eitaa logo
بیت المهدی علیه السلام
32 دنبال‌کننده
686 عکس
465 ویدیو
71 فایل
mahdi313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسجدی که در این ۸ ماه کرونا مرتب هر سه وعده برقرار بود و پذیرایی ها هم مثل سابق بود و یک نفر هم کرونا نگرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توجه آخرین گزارش از مجلس بیت المهدی. در این دوماه محرم و صفر با این‌جمعیت‌ زیاد هم تا حد ممکن‌بهداشت رعایت شد و هم به برکت امام حسین علیه السلام هیچکس کرونا نگرفت. در عراق هم امسال با این جمعیت ملیونی در اربعین آمار کرونا سیر نزولی پیدا کرد. نشر سراسری شود
‏فیلم از طرف مهدی‌ یار
هدایت شده از حوزه انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس: 8 ماه پیش داروی درمان قطعی کرونا را ساخته ایم و به دانشگاه هم داده ایم اما دولت اقدامی نمیکند ✍️ نودِ اقتصادی ✍️بیداری ملت @bidariymelat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استیضاح روحانی در قم توسط ۲۵نفر از نمایندگان مجلس و سیاسیون لشکری و کشوری با مدیریت و برنامه ریزی روحانیون مبارز و بسیجی و انقلابی
🌟 ۹ربیع‌الاول| *نقدی بر کلیپ تصویری آقای مهدوی ارفع در تخریب و اتهام به شیعیان شادی اهلبیت علیهم‌السلام* 👈🏾 جناب مهدوی ارفع شما سعی بر تحریف اعتقادات شیعه و بزرگان و علما را دارید. دستور عقلا و رهبران ما این‌ نبود که بخاطر وحدت، شیعه دست از اعتقادات خودش بکشد و با اهل سنت برادر اعتقادی شود و برعکس به برادران شیعه خودش تهمت و افترا بزند 👈شما جمع کثیری از شیعیان را جاهل نامیدید حال این که امام معصوم و مراجع و علما و بزرگان ما نهم ربیع را عید میدانند به چه حقی به همه توهین میکنید؟ ما اصلا کاری با مقتول ۹ ربیع نداریم ولی ایا این روز در سیر اهل بیت علیهم السلام و سنت متشرعه و علمای صالح سلف نبوده است؟ شما میفرمایید تحقیق کنید بسم الله ما هر سه دروغ شما را جواب خواهیم داد میفرمایید نهم ربیع خلیفه کشته نشد و سندش را هم شیخ طوسی و شیخ مفید و سید بن طاووس و شیخ عباس قمی بیان میکنید و بعد میفرمایید تمام مورخان اتفاق نظر دارند که ذی الحجه کشته شد جالب است شما حرف از تحقیق میزنید ولی حرفی از سند این نقل ها نمی زنید حال اینکه ما نقل های مخالف شما و تایید نهم ربیع را ارائه خواهیم داد 👈اول شیخ عباس قمی که در مفاتيح الجنان ، صفحه ۲۹۵ این روز را عید می نامد و عید بقر میگوید و شما به او دروغ بستید 👈رضی الدین علی بن سید بن طاووس تایید حدیث به وثوق و تایید روز قتل و تایید عید الزهرا زاد المعاد، تألیف علامه مجلسی، صفحه ۲۵۷ 👈علامه محمد باقر مجلسی در کتابی خطی مختص به نهم ربیع روز قتل خلیفه و تایید روز قتل و تایید احادیث متواتر و تایید عید الزهرا بحار الانوار جلد ۳۱، صفحه ۵۰ و بحار الانوار، جلد ۲۹، صفحه ۲۰۳ و زاد المعاد،‏ تألیف علامه مجلسی، صفحه ۲۵۳ 👈شیخ صدوق زاد المعاد،‏ تألیف علامه مجلسی، صفحه ۴۰۴ 👈علامه آقا بزرگ طهرانی الذریعة الی تصانیف الشیعة ، جلد ۲۵، صفحه ۳۰۳ 👈علامه عاملی بیاضی تایید روز قتل و عیدالزهرا الصراط المستقیم الى مستحقی التقدیم ، جلد ۳، صفحه 👈شیخ علی نمازی شاهرودی تایید عید و روز قتل مستدرک سفینة البحار ، جلد ۴، صفحه ۶۸۲۹ 👈علامه سید جعفر مرتضی عاملی مختصر مفید، ج11، صص152-146 👈میرزا حسین نوری تایید روز قتل و عید الزهرا مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ، جلد ۲، صفحه ۵۲۲ 👈سید حبیب الله هاشمی خوئی منهاج البراعة فی شرح نهج البلاغة ، جلد ۳، صفحه ۶۸ 👈سید هاشم بحرانی مدينة المعاجز ، جلد ۱، صفحه ۳۰۳ 👈میرزا جواد آقا ملکی تبریزی استاد امام‌ خمینی المراقبات، ، صفحه ۳۴- ۳۵ و استفتائات جدید، جلد ۱، صفحه ۵۰۹، مسئله ۲۲۳۷ 👈شیخ محمد حسن نجفی صاحب جواهر جواهر الکلام فی شرح شرائع الاسلام ، جلد ۵، صفحه ۴۳ 👈عبد الجلیل قزوینی النقض صفحه ۳۵۳ 👈سید علی آل بحر العلوم المحتضر، تعلیقات صفحه ۹۱ 👈 فقیه معظم‌ سید علی حسینی میلانی http://www.al-milani.com/farsi/qa/printer.php?cat=8&itemid=876 👈 فقیه و مرجع معظم علوی گرگانی ایشان هم تایید روز قتل را کردند و هم تایید کردند که این روز عید الزهرا میباشد http://www.gorgani.ir/index.php?action=news_archive&id=327 👈 فقیه و مرجع معظم مکارم شیرازی https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=18&catid=0&pageindex=0&mid=68241 👈فقیه و مرجع معظم سید محمد حسینی شاهرودی ایشان هم تایید روز قتل را کردند و هم تایید کردند که این روز عید الزهرا میباشد http://www.shahroudi.com/Portal.aspx?pid=71243&Cultcure=Persian&CaseID=106250&CategoryID=14978 👈فقیه و مرجع معظم سید صادق روحانی تایید روز قتل تایید عید و تایید لعن و سب استفتائات، آیت الله محمد صادق روحانی، جلد ۲، صفحه ۲۱۸-۲۱۹ و استفتائات، آیت الله محمد صادق روحانی، جلد ۳، صفحه ۱۹۱ http://www.rohani.ir/ar/idetail/7681/يوم-فرح--الزهرا- http://www.rohani.ir/ar/idetail/6389/هل-يجوز-التلفظ-ب-لفاظ-بذي---مثل-السب-و-ال-هان--ل-ع--- 👈فقیه معظم‌شیخ حسین آل عصفور سداد العباد و رشاد العباد ، صفحه ۳۷۵-۳۷۶ 👈فقیه و مرجع معظم آیت الله صافی گلپایگانی تایید روز قتل و عیدالزهرا 🌐 http://saafi.com/news/62 👈فقیه و مرجع معظم آیت الله بهجت تایید روز قتل و عیدالزهرا و ایشان خود در این مراسم شرکت میکردند که فیلم موجود است، استفتائات ، جلد۴، صفحه۵۴۶ آقای طلبه مهدی ارفع آیا شما همه این افراد را جاهل می دانید که قدرت تشخیص دروغ ندارند؟ ♦️دوم میفرمایید ابولولو یهودی الاصل بود و کاری به امیرالمومنین نداشت حال اینکه باز بزرگان ما تایید کردن که او شیعه شد و محب حضرت زهرا و مولا بود و به زیارتش میرفتند شاید بشه گفت اسنادی هست که جناب ابولولو مجوسی یا زرتشتی بوده و بعد از اسارت و انتقال به مدینه مسلمان شده ولی هیچ کجا نگفته و هیچ منبعی وجود نداره گفته باشه او‌ یهودی بوده است و شما دروغ گفتید 🔹اسناد شیعه بودن
َّعِی ابْنَ الدَّعِی... آیا حضرت زهرا سلام الله علیها راضی هستند فرزندشان که حجت خداست یک غاصب ملعون را اینطور خطاب کند؟ چرا حرفی میزنید که گرفتاری دارد و به عقیده و شرع لطمه می زند؟ این‌ حرف ها از کج فهمی روایی شما و بیسوادی اعتقادی شماست که فقط با هیجان تلاش کردید سری تو سرها بالا بیارید که بله من هم چیزی گفتم....‌
جناب بابا شجاع الدین فیروز نهاوندی (ابولولو) 👈شیخ عباس قمی سفینه البحار ۷ / ۵۶۱ ماده لؤلؤ 👈حسن بن ابی الحسن دیلمی ارشاد القلوب دیلمی ح۲ / ص۲۸۵ 👈علامه مجلسی بحارالانوار ج۳۱ / ص۱۲۲ 👈 شیخ علی نمازی شاهرودی مستدرک سفینة البحار،ج۹، ص ۲۱۲ 👈میرزا عبدالله افندی ریاض العلماء، ج ۵،ص ۵۰۷ 👈آیت الله میرزا جواد تبریزی درس های برگرفته از میرزای تبریزی ص۲۷۵ 👈مرحوم مرعشی نجفی تذکره امامزاده آقا علی عباس و بابا شجاع الدین، صفحه۱۵ 👈آية الله لطف الله الصافي الگلپايگاني مجموعة الرسائل، جلد ۲، صفحه ۳۹۵-۳۹۶ 👈سید محمد تقی نقوی قاینی خراسانی مفتاح السعادة في شرح نهج البلاغة ، جلد ۳، صفحه ۳۲۶-۳۲۷ 👈ایت الله بهجت استفتاء http://s17.picofile.com/file/8411711450/bahjat_abololo.jpg 👈سید علی سیستانی استفتاء http://s17.picofile.com/file/8411711584/sistani_abololo.jpg 👈آیت الله مجتهدی تهرانی در فیلمی که منتشر شده از ایشون میفرمایند برید کاشون زیارت ابولولو که شکم دومی و پاره کرد وقت عیدالزهرا برین زیارتش https://www.aparat.com/v/b8aRu/%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D8%A7%D8%A8%D9%88%D9%84%D9%88%D9%84%D9%88_%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87_%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85_-_%D9%85%D8%AC%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C_%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C متاسفانه شما دروغ گفتید و به علما و شیعیان‌ توهین کردید آفت تریبون داشتن و زولبیا بازی برای عده ای میشه این رسوایی که دامن شما را گرفته ♦️شما پا را از گلیم‌ پاره خود فراتر گذاشته و نسبت به معصوم علیه السلام ادعای کذب دارید‌ شما مدعی شدید که امیرالمومنین علیه‌السلام مخالف کشتن عثمان بود که خود حضرت میفرمایند نه موافق بودم و نه مخالف و این را ربط میدهید که ایشان مخالف کشتن عمر هم بوده حال اینکه این استدلال اشتباه است حضرت علی امیر المومنین علیه السلام در مورد عثمان فرمود: «اگر به کشتن او فرمان داده بودم، قاتل محسوب مى ‏شدم، و اگر آنها را باز مى ‏داشتم از یاورانش به شمار مى‏ آمدم، اما کسى که او را یارى کرده نمى ‏تواند بگوید از کسانى که دست از یاریش برداشتند بهترم، و کسانى که دست از یاریش برداشتند نمى ‏توانند بگویند یاورانش از ما بهترند، من جریان عثمان را برایتان خلاصه می کنم: استبداد ورزید، چه بد استبدادى، و شما ناراحت شدید و از حد گذراندید و خداوند در این مورد حکمى دارد که در بارۀ مستبدان و افراط گران جارى مى ‏شود (و هر کدام به واکنش اعمال نادرست خود گرفتار مى ‏شوند)» سید رضی، نهج البلاغه، مصحح: عطاردی، عزیزالله، ص 39، بنیاد نهج البلاغه، بی جا، چاپ اول، 1372ش. یعنی حضرت فرمودند عثمان به عاقبت ظلم خودش گرفتار شد که این سنت خداست و حقش بود و امیر المومنین علیه السلام خود را دخالت نمی دهند تا متهم‌ نشوند اگر حضرت امیر المومنین علیه السلام مخالف کشتن عمر بودند چرا به وی گفتند خواهد كشت تو را أبولؤلؤ در حالی كه این توفیق را خداوند تبارك و تعالی به او داده ، به خدا قسم وارد بهشت خواهد شد بر خلاف میل تو .... أبولؤلؤ به عمر نوشت جزای كسی كه عصیان مولایش كند و ملك مولایش را غصب كند و خانم مولایش را بزند چیست ؟ پس عمر نوشت بدرستی كه قتل چنین كسی واجب است . وقتی ابولؤلؤ مواجه با او شد تا او را به هلاكت برساند به او فرمود چرا عصیان مولا أمیرالمؤمنین كردی ؟ آنگاه ضربه هایی پی در پی به پیكر نحس عمر وارد كرده در حالیکه او را لعن می نمود. برای فضل حضرت ابولؤلؤ همین قدر كافی است كه نفرین حضرت زهرا سلام الله علیها در حقّ عمر ، موقعی كه ورقه فدك را پاره نمود ، به دست ابولؤلؤ مستجاب شد. أمیرالمؤمنین علیه السلام به عمر فرمود سیقتلك أبولؤلؤ توفیقاً ،یدخل به واللهِ الجنان علی الرغم منك. خواهد كشت تو را أبولؤلؤ در حالی كه این توفیق را خداوند تبارك و تعالی به او داده ، به خدا قسم وارد بهشت خواهد شد بر خلاف میل تو. و اگر او شیعه نبود چرا تولی و تبری داشت از دشمن اهل بیت؟ طریق الارشاد صفحه ۴۵۶ ارشاد القلوب دیلمی ح۲ / ص۲۸۵ در مورد اثبات تشیع جناب ابولولو در کانال مطالب کافی ارسال شده است می‌توانید سرچ کنید ♦️در مورد حدیث رفع القلم هم همه جا بارها بحث شده و فهم درست این حدیث بیان شده است و هیچ کس هیچ کجا نگفته این‌ به معنای جواز گناه است و شما کج فهمی خود را تحمیل می کنید در یک قسمت از مطلب با مغلطه می‌گویید آیا حضرت زهرا سلام الله علیها از فحش رضایت دارد و این نوعی سیاست زشت شما در جایی است که حرف علمی ندارید!!!! شما هنوز تفاوت و و را نمی‌دانید و خبر ندارید محترم بودن مقابل دشمنان اهل بیت علیهم السلام چه عقوبتی دارد‌ ♦️آقای طلبه مهدی ارفع ما این جملات را معنا نمی کنیم خودتان بگوئید چیست؟ امام حسین علیه السلام در خطبه ای خطاب به ابن زیاد فرمودند:  ألَا وَ إِنَّ الد
‏فیلم از طرف مهدی‌ یار
‼️شعار برادری و برابری بین شیعه و اهل سنت 🔷س 5437: برخی می‌گویند شعار برادری و برابری بین شیعه و سنی فقط جنبه‌ی سیاسی دارد و حکم شرعی نیست. آیا این مطلب درست است؟ ✅ج: خیر، این مطلب درست نیست. وحدت مسلمین حکم شرعی است. تعبیر حضرت آقا این است که «شعار وحدت مسلمین را یک مسئله‌ی استراتژیک می‌دانم_ یک مسئله‌ی تاکتیکی و مصلحتی هم نیست که حالا بگوییم مصلحت ما ایجاب می‌کند که با مسلمین غیرشیعه ارتباط داشته باشیم_ مسلمانان، به تدریج این اختلافات مذهبی و طایفه‌ای را کم کنند و از بین ببرند چون در خدمت دشمنان است.» و خدمت به دشمنان هم حرام است. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
☀️حجت الاسلام طائب : 👈🏿شرایط امروز ما همانند روزهای پایانی حکومت عثمان است.که حضرت امیر(ع) در آن روزی که فساد تمام جامعه اسلامی را فرا گرفته بود ، و مردم از سراسر حاکمیت اسلام به مدینه آمده بودندبرای کُشتن عثمان و برداشتن اوازقدرت، امیرالمؤمنین در دفاع از عثمان بلند شد !؟، و حسنین(ع) و ابوالفضل(ع) وبنی هاشم را برای دفاع از او !؟، اعزام کرد ، اما وقتی بصیرت در بین مردم نباشد !؟، مانند کسیکه در تاریکی راه میرود و نمیداند به چه سَمتی میرود ، میگفتند : چرا علی از عثمان دفاع میکند؟!. 👈🏿👈🏿دفاع امیرالمؤمنین(ع) ، دفاع از شخصِ عثمان نبود ، بلکه دفاع از اسلام بود !؟. امیرالمؤمنین قصد داشتند عثمان در قدرت باقی بماند.تا یک اقدامی صورت بپذیرد ، و آن اینکه ، عثمان والی های بِلاد اسلامی را عوض کند . و افراد مورد تایید اسلام را بُگذارد. تا حضرت زیر آن را امضا کند و مردم را آرام کند و امیدِ به اصلاح شدن اُمور دهد. 👈🏿یکی از آن والی های فاسد که بایدتوسط عثمان عزل میشد ، معاویه بود. 👈🏿 نکتۀ بسیار مهم اینکه، معاویه باید به دست عثمان عَزل میشد ، نه امیرالمؤمنین. (👈🏿هوشیارباشیم و بصیرت داشته باشیم !). 👈🏿👈🏿دفاعِ امروز ما از روحانی ، دفاع از انقلاب است ، نه شخص او . 👈🏿امروز ، روحانی ، همانند عُثمان برای جبهۀ مقابلِ حق ، تبدیل به یک مهرۀ سوخته شده است. و بهترین حالت برای این جبهه ، حذف اوست ، و ساختن پیراهن عثمان برای معاویه((یعنی متفکرین برجام)) است!!. 👈🏿روحانی؛ مانند عثمان باید تا آخرین روز در قدرت بماند.تا به یک سوال: جواب بدهد.و آن اینکه شما در طول ۸ سال ریاست جمهوری چه مشکلی از کشور را حَل کردید و نتیجه اعمال شما در سطح زندگی مردم چه بوده است؟ 🌹امیرالمؤمنین🌹 میخواستند با بقاءِ عثمان ، معاویه را نابود کنند و امروز ما میخواهیم با بقاءِ روحانی تا روز آخر قدرت ، معاویۀ امروز که متفکرین برجامی هستند را نابود کنیم !؟. استیضاح رئیس جمهوری که بر اساس یک تفکر و ایدئولوژی روی کار آمده است درست نیست ، چرا که دشمن اصلی ،، آن تفکر است ، نه شخص. ما باید آن تفکر را نابود کنیم . ولی با استیضاح ، بحث و فضا عوض میشود . شخص مسئول بظاهر از بین میرود، ولی آن تفکر، به حیات خود ادامه میدهد . 👈🏿استیضاح روحانی (حسن فریدون) ، و جانشینی جهانگیری، چه سودی دارد؟. جُز بِهَم ریختگی بیشتر اوضاع کشور.👈🏿!. 👈🏿 امروز ، بجای طرح استیضاح ، باید مجلس و همۀ دستگاهها ، مانند سپاه به میدان بیایند و از همه ظرفیت خودبرای کنترل اوضاع تاانتخابات بعدی استفاده کنند. 👈🏿قطعاً؛ طرح استیضاح روحانی نقشۀ شوم آمریکا وخائنینِ داخلی است!؟!؟؟؟، برای به زمین زدن انقلاب!؟!؟. (👈🏿🌹چراغی را که ایزد بَرفُروزَد ، هرآنکَس پُف کُند ، ریشَش بِسوزَد. 🌹)
هدایت شده از روحانیت بیدار 🇵🇸
🔴شمال کشور کرونا تمام شد‼️😳 قابل توجه ساده لوحان، دم خروس زد بیرون‼️🙄 باز سادلوحانه بگید نه کرونا واقعیه!! ...
🔰 آیةالله بهجت فرمودند: چون سبّ و طعن را کنار گذاشتیم، موجب شد، سه‌نفری که بر ولایت امیرمؤمنان مانده‌بودند، تبدیل به 500 میلیون شود! اگر شیوه‌ی سبّ و طعن را در پیش گرفته بودیم، همه‌ی این‌ها را از دست می‌دادیم! 🔰 مرحوم علامه‌ی عسکری می‌گفت: به اندازه‌ای که با کتاب‌های من، از اهل‌سنت شیعه‌ شده‌اند، در طول تاریخ اسلام، با کتاب‌‌های هیچ‌ عالمی به این اندازه، شیعه نشده‌اند؛ علتش آن است که من از کتاب‌هایم سبّ و طعن به خلفا را حذف کرده، و به جای آن استدلال آورده‌ام. 🔰 این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که برای هدایت انسان‌‌ها، زمینه‌های آن‌را باید فراهم کرد و در مقابل، نباید زمینه‌‌ی هدایت را با گفتار و رفتار، از بین برد. @tollabolkarimeh 🌷
فهم امر ولی و پیچیدگی های زمانه--تدبر در نامه 15 نهج البلاغه-6-8-1399-حجت الاسلام مهدوی ارفع--.mp3
6.24M
✳️فهم امر ولیّ جامعه و پیچیدگی های زمانه ✳️تدبر در نامه ۱۵ 🔊 حجت الاسلام 🔹وحدت گفتمانی در مقابل اختلاف گفتمانی ❇️فهم امر ولی و امام و عمل طبق دستور، تنها راه رفع مشکلات ◾️گفتمان معیشت و لذت ◾️مذاکره 🔴پیچیدگی آخرالزمان از جنس شبهه های اثرگذار بر روی سنخ انقلابی و حزب اللهی 🔴خطر کشف نکردن ذائقه رهبر جامعه 🔴خطر پیدا نکردن اراده رهبر جامعه 🔴خطر نفهمیدن فکر رهبر جامعه ✅سیاست مدارا با دولت دقیق ترین سیاست و حکیمانه ترین تدبیر رهبر ◾️اشعث بن قیس های زمان و ابوموسی اشعری های زمان 📌رمز پیروزی در نقطه نهایی مبارزه با باطل، اتصال به غیب و وحدت گفتانی 📌تأثیر نشر سریعتر و عمیقتر نهج البلاغه در جامعه 🗓۱۳۹۹/۸/۶ 🆔 @asaremahdavi_arfae 🆔 @h_nehzat
حدیث سوّم: دعا برای رفع گرفتاری دنیوی بِسْمِ‏ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏ «رَبِّ اشْرَحْ لی صَدْری‏ وَ یَسِّرْ لی أَمْری وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانی یَفْقَهُوا قَوْلی‏» روایت مشهوری در کتب حدیثی، از جمله در امالی شیخ صدوق«رحمت‌الله‌علیه» وارد شده که در آن، امام باقر«سلام‌الله‌علیه» از قول پدرگرامیشان امام سجاد«سلام‌الله‌علیه» و ایشان از حضرت سیّدالشّهداء، امام حسین«سلام‌الله‌علیه» و آن حضرت از لسان مبارک امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» نقل می‌کنند که فرمود: دِین و قرضی داشتم و برای آن به محضر رسول خدا «صلی ‌الله‌ علیه ‌و آله ‌و سلّم» عرض حال کردم. پیامبر گرامی«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» فرمودند بگو: «اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ»؛ قرض تو هرچقدر هم که زیاد باشد، پروردگار متعال آن را ادا می‌فرماید. [۱] معنای این دعای مجرّب این است که: پروردگارا، من را به‌وسیلۀ حلالت، از حرام خویش بی نیاز کن و با فضل و بخشش خود، مرا از هرچه غیر توست، بی‌نیاز فرما. این دعا، در برخی کتب با یک جملۀ اضافه‌تر نقل شده که آن هم جملۀ خوبی است. می‌فرماید: «اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِطاعَتِکَ عَنْ مَعْصیَتِکَ وَ بِفَضْلِکَ عَنْ مَّنْ سِوَاکَ».[۲] به هر حال، روایت بسیار ارزنده است و محتوای والایی هم دارد. مرحوم شیخ بهایی«رحمت‌الله‌علیه» در چهل حدیث، این روایت را نقل کرده و به دنبال آن می‌گوید: بدهکار بودم، قرض من هم خیلی زیاد بود و مبالغ سنگینی برای آن ذکر می‌کند. بستانکارها هجوم آورده بودند و سخت‌گیری می‌کردند. من راه و چاره‌ای نداشتم و به ذکر: «اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ» متوسّل شدم، به‌صورتی که هر روز صبح بعد از نماز صبح و گاهی بعد از سایر نمازها این دعا را می‌خواندم. سپس خداوند متعال از راهی که گمان نداشتم، بدهی و قرض‌های من را ادا کرد. [۳] حکایت دیگری نیز از تأثیر این دعا برای ادای دیون و پرداخت قرض، نقل می‌کنند که آن هم جالب است. می‌گویند شخصی بدهکار بوده و همۀ راه‌ها به روی او بسته بوده است. بالأخره به دعای: «اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ» متوسّل می‌شود. تعریف می‌کند که شبی مشغول مطالعه بودم، دیدم یک بچه موش آمد و از بس موش‌ها به من اذیّت می‌کردند، عصبانی شدم و کلاهم را روی این بچه موش گذاشتم. صدای بچه موش بلند شد و مادرش آمد. یک مقداری اطراف کلاه گشت و با حرکات خود برای نجات بچه‌اش التماس ‌کرد، ولی من اعتنا نکردم. رفت و برگشت و یک اشرفی آورد. فهمیدم پول دارد، لذا کلاه را بر نداشتم. مرتب اطراف من می‌گشت و می‌رفت اشرفی می‌آورد تا اینکه هفده اشرفی آورد. بعد دید رها نمی‌کنم، رفت و کیسۀ خالی‌اش را آورد گذاشت در مقابل من، یعنی من دیگر ندارم. می‌گوید کلاهم را برداشتم، بچه‌اش را برداشت و برد و از راه بی‌گمان، قرض من ادا شد. پس علاوه بر نقل در روایت، به تجربه نیز اثبات شده است که اگر انسان در گرفتاری‌ها، از خدا و از فضل خدا، کمک بخواهد و با دعای «اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ» خدا را بخواند، پروردگار متعال گرفتاری مادی او را اصلاح می‌کند. البته خداوند مطلق گرفتاری‌های او را اصلاح می‌کند. از متن روایت نیز همین‌طور استفاده می‌شود. بنابراین این دعا، برای کسانی که دختر دارند و در خانه مانده یا برای کسانی که پسر بزرگ دارند و نمی‌توانند او را زن بدهند، برای کسانی که خانه ندارند، برای کسانی که مقروضند، برای کسانی که در مخارج و هزینه‌های زندگی مانده‌اند و بالاخره برای حل همۀ مشکلات و رفع مطلق گرفتاری‌ها تأثیر دارد. معلوم است که اگر انسان واقعاً به فضل خدا متوسّل شود، اگر مقدّر باشد، اگر مانعی در کار نباشد، حتماً پروردگار عالم به فریادش می‌رسد. به تجربه هم اثبات شده است که در مطلق گرفتاری‌ها فریادرس اوست و در بن بست‌ها نجاتش می‌دهد؛ البته باید مؤمن باشد و از گناه و معصیت اجتناب ورزد تا بتواند نتیجه بگیرد. قرآن کریم می‌فرماید: «وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنین»‏[۴] «کَذلِکَ حَقًّا عَلَیْنا نُنْجِ الْمُؤْمِنین»‏[۵] خداوند وعده داده است که آدم متّقی را یاری می‏رساند و از راهی که گمان ندارد، گرۀ مشکلات او را باز کند: «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً، وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ‏»
صبح پنجشنبه ها ائمه جماعات و نمازگزاران مسجد امام حسین علیه السلام بعد از اقامه نماز صبح جهت عرض ادب و استغاثه خدمت آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می کنند
برنامه زیارت عاشوراء، سخنرانی و روضه‌خوانی و صبحانه در مسجد مقدس جمکران پس از نماز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
هدایت شده از بیت المهدی علیه السلام۲
Nov 12, 07.44 PM.mp3
34.8M
سخنرانی استاد حاج آقا مجید فولادی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی استاد فوادیان
هدایت شده از شهید شیخ احمد کافی
439782462.mp3
4.29M
🎧 فایل صوتی 🔹 🎙با صداي شهيد حاج شيخ احمدكافی → @sheikh_kafi
هدایت شده از غدیر سند حقانیت شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توجه توجه ببینید دشمنان چگونه برنامه ریزی کرده و چه اهدف کثیفی را دنبال میکنند آیا مدارس که باید مهد علم و فرهنگ باشند باید اینگونه مدیریت شود این همان نتیجه ی کوتاه آمدن در برابر سند۲۰۳۰ میباشد مسولین علماء بسیجیان انقلابی بپاخیزید فکری بکنید حضور خود را درمدارس بیشتر کنید همه هرکس محل و مناطق خود را سرکشی کرده و ببینید دارند چکار میکنند
یزدیان اراک: 👿 مازوخیسم جمعی ما ایرانیان ✅ تجربه‌ی عجیبی در سخنرانیها در جاهای مختلف پیدا کرده‌ام و آن میل شدید جامعه به طرح نکات منفی و ناامیدکننده در مورد اقتصاد ایران است. هرچقدر از مشکلات و وخیم بودن شرایط صحبت کنی، مورد استقبال بیشتری قرار می‏‌گیری. هرچقدر بذر ناامیدی بیشتری نسبت به آینده پراکنده کنی، عالمتر قلمداد می‏‌شوی. اگر نقاط مثبت را هم بگویی یا چشم‏‌اندازهای پیشرفت را هم بیان کنی، چنان با دیده تردید در تو می‏‌نگرند که گویی از حکومت پول گرفته‌ای تا به مردم اطلاعات نادرست بدهی. شگفت است که ما از آزار خود لذت می‏‌بریم. ✅بله باید مشکلات را گفت ولی پیشرفتها را هم باید دید. آدمی احساس می‌کند که ملت تلافی رفتار حکومت در دهه‌‏های گذشته را می خواهد درآورد. در گذشته حکومت تنها پیشرفتها را گزارش می‏‌کرد و مشکلات را انکار می‏‌نمود. اکنون جامعه از آن سوی بام افتاده و فقط بر تاریکی‏ها چشم دوخته است. ✅واقعیت این است که در کنار تاریکی، روشنی‏ها هم هست و باید این روشنایی‏ها را هم دید. خدا نگذرد از کسانی که ما را به جایی رساندند که خوبی‏های ایران را کم‌انگاری و خوبیهای غرب را بیش‌انگاری (overestimate) می‌کنیم و به عکس بدیهای خودمان را بیش‌انگاری و بدیهای غرب را کم‌انگاری می‌کنیم. آنچه در بالا خواندیم، نوشته‌ی دکتر علی سرزعیم مشاور مرکز بررسیهای استراتژیک بود. ✅نمی‌خواهم من هم دوباره از ایران و ایرانی انتقاد کنم. بس است! فقط این نکته را بگویم که آنقدر جو ناامیدی سنگین است که در جمعهای مختلف حتا نمی‌شود از نشانه‌های قطعی پیشرفت نیز سخن گفت. به محض شنیدن یک بهبود رتبه یا افزایش یک شاخص شروع می‌کنند به زیر سوال بردن آمار و حتا شاخصهای بین‌المللی. انگار یک ولع خاصی دارند که شما از ناامیدی، فلاکت و بدبختی بگویید. وقتی صحبت از مشکلات می کنید همه به دیده تحسین در شما می نگرند و شما احساس روشنفکری می‌کنید، ولی وقتی در مورد پیشرفتها می‌گویید همه به شما به دیده جیره‌خوار حکومت نگاه می‌کنند! ✅امیل سیوران فیلسوف اهل رومانی جمله ای گفته است که سخت باید به آن اندیشید: ناامیدی جمعی مهمترین عامل انهدام ملتها است. ملتی كه دچار آن شود، نخواهد توانست دوباره روی پای خود بایستد. ✅در کنار همه‌ی کاستیها و مشکلات، وضعیت کشور با بیست سال پیش قابل مقایسه نیست. من تصمیم گرفته‌ام بجای آن که یک روشنفکر منفی‌نگرِ محبوب باشم، یک تحلیلگر مثبت‌اندیش و واقعیتگرا باشم. شما را نیز به مثبت اندیشی و مبارزه با مازوخسیم جمعی دعوت می کنم. ✍ دکتر مجتبی لشکر بلوکی / استاد دانشکده‌ی اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف (ویرایش شده) @ThinkTogether🌱