eitaa logo
بسلام آمنين
1.3هزار دنبال‌کننده
106 عکس
6 ویدیو
5 فایل
وَسَدَّ الأَبْوابَ إِلّا بابَ #عَليٍ وَقالَ: أَنا مَدينةُ العِلْمِ وُعَليٌ بابُها #تمدن_مدرن، بالهای پرواز انسان را شکست و پاهایش را زخمی کرد، آنگاه با منت به او عصا داد @Haj_ghasem_y یادداشتهای سبک زندگی اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام برادر وقت شما بخیر یه نکته. استفاده از برخی واژگان «فرنگی» و اضافه اون به اسلام،عامدا و از روی انگیزه خاصی است یا خیر؟! بخشی از متن پیام اخیرتان؛ 👈مهمانی یکی از «پلتفرم» های اصلی اسلام....
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۲دی ۱۴٠۲/سال سوم دو پرسش از سخنان رهبری انقلاب درباره مهم ترین مشکل کشور! : اگر ما در کشورمان چهار پنج نقطه‌ضعفِ مهم داشته باشیم، در رأس همه‌ی اینها مسئله‌ی اقتصاد کشور است...شاید بشود گفت مهم‌ترین مشکل اقتصاد ما است۱/۱/۱۴٠۲ آنجایی که دشمن توانست مانع از حضور مردم در صحنه بشود پیروز شده؛ در خیلی از بخشهای اقتصادی همین‌جور است...بیشترِ این ضعفهای اقتصادی هم به خاطر عدم حضور مردم است؛ آن جاهایی که مردم حضور داشتند، این ضعفها کمتر است. ۱۹/۱٠/۱۴٠۲ فرمایشات راهبر حکیم انقلاب درباره نقش و جایگاه مردم در حل امور بسیار واضح است. از طرفی معتقدند مهم ترین مسئله کشور، وضعیت بد اقتصاد است و از دیگر سوی، مهم ترین مشکل اقتصاد را تصدی گری دولتی و عدم حضور مردم عنوان می کنند. باتوجه به این رهنمودها دو پرسش مهم مطرح می شود: ۱. چه نسبتی است میان مدل کارخانه محور و میزان مشارکت مردم؟ ۲. چه نسبتی است میان مدل و بازارهای محدود انحصاری و میزان حضور و مشارکت مردم در اقتصاد؟ توضیح بیشتر اینکه وقتی شما تولید یک کشور را(حداقل در عرصه مواد غذایی) به محوریت کارخانه ها به انجام می رسانید، خود به خود مردم را از اقتصاد و مشارکت اقتصادی می رانید، زیرا افرادی که در هر شهر و استان، توانایی افتتاح و مدیریت یک را داشته باشند بسیار کم هستند. درباره ی نحوه ی توزیع هم، چون بازارها و مراکز فروش کنونی به صورت محدود و در نتیجه گران ساخته می شوند، قاعدتا امکان مشارکت همه مردم در امر توزیع و بهره مندی از برکات فراوان آن وجود ندارد. ناگفته نماند که ، مضرات بسیار فراوان دیگری هم دارند و از اصلی ترین بنیادهای بی عدالتی ساختاری اند. راه حل باز کردن مهم ترین مشکل کشور(تصدی گری دولتی=عدم حضور مردم در اقتصاد)، در بسترسازی برای تولید و توزیع غیرمتمرکز است که عرصه را برای مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد فراهم می کند. شرح چگونگی تولید و توزیع مردمی غیرمتمرکز @besalamen_amenin
⚡️اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ در شهر قم برگزار گردید. ❓نقد و بررسی ۱۱ ایده تمدنی در مقایسه با مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 انجام گردید. https://eitaa.com/Tamadon_Islam
