eitaa logo
موسسه بیت النور کرج
187 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
661 ویدیو
60 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
4.mp3
10.09M
🔹کتاب صوتی " نورالدین پسر ایران" #جلد_دوم 4⃣ @beytonoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌍اوقات شرعی #یکشنبه 14 مهر ماه 98 🌞اذان صبح : 04:39:59 🌝اذان ظهر : 11:52:36 🌖اذان مغرب: 18:00:06 ☀️طلوع آفتاب: 06:03:13 🌑غروب آفتاب: 17:41:59 🌓نیمه شب شرعی: 23:10:59 🏴 @beytonoor
🌺 السِّياسَةُ أنْ تَرْعي حُقُوقَ اللهِ، وَ حُقُوقَ الاْحْياءِ، وَ حُقُوقَ الاْمْواتِ. فرمود: - مفهوم و معناي - سياست آن است که حقوق خداوند و حقوق موجودات زنده و حقوق مردگان را رعايت کني. [کتاب کلمه الامام حسن، ج۷، ص۵۷] 🥀 #شهادت مظلومانه کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه السلام بر شما تسلیت باد🥀 🏴 @beytonoor
مداحی آنلاین - وصیت امام حسن مجتبی - آیت الله مجتهدی تهرانی.mp3
5.95M
🔳 #شهادت_امام_حسن_مجتبی (ع) ▪️وصیت #امام_حسن_مجتبی(ع) 👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی 🎤 #آیت_الله_مجتهدی_تهرانی 🏴 @beytonoor
مداحی آنلاین - تنم بی رمق و چشام چشمه ی خون - حمید علیمی.mp3
5.35M
🔳 #شهادت_امام_حسن_مجتبی (ع) 🌴تنم بی رمق و چشام چشمه ی خون 🌴خدایا حسن و به مادر برسون 🎤 #حمیدعلیمی 🏴 @beytonoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌄 💢 پیاده روی اربعین سال ۱۹۱۶ کربلا این تصویر تعلق دارد به ۱۰۳ سال پیش، راهپیمایی #اربعین ریشه در اعتقادات مردم دارد. این روزها عده ای به بهانه مختلف دنبال تخریب آن هستند و این تجمع عظیم را طراحی چند سال اخیر معرفی می‌کنند. #الأربعين_مقدمة_الظهور 🏴 @beytonoor
Baghare_128L.mp3
5.01M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بقره 🔖 آیه: ۴۸ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی 🏴 @beytonoor
موسسه بیت النور کرج
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بقره 🔖 آیه: ۴۸ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی 🏴 @beytonoor
📇 سوره 🔖 آیه: ۴۸ «واتقوا یوما لا تجزی نفس عن نفس شیئا ولا یقبل منها شفاعة ولا یوخذ منها عدل ولا هم ینصرون» و از آن روز بترسید که کسی مجازات دیگری را نمی‌پذیرد و نه از او شفاعت پذیرفته می‌شود؛ و نه غرامت از او قبول خواهد شد؛ و نه یاری می‌شوند. 1⃣در مورد سوال این است که شفاعت چیست؟ سپس آیا شفاعت ممکن است؟ سپس شافع و مشفوع له و غیره که هستند؟ 2⃣سه نوع آیه در مورد شفاعت داریم. یا وجود شفاعت را بکلی نفی میکنند. یا گویند شفاعت بحال کفار نافع نیست. و یا گویند شفاعت جز به اذن خدا ممکن نیست. دسته دوم و سوم آیات، طایفه اول از آیات را که در مورد نفی مطلق شفاعت بود را مقید کرده و استثنا میزند. 3⃣گاهی استثنا، بجهت تاکید مستثنی منه است نه اینکه حقیقتا چیزی از مستثنی منه جدا کند. مثلا در سوره اعلی خداوند به پیامبر گوید تو هرگز آیات الهی را فراموش نخواهی کرد مگر اینکه خدا بخواهد! (سنقرئک فلا تنسی الا ما شاء الله) حال آنکه خدا هم هیچوقت نمیخواهد دینش را به دست کسی بدهد که آیاتش را فراموش میکند. پس در اصل بخش دوم آیه هم تاکید بر عدم امکان فراموشی در پیامبر است. 4⃣در مثال قبل باید دانست که «دلیل فراموشی» در انسان است که در پیامبر چنین چیزی راه ندارد. (مانند داستان موسی و خضر که موسی فرمود فراموشیش بدلیل نفوذ شیطان اتفاق افتاد.) 5⃣در مثال دیگر قرآن گوید بهشتیان در بهشت جاودانند مگر خدا بخواهد! درحالیکه خدا نمیخواهد آنها را از بهشت خارج کند زیرا خودش آنها را در آنجا اسکان داده لذا این استثنا تنها تاکید مستثنی منه است. 6⃣ با جمع، این مثالها برخی گفته اند که طایفه سوم از آیات شفاعت نه مقید طایفه اول از آیات که تاکید آن است. 🔺پاسخ: اولا آیه ای گوید شفاعت شافعین به حال اینها نافع نیست. یعنی شافعینی هستند که میکنند اما بحال منحرفین نافع نیست پس شفاعت وجود دارد. لذا طایفه دوم از شدت طایفه اول کاسته که شفاعت را کلا رد میکرد تا به طایفه سوم نزدیک شود. طایفه سوم نیز نهایتا طایفه اول را مقید کرده است. آیه همچنین گوید گروهی که از شفاعت شافعین نفع نمیبرند، هستند. 🔺ثانیاً لسان آیات طایفه دوم نیز اصلا با لسان آیاتی که در آنها استثنا برای تاکید مستثنی منه است یکی نیست. (و لا یشفعون الا لمن ارتضی) این آیات گویند شفاعت ممکن نیست مگر برای انسانهای مرضی خدا و به . مگر انسانهای مرضی خدا وجود ندارد که استثنا را تاکید بدانیم؟! 🔴🔴 با آمدن قرآن بود که دارای قواعد و سازماندهی شد وگرنه شعر عرب در جاهلیت، جز ذوق چیزی نبود. لذا اگر امروز به این روز سیاه افتاده اند که برای ادبیات عرب باید حتما به اشعار جاهلی مراجعه کنیم تنها بخاطر «مهجور شدن قرآن» در حوزه هاست. ادبیات عرب قبل از قران مدون نبود و وحی هم نبود لذا چرا باید به آن استناد کرد؟! 8⃣آیه مورد بحث ما گوید: غیر از خدا، نه بالاستقلال مالک چیزی هستند اولاً، نه بالاشتراک مالکند ثانیاً، نه ظهیر و دستیار خدا هستند ثالثاً. این سه مورد را کرده اما مورد چهارم یعنی شفاعت غیر خدا، برعکس سه مورد دیگر، در قرآن شده است. 9⃣شبهه: شفاعت، است نه رفع العقاب. یعنی پیامبران می آیند انذار و تبشیر میکنند تا انسانها گناه نکنند تا به بهشت روند نه اینکه وقتی گناه کردند، شافعان بیایند گناه را از دوش شخص بردارند. 🔺پاسخ: «توبه» بهترین شفاعت است و برای است. یعنی شخص در معرض گناه است اما در دنیا زمینه خوبی را فراهم کرده که بنابر این زمینه، خدا گناهانشان را میبخشد. 0⃣1⃣مفسرانی که خواستند شفاعت را انکار کنند آیات شفاعت را جزو کردند و سپس گفتند ما متشابه را نمیدانیم! درحالیکه اولا نهایتاً متشابهی در قرآن نیست ثانیاً اگر هم بود قرآن گوید آیات متشابه را باید در تطبیق با آیات محکم به تبدیل کرد. 📜تفسیر بزرگ تسنیم 📚 مفسر: علامه جوادی آملی 🏴 @beytonoor
🚫وعده ما فردا دوشنبه ۱۵ مهر مقابل ضلع شمالی مجلس شورای اسلامی👌 #مطالبه_گری #حقوق_شهروندی #نشر_حداکثری 🏴 @beytonoor
🔹کتاب صوتی نمایشی " نورالدین پسر ایران" 🔹بر اساس خاطرات سید نورالدین عافی 🔹نویسنده : معصومه سپهری تهیه شده در مرکز هنرهای نمایشی رادیو @beytonoor