eitaa logo
بسلام آمنين
1.8هزار دنبال‌کننده
137 عکس
13 ویدیو
17 فایل
وَسَدَّ الأَبْوابَ إِلّا بابَ #عَليٍ وَقالَ: أَنا مَدينةُ العِلْمِ وُعَليٌ بابُها #تمدن_مدرن، بالهای پرواز انسان را شکست و پاهایش را زخمی کرد، آنگاه با منت به او عصا داد @Haj_ghasem_y یادداشتهای سبک زندگی اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح بابلسر که گفته شده تو جشنواره جهانی معماری برنده شده. اما اگر بخواهیم این طرح را از منظر معماری مطرح در آیات و روایات بررسی کنیم، می توان به مسائل و مشکلات بالا اشاره کرد👆. کتاب مقررات فقهی ساختمان👇 https://eitaa.com/olgou4/6183
به نظرم اگر این داستان را به یک رسانه می دادیم، تفاوتهای زیادی با اینکه ساخته شده نمی داشت... حداکثر شاید اندکی و... چاشنی داستان می کردند.... این موضوع بیش از همه نشاندهنده فقدان هدایت محور است. البته عزیزان رسانه ای تقصیری ندارند و باید چنین چهارچوب هایی را، برای پشتیبانی آثار از انقلاب اسلامی تولید کند. : دوزاده ساعت تحلیل برای انیمیشن بیست دقیقه ای و فقدان منطق روایی هدایت محور https://eitaa.com/besalamen_amenin/261 چهارچوب اولیه جمع بندی روایات آخرالزمان https://eitaa.com/olgou4/2274
۹ آذر ۱۴٠۳/سال چهارم قرآن شگفت انگیز ما تمام بهشت یک طرف، پارچه حریر یک طرف! دیشب در خدمت نوجوانان مسجد امام هادی علیه السلام شهرمان، سخن از مطلوب اسلام بود. به تناسب بحث، به مسائل و آداب غذا خوردن رسیدیم که گفتم: سفره در اسلام، آداب حکیمانه متعددی دارد و بسیار بسیار محترم است. مثلا خداوند متعال هیچ قوم ظالمی را هنگام غذا خوردن عذاب نکرده. این موضوع آنقدر جایگاه بالایی دارد که خداوند حکیم، یکی از سوره های بزرگ قرآن هدایتش را، یا مائده نامیده. از شما چه پنهان که این و نامگذاری قرآن، برای بنده نیز خیلی قابل تامل و جالب بود. به همین دلیل خواستم درباره یکی دیگر از نکات بسیار جذاب قرآن بنویسم. اما پیش از طرح مسئله، باید به یکی از شیوه های بیان قرآن اشاره کنم. شاید بتوان گفت که خداوند متعال برای نشان دادن اهمیت فوق العاده یک موضوع، گاهی آنرا به صورت جدا ذکر می کند. مثلا در سوره می فرماید: همه انسانها در زیانند مگر آنها که چهار ویژگی دارند: ایمان آورده، عمل صالح انجام دهند، سفارش به حق و صبر داشته باشند. در اینجا مشخص است که توصیه به ، جزء مصادیق بارز توصیه به حق است. اما خداوند حکیم برای نشان دادن اهمیت بسیار زیاد صبر، آن را جدا ذکر می کند. یا مثلا در سوره آل عمران می فرماید: اگر صبر و پیشه کنید، مکر دشمنان به شما آسیبی نخواهد رساند(۱۲٠آل عمران). در اینجا هم می توان گفت: صبر از مصادیق اصلی تقواست، ولی برای نشان دادن اهمیت آن به صورت جدا ذکر شده. حال بر فرض پذیرش مبنای مذکور، نگاهی به آیه۱۲سوره مبارکه انسان بیندازیم: وَ جَزاهُمْ بِما صَبَرُوا وَ . در اینجا هم واضح است که لباس حریر، بخشی از نعمات لایتناهی جنّت و بهشت است. اما آنقدر اهمیت دارد که خداوند متعال آنرا به صورت جداگانه ذکر می کند. آنهم به عنوان جزا و پاداش برای خاندان نبوت و امامت، یعنی کسانیکه: يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً(۸انسان). با خود می گویم: قرآنی که حتی در مورد جنس پارچه هم سخن می