۲۴ دی ۱۴٠۲/سال سوم قم تمدنی جدید در برابر جنگ با اسلام! این معنا را که کسی بگوید اسلام به زندگی چه کار دارد، این است، این نشناختن اسلام است. امام خمینی ره ۲۳/۷/۵۷ حکومت در نظر مجتهد واقعی، فلسفه عملی تمامی فقه در بشریت است. حکومت نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است. فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان و اجتماع از گهواره تا گور است. هدف اساسی این است که ما چگونه می خواهیم اصول محکم فقه را در عمل فرد و جامعه پیاده کنیم و بتوانیم برای معضلات داشته باشیم و همه ترس استکبار از همین مساله است که فقه و اجتهاد جنبه عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد. امام خمینی ره ۳/۱۲/۶۷ من قبلاً نیز گفته ام های جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسایل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم. ما نباید غفلت بکنیم، واقعاً باید به سمتی حرکت نماییم که انشاء الله تمام رگه های وابستگی کشورمان از چنین قطع شود. امام خمینی ره ۳/۱۲/۶۷ در مورد مسئله‌ی اسلام اصراری وجود داشته و دارد ــ که عمدتاً‌ هم این اصرار از سوی قدرتهای سیاسی مادّی است ــ بر اینکه اسلام را در عمل فردی و عقیده‌ی قلبی منحصر کنند...سعی هم میکنند که شکل سیاسی به این [کار] ندهند و شکل فکری بدهند...از نظر این گرایشِ باطناً سیاسی و ظاهراً فکری، عرصه‌های مهمّ زندگی و مناسبات اجتماعی از دخالت اسلام باید خارج بشود؛ اسلام از نظر اینها در مدیریّت جامعه و تمدّن‌سازی، در مورد تولید تمدّن و ساخت تمدّن بشری نقشی ندارد، وظیفه‌ای ندارد، امکانی ندارد. خب متون اسلامی صریحاً این را رد میکند و ما مسلمانها به این مسئله باید اهمّیّت بدهیم. آنچه اسلام مطرح میکند، این است که عرصه‌ی فعّالیّت این دین، تمام گستره‌ی زندگی بشر است. در قرآن، این معنا واضح است؛ یعنی اگر کسی این قضیّه را انکار کند، قطعاً به بیّنات قرآن توجّه نکرده. امام خامنه ای ۲/۸/۱۴٠٠ دیروز اولین جریان های تمدنی کشور در قم عزیز برگزار شد. این اتفاق بسیار مبارک، لبیکی به مطالبه امامین انقلاب در ادای حق جامعیت اسلام بود. این اجلاسیه با هدف مشورت و کمک فکری به دولت محترم و به محوریت بررسی و پاسخگویی به مهم ترین مسائل و معضلات کنونی جامعه بود. در جلسه دیروز، جریان های تمدنی کشور برای پاسخگویی به ۱۲ مسئله مشخص در این عرصه ها گرد هم آمده بودند: تعلیم و تربیت، محیط زیست، معماری و شهرسازی، طب و سلامت، مسائل اقتصادی، محله محوری و میراث فرهنگی. گردهمایی دیروز، اعلام تولد یک قم جدید بود، قمی تمدنی که بر مبنای قرآن و روایات به معضلات و مشکلات پاسخ می دهد. قمی که حادثه و نظم جدید هدایت محور می سازد، نه اینکه دستگاه امضایی باشد برای مستحدثه های برآمده از تمدن کافران ضلالت بنیان. تمامی راهکارهای ارائه شده در اجلاسیه دیروز، در برابر شیوع یافته سند ضاله توسعه پایدار ۲٠۳٠ ارائه شد که حضرت مدینة العلم علیه السلام فرمودند: هرگاه بدعتها در امت من ظاهر شود، پس وظیفه عالمان است که علمشان را در مقابله با آن بدعتها نشان دهند، وگرنه نور ایمان از آنان سلب می شود و مورد لعنت خدا و ملائکه و همه بشریت خواهند بود(رجال الکشی ج۱ص۴۹۳/علل الشرایع ج۱ص۲۳۵/عیون الاخبار ج۱ص۱۱۲/بحار الانوار ج۵۴ص۲۳۴/) @besalamen_amenin
