eitaa logo
دانشجوی مشروطی
3.1هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
6.5هزار ویدیو
107 فایل
بهزاد زارع فعال سیاسی و فرهنگی دانشجوی مشروطی دانشگاه شهادت @behzad_zare
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام. ☑️ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَیْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِینِ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَ وَحْیِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِیدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ [مُسْتَحْفِظَ] دِینِکَ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِیَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ. https://eitaa.com/joinchat/1063846420C3c83fd58d4
🔻 نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب - ۱ 🖊مهدی جمشیدی تجربۀ اغتشاش سال ۱۴۰۱، هنوز کهنه و فرسوده نشده و باید از آن درس آموخت. ازاین‌رو، باید ضعف‌های خود را در این تجربه، علاج کرد و مجال نداد که از یک سوراخ، دو بار گزیده شویم. باید تأمّل کرد که در این تجربه، دشمن توانست از کدام مسیرها به ما ضربه بزند؛ چراکه امروز نیز همان راه‌ها را در پیش خواهد گرفت و دامنۀ تجدیدنظرهایش زیاد نیست. باید دست‌کم این منافذ و خلاء‌ها را برطرف کرد. در این باره، با چند نقطۀ کانونی مواجه هستیم. [یکم]. فیلم‌نامۀ دشمن، تکراری و تجربه‌شده است: ساختن یک «خُرده‌واقعیّتِ تلخ» در لایۀ شبه‌مردمی، تولید «روایت کلان» برای تدارک جنگ شناختی-هیجانی، بسیج «بدنۀ اجتماعیِ تجدّدی» برای فشار بر حاکمیّت، ایجاد «چالش ملّی» در راستای قفل‌شدگی، و تداوم موج بر اساس آفرینش «زنجیرۀ ریزواقعیّت‌های تلخ». دشمن دریافته که بخشی از جامعه، دیگر «فکر» نمی‌کند، بلکه فقط «تکرار» می‌کند؛ چنان‌که «فرضیه‌بافی‌های شیادانۀ دشمن»، بر جای «دلیل» و «شاهد» نشسته‌اند. دشمن فهمیده که می‌تواند با «حرکت‌های ایذاییِ جزئی»، «کج‌روایت‌های کلّی» از انقلابی‌ها بسازد. نیاز به اقیانوس انسانی نیست. نقطۀ شروع، همیشه کوچک است. و تصاویر بزرگ، از واقعیّت‌های کوچک ساخته می‌شوند. واقعیّت خُرد که تولید شد، واقعیّت‌های فراگیر، خودشان از راه خواهند رسید. شناخت، بردۀ همین تصویرهای روزمرّه و تنگ‌دامنه است. شاید در واقعیّت، بیش از این پنج نفر در میان نباشند، امّا وقتی منطقۀ عملیّات، ذهن‌ها و شناخت‌هاست، تخیّل ذهنی، مهم خواهد بود، نه تعداد میدانی. دشمن در پی تولید ریزواقعیّت است تا با تکیه بر آنها، جامعه را تحریک و تهییج کند. نقطۀ شروع، همین ریزواقعیّت‌هاست که در سیری شتابنده و صعودی، واقعیّت‌های بزرگ را صورت‌بندی می‌کنند. در درجۀ اوّل باید از شکل‌گیری ریزواقعیّت‌های منفی، جلوگیری کرد و در درجۀ دوم، باید بسیار زودتر از دشمن به روایت‌پردازی دربارۀ آن پرداخت و مجال نداد که روایت اوّل، از آنِ رسانه‌های دشمن شود. در این مرحله، ثانیه‌ها سرنوشت‌ساز هستند و تأخیر به معنی واگذارکردن بازی به دشمن است. [دوّم]. استحاله، از درون آغاز می‌شود. اغلب هم از «نمادها» شروع می‌شود، مانند تجربۀ فروپاشی شوروی که در آن، «مک‌دونالد» به نماد تجدّد و تغییر سیاسی و اجتماعی تبدیل شد. و در ایران نیز «کشف‌حجاب»، به نقطۀ تمرکز در جنگ نمادین تبدیل شد. بت تجدّد، در هر جا جلوه‌ای دارد. مسأله این است که می‌خواهند «خطوط قرمزِ فرهنگیِ انقلاب» را به عقب برانند، و ضدّارزش‌ها را «عادی» و‌ «هنجار» کنند. می‌خواهند ارزش‌های الهی در جامعه، «رسمیّت» و «غلبه» نداشته باشند و «خدای شارع» از جامعه برچیده شود. تعابیر «تکثّر» و‌ «تنوّع»، توجیه‌اند؛ واقعیّت آن است که در پی «نسبی‌سازی ارزش‌ها» و «تساهل» هستند. عبور از حجاب، «حلقۀ اوّل» از زنجیرۀ درنوردیدن مرزهای دینی و شکستن حریم‌های اخلاقی است. پیشروی ضدّارزشی، «تدریجی» و «گام‌به‌گام» است. هر ارزشی که شکسته شود، شکستن ارزش بعدی، «آسان‌تر» و «کم‌هزینه‌تر» خواهد شد. می‌دانند که کافی‌ست «قدم نخست» را بردارند. آری، به دنبال «فتح سنگر به سنگر» هستند. با «رهاسازی حجاب»، بخش اندکی از زنان به طرف «برهنگی‌ حداکثری» حرکت خواهند کرد. در ابتدا، یک مرگ طبیعی را به بهانه‌ای برای «کشف حجاب» تبدیل کردند. و اکنون در خیابان‌های تهران، «نیم‌تنه» می‌پوشند. آن متفکّر انقلابی که این آشوب را برآمده از «هرزگی» دانست، درست گفته بود. این‌که حاکمیّت، «اعمال اقتدار» نکند و «رهاسازی حجاب» را در پیش بگیرد به معنی حل‌شدن مسأله نیست، بلکه مواجهه در لایۀ مردمی شکل خواهد گرفت؛ میان «متدینان» با «ولنگارها».کنار کشیدن حاکمیّت، فاجعه‌ساز است؛ چون آغاز «نامدنیّت» و «تنش اجتماعی» است. به‌راستی، فلسفۀ وجود «دولت اسلامی» چیست؟! [سوّم]. بستر اصلی و اوّلیّۀ جریان اغتشاش، فضای مجازیِ غربی بوده و تمام نیروها و جریان‌هایی که با اغتشاش همراه بودند، یکدیگر را در این فضا یافتند و انسجام یافتند. این فضای رهاشده و بی‌مهار، همچنان از ظرفیّت تولید جریان‌های تخریبی برخوردار است و ما از این بستر، به‌شدت آسیب‌پذیر هستیم. ازاین‌رو، باید این فضای متعارض با حاکمیّت ملّی را کنار زد و مجال نداد که ذهنیّت جامعه، به‌آسانی در اختیار بازی‌هایی باشد که در آن ساخته‌وپرداخته می‌شوند. نباید از انسداد این فضا هراسید؛ چون حقّ حاکمیّت ملّیِ ما را به رسمیّت نمی‌شناسد، بلکه به کانون تهاجم و بسیج نیروهای معارض تبدیل شده است. میان گشودگی این فضا و تلاطم اجتماعی، نسبت مستقیم برقرار است. توطئه در خیابان از کج‌روایت در فضای مجازیِ غربی، ریشه گرفت و چالش ایجاد کرد. ادامه دارد... https://eitaa.com/behzadzare
«باغ فین» آزاد شد! دیروز برای دیدن اقوام رفتیم کاشان. امروز هم در معیت‌شان راهی باغ فین شدیم؛ یکی از زیباترین و درعین حال شلوغ‌ترین مراکز گردشگری ایران. چندهزار نفر که احتمالا بیش از ۹۰ درصدشان مسافر بودند، از حوالی صبح در حال سیاحت و گردش بودند! فضا از هر جهت مهیا بود برای کشف‌حجاب! اما مشاهدات عینی چیز دیگری نشان می‌داد: ۱) حضور نیروی انتظامی در خیابان منتهی به باغ و در ورودی آن، تقریباً صفر بود؛ اما آمار کشف‌حجاب نسبت به آن جمعیت واقعاً ناچیز بود! ۲) دو بانو در ورودی