eitaa logo
بیت الحیدر(ع) کاشان
243 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.7هزار ویدیو
38 فایل
کانال رسمی هیات یا علی علیه السلام کاشان،خ بخارایی رفقایی که نذورات دارند با آیدی زیر @labbaik_yahosin ارتباط بگیرند ارتباط با مدیرکانال @Abd_al_hossin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۰ خرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۰ خرداد ۱۴۰۳
: همه موظّفيم عالم شويم؛ يا در پرورش علم و عالم بكوشيم و بر اين اساس است كه به نسل جوان و همچنين اوليای آنها پيشنهاد می شود كه فرزند صالح خود را كه اوّلاً خوش استعداد و ثانياً پرهيزكار و وارسته است، تشويق كنند كه به عنوان سرباز حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به حوزه علميّه برود، تا عالم و فقيهی شود كه هم دين خود را حفظ كند و هم دين جامعه را تأمين كند. او اگر مالی به دست نياورد، كمال و جمال فراهم می كند.  هرگز مال، وسيله كمال كسی نيست. همه ما روزی را در پيش داريم كه در آن عدّه ای هر دو دست خود را می گزند و می گويند «اين همه كوشيديم و چيزی به همراه نياورديم». البتّه بايد خود جوانان نيز اين شوق را در خود احيا كنند؛ يعنی آنها بايد همان گونه كه بسيجی می شوند و در نَفْرِ نظامی شركت می كنند، در نفر علمی نيز شركت كنند.  خدای سبحان فرمود[۱] كه چرا عدّه ای به حوزه های علميّه نمی روند، تا قرآن كريم و معانی آن، نهج البلاغه و معارف علوی(سلام الله علیه) و حلال و حرام خدا را ياد بگيرند؟ اگر جوانی وارد حوزه های علميّه شد و شيرينی فقاهت در كام او جلوه كرد، هيچ لذّتی پيش او شيرين تر و گواراتر از لذّت علم نيست؛ آن گاه او راه را خود مي پيمايد، درحالی كه ديگران در خواب اند و اواخر عمر بيدار می‌شوند. بسياری در پايان عمر نگران هستند كه چيزی برای بردن ندارند؛ امّا هيچ فقيهی در پايان عمر نگران نيست كه چرا من عمر خود را در تحصيل علم صرف كرده ام. [۱]سوره توبه آیه ۱۲۲ منبع:کتاب بنیان مرصوص امام خمینی (ره) در بیان و بنان/صفحه ۲۰۳ ⃟🌸❥๑🕊🌸🕊❀✾•🕊 . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
۲۰ خرداد ۱۴۰۳
💡 اصل دین [بصائر الدرجات] أَحْمَدُ عَنِ الْحُسَیْنِ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ الثُّمَالِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام یَقُولُ دَعَا رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله بِطَهُورٍ فَلَمَّا فَرَغَ أَخَذَ بِیَدِ عَلِیٍّ علیه السلام فَأَلْزَمَهَا یَدَهُ ثُمَّ قَالَ إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ ثُمَّ ضَمَّ یَدَهُ إِلَی صَدْرِهِ وَ قَالَ وَ لِکُلِّ قَوْمٍ هادٍ ثُمَّ قَالَ یَا عَلِیُّ أَنْتَ أَصْلُ الدِّینِ وَ مَنَارُ الْإِیمَانِ وَ غَایَةُ الْهُدَی وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ أَشْهَدُ بِذَلِکَ ▪️ثمالی گوید از امام باقر علیه السّلام شنیدم که فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله آب خواست. بعد از فراغت از وضو، دست علی علیه السّلام را گرفت و فشرد. سپس فرمود: «انما أنت منذر. » بعد دست او را به سینه چسبانید و فرمود: «و لکل قوم هاد. » و در ادامه فرمود: علی جان! تو اصل دین و نشانه ایمان و غایت هدایت و پیشوای زیبایانی، من به این شهادت می‌دهم.  📚بحارالانوار، جلد ۲۳ صفحه ۳ . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