۲بهمن ۱۴٠۲/ سال سوم از من بپرسید پیش از آنکه از دست بروید! از هرکه سوالهایت را می پرسی و علمت را اخذ می کنی، همو امام توست و راهبر اعمالت که حضرت مدینة العلم علیه السلام فرمودند: اَلْعِلْمُ إِمَامُ اَلْعَمَلِ وَ اَلْعَمَلُ تَابِعُهُ(الأمالی للطوسی ج۱ص۴۷۸). همین است که آقا امیرالمومنین علیه السلام پس از این کلام مبارک که «هیچ علمی نیست جز اینکه من آغاز کننده آنم»، به جناب کمیل فرمودند: ای کمیل جز از ما اخذ نکن تا از ما بشوی(تحف العقول ج۱ص۱۷۱). با این مبنا، اصل و اساس زندگی سکولار و ظالمانه کنونی دنیا، به علمی باز می گردد که از منبع حقیقی و صحیحش اخذ نشده است. یکی از مهم ترین پرسشهای بشر در سالهای اخیر، نحوه مدیریت و دست یابی به است. در قرآن کریم که روشنگر و پاسخگوی تمام الی یوم القیامه است(الکافی ج۷ص۱۷۵) پاسخ این پرسش آمده است. در قرآن و روایات حداقل سه نوع منبع آبی داریم: ۱. آب باران که از آسمان می آید(بقره۲۲) ۲. آبی که روی زمین است که دریاها هستند. طبق روایات ما، دریاها به کفاره قتل حضرت هابیل علیه السلام به وسیله برادرشان قابیل_ اولین قتلی که در زمین رخ داد_ شور شدند و غیرقابل استفاده و در روز ظهور دوباره شیرین خواهند شد و در دسترس بشریت. ۳. آبی که زیر زمین است. بر اساس آیه سی سوره نازعات که درباره است و روایاتی که از اهل بیت علیهم السلام ذیل این آیه آمده، ابتدا همه جا را آب فرا گرفته بود. آنگاه خداوند زمین را از مکان ی کنونی گسترش داد و کوهها را بر روی آب قرار داد. عین همین معنا در آیه۷۴ سوره بقره هم آمده که زیر بعضی از سنگها آب وجود دارد. همینطور حضرت آقا امیرالمومنین علیه السلام،تنها صاحب کلام همیشه زنده ، در خطبه ۹۱ نهج البلاغه شریف می فرمایند: پس از آنکه هیجان آب در زیر اطراف زمین ساکن شد و کوههای بلند سرکشیده را که بر دوش زمین قرار داشت، بر روی خود حمل نمود، خداوند آبهای چشمه‌ها را از قله کوهها به جریان انداخت، و در پهن دشت‌ها و رودخانه‌ها سرازیرساخت. همین طور در آیه ۴۴ سوره هود درباره طوفان حضرت نوح علیه السلام، خداوند متعال هم به آب اختصاصی زمین اشاره می کند و هم به آب اختصاصی آسمان(باران). همه این موارد یعنی منابع عظیم آبی که از آسمان و آب باران نیست در زیر بعضی از کوهها قرار دارد. جالب اینجاست که بنده چند منطقه خودمان را بررسی کرده ام و علیرغم کاهش بارندگی در سالهای اخیر، قناتهایی که مادرچاه آنها در دامنه کوه قرار دارد، یا دچار کاهش آب نبوده اند یا بسیار کم تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته اند. @besalamen_amenin
٠ ۱۱بهمن۱۴٠۲/ سال سوم امام خمینی ره: روحانیت و عشایر، دو سد مهم در مقابل پیشروی اجانب هستند!!!! رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل(۱۵خرداد۹۴) فرمودند: اگر را گم، فراموش یا خدای ناکرده عمداً کنار بگذاریم، ملت ایران خواهد خورد. بدیهی است وقتی با پرسشهایی از جنس تمدن سازی به بازخوانی امام نپردازیم، چیزی از راه آن بزرگ مرد تاریخ دستگیرمان نخواهد شد. توضیح بیشتر اینکه هیچ گاه امام را از منظر این پرسشها ارزیابی نکرده ایم، به همین دلیل نه ایشان را درست و جامع می شناسیم نه دشمنانشان را. این است که پس از گذشت حدود نیم قرن از انقلاب الهی او و علیرغم دستاوردهای فراوان، کماکان با مشکلات بسیاری روبرو هستیم. حتی در مواقعی با قوت نیروهای انقلاب و پول بیت المال مسلمین، ایجاد کننده آن مشکلات هم می شویم. یکی از مهم ترین پرسشهای این عرصه، مربوط به می شود. برنامه و حساسیت امام خمینی ره برای نظام مشاغل حکومتش چه بود؟ در یادداشت۱۳۲ اشاره کوتاهی به در نگاه امام داشتیم و در کوتاه مجال کنونی، نظری به تعابیر و بیانات شگفت انگیز آن فقیه دشمن شناس به مسئله !. کلمه و اصطلاحی که به دلیل امام ناشناسی مان به زودی به تاریخ خواهد پیوست و ما را گرفتار همان سیلی وعده داده شده خواهد کرد. ایشان در تاریخ ۲/۲/۵۸، عشایر ایران را یکی از ملت نام می برند و در کنار روحانیون، آنها را سدی مستحکم در مقابل نفوذ اجانب تعبیر می کنند که دائما مورد غضب حکومت آن پدر و پسر خائن بودند. ۲۴ روز پس از آن تاریخ، تضعیف و توطئه حکومت پهلوی علیه عشایر را، یکی از خیانتهای آن رژیم به عنوان می کند!. در همین سخنرانی و در تعبیر قابل تامل دیگری می گوید: ما الان مبتلا هستیم به گرفتاری های زیاد، به خرابی های زیاد که باید با دست قدرتمند تمام طبقات و به ، این گرفتاری ها رفع بشود. امام خمینی ره در دیگر سخنانشان به بیان نحوه دشمنی و تضعیف عشایر در رژیم اجنبی پهلوی پرداخته اند. ایشان یکی از مهم ترین راهبردهای آنان را و نابود کردن شغل استراتژیک می دانند. و مگر عشایر و زندگی عشیره ای بر اساسی غیر از دامداری هم استوار است؟ «دامداری را اینها به کلی از بین بردند، مراتع ما را که جای دامداری بود گرفتند، ملی کردند به اصطلاح خودشان» ۲٠/۷/۵۷. «در حکومت پهلوی دامداری ایران را به هم زدند، کشاورزیش را به هم زدند، همه زندگی را به هم زدند. دامداری را از بین بردند، حالا ملت ایران با گوشت های - عرض می کنم که - یخ زده نجس دارند زندگی می کنند که از بلاد دیگری می آورند برایشان، یخ زده، خراب، فاسد و حرام میت است. در صورتی که ایران اش وقتی که دامداری حسابی بود کافی بود برای همه ایران و مابقی اش باید صادر میشد ۴/۹/۵۷. حال پرسش اینجاست: آیا از فرصت گرانقدر انقلاب اسلامی برای تقویت عشایر و زندگی عشیره ای استفاده کردیم؟ آیا توانستیم با و زدودن انحصارهای طاغوتی از مراتعی که به حکم اسلام سهم همه مردم است، بسترساز گسترش دامداری های خُرد، خودکفا کردن خانواده ها، احیای حکم شریف زکات، محرومیت زدایی و دهها فایده دیگر شویم؟ پاسخ ناگفته پیداست و واردات سالانه بیش از ۲۵٠ هزار تن گوشت و عرضه ی ششصد هزار تومانی آن، گواه فاصله ما با فهم امام و راه اوست. @besalamen_amenin
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیده ای از سخنان حجت‌الاسلام قاسم یزدانی (محقق الگوی پیشرفت اسلامی) در اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی با موضوع: ارتباط میان تورم و الگوی ساخت بازار/ یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - قم ❓ساخت بازارهای رایگان برای مردم، تجارت را عمومی تر می کند و قیمت تمام شده کالاها را کاهش می دهد. 🎙صوت کامل ارایه + نظر هیئت عالی نقد https://eitaa.com/Tamadon_Islam/19 https://eitaa.com/Tamadon_Islamف
۲۵ بهمن ۱۴٠۲/ سال سوم از کرسی خالی سید ابن طاووس تا ویزیت دوازده میلیونی شیخ رعنا! کلام الله زندگی بیش از دویست و پنجاه بار درباره الهی توضیح داده و به انواع و الفاظ مختلف، آفرینش الهی را کرده. جالب اینکه ایجاد تغییر و دگرگونی در را یکی از برنامه های اصلی ابلیس می داند(نساء۱۱۹). از مهم ترین مخلوقات الهی، فرشتگان و اجنه هستند که مرحوم علامه مجلسی در ده جلد کتاب (مجلدات۵۴تا۶۳ بحارالانوار)، آیات و روایات مرتبط با آنها را به تفصیل جمع آوری کرده است. این همه تاکید قرآن و روایات بر توصیف ملائکه و اجنه، نشان از جایگاه غیر قابل انکار این قسم از موجودات در هدایت و زندگی انسان دارد. در این فضا کسی