eitaa logo
بلاگرها
175 دنبال‌کننده
504 عکس
419 ویدیو
34 فایل
آموزش خبرنگاری عکاسی و فیلمسازی با موبایل، عکس نگاشت، فیلم نگاشت و ویدئو ژورنالیسم مجیدمرادی فارغ تحصیل دانشکده خبرگزاری فارس خادم روابط عمومی موکب مردمی حضرت عبدالعظیم الحسنی ع رییس روابط عمومی حوزه بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران 09192040437
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ ⏪ 25 فروردین 1402
بلاگرها
▪️ #جلسه_اول_آموزش_داستان_نویسی ⏪ 25 فروردین 1402
▪️️⃣ ▪️25فروردین 1402 ▪️داستان از قدیمی‌ترین قالب‌های هنری است که پیشینه بسیار کهنی دارد. انسان‌ها آن را به شکل‌های مختلفی برای هم نقل و بازگو کرده‌اند. از وقتی انسان‌های غارنشین بعد از یک روز پر شکار و پرتلاش کنار هم می‌نشسته، آتش روشن می‌کردند و رویدادها را برای هم تعریف می‌کردند، داستان بوده تا همین حالا که شکل‌های بسیار مختلفی به خود گرفته است. نویسندگان مختلفی به وجود آمده‌اند، داستان‌های شنیدنی زیادی خلق شده‌اند و عرصه‌های ادبیات بسیار گسترده شده است. ▪️تعریف داستان: داستان، تصویری عینی از چشم‌انداز و برداشت نویسنده از زندگی است. هر نویسنده فکر و اندیشه‌ی معینی درباره‌ی زندگی دارد یا نحوه‌ی برخوردش با زندگی، فلسفه‌ی زندگی او را مجسم می‌کند. در ضمن هر نویسنده چون هر کس دیگر، احساس به خصوصی از زندگی دارد و این احساس با فکر و اندیشه‌ی او در ارتباط است. در واقع افکار و اندیشه‌ها را نمی‌توان از احساسات و عواطف جدا کرد. این افکار و احساسات گاهی به هم آمیخته و پیوسته‌اند و گاه در برابر هم قرار می‌گیرند و از این رو ممکن است نویسنده‌ای قادر نباشد احساسات خود را با افکاری که برایش مهم است، مرتبط کند. اما می‌تواند این احساسات را در تخیل (شخصیت‌ها یا عمل داستانی) تشریح و تجربه کند، از همین رو داستان را می‌آفریند. بنابراین داستان، نمایش کوششی است که سازگاری افکار و عواطف را موجب می‌شود. ▪️ارسطو در « هنر شاعري» ( بوطيقا) مي گويد: ⏪ « داستان از سه قسمت تشكيل شده است: آغاز، ميانه و پايان.» 1️⃣
بلاگرها
▪️#جلسه_اول_داستان_نویسی_1️⃣ ▪️25فروردین 1402 ▪️داستان از قدیمی‌ترین قالب‌های هنری است که پیشینه بس
▪️️⃣ انواع داستان: جمال ميرصادقي در بيان انواع داستان معتقد است: « لغت داستان در زبان فارسي به معني قصه، حكايت، افسانه و سرگذشت به كار رفته است و درادبيات اصطلاحي عام به شمار مي آيد كه از يك سو شامل صور متنوع قصه مي شود و از سوي ديگر انشعابات مختلف ادبيات داستاني از قبيل داستان كوتاه، رمان، داستان بلند و ديگر اقسـام اين شاخه از ادبيات خلاق را دربـر مي گيرد.» ⏪ 1- قصه: قصه در لغت به معني حكايت و سرگذشت است و نوشته اي است كه درون مايه ي آن مربوط به گذشته هاي دور است و بسياري از آداب و رسوم و عقايد خرافي آن روزگار در آن آمده، و در واقع منعكس كننده ي فرهنگ عامه است. ابراهيم يونسي دركتاب« هنر داستان