گوید(۲۳حج/۳۳فاطر/۱۲انسان/۳۱کهف/۵۳دخان/۲۱انسان)، چقدر دقیق و واقعی می تواند کتاب زندگی ما باشد. در مقابل، کسانیکه می گویند در اسلام چنین مباحثی نداریم، تا چه اندازه با قرآن فاصله دارند که فرمود: وَ ما قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قالُوا ما أَنْزَلَ اللَّـهُ عَلى‏ بَشَرٍ مِنْ شَيْ‏ءٍ (۹۱انعام). اما در یک پژوهش اولیه در مجموعه معارف وحیانی روایی درباره لباس، به سرفصل های سیزده گانه زیر رسیدیم: مفهوم لباس و مصادیق مختلف آن/لباس اهل بهشت و جهنم/مفهوم لباس شهرت/ رنگ لباس/ جنس لباس/ آداب صحیح لباس پوشیدن/ دعاهای پوشیدن و در آوردن لباس/ آداب خرید لباس جدید/ تعداد لباس های مورد نیاز هر فرد/ مشاغل برتر در مورد لباس/ مدل تولید لباس// پیروی نکردن از مدل پوشش دشمنان اهل بیت علیهم السلام و کارکرد سیاسی حزبی لباس. امید که باحثان و پژوهندگان مسیر امیدساز و پر بهجت و سبک زندگی دینی، بتوانند بسته فقهی لباس را در قالب یک کتاب، به زودی آماده و در اختیار مؤمنین قرار دهند. @besalamen_amenin
۱۶ آذر۱۴٠۳/سال چهارم من در مرکز ضایعاتی های مشهد! و استفاده روزافزون از ظروف سفالی در غزه! به دلیل کاری گذرم به بلوار توس مشهد افتاد كه ظاهرا، یکی از مراکز اصلی خرید است. اینجا پشت سر هم مراکزی می بینید که انباشته از آن بزرگ و پر از زباله است. انواع و اقسام چیزهایی که دیگر به درد نمی خورند. داخل می رفتم و با خریدارها صحبت می کردم. از نرخ گونه های مختلف زباله ها می پرسیدم، اینکه از کجا می خرند، به کجا می فروشند و نهایتا با این حجم عظیم از ضایعات چه می کنند. یکی از فروشندگان می گفت: کار ما بیشتر کارتن و های پلاستیکی است. هر کیلو کارتن، پنج و هر کیلو بطری هفده هزار تومان. بر اساس منطق ارزیابی اسلامی، سبک زندگی را می توان از نُه منظر بررسی کرد که یکی از آنها است. از مهم ترین بخشهای این بسته فقهی عظیم الشأن هم، مباحث مربوط به طهارت و پاکیزگی است که دایره بسیار گسترده ای دارد. از این منظر بهترین نام برای مدرنیته، است. منطقی که سبکی از زندگی عقب افتاده زباله ساز را به انسان، حیوان و محیط زیست تحمیل کرده. جزیره زباله ای که گفته می شود مساحتی به اندازه کشور بزرگ ایران دارد، تنها یک نمونه از این فسادهای عظیم است(اینجا). تولید روزانه بیش از هفت هزار تن زباله!!!!!!! در تهران، مثال دیگری است که می توان به آن اشاره کرد(اینجا). سوگمندانه هم به عنوان مهم ترین راه حل، مثل دیگر افسانه های ادعایی مدرنیته، علیل و ناکارآمد است. طبق آخرین آمار سازمان ملل در همایش جهانی مبارزه با ، در حال حاضر تنها ۹ درصد از این مواد بازیافت می شود و در خوشبینانه ترین حالت، تا سال۲٠۶٠ به هفده درصد بازیافت جهانی خواهیم رسید(اینجا). بماند که بر خود بازیافت هم مفاسد دیگری بار می شود. می توان گفت در یک تقسیم بندی جامع، سبک زندگی مدرن به تولید هشت نوع زباله منجر می شود: ۱- زباله خانگی تر و خشک ۲- زباله های خطرناک۳- زباله های کارخانه ای و آلوده کننده منابع آبی ۴- زباله های الکترونیکی و رایانه ای ۵- زباله های (نخاله های غیرقابل بازیافت در طبیعت) ۶- زباله های ناشی از ساخت، تعمیر و حرکت اتومبیل + آلاینده های هوا ۷- زباله ها و آلاینده های ناشی از سموم و ها ۸- زباله های لوازم بهداشتی مثل پوشک ها، پد ها و... . الحق که ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ(۴۱روم) نیک به خاطر دارم زمانی که در روستا بودیم و تقریبا زباله ای نداشتیم. اما از وقتی که تاثیر سیاستهای جهانی ٠۳٠، در پایان دادن به در روستای ما هم ظاهر شد، وضع تغییر کرد. مانند زندگی محرومیت زای شهری، محروم از دام شدیم(۲۱مؤمنون) و بسیاری از چیزهایی که خوراک گاو، گوسفند و سگ گله می شد، تبدیل به زباله و پسماند شد. یا مثلا یک قسم از مربوط به نوع است. ظرفهایی که در اسلام داریم(چوبی، گِلی و...) اولا ارزان است، ثانیا متناسب با مزاج انسان است، ثالثا وقتی قابل استفاده نباشد، تولید زباله نمی کند و به راحتی به طبیعت باز می گردد. جالب تر اینکه جنبه هم دارد. یعنی زمانی که مردم از همه چیزشان محروم شده اند، به راحتی می توان از خاک، ظرف ساخت. آنچه که در گزارش جدید شبکه الجزیره، درباره افزایش روزافزون استفاده از ظروف سفالی، در میان آوارگان آمده، بر همین جنبه تاکید دارد. جالب اینکه مردم می گویند: غذا در خوشمزه تر هم می شود(اینجا). بگذریم! بعد از اتمام کار در بلوار توس، توفیق زیارت علیه السلام نصیبم شد و راهی حرم شدم. همان ابتدا آبخوری ها توجهم را جلب کرد. جلو رفتم و از برادری که لیوان های جدید را جایگزین می کرد پرسیدم: به طور متوسط، هر روز چند لیوان در آبخوری این صحن مصرف می شود؟ با کمی تخمین و بالا پایین کردن گفت: حدودا پنج هزار عدد!!! یعنی اگر حرم، تنها پنج آبخوری داشته باشد، سالانه بیش از ۹ میلیون عدد زباله، فقط در آبخوری هایش تولید می شود! این عددها را با خود مرور می کردم و به یاد حدیث تمدنی و طلایی حضرت علیه السلام افتادم که فرموده اند: اِشْرَبُوا بِأَيْدِيكُمْ فَإِنَّهَا خَيْرُ أَوَانِيكُمْ. با دستهایتان آب بنوشید که بهترین ظرفهای شماست (الکافی ج۶ص۳۸۵). مطالعه بیشتر: ساختار اولیه مدیریت پسماند از منظر آیات و روایات @besalamen_amenin
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کوتاهی از بلوار توس مشهد و مرکز خرید و مرتبط با این یادداشت https://eitaa.com/besalamen_amenin/958
هدایت شده از مسجد حیدریه قوچان
من زندانی ام... دعای کمیل.mp3
2.85M
خدایا: 😔 همیشه با من مهربان باش..... خوش به حال کسانیکه علاوه بر ، با هم دعای بسیار بسیار عظیم الشان کمیل رو میخونن..... @m_heydarieh_ghuchan
هدایت شده از نشر الأخبار العربية
ی خبرم داشته باشیم از دول راقیه غربی که دویست سیصد سال پیش رو شروع کردن از هر سه زن در کشورهای اتحادیه اروپا، یکی مورد خشونت جنسی واقع شده، از سیلی، ضربه، لگد😔 و تجاوز.... داستان از ازونجایی شروع شد که زن رو از کار در خانه، به دعوت کرد.... @nashrol_akhbar
سابقا به دوستان می گفتم مسائلی مثل و بودن یا موضوعاتی مانند که مبتنی بر پیشگیری است، ضد هستند... خب الحمدالله شاهد هم رسید ایشون که معرف حضورتان هستند؟ میگه ملت برن سمت عفاف و و بسنده کردن به در عرصه عمومی جامعه، تولید پوشاک رو دچار مشکل جدی میکنه و GDP رو که از اصلی ترین شاخصه های توسعه یافتگیه (بخوانید فرعون سازی و برده سازی جدید و مدرن) میاره پایین.... @besalamen_amenin
۲ دی ماه ۱۴٠۳/سال چهارم رفتارشناسی اَبَر اژدهای سرای ایرانی و حکومت طاغوتی اسنپ!! اگر بپرسند مهم ترین مسئله در تربیت، هدایت و تمدن سازی چیست؟ خواهم گفت: . تنها از این طریق می توان: هم تبلیغ و دعوت داشت، هم را به عنوان شاهرگ حیاتی زندگی انسانی رعایت کرد. بگذارید مثالی بزنم: سبک زندگی ما تا حد بسیار زیادی ناشی از دستگاه کارشناسی ضد و ضد غربی است. در این «ظُلُماتٌ فوق ظُلُمات» مدرنیته، جوان و نوجوان ما به محض اراده، می تواند با یک یا چند نفر از جنس مخالف دوست شود و هر کاری که دلش خواست بکند. یعنی دستگاه حاکم بر سبک زندگی مدرن، به شکل حداکثری برای ضلالت انسانها کرده. نتیجه اینکه انجام گناه، بسیار بسیار آسان، سریع و در دسترس است. حال اگر انسان قصد ازدواج کند چه؟ در همان مرحله اول کارش قفل می شود، چرا که اساسا شناخت درستی از افراد برای ازدواج ندارد. یکی از دهها دلیلش این است که ، بسترساز توسعه گمنامی است. جوان پاکدامن در این فضا، برخلاف شهرسازی مبتنی بر که بسترساز شناخت گسترده و ماندگار است، حتی طبقه بالای آپارتمان خود را هم نمی شناسد. تازه اینها در شرایطی است که مشکل اقتصادی، شغل، سربازی، مخالفت خانواده و.... هم نداشته باشد. با این مقدمه به اصل سخن بپردازیم: در کلام الله مجید، تنها دو دستگاه ولایی داریم که محور همه تحولات تاریخ است: دستگاه ولایت الله، دستگاه ولایت طاغوت(۲۵۷بقره). همانطور که ، قرین الله است، کفر نیز قرین طاغوت است(۷۶نساء/۶۸مائده). اگر خداوند متعال دستگاه حاکمیتی دارد، طاغوت نیز دستگاه حکومتی و حاکمیت دارد(۶٠ نساء). به همان شکلی که خداوند متعال می شود، طاغوت هم معبود انسانها قرار می گیرد(۵۱نساء/٦٠مائده/١٧زمر). دقیقا به همین دلیل است که اصول اساسی دعوت انبیاء علیهم السلام، در دو رکن بنیادین خلاصه می شود: عبادت خدا و اجتناب از طاغوت(٣٦نحل). حال پرسش تمدنی بسیار بسیار مهم این است: چه عواملی رشد طاغوت و طغیان کردن انسانها است؟ پاسخ مشخص این پرسش در قرآن: كَلاَّ إِنَّ الْإِنْسانَ ‏ أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى‏(۶و۷علق)، انسان اگر خود را بی نیاز ببیند قطعا طغیان می کند و طاغی می شود. در این فضا یکی از مهم ترین راهکارهای دستگاه ولایت الهی برای خشکانیدن ریشه طغیان و رشد طاغوت، ممنوعیت و سرمایه در دست عده ای محدود است(۷ حشر). در واقع به میزانی که ساز و کارهای اقتصادی جامعه(مدل تولید، بازار، نوع پول و...) قله های بلند ثروت و دره های عمیق فقر ایجاد کند، یعنی از حاکمیت و ولایت الله دور و به ولایت شیطان و طاغوت نزدیک می شویم. یک نمونه از ساز و کارهای اقتصادی طاغوت ساز در نظام توزیع، همین اَبَر اژدهای است. مدلی از توزیع متمرکز که افتتاح اولین نمونه آن(فروشگاه رفاه) به ۱۱ اسفند ۱۳۷۳ به وسیله رئیس جمهور وقت، مرحوم هاشمی رفسنجانی باز می گردد(اینجا). از طرفی طغیان، قرین کفر است و ، یکی از ریشه های سه گانه کفر. به همین دلیل اختاپوس های برآمده از ، هیچگاه سیر نمی شوند و دائما برای بلعیدن در تلاشند. این است که می بینید سرای ایرانی با وقاحت و بی شرمی تمام، بنر می زند و می گوید: بیهوده در شهر نگردید همه چیز اینجاست. این دقیقا همان ذات کثیف است. برایش مهم نیست که هزاران هزار نفر که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کار عرضه و فروش لوازم خانگی اند به خاک سیاه بنشینند. به جهنمی می ماند که تنها یک دغدغه دارد: هَلْ مِنْ مَزِيدٍ؟