هدایت شده از پایگاه اخوان شهیدی🇮🇷
╭─┅─🍃🌸🍃🌸🍃─┅─╮
💎امام رضا (علیه السلام) :
🔘« #ڪامل شدن دین هر شخص بستگی به #پذیرش_ولایت ما اهل بیت پیامبر و #بیزاری جستن از #دشمنان ماست»
📚 سرائر ج 3 ص 360
@akhavanshahidi
هدایت شده از تذکره الاولیاء
4_5803384953093753083.mp3
11.1M
💠برای حضرت ام البنین سلام الله علیها.
حتما گوش بفرمایید.
♦️تذکرة الاولیاء
@tezkar
هدایت شده از احکام حرم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بیان احکام در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
🌹شبستان امام خمینی. جلسه پنجم
🌹 تفاوت فتوا و حکم حکومتی
🌹 حکم تحریم تنباکوی میرزای شیرازی و حکم جهاد آیتالله سیستانی
🌹 حکم حکومتی ممنوعیت ورود واکسن خارجی
🌹تلاش غرب و غرب زدگان داخلی با جنگ رسانه ای شدید در جهت خنثی نمودن این حکم
http://eitaa.com/ahkamharam
https://eitaa.com/joinchat/951779424C547908db18
🌹بسم الله الرحمن الرحیم
🌹بیان احکام در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
🌹احکام بهداشت و درمان
شبستان امام خمینی جلسه سوم
🌹 موضوع:
🌹
🌹 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🌹برای دنبال کردن احکام بین الصلاتین حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به کانال احکام حرم در ایتا مراجعه کنید.👇👇👇
http://eitaa.com/ahkamharam
https://eitaa.com/joinchat/951779424C547908db18
مهدی یار:
🛑 تصویر مرموز و معنا دار مقایسه موشک و واکسن در استوری های نتانیاهو
و احکام مربوط به واکسن و حکم حکومتی رهبری را در کانال زیر ببینید
🔸 چندی پس از رزمایش موشکی ایران، این پیام در استوری های او چه معنایی دارد!؟
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل....
🔸🔸🔸🔸🔸🔸
http://eitaa.com/ahkamharam
https://eitaa.com/joinchat/951779424C547908db18
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸تفاوت کمال طلبی و ریاست طلبی🔸
انسانها در وادی رسیدن به کمال با هم دشمنی ندارند؛ ازاینرو در راه نیل به کمال با هم به تعارض نمیرسند. کمال هر کس کمک به کمال دیگری است، نه مانع آن.
کمال، مانند #بهداشت است. بهداشت هر کس نهتنها با بهداشت دیگری منافات ندارد، بلکه لازم و ملزوم یکدیگرند. اگر در یک شهر، همه بهداشت را رعایت کنند، بیماری کمتر میشود.
اما ریاست اینطور نیست! ریاست دنیا مثل #توپ است؛ اگر در بازی فوتبال، توپ زیر پای یکی رفت، معنیاش این است که از زیر پای حریفان خارج شده است.
@haerishirazi
هدایت شده از رساله امام خامنهای
‼️استفاده از سهم اینترنت دیگران
🔷س 5233: آیا استفاده از اینترنت بی سیم دیگران، جایز است؟
با ذکر این نکته که مالک آن با وجود اینکه می تواند بر روی آن رمز بگذارد اما این کار را نکرده و فرکانسی است که در فضا منتشر است و ما بدون زحمت می توانیم از آن استفاده کنیم.
✅ج: بدون علم یا اطمینان به رضایت مالک، این کار جائز نیست و مجرد قرار ندادن رمز، مجوز انجام این کار نیست.
📕منبع: leader.ir
🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از احکام حرم
همه با هم در این روز جمعه مبارک
یکصد گل صلوات را تقدیم به آقای عالمیان
حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف
می نماییم
🌹🌹🌹🌹🌹
اللَّهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ولعن أعدائهم اجمعین
احكام مسكن:
در اهميت مسكن و ضرورت برخورداري هر فرد از يك مسكن مناسب، همين بس كه گفته شده: هر كسي كه روزي را برای تهیۀ مسکن اختصاص دهد آن روز، دوست خدا محسوب مي شود.
مسكن از مستثنيات دَين به حساب مي آيد و اگر شخصي ورشكسته شد، اسلام خانه او را استثناء كرده و به طلبكار اجازه نمی دهد، مسکنِ بدهکار را بابت بدهیِ خود بردارد. (رساله امام خميني(ره) مسأله 2309)
نهی امام از پرداخت دَین با فروش منزل!
ابن ابى عمير مردى بزّاز (پارچه فروش) بود و ده هزار درهم از شخصى طلب داشت؛ وقتی مال خود را از دست داد و فقير شد؛ مرد (بدهكار) خانۀ خود را به ده هزار درهم فروخته و پول را به خانه وى آورد تا به او بدهد.
محمّد بن ابى عمير از منزل بيرون آمد. مرد بدهکار گفت: اين مالى است كه از من طلب داشتى، آن را بگير!. ابن ابى عمير گفت: اين مال را از كجا به دست آوردى، آیا ميراثى به تو رسيده ؟. گفت: نه. پرسید: آيا كسى آن را به تو بخشيده ؟. جواب داد: نه، بلكه خانه خود را به فلان كس فروختم تا دَين خود را ادا كنم.
ابن ابى عمير مىگويد: ذريح محاربى از امام صادق علیه السلام نقل كرده كه آن حضرت فرمود: «لا يخرج الرّجل من مسقط رأسه بالدّين» مرد را از زادگاهش به خاطر دينى كه دارد نبايد بيرون كنند.
اين مال را بردار كه مرا بدان نيازى نيست؛ به خدا سوگند! من هم اكنون به يك درهم نيازمندم، ولى درهمى از مال تو نخواهم گرفت.
*متن عربی روایت
كَانَ ابْنُ أَبِي عُمَيْرٍ رَجُلًا بَزَّازاً وَ كَانَ لَهُ عَلَى رَجُلٍ عَشَرَةُ آلَافِ دِرْهَمٍ فَذَهَبَ مَالُهُ وَ افْتَقَرَ فَجَاءَ الرَّجُلُ فَبَاعَ دَاراً لَهُ بِعَشَرَةِ آلَافِ دِرْهَمٍ وَ حَمَلَهَا إِلَيْهِ فَدَقَّ عَلَيْهِ الْبَابَ فَخَرَجَ إِلَيْهِ مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ رَحِمَهُ اللَّهُ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ هَذَا مَالُكَ الَّذِي لَكَ عَلَيَّ فَخُذْهُ فَقَالَ ابْنُ أَبِي عُمَيْرٍ فَمِنْ أَيْنَ لَكَ هَذَا الْمَالُ وَرِثْتَهُ قَالَ لَا قَالَ وُهِبَ لَكَ قَالَ لَا وَ لَكِنِّي بِعْتُ دَارِيَ الْفُلَانِيَّ لِأَقْضِيَ دَيْنِي فَقَالَ ابْنُ أَبِي عُمَيْرٍ رَحِمَهُ اللَّهُ حَدَّثَنِي ذَرِيحٌ الْمُحَارِبِيُّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ لَا يُخْرَجُ الرَّجُلُ مِنْ مَسْقَطِ رَأْسِهِ بِالدَّيْنِ ارْفَعْهَا فَلَا حَاجَةَ لِي فِيهَا وَ اللَّهِ إِنِّي مُحْتَاجٌ فِي وَقْتِي هَذَا إِلَى دِرْهَمٍ وَ مَا يَدْخُلُ مِلْكِي مِنْهَا دِرْهَمٌ. (علل الشرائع، ج2، ص: 529)
ابن ابی عمیر با این که به آن پول نيازمند بود، يك درهم آن را قبول نكرد؛ گرچه او بدهكار خود را ملزم به فروش خانه اش نكرده بود و از نظر شرعي نیز گرفتن پول برای او بلامانع بود
ت.
*متن عربی روایت
كَانَ ابْنُ أَبِي عُمَيْرٍ رَجُلًا بَزَّازاً وَ كَانَ لَهُ عَلَى رَجُلٍ عَشَرَةُ آلَافِ دِرْهَمٍ فَذَهَبَ مَالُهُ وَ افْتَقَرَ فَجَاءَ الرَّجُلُ فَبَاعَ دَاراً لَهُ بِعَشَرَةِ آلَافِ دِرْهَمٍ وَ حَمَلَهَا إِلَيْهِ فَدَقَّ عَلَيْهِ الْبَابَ فَخَرَجَ إِلَيْهِ مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ رَحِمَهُ اللَّهُ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ هَذَا مَالُكَ الَّذِي لَكَ عَلَيَّ فَخُذْهُ فَقَالَ ابْنُ أَبِي عُمَيْرٍ فَمِنْ أَيْنَ لَكَ هَذَا الْمَالُ وَرِثْتَهُ قَالَ لَا قَالَ وُهِبَ لَكَ قَالَ لَا وَ لَكِنِّي بِعْتُ دَارِيَ الْفُلَانِيَّ لِأَقْضِيَ دَيْنِي فَقَالَ ابْنُ أَبِي عُمَيْرٍ رَحِمَهُ اللَّهُ حَدَّثَنِي ذَرِيحٌ الْمُحَارِبِيُّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ لَا يُخْرَجُ الرَّجُلُ مِنْ مَسْقَطِ رَأْسِهِ بِالدَّيْنِ ارْفَعْهَا فَلَا حَاجَةَ لِي فِيهَا وَ اللَّهِ إِنِّي مُحْتَاجٌ فِي وَقْتِي هَذَا إِلَى دِرْهَمٍ وَ مَا يَدْخُلُ مِلْكِي مِنْهَا دِرْهَمٌ. (علل الشرائع، ج2، ص: 529)
ابن ابی عمیر با این که به آن پول نيازمند بود، يك درهم آن را قبول نكرد؛ گرچه او بدهكار خود را ملزم به فروش خانه اش نكرده بود و از نظر شرعي نیز گرفتن پول برای او بلامانع بود