نويسي» در تعريف قصه مي گويد: ▪️« قصه روايت ساده و بدون طرحي است كه اتكاي آن به طور عمده بر حوادث و « توصيف» است و خواننده يا شنونده هنگامي كه آن را مي خواند و يا بدان گوش فرا مي دهد به « پيچيدگي خاص و غافلگيري و اوج و فرود مشخصي» بر نمي خورد.» ▪️« مفهوم قصه، همان است كه توده ي مردم از اين مفهوم داشته اند و از قصه، آن نوع ادبيات خلاقه را مورد نظر دارند كه از ديرباز دراين ملك و بوم رايج بوده است، و بيشتر جنبه ي غيرواقعي و خيالي داشته است تا جنبه ي واقعي و محقق.» جمال ميرصادقي در قسمت ديگر كتابش، قصه را اين گونه تشريح مي كند: ▪️« معمولاً به آثاري كه در آن ها تأكيد بر حوادث خارق العاده بيشتر از تحول و تكوين آدم ها و شخصيت هاست، قصه مي گويند. ▪️درقصه محور ماجرا بر " حوادث خلق الساعه" مي گردد. حوادث قصه ها را به وجود مي آورد و در واقع ركن اساسي و بنيادي آن را تشكيل مي دهد بي آن كه در گسترش و بازسازي قهرمان ها و آدم هاي قصه نقشي داشته باشد. به عبارت ديگر ، شخصيت ها و قهرمان ها، در قصه كم تر دگرگوني مي يابند و بيشتر دستخوش حوادث و ماجراهاي گوناگون اند. قصه ها شكل ساده و ابتدايي دارند و ساختماني نقلي و روايتي. زبان اغلب آن ها نزديك به گفتار و محاوره ي عامه ي مردم و پر از اصطلاح ها و لغات و ضرب المثل هاي عاميانه است.» ▪️مهدي حجواني در كتاب « قصه چيست؟» مي گويد:« قصه يك قالب هنري است كه از خيال و احساس نويسنده مايه مي گيرد و قصدش بيشتر ▪️" تأثيرگذاري بر عاطفه و احساس خواننده" است تـا بر انديشه ي او، قصه جزيي نگر است و لحظه پردازي، صحنه پردازي و شخصيت پردازي دارد.غلام محمد طاهري مباركه در كتاب « دريچه اي به نظريه هاي ادبي» كاركرد قصه را چنين بيان مي كند: « كار قصه نخست اين است كه توجه برانگيزد و دوم آن كه توجه برانگيخته را به سوي غايتي سودمند يا دست كم معصومانه سوق دهد... وقايع قصه بازگو نمي شوند جز بدين مقصود كه عجيب و غريب اند تا خواننده را سرگرم كنند.« قصه، رشد و تكامل قهرمان در زمان است.»« قصه ها، اغلب پاياني خوش دارند.» 2️⃣
بلاگرها
▪️#جلسه_اول_داستان_نویسی_1️⃣ انواع داستان: جمال ميرصادقي در بيان انواع داستان معتقد است: « لغت داس
▪️️⃣ ⏪ 2- داستان كوتاه « داستان كوتاه ترجمه اي است از "Short story"، اصطلاح انگليسي و مترادف و هم معني با « نوول» ( Nouvelle) اصطلاح فرانسوي. ▪️در تعريف داستان كوتاه نوشته اند، داستاني است كه : 1- طرح منظم و مشخصي دارد. 2- يك شخصيت اصلي دارد. 3- اين شخصيت، در يك واقعه ي اصلي ارايه مي شود. 4- به صورت « كلي» كه همه ي اجزاء آن با هم پيوند متقابل دارند، شكل مي بندد. 5- تأثير واحدي را القا مي كند. 6- كوتاه است. ▪️حال، خصوصيات مميزه ي فوق را به قالب تعريف درآورده مي گوييم: ⏪ داستان كوتاه اثري است كوتاه كه درآن نويسنده به ياري يك طرح منظم شخصيتي اصلي را دريك واقعه ي اصلي نشان مي دهد، و اين اثر برروي هم تأثيرواحـدي را القا