که به دنبال خلقت شناسی و معرفت نسبت به و از طریق شبه علمهای تمدن غرب است، ره به ترکستان می برد که آنها از اساس منکر عالم و جز از دنیا فهم ندارند(۷ روم). اما از آنجا که تمام نظام آموزشی پرورشی ما مبتنی بر همین شبه علم های بریده از عالم غیب است، قریب به اتفاق مردم از نقش و تاثیری که ملائکه و اجنه در زندگی شان دارند بی اطلاعند. البته که اشکال اصلی در حوزه علمیه ای است که متمرکز بر امر و نهی های الهی است و سوگمندانه، کاری با از عالم خلقت ندارد. همین است که بسیاری از مردم به سمت کارهایی می روند که ناخواسته موجب اختلاط زندگی شان با اجنه می شود. در نتیجه گرفتار مشکلاتی می شوند که دستگاه کارشناسی مدرن(روانشناسی،علوم تربیتی،پزشکی،جامعه شناسی و...) در بسیاری از موارد، اساسا قدرت تحلیل و فهمش را ندارد چه رسد به ارائه راه حل و درمان. برادر عزیزی چند سال پیش می گفتند: در منطقه ما پیرزنی است که می نامند و مدعی باطل کردن سحر و جادو است. جالب اینجاست که در مواردی تا دوازده میلیون تومان فقط برای ویزیت اخذ می کند! البته گاهی تخفیف می دهد و با هشت میلیون هم کنار می آید! پندار بنده این است که پدیده شیخ رعناها، زاییده خالی بودن کرسی هدایتگری . عالم بسیار گرانقدری که از مهم ترین یادگارهایش کتاب شریف است. ایشان در این کتاب مجموعه ای از معتبرترین حرزها و دعاهای انبیاء و ائمه علیهم السلام را جمع آوری و به بشریت تقدیم کرده اند. در همین راستا یازدهمین جلد از کتاب مسجد و اداره جامعه به پدیده و راههای مقابله با آن می پردازد. از جمله سرفصلهای این کتاب، بررسی پانزده منشا اختلاط زندگی جن و انسان در سبک زندگی مدرن ماست که به زودی منتشر خواهد شد. ان شاءالله @besalamen_amenin
۴ اسفند ۱۴٠۲/ سال سوم به این بندها خیره شو خیره شو! بندهای توسعه و اغلال اسارت یک ملت 1️⃣ ‌تأکید بر آگاهی بانوان در مقاطع سنی بالقوه باروری، در زمینه . 2️⃣ آموزش مسائل (کاهش) جمعیت در قالب مواد درسی در سطوح !، دانشگاهی و آگاهی سازی عمومی در صدا و سیما. 3️⃣ تأمین و تعمیم وسایل پیشگیری از بارداری در سطح مناطق جغرافیایی کشور به ویژه روستاها و مناطق محروم. 4️⃣ کسب دانش و انجام مطالعات جهت استفاده و توسعه روشها و تکنولوژی‌های جدید در امر پیشگیری از بارداری. 5️⃣ اختصاص بخشی از فعالیت بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی در سطح کشور به منظور ارائه خدمات پیشگیری از بارداری. 6️⃣ لغو کلیه قوانین و مقررات و امتیازهای اقتصادی- اجتماعی مشوق خانوارهای پرجمعیت. این بندها بخشی از برنامه ی روزانه یک کودک یا دانش آموز دبیرستانی نیست، بلکه یکی از مهم ترین بخشهای برنامه ی تنها کشور شیعه جهان است. آنهم نه برای یک روز و دو روز بلکه برای پنج سااااال! بخشهایی از مهم ترین تدابیر قانون برنامه دوم توسعه درباره جمعیت. قانونی که به شدیدترین و بی رحم ترین شکل ممکن در بازه زمانی ۱۳۷۴تا۱۳۷۹ مبنای کل سیاستهای جمهوری اسلامی بود. برنامه ای که ۲۳۸۱۸۶٠٠٠٠٠٠٠٠ تومان از قرار هر دلار ۵٠٠ تومان برای آن هزینه شد. برنامه ای که نخبگان یک ملت!! در مجلس و دولت آقای هاشمی و خاتمی، با نقش محوری دکتر مرندی و ولایتی از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده بودند. برنامه ای که می خواست بر اساس یافته های علمی!!