eitaa logo
بسوی خدا
2.1هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
49 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: آيا براي اثبات عدل الهي که از اصول الدين است استدلال استنتاجي و عثلي وجود ندارد و همه استدلال هاي موجود استقرايي است؟ اگر اين طور نيست مي شود به طور کامل توضيح دهيد؟ برای اثبات عدل الهی ادله عقلی وجود دارد متکلمین برای اثبات عدل الهی به دلایلی استناد کرده اند از جمله: 1- در نظر عقل، عدل کاری شایسته و ظلم عملی ناشایست است و خداوند حکیم از انجام کارهایی که عقل ناشایست می شمارد، منزه است. پس، خداوند هیچگاه مرتکب ظلم و ستم نمی شود و تمام کارهای او عادلانه است. 2- اگر فرض کنیم خداوند سبحان مرتکب ظلم می گردد، با سه احتمال رو به رو خواهیم بود: الف: یا این عمل ناشی از جهل است. که این با علم مطلق الهی ناسازگار است. ب: یا این عمل از نیاز و فقر سرچشمه می گیرد. و در بحث غنی بودن خداوند ثابت شده که خداوند غنی مطلق است. ج: یا ظلم، مقتضای ظلم است. با اینکه در بحث حسن و قبح عقلی ثابت شد که خداوند فعل زشت و قبیح انجام نمی دهد و تمام افعال خداوند عادلانه است. 3- برخی از اندیشمندان معتقدند که عدالت را در چند مقام و جایگاه باید در نظر گرفت و هر کدام را با دلیلی اثبات کرد: الف: عدالت در مقام تکلیف اگر خدای متعال، تکلیفی بالاتر و فوق طاقت بندگان، تعیین کند امکان عمل نخواهد داشت و کار لغو و بیهوده ای خواهد بود و حکمت الهی اقتضا می کند که این تکالیف، متناسب با توانایی های مکلفین باشد تا نقض غرض لازم نیاید زیرا غرض خداوند انجام تکالیف بندگان است برای بدست آوردن خیر و مصلحت و رسیدن به سعادت واقعی، وقتی خداوند تکالیفی به عهده آنها بگذارد که نتوانند انجام دهند چگونه این غرض ایجاد خواهد شد. ب: عدالت در مقام قضاوت بین بندگان این کار به منظور مشخص شدن استحقاق افراد برای انواع پاداش و کیفر، انجام می گیرد و اگر بر خلاف قسط و عدل باشد نقض غرض خواهد شد. ج: عدالت در مقام پاداش و کیفر با توجه به هدف نهایی آفرینش کسی که انسان را برای رسیدن به نتایج کارهای خوب و بدش آفریده است اگر او را بر خلاف اقتضای آنها پاداش یا کیفر دهد به هدف خودش نخواهد رسید. پس صفات ذاتیۀ خداوند باعث می شود تا رفتار او حکیمانه و عادلانه باشد و هیچ صفتی که اقتضای ظلم و ستم یا لغو و عبث را داشته باشد در او وجود نداشته باشد. 🔹🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 به نام خدا و 🌸 سلام همه به خوبی می‌دونیم که مطالعه کتاب چقدر برای رشد خودمون و به مراتب جامعه‌مون مفید هست 🧠 ولی گاهی زیادی تنبلی می‌کنیم و مطالعه کتاب رو به امروز و فردا واگذار می‌کنیم 👨‍💻 ما تصمیم گرفتیم از این به بعد هر جمعه 📚 یک کتاب به شما معرفی کنیم؛ 📥 راه آسان تهیه کردن اون کتاب رو هم بهتون معرفی کنیم؛ 📖 و در طول هفته برش‌هایی از کتاب رو در کانال بارگذاری کنیم. 📆اگر برنامه کتابخوانی مون رو آهسته و پیوسته قرار بدیم و با روزی فقط ده صفحه مطالعه پیش بریم ؛ آخر سال می‌بینیم چند تا کتاب خوندیم و چه اطلاعات خوبی به دست آوردیم که در مسیر زندگی مون بسیار کاربردی هست. پس دوستان عزیز ؛ به بپیوندید😍 کانال پرسمان اعتقادی تربیتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای معرفی اولین کتاب از شهدا شروع می‌کنیم که چراغ خوبی برای مسیرهای تاریک این روزهامون هستند. 