باغ در حال تذکر به همان تعداد معدود مکشفه‌ها بودند؛ اعتراض‌های خفیفی انجام می‌شد، اما نهایتاً قانون باغ را تمکین می‌کردند. ۳) نکته‌ی جالب و قابل‌تامل این بود که در آن جمعیت متراکم تقریباً هیچ‌کس معترض و مانع فعالیت آن دو بانو نبود؛ کاملاً مشخص بود که همه پذیرفته‌اند به قانون احترام بگذارند. ۴) داخل باغ البته کسانی بودند که دور از چشم حافظان قانون، پشت‌پا به قانون زده‌بودند و با دیدن تنها معمم در باغ عده‌ای از آنها مجدد قانونمدار می‌شدند! ۵) تردید ندارم اگر «طرح نور» نبود، غیر از آن‌که جمعیت مکشفه‌های گرد‌شگر چندبرابر می‌شد، احدی به آن دو بانوی ناهی از منکر در ورودی باغ توجهی نمی‌کرد! به نظر می‌رسد فضا برای تذکرات دلسوزانه و مؤدبانه و محترمانه و مؤمنانه در حال آماده‌شدن است‌. باید قدردان رادان و سربازانش بود. ✍عباس بابائی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ (عضویت👇) @abas_babaeii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زن، زندگی، آزادی! رفتار وحشیانه پلیس اروپا و آمریکا در سرکوب دانشجویان معترض علیه اسرائیل و نسل کشی در غزه ‌‌‌ کانال رسمی صابرین نیوز👇🏼 ▪️ @Saberin_fa
ـــ☫﷽☫ـــ 🕋 ذکر مخصوص امروز شنبه 👇👇👇 🕋 یا رب العالمین👈 ای پروردگار جهانیان 🕋 ذکر خاص روز شنبه 👇👇 🕋 ذکر یا حی یا قیوم ۱۰۰۰ مرتبه 🕋 ذڪر روز شنبه موجب بے نیازے مے شود. ذڪر روز شنبه به اسم رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است. روایت شده ڪه در این روز زیارت حضرت رسول الله(صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله) خوانده شود. 🕋 هر روز خواندن دعای عهد و زیارت عاشورا سفارش شده 🕋🌒🕋🌒🕋🌒🕋 شهادت امام صادق (عليه‌السلام) تسلیت باد 🕋🌒🕋🌒🕋🌒🕋 📖 هـرروز انس با قرآن مجید ‎‌‌‎‌‌‎‌ 👇👇❀‏ موضوع ❀‏ ✍ﺷﻜﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺑﻪ ﺳﻮﺩ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ 📖❀‏سوره لقمان/آیہ(۱٢) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺«١٢» ﻭَﻟَﻘَﺪْ ﺁﺗَﻴْﻨَﺎ ﻟُﻘْﻤَﺎﻥَ ﺍﻟْﺤِﻜَﻤَﺔَ ﺃَﻥِ ﺍﺷْﻜُﺮْ ﻟِﻠَّﻪِ ﻭَﻣَﻦ ﻳَﺸْﻜُﺮْ ﻓَﺈِﻧَّﻤَﺎ ﻳَﺸْﻜُﺮُ ﻟِﻨَﻔْﺴِﻪِ ﻭَﻣَﻦ ﻛَﻔَﺮَ ﻓَﺈِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻏَﻨِﻲٌّ ﺣَﻤِﻴﺪٌ 🔻ﻭ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺣﻜﻤﺖ ﺩﺍﺩﻳﻢ، ﻛﻪ ﺷﻜﺮ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺁﻭﺭ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺷﻜﺮ ﻛﻨﺪ، ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﻳﺶ ﺷﻜﺮ ﻛﺮﺩﻩ؛ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻛﻨﺪ (ﺑﺪﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺯﻳﺎﻥ ﻧﻤﻲ ﺭﺳﺎﻧﺪ، ﺯﻳﺮﺍ) ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﻭ ﺳﺘﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ‎‌‌‎‌‌‎ ❀‏ تفسیرنور❀‏📚 ✍🏻ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:👇 ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:👇👇👇 ١- ﺣﻜﻤﺖ، ﻋﻄﺎﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﻛﺴﺐ ﻛﺮﺩﻧﻲ. (ﮔﺮﭼﻪ ﻣﻘﺪّﻣﺎﺕ ﺁﻥ ﻗﺎﺑﻞ ﻛﺴﺐ ﺍﺳﺖ.) «ﻭ ﻟﻘﺪ ﺁﺗﻴﻨﺎ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺍﻟﺤﻜﻤﺔ» ٢- ﻧﻌﻤﺖ ﻭﻳﮋﻩ، ﺷﻜﺮ ﻭﻳﮋﻩ ﻣﻲ ﻃﻠﺒﺪ. «ﺁﺗﻴﻨﺎ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺍﻟﺤﻜﻤﺔ... ﺍﺷﻜﺮ ﻟﻠّﻪ» ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﻋﻄﺎﻱ ﻧﻌﻤﺖ ﻭﻳﮋﻩ ﻱ ﻛﻮﺛﺮ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎم، ﺍﺯ ﺍﻭ ﺷﻜﺮ ﻭﻳﮋﻩ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ. «ﺍﻧّﺎ ﺍﻋﻄﻴﻨﺎﻙ ﺍﻟﻜﻮﺛﺮ . ﻓﺼﻞّ ﻟﺮﺑّﻚ ﻭ ﺍﻧﺤﺮ» ٣- ﺍﻭّﻟﻴﻦ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻧﺒﻮّﺕ، ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺍﻭّﻟﻴﻦ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﺩﻥ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﻪ ﻟﻘﻤﺎﻥ، ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺷﻜﺮﮔﺰﺍﺭﻱ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻥ ﺍﺷﻜﺮ ﻟِﻠّﻪ» ٤- ﺷﻜﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺑﻪ ﺳﻮﺩ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻭ ﻣﻦ ﻳﺸﻜﺮ ﻓﺎﻧّﻤﺎ ﻳﺸﻜﺮ ﻟﻨﻔﺴﻪ» ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: «ﻟﺌﻦ ﺷﻜﺮﺗﻢ ﻟﺎﺯﻳﺪﻧّﻜﻢ» ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮم ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﻟﻘﻤﺎﻥ، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻧﺒﻮﺩ، ﻭﻟﻲ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻓﻜﺮ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺩﺍﺷﺖ. ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻧﻴﺰ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﻲ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﻋﻄﺎ ﻛﺮﺩ. ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﻨﺪ: ﻟﻘﻤﺎﻥ، ﺣﻜﻤﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺟﻤﺎﻝ ﻭ ﻓﺎﻣﻴﻞ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺑﻠﻜﻪ ﺍﻭ ﻣﺮﺩﻱ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭ، ﺗﻴﺰﺑﻴﻦ، ﺑﺎﺣﻴﺎ ﻭ ﺩﻟﺴﻮﺯ ﺑﻮﺩ. ﺍﮔﺮ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺩﺭﮔﻴﺮ ﻣﻲ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺧﺼﻮﻣﺘﻲ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺁﺷﺘﻲ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ. ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺑﺎ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺯﻳﺎﺩ ﻣﻲ ﻧﺸﺴﺖ. ﺍﻭ ﺑﺎ ﻫﻮﺍﻱ ﻧﻔﺲ ﺧﻮﺩ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ  ‎‌‌‎‌‌‎ ❀‏ حدیث روز 👇👇 امام صادق عليه السلام : 🔺تَواصَلوا و تَبارُّوا و تَراحَموا و كُونُوا إخوَةً بَرَرَةً كَما أمَرَ كُمُ اللّه ُ ؛ 🔻با يكديگر پيوند داشته باشيد و به هم نيكى كنيد ، و با يكديگر مهربان باشيد و همچنان كه خداوند به شما دستور داده است ، برادرانى نيكوكار باشيد. 📚✍🏻الكافى ، ج 2 ، ص 175 . 