، نرخ رشد جمعیت کشور را تا سال ۱۳۹٠ به ۲/۶ دهم و متوسط چهار فرزند در خانواده کاهش دهد. اما از آنجایی که دوستان برای رسیدن به بسیار عجول بودند، آنچنان قلب راکتور جمعیت ایران را بتن ریزی کردند که در سال نود به نرخ رشد ۱/۳ رسیدیم و همچنان رو به کاهشیم. آری نابودی نسل شیعه یک کار قانونی بود، با بودجه بیت المال شیعیان علی! با هدف رسیدن به توسعه و خوشبختی! اما دو نکته: اول اینکه نسل کشی شیعیان کماکان از طرق مختلفی در جریان است. یکی از ابعاد جرائم سازمان یافته ای مانند در ارض واسعه ایران و کردن زنان همین است. جالب اینکه از اصلی ترین راهبردهای پیشنهادی برنامه اول توسعه (۱۳۷۴_۱۳۶۹) برای کاهش جمعیت، همین افزایش مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی بوده! نکته دوم: باید بدانیم که طرح کاهش جمعیت، تنها طرحی نبوده که به نام و هدف رسیدن به سعادت و خوشبختی طی این سالها اجرا شده و این جریان کماکان ادامه دارد. حال که در آستانه انتخاب قانون گذارانی جدید هستیم، در وهله اول باید طرحهای حقیقی پیشرفت را از برنامه های استعماری توسعه غربی بازشناسی و برای مردم تبیین کنیم، ثانیا نمایندگانی را روانه مجلس کنیم که نسخه های پیشرفت و سعادت را از قرآن و روایات می گیرند، نه از بهداشت جهانی و سند ضاله 2030. نمایندگانی که غایتشان حرکت در مسیر است نه سقوط در جهنم . آشنایی با برخی از طرحهای پیشرفت اسلامی @besalamen_amenin
۶ اسفند۱۴٠۲/ سال سوم موکب یا هتل؟ از قیام بالقسط مردمی تا قیام بالحرص سرمایه داری! هفته ای دو بسته خرما+ قهوه و چای+ یک میز و مقداری هیزم برای چای آتیشی! اینها تمام وسایل من است که هر هفته سه شنبه ها اینجا برپا می کنم. حرفهای یکی از جوانان انقلابی که سه شنبه ها موکبش را در صندوق عقب ماشینش می گذارد و در مسیر حرم تا جمکران، مشغول امامش می شود، وفای به می کند و خدمت رهروان مسیرش. دلایلش بماند اما یکی از بزرگترین ستمها به اسلام و مسلمین، این کلام مشهور است که اسلام فقط محتواست و درباره شکل و قالب حرفی ندارد. همین کژفهمی باعث شده که ضد اسلامی ترین قالب ها را از بگیریم و در انتظار نوشیدن محتوای اسلامی، سراب ها را یکی پس از دیگری بپیماییم. آیه ۲۵ سوره حدید یکی از مهم ترین آیات کلام الله زندگی است که از قضا جزء مهم ترین آیات قرآن هم به شمار می رود. در این آیه خداوند متعال هدف اصلی ارسال انبیاء علیهم السلام را به وسیله بیان می کند. این آیه بیش از اندازه مهم است. معنای این راهبرد بنیادین این است که هر نظام و ساختاری که بسترساز قیام به قسط مردم نباشد اسلامی نیست! هر قالبی که ایجاد کند و اجازه ورود مردم را در امور ندهد، ضد اسلام است و موجب بدبختی بشر. وضعیت مربع برمودای نظام سرمایه داری یعنی بانک، بورس، بیمه و بهداشت متمرکز و انحصاری را از این منظر هم می توان بررسی کرد. در همین راستا می توان مدل و قالب تمدن کفر را در مسئله مهمانی، ضیافت و مسافرت مورد بررسی قرار داد. وجه مشترک پدیده ی و موارد پیش گفته در انحصاری بودن آن است. اساسا نظام سرمایه داری با هنرمندی تمام، مردم و مشارکت های مردمی را به حاشیه رانده و در مقابل، فرعون ها و قارون هایی سرمایه دار را حاکم بر عرصه های مختلف زندگی بشر کرده. این به دست نیامده مگر از طریق همان قالبها. هتلداری به عنوان پدیده ای مدرن، امری انحصاری است و به همین دلیل کلان است و گران قیمت. نتیجه اینکه سود بسیار فراوان این امور، نصیب معدود اغنیایی می شود که توان تاسیس و راه اندازی یک هتل را دارند. حال آنکه دیگر آیه مهم قرآن می فرماید: ساز و کارهای اقتصادی جامعه نباید باعث شود که ثروت، تنها در دست اغنیاء در گردش باشد(سوره حشر آیه۷). این قالبهای متمرکز و انحصاری برآمده از عالم مدرن، بسترساز حرص و بلعیدن مستضعفین هستند. خطر این است که حرص، یکی از ارکان سه گانه کفر(کافی ج۲ص۲۸۹) است و کفر هم قرین ظلم(۲۵۴ بقره) و ظلم، ریشه همه هلاکتهای بشری(۴۷ أنعام). اما در مقابل و باتوجه به دو آیه ی قالبی و شکلی مذکور، می توان گفت که مدل اسلامی پذیرایی و مدیریت مسافران و زائران، غیرمتمرکز، سبک، آسان و در توان همه مردم است، حتی جوانی که هر هفته توان خرید یک بسته خرما دارد. مدلی که به زیباترین شکل ممکن در پدیده تمدنی ظهور کرده است. شکل و قالب فوق پیشرفته اسلام از لحاظ کارآمدی هم بی رقیب است. کما اینکه هیچ شهر توریستی توان پذیرایی بیست تا سی میلیون نفر آنهم در بازه زمانی دو هفته را ندارد. آنهم در فضایی که همه دنبال ایثار هستند نه بلعیدن و کندن و انباشتن! قالبی که به مرور می توان در مناسبتهای بین المللی مشهد و قم هم پیاده سازی کرد. در یک کلام می توان گفت: یعنی کوچک کردن واحدهای مدیریت و سپردن آن به همه مردم. @besalamen_amenin
سلام و عرض ادب خدمت خواهران و برادران محترم 🌹🌺💐 موکب یا هتل👇 از نظمیه کنت فورت اتریشی تا امنیت مسجد محور محلات https://eitaa.com/besalamen_amenin/441
۱٠ اسفند ۱۴٠۲/ سال سوم به خواهران و برادران تمدنی انتخابات: مرزهای فدک را فراموش نکنید! در این دوره یکی از بهترین انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی را دیدیم. از این جهت که شاهد ظهور یک قدرتمند جدید، در کنار دوگانه قدیمی چپ و راست یا اصلاح طلب و اصولگرا بودیم. گفتمانی که سخن از راهکارهایی جدید، امید آفرین و مبتنی بر کتاب و سنت می زند. داعیه دار طرح هایی مانند قانون گرانقدر «احیای موات» است و «پیشگیری از بیماری به جای تمرکز بر درمان». برای ساخت دار برنامه دارد و به دنبال احیای مشاغل برتر اسلام است. بنابراین فارغ از نتیجه باید بگوییم که در این انتخابات، گفتمان تمدن نوین اسلامی خوش درخشید و در تراز گام دوم انقلاب ظاهر شد. اما نکته مهم این است که نزاع ما با تمدن ضد انسانی مدرن، بخشی و تک بعدی نیست. مرزهای ما به گستره تمام ابعاد زندگی انسانی است. پس بزرگترین اشتباه و خطر این است که مفهوم را به دست خودمان، تقلیل و محدود به یک یا چند عرصه کنیم. به تجربه هم دیده ایم که انقلابی های دغدغه مند، امضا کننده طرحهای کثیر توسعه ای مجالس شدند و برای طرحهای قلیل، بخشی و تک بعدی اسلامی شان هم نتوانستند کاری کنند. چرا که از ابتدا متوجه های مختلف درگیری نبودند. پیشنهاد تشکیل هیئت اندیشه ورز در قم، یکی از راهکارهای مناسب برای بعد از انتخابات است. هیئتی که وظیفه پشتیبانی فکری از نمایندگان تمدنی را دارد، تا شجره طیبه ، بیش از پیش تبیین و تکمیل شود. نتیجه اینکه با طرح های علمی جامع، رزمنده هایی در مجلس خواهیم داشت که توانایی درگیری همه جانبه با پیشنهادات ضاله توسعه را دارند. و إلّا نتیجه نبردی که از صد عرصه حمله می کنند و تنها در دو سه زمینه تصمیم به پاسخ دارید از ابتدا مشخص است. @besalamen_amenin