eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
49 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان در حال گريه و رقّت و هيجان، بيش از هر حالت ديگر خود را به محبوبي که براي او مي گريد نزديک ميبيند. به تعبير شهيد مطهري «گريه بر شهيد، شرکت در حماسه او و هماهنگي با روح وي و موافقت با نشاط و حرکت او است».(2) از طرف ديگر نيز شهادت شهيد براي کساني که او را از دست داده و از فيض وجود او محروم مانده اند ، تأثر انگيز است. در واقع اين گريه بر خود ما است و نه بر شهيد. عزاداري و سوگواري براي سالار شهيدان از جهات ديگر نيز قابل توجه وشايسته است که به شرح آنها مي پردازيم: أ) تولي و تبري : در تولي دوستي پيامبر و خاندانش و در تبري دشمني با دشمنان پيامبر و خاندانش قرار دارد. عزاداري، نيز لعن و نفرين بر قاتلان ، اداي تکليف تولي و تبري است که از فروع دين و تکاليف شيعه است. اشک ريختن، نوعي بيعت و امضا کردن پيمان و قرارداد دوستي با سيد الشّهدا، نيز ابراز انزجار و تنفّر از قاتلان حضرت است. هم چنين نشانه پيوند قلبي با اهل بيت و سيدالشّهدا(ع) است. ب) رشد فردي، اجتماعي و فرهنگي از جمله اثار عزاداري براي سرور شهيدان اين است که وسيله‌اي مي‌باشد براي رشد و شکوفايي،‌ چرا که هر عزاداري پيش از آن که در ماتم اهل‌بيت به سوگ بنشيند،‌مي‌بايست نسبت به مصيبت ديدگان شناخت و معرفت داشته باشد. در مجالس عزاداري که در آنها از زندگاني و اهداف اهلبیت ع ياد مي‌شود، به عزادار، شناخت مي‌دهد. شناخت در فرد تأثير مي‌گذارد و موجب مي‌شود به امام عشق بورزد و او را الگوي خود قرار دهد. بر اين اساس عزاداري براي اهل‌بيت و به ويژه سيد شهيدان و يارانش در شکوفايي فرد تأثير مي‌گذارد و در او تغيير دروني ايجاد مي‌کند. تغيير دروني و تأثير گذاري مثبت، در اجتماع نمود پيدا مي‌کند و باعث رشد جامعه مي‌گردد. بنابراين مي‌توان ادعا کرد: يکي از فوايد عزاداري، ساختن جامعه براساس الگوهاي ارائه شده از سوي امامان است. آنان با شرکت در مراسم (هم در بُعد شناختي و هم در بُعد عاطفي) به اهل بيت پيامبر وابسته مي‌گردند؛ بدين وسيله فرهنگ اهل بيت و مذهب شيعه با شناخت و عاطفه به نسل جديد منتقل مي‌گردد، که بهترين راه براي حيات فرهنگي مکتب اهل بيت به شمار مي‌آيد. ج) زنده نگه داشتن و ترويج دائمي مکتب: زنده داشتن نهضت عاشورا موجب زنده نگه داشتن و ترويج دائمي مکتب قيام و انقلاب در برابر طاغوت‌ها و تربيت کننده و پرورش دهنده روح حماسه و ايثار است. گريه در فرهنگ عاشورائيان سلاح هميشه برّاني است که فرياد اعتراض به ستمگران را دارد. اشک زبان دل است و گريه فرياد مظلوميت. رسالت اشک پاسداري از خون شهيد است. پي نوشت‌ها: 1. شهيد مرتضي مطهري ، شهيد (ضميمه قيام و انقلاب مهدي) ص 117- 118 . 2. مرتضي مطهري، شهيد (ضميمه قيام و انقلاب مهدي) ص 124. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
