eitaa logo
بیدار | دیگر نباید خفت
1.6هزار دنبال‌کننده
351 عکس
107 ویدیو
86 فایل
🔰محمدحسین ابوطالبی @mim_he_alef1378 🔹مسئول مجموعه نجات @nejaatt_ir 🔸طلبه مرکز تخصصی فقه امام کاظم علیه‌السلام 💢 مهمترین مسئله من، فهم رهبری است. 🔻لیلة‌القدر در پیش است! دیگر نباید خفت..
مشاهده در ایتا
دانلود
💡توافق احتمالی را چه کسی گردن می گیرد؟ ✍ مهدی افراز 🔹تعابیری مانند تصمیم نظام، کلیت کشور، عاقله سیاسی، اذن رهبری و هدایت فرماندهی کل قوا، به لحاظ تاریخی برای جامعه ایران منسوخ و منقضی شده است. تجربیات مکرر نشان داده است که قوه اجرایی به جهت در اختیار داشتن ارکان اداره‌ و امکانات کشور، تعیین کننده اول و آخر در کارسازی تصمیمات کلان جمهوری اسلامی است. امّا علّت آن که در مسأله ای چون مذاکرات جاری با دولت‌ امریکا‌، موضوع به صورت روشن توسط دولت گردن گرفته نمی شود و به کلیّت نظام یا حتّی در روزهای اخیر به طرز عجیبی، توسط رئیس دولت و بک رسانه ای آن به رهبر شهید ارجاع داده می شود، این است که نمی خواهند پاسخگوی عواقب و پیامدهای این‌ تصمیم برای آینده ایران باشند. 🔸دولت محترم در روزهای گذشته که ساعات منتهی به اعلام توافق می باشد، سه اقدام اساسی صورت داده است؛ ۱. رئیس جمهور در جلسه با مدیران رسانه ملّی اعلام کردند که؛ "هیچ تصمیمی خارج از چارچوب شورای‌عالی امنیت ملی و بدون هماهنگی و اذن مقام معظم رهبری اتخاذ نخواهد شد. هنگامی که تصمیمی در حوزۀ دیپلماسی اتخاذ می‌شود،همۀ دستگاه‌ها،تریبون‌ها و جریان‌ها باید از آن حمایت کنند تا صدایی واحد و منسجم از ایران به جهان مخابره شود. نمی‌توان هر فرد یا جریانی صرفاً بر مبنای سلیقۀ شخصی خود،نسخه‌ای متفاوت برای کشور ارائه دهد؛چراکه ادارۀ کشور مستلزم تصمیم واحد و تبعیت جمعی است." ۲. مصوبه بازگشت اینترنت به وضعیت قبل از دی‌ماه ۱۴۰۴، روز گذشته و از مسیر ساختاری نامعمول، از سوی رئیس‌جمهور به وزارت ارتباطات ابلاغ شد. ۳. جنایت قطعی امریکا‌ در به شهادت رساندن تعدادی از حافظان امنیت تنگه هرمز توسط تمامی رسانه های رسمی کشور، بایکوت گردید. 🔹نظام جمهوری اسلامی، سه رکن اساسی دارد؛ مردم، رهبری و کارگزاران. هر سه اقدام یاد شده معنایی جز نگرانی دولت از مواجهه با مردمی که بیش از ۸۰ شب است کشور و نظام را با دستان خالی حفظ کرده اند، ندارد. بازگشایی نت بین الملل در بستر اجتماعی موجود، معنایی جز صف آرایی در برابر خیابان به ذهن متبادر نمی سازد. لذا ضلع اصلی نظام یعنی توده های مردم، هیچ همراهی و مشارکتی با روند سیاسی موجود نداشته اند. 🔸در ارتباط با رهبری هم - فارغ از گردش کارهایی که همه محافل سیاسی کشور از آن مطلع اند‌ و بیانگر موضع منفی ایشان نسبت به اصل وارد کردن سرنوشت جنگ به روند توافق با‌ امریکا‌ بوده- آن چه به صورت رسمی اعلام شده است، شرایط و حدودی است که در پیام های متعدد رهبر انقلاب در طول مدّت جنگ و آتش بس نشر یافته و حتّی تأییدات احتمالی پس از اعلام توافق نیز صرفاً به معنای تأیید روند حقوقی اداره‌ کشور است. لذا انتساب هر تصمیمی بیرون از این چارچوب به ایشان، در بستر سیاسی ایران، معنا و دلالتی واضح و نخ نما دارد. 🔹از طرف کارگزاران نیز، - فارغ از تعطیلی عجیب و غریب صحن علنی مجلس- همان بیانیه اولیه شورای امنیت ملّی برای آغاز مذاکرات شاهد و ملاک اصلی است و حضور رئیس مجلس در رأس هیأت مذاکره ایرانی نیز، کاملاً شخصی، بی ارتباط با منصب حقوقی و به عنوان عضو منصوب توسط رئیس جمهور می باشد. 