eitaa logo
ثانیه شمار ظهور
1.9هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ شبهه پرستش گاوی که آنرا میدوشیم بهتر از رای دادن و انتخاب گاوی است که ما را میدوشد ✅ پاسخ ▫️اولا هیچ کس گاوی را که می‌پرستد نمی‌دوشد. 🔹ثانیاً مجبور نیستید به گاو رأی بدید، ممکن است برخی کاندیداها، شایستگی کافی نداشته باشند، اما چنین نگرشی نسبت به همه‌ی نامزدها مصداق این ضرب‌المثل است: «کافر همه را به کیش خود پندارد». ▫️ثالثاً فرض کنید همه‌ی آن‌ها ناشایست. اما به حکم فرمایش امام صادق علیه السلام: «عاقل آن نیست که خوب را از بد تشخیص دهد، بلکه عاقل آن است که خوب را از خوب‌تر و بد را از بدتر تشخیص دهد» بهتر آن است که لااقل به تعبیر شبهه افکن به گاو رأی داد تا «گرگ» بر ما مسلط نشود. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
هدایت شده از مکتب امام
🔰محلی برای شنیدن حرف های شما ✨ سلسله گفتگوهای گروهی و 🗳گفتمان انتخابات ۱۴۰۰ 🖋 موضوع: آنجایی که ناکام ماندیم 🗓 یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ⏰ ساعت: ۲۱:۳۰ ✅ با حضور اساتید مرکز گفتمان توحید 📱گفتگوی صوتی در کانال Rubika.ir/goftemane_tohid -------------------------- 🔰گفتمان توحید @goftemane_tohid
ثانیه شمار ظهور
🔰محلی برای شنیدن حرف های شما ✨ سلسله گفتگوهای گروهی #تحول_توحیدی و #ایران_قوی 🗳گفتمان انتخابات ۱۴۰۰
سلام عليكم این جلسات روزهای فرد از ساعت ۲۱:۳۰ برقرار است و دوستان می‌توانند در فضای تعاملی گفتگوی صوتی با اساتید گفتگو داشته باشند. دوستانتان را نیز به این گفتگو دعوت کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ انتخابات و فرصت یک استغفار اجتماعی 🔰 یکی از آثار ، افزایش روزی و افزایش قدرت است: 🔸«وَ يا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً وَ يَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلى‏ قُوَّتِكُم‏؛ و اى قوم من! در پیشگاه پروردگارتان كنيد، سپس به سوى او بازگرديد تا (باران) آسمان را پى در پى بر شما بفرستد و نيرويى بر نيروى شما بيفزايد.» (هود: 52) 🔰 ، فرصتی است برای یک . استغفار از اعتماد به غرب و غربزده ها. اگر این استغفار اجتماعی رخ دهد، و دولتمردان صالح سرکار آیند، آنگاه نه تنها خرابی های گذشته جبران خواهد شد، بلکه به فرموده قرآن، هم معیشت مردم متحول خواهد شد و هم دائما بر قدرت مان افزوده خواهد شد. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍سخنرانی حاج آقا عالی 💠موضوع: سوع ظن به خدا 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔴 جنس آدم‌ها ✍هر وقت خواستی «پارچه‌ای» بخری؛ آن را در دست «مچاله كن» و بعد رهايش كن، اگر «چروک» برنداشت، «جنس خوبی» دارد. آدم‌ها نیز همينطورند! آدم‌هايی كه بر اثر فشارها و مشكلات، اخلاق و رفتارشان عوض می‌شود و «چروک» برمی‌دارند، اينها جنس خوبی ندارند و برای رفاقت، معاشرت، مشارکت، ازدواج و اعطای مسئولیت به آنها، به هیچوجه «گزینهٔ مناسبی» نخواهند بود. 🔰 مراقب انتخاب آدم‌های اطرافمان باشیم، هرکسی لیاقت هر چیزی را ندارد. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش: فلسفه صيغه چيست؟ 🌼 پاسخ: ازدواج موقت به عنوان راهکاري براي مواقع غير عادي و ضروري قرار داده شده ، هم‌چنان که طلاق حرام نشده و راهكاري براي مواقع خاص و اجتناب ناپذير قرار داده شده است. به همين خاطر در روايات ، به ازدواج موقت و چند همسري تشويق نشده است بلکه در رواياتي از ازدواج موقت بدون لزوم و ضرورت نهي شده است. اگر در مواردي نسبت به متعه تشويق شده ،به جهت مبارزه با بدعتي بود که افرادي گذاردند و حلال خدا را حرام شمردند.(1) در برخي روايات آمده : خداوند مردان و زنان هوسباز را دوست نمي‌دارد و آنان را لعن مي‌کند.(2) نگاه كلي اسلام در اين خصوص نگاهي خاص و در مقام اضطرار و ضرورت هاي خاص است . اسلام ديني است كه دستورات آن بر اساس فطرت انسان ها و ضرورت هاي جوامع دسته بندي و عرضه شده ، در تعاليم آن، واقعيت ها و حقيقت هاي اجتماعي بر احساسات و نگاه هاي سطحي ترجيح داده شده است . چه ما قبول كنيم و چه نكنيم غريزه جنسي يكي از نيرومندترين غرائز انساني است، تا آن جا كه پاره‏اي از روانكاوان آن را تنها غريزه اصيل انسان مي‏دانند .تمام غرائز ديگر را به آن باز مي‏گردانند. از سوي ديگر اين يك قانون كلي است كه اگر به غرايز طبيعي انسان به صورت صحيحي پاسخ داده نشود، براي اشباع آن متوجه طريق انحرافي خواهد شد، زيرا غرايز طبيعي را نمي‌توان از بين برد. بايد بپذيريم كه چه در گذشته و چه درحال به دلايل گوناگون،امكان ازدواج دائم براي بسياري از افراد فراهم نبوده و نيست ؛ در بسياري از محيط ها و فرهنگ ها افراد در سنين خاصي قادر به ازدواج دائم نيستند.