پرسش: يک نفز ميگفت چرااين همه گريه براي امام حسين مي کنيدامام حسين که جاش خوبه توبهشت پس گريه نداره بايد براي يزيذگريه کرد که داره عذاب ميشه الن اون گريه داره نه امام حسين . پاسخ: عاشورا و حادثه کربلا از چند جنبه قابل ارزيابي و تحليل است که هر کدام مي تواند حکم خاص داشته باشد. در ابتدا با دو چهره از عاشورا رو به رو هستيم: اوّل: زيبايى‏ ها زيبايى‏ ها يعنى عظمتى که حضرت ابا عبداللَّه (ع) و ياران ايشان در ابعاد مختلف آفريده، عالى‏ترين جلوه ‏هاى کمال انسانى را با عمل خويش ترسيم نموده و بزرگ ترين درس را به بشر آموخته اند. اين بُعد از حادثه عاشورا بسيار غرورانگيز و افتخارآفرين است. شهادت براي شهيد يک موفقيت، بلکه بزرگ ترين موفقيت است و جشن و شادماني مي طلبد. سيد بن طاووس مي گويد : اگر دستور عزاداري به ما نرسيده بود ، ايام شهادت امامان را جشن مي گرفتم . علي (ع) آن گاه که مي بيند مرگ به صورت شهادت نصيبش شد، از خوشحالي در پوست خود نمي‌گنجد.(1) آري بر اساس اين رويکرد ، شهادت اولياي الهي جشن و شادي دارد؛ جشن و شادي براي رسيدن به عالي ترين مرتبه کمال و لقاي محبوب از طريق شهادت. دوم: چهره غمبار: چهره ديگر عاشورا جنبه غمبار و اسفبار آن است. تأسف از اين که چرا امت، حق امام (ع) را پاس نداشته و ناجوانمردانه‏ترين برخورد را نسبت به محبوب‏ترين خلق خدا روا داشتند. ظلمى که بر امام (ع) و اهل بيت و ياران ايشان تحميل شد، دل هر انسان نيکوسيرتى را به درد مى‏آورد و روح آدمى را سخت مى‏آزارد و جشن و شادي در اينجا معنا ندارد. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔴 اگر کسی میخواهد از دشمن بترسد، بترسد، اما از طرف مردم نترسد ♦️امام خامنه ای امروز: قدرتهای بزرگ متجاوز، شگرد کارشان تشر زدن است، این را بارها ما گفتیم. ♦️قدرتهای متجاوزی که میخواهند در همه جا دست دراز کنند و همه جا دخالت کنند...، از خودشان بزرگ‌نمایی میکنند، تشر می‌زنند، اخم می‌کنند. یادتان است اخمهایی که بعضی از دولتهای قبلی آمریکا می‌کردند؛ حالا هم یک‌جور دیگر. ♦️برای یک کشور بدترین موقعیت این است که مسئولین کشور از اخم و تهدید و تشر دشمن بترسند. اگر ترسیدند در واقع در را برای ورود او و دخول او و تجاوز و تعرض او باز کردند. ♦️کار را با عقل و با منطق و با حکمت باید انجام داد در این تردیدی نیست اما با شجاعت باید انجام داد با ترسیدن با دلهره با تحت تاثیر تشر و بداخلاقی و اخم و گره ابروان قدرتمندانِ صاحبت قدرت در دنیا قرار گرفتن تحت تاثیر اینها واقع شدن اول بدبختی است. ♦️خب کسی میخواهد بترسد بترسد اما از طرف مردم نترسد به حساب مردم نترسد، ملت ایستادند اگر ملت ایستاده نبود از سال 1357 تا امروز اثر و نشانی از ایران و ایرانی باقی نمی‌ماند. ♦️در مقابل نظامی که با مردم خود متصل است، مردم خود و ملت خود را دوست می دارد و ملتش او را دوست می دارند، دشمن چه آمریکا و چه بزرگ‌تر از آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. ۹۶/۱/۳۰ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
حل مشکلات مادّی با دعا و معنویت 🔹 رهبر انقلاب: در ماه رمضان دعا را قدر بدانید، حاجات بزرگ را، حاجات امّت و کشور اسلامی را، حاجات ملت خودتان را، حاجات شخصی خودتان را، مورد توجّه قرار دهید و آنها را متضرّعانه و مجدّانه از خدای متعال بخواهید. جامعه ما اگر جامعه تقوا و دعا و معنویت باشد، بسیاری از مشکلات مادّی او هم قطعاً برطرف خواهد شد. ۱۳۷۷/۱۰/۰۴ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