🔸کلیت نظام جمهوری اسلامی مفتخر است که برای پاسداشت از ساختار رسمی کشور، در چنین شرایط نفس گیری از حیات خود، این امکان را برای قوه مجریه فراهم آورده است که با بسط ید، مسیر آینده جنگ را مشخص نماید. امّا این اختیار عمل، نباید به معنای تأیید یا مشارکت سایر ارکان سیاسی، نظامی و امنیتی کشور در این مسیر، وانمود شود. 🔹تجربیات دهه ۶۰ و ۹۰ به ما آموخته است در چنین لحظاتی، در برابر روایت سازی ها برای اجماعی جلوه دادن تصمیمات کشور و انداختن امضای دیگران پای آن نباید هیچ مسامحه ای به خرج داد و بایستی سهم هر فرد یا هر جریانی در پیامدهای راهی که برای پایان بندی به جنگ پیش گرفته شده به روشنی مشخص شده باشد تا اگر قدم گذاشتن در این مسیر، تبدیل کننده دستاوردهای میدانی ما به ثمرات سیاسی و اقتصادی نباشد، لااقل به یک تجربه ملّی دیگر در تاریخ ایران مبدّل گردد و خسارت محض نباشد. @afrazmahdi
هدایت شده از اخبار سوریه
⚫️سومین شکست ارتش تروریستی آمریکا در باز کردن تنگه هرمز ▪️حالا بیایید یک ارزش گذاری به این اقدام دشمن تروریست آمریکایی داشته باشیم؛ در واقع باید این عملیات دشمن آمریکایی را در یک چارچوب گسترده مورد بررسی و ارزیابی قراردادی‌های آنچه دشمن انجام داده موفق بوده، به نفعش بوده و یا اینکه می‌تواند آن را باز هم تکرار کند؟! اینکه چرا فرماندهی تروریستی آمریکا در منطقه خبری از پشتیبانی برای عبور یک نفتکش از تنگه هرمز منتشر نکرد و روایت را به شکلی دیگری نقل کرد خود موضوع بسیار مهمی است! ▪️اگر این روایت را بپذیریم و واقعاً آنچه از روز گذشته تا بامداد امروز روی داده یک سلسله حوادث مرتبط با هم هستند، علی القاعده آنچه که دشمن آمریکایی به دست آورده نه تنها صفر بوده بلکه یک ضرر مطلق و بی‌سابقه نیز به شمار می‌رود.‌ ابتدا آنکه آمریکا دست کم سه فروند پهپاد خود را از دست داده (تا جایی که در خبرها آمده و برخی منابع غربی به صورت غیر رسمی تایید کرده‌اند، اف ۳۵ آمریکایی نیز دچار آسیب شده است) و چند نقطه در امارات نیز از جمله یک سایت راداری در هم کوبیده شده است! ▪️تروریست‌های آمریکایی می‌خواستند یک نفتکش شامل ۲ میلیون بشکه نفت که به قیمت امروز نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد را از تنگه هرمز بدون پرداخت عوارض عبور دهند؛ پولی که این نفتکش می‌خواست به ایران بدهد ۲ تا ۳ میلیون دلار بود اما امروز نه تنها آمریکا سه پهپاد MQ-9 را از دست داده، بلکه یک رادار گران قیمت ۶۰۰ میلیون دلاری را هم در راس الخیمه از دست داده و از طرف دیگر نفتکش یونانی هم نتوانست به سلامت از محدوده خطر بگریزد. ▪️در مجموع آنچه که قرار بود برای دشمن آمریکایی یک خروجی داشته باشد به شکلی مفتضحانه پیش رفت که حتی فرماندهی تروریستی آنها در منطقه ناچار به ماستمالی ماجرا شد و ادعا کرد که درگیری‌های روز گذشته تا نیمه شب یک اقدام «دفاعی» بوده است! در واقع طرح دشمن برای عبور حتی یک نفتکش از تنگه هرمز با هزینه چند صد میلیون دلاری (اگر رادار و دیگر تاسیسات منهدم شده در امارات، خود نفتکش، نفت داخل آن و پهپادها را حساب کنید حدود ۲ میلیارد دلار می‌شود) مواجه و عملاً ما شاهد تکرار طرح شکست خورده عبور از تنگه هرمز بدون نظارت ایران هستیم... ▪️حالا همه می‌توانند این مسئله را قضاوت کنند که کنترل در تنگه هرمز دست چه کسی است؛ تروریست‌های آمریکایی ر میانه مذاکرات می‌خواستند یک برگ برنده برای خود بسازند و بگویند که ما