🕋🌒🕋🌒🕋 ‎‌‌‎‌‌‎‌ 🤲اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَامهاو بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ  🕋🌒🕋 ✋🏻 سـلام میدهیم به ارباب بی کفن:🚩 🚩اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ 🚩 اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🕋🌸🕋 ______________________________________ 🕋 امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳شمسی 👈👈 و روز بیست و پنجم ماه شوال ۱۴۴۵ قمری 🕋🌸🕋 التماس دعا 🕋 1403/02/15 ‎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام صادق صلوات الله علیه؛ حامیِ شیعیان شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت باد @BisimchiMedia
🏴🥀🏴🥀🏴🥀شهادت جانگداز ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام به آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف و عموم شیعیان جهان تسلیت باد🏴🏴🏴🌹🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانشجویان آمریکایی یمن ما رو سربلند کن..یک کشتی دیگه سرنگون کن 💬 ای خِداااا😅😅😅
🔷 معنای تشکیل سازمان مقاومت مسلحانه بحرین چیست؟ 🔰 کانال تخصصی یمن و کشورهای خلیج همیشه فارس https://eitaa.com/Akhbare_Yaman
🔷چرا علیه السلام به شهادت رسید؟ تصور کنید یک پیرمرد عالم و مورد احترام در گوشه ای از یک کشور مشغول به تدریس و کار فرهنگی و دانشگاهی صرف باشد، بعضا حتی حکومت را هم تایید کند و هیچ اعتراضی نسبت به ظلم طاغوت نداشته باشد، در چنین شرایطی آیا هیچ مسئول حکومتی برای به شهادت رساندن یا زندانی کردن او اقدامی میکند؟! قطعا خیر متاسفانه بسیاری که بینش درست و جامعی نسبت به دین ندارند، ائمه ما مخصوصا امام صادق ع را اینگونه معرفی می کنند، فردی که کارش درس و بحث و آموزش و تربیت شاگرد بود و بس! از این دوستان باید پرسید اگر اینگونه است، پس چرا امام ششم را به شهادت رساندند؟ میدانید چرا؟ زیرا ایشان مثل برخی از ما شیعیان نبودند که صرفا دنبال کار فرهنگی و آموزشی و تدریس خنثی هستیم. بلکه ایشان به گونه ای آموزش میدادند که به هدف و یعنی با دستگاه غاصب و ظالم و بدنبال آن احقاق حق، دست یابند. دقیقا به همین خاطر بود که هیچ کدام از سران حکومتی نمیتوانستند ائمه ما را تحمل کنند. به بیان دیگر تبلیغ و کار فرهنگی ایشان هدفش زندگی مسالمت آمیز با کفر و منکر و طاغوت نبود. 🔹در یک کلام ایشان فرهنگ را جدای از سیاست و اقتصاد نمیدیدند. 🔸امید که دوستان مبلغ و فرهنگی ما به ایشان تاسی جویند. به نظر من بنی عباس بدترین ظلم را در حق امامان شیعه کردند. چرا که شخصیت ائمه ما را وارونه معرفی کردند و بعد از سالها از سقوط بنی عباس و حتی بعد از سالها زندگی در محیط انقلابی ما هنوز هم نسبت به ائمه بعد از امام حسین صلوات الله علیهم اجمعین شناختی سطحی و انحرافی داریم. 👈 دوستان را در این زمنیه به مطالعه کتاب و کتاب دعوت میکنم. السلام علیک ایها الامام الصادق عظم الله اجورکم https://eitaa.com/Binesh_Rahbordi
دانشجوی مشروطی
🔻 نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب - ۱ 🖊مهدی جمشیدی تجربۀ اغتشاش سال ۱۴۰۱، هنوز کهنه و فرسوده نشده و باید