مي كند. بايد توجه داشت كه داستان هاي كوتاه اصولاً يك پرسناژ ( شخصيت) اصلي بيشتر ندارند و به ندرت اتفاق مي افتد كه دو شخصيت يك داستان در اهميت از هر حيث با هم برابر باشند. بيشتر داستان هاي كوتاه با واقعه ي واحدي كه در زندگي يك يا دو شخص از اشخاص داستان روي داده است سرو كار دارند.» ▪️سروالپل،رمان نويس و منتقد انگليسي، مي گويد: « ... داستان بايد گزارش حوادثي باشد كه آكنده از حركات پياپي و با تدريجي غيره منتظره رخ دهند و به شكلي سرگرم كننده به اوج بروند.» ▪️جك لندن نيز معتقد است كه : « داستان كوتاه بايد از لحاظ ارتباط ميان زندگي و حادثه تا حد زيادي منسجم باشد و مهيج و سرگرم كننده.» ▪️جمال ميرصادقي دراين باره مي گويد: « داستان كوتاه، داستاني است كه كوتاه باشد و بتوان آن را در ظرف نيم ساعت خواند.» « داستان كوتاه بايد از دو هزار و پانصد كلمه بيشتر باشد و از ده هزار و حداكثر هزار كلمه بيشتر نباشد.» ▪️مير صادقي در جايي ديگر در تعريف داستان كوتاه و خصوصيات آن مي گويد: « در داستان كوتاه، از واقعه صحبت مي شود، بدين معني كه اغلب داستان هاي كوتاه داراي يك واقعه ي بزرگ مركزي است كه حوادث و وقايع ديگر براي تكميل و مستدل جلوه دادن آن آورده مي شود. پس در داستان كوتاه ، واقعه ي مركزي مثل خورشيدي است كه حوادث ديگر مثل سياره هايي به دور آن بگردد و وابسته و همبسته ي آن باشد و دركل يك منظومه را تشكيل بدهد.» ▪️پيترو تسلند دركتاب « شيوه هاي داستان نويسي» مي نويسد: « داستان كوتاه يك نوشته ي روايتي است كه بتوان آن را در يك نشست خواند.» ▪️صفدر تقي زاده دركتاب « شكوفايي داستان كوتاه» مي گويد: « داستان كوتاه مثل ساير انواع ادبي، وضع و موقعيت بشري را براي خواننده روايت مي كند. نويسنده ي داستان كوتاه، دركار خود همان قدر هوشيار و منضبط است كه يك شاعر، شعر و داستان كوتاه، خويشان نزديك اند و هر دو ساختي دقيق و موجز و ظريف دارند.» ▪️ويليام فاكنر گفته است: « هر رمان نويسي اولش مي خواهد شعر بگويد، بعد مي بيند كه نمي تواند، آن وقت به داستان كوتاه روي مي آورد كه بعد از شعر، مطلوب ترين فرم ادبي است و وقتي كه دراين كار هم فرو ماند، به نوشتن رمان دست مي زند.» ▪️و دركتاب « مباني داستان كوتاه» آمده است: « داستان كوتاه، داستاني است كه درآن به قصد بيان پيامي واحد شخصيت يا شخصيت هاي اصلي در واقعه اي واحد نشان داده مي شوند.» 3️⃣
بلاگرها
▪️#جلسه_اول_داستان_نویسی_1️⃣ ⏪ 2- داستان كوتاه « داستان كوتاه ترجمه اي است از "Short story"، اصطلاح