💎 نام کتاب : 📖 موضوع کتاب : زندگینامه 📝 نویسنده : زهرا حسینی مهرآبادی 📥 راه‌های خرید یا مطالعه اینترنتی کتاب: 1⃣ انتشارات حماسه یاران https://hamasehyaran.ir/book/%D8%B4%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B9%D8%AF/ 2⃣ دیجی کالا https://www.digikala.com/product/dkp-1490028 3⃣ پاتوق کتاب فردا https://bookroom.ir/book/73202/%D8%B4%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B9%D8%AF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘ *علامه دهر هم که بشویم باید ⬅️ خشوع داشته باشیم* ⚠️ بعضی ها وقتی راهنمایی می شوند ؛ جواب میدهند : ما تحصیل کرده ایم ومثلا فلسفه خوانده ایم(یعنی بهتر از تو میدانیم ) ✳️شما باید خشوع داشته باشید وگرنه 》 علم شما 》علم لاینفع می‌شود و به جای خشوع به شما عجب و تکبر می‌دهد و از بالا به همه نگاه می کنید📛 🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘ 🔹 عنوان بصری از حضرت پرسید : حقیقت بندگی چیست ؟ حضرت فرمودند : عبودیت. 🔹اول باید بندگی را یاد بگیریم و خشوع داشته باشیم تا علم الهی روزیمان شود.🌾 امام صادق (ع) به عنوان بصری می فرمایند: اگر می خواهی دستت را بگیریم و علم بدهیم و قلبت را با علم الهی نورانی کنیم باید حتماً ⬅️ *از محیط نفس فاصله بگیری و دنبال اثبات خودت نباشی و نخواهی خودت را نشان بدهی* 🌟بدان که اگر با نفس حرکت نکنی ⬅️ آثار رحمت الهی در تو هم نمایان می‌شود 🌟 ❓علت همراهی نکردن ما با امام چیست ؟ با نفس حرکت کردن است . *هرجا نفس بیاید 》 امام می‌رود* ✳️ می‌خواهند که علمی به شما بدهند ولی چون از خودت میبینی، نمی دهند. ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ غیبت خیلی تاریک می‎کند 🌷 مرحوم حاج اسماعیل دولابی: 🔸 دو نوع غیبت داریم که هر دو گناه است؛ یکی اینکه حواس و دلت با امامان نیست و حاضر نیستی، دیگری اینکه پشت سر مؤمنی حرف بیهوده‎ای می‎زنی که او راضی نیست. 🔸 غیبت آتشی است که همه جا را به آتش می‎کشد. غیبت باعث دوری از همه و به خصوص از خدا می‎شود. 🔸غیبت خیلی تاریک می‎کند و راه باطل را به روی غیبت کننده باز می‎کند. کسی که غیبت نکند، راه امیرالمؤمنین علیه السّلام به روی او باز می‎شود. 🌸 حضرت ادریس علیه السّلام فرمود: اگر کسی در بدو ورود به مجلسی بگوید بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ وَ صَلّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، در آن مجلس غیبت نمی‎شود؛ خدا از این ذکر، ملکی می‎آفریند که اگر کسی بخواهد غیبت کند، او را منصرف می‎کند. 📖 مصباح الهدی، تألیف استاد مهدی طیب 🔹🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 برش هایی از کتاب (زندگینامه شهید محمدرضا شفیعی) 📌 یک دروازه ری بود و یک قطار بچه‌ی قد و نیم قد. عصرهای داغ تابستان(قم) هم توی خانه بند نمی شدیم. ⚽️ می‌ریختیم وسط کوچه و با یک توپ پلاستیکی و چهار دانه آجر، مسابقه برگزار می‌کردیم؛ آن هم در حد جام‌جهانی. 🏃‍♂ عکس فوتبالیست‌ها را دیده بودیم که لباس یک‌دست می‌پوشیدند. وسع خانواده‌هایمان به قدری نبود که برایمان لباس ورزشی بخرند. برای اینکه یک دست شویم و حسرت به دل نمانیم، همه زیرپیراهن می پوشیدیم. حالا یکی راه راه بود و یکی ساده؛ ولی رنگ همه سفید بود. 👟 کفش نداشتیم و پابرهنه روی خاک‌ها می‌دویدیم. عرق می‌کردیم و به نفس نفس می افتادیم. 🥅 به چه جان‌کندنی توپ را از آجرهای دروازه تیم مقابل رد می‌کردیم؛ ولی تا می‌آمدیم سر ذوق بیاییم و دور زمین چرخ بخوریم، محمدرضا شروع می‌کرد: «نه آقا، گل قبول نیست، آفساید بود». 📣 صدا که صدا نبود. انگار بلندگو قورت داده بود. وسط دعوا و بگو‌مگو فقط هوار می‌کشید و داد می‌زد. بقیه هم هرچه می‌گفتند، بین جار و جنجالش گم می‌شد. کسی حریف‌ش نبود. آنقدر جر می‌زد و یکی به دو می‌کرد که برای نیمه تمام نماندن بازی، از خیر گل صددرصدمان می گذشتیم و حرفی نمی‌زدیم... 💻 لینک خرید اینترنتی این کتاب : انتشارات حماسه یاران https://hamasehyaran.ir/book/%D8%B4%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B9%D8%AF/ 🔹🔸 پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ✍به راستی فرق این ربات نماز‌خوان با مسلمین نمازخوانی که روزی پنج نوبت به زبان تازی که خودشان هم آن را درک نمی‌کنند نماز می‌خوانند چیست؟ ✍مسلمانان متعبدانه بر این باورند که چون زبان قرآن و دین اسلام عربی است و بر طبق آیه ۷۵ سوره قیامت که می‌گوید: [ پس هنگامی که کلام وحی را بر تو به طور کامل خواندیم، به همان صورت خواندنش را دنبال کن ]٬ اصل بر لزوم عربی خواندن قرآن و نماز و دعاهای مذهبی است٬ پس همگی می‌بایست نماز و دعاهای مذهبی‌شان را به عربی بخوانند! حال آنکه اگر هدف خداوند از انجام فرایض دینی مثل نماز آن است که پیروان دین به درستکاری و اجتناب از گناهان و تنزیه اخلاقی ترغیب شوند٬ در این صورت باید قبول کنیم که عموم مردم جهان که عربی بلد نیستند٬ برای درک مفاهیم و فلسفه‌ی عبادات خود باید به زبانی که برایشان قابل درک و فهم باشد فرایض دینی خود را انجام دهند ❗️❗️ ♦️نماز خواندن به عربی در نماز ، دستور تعبدی و توقیفی از جانب خداوند متعال است که توسط امامان اهلبیت ع این دستور به ما رسیده است ‌. ❕محمد بن مسلم می گوید از امام باقر ع از فردی پرسیدم که سوره فاتحه را در نمازش نمی خواند ❗️امام ع پاسخ داد ؛ « نماز او صحیح نیست ، مگر زمانی که آن را بخواند » 📚الاستبصار ج 1 ص 310 👌در نقل دیگر آمده است ؛ « هر نمازی که در آن سوره فاتحه خوانده نشود ، ناقص است » 📚وسائل الشیعه ج 6 ص 39 ❕امام رضا ع فرمود ؛ « در دو رکعت اول نماز ، قرائت ( سوره حمد و یک سوره دیگر ) قرار داده شده است و در دو رکعت آخر تسبیح ( سبحان الله و الحمد الله و لا اله الا الله و الله اکبر )» 📚الفقیه ج 1 ص 308 ❕و در بیان چرایی این حکم و خواندن نماز به زبان عربی فرمود ؛ « مردم به قرائت در نماز فرمان يافتند، تا قرآن مهجور و تباه نشود، بلكه محفوظ باشد و تكرار شود، تا نابود و مجهول نگردد و قرائت هم با حمد و نه ديگر سوره ها آغاز مى شود؛ چون نه در قرآن و نه در سخنان ديگر، همانند سوره حمد نداريم كه جوامع خير و حكمت در آن گرد آمده باشد.... بى گمان در سوره حمد، كلماتى جامع از خير و حكمت در امور دنيا و آخرت گرد آمده است كه نظير آن را در هيچ كجا نمى توان يافت. .....» ❕« اگر سائل بگويد ، براى چه در نماز تسبيح (سبحان اللَّه و الحمد اللَّه الخ) و ركوع و سجود قرار داده شده؟ در جواب گفته مى‏ شود ؛ « براى علّت‏هاى متعددى، از جمله آن كه بنده علاوه بر خضوع و خشوع و تعبّد و تورّع و تذلّل و خاكسارى و تقرّبش به بارى تعالى او را تقديس و تمجيد نموده، تسبيحش كرده و مراسم بزرگداشت بجا آورده، خالق را شكر و از رازق تشكّر كند و نيز به خاطر آن كه عبد همان طورى كه تكبير و تهليل را به كار برده تسبيح و تحميد را نيز استعمال نمايد و همچنين جهت ديگرش آن است كه‏ قلب و ذهن بنده به ذكر خدا مشغول شده و به غيرش متوجّه نگردد. » 📚علل الشرائع ، ج 1 ص 260 _ الفقیه ج 1 ص 310 _ عیون الاخبار ، ج 2 ص 107 👌برخی از علما ، در چرایی خواندن نماز به زبان عربی می نویسند ؛ «خواندن نماز به زبان عربى يكى از نشانه ‏هاى جهانى بودن دين اسلام است، زيرا جمعيّتى كه در يك صف قرار مى ‏گيرند و در يك جبهه واحد فعّاليّت مى‏ كنند، ناگزيرند زبان واحدى داشته باشند كه به وسيله آن تفاهم كنند؛ يعنى، علاوه بر زبان مادرى و محلّى، يك «زبان عمومى و جهانى» هم داشته باشند و وحدت جمعيّت بدون اين قسمت مسلّماً كامل نيست. 👌امروز عدّه ‏اى از متفكّران معتقدند تا دنيا به صورت يك كشور در نيايد، مردم جهان روى سعادت را نخواهند ديد و براى اين كه اين موضوع جامه عمل به خود بپوشد، نقشه ‏هايى طرح كرده ‏اند و يكى از موادّ برنامه آنها به وجود آوردن يك زبان بين ‏المللى و جهانى است. ❕خلاصه اين كه خواندن نماز به يك زبان از طرف تمام مسلمانان، رمز وحدت و نشانه يگانگى مسلمانان است و با توجّه به اين كه زبان عربى به اعتراف اهل فن‏ يكى از وسيعترين و جامع‏ترين زبان‏هاى دنياست، اين حقيقت روشنتر مى‏ شود كه تمام فرق مسلمانان مى‏ تواند آن را به عنوان يك زبان بين‏ المللى بشناسند و از آن به عنوان حسن تفاهم و همبستگى استفاده كنند. 👌علاوه بر اين، خواندن نماز به يك صورت معيّن، آن را از دستبرد و تحريف و آميخته شدن به خرافات و مطالب بى ‏اساس كه بر اثر مداخله افراد غير وارد ( هنگام ترجمه آن به زبان‏هاى ديگر ) رخ مى‏ دهد، نگاه مى‏ دارد و به اين وسيله روح اين عبادت اسلامى محفوظتر مى ‏ماند . ❕منتها بر هر مسلمانى لازم است به قدر توانايى با زبان دينى خود آشنا باشد و بداند با خداى خود چه مى‏ گويد و اتّفاقاً ياد گرفتن ترجمه نماز كه در يك صفحه كتاب خلاصه مى ‏شود، به اندازه ‏اى ساده و آسان است كه ممكن است آن را در يك ساعت ( براى تمام عمر )ياد گرفت. ❕كوتاه سخن اين كه همان‏ طور كه مى‏ دانيم مسأله توحيد و يگانگى، در تمام اصول و فروع اسلام يك زيربناى اساسى
محسوب مى ‏گردد و نماز به سوى قبله واحد و در اوقات معيّن و به يك زبان مشخّص، نمونه ‏اى از اين وحدت است. 👌اگر به هنگام مراسم حج در مكّه باشيم و نماز جماعتى را كه صدها هزار نفر از نژادها و ملّيّت‏هاى مختلف از سراسر جهان در آن شركت مى‏ جويند و همه با هم مى‏گويند «اللَّهُ اكبر» ... مشاهده كنيم، آن‏گاه به عظمت و عمق اين دستور آشنا مى ‏شويم كه اگر هريك، اين جمله روح پرور يا ساير اذكار نماز را به زبان محلّى خود مى‏ گفت چه هرج و مرج زشتى در آن روى مى ‏داد.» 📚پاسخ به پرسشهای مذهبی ، مکارم شیرازی وسبحانی تبریزی ، ص 29 👌برخی دیگر نیز در این رابطه می نویسند ؛ ❕« ما موظّفيم به همان نحوى كه مقرّر شده نماز بخوانيم، و عبادات ديگر را به جاى آوريم، و حق نداريم از خود چيزى در اين موارد اختراع نماييم. 👌البتّه توجّه به معانى و ترجمه آيات و اذكارى كه در موقع نماز خوانده مى ‏شود بسيار خوب بوده و موجب كمال نماز، شدّت فضل، و كثرت اجر و ثواب مى‏ شود؛ ولى بايد همان حمد و سوره و اذكارى را كه معيّن شده بخوانند و اگر از آن تخلّف شود عنوان اطاعت از آن سلب مى‏ شود، و نتايج بزرگى كه مقصود است حاصل نگشته‏ است ... ❕اكتفا به قرائت ترجمه در نماز و غير آن به زبان‏هاى مختلف، جدايى مسلمين از هم، و اختلاف و پراكندگى و بعضى تعصّبات را موجب مى‏ شود. در حالى كه اسلام براى نزديك كردن مردم، و متّحد ساختن جامعه‏ هاى بشرى، برقرارى تفاهم بين افراد و رفع اختلاف زبانى، نژادى و ديگر اختلافات آمده است. 👌اكنون هم يكى از جهات جامعه مسلمانان همان متّحد بودن وضع عبادات و نماز و روزه و حج و غير آن است كه در تشييد اخوّت اسلامى، كمال دخالت را دارا است. ❕امّا اين كه نوشته‏ ايد مردم بيشتر از معانى نماز بى ‏اطّلاعند ؛ 🔸اوّلًا ؛ بيشتر به طور اختصار، متوجّه اجمال معانى افعال و اذكار نماز هستند و مى ‏دانند كه نماز، توجّه بنده به خدا است، و عباراتى كه مى‏ خوانند متضمّن حمد، تمجيد، تسبيح، دعا، استغفار، اقرار به شهادتين است؛ اگر چه خصوصيّات آن را ندانند، يا در بيان آن عاجز باشند . 🔸ثانياً ؛ فرا گرفتن آن به طور اجمال براى هر كس آسان است، و حتّى در رساله‏ هاى عمليّه‏ اى كه با زبان فارسى ساده نوشته شده و در دسترس عوام است، ترجمه اذان و اقامه و حمد و سوره و اذكار نماز نوشته شده است . » 📚معارف دین ، صافی گلپایگانی ، ج 1 ص 232 🔹🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻چرا افراد سالم باید به اندازۀ بیماران بدحال دعا کنند؟ 🔸می‌دانسیتد که دعا فقط برای رفع بلا نیست، بلکه دعا جلوی بلاهای نیامده را هم می‌گیرد! بنابراین افراد سالم، احتیاج‌شان به دعا کمتر از افراد مبتلا و بیمار نیست! زیرا هیچ‌کس از فردای خود خبر ندارد. 🔸امیرالمؤمنین على(ع) می‌فرماید: امواج بلا را با دعا پس بزنید. [زیرا] بلادیده‌‏اى که بلا جانش را به لب رسانده است، نیازش به دعا بیشتر از کسی نیست که فعلاً در عافیت است، ولی از بلا در امان نیست. 🔸همچنین امام صادق(ع) از پدرانشان نقل کردند که حضرت علی(ع) همیشه می‌فرمود: کسی که گرفتار بلا شده، حتی اگر بلایش بزرگ باشد، نیازش به دعا بیشتر نیست از کسی که در عافیت است، و طبعاً از بلا در امان نیست. زیرا هیچ کس از فردای خودش خبر ندارد. 🔻ادفَعُوا أمواجَ البَلاءِ بِالدُّعاءِ، ما المُبتَلَى الَّذی استَدَرَّ بِهِ البَلاءُ، بِأحوَجَ إلَى الدُّعاءِ مِنَ المُعافَى الَّذی لا یَأمَنُ البَلاء 👈🏻دعوات راوندی، ص۲۱ 🔻عَنِ الصَّادِقِ ع: إِنَّ عَلِیّاً ع کَانَ یَقُولُ مَا مِنْ أَحَدٍ ابْتُلِیَ وَ إِنْ عَظُمَتْ بَلْوَاهُ بِأَحَقَّ بِالدُّعَاءِ مِنَ الْمُعَافَى الَّذِی لَا یَأْمَنُ الْبَلَاءَ. 👈🏻 امالی صدوق، ص۲۶۵ 🔹🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