تنگه هرمز را باز کردیم و یک نفتکش را هم عبور دادیم (دقت کنید که اگر برای عبور هر نفتکش باید این حجم از درگیری صورت بگیرد و دست آخر هم نفتکش منهدم شود و هم تجهیزات دشمن آمریکایی منهدم، با توجه به تعداد نفتکش‌های مستقر در خلیج فارس، دشمن آمریکایی باید چقدر هزینه بدهد) اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که برد کوپر خجالت زده روایت متفاوتی را منتشر کرد. ▪️شناسایی نفتکش متخلف و هدف قرار دادن آن در فاصله ۱۰۰ کیلومتری ساحل کشور، تیر خلاصی به طرح ژنرال‌های پر ادعا و متکبر آمریکایی بود تا بدانند که پاسداران و ارتشیان ایران با هر هزینه‌ای که شده، اجازه خواهند داد کسی بدون اجازه از این تنگه و آب‌های سرزمینی ایران یا حتی عمان عبور کنند. این برای سومین بار است که طرح عبور از تنگه هرمز با پشتیبانی نیروی دریایی و هوایی تروریست‌های آمریکایی شکست می‌خورد تا بدانند که ایرانی باخت نمی‌دهد... 🇮🇷@SyrianKhabar
💢 از این بخش پیام رهبری درباره پایگاه‌های آمریکا در منطقه خیلی ساده عبور کردیم.. 📜 متن کامل رو حتما بخونید 👇 بسیار زیباست https://eitaa.com/rahbar_enghelab_ir/469 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
3.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو رستم تهمتنی چرا دیگه نمی‌زنی؟ 🙂 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
💢 ۶ هشدار نبویان به قالیباف و ذوالقدر 🔻 خطوط قرمز رهبری باید رعایت شود ▪️ هشدار اول: بازکردن تنگه هرمز باز شدن تنگه هرمز باید مشروط به لغو تمامی تحریم‌های یکجانبه باشد، نه فقط رفع محاصره دریایی. همچنین خطوط قرمز رهبری شامل مدیریت انحصاری ایران، اخذ عوارض از شناورهای عبوری، ممنوعیت مطلق عبور شناورهای صهیونیستی و اخذ غرامت از شناورهای آمریکایی باید به طور کامل رعایت شود. ▪️ هشدار دوم: پرداخت خسارت و غرامت عدم صراحت در دریافت غرامت تجاوز آمریکا یک خلأ اساسی است. ایجاد صندوق مشترک ۳۰۰ میلیارد دلاری به دلیل امکان دخالت و کارشکنی آمریکا، مغایر با منافع ملی و قاعده «نفی سبیل» است. ▪️ هشدار سوم: رفع تحریم‌ها وعده‌های اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا فاقد اعتبار است؛ زیرا بسیاری از تحریم‌ها مصوب کنگره بوده و لغو آن‌ها نیازمند مصوبه است. استفاده از عبارت «تحریم‌های فعلی» نیز راه را برای اعمال تحریم‌های جدید باز می‌گذارد. ▪️ هشدار چهارم: موضوعات هسته‌ای پذیرش بند حل‌وفصل «تمامی موضوعات هسته‌ای»، ناقض حقوق مصرح ایران در ماده چهارم NPT است و این شائبه را ایجاد می‌کند که برای مصارف صلح‌آمیز (پزشکی، کشاورزی و...) نیز نیازمند اجازه آمریکا هستیم. ▪️ هشدار پنجم: شرایط دوره موقت (۶۰ روزه) توقف غنی‌سازی و عدم بازسازی سایت‌ها در دوره موقت، در حالی که تحریم‌ها و حضور نظامی آمریکا در منطقه همچنان پابرجاست، شروطی کاملاً یک‌طرفه و غیرمنطقی است. ▪️ هشدار ششم: فقدان تضمین اجرایی با توجه به تجربه برجام، هیچ تضمینی برای پایبندی آمریکا وجود ندارد. شروط الزامی برای تضمین عبارتند از: 🔹 حق قطعی ایران برای انسداد تنگه هرمز و آغاز غنی‌سازی در هر سطح، در صورت نقض عهد. 🔹 الزام آمریکا به تصویب توافق در کنگره پیش از اجرای تعهدات ایران. 🔹 خروج کامل تمامی اضلاع مقاومت از لیست تروریستی پیش از اقدام ایران. ▪️ الزامات راهبردی توافق: زمان‌بندی فرسایشی صرفاً در خدمت اهداف انتخاباتی و اقتصادی آمریکاست و نباید پذیرفته شود. ایران اکنون در جایگاه یک «ابرقدرت» است و هرگونه توافق باید متضمن شناسایی متجاوز، خطوط قرمز نظام و رعایت دقیق بیانیه ۱۹ فروردین ۱۴۰۵ شورای‌عالی امنیت ملی باشد. 📝 مشاهده متن کامل نامه 💡 تا کنون حدود ۳۰ نماینده در قالب پویش از این نامه حمایت کرده‌اند. 🔻 @Bidaar_ir | دیگر نباید خفت https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