🔻نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب -۲ 🖊مهدی جمشیدی [چهارم]. بخش عمده‌ای از توطئه به سلبریتی‌های سپرده شده است؛ چنان‌که جامعه از طریق اینان، تحریک و برآشفته می‌شود. پیش از این، سلبریتی‌ها هرچه می‌خواستند می‌گفتند و می‌نوشتند و مسئولیّتی را نیز عهده‌دار نبودند، درحالی‌که پاره‌ای از جامعه گمان می‌کند که سخن اینان، صحیح و صواب است. به دلیل همین تأثیر و تعیین‌کنندگیِ اجتماعی باید صحنه را به صورتی طراحی کرد که اینان نیز در برابر تمام مواضع خویش، مسئولیّت‌پذیر باشند و اگر موضع نادرستی گرفتند و ذهنیّت جمعی را آلوده کردند، بی‌درنگ در چالش حقوقی قرار بگیرند. همچنین برخی از «روحانیان لیبرال»، نقش تخریبی مهمی را در بی‌ثبات‌سازی جنبۀ شرعیِ حجاب و اهمّیّت آن و الزام حکومتی به آن ایفا کردند. این ادبیّات تجدیدنظرطلبانه، قداست و فضیلت و قطعیّت حجاب را در برخی ذهنیّت‌ها فرسود و‌ زمینۀ فکری عبور از آن را فراهم کرد. پیش از این مباحث فقهی و تفسیری بازاندیشانه، حجاب در تصوّر توده‌ها، منزلت جزمی و‌ حتمی داشت. [پنجم]. ادّعای برخی این بود که بر اساس آمار، درصدی بالایی از مردم (گویا اکثریّت)، مخالفت مداخلۀ حقوقی و قانونیِ حکومت در حجاب هستند و این یعنی اکثریّت مردم می‌گویند نه به حجاب اجباری (یعنی حجاب قانونی و دارای ضمانت اجرا)؛ هر چند فقط ده درصد، کشف حجاب کردند. اینان می‌گویند در طول ماه‌های پس از اغتشاش تاکنون، مخالفان مداخلۀ حکومت، افزایش یافته است. یعنی برهنگی بیشتر و روشن‌شدن ماهیّت جریان «زن، زندگی، آزادی»، هیچ تاثیر منفی‌ای بر همراهی‌نکردن مردم نداشته، بلکه مردم، بیشتر با شعار اصلی این جریان (نه به حجاب اجباری)، همراه شدند. در مقابل باید گفت مشاهدات نشان می‌دهد که هم سئوالات در پیمایش‌ها سوگیری دارد و هم رویّۀ عملیِ نظرسنجی، مخدوش و نامعرّف است. از طرف دیگر، می‌شود از منطق ایجاد ظرفیّت اجتماعیِ پسینی استفاده کرد؛ یعنی هر چند مخالفتِ ابتدایی وجود دارد اما می‌توان در عمل، یک صورتِ مطلوب و نمونۀ موجّه از مداخلۀ حاکمیّتی ارائه کرد تا مردم در متن جریانِ عینی و با مشاهدۀ معقولیّت، همراه شوند. چون مخالفت با اجرای حکم اسلام، برخلاف شرع است، حاکمیّت اسلامی نمی‌تواند از آن تبعیّت کند؛ هر چند این مخالفان، اکثریّت باشند، به خصوص که می‌توان حدس قوّی زد که اکثریّتِ این اکثریّت، تنها مخالفت ذهنی دارند و حاضر نیستند برای این مخالفت، هزینۀ عملی بدهند و اختلال و تنش ایجاد کنند. به‌هرحال، اکنون دیگر هیچ اکثریّتی در میان نیست و جامعه در ماه‌های اخیر، بسیار به مداخلۀ حاکمیّت روی خوش نشان می‌دهد؛ چراکه مشاهده کرده که به‌راستی، کشف حجاب، آغاز راه است و در مدّت اندکی، برهنگی‌های زننده رایج می‌شوند. [ششم]. رهبر انقلاب از در پیش بودن «فتح خرمشهرها» سخن می‌گویند ولی حس برخی، حس «سقوط» است؛ بدون فتح و رو به عقب‌نشینی تدریجی و معطوف به حفظ سنگرهای باقی‌مانده نه فتح خرمشهرهای از دست رفته. در مقابل، باید بتوان از طریق هضم و مستحیل کردن جزییّاتی