💐 امام حسن مجتبی (ع): کسی که درقلبش جز رضا و خشنودی خدا خطور نکند، چون خدارا بخواند، من ضامن اجابت دعای او هستم ❤️✨ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔰 سجده واجب قرآن چیست ؟ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🌹 اعمـال شب قـدر ♦️ ادعیه و اذکـار شب ۲۱ رمضـان که از شب ۱۹ مهم تر است ♦️ شب قدر همان شبى است كه در تمام سال شبى به خوبى و فضيلت آن نمى رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدير امور سال مى شود و ملائكه و روح كه اعظم ملائكه است در آن شب به اذن پروردگار به زمين نازل مى شوند و به خدمت امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشريف مشرّف مى شوند و آنچه براى هركس مقدّر شده است بر امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشريف عرض مى كنند. ♦️ اعمـال شب قـدر بر دو نوع است: یکی آن که در هـر سـه شب انجـام می شود و دیگـر آن که مخصـوص هـر شبی است. 💢 اعمال مشترکه ی شب های قدر: 🔸 غسل 🔸 دو رکعت نماز در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه سوره توحید و بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفر الله و اتوب الیه. 🔸 قرار دادن قرآن بر سر 🔸 ده مرتبه ۱۴ معصوم (ع) را واسطه قرار دادن. 🔸 زیارت امام حسین علیه السلام 🔸 احیا داشتن این شب‌ها 🔸 صد رکعت نماز 🔸 دعای جوشن کبیر 💢 اعمال مخصوص شب ۲۱ ماه رمضـان: ♦️ لعن بر قاتلان حضرت امیرالمؤمنین (ع) ♦️ بسیار صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد (ص) ♦️دعای "اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اقْسِمْ لِی حِلْما یَسُدُّ عَنِّی بَابَ الْجَهْلِ وَ هُدًى تَمُنُّ بِهِ عَلَیَّ مِنْ کُلِّ ضَلالَةٍ وَ غِنًى تَسُدُّ بِهِ عَنِّی بَابَ کُلِّ فَقْرٍ وَ قُوَّةً تَرُدُّ بِهَا عَنِّی کُلَّ ضَعْفٍ وَ عِزّا تُکْرِمُنِی بِهِ عَنْ کُلِّ ذُلٍّ وَ رِفْعَةً تَرْفَعُنِی بِهَا عَنْ کُلِّ ضَعَةٍ وَ أَمْنا تَرُدُّ بِهِ عَنِّی کُلَّ خَوْفٍ وَ عَافِیَةً تَسْتُرُنِی بِهَا عَنْ کُلِّ بَلاءٍ وَ عِلْما تَفْتَحُ لِی بِهِ کُلَّ یَقِینٍ وَ یَقِینا تُذْهِبُ بِهِ عَنِّی کُلَّ شَکٍّ وَ دُعَاءً تَبْسُطُ لِی بِهِ الْإِجَابَةَ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ وَ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ السَّاعَةِ یَا کَرِیمُ وَ خَوْفا تَنْشُرُ [تُیَسِّرُ] لِی بِهِ کُلَّ رَحْمَةٍ وَ عِصْمَةً تَحُولُ بِهَا بَیْنِی وَ بَیْنَ الذُّنُوبِ حَتَّى أُفْلِحَ بِهَا عِنْدَ الْمَعْصُومِینَ عِنْدَکَ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین." 📚 مفاتیح الجنان https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 انسان اگر به درک شب قدر رسيد، سال بعدش سال غنی و پرباری خواهد بود. 💠 استاد میرباقری: «انسان در طول سال بايد مراقبه کند تا برای آماده شود. حداقل اين چند شب را مواظب باشيم، به روزهايش بيشتر دقت کنيم، غفلت نکنيم، مراقب خواب و غذا و چشم و گوش و زبانمان باشيم تا آماده شويم تا از شب‌ها برخوردار شويم. چه بسا انسان يک غفلت در روزش مانع از برخورداری از شبش می‌شود. شخصی به حضرت عرض کرد: من موفق به نافله شب نمی‌شوم. حضرت فرمودند: گناهانت تو را زنداني کرده است: «قَيَّدَتکَ ذُنُوبُک». انسان اگر نداشته باشد ممکن است به موفق نشود. کما اين که اگر شب‌زنده‌داري نکند، زمينه براي لغزش روز مهيا مي‌شود. انسان بايد در طول سال آمادگي پيدا کند تا به درک شب قدر برسد و البته اگر به درک شب قدر رسيد سال بعدش خواهد بود. علي‌أي‌حال اگر کسي الحمدلله از ماه رجب شروع و مواظبت کرده و مراقبه‌هاي لازم را انجام داده است گواراي وجودش باد.‌ ولي اگر اين کار نشده است لااقل در اين چند روز که باقي مانده است مقداري مواظب چشم، زبان، گوش، اخلاق و رفتارش باشد، و خدا را مراقب خود ببيند تا إن‌شاء‌الله خداي متعال به فضل خودش همين مقدار کم را از ما بپذيرد و ما را مهمان خود در شب قدر قرار دهد.» https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅لطف و محبت جالب خداوند به بنده های روزه دار! ✍خدا قبل از عالم تشریع، رزقی را برای بنده‎ای مثلاً در روز ماه رمضان بریده است. حالا او در روز ماه رمضان فراموش می‎کند که روزه است و آن غذا را می‎خورد... بعداً یادش می‎افتد که روزه بوده است. نه روزه‎اش باطل است و نه قضا دارد. این خدا بود که این فراموشی را بر او مسلّط کرد تا رزقی را که برای او مقدّر کرده بود، به او بخوراند. امیرالمؤمنین علیه السّلام می‎فرماید: « وقتی خداوند امری را اراده کند، عقل عبد را می‎گیرد و آن کار را به دست او جاری می‎کند، بعد عقلش را به او باز می‎گرداند ». بسیاری از خیراتی که خدا به ما رسانده، این‎گونه بوده است والاّ اگر به عقل خودمان بود، آن کار را نمی‎کردیم. 📚مصباح الهدی تٱلیف استاد مهدی مرحوم حاج میرزا اسماعیل دولابی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
شیر در کاسہ ما نیستـــــ ولے اشڪ کہ هستـــــ ما یتیماڹ همگے کاسہ بہ دستیم علے... https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 خدا هر گناهی باشه به حسین می‌بخشه الهی بالحسین یا الله 📿 التماس دعا https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نسیم سحر.mp3
2.84M
🔅چه کنیم شب قدر را درک کنیم؟ ✨چرا شب قدر قرآن روی سرمی گذاریم ومتوسل به ائمه میشویم؟؟ 🎵[ حجت الاسلام عالی ] مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِكُمْ وَ مَنْ وَحَّدَهُ قَبِلَ عَنْكُمْ وَ مَنْ قَصَدَهُ تَوَجَّهَ بِكُمْ هر كه خدا را بخواهد،از شما آغاز مي ‌كند و هر كه بخواهد با حقيقت توحيد آشنا شود، از شما مي‌ پذيرد و هر كه بخواهد رو به خدا كند، رو به شما مي ‌آورد. (زیارت جامعه کبیره) 🏴 @rkhanjani
برگرفته از سخنرانی مرحوم آیت الله علی مشکینی (ره) 🔴👈 موضوع مأنوس بودن روح و جسم روح و جان انسان با جسم انسان خیلی مأنوس شده است. از شگفتی های انسان این است که خداوند در وجودش دو موجود متضاد را با هم در آمیخته است. یکی روح که اشرف موجودات است و منصوب به خداوند است و دیگری جسم که جزء نازل ترین موجودات محسوب می شود. زیرا این جسم انسان از لجن سیاه و گندیده به وجود آمده است.  🔵👈 در این ممزوج شدن روح و جسم انسان، آزمایشات و امتحانات بزرگی برای انسان است. و این روح است که با تزکیه نفس و طهارت دل انسان را عروج داده و به بالا می برد. و انسان کامل می شود. و یا اینکه این روح اسیر جسم و هوای نفس شده و انسان را به تاریکی ها و ظلمت برده و آن را منحط می کند. 🔵👈 در حقیقت زیان کار واقعی کسانی نیستند که مال دنیای خود را از دست داده است، بلکه کسانی هستند که خود را باخته اند. روح به هر موجودی برسد آن را زنده می کند. و با هر جسمی تماس بگیرد آن را زنده می کند. و مراتب آن مختلف است. گاهی علاوه بر حیات به موجود، به آن فکر و قدرت تشخیص هم می دهد.  🔵👈 انسان همیشه در مقابل فرشتگان عظیم و بزرگ بوده و است، اما انسان برای حفظ عظمت خود نیاز به تقوا و خودسازی نفس دارد.  انسان باید خود را به کتاب خدا عرضه کند و از این کتاب استفاده کامل را ببرد.  🌸 خداوند به پیامبر فرمود که اگر انسانی دو کار را انجام داد، من حکمت را بر دل آن عطاء خواهم کرد. اول آنکه شکم خود را از محرمات خالی کند و دوم آنکه زبان خود را از هرزه گویی و بر خلاف شرع حرف زدن بر حذر دارد.   🔵👈 شیطان بر دل انسان وارد نمی شود. دل دارای دو در راست و چپ است. نه فرشته داخل دل می شود و نه شیطان. اما شیطان در بیرون در بر نفس و دل انسان القائات خود را بیان می کند. 🔵👈 لیکن افراد بی ایمان هستند که دنبال گفتار و القائات شیطان می روند. شیطان بر انسان سلطنت ندارد بلکه این انسان است که به دنبال شیطان می رود.  📩 📩 📩 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍حضرت محمد (ص): هنگام آسایش خدا را بشناس، تا هنگام گرفتاری تو را بشناسد پیامبر رحمت (ص): هر کس دوست دارد خداوند هنگام سختی و گرفتاری، دعای او را اجابت کند، در هنگام آسایش زیاد دعا کند. 📚نهج الفصاحه323 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅جامع ترين دعا در شب قدر ✍اسـتاد فاطمی نيا:از پيامبر اكرم (ص) سوال كردند شب قدر چه چيزی از خدا بخواهيم؟ حضرت فرمودند عافيت طلب كنيد. در عافيت همه چيز وجود دارد بيماری ضد عافيت است ، قرض و گرفتاری ضد عافيت است ، فرزند ناصالح ضد عافيت است بی‌آبرويی ضد عافيت است همه‌ی حوائج خود را همراه عافيت بخواهيد. «اللهم عافنا في جميع الامور» https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه ما در امر انتخاب رییس جمهور مسئولیم تا افراد ناباب وارد نشوند که تباه کنند کشور را https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش: سلام فلسفه روزه گرفتن و نماز خواندن چيست چرا بايد نماز بخوانيم وروزه بگيريم از نظر علمي ثابت کنيد پاسخ: اين گونه امور، از مسائل فرعي ديني هستند كه علت و دليل و فلسفه اصلي آن ها تعيين ميزان تسليم و تبعيت ما در برابر فرامين الهي است. نمي توان به راحتي به علت و فلسفه خاص اين اعمال و دستورات رسيد. اما وقتي معيار كشف دستورات شرعي را قرآن و سنت دانستيم و فقها از طريق اين منابع به چنين نظري رسيده اند، همين امر قانع كننده ترين دستور براي ما خواهد بود. در واقع منطقي ترين دليل ما بر پذيرش حكم، آن است كه اين دستور به عنوان تكليفي ديني از مجاري منطقي و قابل اعتماد شريعت به ما رسيده، در نتيجه عمل به اين دستور همانند هر دستور ديگر تعبدي شرعي، لازم و منطقي و معقول است. اگر معيار منطقي بودن يك حكم را يافتن علل طبيعي و بهداشتي و انطباق آن با يافته هاي علوم تجربي بدانيم، چه بسا نتوان براي بسياري از دستورات قطعي دين دليلي از اين دست يافت. چرا که بسياري از احکام اثر جمساني و دنيوي ندارد و صرفا اثرش روحاني و آخرتي است. و از سوي ديگر نيز علوم بشري ناقص است و نمي تواند فلسفه تمام احکام را کشف کند. البته منكر اين امر نيستيم كه در اين خصوص هماهنگي هاي بسياري بين يافته هاي علوم تجربي با دستورات ديني وجود دارد و چه بسا در آينده نكات بيش تري در اين خصوص به دست بيايد. اما اين بدان معنا نيست كه در همه زمينه ها نكات خاص علمي و تجربي وجود داشته باشد و حكم شرعي منطبق بر اين يافته ها بيان شده باشد. با اين وجود، چند فلسفه نماز و روزه که در منابع ديني