرح وظایف نداری و خودت باید ببینی که چهکار میخواهی بکنی. شرح وظایف نوشتن، همان سیستم رایج تقسیم کار اداری ماست، که آنجا افراد برای رفع تکلیف کار میکنند. اینجا باید بروی و مسئله را حل کنی. آیا میتوانی مسئله را بر عهدهات بگیری؟ منظور این است که نباید تصور شود که تو اینجا بیا، اصلاً کارهای تو را من انجام میدهم. چنین خبری نیست. مگر من کیستم؟ من کسی نیستم که بخواهم کار تو را انجام بدهم. من فقط در نسبت و در عالمی با تو هستم که پای کار هستیم. خلاصه خودم هستم ولی اگر روی پول حساب کنی، نه! خودم اینجا ایستادهام. تو میتوانی خود من را ببینی یا نه؟
📚 گفتارهایی درباره دانش بنیان
🖊 حجهالاسلام امیر نجات بخش
#سها_کتاب_مجله
@soha_bookmag
هدایت شده از کتاب سُها؛نشر هنر و اندیشه
.
...ماجرا این نیست که آدمها روی امکانات شما حساب کنند. باید بدانند که اینجا یک راه همعهدی و برادری است، نه اینکه من یک طرف ماجرا میایستم و عدهای هم اینجا آدمهای خوبیاند و کار میکنند. بلکه باید مسئولیتی بر عهده بگیری. این راهِ «مسئولیت بر عهده گرفتن» است. اینطور نیست که من برای تو کاری میکنم. اصلاً از من کاری برنمیآید. من حق برادری نسبت به تو دارم. شاید اینها مقداری مبهم باشد. اینجا یک دیالوگ است که باید مراقب دو سر آن بود. یک طرف ماجرا این است که باید بدانی این فرد مهم است و نه تواناییهایش. یک طرف دیگر این است که او هم باید همین را بفهمد و متوجه شود که اینجا یک فرصت و وقت است. اینجا امکانات به آن معنی نیست. اینجا حضور همین آدمهایی است که به خاطر خدا دور هم جمع شدهاند تا مسیری را پیش ببرند. اینجا اینطور نیست که بگویی اینجا جای خوبی است که امکاناتشان را میدهند تا ما مصرف کنیم و بعد هم به منافع مادی میرسیم. طوری نیست که کسی بتواند مثلاً دنبال کار کارمندی باشد یا دنبال نسبتی باشد تا بیاید و کار مشخصی را انجام بدهد و در قبالش امکاناتی بگیرد و برود. باید کار را برای رسیدن به نتیجه بر عهده بگیرد. این باید روشن شود و این به مناسباتی برمیگردد که شما ایجاد میکنید.
📚 گفتارهایی درباره دانش بنیان
🖊 حجهالاسلام امیر نجاتبخش
#سها_کتاب_مجله
@soha_bookmag