يا افراد متأهل در مسافرت‏هاي طولاني و يا در مأموريت‏ها و يا به علل ديگري با مشكل عدم ارضاي غريزه جنسي رو به رو مي‏شوند؛ يا افراد متعدد به خصوص بانوان بعد از دست دادن همسران شان به رغم نياز شديد به همدم و همسر ، توان ورود در اين عرصه را در خود نمي بينند و از برخوردهاي بد جامعه هراس دارند . با اندكي تامل مي توان به ضرورت توجه به يك راه حل خاص در اين ميان رسيد كه اين راهكار از نظر اسلام نوعي ازدواج درجه دو است . در اين ميان دو ضرورت مهم اجتماعي وجود دارد : يكي آن كه وجود زنان بي سرپرست و بيوه در جامعه به دلايل گوناگون اقتصادي و روحي و غريزي مي تواند موجب مفاسد و مشكلات فردي و اجتماعي هم براي خودشان و هم براي مردان جامعه و هم فرزندان شان گردد ، در حالي كه با يك ازدواج موقت يا دائم اما كمرنگ تر از ازدواج اول ، بخش عمده اين نيازها برطرف شده و خطرات بسياري در اين زمينه برطرف مي گردد . ديگر آن كه انگيزه هاي موجه جنسي در مردان آن هم در شرايط خاصي كه معمولا دسترسي به همسر يا امكان ازدواج ندارند و يا از طريق همسر خود توان برآورده ساختن آن را ندارند ، در پاره اي موارد تعدد زوجات يا ازدواج موقت را كاملا منطقي مي‏کند . با ازدواجي مشروع از فشارهاي ويرانگر روحي كه ممكن است همه توان مفيد اجتماعي يك مرد را گرفته و او را وادار به رفتارهاي بسيار پر خطر و پر آسيب نمايد، جلوگيري مي شود . به عبارت روشن تر تنها راهكار اسلام براي برخورد منطقي با اين حقيقت وجودي ، طبيعي ترين وجامع ترين راهكار ممكن، يعني ازدواج است كه علاوه بر برخورد منطقي با اين نياز دروني، زمينه ارضاي ساير نيازهاي روحي و رواني انسان و رشد و تعالي فردي و اجتماعي او و ايجاد جامعه اي بالنده و پيشرو را نيز فراهم مي نمايد . اما اگر زمينه ازدواج دائم با اين همه نتايج مثبت وجود نداشت، تجربه انسان در طول تاريخ نشان داده كه اين امر به طغيان ها و خسارات وحشتناكي منتهي مي گردد ؛ به همين خاطر اسلام براي پاسخگويي به برخي از اين نيازها ازدواج موقت را معرفي كرده است تا لااقل بستر ناقصي براي فروكش كردن اين نياز شديد فراهم شده ،زمينه تمرد و عصيان انسان در برابر دستور خداوند را سد نمايد . البته در منظر اسلام شروط خاصي براي اين رابطه خاص در نظر گرفته شده ، چنانچه اين شرايط و مقررات تعيين شده از سوي شرع رعايت گردد،علاوه بر پاسخگويي طبيعي به يكي از غرايز انساني ، حقي هم از كسي پايمال نمي‏گردد . پي‌نوشت‌ها: 1. نظام حقوق زن در اسلام، ص 82. 2. وسايل الشيعه، ج 7، ص 267 ـ 268. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
۳.docx
9.9K
🇮🇷🌸 🍀 💠 پرسش و پاسخ ✅ سوال سوم: چگونه در انتخابات می‌توانیم عامل به امر مهم «تواصی به حق» باشیم؟ 🍃🌻🍃 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