(۳٠ق). این همان منطقی است که سرمایه داری زالو صفت تولید می کند و این، سرّالاسرار کلام کبیر ره است که می فرمود: به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت.(۳/۱۲/۱۳۶۷) مبنای این سخن هم واضح است: تنها دغدغه روحانیت واقعی، پیاده کردن احکام اسلام است. از طرفی ، آقا امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده اند: العدل حیاة الاحکام(مستدرک الوسائل ج۱۱ص۳۱۸). پس بی عدالتی، مخرب ترین و کشنده ترین مسئله برای پیاده سازی احکام اسلام است و تجمیع ساختاری ثروت، یکی از اصلی ترین آبشخورهای آن. اندوهناک اینکه تنها در سال گذشته حدود۱۷هزار نفر به خاطر سوء مدیریت در تحویل کالا و... از سرای ایرانی شکایت کرده اند. ناگفته پیداست که بسترسازی برای رشد طواغیت، تنها در اقتصاد نیست و عرصه های مختلفی مانند بهداشت، تعلیم و تربیت و... را شامل می شود. همینطور می توان به عرصه حمل و نقل هم اشاره کرد. پیش از آنکه گرفتار حکومت تکخوار شویم، آژانس های محله ای داشتیم. مبتنی بر شناخت و محیط که سودش به هزاران خانواده می رسید و البته فواید بسیار دیگر. @besalamen_amenin
بسلام آمنين
#یادداشت_۱۸۴ ۲ دی ماه ۱۴٠۳/سال چهارم رفتارشناسی اَبَر اژدهای سرای ایرانی و حکومت طاغوتی اسنپ!! اگر
18.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راه حل مبارزه نرم و تدریجی با برآمده از ، راه اندازی بازارهای فراوان است 🎞 گزیده ای از سخنان حجت‌الاسلام قاسم یزدانی (محقق الگوی پیشرفت اسلامی) در اجلاسیه مشترک با موضوع: ارتباط میان تورم و الگوی ساخت بازار/ یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - قم ❓ساخت بازارهای رایگان برای مردم، تجارت را عمومی تر می کند و قیمت تمام شده کالاها را کاهش می دهد. 🗞🗞📚مطالعه بیشتر: رفتارشناسی اَبَر اژدهای سرای ایرانی و حکومت طاغوتی اسنپ 👇 https://eitaa.com/besalamen_amenin/980 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 @besalamen_amenin
۱۴ دی ماه ۱۴٠۳/سال چهارم ائمه سکولار و «هیئت را تعطیل کردیم چون درس مهمتر بود»!! گوشی با یک شماره ناشناس زنگ خورد. نوجوانی بود که می گفت مسئول همان است که خواسته اند در آنجا برنامه داشته باشم. حاج آقا زنگ زده ام بگویم: چون مهم تر است، دو هفته ای هیئت مان را به خاطر امتحانات تعطیل کرده ایم. برادر کوچک جدیدم نمی دانست با همین جمله ی «درس مهم تر از هیئت است»، مرا به چه درگیری های فکری تاریخی که نبرد! اگر بگویم از گرفته، تا ساختار ما در بیان این جمله ساده عمیق نقش داشته مبالغه نکرده ام. بدیهی است که روی کلام، صرفا تعطیلی موقت یک هیئت نیست. بلکه سخن از مسئله بسیار مهمی است که به انحاء و اقسام مختلف، در عمق تفکر و هویت ما ریشه دوانده. چرا هیئت به عنوان یک مکان و نهاد اسلامی، در قلب نوجوان ما امری حاشیه ایست؟ چند درصد از نوجوانان ما هیئتی اند و چرا ایییینقدر کم؟ چه دارد که هیئت فاقد آن است؟ پاسخ واضح است: درس حاوی تمامی آن چیزهایی است که مورد و ضروری زندگی است و هیئت خیر. درس هرچند به صورت بسیار ناقص و پر اشتباه، اما به ما اقتصاد می آموزد، پزشکی، معماری، ، نجوم، فیزیکُ شیمی و نحوه تصرف در طبیعت و دهها مسئله دیگر، که بدون آنها نمی توان حیات انسانی را متصور شد. اما متقابلا هیئات ما در بهترین حالت، صرفا بستر ساز یک احساسند. یک رابطه قلبی با اهل بیت علیهم السلام که نسبت چندانی با رفع نیازهای مذکور ندارد. البته که حاشیه ای بودن دین، علاوه بر نوجوان ما در قلب مدیر انقلابی و دلسوز این مملکت هم وجود دارد. این است که به تعبیر زیبا و گیرای آن استاد حوزه علمیه قم، مدیر مفاتیح به دست ما، صبح که به محل کارش می رود، را زیر میز می گذارد و کتاب های « » کافر انگلیسی را روی میز. آنگاه قربه الی الله برای جامعه مسلمان ایران تئوری اقتصادی می نویسد. نتیجه اش همین وضعی است که می بینید: پس از حدود نیم قرن از ، در سرزمین پهناور، بسیار ثروتمند و پر برکت ایران، بیش از بیست میلیون نفر حاشیه نشین داریم(اینجا) و دهها استخوانِ در گلوی رنج آور دیگر. این مسئله آنقدر ریشه دار است که حتی در هم نشانه های فراوانُ عمیقش هویداست. طلبه دلسوز و دغدغه مند ما هم اگر بخواهد حرفی برای مردمش داشته باشد، اقتصاد بداند، روانشناسی بفهمد و تحلیل جامعه شناسانه بدهد، ناچار به درس پناه می برد و می شود. تمامی این اشکال به ظاهر مختلف، برآمده از یک نگاه واحدند: قرآن، امام و دین در این منظر، صرفا یک احساسند و یک امر شخصی، نه یک برای پاسخگویی به نیازهای حیاتی بشری. در واقع این عزیزان، همان نظام آموزشی برآمده از تمدن مدرن کفار است. اما چرا هیئت، مسجد و در حقیقت ، حتی در قلب طلبه هم امری ناکافی برای نیازهای عصر کنونی است؟ پاسخ را در دو گزاره بنیادین باید جست: نخست هجوم حداکثری مدرنیته از طریق . عامل مهم تر اما مدل و رجوع ما به آیات و روایات است. روشی که متمرکز بر اوامر و نواهی دین است و با سایر ابعاد گرانقدر وحی و حدیث کار چندانی ندارد. منهجی که نهایتا منجر به ارائه یک دین و بی ربطِ به اداره جامعه شده. به تعبیر صریح عزیز انقلاب، «نظام آموزش و پرورش مدرن را برای بی دین کردن و وارد این مملکت کردند. ما هم بعد از انقلاب نتوانستیم جز تغییراتی سطحی و اندک در آن ایجاد کنیم»(اینجا). تصور کنید چنین ساختاری، حداقل از گُل ایام زندگی فرزندان ما را در طول دوازده سال اشغال می کند. در مقابل، نوجوان ما اگر دهها اما و اگر را پشت سر بگذارد و پایش به و هیئت باز شود، هفته ای ده بیست دقیقه هم موعظه می شنود و تمام. تازه اگر هیئت امنا مانع کار نشود!!! با یکی از عزیزان حزب اللهی رشته پزشکی سخن می کردیم. با ذهنی قریب الانفجار از شبهات و پرسشهای بی پاسخ درباره . من جواب هیچ کدام از سؤالاتش را ندادم و فقط پرسیدم: روزی چقدر زمان برای اختصاص می دهی؟ گفت حدود ده ساعت. گفتم از ابتدای عمرت تا کنون ده ساعت برای مطالعه طب اسلامی وقت گذاشته ای؟ گفت خیر. نتیجه این واضح است که فرمود: بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ(آیه۳۹یونس). سبک زندگی مدرن در وهله اول و به صراحت نمی خواهد دین را به حاشیه براند، بلکه فرصت پرداختن به آن را برایت نمی گذارد!(فتأمل جیدا). اما در اینکه چه باید کرد، توضیحات فراوانی وجود دارد که مطالعه کتاب «مسجد و اداره جامعه» و «آموزش پرورش آینده» می تواند گره گشای خوبی برای ابتدای کار باشد. @besalamen_amenin