که نیروهای انقلابی را آزار می‌دهد در آن کلّیّت تاریخی، از تبدیل رنجش به یأس جلوگیری کرد؛ یعنی از طریق ارجاع به «بافت کلّی و الاهی»، تحوّلات و تنش‌ها را «طبیعی» و «ناتوان از استحاله» ترسیم و تعریف نمود. برداشت این است که سیر واقعی و عینیِ حرکت انقلاب، دست‌کم در عرصۀ اجتماعی، وضع قهقرایی داشته و انقلاب، جامعه و اصالت‌های فرهنگی را باخته و اکنون این شیب منفی، سر بر آورده است. این همۀ واقعیّتِ عینی نیست و آمیخته به مبالغه است، اما تحلیل‌های کلان و عام و تاریخی باید از عهدۀ حل این پاره‌های نچسب و ناملایم برآید؛ چنان‌که متهم به کلّی‌نگری‌های انتزاعی و بریده از سطح واقعی نیز نشویم. تلاش این است که خُرده‌ها و جزییّات ناخوشایند را نه اینکه نادیده بگیریم بلکه در حد و وزن خود ببینیم و انقلاب را ازدست‌رفته ترسیم نکنیم. اینکه تنها «ده درصد» از زنان، دچار کشف حجاب و برهنگی شده‌اند به این معنی است که «نود درصد» از زنان، چه محجبه و چه ضعیف‌الححاب، همراه و همدل هستند. ریزش ده درصدی به معنی شکست فرهنگی نیست، و به‌کارگیری قانون برای مهار این ده درصد، به معنی حقوقی و سخت شدن زبان نظام در مقام استقرار ارزش‌ها نیست. https://eitaa.com/behzadzare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این همه زیباااایی رو میخواستن نصیبِ زن ایرانی کنند...همینقدر نایس و جذاب🤢🤮 ⚠️بلایی که حامیان جنبش مُرده میخواستن سر زنِ ایرانی بیارند....
⛔️ سناتور تام کاتن: این دانشجویانی که در سراسر کشور (آمریکا) قیام کرده اند یهودستیز، تروریست و مجری فرامین آیت الله خامنه‌ای هستند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نماینده ایرلندی پارلمان اروپا: 🔹به گونه‌ای رفتار می‌کنید که انگار ایران یک روز از خواب بیدار شد و بی دلیل تصمیم گرفت به اسرائیل حمله کند، حمله اسرائیل به سفارت ایران بر خلاف همه قوانین بود، وقتی اسرائیل عامل تنش است چرا دنبال محکوم کردن ایران هستید؟! https://eitaa.com/behzadzare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ قحطی مانتوی بلند در تهران! 🔸این روزها اگر راهتان به یکی از پاساژها و مراکز خرید مانتو در تهران بیفتد، دیگر خبری از مانتوی بلند و دکمه‌دار نیست! 🔸یک خبرنگار به عنوان خریدار به دو پاساژ بزرگ و شناخته شده در غرب تهران برای خرید مانتوی بلند رفت. نتیجه عجیب بود!روی هم ۵ طبقه و بیشتر از ۱۵ مغازه را سر زدیم، اما حتی یک مانتوی معمولی بلند که دکمه داشته باشد و آستین‌هایش هم کوتاه نباشد را پیدا نکردیم! 🔸به گفته مغازه‌دارها امسال مانتو کُتی روی بورس است! دقیقا همان کُت‌هایی که روزگاری برای مهمانی‌های زنانه استفاده می‌شد. 🔸وقتی از فروشنده پیگیر مانتوی بلند و دکمه‌دار شدیم و نداشتند، جواب همه‌شان یکی بود: «همیناست، وقتی چیزی پیدا نشه، همه مجبورن اینا رو بپوشن!» سال‌هاست از مافیای لباس در کشور حرف زده می‌شود، اما کسی به ماجرای آن‌ها ورود نمی‌کند، آن‌هایی که لباس‌هایی را روی بورس می‌آورند، برایش تبلیغ می‌کنند و آنقدر دامنه این کار رشد می‌کند تا به مد تبدیل شود