ایـــــــن غـــــــم بـه صـد ادلــه ‌ی محـکـم مـقـدس اســــت... 🔹🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 برش‌هایی از کتاب 💔 دلم آشوب بود. یک روز در میان، به پسرخاله‌اش محمدتقی ؛ می‌گفتم برو سپاه ببین می‌تونی از محمدرضا خبر بگیری یا نه؟! می‌رفت و برمی‌گشت، می‌گفت خبری نیست. 🖤 بعد از یک هفته این در و آن در زدن، چند نفر از سپاه آمدند و گفتند پسرت مفقودالاثر شده و فعلا وضعیتش مشخص نیست. ❣ دیگر شده بودم مادر مفقودالاثر. ولی نه جایی را بلد بودم و نه پایی داشتم که دنبال گمشده‌ام بگردم. نمی‌دانستم زنده است یا نه. 🌧 باد به در می‌خورد، می‌گفتم محمدرضا اومد. پرده عقب می‌رفت، می‌گفتم محمدرضا اومد. ✨ دو تا اتاق داشتیم. محمدرضا بین‌شان پرده کشیده بود. و وقت‌هایی که مرخصی می‌آمد، آن طرف پرده نماز شب و زیارت عاشورا می‌خواند. گاهی حس می‌کردم صدایش از داخل اتاق می‌آید، پرده را کنار می‌زدم، می‌دیدم کسی نیست. 🌔 تا هشت ماه، روز و شب نداشتم. غصه‌ام که زیاد می‌شد، وضو می‌گرفتم و می‌ایستادم به نماز. 🍃🥀🍃🥀🍃 لینک خرید اینترنتی کتاب : دیجی کالا https://www.digikala.com/product/dkp-1490028 🔸🔹🔸🔹 پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هفت دقیقه طوفانی زبان حال مردم در شرایط سخت اقتصادی که مردم درفشارند در اوضاعی که آمریکا وغرب وصهیونیست دانشمندان مارا ترور می کنند آن مقام مسئولی که فرزندش در اروپا وآمریکا تحصیل می کند مستحق چیست؟ @porsemanmoshavere 🔹🔸🔹🔸 ⇝ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
قسمت 11👇 ۳⭕ عدل به مجتهد غیر اعلم با رعایت (ا علم فالاعلم ) عدول به مجتهد غیر اعلم با رعایت( اعلم فالا علم )در موارد زیر جایز است : ۱ ❎احتیاط واجب یا احتیاط لازم آن است ۲❎ مسئله محل تامل یا محل اشکال است ۳ ❎المشهور کلا. مشهور از فقها اینطور گفته است ۴ ❎قیل کذاا بعضی اینطور گفتند ۵ ❎علی احوط احتیاط آن است در صورتی که قبل از احتیاج یا بعد از آن فتوای بر خلاف آن نباشد 🔷توجه🔷 برخی از فقها اول به غیر اعلم را اختصاص دادند به صورتی که جهت احتیاط اعلم مراجعه نکردن به مسئله باشد و معتقدند اگر جهت احتیاط اعلم خطا دانستن نظر غیر اعلم باشد رجوع به غیرا علم مشکل، بلکه غیر جایز است و احتیاط نیز در همین است سوم.⭕ برخی از موارد وجوب عدول در مواردی واجب است که برخی از آن عبارت است از ۱ 🔷از مجتهدی که از ابتدا شایسته تقلید نبوده است اگر مقلد بعد از مدتی تقلید از شخصی بفهمد که وی از ابتدا شایسته تقلید نبوده است واجب است از او عدول کرده و به مجتهد جامع الشرایط رجوع کند مثلاً پس از مدتی متوجه شود که به عادل یا اعلم نبوده است 2🔷عدول از مجتهدی که شرایط تقلید را از دست داده است اگر مقلد از کسی تقلید می کرده که از ابتدا شرایط و شایستگی تقلید را داشته ولی الان آن را از دست داده است واجب است از او عدول کرده وبه مجتهد جامع و شرایط رجوع کند مثل مجتهد جامع الشرایطی که اکنون عدالت یا عقل یا اعلمیت و مانند آن و از دست داده باشد 🔹🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ⇝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا