eitaa logo
ثانیه شمار ظهور
1.9هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 🌿 آیت الله سعادت پرور (ره) : اى عــزيزان من! در جوانى‏ همه‌كس به تو علاقه دارند و در پيرى هيچ‌كس تو را نخواهد، پس در فكرآن باشيد در آن وقتى كه همه از شما رميده‌شوند شما رميده از آن‏ها باشيد و شب و روز انس با ملڪات جــوانى خود داشتـہ باشيد (يعنى ، بندگى خدا، توجه به خدا و لذت بردن از قرب با خدا) 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش: همانطور که گفتيد خداوند از هر شخص به اندازه ي توانايي هاي او تکليف مي خواهد چرا خداوند من را امام و معصوم نکرد تا به اندازه ي توانايي که داده به من تکليفم کند؟ 🌼 پاسخ: این توانایی ها و ظرفیت ها که خدا بر اساس آن خدا از انسان تکلیف می خواهد و به تبع آن عصمت یک امر اعطایی خالص نیست و این گونه نیست که خدا آنها را گتره و بی حساب به کسی بدهد بلکه خدای تعالی بر اساس علمی که دارد می داند که چه کسی در دنیا چگونه عمل می کند و این علم خدا به عملکرد انسان ها در قبل از خلقت آنها موجب اعطای برخی از ظرفیت های خاص به آنها شده است: خداوند متعال به قابلیت ممتاز پیامبران و امامان، براى تحصیل مقامات معنوى و شایستگى آنان براى بر عهده گرفتن مسئولیت هدایت جامعه علم دارد. در حقیقت همان قابلیت و شایستگى آنان - که بخش عمده اش ناشى از افعال اختیارى ایشان است - از قبل نزد خداوند معلوم است و همین قابلیت مبتنى بر اختیار موجب گزینش آنان مى شود. آیات و روایات فراوانى بر این دو واقعیت گواهى مى دهد: «وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ کانُوا بِآیاتِنا یُوقِنُونَ»؛ سجده (۳۲)، آیه ۲۴.؛ «و چون شکیبایى کردند و به آیات ما یقین داشتند، برخى از آنان را پیشوایانى قرار دادیم که به فرمان ما[ مردم را ]هدایت مى کردند» و «اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسالَتَهُ»؛ انعام (۶)، آیه ۱۲۴.؛ «خداوند بهتر مى داند رسالتش را کجا قرار دهد». در اوایل دعاى ندبه به مجموع این واقعیت نورانى اشاره شده است:
«وَ لا اضْمِحْلالَ بَعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَیْهِمُ الزُّهْدَ فِى دَرَجَاتِ هَذِهِ الدُّنْیَا الدَّنِیَّةِ وَ زُخْرُفِهَا وَ زِبْرِجِهَا فَشَرَطُوا لَکَ ذَلِکَ وَ عَلِمْتَ مِنْهُمُ الْوَفَاءَ بِهِ فَقَبِلْتَهُمْ وَ قَرَّبْتَهُمْ وَ قَدَّمْتَ لَهُمُ الذِّکْرَ الْعَلِیَّ وَ الثَّنَاءَ الْجَلِیَّ وَ أَهْبَطْتَ عَلَیْهِمْ مَلائِکَتَکَ وَ کَرَّمْتَهُمْ بِوَحْیِکَ وَ رَفَدْتَهُمْ بِعِلْمِکَ»؛ «[ آنان را برگزیدى ] ... و این بعد از آن بود که بر ایشان شرط کردى نسبت به دنیا و زینت زیورهاى آن زهد بورزند. آنان نیز این شرط را پذیرفتند و دانستى که آنان به آن شرط وفا دارند. پس آنها را پذیرفتى و به خود نزدیک ساختى و یاد بلند و ستایش ارجمند را براى ایشان پیش فرستادى و فرشتگانت را بر آنان فرو فرستادى و به وحى خود، آنان را گرامى داشتى و آنان را به بخشش علم خود، میهمان کردى ...» . البته این امتیاز (علم و عصمت موهبتى)، پایه و شرط اولیه امامت است و معصومان با اراده خویش و تلاش و عبادت، به مقامات عالى ترى از علم و عصمت دست مى یابند؛ چنان که در قرآن مجید از زبان پیامبرصلى الله علیه وآله مى خوانیم: «وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِى عِلْماً»؛ طه (۲۰)، آیه ۱۱۴.؛ «و بگو: پروردگارا! بر دانشم بیفزاى». همین عبادت ها و صبر و جهادهاى بیشتر - که با اختیار و اراده انجام مى شود - موجب برترى برخى از پیامبران، بر برخى دیگر مى گردد: «تِلْکَ الرُّسُلُ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلى بَعْضٍ»؛ بقره (۲)، آیه ۲۵۳.؛ «برخى از آن پیامبران را بر برخى دیگر برترى بخشیدیم ...» . دسترسى به مقام «عصمت» و راه یابى به مقامات «علمى و معنوى»، به پیامبران و امامان اختصاص ندارد و براى همگان میسر است؛ چنان که حضرت زینب علیها السلام تا مرز عصمت پیش رفت و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام به مقامات عالى معنوى دست یافت. بسیارى از علما و اولیا «تالى تلو معصوم» (نزدیکان به مرز عصمت) خوانده مى شوند. اینکه مسئله عصمت عمدتاً در مورد پیامبران و امامان مطرح مى شود، به لحاظ لزوم عصمت در آنان است. به عبارت دیگر شرط امامت و نبوت، عصمت است و خداوند فاقدان این ویژگى را براى این دو منصب بر نمى گزیند. بنابراین هیچ غیر معصومى، به نبوت و امامت نمى رسد، ولى این به معناى آن نیست که هر کس امام یا نبى نباشد، از هیچ درجه اى از عصمت بهره مند نخواهد بود. فیاضیت مطلقه الهى، ایجاب مى کند که هر کس قابلیت و استعداد کمالى را دارد، همه شرایط لازم براى به فعلیت رسیدن آن کمال، در اختیار او قرار داده شود. (که قبلا گفتیم این ظرفیت و استعداد می تواند اکتسابی باشد) به عبارت دیگر از ناحیه خداوند، هیچ گونه قصور و بخلى در این باره نیست. بنابراین اگر واقعاً ما قابلیت دریافت علم لدنى را دارا بوده و با داشتن آن حقیقتاً از عصمت برخوردار مى شدیم، خداوند آن علم را به ما عطا مى کرد. اما اگر اندکى دقت کنیم؛ این ادعا که اگر ما هم علم معصومان را داشتیم، معصوم مى شدیم، ادعایى بیش نیست. دلیل بر این مطلب آن است که، در بسیارى از موارد ما بر خلاف علم و آگاهى خود عمل مى کنیم. در روایتى نیز آمده است: «من عمل بما علم علّمه اللَّه علم مالا یعلم» آیا ما به همین تکلیف هایی که از ما خواسته شده کامل عمل می کنیم که حال به دنبال تکالیف بالاتر باشیم !!؟ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ شبهه پرستش گاوی که آنرا میدوشیم بهتر از رای دادن و انتخاب گاوی است که ما را میدوشد ✅ پاسخ ▫️اولا هیچ کس گاوی را که می‌پرستد نمی‌دوشد. 🔹ثانیاً مجبور نیستید به گاو رأی بدید، ممکن است برخی کاندیداها، شایستگی کافی نداشته باشند، اما چنین نگرشی نسبت به همه‌ی نامزدها مصداق این ضرب‌المثل است: «کافر همه را به کیش خود پندارد». ▫️ثالثاً فرض کنید همه‌ی آن‌ها ناشایست. اما به حکم فرمایش امام صادق علیه السلام: «عاقل آن نیست که خوب را از بد تشخیص دهد، بلکه عاقل آن است که خوب را از خوب‌تر و بد را از بدتر تشخیص دهد» بهتر آن است که لااقل به تعبیر شبهه افکن به گاو رأی داد تا «گرگ» بر ما مسلط نشود. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
هدایت شده از مکتب امام
🔰محلی برای شنیدن حرف های شما ✨ سلسله گفتگوهای گروهی و 🗳گفتمان انتخابات ۱۴۰۰ 🖋 موضوع: آنجایی که ناکام ماندیم 🗓 یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ⏰ ساعت: ۲۱:۳۰ ✅ با حضور اساتید مرکز گفتمان توحید 📱گفتگوی صوتی در کانال Rubika.ir/goftemane_tohid -------------------------- 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
ثانیه شمار ظهور
🔰محلی برای شنیدن حرف های شما ✨ سلسله گفتگوهای گروهی #تحول_توحیدی و #ایران_قوی 🗳گفتمان انتخابات ۱۴۰۰
سلام عليكم این جلسات روزهای فرد از ساعت ۲۱:۳۰ برقرار است و دوستان می‌توانند در فضای تعاملی گفتگوی صوتی با اساتید گفتگو داشته باشند. دوستانتان را نیز به این گفتگو دعوت کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ انتخابات و فرصت یک استغفار اجتماعی 🔰 یکی از آثار ، افزایش روزی و افزایش قدرت است: 🔸«وَ يا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً وَ يَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلى‏ قُوَّتِكُم‏؛ و اى قوم من! در پیشگاه پروردگارتان كنيد، سپس به سوى او بازگرديد تا (باران) آسمان را پى در پى بر شما بفرستد و نيرويى بر نيروى شما بيفزايد.» (هود: 52) 🔰 ، فرصتی است برای یک . استغفار از اعتماد به غرب و غربزده ها. اگر این استغفار اجتماعی رخ دهد، و دولتمردان صالح سرکار آیند، آنگاه نه تنها خرابی های گذشته جبران خواهد شد، بلکه به فرموده قرآن، هم معیشت مردم متحول خواهد شد و هم دائما بر قدرت مان افزوده خواهد شد. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍سخنرانی حاج آقا عالی 💠موضوع: سوع ظن به خدا 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔴 جنس آدم‌ها ✍هر وقت خواستی «پارچه‌ای» بخری؛ آن را در دست «مچاله كن» و بعد رهايش كن، اگر «چروک» برنداشت، «جنس خوبی» دارد. آدم‌ها نیز همينطورند! آدم‌هايی كه بر اثر فشارها و مشكلات، اخلاق و رفتارشان عوض می‌شود و «چروک» برمی‌دارند، اينها جنس خوبی ندارند و برای رفاقت، معاشرت، مشارکت، ازدواج و اعطای مسئولیت به آنها، به هیچوجه «گزینهٔ مناسبی» نخواهند بود. 🔰 مراقب انتخاب آدم‌های اطرافمان باشیم، هرکسی لیاقت هر چیزی را ندارد. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