۲۰ خرداد ۱۴۰۳
[بصائر الدرجات]ابْنُ یَزِیدَ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَیْنَةَ عَنْ بُرَیْدٍ الْعِجْلِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام فِی قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَی إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِکُلِّ قَوْمٍ هادٍ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله الْمُنْذِرُ (وَ) فِی کُلِّ زَمَانٍ مِنَّا هَادٍ یَهْدِیهِمْ إِلَی مَا جَاءَ بِهِ نَبِیُّ اللَّهِ ثُمَّ الْهُدَاةُ مِنْ بَعْدِهِ عَلِیٌّ علیه السلام ثُمَّ الْأَوْصِیَاءُ وَاحِداً بَعْدَ وَاحِدٍ حضرت باقر علیه السّلام در مورد تفسیر آیه «إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِکُلِّ قَوْمٍ هادٍ» از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل کرد که فرمود: منذر در هر زمانی یک هادی و راهنما از ما خانواده هست که آنها را به دستورات پیامبر راهنمایی می‌کند. هادیان بعد از پیامبر اکرم عبارتند از علی بن ابی طالب علیه السّلام سپس جانشینان او یکی پس از دیگری. 📚 بحارالانوار- جلد ۲۳، صفحه ۳ . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
۲۰ خرداد ۱۴۰۳
Darse Akhlaghi.mp3
3.13M
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے با اشتراک این لینک ما را به دوستان خود معرفی کنید . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
۲۰ خرداد ۱۴۰۳
🌷🌷مبحث ۱۴۶۶ خرداد ۱۴۰۳ شمسی با نام خداوند پیوند دهنده قلبها و عرض سلام و آرزوی اشاعه فرهنگ ازدواج موفق 💞خواستگاری حضرت علی (ع) از حضرت زهرا (س): در روایات شیعه و سنی آمده است که عمر و ابوبکر که از ازدواج با حضرت زهرا نومید شده بودند، امیرالمومنین را گفتند: تو به خواستگاری او برو![ ۱] در جایی دیگر روایت شده اصحاب و انصار رسول خدا(ص) با سعد معاذ رئیس قبیله اوس به گفتگو پرداختند و آگاهانه دریافتند که جز حضرت علی علیه السلام کسی شایستگی ازدواج با حضرت زهرا علیهاالسلام را ندارد و نظر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیز به غیر او نیست. از این رو دسته جمعی در پی حضرت علی علیه السلام رفتند و سرانجام او را در باغ یکی از انصار یافتند که با شتر خود مشغول آبیاری نخل ها بود. آنان روی به علی کردند و گفتند: اشراف قریش از دختر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم خواستگاری کرده اند و پیامبر در پاسخ آنان گفته است که کار زهرا منوط به اذن خداست و ما امیدواریم که اگر تو (با سوابق درخشان و فضایلی که داری) از فاطمه خواستگاری کنی پاسخ موافق بشنوی و اگر دارایی تو اندک باشد ما حاضریم تو را یاری کنیم.[ ۲] 🍒چگونگی خواستگاری حضرت علی علیه السلام: ضحاک بن مزاحم نقل می کند: از حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام شنیدم که در مورد مراسم خواستگاری از حضرت زهرا(س) می فرمود: موقعی که من نزد پیامبر خدا صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم رفتم و آن بزرگوار مرا دید خندید و فرمود: یا اباالحسن! آیا برای حاجتی که داری نزد من آمدی؟ من قرابت و سبقت در اسلام و یاری کردن خود را از آن حضرت و جهادهایی که در راه خدا کرده بودم، برای آن حضرت شرح دادم. پیغمبر اکرم صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم فرمود: یا علی راست می گویی، مقام تو بالاتر از این است که تذکّر دادی، عرض کردم: یا رسول الله فاطمه ی زهراء را برایم تزویج نما. فرمود: یا علی! قبل از تو چند نفر از مردان، این تقاضا را داشتند، ولی هر گاه من به فاطمه می گفتم اظهار بی میلی می کرد، شما چند لحظه ای صبر کن تا من نزد او بروم و برگردم.[ ۳] پیامبرخدا،نزد فاطمه علیها السلام رفت. فاطمه علیها السلام از جا برخاست و رداى پدر را گرفت و كفش هایش را درآورد و آبْ دست برایش آورد و دست و پاى او را شُست و سپس نشست . پس پیامبر خدا به او فرمود: «اى فاطمه!» . پاسخ داد: بلى ، چه مى خواهى ، اى پیامبر خدا؟ فرمود : «على بن ابى طالب ، كسى است كه خویشاوندى و فضیلت و اسلامش را مى شناسى و من از خدا خواسته ام كه تو را به ازدواج بهترینِ آفریدگانش و محبوب ترینِ آنان در نزدش درآورد و على از تو خواستگارى كرده است . چه نظرى دارى؟» . فاطمه علیها السلام ساكت ماند و صورتش را برنگردانْد و پیامبر خدا ، كراهتى در چهره اش ندید . پس برخاست ، در حالى كه مى گفت: «اللّه اكبر! سكوت او [نشانه]رضایت اوست». پس جبرئیل علیه السلام نزدش آمد و گفت: اى محمّد! او را به ازدواج على بن ابى طالب درآور كه خداوند ، این دو را براى هم پسندیده است .[۴] حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام روایت می کنند: پیامبر اکرم صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه به من فرمود: یا علی! گروهی از مردان قریش راجع به فاطمه ی زهراء سلام الله علیها مرا مورد عتاب قرار دادند و گفتند: ما خواستگار فاطمه بودیم و تو نپذیرفتی، اکنون او را به علی بن ابیطالب دادی. من گفتم: به خدا قسم، من فاطمه را از شما رد نکردم و او را تزویج ننمودم، بلکه خدا خواستگاری شما را نپذیرفت و فاطمه را برای علی تزویج کرد؛ زیرا جبرئیل بر من نازل شد و گفت : خدای تعالی می فرماید: اگر من علی را خلق نمی کردم از حضرت آدم به بعد شوهری که شایسته ی فاطمه باشد در روی زمین نبود.[ ۵] از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است که خطاب به على علیه السلام فرمود: «لولاك یا على لما كان لفاطمه كفو على وجه الارض[ ۶]: یا على اگر تو نبودى، فاطمه را بر روى زمین کفوی نبود». علامه حسن زاده آملی در شرح این روایت گفته اند: نكاح بر كفائت است- كه باید مرد و زن كفو هم باشند- و مرد غیر معصوم را بر زنى كه صاحب عصمت است راهى نیست. [ ۷] پی نوشتها: ۱.🌹الریاض النضر، ج ۲، ص ۱۸۲؛ الغدیر، ج ۳، ص ۲۰ ۲.🌷علامه محمد باقر مجلسی (ره) ،ترجمه جلد ۴۳ بحارالانوار ۴۳ ، ۴۴۱ ۳.🌹 الأمالی للطوسی : ص ۳۹ ح ۴۴ ، ۴.🌹الأمالی للطوسی : ص ۳۹ ح ۴۴ ، بشارة المصطفى : ص ۲۶۱ ۵.🌹علامه محمدباقر مجلسی، ترجمه جلد ۴۳ بحارالانوار، ص ۲۸۸ ۶.🌷 بحارالانوار ج ۴۳ ص ۵۳ ۷.🌹حسن زاده آملی؛ حسن، شرح فص حكمة عصمتیة فی كلمة فاطمیة . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
۲۰ خرداد ۱۴۰۳
انالله و انا الیه راجعون... برادر عزیز و بزرگوار جناب آقای محسن کاظمی ضایعه ی درگذشت ناگهانی پدر محترمتان مرحوم مغفور حاج حسین کاظمی را خدمت شما و خانواده محترمتان،تسلیت عرض کرده و برای روح آن مرحوم علو درجات را از خداوند منان،خواستاریم. . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
۲۰ خرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۰ خرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۰ خرداد ۱۴۰۳