▪️️⃣ الف: انواع داستان كوتاه داستان كوتاه انواع گوناگوني دارد، اما به طور كلي مي توان داستان كوتاه را به دو نوع مشخص نيز تقسيم كرد: ▪️داستان كوتاه پيرنگ دار و داستان كوتاه بي پيرنگ. ⏪ الف/1: داستان كوتاه پيرنگ دار: ▪️جمال ميرصادقي دراين باره مي نويسد: « داستاني است كه براساس انگيزه ي وقايع و حوادث بنا شده باشد و رابطه ي " علت و معلولي" ميان وقايع و حوادث داستان برقرار باشد. " پيرنگ" (Plot) عنصري است كه همبستگي حوادث داستان را به طور عقلاني به وجود مي آورد و به داستان وحدت هنري مي دهد.» به عبارت ديگر: « داستان پيرنگ دار درگير گره گشايي مسأله يا قضيه ي مخصوصي است كه قهرمان يا شخصيت اصلي با آن روبه روست.» ⏪ الف/2: داستان كوتاه بي پيرنگ: ▪️دركتاب « داستان هاي نو» به نقل از جمال ميرصادقي در باب اين موضوع نوشته شده است: « داستاني است كه درآن وحدث تأثير يا وحدت حال و هوايي، داستان را به بزنگاه و بحران بكشاند و برخلاف داستان هاي واجد پيرنگ، چنين بزنگاهي ضرورتاً وابسته به واژگوني وضعيت ها و موقعيت هاي داستان نيست كه موجب كشمكش و هول و ولاي داستان مي شود، بلكه بزنگاه داستان وابسته به مفهوم طنزآميز يا نمادين يا روشنفكرانه ي داستان است. و به قول " همينگوي"، اين داستان ها مثل يخ هاي شناور قطبي است كه بيشترين زير آب پنهان مانده است.» « داستان كوتاه بدون پيرنگ اثر كوتاه خلاقه اي است كه درآن وحدت تأثيري يا وحدت حال و هوايي به نقطه ي اوج يا هيجان انگيزترين لحظه برسد و به فرجام يا گره گشايي حاصل از آن بينجامد.» ▪️ب: داستانك اُ. هنري در تعريف داستان كوتاه كوتاه – داستانك- مي گويد: « يك داستان مينياتوري كه يك كل كامل است. و دركمتر از دو هزار كلمه و يا كمتر سعي دارد كه بر يك وضعيت و مردم درگير درآن وضعيت روشنايي درخشان آشكاركننده اي بيفكند. پايان داستان كوتاه همچون يك حلقه به آغاز آن باز مي گردد. داستان كوتاه كوتاه بايد فشرده باشد و يك دوره ي كوتاه زمان درهم فرو رفته را دربر گيرد. از حداقل تعداد ممكن و شخصيت هاي داستاني استفاده كند و هركلمه اي ازآن بايد براي هدفي آورده شده باشد.» « داستان كوتاه ممكن است خيلي كوتاه باشد(حدود 500 تا 1500 كلمه) كه دراين صورت به آن داستان كوتاه كوتاه/ داستانك/ داستان خيلي كوتاه ( Short short story) مي گويند و مي توان آن را لطيفه ي ( Anecdote) گسترش يافته اي تلقي كرد.» « داستانك داستاني به نثر است كه بايد از " داستان كوتاه" جمع و جورتر و كوتاه تر باشد و از پانصد كلمه كمتر و از هزار و پانصد كلمه بيشتر نباشد. درآن عناصر" كشمكش" و " شخصيت پردازي" و " صحنه" مقتصدانه و ماهرانه صورت گرفته باشد . داستانك همه ي عناصر داستان كوتاه را درخود جمع دارد جز آن كه اين عناصر با ايجاز و اختصار همراه است.» « نمونه ي زيبا و موفق داستانك درميان داستان هاي نوين فارسي " ماهي و جفتش" نوشته ي " ابراهيم گلستان " است. " مادلن" از" صادق هدايت" و " عدل" و " آخر شب" از" صادق چوبك" نيز داستانك محسوب مي شوند.» 4️⃣
▪️️⃣ ▪️3- داستان بلند داستان بلند، داستاني است كه گسترش يافته تر از داستان كوتاه و محدودتر از رمان است. شخصيت ها درداستان بلند پابه پاي حوادث پيش مي روند و تمام عناصر داستاني كه در رمان وجود دارد، در داستان بلند نيز حضور دارند. حجم نوشتاري آن، معمولاً از پانزده هزار تا سي هزار كلمه تشكيل مي شود. داستاني است روايت گونه به نثر كه پيرامون موضوع و حادثه اي خاص كه « ريشه در واقعيت اجتماعي» دارد نوشته مي شود. ▪️جمال ميرصادقي دركتاب « ادبيات داستاني»، داستان بلند را چنين تعريف مي كند: « داستان بلند، داستاني است كه از نظر كمي ازداستان كوتاه» بلندتر و از رمان كوتاه تر است و از نظر كيفي نيز با آن ها مطابقت ندارد.» در واقع داستان بلند وصلتي است ميان داستان كوتاه و رمان، كه درآن ويژگي هاي داستان كوتاه با خصلت هاي رمان درهم مي آميزد و داستاني با خصوصياتي متمايز از داستان كوتاه و رمان به وجود مي آيد.» ▪️4- رمان « رمان ( Roman) از رمانس ( Romance) قرون وسطي مشتق شده است، البته در انگليسي به جاي « رمان» واژه ي ديگري را به كار مي برند: ( Novel)، كه برگرفته از واژه ي ايتاليايي « نوولا» ( Novella)، به معني چيز كوچك و تازه است و بر قصه اي كوتاه و منثور اطلاق مي شده است.» ▪️آنتوني برجس، اديب و نقاد معاصر انگليسي، مي گويد: « رمان قالب ادبي بس نيرومندي است كه قادر است تا اعماق دنياي واقعي نفوذ كند و درآن دگرگوني هاي فراوان پديد بياورد... رمان قالب ادبي بس مؤثري است كه حتي آن ها هم كه درخط ادبيات نيستند بهتراست آن را جدي بگيرند.» ▪️ويليام هـزليت، ( William Hazlit) منتقد و نويسنده ي انگليسي، « رمان» را چنين تعريف كرده است: « رمان، داستاني است كه براساس تقليدي نزديك به واقعيت، از آدمي و عادات و حالات بشري نوشته شده باشد و به نحوي از انحا شالوده ي جامعه را درخود تصوير و منعكس كند.» ▪️درفرهنگ وبستر « رمان» چنين تعريف شده است: « روايت منثور خلاقه اي كه معمولاً طولاني و پيچيده است و با تجربه ي انساني همراه با تخيل سروكار دارد و از طريق توالي حوادث بيان مي شود و درآن گروهي از شخصيت ها در صحنه ي مشخصي شركت دارند.» ▪️اي. ام . فورستر در كتاب « جنبه هاي رمان» با توجه به حجم و وسعت رمان مي گويد: « رمان داستاني است به نثر، با وسعتي معين، كه اين حد يا وسعت نبايد كمتر از پنجاه هزار كلمه باشد.»هاري شا در فرهنگ « اصطلاحات ادبي»، رمان را چنين تعريف مي كند: « روايت منثور داستاني طولاني كه شخصيت ها و حضورشان را در سازمان بندي مرتبي از وقايع و صحنه ها تصوير كند. اثري داستاني كه كم تر از سي تا چهل هزار كلمه داشته باشد، غالباً به عنوان قصه، داستان كوتاه، داستان بلند و ناولت محسوب مي شود. اما " رمان" حداكثري براي طول و اندازه ي واقعي خود ندارد. هر رمان، شرح و نقلي است از زندگي، هر رمان متضمن كشمكش، شخصيت ها، عمل، صحنه ها، پيرنگ و درون مايه است.» پس رمان، شامل آثار متنوع و گوناگوني مي باشد كه وجه مشترك آن ها: « منثور» و « داستاني» و« طولاني بودن» آن هاست كه به « ارايه ي تصويري از زندگي و رفتارهاي واقعي» مي پردازند. ▪️« رمان نويس با نگارش " رمان" به خلق جهاني مي پردازد كه زبان و كلمات، ساختار آن را تشكيل مي دهد. قوانين، آداب و رسوم، اصول اخلاق، رفتار و قراردادهاي اجتماعي نيز ساخته و پرداخته ي نگارنده ي رمان است. اين امور مي تواند با دنياي واقعي، منطبق، يا دور از ذهن و غيرواقعي باشد. نويسنده مجاز است با ذوق و سليقه ي خود به اشخاص خاصي اجازه دهد برخي را تنبيه و عده اي را تشويق كند، گروهي را مرعوب و دسته اي را مسرور سازد.» ▪️رماني داستاني است متكي بر واقعيت و واقع گرايي كه حاصل تجربيات و تخيل زندگي فرد مي باشد. رمان با بهره گيري از عناصر روايت و بازنمايي حوادث به تشريح و كاوش در جامعه و ابعاد مختلف وجودي انسان و زندگي اش مي پردازد. و رمان آيينه ي تمام نمايي است كه به وسيله ي آن مي توان جزييات، اتفاقات و تجربيات روزمره ي انسان را شرح داد، و نيز مي توان چنين پنداشت:« تصويري از روزگاري است كه رمان در آن نوشته شده است. رمان گزارشي است آشنا از چيزهايي كه هر روز جلوي چشمان ما روي مي دهد.» ▪️ناصرايراني در تعريف « رمان » مي گويد: « رمان آيينه اي است تمام نما، تمام نمايي او به نشان دادن واقعيت هاي موجود اجتماعي و به نشان دادن روابط متقابل انساني در ابعاد و زواياي گوناگون آن محدود نمي شود، بلكه آرمان ها و ارزش هاي آن جامعه را هم نشان مي دهد؛ علاوه بر اين ها، با تصوير كردن اين واقعيت كه كدام آرمان ها و ارزش ها مرده است و كدام آرمان ها و ارزش هايي زنده، كه آن ها مي تواند جامعه را به حركت در آورد.» 5️⃣
▪️️⃣ « رمان گنجينه اي است كه همه چيز بشر را در خود حفظ مي كند زبان، فرهنگ، آداب و رسوم، اخلاق، طرز زندگي و معيشت و هر رويداد و بوده اي از اين قبيل، رمان مطمئن ترين امانت دار دنياست.» ▪️ميلان كوندرا درباره ي رسالت رمان نويس و رمان مي گويد: « رمان نويس... يك كاشف است كه كورمالانه مي كوشد تا جنبه هاي ناشناخته اي از وجود را آشكار كند . او مسحور رأي و آواي خود نيست، بلكه مسحور شكلي است كه دنبال مي كند، و تنها شكل هايي كه به خواست هاي رويايي اش پاسخ مي دهند، جزيي از اثر اويند. رمان به شيوه ي خاص خود و با منطق خاص خود جنبه هاي هستي را يك به يك كشف كرده است.» ▪️هرمان بروخ درباره ي رسالت رمان مي گويد: « يگانه علت وجودي رمان كشف آن چيزي است كه فقط رمان كشف تواند كرد. زماني كه جزء ناشناخته اي از هستي را كشف نكند، غيراخلاقي است. " شناخت"، يگانه رسالت اخلاقي رمان است.» پس دنياي رمان، دنيايي سرشار از احساس، عاطفه، آگاهي، شناخت و كنجكاوي است. به كمك رمان مي توان طبايع و ذهنيات پوشيده ي افراد و جامعه را درلايه هاي مختلف اجتماعي، تاريخي، فرهنگي و سياسي جست و جو كرد و آن ها را در قالب يك اثر هنري منثور به نمايش گذاشت؛ اثري هنري كه سرشار از واقعيت هاي ناب و ناياب زندگي بشري است. ▪️رمان داراي دو ويژگي عمده مي باشد: ⏪ 1- دارا بودن " طرح نو"، يعني اين كه طرح هاي رمان از زندگي معاصر برداشت مي شود و چون سابقه اي در اساطير، تاريخ و ادبيات پيشين ندارد، نومايه و مبتكرانه خوانده مي شود. ⏪ 2- رمان در شخصيت سازي نيز " شيوه هاي نو" پيش گرفته است. يعني اين كه " نوآوري رمان در امر شخصيت سازي محصول تمدن جديد است". شخصيت هاي رمان درست مثل من و شما از جنس معمولي كره ي خاكي مي مانند كه در طول تاريخ معين، در جامعه ي معين زندگي مي كنند و در تاريخ معين مي ميرند و در خاك معين دفن مي شوند.» « درغرب رمان مدرن بيش از هر چيز حاصل تضاد فاحش ميان واقعيت و حقيقت جهان است. نويسنده ي رمان مدرن براي درمان اين تناقض آشكار، به درونيات خويش ارزش مي دهد و به ذهنيت مي گرايد.» « رمان، گسترده ترين شكل داستان با فضاهاي متنوع، حوادث درهم تنيده ي گوناگون و شخصيت هاي متعدد است.» 6️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفاً به این فیلم با دقت نگاه کنید شبکه تلویزیونی اینترنشنال برای انتشار چنین فیلم هایی با زمان یک دقیقه فکر می کنید چقدر باید هزینه پرداخت کنه؟ تعجب نکنید بله پرداخت هزینه! وقتی یک شبکه بزرگ تلویزیونی یک دقیقه برنامه رو به صورت زنده و حتی تولیدی روی آنتن خودش قرار میده باید هزینه بسیار زیادی رو پرداخت کنه منجمله پول تجهیزات پول برق نیروی انسانی و زیرساخت هایی که این گونه فیلم ها به صورت ماهواره ای منتشر بشه! اما سوال مهم تر چرا سردبیر تصمیم میگیره این فیلم پخش بشه این شبکه از پخش این گونه فیلم ها چه سودی آیده خواهد شد؟ بدون شک پخش این گونه فیلم ها نتیجه ۱ برنامه ریزی مدون برای رسیدن به یک هدف مشخص در یک زمان تعیین شده است! تعین یک زمان تعیین شده برای ایجاد تغییر رفتار در نسل نوجوان و جوان به عنوان یک ارزش مانند بی حجابی سگ گردانی و حتی داشتن برنامه برای آقایان و سوال پایانی آیا ماهم برای نسل نو، نوجوان و جوان، دختر و پسر که در حال کم شدن هستند برایشان هدفی تعریف کرده ایم تا با برنامه ریزی در زمان تعین شده به آن برسند؟ مجیدمرادی/عکاس و فیلمساز/ 26 فروردین 1402
141 مانده به این نظر بنده است و قابل نقد است در هر دو قالب فیلم داستانی مستند حتی مستند محض سازنده فیلم با استفاده از دستور زبان و ادبیات سینما برای مخاطب یا بیننده فیلم خود داستانی را روایت میکند. با این تفاوت که در داستان تعریف شده در فیلم مستند بر اساس اسناد و مدارک حقیقی و بدور از تخیلی بدون تصرف در اصل موضوع داستان خود را تعریف می‌کند. 28 فروردین 1402
DSLR-Camera-Professional-Manual-Camera-1.11(www.farsroid.com).apk
4.71M
امکان ایجاد ویدئو های استاپ موشن و تایم لپس تکنولوژی بی نظیر تشخیص چهره ثبت تصاویر با کیفیت فول اچ دی پشتیبانی از دو دوربین جلو و عقب ضبط ویدئو با کیفیت بالای 4k گزینه ای برای خاموش کردن صدای شاتر فوکوس و ISO دستی سیستم کنترل از راه دور و یا ثبت تصویر با تنظیم تایمر کنترل دستی بر روی قیمت های مختلف دوربین همانند دوربین های dslr ثبت موقعیت مکانی بر روی عکس ها تنظیم روشنایی و امکان استفاده از فلش دوربین ▪️با طوبی در ارتباط باشید اینستا | وبلاگ | ایتا | آموزش‌مستندسازی | آپارات |رادیوطوبی | استیکر