✉️ تا دقایقی دیگر پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز سومین سال فعالیت مجلس دوازدهم منتشر خواهد شد. 📲 @rahbar_enghelab_ir
پیام حضرت آیت‌الله سیّدمجتبیٰ خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز سومین سال فعالیت مجلس دوازدهم.pdf
حجم: 135K
📖 متن کامل پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز سومین سال فعالیت مجلس دوازدهم | ۷ خرداد ۱۴۰۵ 🔗 farsi.khamenei.ir/news-content?id=62984 📲 @rahbar_enghelab_ir
بیدار | دیگر نباید خفت
📖 متن کامل پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت سالروز افتتاح اولین دور
هرکسی اون بخشی از متن رو که مویّد دیدگاه‌های اخیرش هست داره ضریب میده‌.. دقیقا همون کاری که با رهبر شهید میکردیم برای در امان بودن از این دام، متن کامل رو بخونید
قالیباف، رئیس هیئت مذاکره کننده: ما امتیازات را نه با گفتگو، بلکه با موشک‌ها می‌گیریم. در مذاکره فقط آن‌ها را تفهیم می‌کنیم. ✍زودتر از اینها منتظر این توییت و امثال اون بودیم الحمدلله، شکر می کنیم که شکر نعمت، نعمتت افزون کند😊 باشد که افزون شود... 🖌🔻 @MIM_afshar
هدایت شده از کانال حسین دارابی
چهل روز جنگ چهل روز آتش‌بس تا اینجا ایران جنگ رو برد آمریکا آتش‌بس رو ان شاء الله درادامه ما برنده جنگ و آتش‌بس بشیم @hosein_darabi
هدایت شده از محسن قنبریان
مجلس تنها نهاد محدود کننده/اما شده! طبق اصل ۷۹قانون اساسی، در حالت جنگ و شرایط اضطراریِ نظیر آن [ شورش ها و... ۱] فقط با تصویب مجلس می توان محدودیتهای ضروری [ تجمع و تردد نه توقیف مطبوعات و سلب آزادی های دیگر ۱] آنهم موقتاً و حداکثر تا ۳۰ روز برقرار کرد! این حق، نه به «دولت به تنهایی» و نه به «تنها شورایِ عالیِ قانون اساسی ( شعام)»، سپرده نشده است. حتماً منوط به تصویب مجلس است و محدودیت بیش از ۳۰روز هم مجوّز مجدد مجلس را می خواهد! ❓حال چگونه ممکن است خودِمجلس، بدون چنین مجوزی، سه ماه پیاپی محدود شده باشد؟! ❓اگر شرایط خاص حفاظتی در ۳۹روز جنگ، اضطراریْ ساخته بود، آیا استمرار محدودیت مجلس‌، نیازمند مصوبه خود مجلس ندارد؟! ❓آیا چنین بررسی و مصوبه ای از انتخاب رئیس و هیأت رئیسه آن دشوارتر یا کم اهمیت تر است؟! ❗️در قانون اساسی «استقلال» و «امنیت» در تعادل با« آزادی» و «جمهوریت» تعریف شده است و مطلقاً به هیچ شورای عالی هم اجازه به هم زدن این تعادل داده نشده است! ( اصل ۷۹،۹ و...) ❗️همیشه کسانی هستند که به جای حل مسائل با «قانون اساسی»،«تحلیل سیاسیِ خود» را حاکم و «قضایای حقیقیه» را «شخصیه» می خوانند ! لابد این روزها مطالبه تصمیم قانونی درباره مجلس ( که با مجلس است) را به چند منتقد مذاکرات یا قالیباف دهند! یا مشارکت پایین را بهانه و اینبار مجلس را «عصاره جمهوریت» نگیرند! و فرار از شرّ مجلس را برای «محفلی کردنِ اداره کشور» بخواهند! مراقبان قانون اساسی و مردم سالاری دینی نباید ساکت بمانند! .................. ۱. مشروح مذاکرات ص۲_۸۸۱ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian