eitaa logo
بسلام آمنين
1.8هزار دنبال‌کننده
138 عکس
13 ویدیو
17 فایل
وَسَدَّ الأَبْوابَ إِلّا بابَ #عَليٍ وَقالَ: أَنا مَدينةُ العِلْمِ وُعَليٌ بابُها #تمدن_مدرن، بالهای پرواز انسان را شکست و پاهایش را زخمی کرد، آنگاه با منت به او عصا داد @Haj_ghasem_y یادداشتهای سبک زندگی اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام برادر وقت شما بخیر یه نکته. استفاده از برخی واژگان «فرنگی» و اضافه اون به اسلام،عامدا و از روی انگیزه خاصی است یا خیر؟! بخشی از متن پیام اخیرتان؛ 👈مهمانی یکی از «پلتفرم» های اصلی اسلام....
۲۲دی ۱۴٠۲/سال سوم دو پرسش از سخنان رهبری انقلاب درباره مهم ترین مشکل کشور! : اگر ما در کشورمان چهار پنج نقطه‌ضعفِ مهم داشته باشیم، در رأس همه‌ی اینها مسئله‌ی اقتصاد کشور است...شاید بشود گفت مهم‌ترین مشکل اقتصاد ما است۱/۱/۱۴٠۲ آنجایی که دشمن توانست مانع از حضور مردم در صحنه بشود پیروز شده؛ در خیلی از بخشهای اقتصادی همین‌جور است...بیشترِ این ضعفهای اقتصادی هم به خاطر عدم حضور مردم است؛ آن جاهایی که مردم حضور داشتند، این ضعفها کمتر است. ۱۹/۱٠/۱۴٠۲ فرمایشات راهبر حکیم انقلاب درباره نقش و جایگاه مردم در حل امور بسیار واضح است. از طرفی معتقدند مهم ترین مسئله کشور، وضعیت بد اقتصاد است و از دیگر سوی، مهم ترین مشکل اقتصاد را تصدی گری دولتی و عدم حضور مردم عنوان می کنند. باتوجه به این رهنمودها دو پرسش مهم مطرح می شود: ۱. چه نسبتی است میان مدل کارخانه محور و میزان مشارکت مردم؟ ۲. چه نسبتی است میان مدل و بازارهای محدود انحصاری و میزان حضور و مشارکت مردم در اقتصاد؟ توضیح بیشتر اینکه وقتی شما تولید یک کشور را(حداقل در عرصه مواد غذایی) به محوریت کارخانه ها به انجام می رسانید، خود به خود مردم را از اقتصاد و مشارکت اقتصادی می رانید، زیرا افرادی که در هر شهر و استان، توانایی افتتاح و مدیریت یک را داشته باشند بسیار کم هستند. درباره ی نحوه ی توزیع هم، چون بازارها و مراکز فروش کنونی به صورت محدود و در نتیجه گران ساخته می شوند، قاعدتا امکان مشارکت همه مردم در امر توزیع و بهره مندی از برکات فراوان آن وجود ندارد. ناگفته نماند که ، مضرات بسیار فراوان دیگری هم دارند و از اصلی ترین بنیادهای بی عدالتی ساختاری اند. راه حل باز کردن مهم ترین مشکل کشور(تصدی گری دولتی=عدم حضور مردم در اقتصاد)، در بسترسازی برای تولید و توزیع غیرمتمرکز است که عرصه را برای مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد فراهم می کند. شرح چگونگی تولید و توزیع مردمی غیرمتمرکز @besalamen_amenin
⚡️اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ در شهر قم برگزار گردید. ❓نقد و بررسی ۱۱ ایده تمدنی در مقایسه با مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 انجام گردید. https://eitaa.com/Tamadon_Islam
۲۴ دی ۱۴٠۲/سال سوم قم تمدنی جدید در برابر جنگ با اسلام! این معنا را که کسی بگوید اسلام به زندگی چه کار دارد، این است، این نشناختن اسلام است. امام خمینی ره ۲۳/۷/۵۷ حکومت در نظر مجتهد واقعی، فلسفه عملی تمامی فقه در بشریت است. حکومت نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است. فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان و اجتماع از گهواره تا گور است. هدف اساسی این است که ما چگونه می خواهیم اصول محکم فقه را در عمل فرد و جامعه پیاده کنیم و بتوانیم برای معضلات داشته باشیم و همه ترس استکبار از همین مساله است که فقه و اجتهاد جنبه عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد. امام خمینی ره ۳/۱۲/۶۷ من قبلاً نیز گفته ام های جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسایل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم. ما نباید غفلت بکنیم، واقعاً باید به سمتی حرکت نماییم که انشاء الله تمام رگه های وابستگی کشورمان از چنین قطع شود. امام خمینی ره ۳/۱۲/۶۷ در مورد مسئله‌ی اسلام اصراری وجود داشته و دارد ــ که عمدتاً‌ هم این اصرار از سوی قدرتهای سیاسی مادّی است ــ بر اینکه اسلام را در عمل فردی و عقیده‌ی قلبی منحصر کنند...سعی هم میکنند که شکل سیاسی به این [کار] ندهند و شکل فکری بدهند...از نظر این گرایشِ باطناً سیاسی و ظاهراً فکری، عرصه‌های مهمّ زندگی و مناسبات اجتماعی از دخالت اسلام باید خارج بشود؛ اسلام از نظر اینها در مدیریّت جامعه و تمدّن‌سازی، در مورد تولید تمدّن و ساخت تمدّن بشری نقشی ندارد، وظیفه‌ای ندارد، امکانی ندارد. خب متون اسلامی صریحاً این را رد میکند و ما مسلمانها به این مسئله باید اهمّیّت بدهیم. آنچه اسلام مطرح میکند، این است که عرصه‌ی فعّالیّت این دین، تمام گستره‌ی زندگی بشر است. در قرآن، این معنا واضح است؛ یعنی اگر کسی این قضیّه را انکار کند، قطعاً به بیّنات قرآن توجّه نکرده. امام خامنه ای ۲/۸/۱۴٠٠ دیروز اولین جریان های تمدنی کشور در قم عزیز برگزار شد. این اتفاق بسیار مبارک، لبیکی به مطالبه امامین انقلاب در ادای حق جامعیت اسلام بود. این اجلاسیه با هدف مشورت و کمک فکری به دولت محترم و به محوریت بررسی و پاسخگویی به مهم ترین مسائل و معضلات کنونی جامعه بود. در جلسه دیروز، جریان های تمدنی کشور برای پاسخگویی به ۱۲ مسئله مشخص در این عرصه ها گرد هم آمده بودند: تعلیم و تربیت، محیط زیست، معماری و شهرسازی، طب و سلامت، مسائل اقتصادی، محله محوری و میراث فرهنگی. گردهمایی دیروز، اعلام تولد یک قم جدید بود، قمی تمدنی که بر مبنای قرآن و روایات به معضلات و مشکلات پاسخ می دهد. قمی که حادثه و نظم جدید هدایت محور می سازد، نه اینکه دستگاه امضایی باشد برای مستحدثه های برآمده از تمدن کافران ضلالت بنیان. تمامی راهکارهای ارائه شده در اجلاسیه دیروز، در برابر شیوع یافته سند ضاله توسعه پایدار ۲٠۳٠ ارائه شد که حضرت مدینة العلم علیه السلام فرمودند: هرگاه بدعتها در امت من ظاهر شود، پس وظیفه عالمان است که علمشان را در مقابله با آن بدعتها نشان دهند، وگرنه نور ایمان از آنان سلب می شود و مورد لعنت خدا و ملائکه و همه بشریت خواهند بود(رجال الکشی ج۱ص۴۹۳/علل الشرایع ج۱ص۲۳۵/عیون الاخبار ج۱ص۱۱۲/بحار الانوار ج۵۴ص۲۳۴/) @besalamen_amenin